eitaa logo
محسن ریسمان سنج
625 دنبال‌کننده
211 عکس
219 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بعد از نامه نگاری نخبگان، تشکلهای دانشجویی، کارزارهای مجازی، تجمع و جلسات مکرر و تلاش های گسترده دلسوزان برای افزایش حقوق کارگران در نهایت دولت حقوق کارگران را حدود ۳۵٪ افزایش داد. 🔻این اقدام خلاف اصل۴۱ قانون کار و اصل ۱۲۵ قانون خدمات مدیریت کشوری بود. این افزایش نه به اندازه حداقل معیشت هست و نه حتی نرخ تورم! لذا نمایندگان کارگری مصوبه را امضا نکردند؛ باید گفت:متاسفانه دولت محرومان کنار محرومان نایستاد! 🔻آقای رئیسی در مناظرات انتخاباتی( فیلم) صراحتا وعده داد به اندازه نرخ تورم حقوق کارگران افزايش پیدا کند حالا غیر از سال اول دو سال است دولت خلاف وعده عمل می‌کند! پدیده عجیب جنبش حقوق و دستنزد وزیر کار دولت محرومان بود که بعضا روی وزارای دولت قبل را هم سفید کرد! 🔻ده سال سرکوب نرخ کارگری علاوه بر افزایش فقر و شکاف طبقاتی، مشکلات امنیتی موجب مهاجرت نیروی کار به کشورهای منطقه و همچنین روی آوردن به شغل های کاذب به جای کارهای تولیدی که نتیحه آن عقب ماندن در مسیر پیشرفت است. این مسیر دولت نمی‌تواند عقب ماندگی ما در عدالت را جبران کند. ✍ ________________ @m_amin_rezai
وزارت نفت، در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، یک قرارداد عظیم با شرکت‌های داخلی برای تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت بسته است که بسیار خوشحال‌کننده بود. اما قسمت اسفبار این ماجرا، انعقاد این قرارداد به دلار آمریکاست. @rismansanj
✨ تحقق وعده‌های خاویر میلی در ایران ✍ سید یاسر جبرائیلی خاویر میلی، رئیس جمهور نئولیبرال آرژانتین، با شعارهای شوک‌درمانی و دلاریزه‌سازی اقتصاد کشورش رئیس جمهور شد. در نخستین گام، ارزش پزو، پول ملی آرژانتین، را کاهش داد. به نحوی که دلار ۳۶۶ پزویی را حذف و دلار ۸۰۰ پزویی بازار آزاد را به رسمیت شناخت. اما این تک‌نرخی‌سازی ارز به تبعیت از بازار آزاد، علاوه بر اینکه تورم سالانه این کشور را به ۲۱۱ درصد رساند، باعث افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نیز شد. به نحوی که هر دلار آمریکا اینک ۸۵۰ پزو شده است که همچنان نیز رو به افزایش است. این دقیقا همان سیاستی است که دولت آقای رئیسی در سال ۱۴۰۱ اجرا کرد. ارز ۴۲۰۰ حذف و ارز ۲۵ هزار تومانی بازار آزاد جایگزین شد. پیرو این امر، هم رکورد تورم در ایران شکست، هم نرخ بازار آزاد شروع به افزایش کرد و اینک به ۶۰ هزار تومان رسیده است. جالب اینکه الان دوباره جماعتی راه افتاده‌اند که دقیقا مثل حذف ۴۲۰۰، دلار ۲۸۵۰۰ نیز باید حذف شود و دلار ۶۰ هزار تومان جایگزین شود! لابد کمتر از یک سال بعد نیز، خواهند گفت دلار ۶۰ هزار تومان باید حذف شده و دلار ۱۰۰ هزار تومان بازار آزاد به رسمیت شناخته شود. این مسیر، انتها ندارد... یکی دیگر از اقدامات پر سر و صدای خاویر میلی، اجازه انعقاد قرارداد در داخل آرژانتین به دلار آمریکا بود. روزنامه بوینس آینس هرالد، روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ گزارش داد که خاویر میلی، انعقاد قرارداد به دلار آمریکا را قانونی کرده است. این اقدام، یعنی یک کشور رسما ناموس اقتصادش، یعنی پول ملی‌اش، را از حیز انتفاع ساقط کند. در تعریف پول گفته می‌شود که پول سه ویژگی دارد: ۱-معیار سنجش ۲-ذخیره ارزش ۳-وسیله مبادله دولتی که اجازه بدهد هر عنصر دیگری غیر از پول ملی، این سه کارکرد را در اقتصادش داشته باشد، یعنی در حال نابودی پول ملی خود است. امروز شنیدم وزارت نفت، در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت، یک قرارداد عظیم با شرکت‌های داخلی برای تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت بسته است که بسیار خوشحال‌کننده بود. اما قسمت اسفبار این ماجرا، انعقاد این قرارداد به دلار آمریکاست. ما نمی‌توانیم قراردادهای رسمی و دولتی را به دلار ببندیم، بعد فریاد اعتراض سر دهیم که چرا در تهران رستوران‌ها به دلار غذا می‌فروشند و پزشکان به دلار خدمات می‌دهند! جنگ اقتصادی آمریکا علیه ما، برای تضعیف ارزش ریال است که بارها و بارها در بیان مقامات آمریکایی به این موضوع تصریح شده است. فروش مواد اولیه ایرانی یعنی محصولات نفتی و پتروشیمی و فلزات به داخل کشور به دلار آمریکا، توزیع اسکناس دلار بین مردم توسط بانک مرکزی، انعقاد قراردادهای اقتصادی به دلار آمریکا، به معنی این است که ما به دست خودمان داریم دلار را در خاک ایران معیار سنجش، ذخیره ارزش و وسیله مبادله می‌کنیم. یعنی به دست خودمان داریم ریال را نابود می‌کنیم. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ آقای رئیسی، یکی از مطالباتی که مطرح فرمودند، این بود که سیاست تقویت پول ملی را به جد دنبال نمایند. مسیری که آقای رئیسی تا امروز پیموده، خلاف این جهت بوده است. آقای رئیسی الحق و الانصاف انسان پاک و شریف و مخلصی است. دوندگی زیاد می‌کند، میان مردم زیاد می‌رود، ذره‌ای در این بشر کبر و نخوت وجود ندارد. اما اینها کافی نیست. ما امیدواریم که ایشان در مهلت باقیمانده از دولت سیزدهم، در جهت‌گیری‌های اقتصادی خود، یک تجدیدنظر جدی کنند. ما عزت و سربلندی و موفقیت ایشان را می‌خواهیم. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ما شیعیان هنوز علیِ کوفه را روایت نکرده ایم! علی در کوفه امام تبیین بود یا امام شمشیر ؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه چهارم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن" @rismansanj
🏵 فرمان ۱۴۰۳ ♦️در سالی که وارد آن شدیم، کارهای زیادی هست 👌همه باید خودمان را به آن کارها متعهّد بدانیم در زمینه‌های مختلف 📌لکن در این سال هم مسئله‌ی عمده‌ی کشور عبارت است از اقتصاد 🔺نقطه‌ ضعف اساسی کشور عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد ☝️باید در این زمینه‌ها فعّال عمل کنیم. 🔑یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله‌ تولید ❇️اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، 🔻بسیاری از مشکلات مهم اقتصادی مثل: 📌مسئله‌ تورّم 📌مسئله‌ اشتغال 📌مسئله‌ ارزش پول ملّی 👌به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت ♦️به همین جهت امسال هم روی مسئله‌ تولید تکیه میکنم 👈و انتظار دارم که ان‌شاءاللّه یک جهشی در کار تولید اتّفاق بیفتد امسال 👈و بِجد اعتقاد دارم... اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی: ⏪اقتصاد را مردمی کنیم ⏪پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم ⏪موانع حضور مردم را برطرف کنیم 🌟در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد 🔻این ظرفیّتها بایستی: ✅فعّال بشود ✅از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود ♦️لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم: 💎جهش تولید با مشارکت مردم💎 🔺امیدواریم ان‌شاءاللّه این شعار به بهترین وجهی تحقّق پیدا کند. 📌برنامه‌ریزان کشور ⏪ برنامه‌ریزی کنند، 📌صاحب‌نظران ⏪ همکاری فکری کنند و 📌فعّالان اقتصادی ⏪ به نحو عملی در این کار ان‌شاءاللّه مشارکت کنند. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول فروردین ۱۴۰۳ ⭕️ رهبر معظم انقلاب: اگر اقتصاد بهبود یابد، تاثیر در همه اوضاع عمومی کشور می گذارد می توان گفت در دین و دنیای مردم تاثیر می گذارد. ♦️فرمان روشن است اصلاح وضع اقتصادی امروز مهمترین مسئله کشور است و همه توان ها و ظرفیت ها باید به آن معطوف شود. با این حال حل مسئله اقتصاد کشور باید از منظر اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی دنبال شود نه بیراهه های نئولیبرالیسم و بهترین راه بازگشت و بازخوانی اصول اقتصادی قانون اساسی است. اصلاح وضع اقتصادی کشور که اصلاح دین و دنیای مردم رو در پی دارد مقید به احیای و احضار همه آرمانهای انقلاب و در پیشانی همه آنها عدالت است... @rismansanj
هدایت شده از  محسن ریسمان سنج
اقتصاد قانون اساسی - حجت الاسلام خاکی.mp3
45.14M
📌اقتصاد قانون اساسی ✅حجت الاسلام محسن خاکی ▶️ 💥💥💥 این صوت را هزار بار بشنوید @rismansanj
🎬 عدالت خط قرمز ندارد! ♦️ روایت های تاریخی همیشه منبع اقتباس مناسبی برای سینما بوده است چرا که پرداختن به داستان‌های گذشته فرصت مناسبی است که غیرمستقیم نگاهی داشته باشیم به بایسته های امروز. با همین نگاه اگر به سراغ فیلم  مصلحت  برویم، موضوع حساسیت‌ برانگیز فیلم اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند 🎭 کارگردان: حسین دارابی نویسنده: حسین دارابی، احمد حیدریان و احسان ثقفی تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه بازیگران: فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی و نازنین فراهانی. ♦️ نوروز ۱۴۰۳ 📽 شبکه سه شنبه ۴ فروردین ⏰️ ساعت ۲۴ 🆔 @rismansanj
♦️کینه و خشم انقلابی ما تا وقتی گلوی صهیونیست ها و حکام خائن عرب را نگیرد آرام نمی گیرد صالح غزه ای دانشجوی فلسطینی ساکن شهر قم در کانالش نوشت: "خیلی ها می پرسند خبر تجاوز به خانم‌های فلسطینی درست است یا خیر؟ این خبر جدیدی نیست، شاید چون الجزیره منتشرش کرده بازتاب زیادی داشته است، اما از اوایل اشغالگری این اخبار را می‌شنویم، از دیر یاسین تا صبرا و شاتیلا، تا پرهنه کردن 5 زن در شهر الخلیل و بیمارستان شفا و... رفتار صهیونیست‌ها همیشه همین بوده است. ما فلسطینی‌ها روی مان نمیشد تجاوز به خانم ها رو جنجال کنیم، به خاطر فرهنگمان و سنگینی این موضوع برای ما 😔 تکذیبیه‌های که الآن دارد منتشر میشود هم به همین دلیل هست. ولی دیگر این جنگ، خط آخر است. باید کل دنیا بفهمد در این هفت دهه اشغالگری چه چیزهایی را از دست داده ایم، باید مسلمانان بفهمند چطور برادرانشان تنها جلوی دشمنان ایستادند و حتی حاضر بودند نه فقط خون و جان وخانه و کاشانه خود را از دست بدهند تا پرچم سفید تسلیم رو بلند نکنند بلکه صهیونیست ها به ناموسشان هم رحم نکردند. صدها زن مسلمان در زندان های اسرائیل حضور دارند که مسلمانان به آزادیشان از دست دشمن فکر نمی کنند تا غزه ایستاد و رودهای خون فرزندانش جاری شد تا اسرا را از زندان‌های صهیونیست آزاد کند. خدا لعنت کند انگلیس را که این امت رو هزار ملت کرد مگر خانم‌های فلسطینی ناموس این امت نیستند؟ مگر مردان فلسطینی فرزندان این امت نیستند؟ مگر فلسطين مال این امت نیست؟ آي مسلمانان دنیا!! مسلمان نیستید اگر بگذرید، اگر کنار بیایید اگر حتی در دل خودتان سازش کنید. به والله نه امام زمان ظهور می کند نه ما پیروز میشویم اگر به این کشورها و این مرزها راضی شدیم و حداقل در دل خودمون آرزوی امت عظیم اسلام و کشور بزرگ آن را نداشته باشیم. چرا فکر میکنیم در امانیم؟ غزه که تمام بشود سراغ همه می آیند همان آش و همان کاسه به هرکشوری که حمله کنند بقیه در سکوت خواهند بود. چرا ابراز انزجار نکنیم؟ چرا بعضی‌ها دعوت به سکوت می کنند؟ نمیتونیم بریم بجنگیم حداقل مثل باخت تیم محبوب فوتبال تان یک واکنشی نشان بدید! چرا تظاهرات ها جلوی همه سفارتها و کنسولگری های دنیا برگزار نکنیم؟ این را از روی محبت و دوستی با ملت ایران می گویم، حیف است ایرانی که از اول انقلاب علمدار مساله فلسطین بود واکنش ضعیفی نسبت به این مساله نشان دهد و پرچم دار دفاع از ناموس مسلمانان نباشد. من کسی نیستم چیزی به شما پیشنهاد بدهم ولی همان قدر که فلسطینی هستم ایرانی، عراقی لبنانی مصری سوري ترکی افغانستانی و... هم هستم و در انتظار روزی که همه ما اگر در یکجا نبودیم در یک زمان و به خاطر یک مساله متحد شویم." اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج متن ایشان را با ویرایش منتشر کردم تا به قدر وسع این کانال قدمی برای مردم مظلوم غزه برداشته باشم. چون هرچی سعی کردم از خجالت و خشم و کینه این چند روز دستم به نوشتن هیچ مطلبی نرفت @rismansanj
🔹️جمعه شب، ۱۶ آبان ۹۹ این عکس رو گرفتم خوزستان در تابستان اون سال پر تلاطم از اتفاقات کارگری بود. فقط یک موردش کارگران هفت تپه بود که ۴ ماه حقوق نگرفته بودند و در همان ایام تازه داشتند حقوق ماه های تابستان را می‌گرفتند. 🔸️حاج آقا مرتبا پیگیر احوال کارگران و اخبار اونها بود. اون شب حاج اقا روی منبر گله‌ی بسیار جدی از مسئولین داشتند به دلیل عقب افتادن حقوق کارگرها و عتابی هم به صدا و سیما کردند که چرا وقتی حقوق کارگر ۴ ماه عقب افتاده گزارش تهیه نمیکنید اما بعد از چندماه که بخشی از حقشون پرداخت شده گزارش پخش میکنید و با خوشحالی در بوق و کرنا میکنید که حقوق کارگران پرداخت شد... "اون شب مفصلا در مورد حفظ کرامت کارگران صحبت کردند" 🔻این رو نقل کردم که بگم امروزی که انقدر کم لطفی در حق کارگران و قشر ضعیف جامعه میشه چقدر جای این آدم ها خالیه روحانیتی که به قول امام تشنه به خون سرمایه داران زالو صفت و حامی محرومین و مستضعفینه و در بزنگاه ها سکوت نمیکنه حاج اقای شفیعی یک الگو برای کنشگری قشر روحانیت بود ✍️ | عضو کانال شوید👇 @mohsensabaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونید چه میخونن؟ میگن اصبري یا غزه العزه القصف بیهون راح ناخد بتار الشهدا البطل بملیون الک علينا هالعهد احنا ما بنخون انتي يا أرض السلام يا بلد الزیتون ای غزه که نماد عزت هستی صبر کن این بمباران تموم میشود فردا انتقام این شهدا را خواهیم گرفت یک میلیون در ازای هر قهرمانی. با تو عهد می‌بندیم ما به عهدمون وفا می‌کنیم ای سرزمین صلح، ای سرزمین زیتون اگر میخواید بدونید غزه‌ای‌ها کی هستن، این ویدئو شروع خوبیه، این کودکان وسط جنگ دارن رجز میخونن و بی‌صبرانه منتظر گذشت روزها هستن تا بزرگ بشن و حرف در میدان داشته باشن. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @SalehGaza فلسطین درخت ریشه دار است دوباره جوانه می زند دوباره این درخت تنومند شاخ و برگ جدید خواهد داشت... @rismansanj
🔵 درباره شاکله مجلس دوازدهم 🔵 ▪️گزیده مصاحبه ایزدخواه با ایسکانیوز مجلس دوازدهم، یک دست نخواهد بود 🔺مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم مجلس مستقل‌تری خواهد بود و یکدستی سیاسی مجلس یازدهم را دیگر نخواهیم داشت. یعنی نمایندگان قدرت بیشتری خواهند داشت تا فراکسیون اکثریت. در مجلس یازدهم فراکسیون اکثریت حرف اول و آخر را می‌زد و عمده نمایندگان تابع این فراکسیون بودند. مجلس دوازدهم متشکل از چند گروه و جریان خواهد بود و مجلس هراندازه یک دست نباشد قوی‌تر خواهد بود زیرا مجلس یک دست، مجلسی ضعیف است که در آن حرف‌های نمایندگان مستقل شنیده نمی‌شود و به انزوا می‌رود. پیش‌بینی می‌کنم در مجلس دوازدهم اختیارات هیات رییسه محدودتر خواهد بود. قدرت هیات رییسه نباید بر مجلس بچربد و باید صرفا در حد هماهنگ کننده باشد. بنابراین امیدوارم در مجلس دوازدهم نمایندگان در جایگاه اصلی خود قرار گیرند و مجلس، ریاستی نباشد تا نمایندگان بتوانند نقش نمایندگی خودشان را بهتر ایفا کنند. دوقطبی اصول‌گرایی - اصلاح‌طلبی به پایان خودش رسید 🔺دوقطبی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی به پایان رسیده و به تاریخ پیوست. انتخابات اخیر ثابت کرد که دیگر اصلاح‌طلب - اصول‌گرا برای مردم، موضوعیت ندارد. در شصت نفر اول انتخابات تهران هیچ اصلاح‌طلبی وجود نداشت و جبهه‌بندی اصول‌گرایی هم کاملا بهم ریخت و ائتلاف مشهور اصول‌گرایی رای اول را به دست نیاورد. در مجلس دوازدهم شاهد رویش جریان‌های جدید سیاسی از جمله عدالت‌خواهی خواهیم بود و این جریان در مجلس قدرت بیشتری خواهد داشت. در مجلس آینده بجای کشمکش‌، چالش اصلی بر سر نحوه اداره کشور خواهد بود 🔺در مجلس دوازدهم اکثریت مطلق نخواهیم داشت و شاهد دو یا سه گروه پرقدرت خواهیم بود که چالش میان آنها محدود به تقابل سیاسی نیست، بلکه درباره نحوه اداره امور کشور بویژه اقتصاد، کشمکش خواهند داشت. جبهه گیری‌های سیاسی، عمدتا سطحی و کاذب است و مهم این است که ببینیم اقتصاد کشور را با چه دست فرمانی می‌خواهیم اداره کنیم؟ آیا سیاست تکنوکرات را در اقتصاد می‌خواهیم ادامه دهیم یا خیر؟ درحالی که پیام مردم در این انتخابات، نه به تداوم روال غالب بر اقتصاد بود. نفس این اتفاق، مثبت است چرا که مجلس زمانی جایگاه خود را باز می‌یابد که در آن تضارب آراء واقعی وجود داشته باشد. اختیارات رییس و هیات رییسه محدود خواهد شد 🔺هیات رییسه این دوره، ترکیبی یک دست نخواهد داشت و قائم به فرد هم نخواهد بود و متشکل از دو یا سه جریان خواهد بود. چنین ترکیبی به قوت مجلس کمک می‌کند و باعث می‌شود نظرات و سلیقه‌های مختلف در اداره مجلس نقش داشته باشند. در چنین شرایطی رییس مجلس (هر کسی می‌خواهد باشد) مجبور است به نمایندگان، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها اختیارات بیشتری بدهد و نمیتواند خودمحور عمل نماید. جبهه پایداری ضعیف عمل کرد 🔺جبهه پایداری در این انتخابات بسیار ضعیف و دور از انتظار عمل کرد؛ به نحوی که پذیرفت در جریان سنتی اصولگرا هضم شود. فکر نمی‌کنم این جریان در مجلس آینده بتواند جایگاه محکمی داشته و کاری از پیش ببرد. جریان منتقد در مجلس دوازدهم، در دست جوانان مستقلی خواهد بود که فارغ از این دسته بندی‌های سیاسی وارد گود شدند و توانستند اقبال مردمی نیز داشته باشند. مجلس را باید از حاشیه‌نشینی دولت نجات دهیم 🔺در مجلس بعد، باید به تغییر اساسی ریل اداره کشور بپردازیم، حرکت در حاشیه‌ها دیگر قابل قبول نیست. پیام مردم هم در انتخابات این بود که خواهان تغییرات اساسی هستند. برای اینکار باید مجلس را به ریل اصلی خودش بازگردانیم و آن‌را از حاشیه نشینی دولت‌ها نجات بدهیم. نه فقط این مجلس، مجالس مختلف در حاشیه دولت‌ها حرکت کردند و حتی قدرت برخی نهادها و دستگاه‌ها از مجلس هم بیشتر شد. در این دوره باید مجلس را به راس امور بازگردانیم و آن را از دستیار دولت بودن نجات دهیم. مجلس شاگردشوفر دولت نیست! بلکه قوه مستقلی از دولت است و باید آن را از فضای دولت‌زدگی که در مجلس یازدهم هم تشدید شد، رها کنیم. در مجلس یازدهم برخی نمایندگان سیاسی، خودشان را نماینده دولت و مجلس را بخشی از پیکره دولت دانستند و این اشتباه بزرگی بود. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اگر از من نپرسید ناراحت میشوم! زیبا نیست؟ رهبری هر سال خود را کاملا شفاف در معرض سوال عمومی قرار میدهد هر سال در دیدار رمضانه، تشکل‌های دانشجویی با رهبری دیدار کرده دانشجویان در مقابل دیدگان همه و مردم سوالاتی صریح، بی‌پرده، محکم و سطح بالا، با درخواست رهبری بی‌ملاحظه، از ایشان میپرسند و مطالب بیان میکنند. بعد هم اصل سوالاتشان را در صفحه رسمی خودشان منتشر میکنند. نه کسی میگید آقا مودبانه نیست در حضور دیگران اینگونه بی‌پرده و صریح از رهبری سوال می‌کنید و نه از انتشار رسانه‌ای سوالاتشان منع میشوند! جالب آنکه نهاد رهبری و بیت آقا چند سالی هست که از ما میپرسند که اگر از رهبری سوال دارید بفرستید ما به ایشان میدهیم یعنی نه تنها از مورد سوال واقع شدن طفره نمیروند بلکه خود بدنبال امثال ما میفرستید که بپرسید و شگفت آنکه میفرمایند اگر سوال نشود بنده ناراحت میشود این مشی رهبریست! زیبا و افتخار آمیز سرمان بالاست که چنین مقتدایی داریم مشتاقانه منتظر دیدار رمضانه امسال رهبری هستیم😊😭 ✍🏼 سحر ١۶ رمضان ١۴۴۵(١۴٠٣) _____________ 📚 @reza_afshar
♨️نگاهی کاملاً اجمالی به جریان‌های اقتصادی ایران ✍ سید روح الله مشیری 🔰در ابتدای انقلاب دو جریان با دو دیدگاه اقتصادی شکل گرفت: ✅۱. جناح چپ که همانند چپ‌های دنیا قائل به دولت حداکثری و دولتی ساختن همه امور بود. دولت میرحسین موسوی نماینده این تفکر اقتصادی بود. ✅۲. جناح راست که همانند راست‌های دنیا قائل به اقتصاد غیردولتی بود. این جناح خود، از دو دسته تشکیل شده بود: ☑️الف) گروهی که غیردولتی‌بودن را معادل خصوصی‌بودن می‌دانستند و نگاه آن‌ها تفاوت ماهوی با اقتصاد لیبرالی و سرمایه‌داری نداشت. دولت سازندگی (رفسنجانی) را می‌توان نماینده این گروه دانست. ☑️ب) گروهی که غیردولتی‌بودن را معادل مردمی‌بودن می‌دانستند، نه خصوصی‌بودن. شهید بهشتی و رهبر انقلاب از این دسته بودند و لذا رهبری در زمان ریاست جمهوری، شدیداً مخالف سیاست‌های دولت میرحسین موسوی بود که نهایتاً منجر به استعفای نخست‌وزیر شد. رهبری همیشه تاکید دارند که اقتصاد را باید همانند جنگ، به سبک مردمی اداره کرد. 💢در ادامه مسیر انقلاب اما، جناح چپ که خود را اصلاح‌طلب نامیده بود، به سیاست‌های لیبرالی روی آورد و جناح راست نیز که خود را اصول‌گرا نامیده بود، به مسیری بین اقتصاد دولتی و خصوصی متمایل شد. در این میان اما، این رهبری بود که همیشه دغدغه اقتصاد مردمی را داشت و کمتر اقتصاددانی (اسلامی و غیراسلامی) اندیشه‌های ایشان را درک می‌کرد و اکنون نیز. ___________ @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارخانه انسان‌سازی به جای دست و پنجه نرم کردن با ویروس‌های کوچک جامعه!!! موشن جذاب فراز هفدهم رو از دست ندهید. __________________ @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یک درهمش هم حساب دارد امام خمینی(ره): 🔹وزارت‌خانه‌ها باید وقتی که می‌بینند که کارمند بیت‌المال مسلمین و از آنجا حقوق می‌گیرند، حتما در اون مسائلی که حضرت امیر(ع) گفتند، ملاحظه کنند. 🔹نقل کرده‌اند، امیرالمؤمنین(ع) به عمال خودشان نوشتند، سر قلم‌ها را نازک بگیرید، سطرها را نزدیک‌ هم بنویسید. از چیزهایی که فایده ندارد احتراز کنید. 🔹این مسئله مسئله‌ای نیست که برای آن وقت و در حکومت امیرالمومنین باشد، این دستور است در طول تاریخ برای کسانی که متکفل حکومت هستند که تا اندازه ممکن در بیت‌المال تصرف نکنند. 🆔 @tadavom57
مومن واقعی خدا که برای کمک به مردم مظلوم غزه طلای روز مبادات رو فروختی پولش رو به حساب کمک به غزه واریز کردی و آخرش از شرمندگی بخاطر ناتوانی در کمک بیشتر گفتی! این سحر ۲۱ رمضان ما رو هم دعا کن @rismansanj
انصاف بدهیم... __________ @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔶مردم! دیشب خلیفه ای به آسمان رفت که جیب هایش خالی بود. امام حسن علیه السلام بعد از شهادت پدر روی منبر مسجد: دیشب مردی به آسمان رفت که هیچ کس در عمل صالح و انسانیت بر او سبقت نگرفت و نخواهد گرفت؛ مردی که همراه پیامبر، جنگها کرد و پیامبر در جنگها، او را به سپاهسالاری می فرستاد؛ مردی که هرگاه می جنگید جبرئیل و مکائیل در کنارش بودند و هرگز شکست نخورد. دیشب شبی بود که مسیح به آسمان رفت؛ شبی که یوشع بن نوح کشته شد. دیشب رهبری، شما را ترک گفت که از زرد و سفید ( زر و سیم) دنیا، بیش از 700 درهم نگذاشت، آنهم ذخیره سهمیه ی بیت المال او و بر آن بود که با آن خدمتکاری برای خانواده ی خود فراهم آورد. سخن که به اینجا کشید بغض گلو، امان امام را برید و امام با صدای بلند گریست و مردم نیز با او. مکاتیب الائمه ع؛ ج۳؛ص۲۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
تا خبر را خواندم به یاد فیلم چ گفتم خامنه ای عصایش را بلند کرد... به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی : ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. ✏️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. ✏️ سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسلام علی عبادالله الصالحین سیّدعلی خامنه‌ای @rismansanj
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند. قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت می‌داند. بی شک نمی‌توان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد می‌بایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد: طی این مرحله بی همرهی خضر نکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی! خب حالا چه کنیم؟ 1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند 2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند. اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفته‌ایم و تکلیف مالایطاق کرده‌ایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند چاره چیست؟ باید پیروان همه اندیشه‌ها را از تعصب‌ورزی و خود‌ حق‌پنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد. مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت. تصور کنید دوران تسلط اخباری‌ها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباری‌ها یکی از شلوغ ترین کرسی‌ها تدریس و نقل حدیث را دارد. وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباری‌ها کتاب می‌نویسد و سخنرانی می‌کند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباری‌گری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند! از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگ‌ترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری روی‌گردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد. اکنون توجه به این نکات و سئوالها می‌تواند ما را از اهل نجات قرار دهد : 🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟ 🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباری‌گری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟ 🔸 بی‌شک نمی‌توان قصه اخباری‌گری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحه‌ای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار می‌رود؟ 🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباری‌ها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمی‌گردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزی‌ها رسانه‌ای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی می‌نوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد .‌.. . باید از نقد و سئوال استقبال کرد. تا به بهتر و سریع‌تر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!! به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید. ✍🏼 ١۵ فروردین ۱۴۰۳ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ _________________ 📚@reza_afshar
ماموریت ایجاد تحول «اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.» این جمله را زمانی شهید سیدمرتضی آوینی نوشته بود که انسان انقلاب اسلامی و انسان‌شناسی انقلاب تبدیل به مسئله‌‌اش شده بود و درباره آن فکر و تأمل می‌کرد. سابقه حضور در جبهه و هم‌نشینی با رزمندگان، بسیجیان و شهدا از یک‌طرف و دوربین به‌دست‌بودن و مسئله‌داشتن در حوزه رسانه‌های جدید از سوی دیگر، برای او تبدیل به مسئله مهمی شده بود تا انسان‌های عصر خمینی را بهتر و بیشتر بشناسد. فلک را سقف شکافتن و طرحی نو درانداختن، در درجه اوّل نیازمند انسان‌هایی است که در دایره معادلات کنونی بشر و عوالم آن نگنجند. انسان‌هایی موحد و مسئول که متر و معیارهای دیگری برای اعمال و اقدامات خود قائل‌اند و بشر و زندگی و عمر و حیاتش را با معیارهای دیگری می‌سنجند. انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطه عطف در افق توحیدی بشر از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. نهضت اسلامی امام‌خمینی به‌ جز مبانی و ریشه‌های معرفتی و توحیدی خویش از این ناحیه هم با سایر جنبش‌های بشری و مادی تاریخی متفاوت می‌شود. نهضت اسلامی امام نه‌تنها مبتنی بر یک هندسه موحّدانه از تاریخ و انسان بود، بلکه سربازان و سپاهیانش هم کسانی بودند که هستی و بشر را در افق دیگری تحلیل می‌کردند. انسان‌هایی که در زمان غروب حقیقت و دورانی که همه از پایان نقش دین در تاریخ سخن می‌گفتند، با تمام توان پای ندای حقیقت‌خواهی امام که هم‌راستا با فطرت انسانی آن‌ها بود، جمع شدند و تمام توانشان را پای آن گذاشتند. اینجاست که یک تفاوت مهم بین انقلاب اسلامی و سایر جنبش‌های سیاسی و توده‌ای خود را نشان می‌دهد؛ انقلاب اسلامی صرفاً احساسات به غلیان آمده یک جمع انسانی نبود. پیشران اصلی این فرهنگ، مکتب و حتی تمدن همین انسان‌هایی‌ است که نگاه و موضع متفاوتی به سایر ابنای بشر دارند. این نکته مهم از چشم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم هیچ‌گاه پنهان‌نمانده و هر از چندی اهمیت این موضوع را یادآور می‌شوند: «فتح‌الفتوح‌ انقلاب اسلامى این‌هاست. پیشرفت واقعى این است که جوان‌هاى ما، نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ براى خودشان دیدگاه تعریف کنند؛ براى کشور آینده‌اى را تصویر کنند و مجسم کنند و احساس کنند و این احساس را اظهار کنند که آماده‌اند براى رسیدن به این آینده، تلاش کنند. این چیزى است که امروز وجود دارد؛ این را باید تقویت کرد، این را باید پیش برد.» در چنین نگاهی، انقلاب اسلامی و اردوگاه خمینی کبیر نه برخاسته از هیجان زودگذر سیاسی و برخواسته از وضعیت اقتصادی، بلکه دارای هویت فکری و فرهنگی بود که به تعبیر بسیاری از متفکران، راه و مسیر جایگزینی برای زیست و زندگی خود انتخاب کرده بود و ابایی هم از آن نداشت که این راه و مسیر، متفاوت از همه آن الگوها و فرم‌های ناچیزی باشد که بشر با اتکای به فهم ناقص خود برای دیگران دوخته است. میشل فوکو، فیلسوفی که در سال ۱۳۵۷ و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده، انقلاب ایران را طغیانِ انسانی می‌بیند که در تمنایِ سیاست دینی است و زیر قواعد نظم جهانی زده و گزاره‌های مشهود متفکران غرب درباره دین و افیون توده‌ها بودن را به تمسخر گرفته است. او در یکی از مقالات خود اعتراف می‌کند که پس از بازگشت از ایران، وقتی همه از او می‌پرسیدند که قیام مردم ایران واقعاً انقلاب است یا نه، فوکو در دل آرزو می‌کرده که به آن‌ها بفهماند حرکت ایرانیان قیامی است برای زمین گذاشتن باری که به زور روی دوش آن‌ها گذاشته شده است. به تعبیر خودش، همه مردم ایران، کارگران صنعت نفت،‌ روحانیون و همه و همه دنبال زمین گذاشتن این بار بودند که به ضرب و زور روی دوش‌ آن‌ها گذاشته شده بود؛ بار نظم جهانی! به تعبیر فوکو، ایرانیان در پی مقصود دیگری بودند. نیروی انسانی کارآمد در نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی با چنین متر و معیاری قابل توصیف و سنجش است. انقلاب در طول تاریخ خود هر جا توانسته بر مشکلات و موانع غلبه کند و از گردنه‌های دشوار بگذرد، متکی به چنین انسان‌هایی بوده است. جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گواه روشن این مدعاست. پس از جنگ هم هر کجا آرمان‌های انقلاب اسلامی با موفقیت به نتیجه رسیده، ناشی از اتکا به چنین انسان‌هایی بوده است؛ انسان‌هایی که تفاوت محسوس و ملموسی با وضعیت عادی دارند، افق دیگری برای خود ترسیم‌کرده و جهد و تلاش و جهاد خود را متناسب با آن افق متعالی افزایش داده‌اند. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیس بانک مرکزی: "ما کاری به نرخ بازار غیررسمی و کانال‌ها نداریم؛ ارز کالاهای اساسی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین می‌کنیم و هرکس نیاز قانونی به ارز داشته باشد با نرخ مرکز مبادله به او می‌دهیم." 🔺 مسئله دقیقا همین است. اینکه دولت رییسی (مثل دولتهای گذشته) کاری به ریشه معضل دلار ندارد. ریشه دلارزدگی، هم ساختاری است و هم روانی و باید بصورت ساختاری-روانی درمان شود. یعنی با تکرار روش‌های مهندسی‌گونه‌ی بانک مرکزی حل نمی‌شود. همچنان‌که با رویکرد پاک کردن صورت مسئله یعنی حذف ارز ترجیحی (مورد تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس!) هم حل نشده. 🔺 چگونه است که هنگام جراحی اقتصادی حذف ارز ترجیحی، که به ضرر سفره مردم بود، برای کنترل روانی بازار، سران قوا به تعزیرات آزادباش دادند که به جان کسبه و اصناف بیفتد‌. اما در زمان التهابات مصنوعی بازار ارز، به هیچ وجه جلوی بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی و پدیده مزخرف ارز فردایی گرفته نمی‌شود؟! یعنی کار سختی است که وزارت اطلاعات و بازرسی و تعزیرات و شعام و قوه قضاییه، از عهده‌اش برنمی‌آیند؟؟؟ ‌‌‌ @dr_izadkhah
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار مولای ما! در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید: یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمی‌دارد. بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛ «از عدالت که کسی دست بر نمی دارد» مولای ما! نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟ ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش‌ از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم: اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند! آقا جان! یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چه‌بی جنگ. خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید: دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است. فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد. بعد از رحلت امام فریاد می زدید: والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید! به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید!‌ مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت... در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است. حتی به دانشجویان فرمان دادید: هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد. حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید. با مسئولین نظام که می نشستید "مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید. در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو اما درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یک‌بار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟! یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست! یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت! همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید! شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند! آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد! ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!! با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروت‌ها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود. خواستم بنویسم: «کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد» اما خواب زده ها را بیداری نشاید! شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ ! سایه تان مستدام خط عدالت مدیون نام و‌ مرام تان ✍🏼 محمد زارع @rismansanj