eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مبارزه با بهائیت، بهانه انجمن‌حجتیه🔺
روشنگر مدیا
🔺مبارزه با بهائیت، بهانه انجمن‌حجتیه🔺
🔺مبارزه با بهائیت، بهانه انجمن‌حجتیه🔺 🔶شیخ محمود حلبی، مؤسس انجمن‌حجتیه، تنها تکلیف شیعیان را که مورد پسند و رضایت امام زمان(عج) باشد، مبارزه با بهائیت، آن هم در قالب فعالیت‌های انجمن‌حجتیه می‌دانست. وی قلباً اعتقاد داشت، بهترین خدمت دینی را در زمان خود انجام می‌دهد و به جوانان انجمنی هم همین نکات را می‌آموخت و جوانان و حتی روحانیان مبارز را از مبارزه با طاغوت سیاسی و فرهنگی برحذر می‌داشت. در واقع علاوه بر اینکه نحوه مبارزه انجمن را صواب، که حتی آن را تنها راه درست و مشروع می‌دانست. 🔷«طاهر احمدزاده»، از فعالان سیاسی پیش و پس از انقلاب اسلامی در این مورد می‌گوید: «یكبار كه ایشان [آقای حلبی] به مشهد آمده بود، در كوچه باغ نادری به دیدن او رفتم. علاقه‌مندان به شیخ حلبی هم بودند، شیخ محمود برای آن‌ها صحبت می‌كرد. تمام صحبتش این بود كه تكلیف دینی امروز ما منحصر به این است كه با بهائی‌ها مبارزه كنیم. او با سوگندهایی كه مخصوص خودش بود، مثلاً وا... العلی الاعظم الاعلی، بر این نكته تأكید می‌كرد كه امروز امام زمان(عج) جز این خدمت را از كسی نمی‌پذیرد و چیزی جز این انتظار ندارد.»(1) 🔶لذا تنها هدف عمده مبارزه انجمن‌حجتیه، منحصر بود به جنبه‌های علمی و تبلیغی بهائیت و از سخن آقای حلبی استنباط می‌شود که هر نوع دیگری از مبارزه را غیرقابل قبول می‌دانست. ✍️پی‌نوشت: 1. احمدزاده، طاهر، «انجمن حجتیه در بستر زمان»، سایت چشم‌انداز ایران، شماره2، گفتگو با طاهر احمدزاده، 1387. 📚منبع: روشنا @Feraghvaadyan
🔹طنین آزادی ادیان از ناقوس نخستین کلیسای جهان🔹 🔸🔸شصت‌چهارمین مراسم باداراک از زبان حاضران
روشنگر مدیا
🔹طنین آزادی ادیان از ناقوس نخستین کلیسای جهان🔹 🔸🔸شصت‌چهارمین مراسم باداراک از زبان حاضران
🔹طنین آزادی ادیان از ناقوس نخستین کلیسای جهان🔹 🔸🔸شصت‌چهارمین مراسم باداراک از زبان حاضران 👈شصت و چهارمین آیین مذهبی مسیحیان جهان در قره کلیسای چالدران (باداراک) برگزار شد و بار دیگر طنین آزادی پیروان ادیان الهی ساکن در ایران از ناقوس نخستین کلیسای مسیحیان جهان به گوش رسید. ⬅️حدود چهار هزار و 700 نفر از مسیحیان ایران و شماری از کشور خارجی از جمله نروژ، فرانسه، ارمنستان، چین و سنگاپور از روز پنج شنبه تا شنبه در این آیین مذهبی سالانه شرکت کردند و این آزادی را از نزدیک به نظاره نشستند. کشیش کلیسای «اوهانس» مقدس ایروان که پدرش اهل خوی و مادرش اهل ارومیه بوده و در ارمنستان به دنیا آمده، معتقد است که برگزاری آزادانه این آیین به اتحاد مسیحیان جهان کمک می کند. ⬅️کشیش سارهادیان که سال گذشته با یک گروه 14 نفری و امسال با گروهی 13 نفری در آیین باداراک شرکت کرد، گفت: در هیچ جای دنیا آیین های اقلیت های مذهبی به این شیوه برگزار نمی شود در حالی که در ایران، مسئولان علاوه بر مشارکت در برگزاری آیین در مرمت مکان های مذهبی هم پیشگام می شوند. ⬅️یک بانوی روزنامه نگار فرانسوی هم که برای روزنامه لاکروی قلم می زند، گفت: ساختمان این کلیسا شاهکار معماری جهان مسیحیت محسوب می شود اما متاسفانه از نگاه گردشگران اروپایی پنهان مانده است. سلین هویو با اشاره به این که این دومین حضورش در قره کلیساست، اضافه کرد: مسیحیان با آزادی کامل آیین های مذهبی خود را در ایران بجا می آورند و با حضور در قره کلیسا این موضوع را از نزدیک مشاهده کردم. وی در حال نگارش مجموعه مقالاتی درباره کلیساهاست و در این خصوص می گوید : انتشار این مقاله به شناساندن این اثر مهم باستانی و مذهبی به علاقه مندان کشورهای مختلف کمک می کند. ⬅️اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان نیز معتقد است که اقلیت های مذهبی ساکن ایران آزادانه و بدون محدودیت آیین های مذهبی خود را بجا می آورند. گریگور چیفچیان اضافه کرد: بر اساس رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، منعی در اجرای مراسم مذهبی برای اقلیت های دینی در ایران وجود ندارد. ⬅️رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان نیز معتقد است که اجرای مراسم مذهبی در قره کلیسا به الگوی برگزاری آیین های زیارتی برای مسیحیان در کشورهای مختلف دنیا تبدیل شده است. به گفته روبیک جانانه، اجرای آیین های دینی قره کلیسا، امسال در اجلاس ارامنه جهان مورد توجه قرار گرفت و کلیساها و مکان های زیارتی مسیحیان کشورهای دنیا از تجارب برگزاری مراسم باداراک استفاده می کنند. وی ادامه داد: سرمشق شدن باداراک در نتیجه ایجاد امکانات حمایتی توسط نظام جمهوری اسلامی و تعامل سازنده مسوولان است/. «آلیک» @Feraghvaadyan
🔺پرانیک هیلینگ؛ جریانی مدعی شفادهی🔺
روشنگر مدیا
🔺پرانیک هیلینگ؛ جریانی مدعی شفادهی🔺
🔺پرانیک هیلینگ؛ جریانی مدعی شفادهی🔺 🔹این جریان با پوشش معنویت‌خواهی و ادعای آرامش‌بخشی و شفادهی در قالب کتب و برگزاری دوره‌های آموزشی وارد جامعه ما شده و با گسترش شعبه‌ها، مراکز و باشگاه‌های مراقبه و پرانیک‌ هیلینگ، به‌تدریج قلمرو نفوذ خود را گسترش داده‌است. "چوا کوک سویی"، سرکرده فیلیپینی این جریان، مدعی شفادهی از طریق تخلیه انرژی است که بر اساس آموزش مبانی و مراقبه‌هایی خاص صورت می‌گیرد. 🔸با وجود شباهت میان این جریان و جریان ریکی، اما این جریان، مدعی است که تفاوت‌هایی با ریکی‌ دارد و به نوعی، خود را مکمل و یا در سطحی پیشرفته‌تر از آن می‌داند کتاب یگانگی با روح برتر، مجموعه سخنرانی‌های سرکرده این جریان است که توسط مریدانش جمع‌آوری و تدوین شده‌است. 🔹محور اصلی محتوای این کتاب -نیز همانند جریان‌های مشابه آن- بر القای "خودخدایی" و انکار ضمنی خداوند به عنوان خالق هستی‌بخش قرار دارد.‌ این امر در ذیل مباحث مختلف کتاب، از تشریح اصول و مبانی گرفته تا تمرین‌های عملی(مراقبه)، به صورت ضمنی و غیرمستقیم به مخاطب القا می‌گردد. ⬅️مهم‌ترین مباحث چالشی و اشکالاتی را که در طول کتاب طرح می‌شود، می‌توان به شرح زیر برشمرد: -مفهوم تناسخ -استاد معنوی و جایگاه مهم آن برای کسب آرامش و آنچه رشد معنوی عنوان می‌شود. -تأکید بر "خود" (منیت) به عنوان محور تمامی هستی. -درمانگری و انرژی‌دهی به هستی. -اهمیت جاذبه جنسی به عنوان فرصتی برای اشراق معنوی و یگانگی الهی. -قانون کارما و جذب؛ زنده بودن احساسات و افکار. -بازتعریف روح و جسم و مرگ و قائل شدن مراتب برای آن. -مراقبه و تمرین عملی و زبانی(با تأکید بر ذکر(مانترای) موسوم به "اووم") به عنوان یگانه راه دسترسی به معنویت و شفادهی. 📚منبع: روشنا @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽اگـر ‌ لااِکراهَ فِي الدّین پس چرا حجاب اجباریست؟ ✅جوابی مستدل و منطقی به شبهه ای که محصول اتاق فکرهای بهائیت است @baharoom @Feraghvaadyan
🔻به بهانه درگذشت کاردینال توران؛ «سیاست و گفت‌وگوی دینی»🔻 ✍محمد مسجدجامعی ✔️چند روزی است که کاردینال ژان لوئی توران زندگی را بدرود گفته است. درگذشت او در رسانه‌های غربی و جهانی انعکاس وسیعی داشت، به مراتب وسیع‌تر از درگذشت یک کاردینال و یا یک شخصیت واتیکانی. این عمدتاً به دلیل آخرین سمت وی به عنوان رئیس «مجمع گفتگوی دینی» بود، خصوصاً در آنجا که به گفتگوی با اسلام مربوط می‌شد. در طول تمامی دوران مأموریتم در واتیکان ایشان وزیرِ خارجه بود و لذا ارتباطی فراوان و مداوم با وی داشتم که تا پایان مأموریت با همان کثرت و مداومت ادامه داشت. او به واقع فردی مثبت بود و از هر نوع همکاری و ابتکاری که پیشنهاد می‌کردم، استقبال می‌کرد. به داستان این همکاری‌ها که بعضاً به تلخی هم می‌انجامید، می‌باید در فرصتی دیگر پرداخته شود. در اینجا تلاش می‌شود درباره تجربه و نقطه‌نظرات او در زمینه گفتگوهای دینی، صحبت شود. چنانکه گفتیم معروفیت وی عمدتاً و بلکه کلاً به دلیل همین تجربه و موقعیت بود و نه به دلائل دیگر و از جمله اینکه به مدت سیزده سال وزیر خارجه واتیکان بود. 📎 یادداشت محمد مسجدجامعی سفیر سابق ایران در واتیکان، درباره کاردینال توران که به تازگی درگذشت: http://dinonline.com/doc/note/fa/7805/ @Feraghvaadyan
! تلاش دارد تا با طرح ادعای این‌که: «آزار بهائیان پس از انقلاب صرفاً عقیدتی بوده! و جمهوری اسلامی ایران همیشه سعی کرده آزار و اذیّت بهائیان را امنیّتی و قانونی جلوه دهد»؛ به مقابله‌ی نرم خود با نظام اسلامی در ایران بپردازد.(کانال‌های تلگرامی بهائیت) چرا که شواهد و قرائن گواه از به کارگیری ترفند محاسباتی و فضاسازی دروغین بهائیت حکایت دارد! به عنوان نمونه به یک گزارش خبری بهائی بنگرید: ««ش- الف» و «و- م» (شغل: آتلیه)، پیشتر در تاریخ 25 بهمن 1394 در خیابان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و پس از هفده روز بازجویی با قرار وثیقه 150 میلیون تومانی آزاد شدند و در مهر ماه 1395 در دادگاه بدوی محاکمه شدند و در اردیبهشت ماه 1396 نیز با تایید حکم هشت ماه محکومیت برای هر کدام، این دو شهروند بهایی را محکوم به حبس تعزیری کردند. به گفته‌ی یک منبع مطلع، اتهامی که اطلاعات سپاه به این دو جوان بهایی وارد کرده است انتشار عکس‌هایی (از مراسمات خصوصی) در فضای مجازی بوده است».(پایگاه خبری بهائی) حال ملاحظه نمودیم که تشکیلات بهائیت در راستای مظلوم‌نمایی خود، حتی بهائیانی که جرم آنان محرز بوده و شاکی خصوصی نیز دارند را بازداشتی عقیدتی معرفی می‌کند! البته همان‌گونه که امام خمینی (ره) نیز فرمودند، بی‌شک علّت این شانتاژها، تلاش استکبار برای بدنامی اسلام و ایران در جهان است.(صحیفه امام، ج18،ص398) : امام خمینی، صحیفه امام، بی‌جا: موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی، چاپ چهارم، 1385. @feraghvaadyan @ferghenews
روشنگر مدیا
🎙وقتی "رادیو فردا"و "ایران وایر"و رسانه های معلوم الحالی از این دست،تریبون می شوند و سنگ افراطی را به سینه می زنند، خط و ربط ها عیان شده و سرنخ ها به منشا و منابع، نزدیک تر می گردد. به سبب همین همسویی است که حتی قطب فرقه گنابادی،برایت خویش را از این گروهک و سردمدران خارج نشینش اعلام داشت. @FERAGHVAADYAN
🌀ضرورت تشکیل اتاق های متمرکز فکری در مواجه با بهائیت 🔮در جنگ نرم چه کسانی باید میدان بیایند؟ قدر مسلم نخبگان فکری اند، یعنی شما افسران جوان جبهه مقابله با... @Baha9_ir @Feraghvaadyan