eitaa logo
خیمه عاشورایی "روز دهم"
662 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
15 فایل
پرسش ها و یا نظرات خود را به نام کاربری زیر ارسال کنید : @Rooze10hom
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحسین 🌴🌴🌴 هر صبح در خیالم روبروی حرمت دست بر سینه ایستاده ام و به تو سلام میدهم چه شیرین است این خیال دل انگیز 🌴🌴🌴 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
15.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحُسَین 🌴🌴🌴 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
🔸 شهیدان نبرد نخستین 🔹 ۷۰ساله بود؛ اهل مدینه ولی سالها در کوفه ساکن شده بود. در نوجوانی محضر را درک کرده بود و در صفین و جمل و نهروان همرکاب شمشیر زد... در منازل نزدیک به کربلا مثل بطن العقبه یا عذیب الهجانات به پیوست. در اولین حمله ی صبح روز عاشورا به شهادت رسید. در زیارت ناحیه و رجبیه نام وی ذکر شده است: "السلام علی نعیم بن العجلان" 📚 منبع: آینه داران آفتاب، ج۱، ص۴۶۰٫ 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا میلاد پربرکت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به شما همراهان بزرگوار کانال روزدهم تبریک و تهنیت عرض میکند... 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
💚 به مناسبت میلاد اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) 🔆 نزدیکترین فرد به پیامبر در رستاخیز ✅ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: أولَی النّاسِ بِی یَومَ القِیامَۀِ أکْثَرُهُمْ عَلَیَّ صَلاۀً (فِی دارِ الدُّنیا)؛ نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت، کسانی هستند که در دنیا بیشتر از دیگران بر من فرستند. 📙 کنزل الاعمال، جلد ۱، ص ۴۸۹ 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
🔹 به مناسبت ولادت امام علیه السلام امام صادق(ع) فرمود: ما کودکان خود را همان‌گونه که به فرمان می‌دهیم به (س) نیز امر می‌کنیم. پس بر این ذکر مداومت کن. زیرا هر بنده‌ای بر آن مداومت کند، تیره‌بخت نمی‌شود. [۴] صدوق، ثواب الاعمال، ۱۳۸۲ش، ص۳۱۵. 🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
🍃 به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) 👤 شاعر: آمدی و آسمان با تو دوباره جان گرفت خشکسالی شد تمام و ناگهان باران گرفت آسمان ها را به نام احمدش کرده خدا با از زمین و از زمان پیمان گرفت با خدا بودی و دستان تو دستان خدا ماه از دست اشارت کرده ات فرمان گرفت بودی تو بر روی زمین دست های مهربانت دست این و آن گرفت از نسیم خنده هایت مهربانی می وزید با تو مرد جاهلیت رنگ یک انسان گرفت دختران از گور با تو زنده بیرون آمدند رسم زشت و بدعت دخترکشان پایان گرفت ای امین کافران و مشرکان و مسلمین قلب بی تاب بشر در دست تو سامان گرفت دشمنان تو اگر چه متن سوختند هر کجای این جهان را سایه ی قرآن گرفت درد های ما به دستان تو درمان می شود ای که با دست تو درد روح و جان درمان گرفت 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحُسَین 🌴🌴🌴 خداراشکر اربابم حسین است.... 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
🔸 در شاخه یا دینی، هیچ قلمرویی به شگفتی  عاشورایی نبوده است. حادثه سهم مهمی در قلمرو تاریخی شعر ما دارد. شعر در آن زمان نقش رسانه اصلی را بر عهده داشت و این تاثیر در شعر عرب و شعر فارسی مشهود است. نگاه به عاشورا در حوزه شعر معمولا چهار وجه داشته است. ۱- نگاه سوگ در ادبیات عاشورایی قالب‌ترین و برجسته‌ترین وجه ادبیات عاشورایی، بخش سوگ آن است. یعنی سوگ و مرثیه و اندوه و غم که عنوان عمده کتاب‌هایی است که در این رابطه داریم. مثلا «مهیّج‌الاحزان» یا «نفس المهموم». از سروده‌های گذشته عصر سیف فرغانی گرفته تا ترکیب بند محتشم کاشانی و کسانی که به پیروی از محتشم کاشانی صدها ترکیب بند ساختند، نیز در همین بخش دسته‌بندی می‌شوند. ۲- نگاه عارفانه در ادبیات عاشورایی در کنار نگاه ، جریان دیگری دیده می‌شود که به نگاهی عارفانه دارد. برجسته‌ترین آثار این نگاه کتاب‌هایی مثل: «زبده‌الاسرار»، یا «آتشکده» نیّر تبریزی و یا «روضه‌الاسرار» سروش و کتاب برجسته «گنجینه‌اسرار» عمان سامانی. ۳- نگاه حماسی در ادبیات عاشورایی دو نگاه سوگ و عارفانه، نگاه قالب بودند و سهم سوگ و مرثیه بسیار بیشتر بوده است. نگاه سوم به کربلا، نگاهی حماسی است. این نگاه کربلا را در یک حماسه دیده است. این در روزگار ما بسیار بیشتر بوده است. شاید اولین کسی که بتوان او را در این زمینه مطرح کرد وحشی بافقی است. اما بعدها به‌خصوص بعد از عصر بیداری و بعد از مشروطه و بعد از انقلاب به این بُعد توجه شده است. برخی از شاعران مثل م.آزرم یا همان نعمت‌الله میرزاده، دکتر موسوی گرمارودی و آقای جواد محدثی در این گروه جای می‌گیرند. در حقیقت شکل گیری شعر حماسی عاشورا، پس از سال ۴۲ بود که باید شروع انقلاب را از آن زمان بدانیم. در همان دوره بعضی از سروده‌های مرحوم ریاضی یزدی مطرح می‌شد و یا تک سروده‌ای از دکتر شفیعی کدکنی؛ باز در خاطره‌ها یاد تو ای رهرو عشق شعله سرکش آزادگی افروخته است یک جهان بر تو و بر نهضت و مردانگی‌ات از سر شوق و شعف دیده جان دوخته است سروده‌های این دست شاعران برای تهییج احساسات و نوعی تقابل با نظام سلطنتی سروده می‌شد. ۴- نگاه معرفتی در ادبیات عاشواریی نگاه دیگری وجود دارد که می‌توانیم آن را نگاهی معرفتی نسبت به کربلا بدانیم که در آن درس‌ها و پیام‌های کربلا مطرح می‌شود و گاهی تلفیقی از همه این‌هاست. اما شعر انقلاب، رسیدن به وجوه چهارگانه است. یعنی هم پیام طرح می‌شود و هم حماسه دارد و هم سوگ و هم نگاه عارفانه نسبت به کربلا دیده می‌شود..... 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
💫 🖤 دخترم خوش آمدی... 🥀 می‌شنوی؟ صدای پای زینب است؛ عمه نماز را تمام کرده است، به جست و جوی تو آمده است. 🖤 می‌داند که جز کنار بابا، تو را آرام و پناهی نیست. 🥀 برخیز دخترم، مگذار عمّه، بار دیگر، غروب را تداعی کند. 🍂 برخیز، من همسفر غربت تو خواهم شد. فردا در کوچه و بازار، چشم در چشم تو خواهم بود. 🖤 امشب به میهمانی من آمدی، به پاس محبت تو شبی به میهمانی تو خواهم آمد. 🥀 برخیز دخترم، نگاه گریان عمّه را دیگر بار تاب نمی‌آورم. 🍂 برخیز دخترم. ✍🏻 🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحسین 🌴🌴🌴 به تو که سلام می کنم به همه ی خوبی ها و زیبایی ها سلام کرده ام.... در نام و یاد تو عطرِ همه ی خوبان عالم نشسته... سلام به تو که همه ی سلام ها بهانه ی تواند.... 🌴🌴🌴 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahoom10
♦️ در ستم خلفا به قبر شریف حضرت (ع) ⬅️ از بعضی از روایات مجلسی _رحمه الله_معلوم می شود که‌ متوکل دوبار به امر شنیع خراب کردن اباعبدالله فرمان داد. یکبار درسال ۲۳۶ که همه مورخان نوشته آند و یکبار در سال ۲۴۷ اندکی پیش از آنکه کشته شود. گویا چون اول آن ابنیه را ویران کردند مردم چندی ترسیدند و ترک زیارت کردند. چند سال گذشت و کار سختگیری از شدت افتاد؛ باز قبر را به علائمی که گذاشته بودند در خفا می رفتند و زیارت می کردند و تدریجا جماعتی در آن نواحی اجتماع کرده بودند متوکل دانست و ابراهیم دیزج را فرستاد که باز سخت گیرد و آثار قبر را از میان ببرد. ⬅️در کتاب آمالی از عمر بن فرج رجحی روایت کرده است: که متوکل مرا بفرستاد تا قبر حسین بن علی علیه السلام را خراب کنم بدان ناحیت رفتم و گفتم گاوان بر قبرها راندند برهمه قبرها بگذشتند و چون به قبر مطهر آن حضرت رسیدند گام برنداشتند عمر گفت: من چوب بر گرفتم و گاوان را می زدم چنان که چوب ها در دست من بشکست به خدا قسم که گام بر قبر نگذاشتند. 🔹 این مطلب بخش کوتاهی از کتاب نفس المهموم نوشته آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانی، صفحات: ۵۱۵تا۵۱۷(به اختصار) می باشد. این کتاب جهت مطالعه در کتابخانه موسسه عاشورا موجود می باشد. 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10