eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.6هزار دنبال‌کننده
669 عکس
235 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴فاصله باریک شفافیت واقعی و جوزدگی 🔺در هفته اخیر یک افشاگری (با هر انگیزه و هر کیفیتی) از طریق رسانه ملی صورت گرفت که ترکشش به چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب برخورد. 🔹از همان ساعات اولیه فضا تبدیل شد به رگبار جوابیه ها و مقابله به مثل ها و اتهام زنی های هیجانی و بی دلیل و مدرک و چهره های تا بناگوش سرخ شده از غضب! 🔹جلوی چشم مردمی که هاج و واج می نگرند، یکی از املاک چند ده میلیاردی آن یکی می‌گوید؛ دیگری از زمین های دست طرف مقابل می گوید؛ یکی از امکانات عجیب و غریب ساختمان فلان ارگان رونمایی می کند؛ یکی دیگر هوایی ادعا می کند عکس هایی دارد؛ دیگری لوکیشن املاک مقامات را لو می‌ دهد... 🔹وقتی هیجان زدگی غالب شد، آن وقت است که شفافیت می شود ابزاری در دست رسانه ها و سیاست مداران برای جلب توجه و اقبال بیشتر مخاطبان؛ در هیاهو، که رخداد تغییری به نفع است، گم می شود و دست آخر چیزی هم دست افکار عمومی را نمی گیرد و نهایتا یک «همه شان دزد و شریک دزدند» روی دست نظام باقی می گذارد! 🔹امروز جامعه مطالبه شفافیت را به عنوان ابزاری در خدمت عدالت فریاد می زند؛ درخدمت عدالت! یعنی شفافیتی که برای بالا بردن هیجان های انتخاباتی، حذف رقیب، مطرح کردن خود... باشد، نه در خدمت عدالت که در خدمت سیاه نمایی و امید کُشی و اعتماد سوزی ست. چرا که پس از آن تغییری به نفع عدالت رخ نمی دهد. 🔹نهضت شفافیت شروع شده؛ اما تعریف سازوکار می خواهد؛ تشریح استاندارد می خواهد؛ تابوشکنی می خواهد؛ باید جلوی سوءاستفاده و استفاده ابزاری از شفافیت را گرفت تا عده ای آن را به ابتذال یا جوزدگی و واکنش های پوپولیستی نکشانند. به نظر می رسد این کارِ گروه های نخبه مردمی و انقلابی ست که نظری و عملی شفافیت را ترویج کنند و نگذارند شفافیت های هیجانی و فانتزی خود را به جاب شفافیت عادلانه در اذهان معرفی و ریشه های جوان نهضت شفافیت را سست کند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
اروپایی ها مصداق کامل دو دوزه باز هستند. از یک طرف نه تنها با تحریم های آمریکا همراهی کامل را دارند و هیچ عزمی برای انجام تعهداتشان نسبت به ایران نشان نمی دهند، بلکه دو ماه پیش نیز در شورای حکام قطعنامه ضدایرانی پیشنهاد داده و تصویب کردند؛ از طرف دیگر به قطعنامه ضدایرانی رای ممتنع می دهند (البته در شرایطی که می دانند قطعنامه با وتوی چین و روسیه تصویب نخواهد شد) تا دست غربگراهای ایرانی را برای قهرمان سازی از اروپا پر و پیمان کنند! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴کلّ یوم عاشورا یعنی چه؟ «کلّ یوم عاشورا» یعنی هرروز عاشوراست؛ یعنی در هر دوره ای جامعه در معرض لحظاتی قرار می گیرد که انسان ها باید تصمیم بگیرند نقش خود را به درستی و در زمان خودش ایفا کنند یا با تعلل و تردید موقعیت ها را از دست بدهند. اینکه وظیفه خود را بشناسند و امام جامعه را یاری کنند یا دست و دلشان بلرزد و پای توجیه المسائل ها به میان بیاید. در عاشورای امروزمان، آیا ندای هل من ناصر امام را شنیده ایم؟ نکند خود را به نشنیدن زده باشیم! نکند صدای امام میان هلهله ی سیاهی لشکر دشمن گم شود! نکند دستوراتش را توجیه یا مصادره به مطلوب کرده باشیم! نکند... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
ظاهرا تعریف جناب جهانگیری از هشدار با تعریف عقلای جهان متفاوت است؛ در شرایطی که نرخ باروری به زیر سطح جانشینی رسیده و با این روال کشور در سراشیبی کاهش جمعیت قرار گرفته، ایشان هنوز احساس اضطرار نکرده اند! تفاوت نگاه مسوولان اجرایی با رهبری و کارشناسان دلسوز حوزه جمعیت از مهمترین دلایلی است که موجب شده محاسبات مسوولان کشور هیچ تغییر محسوسی در جهت افزایش جمعیت پیدا نکند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
عاشورا امتحان «ثبات قدم» عاشورا امتحان ثبات قدم در و دینداری بود. نقطه عطف ثبات قدم عاشورائیان، شب عاشورا در خیمه ی اباعبدالله علیه السلام بود که حضرت بیعت خویش را از یاران برداشتند‌؛ ولی این مردان راستین حاضر نشدند دست از یاری امامشان بکشند. زهیر مانند مسلم و حبیب و سعید و... به امام پاسخ داد: «به خدا قسم، دوست دارم كه كشته شوم، سپس برانگيخته شوم و تا هزار بار ديگر كشته و زنده شوم تا بدين سبب از جان شما و جوانان اهل بيت شما بلا به دور ماند». شناخت حقیقی ولایت، چنین شهامت و پایمردی به زهیر داد تا روز بعد در نبرد با شمر و لشکریانش این قسم خود را عملی کند. در مقابل، افراد صاحب نفوذ، برجسته و باسابقه جهان اسلام که با شنیدن دعوت امام، بجای همراهی، شروع به ملامت، تردید افکنی و تلاش برای منصرف ساختن امام از حرکت به سمت عراق کردند. در بعد از چند بار اظهار مودت و دوستی با اباعبدالله و اعلام مسالمت با دوستان امام و محاربه با دشمنان امام، در سجده از خداوند طلب ثبات قدم می کنیم. چراکه این اظهار محبت و وفاداری بدون ثبات قدم، نمی‌ تواند به عمل تبدیل شود و «در حد حرف» باقی‌ می ماند. این است تفاوت عاشورائیان و جاماندگان! در راه عاشورا ماندن، به حرف نیست؛ به عاشورایی عمل کردن است. آن کسی که رأی و نظر و نفع و توجیه خود را بر دستور ولی امر ترجیح می دهد، ولایتی بودن و انقلابی بودن و حزب اللهی بودنش در حد حرف است. امروز باید نه به حرف، که در عمل شعار مکتبی سپاهيان آخرالزمانی فرزند حسین علیه السلام را فریاد کنیم که 📝 @roo_be_rah
رو به راه | رها عبداللهی
🔴 تصاویری که می سازیم... 📝 #رها_عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴تصاویری که می سازیم... 🔺هر واقعه اجتماعی پتانسیل تصویرسازی و ادراک سازی در افکار عمومی را دارد که به نسبت گستردگی واقعه و بعد رسانه ای می‌ تواند همه گیر شود. وقایعی نظیر 70 روز اعتصاب کارگران هفت تپه، بی آبی غیزانیه و اعتراضاتی که به گلوله کشیده شد، واقعه درگیری مردم روستای اباالفضل و عوامل اجرایی شهرداری و تقابل سنگ و ساچمه... که حاصل بی تدبیری، عدم شفافیت، به حال خود رها کردن مسائل، تصمیم گیری های خلق الساعه ی بحران ساز، بی توجهی به شرایط حساس استان، برخی نگاه های تبعیض آلود... و در یک کلام ماشین مساله سازی مدیریت استان هستند، همگی پتانسیلی قوی برای ادراک سازی منفی علیه نظام در افکار عمومی را دارند. ادراک ناامیدی، فساد، ظلم، تبعیض، بی عدالتی...و در نتیجه خشم و دلزدگی و برهم خوردن اعتماد و آرامش اجتماعی. 🔹این ماشین مساله ساز که هر روز بساطی نو دارد. ما برای خنثی کردن تصاویر ساخته شده در ذهن مردم چاره ای جز مقابله به مثل نداریم. که هرچه بیشتر تصاویر جایگزین در ذهن مردم بسازیم. 🔹تصاویر فریاد زدن بر سر فساد و کوتاهی و به حساب نیاوردن مردم... تصاویر مطالبه گرانی که هرجا معضلی می بینند می روند و تا حل نشود کوتاه نمی آیند. تصاویر حضور نماینده ولی فقیه در منطقه عین دو و اسلام آباد و ... درحال پیگیری میدانی حل مشکل فاضلاب... تصاویر حضور رئیس مجلس در منطقه محرومی چون شهرک طالقانی و گفتگو با مردم در خیابان... تصاویر نمایندگان انقلابی که با وجود طعنه ها دو بار برای حل مشکل کارگران به هفت تپه می آیند... تصاویر رسانه های جویای عدالتی که از غیزانیه و الوار و باغملک تا شادگان و آبادان هرجا مشکل آب هست دوربین به دست می روند و یک صدا صدای محرومیت ها می شوند و مسئولان را برای رسیدگی به مشکل دستپاچه می کنند... تصاویر جهادگرانی که از اقصی نقاط کشور به غیزانیه می آیند و برای مردم مخزن آب می سازند... تصاویر سید روحانی روستای ابوالفضل که میانه درگیری بین مردم و ماموران را می گیرد و نه از سنگ خوردن می ترسد نه دشنام شنیدن... 🔻صحنه صحنه درگیری و تقابل جنگ ادراک سازی ست و عده ای با قصد و بی قصد در حال تصویر سازی علیه نظام و انقلابند. بر ماست در این جنگ یک لحظه کوتاه نیاییم و آرام نگیریم و غفلت نکنیم تا ندانم کاری ها کار دست نظام ندهد و دیگر کسی با غرض و بی غرض و آسمان به ریسمان بافتن، تصاویر روستای ابوالفضل را با فلسطین مقایسه نکند! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺با وجود سهم بالای خوزستان از تولید و صنایع کشور، آمار بالای بیکاری و شاخص فلاکت استان ما، یک نامعادله است با یک پاسخ: «استخدام غیر بومی» 🔹اتفاقی که سال هاست در این استان می افتد و شده مادر مصایب بزرگ بیکاری، حاشیه نشینی، جرایم، نارضایتی، حس تبعیض... 🔻مصوبه‌ای که مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان از آن خبر می دهد، نشان می‌دهد بالاخره این ام الامراض خطیر دیده شده. به امید نظارت دقیق بر اجرا. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از فریاد خوزستان
🔴با این اجازه تمدید، منتظریم بعضی پرونده‌های گرفتار دست انداز و معطلی شده مثل پرونده متهمان ارزی، مدیران بانک مرکزی، واگذاری تخلف آمیز شرکت ... مجددا روی ریل بیافتند و ویژه و سریع به نتیجه برسند. ✍ ⬛️ اینجا را بشنوید: http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 هفتاد روز اعتصاب ایده آل مطالبه گری ست؟ 🔺اعتصاب هفت تپه مدرسه نبود؛ یک کلاس جبرانی بود به عنوان واکنش طبیعی عقب‌ماندگی‌ها در مدیریت و مسئله عدالت. آیا یک نظام آموزشی با کلاس جبرانی موفق به رشد و پیشرفت خواهد شد؟ یا باید برای تئوریزه کردن مطالبه گری به دنبال ایده‌آل بهتری باشیم؟ 🔹 جنبش‌های اعتراضی و به عبارت دقیق تر ناجنبش ها به ویژه اعتراضات صنفی که امروز خود را به عنوان نوع جدید کنشگری اجتماعی در ایران نشان داده اند، اگر چه سیاسیون و مدیران را وادار به دیدن چیزهایی میکند که عمداً یا سهواً نمی‌بینند و در عمل راه دیگری برای این وادارکردن وجود نداشته، اما تثبیت کننده یک روال معیوب هستند. روالی که در آن، همه عادت می‌کنند مطالبات را با اعتراض خیابانی وصول کنند. همه یعنی مردم، مدیران، سیاسیون... 🔹 در واقع کنش اعتراضی خیابانی مشابه ۷۰ روز اعتصاب کارگران هفت تپه یک راه حل اورژانسی است نه کشف و تجویز راه درمان! 🔹آنچه ماجرای هفت تپه را واجد افتخار کرد، مراقبت کارگران از به حاشیه نرفتن مطالباتشان، ترکیب اثر بخش مطالبه گران و رسانه های انقلابی و دانشجویان (همان کسانی که رهبری عزیز علم مطالبه گری انقلابی را به دستشان سپرده) با کارگران و همراهی با آنان از روز اول ماجرا، پافشاری کارگران و مطالبه گران بر رسیدن به نتیجه تا کشاندن نمایندگان مجلس به جمع اعتصاب کنندگان و پیگیری مجدانه حل مشکل کارگران، همراهی فعالانه رسانه های انقلابی و گرفتن ابتکار عمل و فرصت سوژه سازی از رسانه های بیگانه در ماجرای اعتصاب کارگران.‌..بود. 🔹درست است که عملکرد مخرب مدیران و کوتاهی احزاب سیاسی از پیگیری عدالت و بعضاً آلودگی هایشان به همراهی و حمایت از مفسدین، کارگران و ضعفا را در تک مسیر اعتراض و کف خیابان کشانده، اما آیا تجویز جنبش‌های اعتراضی صنفی و مردمی به عنوان تنها مصداق مطالبه گری و عدالت خواهی از سوی برخی دوستان، محدود کردن آن به سطح و رضایت به حداقل ها نیست؟ 🔻آیا رضایت به این حداقل ما را در معرض تکرار دی ۹۶ و آبان ۹۸ و به حاشیه کشاندن مطالبات به حق معیشتی و صنفی قرار نمی دهد؟ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
این عکس افتخار آمیز نیست! چرا که نشان می دهد یک سازمان عریض و طویل، مهم و تاثیر گذار در سرنوشت میلیون ها انسان چنان بد عمل می کند و به اقتصاد و مردم و نظام ضربه می زند که دانشجویان باید بیایند اینطور سر درش را گِل که نه اسپری رنگ بگیرند! اما... این عکس افتخار آمیز است! چراکه یک عده دانشجو به چنان شعور اجتماعی، سیاسی و احساس مسوولیت در قبال امور مملکت می رسند که از خطای دستگاه ها در قبال مردم و انقلاب نمی گذرند و اینطور فعالانه وارد عمل شده و حق مطلب را درباره اعتبار این سازمان از اعتبار افتاده ادا می کنند و البته آزادی عمل این دخالت و ایفای نقش مطالبه گری و عدالت‌خواهی را هم ذیل نظام اسلامی و قانون دارند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴این همه دشمنی از کجا می آید؟ (ص) 🔺مقام معظم رهبری روز گذشته در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم پیامی صادر کردند و در آن این حرکت ها را آشکار شدن عناد و کینه شرارت بار دستگاه های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و سیاست های ضداسلامی صهیونیست ها و استکبار جهانی دانستند. 🔹هشدار ایشان در این پیام در واقع توجه دادن ملت های مسلمان به عامل اساسی و تاریخی این دشمنی بود. 🔹به راستی علت این دشمنی تاریخی با پیامبر گرامی مان چیست؟ 🔹در کتب یهود احمد برگزیده ی خداست که عدالت را برای ملت های غیریهود به اجرا خواهد رساند. آن ها خوب می دانند عدالتی که احمد موعود کتب یهود به دنبال آن است، جز با نابودی دستگاه کفر و حاکمان و حامیانش ممکن نیست. 🔹می دانند ماموریت نبی مکرم اسلام «به چالش کشیدن قدرت عینی کفر» و «تشکیل حکومت الهی» برای تحقق این مهم بوده و بر همین اساس حرکت عظیمی از 1400 سال پیش علیه هر ظلم و سلطه و بی عدالتی ضد انسان ها، آغاز شده. 🔹حضرت رسول (ص) بنای تمدنی را گذاشت که بر چیدن بساط ظلم و استکبار و استعمار از اهداف اساسی ان است .عدالتی که دشمنان، پیامبرمان را به آن میشناسند و از آن می ترسند، چون مغناطیسی براده های دل انسان ها را به خود جذب میکند؛ پس زورگویان عالم نباید اجازه دهند ملت ها این رسول عدل و مهربانی را بشناسند . 🔹گاه با سلطه سخت و جنگ و کشتار یا حاکمان خائن و دست نشانده به جان مسلمانان می افتند تا عزت و قدرتشان را بگیرند. 🔹گاه از شکاف و اختلاف افکنی جهت کاستن از مانور عظمت پیروان پیامبر اعظم استفاده می کنند تا بُرد حرکت سرنوشت ساز این آیین در عالم بشریت را کم کنند. 🔹گاه مسلمانان را کهنه پرست، مرتجع، بی تمدن و فناتیک نامیدند؛ شاید بتوانند قدرت جذبه ی این مغناطیس را کاهش دهند . 🔹و از شدت خالی بودن دستشان از دلیل و استدلال، به تمسخر و توهین و خاک پاشیدن بر آفتاب روی اوردند. 🔹اما تا کی؟! با توجهِ طبقات وسیعی از اندیشمندان و متفکران جهان غرب به اسلام و گرایش کمی و کیفی به مکتب راستین اسلام چه میکنند؟ 🔹با امواج بیداری که دارد دنیا را به سوی ساحل امن منجی آخرین ، نواده ی آن رسول هدایت گر، همان که نقطه ی اوج حاکمیت تمدن عظیم اسلامی را بر جهانیان آشکار خواهد ساخت، می برد، چه میکنند؟ 🔹این دست و پا زدن های بی حاصل کاری از پیش نخواهد برد. هرچه به این نقطه ی اوج نزدیک تر میشویم، این اتفاقات شدت بیشتر و البته تاثیر کمتر خواهد گرفت. 🔻به شرط هوشیاری ملت های مسلمان و درست دیدن علت دشمنی های سیاست مداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین، کنار گذاشتن جنگ و اختلاف های حاشیه ای ساخته و پرداخته شده در جاسوسخانه های دیپلمات های غربی در کشورهای اسلامی و پا فشاری بر آموزه های نبی مکرم اسلام (ص). 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
عامل پیشرفت نامتوازن در مناطق نفت‌خیز، رویکرد احمقانه ساخت شهرهای دوگانه ی شرکتی_غیرشرکتی ست. همین نیوجرسی ها تبعیض می سازد؛ فقر می‌سازد؛ بغض و کینه می‌سازد... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴بار شیشه ی نقد (لطفاً فقط منتقدانی که دنبال اصلاح جریان عدالت‌خواه هستند، مطالعه کنند؛ مزاحم باقی دوستان نمی شوم) 🔺عدالتخواهی جریانی ست که با وجود انتقادها و نیز برخی اشتباهات و افراط های بعضی اشخاص منتسب به آن، برکات زیادی داشته. این جریان اگرچه ضعف هایی در زمینه تبیین مبانی، خطاهای عملکردی و گاه سوژه محوری داشته، اما در علم کردن گفتمان پررنگی در برابر اشرافی گری تئوریزه شده ی رخنه کرده در بین مسوولان و سیاسیون و حتی برخی روحانیون و طبقاتی از مردم، موفق عمل کرده و حتی اگر این امر تنها دستاورد این جریان باشد، باز هم یک سر و گردن از خیلی جریانات و قرارگاه های عریض و طویل به حال انقلاب و کشور مفیدتر بوده. چه رسد به اینکه امروز این جریان نه به ادعا که عملا دستور موکد رهبر معظم انقلاب یعنی مطالبه گری آرمان های انقلاب و گرفتن این عرصه از دشمنان انقلاب را روی دست گرفته. 🔹بسیاری جوانان مخلص این جریان بهتر از خیلی پیرهای انقلابی جملات خمینی کبیر را از حفظند. بهشتی ندیده هایی که تئوری های عدالت اجتماعی این شهید بزرگوار را سرلوحه عملکردشان قرار داده اند... 1⃣اگر چهره ای منتسب به این جریان خطایی کرد یا اظهاراتش انحراف داشت یا عملکردش آمیخته به سیاسی کاری و غرض ورزی شد، شخص را نقد کنیم و خطا را به پای کل جریان ننویسیم. 2⃣با برچسب های عموما غیر دقیق مثل خوارج، فرقان، کمونیست، عدالت خوار...جامعه را نسبت به این جریان حق خواه و حق جو بدبین نکنیم. 3⃣لحن انتقادها به گونه ای نباشد که انگار با دشمنان نظام طرفیم. بعضی بزرگواران در بیان انحرافات برخی اشخاص منتسب به این جریان (بدون اشاره به اینکه آن انحراف، خاص یک عده از افراد است نه کل جریان) همان گونه که ضد انقلاب را می رانند، عدالت خواهان را می نوازند. افراط فی الملامه یشبّ نار اللّجاجه. آیا با لحن دور کننده به دنبال اصلاح هستیم؟ 4⃣دوقطبی سازی یک شیوه مخرب و گمراه کننده است. علم کردن مواسات، مصلحت، ولایت... در برابر عدالت، خطای فاحش برخی بزرگان است که گاه ناخواسته اتفاق می افتد. وقتی مبانی و تعاریف تبیین شود، تضادی بین آرمان ها نیست. مگر بناست عدالت با عملکرد کسی جز ائمه اطهار علیهم السلام تعریف شود که این دوگانه ها معنی دار باشد؟ 🔻اصلاح خطاهای یک جریان کم تجربه ضرورت زیادی دارد . اما انتقادهای مصلحانه ما طوری نباشد که این جریان را به کل زیر سوال ببریم و تضعیف کنیم. نقد عدالت خواهی را بار شیشه‌ای ببینیم که باید با احتیاط حمل شود تا به جای اصلاح، فساد به بار نیاورد و زمینه را برای مدعی شدن لیبرال ها و تکنوکرات ها برای علمداری کارکاتوری عدالت فراهم نکند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
علی نژاد خیلی‌ واضح داره هدف جنجال های عجیب و غریب این روزها سر اعدام یک چاقوکش رو به زبون میاره یک جانی چاقوکش رو بر زبان ها باندازن تا از میان جماعت هیجان زده از این جنجال ها هزاران نوید افکاری تربیت کنند و... پ.ن: اصلا هم معلوم نیست عکس فتوشاپه! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴انقلاب زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید یزید در مسجد شام مجلسی ترتیب داد تا با نمایش اسارت اهل بیت پیامبر پیش روی بزرگان و رجال سیاسی و دینی شام، آنان را تحقیر کند و برای همیشه کار اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را بسازد. خطیبی را به منبر فرستاد که برای تحقیر بیشتر امام سجاد و اهل بیتشان صب امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) کند؛ ناگهان امام سجّاد فریاد برآورد: «وَیْلَکَ اَیُّهَا الْخاطِبُ! لَقَدِ اشْتَرَیْتَ مَرْضاهَ الَمخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبَوَّاْ مَقْعَدَکَ مِنَ النّارِ» امام بر سر یزید فریاد زد بگذار من بالای منبر بروم و چیزی بگویم که سبب خشنودی خداوند متعال شود... یزید با اصرار حضار مجلس برخلاف میلش اجازه داد. امام به منبر رفت... خود را به خاندان با کرامتش معرفی نمود... «أَیُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا... ای مردم! من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که حجر الاسود را با ردای خود حمل و در جای خود نصب فرمود، من فرزند بهترین طواف و سعی کنندگانم، من فرزند بهترین حج کنندگان و تلبیه گویان هستم، من فرزند آنم که بر براق سوار شد، من فرزند پیامبری هستم که در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر کرد، من فرزند آنم که جبرئیل او را به سدرة المنتهی برد و به مقام قرب ربوبی و نزدیکترین جایگاه مقام باری تعالی رسید... من فرزند محمد مصطفی (ص) و علی مرتضایم (ع)، من فرزند کسی هستم که بینی گردنکشان را به خاک مالید تا به کلمه توحید اقرار کردند... او شیر حجاز و آقا و بزرگ عراق است که مکی و مدنی و خیفی و عقبی و بدری و احدی و شجری و مهاجری است، که در همه این صحنه ها حضور داشت. او سید عرب است و شیر میدان نبرد و وارث دو مشعر، و پدر دو فرزند: حسن و حسین. آری او، همان او «که این صفات و ویژگی های ارزنده مختص اوست» جدم علی بن ابی طالب است... من فرزند فاطمه زهرا بانوی بانوان جهانم... مجلس دگرگون گشت؛ عده ای به گریه افتادند و عده ای به همهمه... یزید که از سخنان امام ترسیده بود، دستور داد مؤذن اذان بگوید. هنگامی که مؤذن گفت: «اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ»، حضرت سجاد فرمود: «چیزی از خدا بزرگتر نیست»، و هنگامی که مؤذن گفت: «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، علی بن الحسین (ع) فرمود: «مو، پوست، گوشت و خون من به یگانگی خدا شهادت می دهند» و سپس مؤذن گفت: «أشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ» که امام سجاد (ع) خطاب به مؤذّن گفت: «تو را به حقّ محمّد ساکت باش تا من سخنی بگویم.» آنگاه از بالای منبر خطاب به یزید فرمودند: «ای یزید! این پیغمبـر، جد من است و یا جد تو؟ اگر گویی جد من است، همه می دانند که دروغ می گویی، و اگر جد من است پس چرا پدر مرا از روی ستم کشتی و مال او را تاراج کردی و اهل بیت او را به اسارت گرفتی؟! به خدا سوگند اگر در جهان کسی باشد که جدش رسول خداست، آن منم، پس چرا این مرد، پدرم را کشت و ما را مانند رومیان اسیر کرد؟! ای یزید! این جنایت را مرتکب شدی و باز می گویی محمد رسول خداست؟! و روی به قبله می ایستی؟! وای بر تو! در روز قیامت جد و پدر من در آن روز دشمن تو هستند.» جمعیت منقلب شد و عده ای به اعتراض برخاستند که ای یزید تو چه کسی را کشتی؟! یکی از یهودیان حاضر در مجلس برخاست و بر یزید شورید که «سبحان اللَّه!! این حسین پسر دختر پیامبر شما است و مع ذلک او را با این سرعت کشتید. چه بد با ذرّیه پیامبر خدا رفتار کردید!! بخدا قسم اگر حضرت موسی یک نوه از صلب خود در میان ما یهودیان به یادگار می نهاد ما او را پرستش می کردیم، ولی شما که دیروز پیغمبر خود را از دست داده اید امروز برجستید و پسر او را شهید کردید؟ اف بر شما، چه بد امتی هستید!» انقلاب زین العابدین (ع) آنچه یزید رشته بود را از هم پاشید و معادلاتش را برهم زد. یزید از ترس سرنگونی خلافتش ناچار شد اهل بیت علیهم السلام را با احترام به مدینه بازگرداند و اجازه ی تدفین سرهای مقدس شهدا را بدهد. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
در یکی از اتاقهای خانه ای مستأجر بود وقتی بچه دار شد، فکر کرد صاحبخانه کرایه را افزایش می دهد؛ در کمال تعجب صاحبخانه به او گفت حالا که بچه دار شدی به جای ۲۰ ریال قبلی، ۱۸ ریال بده و مابقی را خرج فرزندت کن! آن ، شیخ رجبعلی خیاط بود. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس نگفته «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» خاص مردان است. 🔹انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین صحنه های حضور تعیین کننده زنان در عرصه های سیاسی اجتماعی بود و حتی به قول حضرت امام زنان پیشگام و جلودار نهضت بودند. تعیین کنندکی زنان یعنی اگر در این عرصه ورود نمی کردند، انقلاب نه می توانست پیروز شود و نه می توانست نماد حضور و مطالبه ی همه ی مردم ایران باشد. 🔹در طول انقلاب تا به امروز هم زنان همواره در بزنگاه ها بوده اند و همپای مردان در تکالیف اجتماعی و سیاسی خود ایفای نقش کرد‌اند. اما این بودن‌ها گاهی درست دیده و تحلیل نشده و عده ای عمدا در ندیدن واقعیات جامعه ایرانی زیاده روی میکنند و حضور زن را در این جامعه هیچ می ببینند و تحقیر و تهمت را نثار شرایطی کنند که برساخته ذهنشان را موجب شده. 🔹در ازای آن عده‌ای برای دفاع از واقعیت‌ها، از آن ور بوم افتادند و شروع کردند به تعریف جایگاه‌هایی که نه تناسبی با مختصات زنانه داشت نه اصلا به حضور زن وابسته بود. زنان راننده تریلی و مکانیک و موتورسوار... مربوط به آن دوره اند. 🔹برخی هم به تاسی از سخیف ترین بخش های فرهنگ بی دستاورد غربی حضور زنان را حضوری برای رنگارنگی و چشم نوازی عرصه های شهری تعریف کرده و آنان را اسیر تارهای عنکبوتی ساخته شده توسط تبلیغات مدلینگ های اینستاگرامی و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و انستیتوهای زیبایی کرده‌. همینقدر تحقیرآمیز! 🔹در میان این تعریف‌های بافته شده با نخ مصنوعی حساسیت زا، عده ای البته راه خودشان را رفتند و در علم و هنر و ورزش و سیاست و فرهنگ و اقتصاد وامور خیریه... به جایگاه های خوبی رسیدند. اما خیلی اوقات خلاء ارائه الگوی کامل و امروزی شده و هویت ساز از زن مسلمان انقلابی مانع این شده که دختران ما بتوانند از ابتدای مسیر رشد، تصویر روشنی فراروی مسیر حرکت خود قرار دهند. مرز باریک بین نقش های همسری و مادری و خانه داری با حضور اجتماعی سیاسی و فرهنگی هم کار را سخت تر کرده و موجب افراط و تفریط ها می شود. حرف زدن درباره این مساله هم محدود است به تریبون ها و همایش ها و برنامه های مناسبتی و مقطعی. اگرچه خیلی ها در میان این همه تعریف متکثر و گاه متناقض راهشان را پیدا می کنند؛ اما ما نتوانسته ایم پشتوانه ای برای اعتماد به نفس حضور زنان در عرصه های جدیدی که جامعه به شدت به این حضور نیاز دارد را فراهم کنیم. 🔹القصه دو سالی هست قلمم را که تا قبل از آن فقط در پژوهش های تربیتی به راه بود، به عرصه مطالبه گری و گاه سیاسی آورده ام. بارها به طعن و مستقیم به من گفتند اینجا محیط زنانه نیست و برگرد سر همان پژوهشگری سابقت و دنبال دردسر نباش و... 🔹گاهی بحث کردم و گاهی هم واقعا دستم از استدلال خالی میشد. چون نمی توانستم نیاز به حضور زنان در این عرصه ها را برایشان دقیق تصویر کنم. 🔹حالا اما محکم می گویم فضای مطالبه گری امروز از جهاتی به انقلاب 57 شباهت دارد. در انقلاب اگر زنان حضور نداشتند، هیچ کس نمی توانست ادعا کند انقلاب خواست همه ی ملت است و دست انقلاب در دفاع از جمهوریتش خالی می ماند. امروز که رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری را به دست جوانان انقلابی داده و تاکید کرده آن را زمین نگذارند تا بدست دیگران نیافتد، جبهه حق به حضور همه (اعم از زن و مرد) نیاز دارد که اگر ملک مطالبه گری و عدالتخواهی فقط به نام مردان سند خورد، چطور می توان ادعا کرد همه جامعه ی انقلابی پای کار آمده اند؟ 🔹قطعا این نکته با در نظر گرفتن ضرورت اولویت دادن به ایفای نقش های خاصی ست که اگر زن انجام ندهد، هیچ کس دیگر نیست که آن بار را به دوش بکشد. ایفای درست و دقیق و کامل نقش همسری، فرزند آوری و مادری که جایگزین ندارد. 🔻معتقدم بودن ما زنان در این عرصه نه فقط برای افزودن سیاهه سپاه مطالبه گری که برای تقویت موتور محرک این جریان و پرکردن خلاء ها و اصلاح برخی افراط و تفریط ها ضروری ست و از این جهت بر این عرصه منت داریم. به این میدان آمده ایم و ان شاالله فقط با پیروزی یا شهادت خواهیم رفت. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
رو به راه | رها عبداللهی
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس ن
حضرت امام بارها فرمودند زنان در نهضت اسلامی همواره همدوش بلکه پیشاپیش مردان بوده اند و مردان به تبع آنان پای کار پشتیبانی از اسلام آمدند! امروز هم نهضت مطالبه گری و عدالت‌خواهی به حضور پررنگ تر زنانه نیازمند است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم. 🔹به نظر من این بحث بحثی دو لایه ایست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک لایه اینکه آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ ولایه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟ 🔹بسیاری در پاسخ به سوالات لایه دوم سراغ لایه اول رفته و از اساس منکر آن شدند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده. 🔹برای بحث پیرامون لایه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و لایه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است. 🔺لایه اول 🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد. 🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست. 🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند. 🔺لایه دوم 🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد. 🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو لایه قضیه دیده میشود. 🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در لایه اول می جوییم؟ 🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟ 🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟ 🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به لایه اول قضیه حجاب ( وجود قانون) است یا لایه دوم(شیوه ی اجرا)؟ 🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟ 🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران را ومجریان و ناظران را و ادار به تدبیری دیگر کنند. 📝 @roo_be_rah
🔴دنا پلاس، هزار و پانصد واکسن رانتی مجلس ، سرنوشت یک میلیارد یوروی کرونا...همه اعتماد‌سوز است. چرا در مواجهه با آن ها چند جبهه می شویم؟ 🔺اعتماد مردم مایه و سرمایه اصلی هر حکومتی است. این ثروت عظیم اگر از دست رفت، فاجعه‌ی بزرگی خواهد بود. هر غفلت، فساد، استفاده ی نامشروع، رانت، تبعیض... ضربه ای به اعتماد مردم است. 🔹حالا که اینقدر حفظ اعتماد مردم مهم است، قاعدتا هر دلسوز انقلابی باید تمام همّش را بگذارد روی مبارزه با این آفت ها اما متاسفانه گاهی همین مساله به جای مایه ی تشریک مساعی شدن، می‌شود مایه‌ی خرده گیری. فقط به خاطر اختلاف روی مصادیق فعلی و اولویت ها و گاهی هم بدبینی ها! 🔹یکی تشخیص می دهد مهمترین موضوع مطالبه سرنوشت یک میلیارد یوروی کروناست. دیگری می گوید آن مهم است؛ ولی 1500 واکسن رانتی بهداری مجلس مهمتر است. اولی میگوید چرا موضوع به آن مهمی را رها کرده به 1500 واکسن ناقابل گیر می دهید؛ دومی جواب می دهد اتفاقا چون اسم انقلابی را یدک می کشد باید بیشتر روی خطاهایش حساسیت نشان داد. آولی می گوید شما هدفتان تخریب مجلس انقلابی ست! دومی جواب می دهد شما در مقابله با فساد خودی و غیرخودی می کنید...و همینطور خرده گیری‌های پینگ پنگی ادامه دارد. 🔹در شرایطی که نزد قضاوت مردم سرنوشت یک میلیارد یوروی کرونا که مقصرش برنامه و بودجه است با 1500 واکسن رانتی که مسئولش مجلس است و البته توسط نمایندگان پس فرستاده شده با دنا پلاس زیر قیمت نمایندگان هیچ فرقی ندارد و همه ستون اعتماد اجتماعی را می جود. 🔹پس باید مقابل همه آنها محکم ایستاد؛ با به رخ کشاندن قبح هر اقدام اعتمادسوزی. کوچکی مبلغ واکسن های رانتی در مقابل یک میلیارد یورو یا ناچیزی مقدار دریافت رشوه همسر فلان استاندار در برابر مبلغ قاچاق ارز فلان مفسد اقتصادی ما را از اهمیت آن غافل نکند و به خاطرش دیگران را متهم به حاشیه نگاری نکنیم. 🔻مصادیق اقدامات اعتمادسوز کم نیست. اینجا جای تشریک مساعی جریان انقلاب است نه مجال خرده گیری. چرا در مواجهه با مصادیق چند جبهه می شویم و منتظر ایراد گرفتن از هم هستیم؟ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴می خواهم زنده بمانم! قصه پرغصه هزار جنینی که هر روز در کشورمان از بین می روند... 🔺کشور ما در آستانه ی کاهش جمعیت قرار گرفته. نرخ رشد جمعیت با رسیدن به زیر 1 درصد و نرخ باروری زیر2 نوزاد، پایین ترین وضعیت خود در طول تاریخ کشور را پیدا کرده اند؛ زنجیره ای از علت ها چنین وضعی را به وجود آورده؛ به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج کم شده یا خیلی دیر اتفاق می افتد. 🔹زوج هایی که موفق به ازدواج می شوند، یا خیلی دیر اقدام به فرزندآوری می کنند یا بسیاری شان به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند و متاسفانه تعداد زیادی هم گرفتار مشکلات ناباروری و پروسه سخت درمان آن هستند. 🔹کرونا و کاهش احساس امنیت اقتصادی نیز مزید برعلت شده... درمیان این زنجیره علل ناامیدکننده عامل اسفبار دیگری وجود دارد که در سال های اخیر سهم خود را در خلق آمار هولناک جمعیتی کشور بسیار بالا برده است. نطفه هایی شکل می گیرند و می توانند جزء جمعیت کشور باشند و تبدیل به نیروی فعال و سرزنده این کشور شوند، ولی در همان ابتدای حیات یافتن، جانشان گرفته می شود! 🔹در سال گذشته تعداد سقط‌ها تقریبا با یک سوم میزان تولد‌ها برابری داشت. طیف آماری وسیعی از 350 هزار تا 600 هزار سقط در سال برای کشور ما گفته شده. به عبارت دیگر روزی حداقل 1000 جنین در روز از بین می روند!!! آن هم در شرایطی که در سال 98 کشور ما کاهش بیش از 170 هزار تولد را تجربه کرده است! 🔹پدیده ی دلخراش «سقط جنین عمدی» علاوه بر جنبه جمعیتی آن که در این مقاله مورد توجه است، زنگ خطر افول اخلاقی و انسانیت را به صدا درمی آورد و باید به جد مورد توجه دست اندرکاران فرهنگی و اعتقادی جامعه قرار بگیرد. 🔹علل مختلفی برای این پدیده ذکر می شود. برخلاف تصور، شرایط اقتصادی جزء عوامل اولیه اقدام به سقط جنین عمدی یا سقط جنایی نیست و بالاترین علت آن نوع نگرش به زندگی و فرزندآوری ست. توجه به این نکته می تواند در محاسبات مسوولان امر تفاوت تعیین کننده ایجاد کند. 🔹فارغ از لزوم بررسی ریشه های سقط جنین، اینجا به ذکر عللی می پردازیم که موجب سهولت اقدام به آن و در نتیجه بالا رفتن عجیب آمار آن در سال های اخیر شده است. 1⃣اولین عامل خلاء اطلاعاتی در جامعه است. اطلاع رسانی دقیق در این باره وجود ندارد. بسیاری از مادرانی که مرتکب این جنایت می شوند، از جنایت بودن آن بی اطلاعند. از تبعات شرعی، قانونی و پزشکی آن بی خبرند. اینکه جنین چه قبل از ولوج روح (چهار ماهگی) چه پس از آن موجودی زنده با حق حیات است و خالق آن اختیار جانش را به هیچ کس نسپرده!. اینکه فرآیند سقط جنین، فرآیندی خطرناک، غیرقابل پیش بینی و گاه غیرقابل کنترل است و در موارد بسیاری منجر به ناقص شدن زنان و حتی مرگ آنان شده است. آسیب های روحی که یک مادر پس از این اقدام پیدا می کند نیز غالبا تا آخر عمر همراه او خواهد بود. این ها مواردی است که افراد بسیاری از آن بی خبرند. شاید نیاز است با توجه به آمار بالای اقدام به این امر غیر شرعی، مراجع عظام تقلید در تشریح و تاکید بر عدم جواز این اقدام ورود کنند و نیز موارد محدود جواز را تبیین نمایند. لازم است تبعات حقوقی سقط جنین به جامعه اطلاع داده شود و این تصور که هیچ عقوبتی در انتظار خاطی یا خاطیان نیست اصلاح گردد. همچنین معاونت آموزش وزارت بهداشت باید فعالانه آثار سوء جسمی و روانی سقط بر مادران را گوشزد نماید. 2⃣عامل قابل ذکر بعدی سهولت دسترسی داروهای سقط جنین است؛ بدون اینکه افراد از عوارض مصرف آن مطلع باشند. در شرایط تحریم دارویی واردات آسان این داروها شوخی تلخ ماجراست! عوارض جبران ناپذیر مصرف این داروها از نقص عضو تا عقیم شدن و حتی مرگ مادران نباید موجب شود بر فروش آزاد این داروها نظارت سختگیرانه تری اعمال شود؟ 3⃣آمار بالای سقط غیرقانونی نشان می دهد نظارت دقیقی بر عملکرد آن دسته از ماماها و پزشکانی که بازار این جنایت را رونق داده اند از سوی نظام پزشکی وجود ندارد. حال آنکه رصد این افراد با وجود تبلیغات رنگ و وارنگشان در فضای مجازی به هیچ وجه کار سختی نیست. با توجه به شرایط خطیری که کشور به لحاظ جمعیتی پیدا کرده لازم است دستگاه محترم قضایی مجازات این افراد را با شدت مضاعفی پیگیری کند. 4⃣سقط های قانونی یا درمانی از مواردی ست که باید مورد بازنگری قرار بگیرند. در سال های اخیر به دلیل ورود روش های جدید غربالگری نوزاد به روند مراقبت های بارداری با وجود تمام مزایایی که داشته، نقش قابل توجهی در بالا رفتن تجویزهای پزشکی سقط داشته که به صورت کاملا قانونی صورت می پذیرد. مراجعه به بخشنامه ی پزشکی قانونی و فهرست نواقصی که در این بخشنامه به آنان اشاره شده تا پزشکان را از موارد تجویز سقط مطلع کند، حقایق تلخی را آشکار می کند. متن کامل این یادداشت را در سایت الف ببینید https://www.alef.ir/news/3990705051.html 📝 @roo_be_rah
هدایت شده از فریاد خوزستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ؛ کدام روایت واقعی است؟ هفته نامه فریاد خوزستان، شماره ۸ دبیر پرونده: مدیر مسئول: تدوین‌گر: مصطفی باقرپور گوینده: سیدامین آوینی ❇️ اینجا را بشنوید: http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134