eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
484 عکس
255 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
نمودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_سی_و_سه_مراسم_سالگرد.pdf
5.85M
🖼 ویژه | جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های سالانه‌ی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نموده‌اند. 👈 رسانه‌ی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال را منتشر می‌کند. 🔹 برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۱ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روش‌مند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد. 🔍 شما مخاطبین گرامی با مطالعه‌ی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۳۳ سال اخیر درباره‌ی: ۱. شخصیت امام خمینی ۲. تحریف شخصیت امام ۳. مکتب امام خمینی ۴.نکاتی راجع به جهان اسلام ۵. وصیت‌نامه‌ی امام خمینی آشنا می‌شوید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
☑️ امام خمینی ره: من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم. و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است. آدمهای جاهلی هستند که به خیال خودشان خدمت می‌کنند برای اسلام، خدمت می‌کنند، لکن سر خود کارهایی می‌کنند که ضرر به حیثیت اسلام می‌خورد تأسف اینکه این نهضت به دست خود ما نهضت اسلامی نباشد. اسلامیتش را از دست بدهد. انقلاب کردیم و هر کاری دلمان می‌خواهد می‌کنیم. حجتشان همین است. از هر که بپرسی چرا اینطور؟ می‌گوید انقلاب کردیم.انقلاب کردیم. 📚صحیفه امام خمینی جلد 11صفحه313 @m_amin_rezai
🔺دغدغه مندان راه امام و ولایت! میخوایید ببینید که چگونه و انجام میشود👇🏻 نمونه ساده‌اش این است که دقت کنید که کدام قسمت از سخنان امروز رهبری در رسانه‌ها و نوشته‌جات انعکاس نمی‌یابد یا بسیار کم منتشر می‌شود!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی داخل زندان 🔻در این دوربین مخفی زندانیان جرائم غیرعمد به دفتر زندان فراخوانده می شوند و به آنها می گویند شخصی جرائم آنها را پرداخته و آنها را آزاد کرده. زندانیان می گویند ما کسی را نداریم که چنین کاری برایمان بکند. و بعد زندانیان با صحنه‌ای روبرو می شوند که انتظارش را ندارند. 🔻این کلیپ چقدر ما را یاد شعر محمد سهرابی انداخت که می‌توان آن را اینگونه بازنویسی کرد؛ در روز حشر كه بپرسند چه داشتي؟ سر بر کند رضا(ع) و بگوید حساب شد 🔴 راوی | امین غفاری ✅️ @aminghafari_ir
همین زخم هایی که نشمرده ایم.mp3
8.36M
🔸️امروز سالروز رحلت مردی است که در رسانه ملی فرقی با ممنوع التصویر ها ندارد :) تشرهایش بر تحجر و مارهای خوش خط و خال که اصلا شنیده نمی‌شود... نگرانی هایش هم که دیده نمی‌شود... ✍️🏻ملیحه محمدیان 🎙فرشته برازجانی •|سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب تسلیت باد|• ▫️لذت شنیدن کاری از دختران دهه هشتادی خمینی کبیر رو از دست ندهید، که در آینده همین دختران مربیان و معلمانی خواند شد که سربازانی چون همت‌ها و باکری‌ها و سلیمانی‌ها را تقدیم ملت ایران بلکه جهان اسلام و نه، بلکه مستضعفین خواند کرد تا جهان را به صاحبان اصلیش یعنی کوخ نشینان و پابرهنگان تقدیم کنند ▫️راستی امام به چه کسانی گفته است مارهای خوش خط و خال❓ سپاسگزارم از تلاش ارزشمند معاونت رسانه حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس🙏
🔶مقام معظم رهبری: معنویت، عقلانیت و عدالت ابعاد اصلی مکتب امام(ره) است. 📌 به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز برگزار میکند: 🔻وبینار با موضوع مکتب انسان ساز امام(ره). 👤 سخنران: حاج آقا رضا افشار 📆 تاریخ: دوشنبه(۱۵/ ۳/ ۱۴۰۲)‌ ⏰ ساعت: ۲۱ تا ۲۲ 🔻وبینار در بستر اسکای روم خواهد بود‌. 🔗 لینک جلسه: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=25386 ⭕️ برای ورود به جلسه ساعت ۲۱ وارد لینک شوید. سپس به عنوان میهمان ورود پیدا کنید. در صفحه ظاهر شده وارد کلاس عمومی شوید. مراحل: ورود به لینک>ورود به عنوان مهمان> کلاس عمومی>ورود به کلاس 🔰الفبام؛ الفبای معلمی @cfu_alefbam
🏴داغ بی تسلی داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. ...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیوستن روحانیون به اعتراضات هفت‌تپه! 🔺روایت حجت‌الاسلام محسن ریسمان سنج فعال مردمی استان خوزستان از ماجرای ورود طلاب به اعتراضات کارگران @sorayatv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهی از منکر در انحصار حزب‌اللهی‌ها نیست! ◀️در اسلامِ ، امر به معروف و نهی از منکر در انحصار انقلابی‌ها و حزب‌اللهی‌ها نیست! وظیفه‌ی همه است! حتی نسبت به امامشان! 🔻امر به معروف و نهی از منکر در را بی‌واسطه از زبان خودش بشناسید: 🔹الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همه‌مان، همه‌مان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه». 🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است! 🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟ 🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند. 🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند. 📚 صحیفه‌ی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات ایرانِ دانشگاه تل آویو: 📍از نگاه من، هدف از این رونمایی، ارسال پیام به همگان است اول اینکه اگر کسی خودش را با خیال جنگ با ایران مشغول کرده است باید بداند که این جنگ برای هر کسی بسیار پر هزینه خواهد بود دوم به آمریکا در مورد توافق... ایرانی‌ها باهوش هستند و چقدر خوب با کارتهای خود بازی میکنند! آنوقت عده‌ای همین‌قدر هم نمیفهمیدند که هر موشک و دستاوردی که رونمایی میشود سیاست خارجه و قدرت گفتمان‌سازی و حتی اقتصاد ما را بدلیل وحشت از از تقابل با ایران بالا میبرد
پیام بسیج مدرسه معصومیه قم در خصوص تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه 🔺خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام بسم الله الرحمن الرحیم امیرالمومنین عليه السلام فرمودند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»/ حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در مسائل جنگ. اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با سلام و احترام نظر به بررسی طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» در مجمع تشخیص و مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به بسترسازی برای نقش آفرینی مردم در تصویب، اجرا و نظارت امور و دغدغه ملت فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی نسبت به شفافیت آراء نمایندگان، مناسب است نکاتی به مجمع محترم متذکر گردد: 1⃣ یک نقطه اختلافی در طرح مذکور، اصرار مجلس بر شفافیت مجمع و هیئت عالی نظارت در مواردی است که نیاز به تعیین مصلحت دارد. وفق قانون اساسی، تعیین آیین نامه مجمع و هیئت مرتبط با آن در اختیار مجمع است. انتظار می رود حال که شفافیت و مردمی سازی، دغدغه نظام حکمرانی شده است، مجمع نیز در این زمینه حداکثر همراهی را نموده و در آیین نامه داخلی خود شفافیت آراء را لحاظ نماید. 2⃣ همچنان که مستحضرید، شفافیت آراء نمایندگان در سال های اخیر از دغدغه های مردم و نخبگان انقلابی بوده است. شفافیت مجلس جایگاهی اساسی در شفافیت نظام حکمرانی دارد. در این راستا آنچه که موجب نگرانی شده است، تبصره ذیل ماده سوم طرح است. به موجب این تبصره، مصوبات مجلس در امور صنفی و منطقه ای، غیر شفاف خواهد بود. از آنجا که عموم مصوبات مجلس، صنفی یا منطقه ای است این نگرانی وجود دارد که با این تبصره، عملا شفافیت آراء نمایندگان به حاشیه برود. از طرفی اگر دغدغه نمایندگان حفظ استقلال کارشناسی بوده، اختصاص این تبصره به صرف مجلس، تبعیض در قانون گذاری است. این شائبه وجود دارد که نمایندگان با این تبصره در واقع از شفافیت آراء شانه خالی کرده اند. همچنان که مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود بیان نموده، با وجود امکان غیر شفاف شدن آراء نمایندگان در امور امنیتی و مصالح ملی، نیازی به این تبصره نیست و پذیرش آن منجر به تخصیص اکثر در رابطه با شفافیت مجلس خواهدشد. لذا انتظار می رود هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، بر ایراد قبلی خود بر این تبصره اصرار نموده و مجمع تشخیص آن را حذف نماید. 3⃣ با توجه به نگرانی های اجرایی دولت نسبت به تکالیف مطرح شده در این طرح، پیشنهاد می گردد تسهیل در زمان بندی اجرایی برای موارد مرتبط با دولت لحاظ گردد. ✅ در پایان امید است که اتقان در تصویب و اجرای این طرح، نقشی مؤثر در ارتقای مردمی سازی نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد. و من الله التوفیق 📍بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم خرداد ماه ۱۴۰۲ _________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺به مردم اجازه دهید خودرو بسازند تا انحصار شکسته گردد!! انحصار همیشه باعث میشود که عده بتوانند قدرت چانه‌زنی و تسلط به قیمتها داشته باشند و در نهایت هر طور بخواند با مردم رفتار کنند ▫️آیا راه حل درست برای مشکل خودرو آزاد سازی انحصار ساخت خودرو توسط چند شرکت بزرگ نیست؟! ▫️آیا نمیتوانیم به مردم عادی نیز اجازه ساخت خودرو دهیم؟! ▫️آیا در چنین حالتی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که استعدادهای حقیقی مردمی برای تولید خودرو شکوفا شده رفاه حاصله در سفره مردم احساس گردد؟! 🔸فیلم مربوط به ساخت اتوبوس در روستایی در پاکستان ✍🏻 _________________ 📚@reza_afshar
🔺*ماموریت تاریخی اشک* چه وقت میتوانی بر حسین اشک بریزی؟ تا وقتی مفهوم عدالت و ضد عدالت را نفهمی نمی‌توانی بر حسین اشک بریزی! تا بی‌طرف باشی در جبهه عدل و ظلم، اشک تو بر حسین باعث نجاتت نمیشود. نه نمیشود! چرا که اشک بر روضه‌های حسین یعنی تو داری هل من ناصر حسین را می‌شنوی، یعنی خطاب اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را داری می‌شنوی، یعنی پاره پاره شدن حسین را داری نظاره میکنی و و تنها بر او اشک می‌ریزی و باز نظاره میکنی! این آن لحظه خطرناک است! در این لحظه تو دیگر نمی‌توانی بی‌طرف باشی. نمی‌توانی منفعل باشی. علی(ع) تو را خطاب میکند من لم یکن معنا کان علینا که اگر با ما نیستی بر مایی. یا با حسینی یا علیه حسین. و با حسین بودن یعنی در برابر همه آنچه حسین را به قیام واداشت، یعنی مبارزه با ، ناعدالتی، در بند کردن آزادی، بستن دهان منتقدین، تبعیض و دست درازی به اموال عمومی و ترس خواص از هزینه دادن. اشکی که اینها را ندارد است و غریزی. لکن اشک بر حسین نه اشک عاطفی بلکه و اشک ایدئولوژیک است است. ماموریت تاریخی این اشک افشای ظلم و ظالم است. سلاح تبلیغی پرقدرتیست که علاوه بر اینکه احساساتی از جنس غم و عشق و غرور و غضب و ایثار را برمی‌انگیزاند تو را به تفکر وامی‌دارد که من کجای این تقابل ایستاده‌ام؟ شیعه از اشک، ساخت تا به جنگ بوق‌های دولتی و رسانه‌های حکومتی زمان برود و آنقدر گسترشش داد تا سیل اشکها بنی‌امیه و امثالش را سرنگون ساخت. و این ماموریت همچنان باقیست... لذا اشک بر حسین یک مکتب است که اگر وارد آن شدی باید الزاماتش را نیز بپذیری و آن وقت است که این اشک تو را به کربلای زمانت و پس از آن جنة الماوا می‌کشاند. پ. ن. اگر هنوز فکر میکنی با اشک بر حسین به تنهایی میتونی بری بهشت باید پشت سر عمر سعد صف بگیری تا در رو بروت بازکنن چون اون جزو اولین گریه کنندگان بود. ✍🏻 _____________ 📚@reza_afshar
جواد(ع) ، مجاهدِ بخشنده🌱 بررسی سیره مبارزاتی حضرت جواد و بیان نسبت عدل ورزیدن و جود داشتن در زیست مبارزاتی انسانِ انقلاب اسلامی نگاهی به تقابل خیریه در نظام سرمایه‌داری و نظام اسلامی و جایگاه جود و عمل خیر در جنگ فقر و غنی 🔹سخنران: استاد رضا افشار 🔹 همراه با: 💫تلاوت سوره یس 💫زیارت خاصه امام جواد (ع) 🔹قرار ما: 📅 یکشنبه ٢٨ام خردادماه ١۴٠٢ همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام🖤 ⏰ ساعت ٢١:٠٠ الی ٢٢:٣٠ 🌐 https://gharar.ir/r/de0d51d8
✅🔴✅عروسی کدام زهرا با کدام علی؟ تصور کنیم ماست و با ما برخورد می کند و از ما چیزی می خواهد چگونه با او مواجه می شویم؟؟ فکر می کنم در بهترین حالت شاید در حد چند هزار تومان به او بدهیم و تمام ...در بهترین حالت... اما دختری حدودا ۱۰ ساله در مواجه با چنین صحنه ای،حماسه ای خلق می کند که پیغمبر حاضر است فدایش شود؛ . ...زهرا میان کوچه،در میان پرده حائل زنان هاشمی، را از تن بیرون آورده و به سائل هدیه می دهد... زیاد شنیده ایم که پوشیدن لباس عروسی برای یک دختر یکی از با ارزش ترین لذات مادی است اما زهرا از این لذت هم به سادگی می گذرد.چرا ؟ چون زهرا در این عالم دنبال چیزی گرانبهاست که لباس عروسی پیش آن هیچ است؛خواسته زهرا هدف تمام انبیا است یک کلمه؛عدالت. زهرا را تاب تحمل فقر هم نوع نیست او با سن کم، این درک را دارد که هیچگاه نباید خود را در تعریف کند اگر یک لباس عروسی بخواهد او را از فقرا جدا کند از آن هم می گذرد. زهرا مثل پدر و همسرش،خود را متعلق به جبهه و می داند و نباید از آنها فاصله بگیرد. زهرا فقط یک زنِ نیست که دنبال این باشد که از روی ترحم به این فقیر و آن فقیر کمک کند بلکه به وقتش با و شبکه های کثیف اشرافیت هم به خوبی مبارزه می کند فریادهای عدالتخواهی و کلمات آتشینش در مسجد هنوز هم گوش ستمگران را بدرد می آورد. زهرا مبارزی عدالتخواه است که مرامش اقتضا می کند که دائما بدنبال باشد چه 10 ساله باشد و میان کوچه سوال سائلی را اجابت کند و چه 18 ساله و به جرم همین عدالتخواهیش میان همان کوچه سیلی ظالمی را به جان بخرد... و اوست کفو علی که اگر علی نبود کفوی نداشت...علی؛ عدالتخواهی که در راه زندگی مشترک زره دفاع از جان را می فروشد اما شمشیر جهاد را نه! این شمشیر باید بماند و راه عدالت را از لوث وجود اهل زر و زور و تزویر پاک کند. این عروس و داماد در سراسر عمر به ما فهماندند که عدالت می خواهد؛ خواه لباس عروسی... خواه پهلوی شکسته... خواه فرق شکافته... عروس و داماد انقلابی آرمان‌خواه ✍🏻 ۱شهریور۱۳۹۶ _________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با آقازاده‌ها چه کنیم؟! ▶️، ، و در معامله، سه ویژگی است که نزدیکان و یک والی در معرض آنهایند. این را (ع) می‌گوید و نسبت به آنها اعلام خطر می‌کند! این هشدارش هم نه به معاویه یا یک والی خلاف‌کار، که به است! 💬«ريشه ستمكاری‌شان را با بريدن اسباب آن بخشكان، و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمين واگذار مكن، و به گونه‌اى با آنان رفتار كن كه قراردادى به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند... در آن صورت سودش براى آنان، و عيب و ننگش در دنيا و آخرت براى تو خواهد ماند.» 🔹وقتی امیرالمومنین، اینچنین مالک اشتر را از مصائب نزدیکانش بیم می‌دهد؛ تکلیف بقیه روشن است! 🔸اما متاسفانه هر چند وقت یک بار خبر و شایعه‌ای می‌پیچد که فلان سردار و داماد فلان مسئول و ، به مناصبی رسیدند یا صاحب ملک آنچنانی و چند هکتاری و... شدند! 🔹خیلی از اینها شاید غیرقانونی هم نباشد! همین صورت قانونی، باعث شده تا برخی به قصد صیانت از ، به توجیه این رفتارها روی بیاورند! غافل از اینکه همین رفتارهای مثلاً قانونی‌ ولی آلوده به رانت و تبعیض است که همچون موریانه به جان افتاده‌ است! 🔺حجت الاسلام ، فرازی از نامه۵۳ نهج البلاغه را برایمان می‌خواند و می‌گوید تکلیفمان این است که باید این کلام مولا فرهنگ عمومی و قانون شود، نه اینکه بیاییم عده‌ای را بسیج کنیم برای توجیه و ماستمالی رفتار آقایان و آقازاده‌ها! کاری از رفقای مستضعفین tv ____________________ 📚@reza_afshar
📊کدام کشور رتبه‌دار مصرف داروهای ضدافسردگی است؟ نتیجه دوری از خدا، معنویت و لذت گرایی از بین رفتن اخلاق و فروپاشی نظام خانواده و نظام اجتماعی است که نتیجه قهری آن انسانِ تنهاست! انسانی که برای جبران تنهایی و درمانگیش تا میتوانند جسم و روانش را با داروهای ضدافسردگی مسموم میکنند ✍🏼 ______________ 📚@reza_afshar
💠 نگرش مردم نسبت به تبعیض در جامعه چیست؟ 🔸 بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی «متا» در اسفندماه ۱۴۰۱، نگرش مردم ایران نسبت به مساله تبعیض در جامعه با سه سوال میزان احقاق حق فردی از طرق قانونی، قائل شدن تفاوت میان مسئولین و مردم عادی توسط نهادهای قانونی و نگرش نسبت به اصلی ترین عوامل استخدام سنجیده شده است. 🔹 براساس این نظرسنجی از نگاه افکار عمومی برخی از سازوکارهای موجود درون نظام اجرایی، قضایی و قانون گذاری نیازمند ترمیم است. همچنین در صورت وجود خطای ادراکی نسبت به واقعیت موجود در بخشی از گروه های اجتماعی، تصحیح این ادراک باید مدنظر دستگاه های اجرایی و قضایی کشور باشد. 🔰 این پیمایش در اسفندماه ۱۴۰۱ و با حجم نمونه ۳۰۰۰ نفر و به روش تلفنی و ملی برگزار شده است. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
«وبینار» تفریح بانوان و نشاط اجتماعی؛ آسیب ها و فرصت ها مهمان برنامه: آقای دکتر ابوالفضل اقبالی دکتری جامعه شناسی فرهنگی و پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده سرکارخانم دکتر فریده باقری دکتری جامعه شناسی و فعال اجتماعی مجری برنامه: سرکار خانم سمیه همت پور خبرنگار و فعال رسانه‌ای زمان : سه شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ آدرس وبینار: بستر نرم افزار "قرار" https://room.gharar.ir/4ac86411-bfd7-46b1-a130-a91fbe5c7edb ⭕️ قبل از ورود نرم افزار قرار را نصب نمایید.
غدیر و ظرفیت جهانی سازی گفتمان علی(ع).m4a
40.78M
📌دوره از قدر تا غدیر جلسه دهم؛ غدیر و ظرفیتِ جهانی سازی گفتمان علی(ع) 👈🏼ایده غدیر چیست و چه حرف نویی برای دنیا دارد؟🤔 متاسفانه بر خلاف آنچه رهبری مطالبه داشته‌اند غدیر نه تنها عامل وحدت میان مسلمانان نیست بلکه با مدلی که آن را بیان میداریم پذیرشی میان مسلمین و به طریق اولی سایر ادیان و جامعه جهانی نداشته و بنابراین با این فرمان گو اینکه در میان شیعیان محصور و منزویش کرده‌ایم پس چه باید کرد تا نه تنها غدیر در میان شیعیان منزوی نشود بلکه عامل وحدت جامعه اسلامی باشد و بعد از آن غدیر روزی باشد که ملتهای سایر ادیان و حتی ملل لائیک غدیر را بزرگ بدارد؟ چه کنیم تا برای دختر و پسر مسیحی، یهودی، اروپایی، آمریکایی، برزیلی، آسیای شرقی، مرکزی، آفریقایی غدیر جذاب باشد و کشش داشته باشد؟ غدیر چه حرف نویی برای جوانان و جهانیان دنیا دارد؟ چه موانع درونیی بر سر راه جهانی سازی غدیر داریم؟ 🎙حجت الاسلام ٩ تیر ١۴٠٢ ١١ ذی الحجه ١۴۴۴ ___________________ 📚@reza_afshar
📌بزرگترین مانع جهانی سازی گفتمان غدیر کیست؟ بزرگترین مانع جهانی سازی گفتمان غدیر خودِ ما هستیم که چراغانی غدیر را گرفته‌ایم اما ایده غدیر را که عیدِ سیاست‌ورزی علوی، حکمرانی مردمی، نفی اشرافیت مذهبی و اداری و زیست ساده مسئولین است، عیدِ عدالت در لایه درآمدها و امکانات و فرصتها و مهم‌تر از همه عدالت در تخصیص عادلانه منابع تولید ثروت جهت بی‌طبقه‌سازی اجتماع است.... گو اینکه کنار گذاشته‌ایم! آیا غمی سنگین‌تر از آن که طالبان متحجر واپسگرا ما را به عدالت علی یادآوری کند که ای کسانی که ادعای دنباله‌روی نظام امیرالمومنین را دارید آیا شباهتی میان روندی که پیش گرفته‌اید و آنچه علی کرد میبینید؟! نگرانم که نکند ما که از اسلام گرایی حجتیه‌ایِ سکولار، که نیمه شعبان را بدون امتدادات اجتماعیش بزرگ میدارد منزجریم، با غدیر همان کنیم که میخواستند با نیمه شعبان و انتظار کنند و روح الله خمینی بر دهانشان زد!! نمیگویم جشن نگیریم!! میگویم از محتوای نظام سازانه و شعارهای فطریش، غدیر را خالی نکنیم! بزرگداشت علی تنها به میلاد گرفتن برای او و بزرگداشت روز امامتش نیست. بلکه آنگاه واقعا غدیر را بزرگ داشته‌ایم که رسم و ایده غدیر را بزرگ داشته، فریادش بزنیم!! جشن غدیر میتواند با اعلام تحقق ٢۵ درصد مردمی سازی‌(تعاونی سازی) اقتصاد باشد یا اعلام خانه‌دار شدن همه مردم و رها‌سازی مسکن از کالایی سازی سرمایه‌داری همراه باشد یا فی‌المثل اعلام ریشه‌کنی مطلق فقر باشد یا نهایی شدن یک نظام حقوق و دستمزد برای همه باشد یا رساندن امکانات برابر آموزشی در همه نقاط کشور حتی دور افتاده‌ترین نقاط باشد و..... ✍🏻 ١۶ ذی الحجه ١۴۴۴ _________________ 📚@reza_afshar