eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
🔺به همت مؤسسه راهبردی بیداری؛ آیت الله جعفر سیدان با جمعی از کاروان مستبصرین استان البرز دیدار نمود 🔹به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار جمعی از مستبصرین استان البرز با وی که به همت موسسه بیداری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: آن گوهری که از همه برای انسان گرانبهاتر است فهمیدن راه صحیح است. 🔹وی افزود: انسان اگر فهمید و شناخت که راه و اعتقادات صحیح چیست بهترین گوهر برای انسان است و آن وقت اگر ثروت داشته باشد و بی پول هم باشد شهرت هم داشته باشد یا گمنام باشد در مسیر صحیح حرکت می‌کند. 🔹آیت‌الله سیدان با بیان اینکه اگر انسان کمی شناخت داشته باشد به خوبی می‌فهمد که مهمترین گوهر مسئله شناخت صحیح در اعتقادات است که معمولا به نام هدایت راه را شناختن است، ادامه داد: شناخت صحیح از چاه به راه افتادن است، اگر انسان به واسطه شناخت هدایت شد و قدرت و ثروت پیدا کند، قدرت و ثروتش در مسیر کار صحیح به کار گرفته می‌شود. 🔹وی با بیان اینکه اگر هدایت و شناخت نباشد در حقیقت انسان حیوانی خطرناک‌تر از همه حیوانات است، بیان کرد: چون حیوانات خطرشان نسبت به این انسان کمتر است. 🔹این استاد حوزه با بیان اینکه گوهر ارزنده‌ای که قدرت را به جا استفاده می‌کند، ارزشمند است،گفت: در دین مبین اسلام اگر هرکس علم صحیح را فراگیرد و به آن عمل کند و موفق شود به دیگران هم بیاموزد چنین کسی در ملکوت آسمانها جایگاه دارد. 🔹وی خاطرنشان کرد: همه ما و شما که متوجه شدید که حق چیست و هدایت کجاست, باید با سختی‌ها و مشکلات بسازید و تحمل کنید تا گوهر نفیس را که به دست آوردید شما را به سعادت برساند. 🔹وی با بیان اینکه نظم و نظام موجود جهان نشان می‌دهد که دست دانایی و توانایی در کار است، عنوان کرد: در این نظام هستی همه چیز ما را به سوی خدا دعوت می‌کند و موجودات هدف‌دار بدون آگاهی و قدرت خلق نشده‌اند. 🔹آیت‌الله سیدان با بیان اینکه علم و قدرت در خلق این عالم مشاهده می‌شود،گفت: عقل ما بخشی از وجود این عالم را درک می‌کند و اینکه این عالم چه بوده است را درک نمی‌کند و بعد از این عالم چه چیزی خواهد شد را نیز درک نمی‌کند. 🔹این استاد حوزه با بیان اینکه خدا برای هدایت مردم پیامبران را فرستاده و معجزات فراوانی از گذشته توسط پیامبران، انبیا و اولیای الهی به جهانیان عرضه شده است،گفت: یک معجزه زنده به این جهان عرضه شده که این معجزه بزرگ قرآن است و اعلام شده که تمام کسانی که قرآن را قبول ندارید جمع شده و با هم کمک کنید تا می‌توانید از همه استفاده کنید و به قدر یک سوره کوتاه قرآن بیاورید. 🔹وی با بیان اینکه این افراد و دشمنان با همه امکانات خود نتوانستند یک سوره کوچک بیاورند، عنوان کرد: این معجزه زنده اسلام است چون آنها با همه امکانات قادر به آوردن یک سوره کوچک هم نبودند. 🔹وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای ادامه راه خود از طرف خدا مامور شده که 12 نفر را به عنوان امام معرفی کند،گفت: پیغمبر اکرم جانشینان خود را یک به یک اعلام کرده و سندهای معتبری در این زمینه وجود دارد و در نتیجه متوجه می‌شویم که راه، راه درستی است که با این استدلال‌ها همراه بوده و روشن است. 🔹آیت‌الله سیدان با بیان اینکه در ارتباط با امام زمان(عج) خود پیامبر اسلام و همه امامان قبل از ایشان به غیبت طولانی وی اشاره می‌کنند، عنوان کرد: عمر طولانی و غیبت طولانی نشانه‌های ایشان است که بعد از ظهور جهان پر از عدل و داد می‌شود. 🔹وی با بیان اینکه مسئله هدایت از هر نعمتی بالاتر است،گفت: ارزش نعمت هدایت از همه چیز بالاتر است. @Feraghvaadyan
🔷سخنرانی نماینده ایرانیان زرتشتی در ژنو 🔹دکتر اسفندیار اختیاری در نشست جهانی IPU تاکید کرد، بهداشت و سلامت انسان ها نباید مورد معامله قرار گیرد. https://www.berasad.com/?p=60583 @Feraghvaadyan
⁉️چرا بررسی «تصوف، شاخصه ها و نقدها» ضروری است؟ 👈🏻در پاسخ به انتقادات یکی ازنویسندگان و اساتید تاریخ اسلام در خصوص همایش «تصوف، شاخصه ها و نقدها» ✍🏻از منظر مطالعات جامعه‌‌شناسی و تاریخی، بررسی مقولات و جریان‌های اثرگذار بر پدیده‌های اجتماعی، ‌امری است ضروری و لازمه کسب ادراکی همه‌جانبه از وضعیت جامعه. اهمیت این امر در شرایطی که جامعه دوران گذار را طی کرده و از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در شرایط حساس قرار دارد، دوچندان می‌گردد. 🔹اساساً شناخت پدیده‌های اثرگذار و تلاش برای جریان‌شناسی و درک ابعاد مختلف آن‌ها، یکی از ضروریات جامعه‌شناسی و فراهم‌آورنده ملات لازم برای اخذ تصمیمات بنیادین در حوزه مدیریت کشور می‌باشد. در جامعه دینی ایران که دین و مذهب، اساس و شالوده همه چیز قرار گرفته، مقولات آمیخته با دین و مذهب، حائز اهمیت بسیار بوده و نقش‌آفرین می‌باشند. جریان تصوف، به عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین پدیده‌های برآمده از دل اسلام، از دیرباز در جامعه مسلمان ایران نیز به عنوان جریانی اثرگذار مطرح‌بوده‌است. 🔹تغییر و تحولات رخ‌داده در جریان مزبور و استحاله ماهوی و شکلی آن طی سال‌های گذشته، همچون سایر پدیده‌های اجتماعی، آن را شایسته مطالعه و بررسی عمیق‌تر می‌سازد تا ضمن کسب آگاهی از علل و چرایی تحولات، شناخت ابعاد تغییرات و اثار و پیامدهای این دگرگونی‌ها، بهترین حالت را برای مواجهه مؤثر با این پدیده پیش گرفت. 🔹همان‌طور که نویسنده و سایر منتقدان همایش مزبور نیز اشاره داشته‌اند، تصوف از دیرباز با جامعه ایرانی عجین و آمیخته بوده و در این امر شکی نیست، لیکن نکته مغفول، بی‌توجهی به ابعاد دگرگونی این جریان است. بیرون آمدن جریان موسوم به «تصوف فرقه‌ای» از دل تصوف اولیه و شکل‌گیری ده ها فرقه درویشی و صوفی‌منش با انواع و اقسام مرام‌ها و آیین‌های عملی و اعتنقادی متفاوت با اصول تصوف نخستین و مهم‌تر از آن، مبانی دین مبین اسلام، پدیده‌ای نیست که بتوان گذاشت و گذشت. 🔸هرچند، گویا برخی عامدانه بر این گذاشتن و گذشتن تأکید دارند و چشم‌ها را بر وجوه مختلف انحرافات فرقه‌های درویشی بسته‌اند. مرید و مرادبازی‌ها، زنار بستن‌ها، عشریه در مقابل خمس، تجسم صورت مرشد حین نماز، خانقاه در برابر مسجد و... امثالهم را نادیده گرفت و چشم‌ها را بر تحول گرایش‌های دنیوی بر معنوی در بسیاری فرق درویشی بست و از کنار قدرت‌طلبی‌ها، تبرج‌خواهی‌ها و افراط‌گرایی‌های فرقه‌های صوفی‌منش با تأسفبارترین نتایج ممکن(به عنوان مثال بارز، غائله گلستان هفتم اسفند 1396) در جامعه عبور کرد... ⁉️آیا تأکید نویسنده محترم بر لزوم ترک تعصبات و افراط‌گرایی، با این نوع نگرش جانبدارانه تناقض ندارد؟ کاش منتقدان محترم، قدری واقع‌بینانه‌تر به مسائل نگریسته و تعارضات خود با یک دستگاه یا نهاد علمی و دینی را دستمایه زیرسؤال بردن یک حرکت ضروری و مطالعه‌ای دانش‌بنیان نمی‌ساختند. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
🇮🇳دولت هند نام اسلامی شهر «الله آباد» را به اسمی هندو تغییر داد ⬅️منابع محلی هند اعلام کردند که دولت نام «الله آباد» یکی از شهرهای تاریخی هند را که نامی اسلامی است به یک نام هندو تغییر داده است. ↙️یک مقام ارشد از حزب «کنگره ملی هند» اعلام کرد که این شهر که بیش از یک میلیون جمعیت دارد، از این پس با نام «پارایاگراج» خوانده خواهد شد. به گفته وزیر بهداشت هند این تصمیم در کابینه و با پیشنهاد نخست‌وزیر انجام شده است. ➕ او اضافه کرد:«همه اعضای کابینه از این تصمیم راضی بودند و از امروز نام الله آباد به پارایاگراج تغییر خواهد کرد.» این شهر که زادگاه جواهر لعل نهرو، اولین نخست وزیر هند، به حساب می آید در ۶۵۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلی قرار دارد و در قرن شانزدهم توسط حاکمان مغول به این نام خوانده شده بود. 🆕نام جدید به تلاقی رود گنگ و رود یامونا اشاره دارد که محل جشنواره «کهومب ملا» جشنواره بزرگ هندوست که در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این تغییر نام نگرانی‌های منتقدان نخست وزیر را در پی‌داشته است که معتقدند حزب ملی‌گرای حاکم به دنبال از بین بردن تنوع و گوناگونی در تاریخ و هویت کشور هندوستان است. این چندمین بار است که حزب حاکم، اسامی مکان‌های مختلف را از اسلامی (متعلق به دورهٔ مغول‌ها) به هندو تغییر می‌دهد. @FERAGHVAADYAN
🔹🔹تعطیلی مرکز الزهرای فرانسه 🔹روشنگر به نقل از یورونیوز/  دولت فرانسه مرکز شیعی الزهرا را به تلاش در جهت «اشاعه بنیادگرایی شیعه در سطح اروپا» متهم کرده است. 🔹متن این دستور که در تاریخ ۱۵ اکتبر/۲۳ مهر ماه جاری صادر گردیده, مدت تعطیلی موقت «مرکز زهرا» شش ماه ذکر شده است. فرماندار «نور» نوشته است: «این مرکز پیام‌هایی منتشر می‌کند که در آن آشکارا به جهاد مسلحانه مشروعیت داده شده است. 👈تعطیلی این مرکز شیعی به بهانه اشاعه بنیادگرایی و اقدامات تروریستی, در حالی است که مراکز وهابی زیادی حتی با حمایت مستقیم و آشکار دولت فرانسه در این کشور فعالیت می کنند. 🔹مرکز زهرا زیر عنوان «انجمن» در فرانسه به ثبت رسیده است. انجمن‌ها در فرانسه تشکیلاتی مردم‌نهاد و غیر انتفاعی هستند که از پرداخت مالیات معافند و تحت شرایطی حتی از کمک‌های مالی دولت نیز برخوردار می‌شوند. تشکیل انجمن در فرانسه کار بسیار ساده‌ای است و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های روزمره در این کشور به دست انجمن‌ها انجام می‌شود. @Feraghvaadyan
💢 کرامت‌تراشی #عبدالبهاء برای #علی_محمد_باب ❗️ #حقانیت_پیشوایان_بهائی
روشنگر مدیا
💢 کرامت‌تراشی #عبدالبهاء برای #علی_محمد_باب ❗️ #حقانیت_پیشوایان_بهائی
💢 کرامت‌تراشی برای ❗️ ♨️ عبدالبهاء برای توجیه پیشوای و ، به برای او متوسل و هرگونه علی‌محمد باب را منکر شده است: «اما "حضرت أعلی" (: علی‌محمد باب) روحی له الفداء در سن جوانی یعنی وقتی 25 سال از عمر مبارک گذشته بود، قیام فرمودند. در میان طایفه‌ی شیعیان عموماً مسلّم است که حضرت در هیچ مدرسه‌ای تحصیل نفرمودند و نزد کسی اکتساب علوم نکردند و جمیع اهل شیراز گواهی می‌دهند».[1] ♻️ اما بهتر است که طایفه‌ی شیعه در این خصوص سکوت اختیار کرده و تنها بابی‌ها و پاسخگوی این ادعای عبدالبهاء باشند: 🖌 اولین فردی که ادعای عبدالبهاء را رد می‌کند، شخص علی‌محمد باب است. وی در کتاب خود، به و حتی کُند ذهن بودن و کتک خوردن از معلّم در دوران کودکی اعتراف کرده است.[2] 🖌 وی همچنین به تحصیل در دوران جوانی نزد دومین پیشوای () نیز اعتراف نموده است.[3] 📌 و مطرح بهائی نیز همچون ، ، ، ، و نیز به درس خوانده بودن علی‌محمد باب کرده و عبدالبهاء را آشکار ساخته‌اند. @feraghvaadyan @n_bahaiat 📚پی‌نوشت: 📕[1]. عباس افندی، مفاوضات، ص 19. 📙[2]. علی‌محمد باب، بیان عربی، ص 26-25. 📓[3]. محمدعلی فیضی، حضرت نقطه اولی، ص 107؛ اسدالله فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 1، ص 35.
▪️ ادعای کافر: «این قوانین در ابتدای پیدایش شکل گرفته‌اند! لذا توضیح و تبیینی نمی‌خواهند و ما را از خدا بی‌نیاز می‌کنند‼️»😶 پاسـخ: این مطلب کاملاً مردود میباشد چون: 1⃣ اولا؛ شکل گیری خود این قوانین در مراحل تکوینِ کیهان بر اساس قوانین مرتبه بالاتری در ذرات بنیادی بوده و اگر به کل، قانونمندی را از فیزیک بگیریم در آن صورت، باید به طور کامل همه فیزیکدانان خانه نشین شده و تحلیل و تحقیق را کنار بگذارند! 2⃣ ثانیا؛ شکل گیری یک قانون با بقای آن قانون تفاوت دارد. اندک دقتی در فلسفه علم، روشن می‌کند که بنا بر قانون استقرا (همان استقراءِ مطرح شده در منطق ارسطویی)، حتی اگر هر قانونی تا لحظه t0 برقرار باشد هیچ دلیل عقلی و هیچ الزام ذاتی و عقلی برای بقای آن قانون وجود ندارد! حتی برای بقای خود پدیده هم وجود ندارد چه رسد به قانون آن. لذا همه ی پدیده ها در همه ی آنات و مقاطع زمانی نیاز مبرم به عاملی غنی و قیوم دارند که ضامن بقای آن نظام شده و آن را برقرار نگاه دارد. همین مطلب در فلسفه نیز قابل اثبات بوده و یکی از پایه ترین مفروضات تحلیلیِ فلسفیست. همان گونه که می بینیم، نه تنها قانون و علم، ما را از نیاز به ماورا و خالق دور نمی‌کند، بلکه پیشرفت بیشتر آن، ما را بیشتر به تصدیق ندای درونمان وا می‌دارد که: «خالق و طراح هستی را در تمامی حالات عالم ببینیم و بیابیم و از باور به آن شانه خالی نکنیم» @Naghde_elhad @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺گردهمایی مسلمانان و مسیحیان در همایش اربعین 🔹به گزارش بیداری پلاس؛ همایش ویژه اربعین به همت رایزنی فرهنگی ایران در کنیا و با حضور شخصیت‌های مسلمان و مسیحی در مسجد شیعیان «پارک رود» نایروبی، پایتخت این کشور برگزار می‌شود. 🔹 این همایش با عنوان «حركت حسینی؛ نمادی از عدالت، آزادی و حق‌جویی برای همه جوامع بشری» در روز اربعین که مصادف با سه شنبه، هشتم آبان‌ماه سال جاری و سی‌ام اکتبر است، برگزار خواهد شد. 🔹بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در کنیا، این مرکز با هدف همراهی با حرکت عظیم كاروان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن حضرت و یاران باوفایش در كربلا، چنین همایشی را برگزار می‌کند. 🔹شخصیت‌های مسیحی، مسلمان و شیعیان از اساتید دانشگاهی، دانش‌پژوهان و محبان امام حسین(ع) در این همایش حضور یافته و اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا را گرامی می‌دارند./بیداری پلاس @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺دیدار راشد یزدی با جمعی از مستبصرین 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در دیدار با جمعی از مستبصرین استان البرز که به‌همت مؤسسه بیداری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: علمای اخلاق بحثی به‌نام واژه توفیق دارند. 🔹این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توفیق ابعاد گوناگونی دارد و فقط در امر خیر استفاده می‌شود، اضافه کرد: یک سلسله نعمت‌هایی است که خداوند شامل حال افرادی می‌کند که زمینه‌های مختلف دارند و یکی از آنها هدایت است که از سه راه شامل حال انسان می‌شود. 🔹وی با ابراز اینکه هدایت از طریق پیغمبر درون که به آن عقل می‌گویند و دیگری از راه پیامبران برون که سفرای الهی هستند و دیگری از راه مجاهدات نفسانی حاصل می‌شود، تصریح کرد: انسانهایی هستند که خودشان مشاهده دارند و کسی که بخواهد دنبال این موضوع را بگیرد موفق می‌شود. 🔹 راشد یزدی با تذکر اینکه انسان برای زندگی کردن آفریده شده است نه‌فقط برای زنده ماندن، گفت: حیوانات تمام تلاششان این است که زنده بمانند و یک راه افقی را طی کرده و خور و خواب و شهوت و تولید مثل می‌کنند و این مسیر افقی است. 🔹وی با یادآوری اینکه انسان برای زنده ماندن خلق نشده است، گفت: انسان برای زندگی کردن خلق شده و فرق زندگی کردن با زنده ماندن این است که انسان عمودی حرکت کند نه افقی، اگر افقی حرکت کند مانند حیوانات حرکت کرده اما عمودی حرکت کند به جایی می‌رسد که به‌جز خدا چیزی را نمی‌بیند. 🔹این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار اینکه از اول هم انسان تربیت‌پذیر بوده است، عنوان کرد: تمام آنچه در قالب تمدن وجود دارد چیزی است که انبیا آورده‌اند، بشر که چیزی بلد نبود. 🔹این استاد اخلاق با بیان اینکه مجموعه تجربیات قرون قبل در حال اجرا است، گفت: این انسان توانسته چیزهایی را درست کند که حتی فکر درست کردن آن هم قابل تصور نیست و هواپیمایی ساخته شده که 800 مسافر دارد و 150 هزار لیتر بنزین سوخت‌گیری می‌کند. 🔹وی با بیان اینکه این دستاوردها توفیقات الهی در هدایت است، گفت: نعمت هدایت که شامل حال شما عزیزان شده قدرت الآن بشر است و در حال حاضر بشر میان یک بصیرت و شعور خاصی قرار گرفته که همه آن شور نیست بلکه شعور هم در آن وجود دارد. 🔹وی با ابراز اینکه بین همه ادیان یک سلسله مبانی و مرام وجود دارد، گفت: آن مرامی می‌ماند که علمی و عقلی باشد، ما مدعی هستیم که اسلام دین علم است نه دین علمی، هر چیزی که معین شده به‌میزان وحی معین شده و وحی خطا ندارد. 🔹وی با تصریح به اینکه هرچه حرام کردند ضرر یا مفسده داشته است، اضافه کرد: هرچه حلال کردند مفید بوده و ضرر نداشته است و پیامبر خدا(ص) آمده که هر چه را پاکیزه است حلال کرده و هرچه را خوب است امر کند و آمده است که دین پاک و صاف را به‌عنوان اینکه بنیان ما را آباد کند در اختیار ما قرار دهد./بیداری پلاس @Feraghvaadyan
گزارش تصویری گشایش نمایشگاه طراحی نیما طلایی، هنرمند زرتشتی http://www.amordadnews.com///content/6063/0/ @Feraghvaadyan
👈کنایه معنادار مولازاده به همسر ماذون خارح نشین فرقه در باره لزوم رعایت حجاب این روزها زبان اشاره و کنایه در فرقه گنابادی شدت گرفته!
روشنگر مدیا
👈کنایه معنادار مولازاده به همسر ماذون خارح نشین فرقه در باره لزوم رعایت حجاب این روزها زبان اشاره و
⁉تابنده چه بر سر فرقه گنابادی آورد؟ ✍این روزها در فرقه گنابادی همه نگاه ها به سمت کشمکش های رقبا و مدعیان جانشینی قطب است. با شدت گرفتن بیماری و ضعف ناشی از کهولت سن نورعلی تابنده, جریان های مختلفی به میدان رقابت آمده و با توسل به هر وسیله ممکن در حال تلاش برای کسب جایگاه و هوادار برای خود هستند. تاکنون, تحلیل های مختلفی از این رقبا ارایه شده و در این یادداشت قصد داریم از این فضای پرتنش فاصله گرفته و قدری به عقب بازگردیم. به روزهای اقتدار قطب و دوره ای که پشت سر گذاشت تا به امروز رسید. شاید خود او هم در این پایان کار درباره نقش و اثرش حدیث نفس کرده باشد. 🔹مروری بر کارنامه چند ده ساله نورعلی تابنده در ردای قطبیت, حکایت از نتایج جالب توجهی دارد که البته پرداختن بدان در این مجال اندک نمی گنجد لیکن در بیانی موجز می توان گفت آنچه امروز در میدان رقابت مدعیان فرقه می بینیم نیز دستاورد و ثمره قطبیت وی است. سوابق سیاسی تابنده و تعلق خاطر آشکارش به جریانهای سیاسی چون جبهه ملی, او را با سایر اقطاب متمایز می سازد. 🔹وی در مقام قطبیت همواره از جدایی سیاست از درویشی گری دم زد لیکن هرجا اقتضا می کرد نه تنها خویشتن در عمل, رفتاری خلاف این شعار داشت, بلکه مریدان را نیز بدین منش تشویق می نمود. حمایت از کروبی در انتخابات ۸۸, بارزترین جلوه این امر است. 🔹قطب گنابادی در مقام سخن راندن و به اصطلاح, وعظ مریدان نیز بر این رویکرد تاکید داشت و رفتارهای سیاسی کروهک مجذوبان نور را دست کم تا تجمعات مقابل زندان اوین در بهمن ۱۳۹۶, تشویق می کرد. 👈همین منش بود که در روندی تدریجی و چند دهه قطبیت وی, بر هویت درویشی گری تاثیر کذاشت و انگیزه های افراطیون را قوت بخشید. چه بسا, حادثه تاسفبار غایله گلستان هفتم را نیز رقم زد و چون ننگی همیشگی بر پیشاتی فرقه باقی گذاشت. فراموش نکنیم که تابنده حتی در بیانیه های پایانی نیز همچنان در لفافه و کنایه می کوشید نقش دراویش را در این واقعه زدوده و آن را کم اهمیت جلوه دهد. 🔸مسیله دیگر, بروز برخی انحرافات آشکار در امور عرفی و اعتقادی چون حجاب, اختلاط زن و مرد و بریز و بپاش های بسیار پیرامون قطب بود که تا پیش از آن در فرقه سابقه نداشت. راه اندازی کاروان اسکورت قطب, پایکوبی و نواختن آلات موسیقی در جشن های بزرگ و بی قیدی برخی زنان درویش نسبت به حجاب, مصادیق این موضوع می باشد. 🔹تردیدی نیست که وضعیت امروز فرقه گنابادی, از بروز اختلافات و چنددستگی های درون فرقه ای گرفته تا استحاله هویت و ماهیت درویشی در ابداع مفاهیمی چون "درویشی مدرن" را باید متاثر از قول و فعل تابنده دانست. 🔹نکته مسلم آنکه, فرقه گنابادی از گذشته خود فاصله ای وسیع گرفته و به نظر می رسد باید خود را برای قدم گذاشتن در مسیری تازه آماده کند. مسیری که صرف نظر از خوب و بد بودنش, معنایی متفاوت از قبل داذد و شاید در آینده با گونه ای از درویشی گری مواجه شویم که هیچ شباهتی به عرفان و تصوف مورد ادعایش نداشته باشد و بیشتر به امور دنیوی تنه زند؛چنانچه این روزها شاهد دعوا بر سر همین مسیله در میان مدعیان قطبیت هستیم, این است دستاورد سالهاس قطبیت تابنده. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
#نقد_بهائیت ⚡️بها الله(پیامبر بهاییت) می گوید که غیر بهائیان همانند درخت خشک سزاوار سوختن در آتش هستند. 📗کتاب مائده آسمانی جلد ۸ صفحه ۳۸و۳۹ @baharoom @feraghvaadyan ⁉️آیا این سخن مطابق با وحدت عالم انسانیست ؟
🔷دومین سخنرانی نماینده ایرانیان زرتشتی در IPU 🔹دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در نشست جهانی اتحادیه بین المجالس(IPU) تاکید کرد:... 🔗 https://www.berasad.com/?p=60951 @Feraghvaadyan
🔺ترور #شخصیت و فرافکنی؛ پروژه تازه #افراطیون #گنابادی برای حمله به رقبا و اعتبارتراشی برای مأذون خارج‌نشین فرقه @Feraghvaadyan
📈 گزارش پایگاه فرانسوی از رشد چشمگیر اسلام در انگلستان ▫️پایگاه فرانسوی dreuz گزارش داد: اسلام با دارا بودن ۱۰۰ دادگاه اسلامی و ۴۲۳ مسجد در بریتانیا حضور پررنگی دارد. ▫️"دادگاه‌های شریعت" در لندن فعالیت دارند که تصمیمات قانونی برای جمعیت رو به رشد مسلمان لندن می گیرند و علاوه بر اینها شهردار لندن نیز مسلمان است. ▫️جمعیت مراجعه کننده به مساجد در حال رشد می‌باشد و کلیساها در حال خالی شدن از جمعیت هستند. ▫️از سال 2001، تاکنون حدود 500 کلیسای لندن به اقامتگاه های خصوصی تبدیل شده اند و این درحالی است که در همین سالها، تعداد زیادی مسجد در سراسر لندن ساخته شده است و از سال 2012 تا 2014 نیز تعداد انگلیسی هایی که خود را مسلمان معرفی می‌کنند به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است. http://hawzahnews.com/detail/News/465151 @Feraghvaadyan
🌷 پرفسور کامبوزیا دانشمند ایرانی که به دستور مستقیم موساد به شهادت رسید. @jscenter @Feraghvaadyan
چکیده مقاله بررسی شأن و مقام قطب در اندیشۀ صوفیه؛ با تأکید بر باورهای فرقه‌های نعمت‌اللّهیه و ‌ذهبیّه ■ حمید شهسواری شیرازی* به رغم آنکه ‌تصوّف و صوفی‌گری - به‌عنوان یکی از جریان‌های دیرپا و درخور توجه در عالَم اسلام - در طول تاریخ، شاخه‌ها و انشعابات فراوان یافته و فرقه‌‌‌ها و سلسله‌‌‌های صوفیانه، انگاره‌ها و مشی و مبانی متفاوتی داشته‌اند، اما اصول و انگاره‌‌‌های مُجمعٌ‌علیه و مشترکی را می‌توان در همه این نحله‌ها جست وجو کرد و جُست‌‌‌‌‌‌‌‌. اعتقاد به ولایتِ اقطاب، یکی از همین انگاره‌‌‌های مشترک است‌‌‌‌‌‌‌‌. «قطب» در نظر صوفیه به کسی اطلاق می‌شود که افزون بر طی مسیر سلوک و دست یافتن به مقام «فناء فی اللّه»، اجازه و نصّی - از قطب پیشین - برای خلافت و رهبری فرقه دارد؛ اجازه‌ای که‌ بی‌‌انقطاع و افتادگی، به یکی از ائمه معصومین علیهم السلام ختم می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌. قاطبۀ صوفیه شأن و مقامی والا و ویژه برای قطب قائل‌اند؛ چنانکه صوفیان گنابادی، ولایت و امامت معصومین علیهم السلام را به اقطاب این سلسله نیز تسری داده‌اند و جایگاه اقطاب در نظام تکوین و تشریع را همان جایگاه امامان معصوم علیهم السلام دانسته و علم غیب و الهام را نیز یکی از شئون اقطاب انگاشته‌‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. افزون بر این، برخی فرقه‌های صوفیه شرط پذیرش اعمال را نیز تبعیت از قطب بر شمرده‌اند و و برای تشرّف به محضر اقطاب، آدابی ویژه در نظر گرفته‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. هرچند انگارۀ اعتقاد به اقطاب، به نوعی برگرفته از آموزه‌های شیعی در باب ولایت ائمه اطهار علیهم السلام است، اما نباید از نظر دور داشت که این آموزه که رکن هویت‌ساز مذهب شیعه به حساب می‌آید، فرق و فاصله بسیار با انگارۀ ولایت در سیاق سنّت صوفیه دارد؛ از جمله اینکه ولایت در تفکر شیعی، منحصر در امامت ائمۀ اطهار علیهم السلام است، اما ولایت در اندیشۀ صوفیه به مقام فناء فی اللّه اشاره دارد که مصادیق آن مشایخ و اقطاب صوفیه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. در این نوشتار با استناد به آثار و منابع فرقۀ نعمت‌اللّهیه و فرقۀ ‌ذهبیّه، به بررسی اعتقادات و ادعاهای ‌آن‌ها دربارۀ مقام و موقعیت و همچنین شؤون «قُطب» پرداخته شده است‌‌‌‌‌‌‌‌. کلیدواژه‌ها: صوفیه، ‌تصوّف، عقاید صوفیه، آموزه ولایت، قطب، اقطاب صوفیه، مقام قطب، فرقه نعمت‌اللّهیه، فرقه ‌ذهبیّه‌‌‌‌. * استاد حوزه و دانشگاه؛ پژوهشگر و متخصص حوزۀ فرق و ادیان 🔺مطالعه چکیده و دانلود فایل صوتی: https://bit.ly/2PDfdpb @tasavvof95 @feraghvaadyan
🆕جولان «شاهدان یهوه» در کشور آذربایجان 📣روشنگر به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز/ معاون کمیته دولتی امور گروه‌های دینی جمهوری آذربایجان، از عدم اعمال محدودیت برای فرقه انحرافی شاهدان یهوه (شاخه‌ای از مسیحیان صهیونیست) در جمهوری آذربایجان خبر داد. 👤«تونی برس»، رئیس انجمن اروپایی شاهدان یهوه که به جمهوری آذربایجان سفر کرده، در دیدار با «سیاوش حیدروف»، معاون کمیته دولتی امور گروه‌های دینی این کشور، موضع‌ دولت آذربایجان در قبال پیروان این فرقه را ناشی از فضای تساهل و تفاهم حاکم بر جامعه‌ دانست. ➕وی اظهار داشت: در آذربایجان به تأمین آزادی اعتقادات دینی و توسعه همکاری میان اعتقادات دینی توجه ویژه‌ای می‌شود و به موازات مسلمانان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، پیروان سایر ادیان نیز مطابق با ایمان و اعتقادات دینی خود از شرایط برابر برخوردارند. ↩️این در حالی‌است که هر روز، خبرهای تأسف‌باری از آزار و سرکوب مسلمانان در منطقه شیعه‌نشین «نارداران» در این کشور به گوش می‌رسد. اقدامات دولت سکولار آذربایجان در رقم زد این فضا مؤثر است. @Feraghvaadyan
👈🏻آقای آزمایش! لطفاً پاسخگو باشید 📝جوابیه برخی فقرا به «پروژه تهدید به ترور فیزیکی» مصطفی آزمایش 🔹در پی فرافکنی‌های کانال‌ها و شبکه های منتسب به جریان افراطی و حامی مأذون خارج‌نشین فرقه گنابادی در 48 ساعت گذشته و راه انداختن نمایشی تازه باعنوان «پروژه تهدیدبه ترور فیزیکی مصطفی آزمایش» که به طرز حالبی بلافاصله پس از انتشار کلیپ ویدئویی تهدیدکننده یکی از خویشاوندان قطب (فرزند قطب سابق) رقم خورد، نامه ای با امضای «جمعی از فقرای گنابادی» در فضای مجازی منتشر شده که در آن ضمن اشاره به اقدامات اخیر آزمایش و رسانه های حامی وی در ترور شخصیت مولازاده‌ها و نمایندگان قطب، نسبت به آخرین شوی تبلیغی مأذون خارج‌نشین فرقه گنابادی به‌شدت اعتراض شده و ضمن برشمردن اهداف این طرح، خواستار پاسخگویی آزمایش به انتقادات مطرح‌شده گشته‌اند. 🔹در این نامه سرگشاده، ضمن جریان‌‌شناسی تحرکات اخیر آزمایش، آخرین اقدام وی در راه‌اندازی پروژه مزبور مورد اشاره قرار گرفته و هدف آزمایش، فراری رو به جلو از رسوایی، طرد و در نهایت،‌خلع اجازه طریقتی عنوان شده‌است. 🔸نویسندگان ضمن اشاره به تفسیرهای به‌اصطلاح قرآنی آزمایش، او را درباب مسئله حجاب نیز به قرآن ارجاع داده و خواستار پاسخدهی درباره بی‌قیدی همسرش نسبت به این مقوله شده‌اند. 🔸یکی دیگر از نکات قابل‌تأمل دراین اعتراض‌‌نامه و به عبارتی‌ جوابیه، اشاره به نقش رسانه های منسب به آزمایش و جریان افراطی قرقه گنابادی در رقم زدن غائله گلستان هفتم می‌باشد که معترضان عملکرد آزمایش در این زمینه را متناقض دانسته و خواستار برائت وی از این رسانه‌ها شده‌‌اند. ✍🏻به نظر می‌رسد،‌ کشمکش‌ها و تنش‌ها در میان رقبا و جریان‌های درون‌فرقه‌ای دراویش گنابادی، به مرحله تازه‌ای وارد شده که پیچیدگی و افزایش برخوردها وجه بارز آن است. 👈🏻قدر مسلم آنکه، شواهد از رقم خوردن روزهایی سخت در فرقه گنابادی حکایت دارد. 📚بخش تحلیلی روشنگر