eitaa logo
روحانیت مردمی
902 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
675 ویدیو
60 فایل
درگاه رسانه‌ای جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارتباط با ما: @jebhe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 جمعه‌ها با کتاب روحانیت مردمی یادداشت پنجم معرفی سه گانه تمثیلی حجت‌الاسلام رنجبر نقل است که عسل کوهستانی اصلی - نه این عسل‌های شکری شهری - را به بچه کوچک که بخورانی، بچه دچار مشکل می شود و حتی ممکن است موجب مرگ وی شود. معارف دینی نیز همین گونه است. اگر بخواهی معارف را با همان پیچیدگی ها و دشواری هایش برای مردم بیان کنی، قطعا بخشی از مردم دچار سوء هاضمه فکری خواهند شد. اینجاست که هنر طلبه و یک روحانی به کار می‌آید که بتواند معارف را رقیق کند و با افزودنی های مجاز ذهنی! به مردم برساند. یکی از افزودنی‌های مجاز که در هضم مطالب دشوار کمک می کند، تمثیل است. تمثیل آنقدر تأثیرگذار است که حتی خداوند متعال نیز برای فهم راحت و همگانی مطالبش در قرآن کریم بارها از تمثیل استفاده کرده است. حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر، از اساتیدی هستند که ید طولایی در زمینه بیان تمثیلی دارند و منبرهای کوتاه ایشان در رسانه ملی را خیلی ها دیده و پسندیده اند. "نشر شهر" همت کرده و تمثیلات ایشان پیرامون آیات و روایات و تذکرات اخلاقی را در سه جلد با نام های زیر گردآوری و منتشر کرده است: «مثل شاخه های گیلاس» «مثل حبه های قند» «مثل خوشه های انگور» در این سه جلد، یک نکته اخلاقی یا آیه یا روایت با زبان تمثیل در قالب یک صفحه - و در برخی موارد اندکی بیشتر- بیان شده است. با این سه کتاب می توان به گنجینه بزرگی از تمثیلات قابل استفاده برای منبر و تبلیغ دست یافت. در نتیجه شاید یکی از بهترین پیشنهادها برای آماده شدن برای ایام تبلیغ محرم باشد. ✍ به قلم حجت الاسلام سید یاسر یعقوبی @rohaniat_mardomi
🏷 روش‌ تهیه کتاب: 📖 خرید نسخه الکترونیکی از طریق نرم افزار طاقچه: جلد اول || جلد دوم || جلد سوم ⚠️ پیشنهاد می‌کنیم همین الان وارد نرم‌افزار طاقچه بشوید، چراکه امروز به مدت محدود، اکثر کتاب‌های موجود در نرم‌افزار، با ٧٠ درصد تخفیف عرضه شده است. (کد تخفیف: TGK70) @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 در مطالعات فرهنگی نظریه‌ای وجود دارد به نام اثر پیتزایی فرهنگ. خلاصه‌اش این است که فرهنگ خاصیتی دارد که بعد از انتقال به جغرافیا و بوم دیگر، خصوصیات آن بوم را می‌گیرد و دوباره به مبدأ خود برمی‌گردد و جنس متفاوت و جذاب‌تری نسبت به محصول اصلی پیدا می‌کند. و این لحظه تمدنی یک فرهنگ است. دقیقا مثل پیتزا که اصلش ایتالیایی است اما الان دیگر خود ایتالیایی‌ها، پیتزای دیگر ملیت‌ها را بیشتر دوست دارند. 💯 بنظرم در همین نقطه ایستاده. به بوم‌های مختلف رفته و‌ الان که به مبدأ برمی‌گردد جذابیت مضاعفی برای ما پیدا می‌کند. اما فارغ از این جذابیت‌ها، سوال اصلی این است که لحظه تمدنی تولید شده در این محصول را چگونه می‌توان استمرار بخشید؟ پاسخ من بیشتر جنبه معرفت شناختی دارد تا جامعه شناختی. نقطه ثقل این محصول اتصال و ارتباط با مهدی موعود بود و نشان داد این نیاز معرفت شناختی در جامعه شیعه، و در تراز بزرگتری، در جهان اسلام قابلیت بسیج عمومی و بازنمایی رسانه‌ای دارد. اگر قرار است این لحظه تمدنی استمرار داشته باشد باید بر همین محور بچرخد و از نخبگان و اندیشمندان تا هنرمندان و ادیبان را درگیر کند تا هر یک بتوانند این لحظه را برای مخاطبان خود استمرار بخشند. پی‌نوشت: کلیپ مربوط به نسخه عراقی اثر سلام فرمانده است. ✍ حجت‌الاسلام جمالزاده @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بغض حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه زنده 🔹رویم نمی شود با مردم حرف بزنم؛ مردم پول اجاره ندارند 🔹بسته های دولتی برای مستاجران تا باز شود شهریور رد خواهد شد. 🔹 از مردم التماس می‌کنم خودشان برای هم کاری بکنند. امروز هیچ خیری بالاتر از این نیست که کسی به مستاجرش رحم کند. @rohaniat_mardomi
روحانیت مردمی
🎥 بغض حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه زنده 🔹رویم نمی شود با مردم حرف بزنم؛ مردم پول اجاره ندارند
چقدر دوست دارم حال این سید را؛ چه واقعی و دلنشین است این حرف‌ها و گلایه‌های از سرِ سوز؛ این اشک‌ها برای مردم مستضعف و همراه درد و غم آن‌ها چقدر ارزشمند است. چند وقت است این حرف‌ها در سینه من و امثال من هم جمع شده؛ این سید را نماینده خودم می‌دانم در گفتن این حرف‌ها، و اشک‌هایش را اشک‌های خودم می‌دانم که در غم هموطنان عزیزم در این روزها که باید بر گونه‌هایمان سرازیر شود. راستی، علمای ما حتی اگر نمی‌خواهند از وضع موجود و دنباله‌روی از سیاست‌های اقتصادی غیر اسلامی - که کار مردم را به اینجا کشانده - گلایه کنند، چرا در کنار مردم اشک نمی‌ریزند؟! چرا همدردی‌شان را نشان نمی‌دهند؟! شاید همین اشک‌های دسته‌جمعی کاری کرد! این‌ها بلائی است که اقتصاد ربازده‌ی ما بر سر مردم آورده است. فردای قیامت هست، حسابی هست، جوابی هست. ✍ حجت الاسلام رجایی 🆔 @rohaniat_mardomi
💠 سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان در دیدار گروه‌های جهادی با رئیس جمهور در حسینیه جماران 📄متن کامل این صحبت‌های خواندنی در پست بعدی تقدیم شما همراهان عزیز می‌شود. @rohaniat_mardomi
متن دیدار با آقای رئیسی. مهدیان.pdf
213.7K
متن کامل سخنان شیخ علی مهدیان با رییس جمهور در حسینیه جماران 🔹مسیر توسعه مستضعف پرور است و مسیر پیشرفت امام پرور. 🔹رهبری در مراسم تنفیذتان گفت:«مساله اصلی، کلید اصلی ، اینجا است؛حضور مردم در همه مسائل، حل کننده همه مشکلات است. حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد» 🔹موفقیت حقیقی زمانی است که تشکیل یک دولت اسلامی به تحقق«دوران دولت اسلامی» بینجامد. 🔹باید مراقب بود که مسیر توسعه غربی که ریلهای آماده و نیروهای تربیت یافته خود را دارد ما را فریب ندهد. در مسیری نیفتیم که خروجی اش عملا استضعاف مردم است. 🔹تجربه حاج عبدالله والی در پیشرفت بشاگرد چه بود؟ با دست خالی در بستر برنامه های توسعه دولتها با همه اشکالاتشان، او چه کرد؟ 🔹سه پیشنهاد برای دولت مردمی و انقلابی به نقل از @ali_mahdiyan @rohaniat_mardomi
💠 رهبر انقلاب: هر کسی مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. ۱۴۰۱/۳/۲۲ 📥 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/50494 @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خدمت ناخواسته رسانه ملی به دشمن! 🔹رهبر انقلاب: نیروی انتظامی دزدها را بعد از ۴۸ ساعت دستگیر کرد. رسانه ملی بجای تشویق، آنها را سرزنش کرد. این اقدامات به سود دشمن است. @rohaniat_mardomi
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
💢چهارمین دوره معرفتی، تربیتی، تشکیلاتی ⭕️ مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت 🔻با محوریت پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) 🔸مشهد مقدس، اردوگاه دشت بهشت 📆 ۲۰ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
💠 برگزاری ویژه‌برنامه روز تبلیغ دینی همزمان با یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به نام "روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی" نامگذاری شده است، تعدادی از فضلای جوان حوزه علمیه مشهد با هماهنگی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی در شهرستانهای استان خراسان به ارائه بحث با محوریت "الزامات جهاد تبیین" پرداختند. این برنامه تبلیغی بصیرتی بطور همزمان و با میزبانی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های نیشابور، تربت حیدریه، سرخس، فریمان، چناران، جوین، مه ولات، خواف، قوچان، تربت جام، درگز، گناباد و بردسکن برگزار شد. مخاطبان این جلسات، همگی از فعالان تبلیغی و فرهنگی شهرستان‌ها و روستاهای اطراف آنها بودند که به دعوت ادارات تبلیغات اسلامی و برخی نهادهای حوزوی و فرهنگی دیگر حضور به هم رساندند. #روز_تبلیغ_دینی #جهاد_تبیین @rohaniat_mardomi
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی: ❗️افزایش اجاره‌بها غوغا می‌کند/ مکرر تذکر داده و می‌دهیم / می‌دانیم که دولت تلاش می‌کند / امیدواریم 🔹دادِ مردم از گرانی‌ها بلند شده و می‌گویند که قیمت‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد. اجاره‌بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید. حل این مشکلات وظیفه هر ۳ قوه است. 🔹در صنعت خودروسازی نیز دست‌های پشت‌پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می‌کنند و هیچ‌کس نیز نمی‌تواند با آنها مقابله کند؛ در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین‌تر از خودرو ایرانی است. 🔹مردم گلایه دارند که چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت‌اند؛ مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار کند. می‌دانیم که دولت تلاش می‌کند و امیدوار است. ما هم به امید رئیس‌جمهور امیدواریم. @rohaniat_mardomi
💠 خطر تحلیل های سیاسیِ مقطعی و ساعت به ساعت! 🔻آیت الله حائری شیرازی: 🔷 در زندان که بودیم هر وقت می‌خواستیم درباره توحید با اینها صحبت کنیم، می‌گفتند: «به ما دستور داده اند که نکنید، فقط کنید»! 🔹بحث ایدئولوژیک یعنی بحث پایه‌ای، اساسی؛ اما بحث سیاسی یعنی مقطعی، لحظه‌ای، نزدیک را نگاه کردن. هی به اینها گفتند: «بحث سیاسی کن»، «مقطعی نگاه کن»، «تحلیل‌های ساعت به ساعت کن». این جوری شد که زمین خوردند! نگاه به نزدیک کردند؛ لذا تعادلشان حفظ نشد و زمین خوردند. 🔶 شما در [تحلیل مسائل] انقلاب، نگاه به دور بکنید. «ای وای چه صف نانی ...» این نگاه به نزدیک کردن است! ضد انقلاب هی نگاه به نزدیک می‌کنند، می‌گویند «صفِ نان»، «صف مرغ»، «صف این»، «صف آن». 🔸شما دور را نگاه کن، آن روز را نگاه کن که دشمن بالاخره بفهمد محاصره اقتصادی کارگر نیست و بگوید «ولش کن آقا»، بعد دروازه‌ها را باز بگذارند. آن وقت دیگر نه از صف خبری است، نه ... وضع اینجا بهتر از جاهای دیگر خواهد شد. نگاه به آینده‌اش بکن. @rohaniat_mardomi
💠دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی ویژه طلاب جوان انقلابی 📚 آموزش منظومه معارف ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆زمان برگزاری: ۳۱ تیر تا ۵ مرداد ماه 📌مکان برگزاری: تهران 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: ۱۰ تیر ماه ❓جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @eslamenab_dore در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. ثبت نام از طریق👈 www.eslamenaab.ir @eslamenaab_tollab @rohaniat_mardomi
💠 اگر ما مستقيماً وارد طرح تحلیل‌ها و اندیشه‌های اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ولی پیش از آن، ریشه‌های اعتقادی و معارفی‌اش را برای نسل کنونی تبیین نکرده باشیم، حرکت او مستمر نخواهد بود و دوام نخواهد داشت و نخواهد توانست يک‌دنيا مسئوليت‌هاي اجتماعي (همچون جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...) را بر روی دوش خود تحمل کند. 🔻 آیت‌الله میرباقری: 🔶 موضوعات آموزش و تبليغ بايد داراي چند خصوصيت ذيل باشد: اولاً بايد موضوعاتي باشند كه واقعاً بتواند ريشه‏هاي معنويت و ايمان را در ميان مخاطبان خود تقويت كند، نگاه مخاطبان را از يك نگاه سطحي تغيير بدهد و يك بينش عميقی نسبت به مجموعه اعتقادات و معارف ايجاد نمايد. ثانياً ارتباط با زندگي اجتماعي و روز آنها نيز ايجاد کند. هر كدام از اين دو خصيصه نباشد، نقص وجود دارد. يعني اگر ما مستقيماً وارد مباحث روز اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ريشه ندارد. وقتي ريشه نداشت، مستمر نيست و دوام ندارد. از آن طرف هم اگر واقعاً مبلغ مباحث عميق را مطرح كند و ريشه‏ها را درست كند امّا ارتباط آن را با موضع‏گيري زندگي فرد روشن نكند ـ اگر چه كار خودش را مي‏كند ـ تأثير جدي نخواهد داشت. يعني اگر فرد نتواند رابطه اعتقادات با عمل اجتماعي خودش را معين كند، در زندگي اجتماعي دچار مشكلات جدّي خواهد شد. 🔶 اگر ما نتوانيم رابطه موضع‏گيري اجتماعي را با اعتقادات معنوي و سنتي جامعه تمام كنيم و اگر نتوانيم يك ريشه‏هایي ايجاد كنيم كه اين بدنه را بكشد، اين بدنه سنگين نمي‏تواند روي ريشه ضعيف بند بشود. شما مي‏خواهيد يك دنيا مسئوليت‌هاي اجتماعي روي دوش افراد بگذاريد، مي‏گوئيد جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...، حالا مي‏خواهيد اين انسان را به حركت در بياوريد اما با كدام انگيزه؟ چه انگيزه‏اي را مي‏توانيد ايجاد كنيد كه بتواند بار اين همه سياست را بكشد؟ خدا رحمت كند مرحوم حاج شيخ علي صفائي(ره) مي‏فرمود: اين چنگي كه شما به ديوار زديد نمي‏تواند اين وزنه گوشت را تحمّل كند! 🔶 در نگاه بعضي از دوستان، جنبه اجتماعي كار براي آنها خيلي مهم است كه واقعا هم مهم است و اصلاً نبايد كم‌رنگ بشود، يعني نگاه به شرايط عيني داشتن و عمل اجتماعي جامعه را بسامان كردن، اين نكته خيلي مهم است، ولي آن پايگاهي كه بايد براي بحث تعبيه بشود كه از آن پايگاه بشود بار را بر دوش جامعه گذاشت، بینش اعتقادی و معارفی است. اگر شما نتوانيد آن پايگاه را تعبيه كنيد، جامعه نمي‏تواند آن بار را بكشد. @rohaniat_mardomi
💠 فاصله ما با مرام بهشتی دوستان و نزدیکان در خاطراتی که نقل کرده‌اند، ویژگی‌هایی را برای او برشمرده‌اند که نشان می‌دهد چرا ما امروز به گفتن از نیاز داریم و چرا با فاصله داریم. 🔹بهشتی به معنای واقعی، اهل تقوا و پرهیزگاری بود و مراقب بود در گفتار و رفتارش، چیزی بر خلاف حق نباشد. حب و بغض‌ها و طرفداری یا موضع‌گیری‌هایش، او را از مدار حق خارج نمی‌کرد. 🔹در کارهایش بسیار منظم بود. برای هر کاری زمان لازم را در نظر می‌گرفت و نه زودتر اقدام به آن کار می‌کرد و نه دیرتر. نظم و انضباط کاری او بارها دوستانش را شگفت‌زده کرده بود. 🔹باسواد، اندیشور و صاحب‌نظر بود و درک دقیقی از مسائل داشت. تحلیل‌هایش، برآمده از آگاهی‌های عمیق از مبانی دینی و واقعیت‌های اجتماعی بود. 🔹بسیار صبور و خویشتن‌دار بود و طوفان ناملایمات و مشکلات، دریای وجودش را متلاطم نمی‌کرد. 🔹دنیادیده بود و با وجود تجربه زندگی در غرب، دچار خودباختگی و شیفتگی در برابر غرب مدرن نبود و همواره بر خودباوری و تکیه بر هویت و ظرفیت دینی و ملی تاکید می‌کرد. 🔹فروتن بود و خود را بالاتر از دیگران نمی‌دید و شخصیت علمی و جایگاه اجتماعی‌اش را به رخ دیگران نمی‌کشید. 🔹گفت‌وگو و تعامل را بر نزاع و تقابل ترجیح می‌داد و تحمل شنیدن آرای مخالف و دیدگاه‌های متفاوت را داشت. خود را میزان حق و باطل نمی‌دانست و دیگران را بر اساس اعتقادشان به او قضاوت نمی‌کرد. یک بار یکی از منتقدان سرسختش را در کمال تعجب برخی اطرافیان، برای مسئولیتی پیشنهاد کرده بود. 🔹انحصارطلب و تمامیت‌خواه نبود و به استفاده از ظرفیت همه نیروهای پای کار انقلاب، اعتقاد داشت. با همه سلایق و تفاوتها در چارچوب ارزشهای اسلام و انقلاب، میتوانست کار کند و از فکر و توان آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام بهره ببرد. 🔹معتقد به کار جمعی و تشکیلاتی بود و با تکروی و موازیکاری سر سازگاری نداشت و همواره دوستان و اطرافیانش را به کار در کنار هم و استفاده از توان جمع دعوت می‌کرد. اسلام را یک دین اجتماعی و تشکیلاتی می‌دید و بسیاری از شعائر و احکام اسلامی همچون مسجد و نماز جماعت و حج و جهاد را دلیل بر اولویت کار جمعی بر فردی میدانست. 🔹دغدغه اصلی‌اش، انجام وظایفش بود و خودش را درگیر حرف این و آن نمی‌کرد. در اوج اتهام‌زنیهای جریان هوادار بنی‌صدر، گفته بود نباید از کارهایمان باز بمانیم و مشغول دفاع کردن از خودمان بشویم. 🔹مرد عدالت بود و فقر و فساد و تبعیض را در جامعه اسلامی تحمل نمی‌کرد و با همه وجود، برای ریشهکن ساختن ظلم و استضعاف و رواج عدالت و انصاف تلاش می‌کرد. 🔹در برابر دشمنان دین و ملت، سرسخت و قاطع بود و اجازه نمی‌داد کاستی‌های داخلی، بیگانگان و بدخواهان را به طمع بیندازد و و آنها را به ماهی‌گیری از آب گل‌آلود امیدوار سازد. 🔹خودش را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود و هر جا که به حضورش نیاز بود، درنگی نداشت و خواسته‌های شخصی‌اش را به خاطر اسلام و انقلاب، کنار می‌گذاشت. ❗️خوب است یک بار دیگر فاصله خود را با مرام بهشتی مرور میکنیم و برای کم کردن این فاصله بیشتر تلاش کنیم. آینده انقلاب در گرو مرام بهشتی انقلابی‌هاست. حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی در روزنامه شهرآرا ۷ تیر ۱۴۰۱ @rohaniat_mardomi