❌برچیدن پایه های خانواده در تفکرات اوشو
🔸خانواده یکی ازنهادهایی است که در تمامی ادیان الهی به تشکیل و حفظ و انسجام آن تأکید شده است. اما در اندیشه #اوشو این نهاد جایگاهی ندارد. اوشو از عشق حرف مي زند و آنرا تا سر حد سكس تنزل مي دهد. انسجام كانون خانواده را زير سوال مي برد و انسان را دعوت به عيش و خوشي مي كند، آزاد، رها میکند. برخی گزارشات حاکی از آن است «دانشجويانی که برای تحصیل هند سفرمیکنند در«اوشو پارکها» با يكديگر آشنا شده و با تشكيل گروههاي ده نفري هم قسم مي شوند، هرگز ازدواج نكنند و تا پايان عمر روابط #سكس با يكديگر داشته باشند.»(1)
1. عرفان های نو ظهور حاصل معنویت یا رهایی از معنویت، راسخون،1390/02/18.
@Feraghvaadyan
⭕️رسانههای تبشیری تریبون اسرائیل
▪️رسانه های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی در ماههای اخیر بهطور واضح مطالب رسانه های اسرائیلی را بازنشر میکنند و در واقع خط اصلی سیاه نمایی و هجمه رسانه ای را از رسانه های رژیم غاصب صهیونیستی میگیرند.
↩️رسانه های تبشیری در واقع تریبون اصلی اسرائیلیها محسوب می شوند که دعوت مسیحیت اولویت چندم آنهاست و هدف آنها صرفاً مخالفت با #اسلام و نظام اسلامی است.
@feraghvaadyan
⭕️ زنان در جنبشهای معنوی نوپدید
▪️در بررسی نقش و جایگاه زنان در #جنبشهای_معنوی نوپدید، باید به یکی از بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در همان مباحث هویتیابی و روانشناسی شخصیتی دارد. خلاصه شدن شخصیت زنان در نقشهای کلیشهایِ «دختر، همسر و مادر» و وظایف و مسئولیتهای مرتبط با این نقشها، در تقابلی سنگین با تعارضات ناشی از زندگی در هزارهای بهشدت شبکهای و سرمایهزده، آنان را به سمت کشف راههایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق میدهد.
♦️«یکی از علل گرایش زنان به جنبشها، یافتن موقعیت اجتماعی جدید در این فرقههاست. در جریان #اشو، اکثر مبلغان و حلقه اولیه وی را زنان تشکیل میدهند. وی با اینکه تربیتشده در نظام کاستی هند است و نگاه بسیار تحقیرانهای نسبت به زنان در متون هندو و بودایی وجود دارد، اما برای پیشبرد اهداف خود نقش رهبری را به زنان میدهد و از مفاهیمی چون «انرژی زنانه» به عنوان ویژگی بارز معنویتهای نوپدید نام میبرد. شاید جالب توجه باشد که همزمان با پیدایش جنبشهای نوپدید معنوی در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه تئوصوفی و رهبری جنبش تفکر نوین به عنوان مهمترین جنبشهای عصر جدید هستیم.
↩️نمونه بارز این ادعا را میتوان در کتاب «صد رهبر معنوی جهان» مشاهده کرد. این کتاب، معرفی و شرح حال 24 تن از رهبران معنوی زن جهان را در کنار رهبران معنوی دیگر مطرح کردهاست. هر کدام از این شخصیتها با تشکیل مؤسسات و انجمنها، همچنین چاپ کتاب و برگزاری سمینارهای متعدد، نقش مهمی در هدایت جنبشهای معنوی نوپدید ایفا میکنند. در این راستا باید به حضور 50 تن از رهبران معنوی زن در جنبش رهبران تکاملی یا نقش خانم باربارامارکس هابرد در هدایت #رهبران_معنوی جهان و نقش محوری وی در پروژه 2012 نیز اشاره داشت».(1)
📚1.ظهور «انرژی زنانه» در عرفانهای نو ظهور، تبیان، 12/1/1392.
@feraghvaadyan
🔴 اوج منازعات روحانیت با بهائیت
🔸اوج منازعات روحانیت و دولت بر سر موضوع #بهائیت در عصر پهلوی و در سال 1334 ش، روی داد که افزون بر درگیر شدن آیتالله بروجردی و آقای فلسفی و همین طور سید نورالدین شیرازی در این ماجراها، بسیاری از روحانیون و شخصیتهای دیگر نیز وارد عرصه مبارزه علیه بهائیت شدند. (1)
↩️در آن سال حجت الاسلام فلسفی با توافق آیتالله بروجردی در ماه مبارک رمضان، مسئله #بهائیها را در سخنرانیهای مسجد شاه که به طور مستقیم از رادیو پخش میشد، مطرح کرد. البته وی برای ایراد این سخنرانیها توافق محمدرضا پهلوی را نیز کسب کرده بود. (2) او در یک سخنرانی میگوید:«اعلیحضرت! مملکت ما این همه طبیب مسلمان دارد، مردم ناراحت هستند از این که دکتر ایادی بهائی طبیب مخصوص شماست. او را عوض کنید.» با پخش سخنان مهیج و افشاگرانهی فلسفی از رادیو، مردم یکباره خروشیدند و تظاهراتی علیه بهائیان به راه انداختند.
📚1.رسول جعفریان، جریانها و سازمانهای مذهبی- سیاسی ایران، ص 188.
2.- علی دوانی، خاطرات حجت الاسلام فلسفی، ص 190.
@feraghvaadyan
🔴 مسیر انحرافی به جای صراط مستقیم
▪️یکی از معضلات جامعه امروز شناخت و درک مسیر درست زندگی و سیدن به کمال است. در غياب حقيقت، دروغها و ادعاها سربرمي آورد و گرايش هاي معنوي مردم در لباس اخلاق و معنويت به بازي گرفته ميشود.
وقتي عرفان حقيقي و شريعت راستين در ميان مردم نباشد، نياز مردم به #معنويت و اعمالي كه انديشه و روح معنوي را در آنها تثبيت كند، از بين نمي رود و اين گرايش فطري به عبوديت و بندگي باقي است، پس به هر خسي دست دراز ميكنند تا گمشده خود را بيابند و كساني كه نيرنگي برتر و حيله اي كارگر دارند، هوس هاي خود را در قالبي مردم پسند عرضه كرده و مردمان را به سوي خود فراميخوانند.
💠خداوند متعال در سورۀ مبارکۀ «ذاریات» آیه 50 می فرمایند:« فَفِرُّوا إِلَى اللَّه...» به سوى خدا فرار کنید. «فرار به سوى خدا، توجه به خداست و اطاعت و ترک مخالفت از اوست، زیرا هر عبادتى، چه واجب چه مندوب، #قرب_الىاللَّه است و هر معصیتى بعد مناللَّه است.»(1)
📚1. طیب، سید عبدالحسین، اطیب البیان فی تفسیر القرآن، 1378، ج12، ص 285.
@feraghvaadyan
⭕️ تأکید بر گفتوگو بین اسلام و دیگر ادیان در یازدهمین اجلاس ایسیسکو
🔹یازدهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایسیسکو با هدف تدوین سیاستهای فرهنگی در جهان اسلام با حضور شماری از وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان آیسیسکو و برخی کارشناسان و نمایندگان سازمانهای اسلامی، عربی و بینالمللی که در زمینه امور فرهنگی فعالیت دارند، برگزار میشود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با رییس جدید سازمان آیسیسکو گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای اجرایی کردن مصوبات اجلاس دهم وزرای فرهنگ کشورهای عضو آیسیسکو اقدامات مهم و مؤثری را به انجام رسانده که در قالب کتابچهای مصور جهت عرضه در اجلاس یازدهم به چاپ رسیده است.
🔸وی همچنین ایجاد مرکز گفتوگوهای فرهنگی جهان اسلام در چارچوب آیسیسکو را از نیازهای ضروری عصر حاضر دانست و بیان کرد: لزوم توجه و تقویت گفتوگو بین #مسلمانان از ضروریات اولیه عصر کنونی بوده و آیسیسکو با توجه به جایگاه رفیع فرهنگی خود میتواند نقش بسزایی را در تحقق این مهم ایفا کند.
🔻او اظهار کرد: تاکنون گفتوگوهای متعددی با #مسیحیت، یهود، بودیسم و شینتوئیسم به انجام رسیده که نتایج بسیار مهمی نیز در جهت آشنایی هر چه بهتر ادیان از یکدیگر و تقویت تعاملات دینی حاصل شده است.
@feraghvaadyan
✅ طریقت ها در ترکیه امروزى
🔘 حرکت مذهب، در سیاست داخلى ترکیه را مىتوان، از طریق جریان طریقتها یا سایر گروههاى مذهبى محافظه کار در داخل ترکیه بررسى کرد. این نکته شایان توجه است که اسلام در ترکیه، یک مسئله انحصارى نیست و موضوعى فراتر از احزابى نظیر رفاه، یا... در آینده است. حضور شفاف و آشکار اسلام در جامعه ترکیه، از طریق وجود برخى نهادهاى واسطهاى که خط مشى خاصى را دنبال مىکنند نیز قابل شناسایى و مشاهده است. براى فهم اسلام سیاسى در ترکیه باید از سایر #طریقت ها و جماعات موجود در سطح این کشور تحلیلى به دست آورد، زیرا آگاهى نسبت به فرایند شکلگیرى، مستلزم آگاهى نسبت به این احزاب و طریقتهاست؛ به عبارت دیگر اسلام گرایىبر شانه این احزاب و طریقتها ظهور کرده و به قدرت رسیده است.
♨️مسئله طریقتهاى مذهبى و میزان نفوذى که مىتوانند در جامعه اعمال کنند، موضوعى مربوط به زمان حاضر نیست، بلکه از دوران عثمانى اهمیت آن براى سیاست مداران کشور شناخته شده بود. طریقتهاى مذهبى یا گروههاى متصوفه در جامعه امروز ترکیه که از نمادهاى غیر دینى استفاده مىکند، در صحنه سیاسى و بخشهاى اقتصادى، حضور فعال دارند. اختلاف نظر و تنوع اندیشه این گروهها به اندازهاى است که برخى اوقات عدهاى از آنها را در مقابل دیگران قرار مىدهد. به طور کلى اضمحلال امپراطورى عثمانى، ضربه شدیدى به این گروهها وارد ساخت و حیات آنها را به زندگى مخفیانه و توام با ترس و هراس تبدیل کرد.از جمله مهمترین این طریقتها مىتوان به طریقت نور، بکتاشیه ، تیجانیه ،نقشبندیه، عجزمندیه، طریقت #فتحاله_گولن و.. اشاره کرد.
@feraghvaadyan
🛑 اشراف ساواک بر فعالیتهای انجمن حجتیه
🔘رهبران #انجمن_حجتیه به ویژه شیخ محمود حلبی به جهت بیم داشتن از تعطیلی انجمن و خنثی شدن تبلیغات آنان در مقابل فرقه بهائیت و برای استمرار حیات فرهنگی انجمن، به فکر به دست آوردن امتیازهایی از نظام شاهنشاهی بودند و بر این اساس، گاهی فعالیت ها و سخنرانی های خود را به اطلاع مأموران ساواک می رساندند.
↕️برای نمونه: در نامه ارسال شده در تاریخ 20 /2 /43 از سوی #ساواک تهران به مدیریت کل اداره سوم، آمده است: «در حال حاضر سرپرست این قبیل جوانان که چند سال است با بهائی ها در داخل و حومه تهران مباحثه می کنند، آقایان فلسفی و شیخ محمود واعظ می باشند. شیخ محمود حلبی، روزهای جمعه هر هفته پیش از ظهر، چند نفر جوان را در منزل خود برای بحث با بهایی ها آموزش می دهد و بدون سر و صدا و خودنمایی در محیط کاملاً محرمانه و مؤدبانه با بهاییها جر و بحث می کنند و تاکنون دیده نشده که در محافل عمومی و یا منبر، این موضوع را مطرح یا تنقید نمایند و با این که از وعاظ درجه یک تهران و طرف توجه عموم هستند و چندین هزار از جمعیت در مسجد مروی در ماه های رمضان و محرم و صفر هر سال، پای منبر از سخنان او استفاده می کنند تاکنون دیده نشده که در زمره دیگر وعاظ مخالف درآید و یا در جلسات آن ها شرکت کند و یا برعلیه مقامات، سخنرانی و تنقید نماید و با این که چند سال قبل، عضو مؤثر جبهه ملی بوده و درخراسان فعالیت می کرد، به کلی مراوده خود را با آن ها قطع کرده و روی همین اصل، #روحانیون و وعاظ برای او احترام خاصی قایل می شدند.»(1)
📚1. آرشیو مرکز انقلاب اسلامی، پرونده محمدتقی فلسفی، شماره بازیابی 1027، ص 42.
@feraghvaadyan
♨️ماهیت فرقه های انحرافی
🔘همه #فرقهها مجمع الجزايري از صحبتهاي خوب، زيبا و عامه پسند هستند و حتي مباحثي که مطرح ميکنند اما آنچه در بررسي فرق از ديد پنهان ميماند، نه عقايد آنان بلکه روابط و عملکرد تشکيلاتي آنان است که عموماً و بلا استثناء بر پايه مريد و مرادي است. اغلب فرق فعاليتهايشان را با ظاهري زيبا و جذاب حتي در پوشش مؤسسات رسمي و قانوني و داراي مجوز در جامعه ارائه ميدهند اما با ورود به مراکز فعاليتي و بررسي روند کارها و برنامههايشان ميتوان به ماهيت فرقهاي آنان پي برد. بسياري از فرق در پوششهايي مانند انجمنها، مراکز هنرهاي رزمي، مؤسسات يا سازمانهاي زيست محيطي، آموزش علوم باطني، آموزش تفکر، علم موفقيت، مؤسسات فرهنگي، ان. جي. او.ها، مراکز اقتصادي، گروههاي سياسي و مذهبي فعاليت ميکنند. آنها داراي رفتارهاي دوگانه ميباشند، در ظاهر به مسائلي تظاهر کرده و در باطن به چيز ديگري عمل مينمايند، به ظاهر در فلان راستا تبليغ مينمايند ولي در باطن آنها روابط تشکيلاتي فرقهاي حاکم است، روابطي از بالا به پايين يا همان مريد و مرادي، #قطب و قطب بازي.
@feraghvaadyan
💢 عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(3)
↩️ از دیگر عناصر سرشناس #بهائی که در عرصه فرهنگی و #مطبوعات فعالیت میکرد، دکتر #شاهپورراسخ میباشد. که استاد مؤسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران بود. وی در سال 1303ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات عالی را در دانشگاه تهران در رشته اقتصاد و ادبیات فارسی به پایان برد. در سال 1325ش، با دکتر مهری راسخ (خواهر زاده ایادی) ازدواج کرد. ارتباط نزدیک با #عبدالکریم_ایادی پزشک مخصوص شاه و تعصب بسیارش در مرام #بهائیت موجب شد تا در رژیم #پهلوی جایگاه و پایگاه مناسبی بدست آورد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، آموزشگاه عالی و حضور در مراکز دولتی، موقعیت او را به عنوان یک دولت مرد بالا برد. (1)
🔻راسخ در سی و ششمین دوره انجمن شور #بهائیان در سال 1350ش، به عنوان نائب رئیس انجمن برگزیده شد. (2) وی نقش فعال در تبلیغ بهائی گری در مطبوعات است. به طور نمونه میتوان از مقالاتی که با نام وی در واسط دههی چهل شمسی در مجلهی راهنمای کتاب به صاحب امتیازی #احسان_یارشاطر و مدیریت ایرج افشار درج میشد، یاد کرد.
1. حسن قریشی، چهرههای آشنا، صص 232--231.
2. اخباری امری، سال 1350، ش4، صص 144--143.
@feraghvaadyan
♦برگزاری نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان
⬜ عصر روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با حضور آیتالله محسن اراکی، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خانم رونیکا فاضلی، تازه مسلمان آلمانی، مرضیه هاشمی، رهیافته آمریکایی و تعداد زیادی از تازه مسلمانان کشورهای مختلف جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
🔽این مراسم با سخنرانی آیتالله اراکی همراه بود و وی ضمن تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان #انقلاب_اسلامی متحول شدند، گفت: این سه نفر انصافا افراد برجسته و ستارگان درخشانی هستند که رسانههای غرب میخواهند آنها فراموش شوند.
⏺آیتالله اراکی تصریح کرد: یکی از دلایل تشویق جوانان مسلمان غرب به پیوستن به سازمانهایی نظیر داعش و القاعده، هدایت نسل تازه به اسلام گرویده به سمتی دیگر و جایگزینی اسلامی دروغین به جای اسلام #امام_خمینی(ره) است.
🔸وی گفت: نیمه پنهانی در جهان غرب داریم که همان تحول ایدئولوژیک، اخلاقی و بنیادی است، راز پیدایش #اسلام_هراسی تهدیدی است که غربیها از این لایه و نیمه پنهان احساس میکنند، جامعه مسلمانان امروز در جهان غرب با دیروز متفاوت است، در جهان پیش از انقلاب، نسل پیر و قدیم اسلامشان را حفظ میکردند؛ اما امروز پس از انقلاب نسل جوان ساکن در غرب به اسلام رو آورده و رویکرد اسلامی و انقلابی دارد.
☑️آیتالله اراکی در پایان با تأکید بر گسترش همکاریهای علمی ایران با دانشگاههای خارج از کشور به منظور نشر انقلاب و اندیشههای امام و رهبری گفت: ما باید کاری کنیم که این نوع همکاری به ویژه با دانشگاههای اروپایی برای تبیین اندیشههای امام و رهبری صورت گیرد، اگر چنین شود، شاهد پاسخگویی خوبی از سوی اندیشمندان غربی خواهیم بود.
@feraghvaadyan
❗️عقل ستیزی در شبه معنویت «کارلوس کاستاندا»
🔹در –به اصطلاح-عرفان کاستاندا، همانند بسياري ديگر از عرفانوارهها، نه تنها عقل به عنوان فضل و کمال عارف معرفي نمي شود، بلکه مانع رسيدگي سالک به حقيقت ناب عرفاني است. در اين شبه معنویت، تفکرات عقلي ـ فلسفي بزرگترين مانع در مسير «کسب معرفت» و «توقف گفتگوي دروني» است. از اين رو، #سالک فعاليت هاي عقل را متوقف کرده، صرفاً به تعاليم استاد عمل مي کند در واقع سالک همچون بردهای در اختیار استاد خواهد بود.
🔻دون خوان مي گويد: «دشمنان روحي نيستند، اهل عمل اند. مردم آنان را عموماً نامعقول و ديوانه تلقي مي کنند. آري، چنين به نظر مي رسند. براي آنکه همواره مي کوشند چيزهايي را شرح دهند که نمي تواند توضيح داده شود. »(1) «سالک مبارز، با عمل کردن زندگي مي کند و نه با #فکر_کردن درباره ي آن يا فکر کردن درباره ي چيزي که پس از انجام دادن عمل به آن فکر خواهد کرد.» (2)
📚1. کاستاندا، کارلوس، حرکات جادويي، ترجمه: کندري، مهران، ص 13.
2. کاستاندا، کارلوس، چرخ زمان، ص 46.
@feraghvaadyan
⭕️ نفوذ بهائیت در رسانههای عصر پهلوی
♨️فعالیت بهائیان در عرصه مطبوعات را باید از زمان روی کار آمدن حکومت پهلوی و آزادی عملی که بهائیان در این دوران بدست آوردند، دانست. بهائیان در این زمان با انتشار مجلهای اخبار امری و سپس آهنگ بدیع قدم دراین راه نهادند. آنها بعدها با روی کار آمدن دولت هویدا، فعالیت در این عرصه را گسترش دادند. هویدا خود یکی از فعالان در عرصه #مطبوعات بود به طوری که در زمان معاونت شرکت ملی نفت به انتشار مجله کاوش پرداخت و در زمان نخست وزیریاش مجله دیگری به نام تلاش را منتشر کرد که سردبیری آن را مجید رهنما برعهده داشت. (1)
🔹هویدا که همواره میکوشید روابط دوستانهاش با روشنفکران و نویسندگان برقرار کند، داوود رمزی را مجری برنامههای ادبی و معرفی کتاب در #تلویزیون ثابت پاسال بود مأمور کرد تا به طریقی نویسندگان نامدار را برای گفتگو به نخست وزیری بکشاند. (2)
▪️داوود رمزی ضمن بهره گیری از امکانات دفتر نخست وزیری، عدهای از نویسندگان و خبرنگاران را گرد خود جمع کرد و به یاری بودجه و اعتباری که در اختیار داشت گروهی از نویسندگان را تحت نفوذ خود گرفت.
پس از داوود رمزی، مسئولیت کارگزاری #بهائیان در مطبوعات به ستار لقایی سپرده شد. او به عنوان یک جوان پرانرژی، فعالیت خود را تحت نظارت یک بهائی دیگر به نام فرهاد نیکخواه که از مشاوران و دوستان نزدیک امیرعباس هویدا و معاون وزیر اطلاعات بود، در عرصه مطبوعات ایران آغاز کرد.
📚1. دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، امیرعباس هویدا، ج14، صص 48-47.
2. همان، ص 283.
@feraghvaadyan
⭕️اختلاف بر سر مبارزه با بهائیت
▪️پیش از انقلاب اسلامی، «اختلاف مبارزان مذهبی و #انجمن_حجتیه در این بود که مبارزان دیدگاهی وسیع و عمیق به جریان بهائیت و شیوه برخورد با آن داشتند؛ آنها معتقد بودند، بهائیت زیرمجموعهای از حکومت وقت است و اگر حکومت نابود شود، بهائیت هم خود به خود از بین خواهد رفت. اما انجمن تنها تکلیف را در مبارزه با بهائیت منحصر میکرد و حتی این پندار غلط را ترویج میکرد که علما و مسلمانها باید برای رویارویی با خطر بهائیت نه تنها با رژیم شاه همدست و همراه گردند، بلکه باید به ابرقدرت غرب نیز دست همکاری دراز کرده و از پیشرفت سرطانی #بهائیت جلوگیری کنند!» (1) و حال آنکه علت تقویت و رشد بهائیت شاه و رژیم اسرائیل و آمریکا بود و به صورت طبیعی اگر شاه از بین میرفت، بهائیت و بسیاری از مفاسد هم از بین میرفت.
📚1. علیرضا محمدی، جریان شناسی بهائیت، ص 97.
@feraghvaadyan
❓چرا رسانه های تشبیری فقط اخبار کذب و منفی را منتشر میکنند؟
💢صلح، دوستی،مودت، عدالت، برابری، انساندستی،محبت و بسیاری از مفاهیم دیگر در مسیحیت تبشیری به عنوان اصل اساسی به شمار میرود که جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی برای مسیحی سازی جوامع-بهویژه مسلمان- از آن بهره میگیرد سخنان زیبایی با ظاهری آراسته اما حقیقت چیز دیگری است.
▫️مسیحیت تبشیری یک جریان سیاسی است که اهداف اسرائیل و کشورهای غربی را دنبال میکند و در راهبرد اصلی رسیدن به این اهداف صرفاً معرفی کردن چهرهای کریه، خرافی، عقبمانده،متحجر از #اسلام و کشورهای اسلامی است. از آنجا که گفتن اخبار شفاف و واقعیت این راهبرد را عملی نمیکند لذا رسانههای تبشیری تمرکز خود را بر اخبار منفی و ضعفهای نظام اسلامی معطوف ساختهاند و با چاشنی مبالغه و بعضاً اخبار کذب سعی در اسجاد حس یأس و نامیدی در دل مردماز نظام اسلامی و سپس اسلام را دارند.
@feraghvaadyan
💢تشکیل حکومت مهمترین مأموریت بهائیت
✅ دستورالعملهای موجود در کتب بهائی و نقشههایی که توسط مراکز این #فرقه ارائه میگردد، نشان میدهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهمترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(1) ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان میباشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کردهاند که بهائیان با طی هفت مرحله میتوانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل:
«۱. مجهولیت.
۲. مظلومیت و مقهوریت.
۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان .
۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان.
۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور.
۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی.
۷. استقرار #سلطنت_بهائی در سطح بینالمللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(2)
📌مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشههای متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ میکند. با این حال، #بهائیت علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابیگری و نقاب بر چهره واقعیاش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیدهاست.
1.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص437.
2.افندي، شوقي، ظهور عدل الهى، ص ۳۲.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️محکومیت صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران از سوی نمایندگان پیرو ادیان الهیدر مجلس
✅نمایندگان پیرو ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیهای تصویب قطعنامه درباره نقض حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و آن را ناشی از رویکردی یکجانبه و مغرضانه دانستند.
🔸متن بیانیه یوناتن بتکلیا، سیامک مرهصدق، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان #آشوریان، #کلیمیان، #زرتشتیان، #مسیحیان ارمنی شمال کشور و مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:
🔻«در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامههایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأیگیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأیگیری شرکت نکردند.
❗️این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد ولی ماهیتا بیانیهای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال میشود.
👈🏻ما نمایندگان #اقلیتهای_دینی مجلس شورای اسلامی قطعنامه مزبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه میدانیم که بار دیگر با به کارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بینالمللی کشورمان دارد.
🔹ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و مؤثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صفآراییهای جهانی در خصوص اینگونه قطعنامهها، پایش مواضع و حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست چنین دسیسههای #ضد_ایرانی آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصههای بینالمللی خنثی سازد.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️فاز تازه چالش قطبیت در فرقه گنابادی کلید خورد؛
👈🏻اطلاعیه تأملبرانگیز یکی از منتسبان «نورعلی تابنده»
♨️«محمد تابنده»، از منتسبان قطب #فرقه_گنابادی با صدور اطلاعیهای –منتشرشده در کانال اطلاعرسانی فرقه- صراحتاً خویشتن را از ادعاهای مرتبط با جانشینی قطبیت نورعلی تابنده، مبری ساخت.
▪️وخامت حال و بستری شدن تابنده در بیمارستان، چالش تعیین جانشین بعدی را عملاً وارد مرحله تازهای ساخته که اطلاعیه محمدتابنده، نمود بارز آن است.
▫️صدور این اطلاعیه، فارغ از محتوا و رویکردش، بیش از هر چیز نشان داد زیر لایههای بهظاهر آرام اینروزهای فرقه نعمتاللهی سلطانعلیشاهی، جوش و خروش و ولولهای نهان، جاری است که چندان دور از ذهن نیست، بهزودی از جایی سرباز زه، سرریز کند.
📌به این شرایط خاص باید فاز جریان نوظهور برآمده از فرقه، موسوم به #مجذوباننور را نیز اضافه کرد که حتی از پشت دیوارهای زندان نیز همچنان بر سیاستهای بهخصوص خود اصرار میورزند؛ داستان «اعتصاب غذای دراویش»، اینروزها خوراک خوبی برای رسانههای بیگانه و برخی چهرههای سیاسی داخلی فراهم آورده و از جهتی نیز نوعی چنددستگی در فرقه گنابادی؛ چنانچه در مطلب منتشرشده خبرگزاری فرقه، شاهد زیرسؤال بردن این حرکت از سوی قاطبه دراویش بودیم.
↩️پرواضح است، دراویش گنابادی –بعد از غائله #گلستان_هفتم- روزهای سختی را میگذرانند؛ روزهایی که سرنوشت آیندهشان، بدان وابسته است. باید دید این آرامش ظاهری، دوام خواهدداشت و «اتحاد و همدلی» مورد تأکید دراویش، محقق خواهدشد؟
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
💢آسیبدیدگان اجتماعی در کانون توجه جریان تبشیر
▪️کلیساهای تبشیری بیشتر آسیبدیدگان اجتماعی را در معرض تبلیغات خود قرار میدهند. افراد شکستخورده عشقی یا اقتصادی، فرزندان طلاق، کودکان خیابانی، افرادی که به نوعی دچار بحران هویت هستند، افرادی که در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند و در تقلای نوعی کسب جایگاه برای خود هستند، در اولویت جذب مسیحیان تبشیری قرار دارند. این افراد معمولاً به راحتی مورد سوءاستفاده گروههای افراطی و #فرقههای_انحرافی قرار میگیرند. بیشتر جذبشدگان مسیحیت یا آسیبدیدگان طلاق هستند و یا در خانواده بسیار متشنج و نابسامانی زندگی میکنند و به دنبال آرامش هستند.
↩️بی هویتی و فشارهای ناشی از مشکلات اجتماعی، موجب میشود تا مبلغان تبشیری با بمباران محبت ، کمکهای به اصطلاح خیرخواهانه و تاکتیکهای دیگر افراد را به #مسیحیت_تبشیری جذب کنند.
@feraghvaadyan
❓مسلمانها خیلی سختگیرند
🔘«من از خوبیهای اسلام گفتم و اینکه ازدواج ما با این شرایط امکان نداشت اوایل دیدشان نسبت به اسلام و مسلمانها خیلی بد بود. متوجه میشدم که نسبت به خانمهای محجبه و چادری، ترس و واهمه دارند که بعدها فهمیدم خانوادهشان تحت تأثیر تشکیلات #بهائیت، این نگاه را به وی القاء کردهاند که مثلاً مسلمانها خیلی سختگیرند،اگر وارد زندگی مسلمانی شوی، رنگ شادی نمیبینی و خلاصه، فرزندانشان را به شدت ترسانده بودند. ولی من از خوبیهای اسلام گفتم و می گفتم حیف است شما با این اخلاق و منش این طور باشید و اینکه من در برابر سختیها و کمبودها،آدم مقاومی هستم. این طور شد که ایشان تصمیم خود را گرفت و مسلمان شد.»(1)
1.گفتگو با همسر متبری بهائیت، فصلنامه روشنا، شماره 82،ص42.
@feraghvaadyan
❗️یک بام و دوهوای رسانه تبشیری
💠در حالیکه #رسانههای_تبشیری ادعا میکنند که هر ساله نزدیک به ایام سال نو میلادی حاکمیت ایران مسیحیان کشور را مورد آزار و اذیت قرار میدهد اما همین رسانهها حال و هوای کریسمس در تهران را منعکس و شادی مسیحیان ایرانی را به نمایش میگذارند. واقعیت آن است که همانگونه که #اقلیتهای_دینی در ایران بارها به آن اذعان کرده اند در ایران حقوق اقلیتها مطابق با قانون رعایت میشود. موضوعی که این رسانه های معاند هم نمیتوانند از آن چشمپوشی کنند.
@feraghvaadyan