eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
750 عکس
124 ویدیو
64 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه‌ی «مولی» از شيخ (بن عثيمين) در مورد اين سخن انسان که ملَک را مخاطب قرار داده و بگويد «يا مولاي» سوال شده است. (بن عثيمين) پاسخ داده است که : ولايت بر دو قسم است: اول: ولايت مطلقه و اين متعلق به خداوند است مانند سيادت و سروري مطلق و ولايت خداوند به معناي عام شامل هر انساني است و خداوند فرموده است : « ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُکْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ» بنابراين طبق آيه خداوند ولايت را بر اين افترا زنندگان قرار داده است و اين ولايت عام است. اما به معناي خاص اين ولايت متعلق به مؤمنين با تقواست. خداوند فرموده است: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِينَ لَا مَوْلَى لَهُمْ» و همچنين فرموده است: «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا وَکَانُوا يَتَّقُونَ» و اين ولايت خاصه است. دوم: ولايت مقيده‌ي مضافه، اين نوع ولايت براي غير خداست و در لغت معاني زيادي دارد که از جمله ي آن «ناصر» و «متولي امور» و «سيد» مي باشد.خداوند فرموده است : « وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ» و پيامبر فرموده اند : «من کنت مولاه فعلي مولاه» و همچنين فرموده اند : « إنما الولاء لمن أعتق» و بر اين اساس مشکلي نيست در صورتي که محذور مانعي در کار نباشد کسي به مَلَک ، «مولاي» به معناي «سيدي» بگويد. 📚منبع: العثيمين، محمد بن صالح بن محمد (المتوفى 1421 هـ)، مجموع فتاوى ورسائل فضيلة الشيخ محمد بن صالح العثيمين، ج3، ص 136 و 137 و ج10،ص 928 و 929، جمع وترتيب: فهد بن ناصر بن إبراهيم السليمان، الناشر: دار الوطن - دار الثريا، الطبعة: الأخيرة - 1413 هـ . @rezvan_marefat
💢 اعتراف ولي الله دهلوي (عالم سرشناس و متعصب مخالفين شيعه) به عصمت اميرالمؤمنين عليه السلام زماني که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است.من نمي گويم اعمال انسان در اين حالت مطابق حق است بلکه مي گويم عين حق است. بلکه حق امري است که از آن افعال منعکس مي گردد مانند ساطع شدن نور از خورشيد و رسول خدا (ص) آن گاه که به درگاه خداوند براي علي دعا کرد و فرمود «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به اين مطلب اشاره کرد و پيامبر (ص) نفرمود «هرجا که حق بود علي را در آن جا قرار ده». 📒 الدهلوي، الإمام أحمد المعروف بشاه ولي الله ابن عبد الرحيم (المتوفي 1176هـ)، التفهيمات الإلهية، ج2، ص22، الناشر: المجلس العلمي، 1355 هـ . @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظهور یک مدعی دروغین در مسجد جمکران ای منتظران جمکران امامان ظهور کرد😂🤣 @rezvan_marefat
🔴ویژگی‌های معروف رفتار فرقه‌ای تعصب و جزمیت اعضا بر آیین و باورهای فرقه، خصیصه‌ی ذاتی فرقه‌ها به شمار می‌آید و فرقه‌ها برای خود رسالت جدی قائل‌اند. کوچکی گروه و محدودیت اعضا و احساس در اقلیت بودن، در بین فرق مشهود است. به نظر مانوئل کاستلز، هویت‌های جدید دینی، نوعی هویت مقاومت علیه جهانی‌شدن هستند. در حقیقت، فرقه‌گرایی نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط مدرن است. افراط‌گرایی و تندروی در برخی فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد. گاهی فرق، هویت خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند. بنابراین فرآیندهای خصومت‌ورزی، تضاد و تکفیر از سوی فرق و در درون آن‌ها همواره ساری و جاری است. قطبیت و اهمیت محوری سران، رهبران و اقطاب، ویژگی دیگر فرقه‌هاست؛ تا حدی که اغلب با مرگ و کناره‌گیری اقطاب اصلی و بنیان‌گذار، تحرک فرقه نیز کاهش یافته یا از بین می‌رود. تا زمانی که عقاید فرقه رواج عمومی نیافته، فرقه‌ها رسمیت پیدا نمی‌کنند. بنابراین تصور غیرقانونی و غیرآشکار بودن برای اعضای فرقه به وجود می‌آید. تصور پنهانی بودن، زمینه را برای استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز آماده می‌کند. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 افضلیت حضرت زهرا سلام الله علیها بر زنان قبل و بعدِ خود، از حضرت مریم تا عایشه در بیان روح المعانی آلوسی (عالم متعصب اهل سنت). @rezvan_marefat
⚫️ ماجراي دستور حضرت زهرا (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت)
✅ ماجراي جالب دستور حضرت زهراء (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت) پدرم برايم گفت که روزي ابوالحسن کاتب آمد و گفت: آيا در بغداد شخصي که نامش ابن اصدق باشد را مي شناسيد؟ پدرم گفت: در آن مجلس کسي جز من آن شخص (ابن اصدق) را نشناخت و من گفتم: بله او را مي شناسم.چرا از او سوال کردي؟ ابوالحسن کاتب گفت: او چه کار مي کند؟ پدرم پاسخ داد: بر حسين عليه السلام نوحه سرايي مي کند. پدرم گفت: ابوالحسن کاتب گريه کرد و گفت: پيرزني از اهل کرخ پيش من است که مرا تربيت کرده است و به دليل لهجه اش نمي تواند کلمات را صحيح ادا کند چه برسد به اين که بخواهد شعري را نقل کند و اين پيرزن از زنان صالح است و بسيار روزه مي گيرد و اهل تهجد است. محل خواب او نزديک من است و ديشب متوجه شدم که مرا صدا زد و گفت: اي ابوالحسن. گفتم: چه شده است؟ گفت: پيش من بيا. به نزد او رفتم و ديدم که مي لرزد.گفتم: چه اتفاقي برايت افتاده است؟ گفت: يک جزء قرآنم را خواندم و خوابيدم. در خواب ديدم که گويي در مقابل يکي از دوازه هاي کرخ هستم. اتاق تميزي را ديدم که (ديوارهايش) سفيد و اندکي قرمز بود، درب آن باز بود و زنان دم درب ايستاده بودند. به آنها گفتم چه کسي از دنيا رفته؟ چه خبر است؟ آنها به داخل اتاق اشاره کردند. وارد شدم ديدم اتاقي در نهايت زيبايي است و در وسط آن بانويي جوان هستند که نيکو تر و زيباتر از ايشان نديده بودم، لباس زيباي سفيد رنگي که بلند بود به تن داشت و روي آن نيز روپوشي (شنل) که فوق العاده سفيد رنگ، پوشيده بود، در دامانش سر بريده اي بود که خون از آن مي جوشيد. گفتم: تو چه کسي هستي؟ فرمود با تو کاري ندارم، من فاطمه دختر رسول خدا هستم و اين سر فرزندم حسين «عليه السلام»است. از طرف من به ابن اصدق بگو اين شعر را به عنوان نوحه (براي حسينم) بخواند: فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود. ناگهان به خودم آمدم. ابوالحسن کاتب مي گويد: آن پيرزن به جاي «لم امرضه» به دليل لهجه اش گفت «لم امرطه» چرا که نمي توانست حرف «ض» را درست تلفظ کند. ابوالحسن به من گفت اي ابوالقاسم حال که ابن اصدق را مي شناسي، امانتداري کن و اين خبر را به ابن اصدق برسان؛ من گفتم به خاطر امر سرور بانوان اطاعت مي کنم. ابوالقاسم تنوخي در ادامه مي گويد: اين داستان در ماه شعبان بود، مردم زماني که مي خواستند به زيارت امام حسين «عليه السلام» بروند از حنبلي ها به شدت آزار مي ديدند. من آنقدر تلاش کردم که بالاخره توانستم خودم را در شب نيمه شعبان به حائر حسيني برسانم. جوياي ابن اصدق شدم تا اين که او را ديدم. به او گفتم حضرت فاطمه «سلام الله عليها» به تو امر نموده اند که قصيده اي را که در آن بيت مذکور را به عنوان نوحه (براي امام حسين «عليه السلام») بخواني: لم امرّضه فأسلو ... لا ولا کان مريضا (فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود.) به ابن اصدق گفتم من قبل از اين ماجرا اين قصيده را بلد نبودم. حال ابن اصدق دگرگون شد. قضيه خواب را براي او و حاضران در جلسه به طور کامل نقل کردم، همگي به شدت گريه کردند و تمام شب با همين قصيده نوحه سرايي کردند. اول اين قصيده اين بيت است: اي دو چشم اشک بباريد و به شدت گريه کنيد و خشک نشويد. اين شعر براي برخي از شاعران اهل کوفه است. سپس به نزد ابوالحسن کاتب بازگشتم و او را از آن چه رخ داد با خبر ساختم. 📒 التنوخي البصري، ابوعلي المحسن بن علي بن محمد بن أبي الفهم (المتوفى 384هـ)، نشوار المحاضرة وأخبار المذاکرة، ج2، ص230-232، تحقيق: عبود الشالجي، الناشر: دار صادر. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا عایشه بر حضرت زهرا سلام الله علیها برتر است؟ ⚠️ بررسي و رد روایت "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
🔶 رد پای نخبگان در فِرَق ضاله ... در دانشگاه ها چه می‌گذرد؟
💢منصور هاشمی خراسانی کیست؟ طی چند سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل رایگان پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. مولف این کتاب که منصور هاشمی خراسانی است هیچ‌گونه تصویری از خود در سایت منسوب به خودش نگذاشته است. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام مستعار استفاده کرده باشد. نویسنده خود را همان سید خراسانی می‌داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتابش می نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز مهدی فاطمی را نخواسته» همچنین در طراحی صفحه‌ی سایت وی از پرچم های سیاه استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه‌ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار حضرت ولی عصر(عج) هنگام ظهور است. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث توحیدی و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به تقلید و همچنین مباحث مربوط به ولایت‌فقیه و تشکیل حکومت اسلامی که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. 🔰هویت واقعی منصور هاشمی خراسانی: علیرضا بابایی آریا، فرزند (تقی-نقی) متولد 1363 شمسی، دانشجوی اخراجی از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است. وی پس از اخراج از دانشگاه، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را با نام مستعار «علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز نمود. ⚠️وی یکی از مدعیان دروغین عصر حاضر است که خود را زمینه ساز ظهور امام مهدی(ع) دانسته و با این عنوان، مردم را به سوی امام مهدی (ع) دعوت می نماید. منصور هاشمی در خصوص نام و تابعیت خود به سخنانی مبهم بسنده کرده و گفته است: «منصور و هاشمی از نام های بسیار رایج در منطقه آسیای میانه خصوصا افغانستان هستند و با این وصف، دلیلی برای مستعار دانستن آنها وجود ندارد. خراسانی نیز لقبی بسیار متعارف برای عالمانی است که در این منطقه جغرافیایی زندگی می کنند». ✍ پ.ن: خلافِ فرقه احمدالحسن البصری که جذب عموم داره و با خواب، سحر، جادو و... عوام رو درگیر مباحث ضاله میکنه و به لحاظ کمی رشد چشمگیری داشته، فرقه خراسانی متمرکز بر فرهیختگان جامعه است. کتاب بازگشت به اسلام بیشتر در اماکن علمی کشور از جمله دانشگاه ها منتشر شد. هدف مبلغین این جریان، جذب نخبگانِ. به تعبیر دیگه احمدالحسن از نظر کمی جذب بالایی داره و به لحاظِ سطحِ علمی مخاطب، طیف گسترده ای داره از بی سواد وکم سواد در روستاهای دورافتاده جذب شدن تا طلاب سطوح بالا حوزوی اما طیف مخاطب در فرقه خراسانی محدود بوده و اکثریت از تحصیلات عالیه برخوردارند. یکی از راه های پیشگیری در جذب فرق ضاله اعم از یمانی، خراسانی و.... ، فراگیری مبانی اصیل مهدویتِ که تا حدودی دانش پژوهان در دوره نقد یمانی موسسه طلیعه داران با این مبانی آشنا می‌شوند. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت اول "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 انجمن حجتیه در یک نگاه
🌐 مدارس تشکیلاتی! انجمن خیریه حجتیه مهدویه، پیش از انقلاب اسلامی برای عموم جامعه، یک تشکیلات شناخته‌شده بود اما با اعلام تعطیلی آن در سال۱۳۶۲ همگان بر این باور بودند که این انجمن، فعالیت‌های خود را متوقف ساخته و حتی امروز نیز، هستند افرادی که بر این باورند انجمن حجتیه منحل شده‌است. حال آنکه شواهد نشان می‌دهد با وجود اعلام تعطیلی، تحرکات این انجمن، نه‌ تنها متوقف نشده، چه‌بسا می‌طلبد نظارت دقیقی بر عملکرد انجمنی‌ها وجود داشته باشد، کمااینکه امام خمینی پیرامون افکار این انجمن بارها هشدار داده بودند. امروز خطر احیای این گروه، با فعال شدن وابستگان آن در نهادهای آموزشی چون مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حس می‌شود. ⚠️ با گسترش مدارس غیرانتفاعی پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی، همچنین غفلت نهادهای مسئول در اعطای مجوز تأسیس این‌گونه مدارس، مجال مناسبی برای جولان انجمنی‌ها در بخشی که بسیار راغب به فعالیت در آن بودند، فراهم شد. در همین راستا با تأسیس مدارس غیرانتفاعی و به‌کار گیری معلمان وابسته به تفکر حجتیه، این تشکیلات به تربیت ذهن و فکر دانش‌آموزان مطابق با استاندارد‌های حجتیه پرداخته و به تدریج و با مدنظر قرار دادن معیارهای مشخص، آن‌ها را به عضویت در شبکه انجمن راهنمایی کرد. ◾️ موج افشاگری‌ها در ابتدای دهه ۹۰، باعث شد نام این مدارس به عنوان کانون‌های وابسته به انجمن حجتیه، منتشر شود و این موضوع، موجب شد از آن پس، انجمنی‌ها دست به عصا و پنهانی‌تر از قبل، اقدامات خود را دنبال کنند. ◽️مدارس به دلیل نقش بسزای خود در حوزه آموزش و تعلیم و تعلم، برای جریان مزبور از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که بازه سنی ۱۵ تا ۱۸ سالگی، اوج شکل‌گیری تفکرات سیاسی، اجتماعی و شخصیتی فرد است، لذا دبیرستان‌های منتسب به این انجمن، برای القای تفکرات خود بر ذهن نوجوانان، برنامه‌های ویژه انجام می‌دهند. 🔲 علاوه بر القای اندیشه‌ها، مدارس حجتیه‌ای با کادرسازی، سعی بر اثرگذاری در سطوح بالای نظام را نیز دارند و با توجه به اینکه این افراد با تفکر جدایی دین از سیاست، رشد یافته‌اند، راهیابی فارغ‌التحصیلان مدارس انجمن حجتیه و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری این افراد در سطح مدیریت کلان کشور، زنگ خطری برای نظام جمهوری اسلامی است. ‼️ از اثرات و نتایج ترویج این تفکرات می‌توان به ایجاد اختلاف در امت واحده اسلامی با بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی، سبّ و دشنام به صحابه پیامبر، رد نظریه ولایت فقیه، ترویج فرهنگ اخباری‌گری، اشاعه رفتارهای تند افراطی، برداشت‌های رادیکالی از احکام فقهی و… اشاره کرد. ✍ شاخصه های فوق را به خاطر بسپارید، تطبیق آن بر مصادیق پیرامون، کار دشواری نیست. بعضا عمدا و بعضا سهوا آلوده این نوع تفکرات شده و عده ای در عرصه میدان می تازند! @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت دوم "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) معروف به احمدالحسن جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است.
🔰 احمد اسماعیل البصری (۱۹۶۸ م) معروف به «احمدالحسن یمانی» یکی از جریان‌های نوظهور در مسیر مهدویت است. وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (علیه‌السلام) دانسته و علاوه بر آن دارای ادعاهای بیشماری است. ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) اساس ادعای این شخص را تشکیل می‌دهد. احمد بصری در سال (۱۹۹۹م) از دانشگاه مهندسی در رشته شهرسازی فارغ التحصیل گردید و تا سال (۱۹۹۹م)، هیچ سندی از وی در دست نبوده است. وی در سال (۱۹۹۹ م) به سمت نجف اشرف رفته و به تحصیل در حوزه علمیه پرداخته است. احمد در سال ۲۰۰۳ ادعاهای خود را با توسل به خواب امام زمان (عج) و دیدار وی آغاز می کند و این ادعاها را در سال های بعدی ارتقا می دهد. متاسفانه افرادی نیز در ایران به این فرقه جذب شده‌اند. غالبا افرادی به این فرقه می پیوندند که دارای ضعف در اعتقادات و مبانی دینی هستند. ⚠️ باید گفت احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است. 🔻ضرورت مقابله با این جریان ایجاب می کند که متولیان حوزه دینی و فرهنگی همت کنند تا ریشه این فرقه ضاله خشکانده شود. در این پیام قصد داریم به مشکلاتی که این فرقه برای خانواده ایجاد کرده است اشاره کنیم. ۱_ ایجاد فاصله عاطفی در خانواده ها به واسطه جذب یکی از اعضای آن به فرقه احمد الحسن؛ گزارشات متعدد واصله نشان می دهد که زن یا شوهر بعد از این که به این فرقه گرایش پیدا می کنند، بدلیل مخالف دانستن طرف مقابلش وی را طرد می کند. این اختلافات تا جایی پیش رفته که بعضاً منجر به طلاق شده است. ۲_ ممانعت از فرزندآوری برای زنان با مردانی که همسرشان مخالف فرقه مذکور می باشند. زنان به امر مبلغین این فرقه تا زمانی که همسر وی مؤمن به این جریان نشده است از فرزندآوری خودداری می کند. ۳_ سوء استفاده از زنان و دختران در تبلیغ جریان و تشدید تنش‌های خانوادگی. ۴_ تربیت فرزندانی با دیدگاه تکفیری و مخالف با نظام جمهوری اسلامی. ♦️اختلال های اجتماعی و خانوادگی که این فرقه ایجاد کرده موارد متعددی دارد که اگر در مقابل این جریان کارهای تاثیرگذار و بازدارنده‌ای صورت نگیرد، تبعات منفی و خطرآفرینی برای کشور و جامعه شیعی بوجود خواهند آورد. @rezvan_marefat
💢 مقایسه حضرت مسلم بن عقیل (ع) با احمدالحسن بصری قیاس مع الفارق است. مسلم شخص شناخته شده ای بود که هیچ ادعایی برای خود نداشت و صرفاً سفیر امام (ع) بود ولی احمدالحسن بصری بیش از ۹۰ ادعا برای خود جعل می کند که هیچ دلیلی برای اثبات آن ها …
💠 مقایسه حضرت مسلم بن عقیل (ع) با احمدالحسن بصری قیاس مع الفارق است. مسلم شخص شناخته شده ای بود که هیچ ادعایی برای خود نداشت و صرفاً سفیر امام (ع) بود ولی احمدالحسن بصری بیش از 90 ادعا برای خود جعل می کند که هیچ دلیلی برای اثبات آن ها وجود ندارد. 👈 مبهم گویی و بدون دلیل سخن گفتن از خصیصه های مدعیان دروغین می باشد. علی محمد باب ادعای بابیگری داشت، اما دلیلی برای ادعای خود نداشت. حسینعلی نوری ادعای مهدویت، نبوت و… داشت اما هیچ دلیلی ارائه نکرد. غلام احمد قادیانی نیز مدعی نبوت بود اما از آوردن دلیل عاجز بود. ❌ احمدالحسن بصری (مدعی دروغین مهدویت و امامت) نیز از جمله کسانی است که ادعاهای بسیاری داشته است، اما دلیل قطعی برای ادعاهای خود ندارد و صرفاً بر مجهولات تکیه کرده و ابهام گویی می کند. یکی از حرف های بدون دلیل احمدالحسن این است که فرستاده امام زمان (عجل‌تعالی‌الله‌فرجه) می باشد!! ⛔️ این فرقه، احمد بصری را همانند حضرت مسلم بن عقیل می دانند که به دستور امام حسین (علیه‌السلام)  به کوفه آمده بود تا زمینه آمدن امام حسین (علیه‌السلام) را فراهم کند. آنها می گویند احمدالحسن فرستاده امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تا بسنجد که ما در طلب و دعای فرج و ظهور، آیا راستگو هستیم یا خیر؟ ✅ بررسی و نقد: 1. مسلم بن عقیل که پسر عموی امام حسین (علیه‌السلام) بود، برای کوفیان به درستی و راحتی قابل شناسایی بود و صدق گفتار وی برای مردم و مخصوصاً خواص جامعه به راحتی قابل تشخیص بود اما احمدالحسن هیچ نشانی با این عنوان که فرستاده ازطرف امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) ندارد. پس مشکل کوفیان شناخت حضرت مسلم (علیه‌السلام) و صدق گفتار او در سفارت امام حسین (علیه‌السلام) نبوده است اما در این حال احمدالحسن هیچ شناختی نسبت به آن وجود ندارد. 2. احمدالحسن بصری هر ادعایی می کند، دلیلی ارائه نمی دهد؛ آیا عقل اجازه می دهد پیرو هر مدعی شویم؟ مثلا اگر شخصی دیگری بیاید و بگوید من فرستاده امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هستم باید به کدامشان توجه کرد؟ پس نمی شود بدون دلیل ادعاهای وی را پذیرفت. 3. دلایل متعدد بر کذب بودن احمدالحسن بصری موجود است که ما را به یقین می رساند وی از تبار مدعیان دروغینی است که در طول تاریخ ادعاهای خود را مطرح کردند. از جمله آن دلایل تناقض در گفتار وی، تضاد کلام او با قرآن و روایات، استفاده از روایات جعلی، تقطیع روایات و غیره از دلایلی هستند که به روشنی کذاب بودن وی آشکار خواهد شد. 4. حضرت مسلم بن عقیل (علیه‌السلام) صرفا سفیر بوده است و هیچ ادعایی برای خود نداشت اما احمدالحسن ادعاهای بسیاری دارد؛ امامت، نبوت، وصایت و غیره از جمله ادعاهای او می باشد که این قیاس بین فرقه احمدالحسن و جناب مسلم (علیه‌السلام) را مع الفارق می کند. 5. ما در هیچ روایتی نداریم که امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) سفیر و فرستاده ای را پیش از ظهور خود برای زمینه سازی می فرستد! ⚠️ در آخر باید گفت اتباع احمدالحسن بصری بجای این که صغری کبری بچینند، دنبال دلیل برای اثبات احمد و ادعاهایش باشند. آن ها که خود هیچ دلیلی برای اثبات مدعایشان ندارند باید جواب دهند به چه دلیل به وی ایمان آوردند؟ به چه دلیل امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) را به احمدالحسن بصری فروختند و زیر بیرق شیطانی او رفتند؟ @rezvan_marefat
یکی از مواردی که وهابیان آن را از موانع تقریب می خوانند، مسأله ی سبّ صحابه است؛ وهابیّت با متّهم کردنِ شیعه به اعتقاد سبّ صحابه، تلاش می کنند تا به اهل سنّت، محال بودن مسئله ی تقریب را القاء کنند. این در حالی است که اصحاب برگزیده، نزد شیعه تجلیل شده و مورد تکریم قرار گرفته ‌اند و بزرگانِ شیعه با اقتدا کردن به ثقلین، معتقد به ممنوعیت سبّ صحابه بوده اند، و به این مسئله تصریح کرده اند.
🛑 سبّ صحابه وهّابیّت بر این باور است که مُراد و مقصود شیعه از وحدت و تقریب مذاهب، شیعه شدن اهل سنّت می باشد. در ذیل به بررسی سخنان برخی از آن ها پرداخته می شود. 🔰دکتر «ناصر القفاری» وهابی ‌مذهب، در کتاب «مسألة التقریب بین اهل السنة و الشیعه» به مسئله ی تقریب‌ ‌پرداخته و شبهات متعدّدی را نسبت به مسئله ی تقریب ذکر کرده است. وی در فصل سوم از کتابش، به دلیل دیگری از دلائل عدم تقریب اشاره می کند. او در این فصل به برخی از عقائد اهل سنت اشاره کرده، و بر این باور است که شیعه چون این عقائد را نپذیرفته، وحدت و تقریب امکان پذیر نمی باشد.[۱] یکی از عقائدی که وی برای اهل سنّت ذکر کرده است، مسئله ی محبّت أصحاب رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) و عدالت آن ها می باشد، که شیعه آن را نپذیرفته است.[۲] «ناصر القفاری» در قسمت دیگری از کتابش، بیان می کند که شیعه تمامی صحابه به جز عده ی قلیلی را مورد سب و طعن قرار می دهد،[۳] و کسانی که ادّعای تقریب دارند، از این عقیده تنزّل نمی کنند.[۴]   🔰وی با اتّهام به برخی از عالمان شیعه، ادّعا می کند که بعضی از بزرگان شیعه، شرط تقریب را سب و قدح صحابه ذکر کرده اند، از این رو برای تقریب، اهل سنّت نیز باید در این مسئله با شیعه موافقت کنند.[۵] لذا «ناصر القفاری» معتقد است که تقریب با شیعه ممکن نمی باشد. ⚠️علاوه بر قفاری، وهابیون دیگر نیز مسأله سب را در کتب خود ذکر کرده اند،[۶] و از آن نتیجه ی به محال بودن تقریب را گرفته اند،[۷] که به جهت اختصار سخنان آن ها ذکر نمی گردد. ✅ نقد و بررسی برای نقد و بررسی سخنان وهّابیّت، لازم است دیدگاه اهل سنّت و شیعه را نسبت به صحابه، در ذیل به صورت اجمال بیان کنیم؛ 💠از دیدگاه شیعه، اگر چه همه ی صحابه در جایگاه عدالت نیستند، ولیکن سب کردن صحابه هیچ گاه جزء عقاید شیعه نبوده است، بلکه در منابع روایی شیعه، احادیث بسیاری در نهی از سب کردن وجود دارد. در سخنان بزرگان شیعه نیز تصریح به ممنوعیت سب صحابه شده است. 💠از دیدگاه اهل سنّت، اگر چه همه ی صحابه در جایگاه عدالت هستند، ولیکن بنابر نظر بزرگان اهل سنّت، سبّ صحابه موجب خروج از اسلام و تکفیر شخص نمی شود. که در روزهای آتی به تفصیل، مطالب فوق بیان می شود. 📚منابع: [۱] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۸۵. «الفصل الثالث: مجمل لأهم عقائد أهل السنة التي خالفتها الشيعة» [۲] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۹۴. «ومن أصول أهل السنّة: محبة أصحاب رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - والترضي عنهم واعتقاد عدالتهم وترك الخوض فيما شجر بينهم» [۳] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۳۶۱. «في كتب الشيعة الأساسية سب وطعن ولعن وتكفير للصحابة إلا قليلاً منهم لا يتجاوز الثلاثة في معظم الروايات» [۴] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۲، ص ۲۷۸. وتبين من خلال آراء دعاة التقريب من الروافض أنهم لم يغيروا شيئاً من عقائدهم الشاذة، وأنهم إما مجاهرون بها أو مستخفون يخدعون ويتقون ... [۵] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۲، ص ۱۴۰. «ولهذا رأينا بعض "آياتهم" وشيوخهم يجعلون من شرط التقارب أن يوافق أهل السنّة على سب صحابة رسول الله صلى الله عليهم وآله وسلم، أي يوافق أهل السنّة على القدح في صحابته وبالتالي يرجعون لمدونات الروافض» [۶] - موصلی، عبدالله، حقيقة الشيعة «حتى لا ننخدع»، ص ۹۵. «الثالث عشر: سب وتكفير الشيعة للصحابة رضي الله عنهم» [۷] - موصلی، عبدالله، حقيقة الشيعة «حتى لا ننخدع»، ص ۲۱۸. @rezvan_marefat