eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6.1هزار دنبال‌کننده
676 عکس
117 ویدیو
58 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه جدید: http://rezvan.taliedaran.ir 💻 سامانه قدیم: http://rezvan2.taliedaran.ir راه ارتباطی با ما : @S_Alavi110
مشاهده در ایتا
دانلود
📨 رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: در نگاه جماعت سلفی و وهابی، شیعیان و اهل سنت محب اهل بیت، در هر جای دنیا باشند کافرند اما حقیقت این است که پیروان این فکر شوم مأمور ایجاد اختلاف میان برادران مسلمان هستند؛ همچنان شیعه ای که از روی نادانی و یا غرض به مقدسات اهل سنت توهین می کند مأمور ایجاد اختلاف است؛ و به هر حال رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانونی است. ۱۳۸۸/۰۲/۲۲ @rezvan_marefat
💠 تقسیم بندی اهل سنت: اهل سنت به چهار شاخه اصلی حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی تقسیم می شوند که به مرور زمان برخی از این شاخه ها به دهها زیر شاخه تقسیم شده و هر کدام برای خود به مسلکی جداگانه با عقایدی خاص تبدیل شدند. ⛔️ وهابیت نیز یکی از فرقه هایی است که خود را منتسب به حنبلی ها می دانند بدین معنی که وهابیت بسیاری از اعتقادات خود را از احمد بن حنبل و آراء و عقاید وی گرفته اند. با این حال بسیاری از علمای حنبلی نیز وهابیت را فرقه ای جدا از خود قلمداد کرده و از نزدیکی به آن خود را مبرا کرده اند.  🟠 به طور مثال ذهبى متوفّاى ۷۷۴ ، دانشمند بلند آوازه اهل سنّت كه خود همانند ابن تیمیّه(موسس اصلی فرقه ضاله وهابیت) حنبلى مذهب بود و در علم حديث و رجال سرآمد عصر خويش بود، در نامهاى خطاب به وى مى نويسد: اى بیچاره! آنان كه از تو متابعت مى كنند در پرتگاه زندقه و كفر و نابودى قرار دارند ... نه اين است كه عمده عقب مانده، گوشه گیر، سبك عقل، عوام، دروغگو، كودن، بیگانه، فرومايه، مكّار، خشك، ظاهر الصلاح و فاقد فهم هستند. اگر سخن مرا قبول ندارى آنان را امتحان كن و با مقیاس عدالت بسنج. ✍ تا آن جا كه مى نويسد: گمان نمى كنم تو سخن مرا قبول كنى! و به نصیحت هاى من گوش فرا دهى! تو با من كه دوستت هستم اين چنین برخورد مى كنى پس با دشمنانت چه خواهى كرد؟ به خدا سوگند، در میان دشمنانت، افراد صالح و شايسته و عاقل و دانشور فراوانند، چنان كه در میان دوستان تو افراد آلوده، دروغگو، نادان و بىعار زياد به چشم مى خورند. (الإعلان بالتوبیخ ص ۷۷ و و تكملة السیف الصقیل ص ۲۱۸) 🟡 یا پدر محمد بن عبدالوهاب که وهابیت از طرف وی جان تازه ای گرفت و در حقیقت وی وهابیت را به طور رسمی تاسیس کرد، در مورد فرزندش این گونه اعتقاد داشت که وی گمراه است و مردم را از ارتباط با وى برحذر مى داشت. (الدرر السنیّة فى الردّ على الوهّابیّه ص ۴۲) 🟢 با این وجود روشن است که وقتی خود علمای اهل سنت و بالاخص مذهب حنبلی خودشان را از رهبران این فرقه این طور دور می کنند بدین معنی است که حتی اهل سنت نیز این فرقه ضاله را قبول نداشته و آن را رد کرده اند. ادامه دارد... ✍ با شرکت در دوره نقد وهابیت مقطع سطح۲، با تقسیم بندی مسلمانان، گرایشات فقهی و کلامی اهل سنت و تضاد ایشان با فرقه ضاله وهابیت بیشتر آشنا شوید. نزدیک ترین دوره به برگزاری ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲. @rezvan_marefat
💠 ابن ابی الحدید معتزلی می‌نویسد: اگر علی را در مورد خصائص اخلاقی و فضائل نفسانی و دینی بنگری، او را سخت درخشان و بر اوج شرف خواهی دید. اما در مورد شجاعت چنان است که نام همه شجاعان پیش از خود را از یاد مردم برده است و نام همه کسانی را که پس از او آمده‌اند را محو کرده است... اما از نظر جود و سخاوت، حال علی «رض» در آن آشکار است. روزه می‌گرفت و با آنکه از گرسنگی سست می‌شد، باز خوراک و توشه خود را ایثار می‌فرمود و آیات نهم و دهم سوره انسان درباره او نازل شده است که می‌فرماید: «و خوراک را با آنکه دوست دارندش به درویش و یتیم و اسیر می‌خورانند، جز این نیست که می‌خورانیم شما را برای رضای خدا و از شما پاداش و سپاسگذاری نمی‌خواهیم» 📚مقدمه شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۳، ص۵ @rezvan_marefat
/ تجلیل از آثار برگزیده دانش پژوهانِ عزیزِ موسسه طلیعه داران ظهور☘
مولوی عبدالرحیم رضوی: "تفاوت نظري و فکري اين فرقه با اهل سنت زياد است. وهابیون در همه عقايد اسلامي با اهل سنت و بالجمله با مسلمانان تفاوت و اختلاف زيادي دارند. براي مثال زماني که وهابیت را انگلیس در بلاد حرمین شريفین راه انداخت، آنها بیشتر علماي حرمین را که اهل سنت بودند، به شهادت رساندند و همه آثار ديني و فرهنگي مسلمانان را از جمله بارگاه هاي ملکوتي جنت البقیع را که مقبره ها و عمارت هايي داشتند و حتي خود ضريح حضرت رسول صلی الله علیه و آله را هم خواستند تخريب نمايند که موفق نشدند. تاريخ گواه است که آنها خون همه امت اسلامي را مباح مي دانستند به جز پیروان خود. آنها در راه کفر قیام کردند تا علماي اهل سنت واقعي، فرهنگ ديني و اعتقادي مسلمانان را از بین ببرند که امروز اعتقادات سوء آنها بر همگان شناخته شده است‌....
🔰 برای اینکه کاملا با نظر تمام علمای اهل سنت نسبت به فرقه وهابیت آشنا شویم باید بگوییم که در یک جمع بندی کلی می توان گفت: جامعه اهل سنت نسبت به ابن تیمیه، سه نظريه دارند: (با توجه به این نظرات می توان فرق اساسی بین اهل سنت و این فرقه را به دست آورد) ۱- معتقدند كه ابن تیمیه، مشبّهه بود. اهل سنت، مشبّهه را كافر مي دانند. يعني كسي كه خدا را به مخلوق تشبیه كند. ابن تیمیه صراحت دارد كه خداي عالم، داراي دست و پا و چشم و صورت است. مانند ابو يعلي كه گفته بود خداي عالم همه چیز دارد و فقط دو چیز ندارد: ريش و عورت.  ۲- عده اي مي گويند كه زنديق و ملحد و بي دين است. چون نسبت به نبي مكرم صلي الله علیه و سلم جسارت كرده و مي گويد وقتي پیامبر اكرم صلي الله علیه و سلم از دنیا رفت " مات فات"  هیچ خاصیت و فائده اي ندارد و حتي براي خودش هم دفعِ ضرري ندارد.‼️ يعني همان حرفي است كه حجاج گفت: عصاي من، ارزشش از پیامبر بالاتر است، چون با اين عصا مي توانم يك مار يا عقربي را بكشم، ولي وجود پیامبر از كشتن مار و عقرب هم عاجز است.‼️ ۳- عده اي هم مي گويند كه ابن تیمیه منافق است. چون نسبت به امیرالمؤمنین جسارت كرده است. ابن تیمیه مي گويد كه علي بن أبي طالب در ۱۷ جا اشتباه كرد و خلاف قرآن فتوا داده است و در تمام جنگ هايي كه داشت، براي رسیدن به رياست جنگید و از مصاديق اين آيه شريفه است: تِلْكَ الدَّارُ الَْْخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لَا فَسَادًا وَ الْعَاقِبَةُ لِلْ مُتَّقِینَ (سوره قصص / ۸۳) در صحیح مسلم آمده است كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: لا يحبه إلا مؤمن و لا يبيضه إلا منافق ( صحیح مسلم ج ۱ ص ۶۰) 🚫 ابن تیمیه نسبت به امیرالمؤمنین علیه السلام، به قدري وقیحانه برخورد كرده است كه مللا مي گويد: شیعه هم نمي تواند ثابت كند كه علي مسلمان بوده است. يا علي، علمي نداشت و شاگرد مكتب ابوبكر بوده و اگر چیزي هم ياد گرفته، از ابوبكر ياد گرفته است و يا:جناب علمان، حافظ قرآن بود و بعضي از شب ها، تمام قرآن را در يك شب مي خواند، ولي معلوم نیست كه علي بن أبي طالب، همه قرآن را بلد بود يا خیر یا در مورد صدیقه طاهره می گوید: و في فاطمة شعبة من النفاق. (التنبیه و الرد لحسن السقاف،ج۷ كلمة الرائد لمحمد زكي الدين ابراهیم ج۲ ص ۵۴۶) ❌ شما کدام سنی را می شناسید که چنین اعتقاداتی داشته باشد و این خود به خوبی روشن می کند که این فرقه ضاله تا چه اندازه با اهل سنت فرق می کند.‼️ 🔰 کلامی از مولوی عبدالرحیم رضوی که یکی از علمای کنونی اهل سنت است اشاره می کنیم تا خودتان از زبان یک سنی به ماهیت اهل سنت پی ببرید: وی می‌گوید: "تفاوت نظري و فکري اين فرقه با اهل سنت زياد است. وهابیون در همه عقايد اسلامي با اهل سنت و بالجمله با مسلمانان تفاوت و اختلاف زيادي دارند 🔻براي مثال زماني که وهابیت را انگلیس در بلاد حرمین شريفین راه انداخت، آنها بیشتر علماي حرمین را که اهل سنت بودند، به شهادت رساندند و همه آثار ديني و فرهنگي مسلمانان را از جمله بارگاه هاي ملکوتي جنت البقیع را که مقبره ها و عمارت هايي داشتند و حتي خود ضريح حضرت رسول صلی الله علیه و آله را هم خواستند تخريب نمايند که موفق نشدند. 🔻تاريخ گواه است که آنها خون همه امت اسلامي را مباح مي دانستند به جز پیروان خود. آنها در راه کفر قیام کردند تا علماي اهل سنت واقعي، فرهنگ ديني و اعتقادي مسلمانان را از بین ببرند که امروز اعتقادات سوء آنها بر همگان شناخته شده است 🔻بنابراين در طرحي جديد تصمیم گرفتند اين فرقه را با نام هاي ديگري به میدان بیاورند که متاسفانه در کشور هاي اسلامي و در بین مسلمانان نفوذ کردند. 🔻مساله اي که امروز جاي تاسف زيادي دارد، اين است که بعضي از مسلمانان گول اين راهکار جديد را خوردند که در برخي موارد موجب تخريب چهره واقعي اهل سنت شده است. 🔻توصیه بنده به مسلمانان اين است که اين گروه ضاله را که تفاوت فکري و نظري و مقادير زيادي با عقايد اسلامي قديمي دارد مي توان شناخت پس همواره تلاش کنند که در دام اين شیاطین نیفتند؛ زيرا آنها در اقوام و قبیله ها و همه کشورهاي اسلامي نفوذ کرده اند". ✍ با شرکت در دوره نقد وهابیت مقطع سطح۲، با تاریخچه، انحرافات اعتقادی فرقه تکفیری وهابیت آشنا شده و ضمن تسلط بر مستندات متقن تاریخی، نقش انگلستان در شکل گیری این فرقه را به خوبی می‌یابید. نزدیک ترین دوره به برگزاری ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲. @rezvan_marefat
Kashani-14000213-AghaedEslami-20-Thaqalain_IR.mp3
12.79M
"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی" حجه الاسلام حامد کاشانی جلسه فاقد جزوه مکتوب می‌باشد. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بیان فضایل امام حسن مجتبی علیه السلام... 💠کریم اهل بیت فرمودند: لَيْسَتِ العِفَّةُ بِدافِعَةٍ رِزْقا وَ لاَ الْحِرْصُ بِجالِبٍ فَضْلاً فَاِنَّ الرِّزْقَمَقْسومٌ وَ اسْتِعْمالُ الْحِرْصِ اسْتِعْمالُ الْمَآثِمِ نه پاكدامنى، روزى را از انسان دور مى كند و نه حرص، روزى زياد مى آورد؛ چون روزى قسمت شده است. حرص زدن باعث مبتلا شدن به گناهان مى شود. [تحف العقول، ص ۲۳۴] 🌸 @rezvan_marefat
✍ صبحی صالح می‌نویسد: هیچ مسلمانی نیست که خویشاوندی نزدیک و منزلت ویژه پسرعموی پیامبر اکرم «ص» حضرت علی کرم الله وجهه را نزد آن حضرت نداند... علی کرم الله وجهه در حمایت از پیامبر «ص» قدمهایی برداشت که پهلوانان از آن عاجزند و قدم‌ها می‌لغزند... باارزش‌ترین مقام‌ها در تاریخ به نام او ثبت شد. جنگاوری روز بدر، کشتن عمرو بن عبدود در غزوه خندق، پایداری و وفا در غزوه احد و حنین و پرچمداری روز خیبر امتحان خوبی بود. 📚مقدمه شرح نهج البلاغه صبحی صالح،ص ۱و۲ @rezvan_marefat
1_4131275942_۰۶۰۴۲۰۲۳.mp3
22.05M
🔰مباحثی پیرامون مساله غیبت 💠مفهوم شناسی و فلسفه غیبت 💠نحوه حضور امام در جامعه 💠دلایل و چگونگی غیبت 💠فواید امام غائب @rezvan_marefat
عامر بن‌ وائله گفت: علی مردم را در رحبه جمع کرد و به آنها گفت: شما را به خدا قسم میدهم هر فردی که شنیده است رسول خدا(ص) در روز غدیر خم میفرمود: آیا نمی‌دانید من نسبت به خود مومنان به خودشان سزاوارترم او ایستاده بود، بعد دست علی را گرفت و سپس فرمود: هرکس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست. خدایا دوست‌بدار هرکس او را دوست بدارد و دشمن بدار هرکس او را دشمن بدارد. ابوالطفیل گفت: از جمعیت خارج شدم و پیش خود تردید داشتم، زید بن ارقم را دیدم که به ما گفت: شک داری؟! من این مطلب را از رسول‌خدا (ص) شنیده‌ام. 📚کتاب خصائص‌ امیرالمومنین علی‌بن‌ابی‌طالب تألیف: امام حافظ أبی عبدالرحمن احمد بن شعیب نسائی الشافعی @rezvan_marefat
🔴 «احمد با نص وصیت پیامبر آمده، علم به متشابهات آشکار کرده، دعوت به حاکمیت الهی و زیر پا گذاشتن دمکراسی و حاکمیت مردم کرده و هزاران رؤیا از معصومین به حجیتش شهادت دادند، شما چطور به خاطر نداشتن ادله­ فقهی ردش می‌کنید؟» 🟠 اینها جملات آشنایی هستند برای کسانی که با طرفداران و مبلغین فرقه «احمد الحسن» مواجه شده‌اند. نباید تعجب کرد اگر بشنویم که این جملات نهایت استدلالات این فرقه برای اثبات این ادعا است که: «احمد الحسن بصری، همان یمانی است»! 🟡 مشکل اساسی این فرقه این است که دلیلی ندارند که شیعیان را قانع کند که این شخص همان یمانی است؛ او نه معجزه‌ای دارد، نه خصوصیات منصوص جسمانی، روحانی یا اخلاقی خاصی که شک و شبهات را از بین ببرد، نه نسب قابل اثباتی و نه هیچ دلیل دیگری. 🟣 فقط رؤیاهایی است که ادعا می‌کنند دیده شده و البته خودشان هم دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که رؤیا نه تنها اعتبار شرعی، بلکه توان قانع کردن جمعیت زیادی را برای گرویدن به این فرقه نیز ندارد.
🟢 پیامبر اکرم (ص) اهتمام فراوان به ذکر نام و نسب ائمه داشت 💠 در روایات، مشخصات امام زمان (عج) به خوبی ترسیم شده است. چگونه است که در این عصر برخی افراد به راحتی ادعای دروغین خود را در زمینه مهدویت مطرح می‌کنند؟ 💠 انبیاء الهی (ع) هرگاه به موعودی وعده می‌دادند که ایمان به او جزیی از دین خدای متعال بوده، علائم واضح، فراوان و روشن برای تعیین مصداق آن موعود بیان و اقامه می‌کردند تا این تعیین مصداق به روشنی و وضوح رخ دهد. 💠 هرگاه پیامبری وعده ظهور پیامبری بعد از خود را می‌داد، چنان با نشانه‌ها و علائم روشن و با ذکر اسم و نسب دقیق و خصوصیات جسمی و قومی و اخلاقی و ... او را مشخص می‌کرد که به تعبیر قرآن هر کس او را ندیده باشد نیز بتواند او را تصور کرده و به خصوصیاتش کاملاً مطلع باشد 💠 همانگونه که یک پدر از خصوصیات فرزندش آگاه و به آن مطلع است: «الَّذینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ یَعْرِفُونَهُ کَما یَعْرِفُونَ أَبْناءَهُمْ وَ إِنَّ فَریقاً مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ یَعْلَمُون‏» (سوره بقره، آیه ۱۴۶) بعد از آن نیز، خود آن نبی با اقامه بینات و معجزات باهره، امت خود را در مسیر شناسایی رسالت خویش امداد می‌کرد. 💠 به همین شکل و پیرو این سنت رایج در بین انبیاء الهی بود که پیامبر اکرم (ص) هنگامی که امت خویش را به پیروی از اوصیاء دوازده‌گانه خود دعوت می‌کرد، اهتمام فراوان به ذکر نام و نسب ایشان نیز داشت تا هر کسی توانایی ادعای احراز این جایگاه را نداشته باشد. 💠 در روز عید غدیر، دست امیرالمؤمنین علی (ع) را روی دست گرفته و اینگونه او را منصوب می‌کند: «فهذا علی مولاه». مکررا تعداد دوازده‌گانه اوصیاء را بیان، تأکید می‌فرمودند که همه آن‌ها از نسل علی هستند و همگی فرزند امام قبلی‌اند (و جز در مورد امام حسین (ع)، امامت به برادر منتقل نمی‌شود). در نهایت نیز در روایات متعددی، یک یک آن‌ها را به نام معرفی می‌فرمود. 🟢 ائمه مردم را برای شناخت امام بعدی در تاریکی رها نمی‌کردند 💠 این محکم‌کاری راه را بر مدعیان بست؛ چنان که کسی نمی‌توانست این منصب را ادعا کند و در صورت ادعای امامت نیز اقبالی در اجتماع به سمت او شکل نمی‌گرفت؛ زیرا اولین لازمه این ادعا، زاده شدن از امام قبل بود که با وجود حضور و حیات امام قبل در میان شیعیان، به راحتی قابل سنجش و راستی‌آزمایی بود. 💠 به هر حال اهل بیت (ع)، مردم را در شناخت امام بعد از خود یاری می‌کردند و در تاریکی و حیرت رها نمی‌کردند؛ به گونه ای که اگر کسی به امامت امام زمان خویش ایمان می‌آورد، شناخت امام بعدی بر او آسان و روشن بود. علاوه بر اینکه خود امام بعد نیز با ارائه معجزات و ابطال ادعای مدعیان، حجت را بر شیعیان تمام می‌کردند. 🔴 مهم‌ترین مشکل بر سر راه "مبلغین احمد الحسن" 💠 در تاریخ شیعه انشعابات همیشه از ناحیه ادعاهایی مثل توقف یا غیبت امام قبل یا امامت شخصی که سابقاً وفات یافته و ... واقع می‌شد؛ نه مدعیان دروغینی که در جامعه حاضر و خود را امام بدانند. 💠 حتی در شدیدترین شرایط تقیه (مثل زمان وفات امام صادق (ع)) نیز امام پیشین، به گونه‌ای عمل و وصیت می‌کرد که ضمن حفظ تقیه، شناخت امام بعد با استمداد از قواعد مسلمی مثل زاده شدن از امام قبل، مرد بودن، عدم فسق و ...) برای امت میسور و آسان بود. 💠 این سیره مسلم انبیا و ائمه (ع)، امروز مهم‌ترین مشکل بزرگ بر سر راه مبلغین «احمد الحسن» است؛ زیرا آنان مدعی‌اند که بیعت با یمانی و ایمان آوردن به او، مانند بیعت با امام زمان واجب و تمرد از او موجب تکذیب رسول خداست. با این حال دلیلی ندارند که ثابت کند این شخص همان یمانی است. آن‌ها علامت و دلیلی ندارند که اثبات کند چرا اگر شخص دیگری خود را حائز این مقام بنامد دروغگو، ولی احمد حسن بصری راستگو است⁉️ @rezvan_marefat
🌐 ثبت‌نام دوره تخصصی نقد فِرَق انحرافی شروع دوره: ۲۴ فروردین ماه۱۴۰۲ 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره در بستر سامانه آموزش الکترونیک🔰 rezvan.taliedaran.ir لینک ثبت نام:🔰 https://survey.porsline.ir/s/wGMESEw اطلاع از سایر دوره ها: 🔰 https://eitaa.com/rezvan_marefat
﴿قدم از قدم برنداشت﴾ بانگ هجرت که نواخته شد تازه مسلمانها دسته دسته و پنهانی راهی یثرب شدند. مکه دیگر جای زندگی نبود، همه شان گرچه صبور بودند و ساکت، اما شکنجه های گاه و بیگاه کفار و آزار مشرکان امانی برای مؤمنان نگذاشته بود. درست در همین شرایط از جایی که گمانش را هم نمی بردند خدا در گشایشی برایشان باز کرد؛ بیعت شبانه اهالی یثرب همه چیز را دگرگون ساخت، پیامبر تا همه را نفرستاد خودش راهی نشد. وقتی هم هجرت را آغاز کرد، در قبا ماند و وارد شهر نشد. همه دلهای شهر برای نبی می‌تپید و دل پیامبر برای علی. جانشین پیامبر در مکه ماند تا در نبودش امانت های مانده پیش رسول خدا را به صاحبانشان برگرداند و کارهای نیمه تمام پیامبر را به سامانی برساند. تا علی نیامد، نبی قدم از قدم برنداشت، تا همه بفهمند ارزش علی را برای نبی و جایگاهش را... 📚طبري، أبو جعفر محمد بن جریر بن یزید، تاریخ طبری، ج ۲، ص۳۸۲ @rezvan_marefat
💢چرا نام امام زمان عج در قرآن نیامده است؟ 🔸اولا شیوه قرآن در معرفی دو گونه است؛ در مواردی معرفی به ویژگی ها و صفات گوینده را از "نام بُردن" بی نیاز می‌کند به ویژه در مساله امامت که بیان ویژگی های شخص امام، صلاحیت ها و شایستگی های او را برای امامت آشکار می‌کند. 🔸ثانیا گاهی در نام بُردن، مانعی مثل خطر تحریف وجود دارد همانطور که در معرفی شخص امام و بُردن نام او اینگونه بوده یعنی اگر قرآن از امام علی (ع) نام می بُرد، دشمنی که منافق بود، کینه توز بود نسبت به آل الله علیهم السلام، برای حذف نام ایشان از قرآن، دست به تحریف نمی‌زد و این سند جاودان الهی، آخرین کتاب آسمانی را بی اعتبار نمی‌کرد؟ 🔸ثالثا خداوند در قرآن نماز، زکات، حج را بیان کرده اما حدود و احکام آن را به پیامبر واگزار نموده، در امامت نیز لزوم پیروی از امام معصوم را بیان کرده ولی معرفی مصادیق و اشخاص را به پیامبر حواله کرده است.. 🔶روشن است که این وظیفه از سوی خدا به پیامبر اکرم (ص) داده شده، آن‌جا که می‌فرماید: "و انزلنا الیکَ الذکر لِتُبَیّنَ للناسِ ما نُنزِلَ الیهم" ما قرآن را نازل کردیم تا آنچه برای مردم نازل شده را برایشان بیان کنی! 🔶پیامبر در حدیث ثقلین، عترت خود را در ردیف قرآن بیان می‌کند و به پیروی از آنها دستور می‌دهد تا ایشان را بعنوان مفسر واقعی قرآن، خودِ مسلمین بشناسند. ↩️بنابراین همانگونه که سخن پیامبر در توضیح و تفسیر قرآن برای همه ی مسلمین حجت است، بیان امام معصوم نیز در شرح، ظاهر و باطن آیات حجت است. چرا؟ چون اولا قرآن در مورد پیامبر ص می‌فرماید: "وَ مٰا يَنْطِقُ عَنِ اَلْهَوىٰ إِنْ هُوَ إِلاّٰ وَحْيٌ يُوحىٰ"، هر آنچه رسول گوید هم تراز آیات قرآن است‌. چرا؟ چون آیات وحی شده از جانب الله است، آنچه رسول الله هم می گوید وحی است‌. رسول الله که "وَ مٰا يَنْطِقُ عَنِ اَلْهَوىٰ" ست گوید: "إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ....إِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدا عَلَیَّاَلْحَوْضَ" یعنی محالِ ممکن است این دو از هم جدا شوند. 💠در اعتقاد شیعه اثنی عشری، امام مهدی (عج) به نص قرآن، به روایت پیغمبر (ص)، حی است و ظاهر است و وجود دارد اما از چشم ها غائب است. @rezvan_marefat
💠 آیت‌الله مصباح یزدی(ره): در روایتی درباره تعیین شب قدر آمده است: مقدّرات سال در شب نوزدهم تقدیر می‏شود؛ «قُسِمَ فِیهَا الْأَرْزَاقُ وَ کُتِبَ فِیهَا الاجَالُ وَ خَرَجَ فِیهَا صِکَاکُ الْحَاجِّ» در شب نوزدهم ارزاق، درآمدها و روزی افراد و همچنین مدت حیات و زندگی آنان تا سال آینده تعیین می‌شود، علاوه بر آن در شب نوزدهم مشخص می‌شود که چه کسانی در آن سال به حج می‏روند. 💠 سپس در شب بیست و یکم آنچه در شب نوزدهم مقدر شده، بر آن ابرام و تأکید می‏شود. این به این معناست که در شب بیست و یکم آنچه در شب نوزدهم تعیین و مقدر شده، قابل تغییر است. 💠 آنچه که از شب نوزدهم تا شب بیست و یکم مقدر شده و تغییر یافته، در شب بیست و یکم ثبت شده و در شب بیست و سوم قطعی، نهایی و امضاء می‏شود. براساس این روایت هر سه شب از شبهای قدر به شمار می‌آیند. @rezvan_marefat
🌐 ۲۸ دوره آموزش عقاید و نقد فرقه های انحرافی در حال برگزاری ست/ نشست علمی جایگزین مصاحبه شد. 🟧 علوی مسئول آموزش رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور پیش از ظهر امروز در نشست خبری از آغاز ثبت‌نام بیست و نهمین دوره آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت خبر داد. 🔸 وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در مقطع سطح دو دوره های تقریب مذاهب اسلامی گرایش نقد وهابیت و نقد یمانی با محوریت کتاب جامع درسنامه، تا ۲۳ فروردین ماه ساعت ۲۳:۵۹ فرصت دارند از طریق لینک های اعلام شده، ثبت نام خود را به صورت رایگان انجام دهند. 🔸 علوی ضمن اشاره به ثبت نام، آموزش و صدور گواهی رایگان تاکید کرد، دانش پژوهان در مقاطع سطح یک و دو با کسب نمره قبولی؛ همراه مدرک، کتاب مربوط به دوره را نیز رایگان دریافت می نمایند. 🔶 موسسه طلیعه داران ظهور با سابقه ۱۴ سال فعالیت علمی فرهنگی همواره تلاش دارد تا با برگزاری دوره های عقیدتی، ضمن تحکیم مبانی، فرهیختگان جامعه را در برابر پاسخ به شبهات کلامی، توانمند سازد. 🔶 معاون آموزش رضوان معرفت ضمن تشریح عملکرد علمی و تبلیغی موسسه تصریح کرد: اکنون ۲۸ دوره آموزش عقاید، تحکیم مبانی، مهدویت، جریان شناسی فرقه ضاله یمانی، نقد عقاید تکفیری یمانی، تقریب مذاهب گرایش نقد وهابیت در دو سطح یک و دو در حال برگزاری می باشد. 🔸 علوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، بیش از دو هزار و هفتصد نفر از سراسر کشور در دوره های جاری ثبت نام نموده و در حال آموزش هستند. 🔶 ایشان با تاکید بر الطاف الهی خاطرنشان کرد: مجریان برگزاری دوره های نقد فرقه در مقطع سطح یک از دانش پژوهان برتر موسسه بوده و این افراد پس از اتمام دوره های آموزشي و کسب رتبه برتر، به پیشنهاد و مجوز موسسه وارد کارگروه اجرائیات شده اند. 🔸 علوی ادامه داد: یازده مجری فعال از استان های تهران، خراسان، خوزستان، البرز، سمنان، مرکزی، قم، کرمان و یزد هر کدام به صورت متمرکز دو استان را تحت پوشش قرار داده و آموزش های سطح یک را برگزار می نمایند. 🟧 مسئول آموزش طلیعه داران افزود: پیرو استقبال گسترده از دوره های نقد فِرَق انحرافی همچنین جهت رفاه حال دانش پژوهان گرامی، قبول شدگان مرحله آزمون جامع در مقاطع سطح یک و دو، از ابتدای بهمن ۱۴۰۱ مُخیَّر هستند آزمون شفاهی خود را از مصاحبه به کنفرانس علمی تغییر دهند. 🔳 علوی در پایان ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان و مقام رفیع امیرالمومنین علی علیه السلام به حوادث و تحرکات داخل و خارج منطقه اشاره کرد و افزود: ایران با نفوذ در منطقه و خنثی سازی تهدیدات نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، توانست دشمن را مجبور به عقب نشینی کند. ◼️ ایشان ضمن اشاره به فعالیت آشکار و زیرزمینی فرقه های ضاله در داخل و خارج کشور ادامه داد: امروزه دشمن تاکتیک خود را از شبیخون به شبهه و از میدان رزم به میدان عقیده تغییر داده، در این ميان روشن است چنانچه مسیر حق با برهان و ثقلین برایمان تفهیم نشود، به گرداب انحراف پیچیده و تسلیم خواهیم شد. @rezvan_marefat
🌐 ثبت‌نام دوره تخصصی نقد فِرَق انحرافی شروع دوره: ۲۴ فروردین ماه۱۴۰۲ 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره در بستر سامانه آموزش الکترونیک🔰 rezvan.taliedaran.ir لینک ثبت نام:🔰 https://survey.porsline.ir/s/wGMESEw اطلاع از سایر دوره ها: 🔰 https://eitaa.com/rezvan_marefat
در حال برگزاری ...| کنفرانس علمی طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها؛ دانش پژوهان دوره تقریب مذاهب اسلامی گرایش نقد وهابیت.