eitaa logo
روشنگر مدیا
963 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️اختلاف بر سر مبارزه با بهائیت ▪️پیش از انقلاب اسلامی، «اختلاف مبارزان مذهبی و #انجمن_حجتیه در این بود که مبارزان دیدگاهی وسیع و عمیق به جریان بهائیت و شیوه برخورد با آن داشتند؛ آن‌ها معتقد بودند، بهائیت زیرمجموعه‌ای از حکومت وقت است و اگر حکومت نابود شود، بهائیت هم خود به خود از بین خواهد رفت. اما انجمن تنها تکلیف را در مبارزه با بهائیت منحصر می‌کرد و حتی این پندار غلط را ترویج می‌کرد که علما و مسلمان‌ها باید برای رویارویی با خطر بهائیت نه تنها با رژیم شاه همدست و همراه گردند، بلکه باید به ابرقدرت غرب نیز دست همکاری دراز کرده و از پیشرفت سرطانی #بهائیت جلوگیری کنند!» (1) و حال آنکه علت تقویت و رشد بهائیت شاه و رژیم اسرائیل و آمریکا بود و به صورت طبیعی اگر شاه از بین می‌رفت، بهائیت و بسیاری از مفاسد هم از بین می‌رفت. 📚1. علیرضا محمدی، جریان شناسی بهائیت، ص 97. @feraghvaadyan
❓چرا رسانه های تشبیری فقط اخبار کذب و منفی را منتشر می‌کنند؟ 💢صلح، دوستی،‌مودت، عدالت، برابری، انسان‌دستی،محبت و بسیاری از مفاهیم دیگر در مسیحیت تبشیری به عنوان اصل اساسی به شمار می‌رود که جریان وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی برای مسیحی سازی جوامع-به‌ویژه مسلمان- از آن بهره می‌گیرد سخنان زیبایی با ظاهری آراسته اما حقیقت چیز دیگری است. ▫️مسیحیت تبشیری یک جریان سیاسی است که اهداف اسرائیل و کشورهای غربی را دنبال می‌کند و در راهبرد اصلی رسیدن به این اهداف صرفاً معرفی کردن چهره‌ای کریه، خرافی، عقب‌مانده،متحجر از #اسلام و کشورهای اسلامی است. از آنجا که گفتن اخبار شفاف و واقعیت این راهبرد را عملی نمی‌کند لذا رسانه‌های تبشیری تمرکز خود را بر اخبار منفی و ضعف‌های نظام اسلامی معطوف ساخته‌اند و با چاشنی مبالغه و بعضاً اخبار کذب سعی در اسجاد حس یأس و نامیدی در دل مردماز نظام اسلامی و سپس اسلام را دارند. @feraghvaadyan
♨️جولان جریان های انحرافی در فضای مجازی ↩️عدم نظارت صحیح و دقیق بر فعالیت‌‌های مختلف در فضای مجازی موجب شده هر روز شاهد یک شبه معنویت و #جریان_انحرافی باشیم. این شبه معنویت‌ها با ادعا ثروت‌اندوزی، موفقیت، افزایش اعتماد به نفس و .... درصدد مال‌اندوزی و خالی کردن جیب مردم هستند. @feraghvaadyan
💢تشکیل حکومت مهم‌ترین مأموریت بهائیت ✅ دستورالعمل‌های موجود در کتب بهائی و نقشه‌هایی که توسط مراکز این ارائه می‌گردد، نشان می‌دهد یکی از اهداف مهم یا شاید مهم‌ترین هدف بهائیت، «تأسیس حکومت» است.(1) ایده غصب قدرت و تأسیس حکومت بهائی که در مرحله اول، معطوف به کشورها و در گام بعد به کل جهان می‌باشد، خیالی است که سردمداران فرقه از دیرباز، در آرزوی آن بوده و تعیین کرده‌اند که بهائیان با طی هفت مرحله می‌توانند به آن دست یابند. این مراحل به ترتیب شامل: «۱. مجهولیت. ۲. مظلومیت و مقهوریت. ۳. انفصال بهائیت از دیگر ادیان . ۴. استقلال بهائیت و مساوات آن با سایر ادیان. ۵. رسمیت یافتن بهائیت و شناسایی آن به عنوان دیانت رسمی کشور. ۶. ظهور سلطه زمینیه امر الهی و ادغام سازمان کشوری با نظام بهائی. ۷. استقرار در سطح بین‌المللی و آغاز عصر ذهبی دور بهائی.»(2) 📌مسلماً عبور از این مراحل، نیازمند جمعیت بهائیانی است که هر یک از این هفت عنوان را مطالبه و در مسیر اجرای آن اقدام نمایند. مرکز جهانی فرقه –که مقر آن در فلسطین اشغالی است- نقشه‌های متعددی در راستای افزایش شمار بهائیان و گذار از این مراحل هفتگانه، طرح و به نقاط مختلف ابلاغ می‌کند. با این حال، علیرغم هزینه بسیار و تبلیغات با تمام قوا، اقبال چندانی نداشته و هرچند با لابی‌گری و نقاب بر چهره واقعی‌اش، در کشورهای بسیاری رخنه کرده، اما در هیچ کجا به درجه مطلوبی از نظر تشکیلاتی نرسیده‌است. 1.افندی، شوقی، قرن بدیع، مؤسسه معارف بهائی، ص437. 2.افندي، شوقي، ظهور عدل الهى، ص ۳۲. @feraghvaadyan
♨️محکومیت صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران از سوی نمایندگان پیرو ادیان الهیدر مجلس ✅نمایندگان پیرو ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای تصویب قطعنامه درباره نقض حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و آن را ناشی از رویکردی یکجانبه و مغرضانه دانستند. 🔸متن بیانیه یوناتن بت‌کلیا، سیامک مره‌صدق، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، کارن خانلری و ژرژیک آبرامیان نمایندگان ، ، ، ارمنی شمال کشور و مسیحیان ارمنی جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است: 🔻«در نشست هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت و یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران بود که از سوی کانادا پیشنهاد شد. در رأی‌گیری به عمل آمده ۸۱ عضو سازمان ملل متحد موافق قطعنامه بودند، در حالی که ۳۰ عضو رأی مخالف، ۷۰ عضو رأی ممتنع داده و ۱۲ عضو نیز در رأی‌گیری شرکت نکردند. ❗️این قطعنامه اگرچه در ظاهر محتوای حقوق بشری دارد ولی ماهیتا بیانیه‌ای سیاسی است که کاملا به صورت ابزار فشار با اهداف راهبردی مشخص علیه کشورمان مطرح و اعمال می‌شود. 👈🏻ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعنامه مزبور را به مثابه استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشر به شدت محکوم کرده و آن را رویکردی یکجانبه و مغرضانه می‌دانیم که بار دیگر با به کارگیری استانداردهای چندگانه سعی در انزوای بین‌المللی کشورمان دارد. 🔹ما همچنین از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با بیان محکومیت رساتر و مؤثرتر در قبال این قطعنامه، بر اساس صف‌آرایی‌های جهانی در خصوص اینگونه قطعنامه‌ها، پایش مواضع و حرکات کشورهای معاند و مرتجع منطقه را همواره در دستور کار خود داشته باشد و همگام با کشورهای دوست چنین دسیسه‌های آمریکایی، رژیم صهیونیستی و متحدانش را در عرصه‌های بین‌المللی خنثی سازد. @feraghvaadyan
⭕️فاز تازه چالش قطبیت در فرقه گنابادی کلید خورد؛ 👈🏻اطلاعیه تأمل‌برانگیز یکی از منتسبان «نورعلی تابنده» ♨️«محمد تابنده»، از منتسبان قطب با صدور اطلاعیه‌ای –منتشرشده در کانال اطلاع‌رسانی فرقه- صراحتاً خویشتن را از ادعاهای مرتبط با جانشینی قطبیت نورعلی تابنده، مبری ساخت. ▪️وخامت حال و بستری شدن تابنده در بیمارستان، چالش تعیین جانشین بعدی را عملاً وارد مرحله‌ تازه‌ای ساخته که اطلاعیه محمدتابنده، نمود بارز آن است. ▫️صدور این اطلاعیه، فارغ از محتوا و رویکردش، بیش از هر چیز نشان داد زیر لایه‌های به‌ظاهر آرام این‌روزهای فرقه نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی، جوش و خروش و ولوله‌ای نهان،‌ جاری است که چندان دور از ذهن نیست، به‌زودی از جایی سرباز زه، سرریز کند. 📌به این شرایط خاص باید فاز جریان نوظهور برآمده از فرقه، موسوم به را نیز اضافه کرد که حتی از پشت دیوارهای زندان نیز همچنان بر سیاست‌های به‌‌خصوص خود اصرار می‌ورزند؛ داستان «اعتصاب غذای دراویش»، این‌روزها خوراک خوبی برای رسانه‌های بیگانه و برخی چهره‌های سیاسی داخلی فراهم آورده و از جهتی نیز نوعی چنددستگی در فرقه گنابادی؛ چنانچه در مطلب منتشرشده خبرگزاری فرقه، شاهد زیرسؤال بردن این حرکت از سوی قاطبه دراویش بودیم. ↩️پرواضح است، دراویش گنابادی –بعد از غائله - روزهای سختی را می‌گذرانند؛ روزهایی که سرنوشت آینده‌شان، بدان وابسته است. باید دید این آرامش ظاهری، دوام خواهدداشت و «اتحاد و همدلی» مورد تأکید دراویش، محقق خواهدشد؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
💢آسیب‌دیدگان اجتماعی در کانون توجه جریان تبشیر ▪️کلیساهای تبشیری بیشتر آسیب‌دیدگان اجتماعی را در معرض تبلیغات خود قرار می‌دهند. افراد شکست‌خورده عشقی یا اقتصادی، فرزندان طلاق، کودکان خیابانی، افرادی که به نوعی دچار بحران هویت هستند، افرادی که در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند و در تقلای نوعی کسب جایگاه برای خود هستند، در اولویت جذب مسیحیان تبشیری قرار دارند. این افراد معمولاً به راحتی مورد سوءاستفاده گروه‌های افراطی و #فرقه‌های_انحرافی قرار می‌گیرند. بیشتر جذب‌شدگان مسیحیت یا آسیب‌دیدگان طلاق هستند و یا در خانواده بسیار متشنج و نابسامانی زندگی می‌کنند و به دنبال آرامش هستند. ↩️بی هویتی و فشار‌های ناشی از مشکلات اجتماعی، موجب می‌شود تا مبلغان تبشیری با بمباران محبت ، کمک‌های به اصطلاح خیرخواهانه و تاکتیک‌های دیگر افراد را به #مسیحیت_تبشیری جذب کنند. @feraghvaadyan
❓مسلمان‌ها خیلی سخت‌گیرند 🔘«من از خوبی‌های اسلام گفتم و اینکه ازدواج ما با این شرایط امکان نداشت اوایل دیدشان نسبت به اسلام و مسلمان‌ها خیلی بد بود. متوجه می‌شدم که نسبت‌ به خانم‌های محجبه و چادری، ترس و واهمه دارند که بعدها فهمیدم خانواده‌شان تحت تأثیر تشکیلات ، این نگاه را به وی القاء کرده‌اند که مثلاً مسلمان‌ها خیلی سخت‌گیرند،اگر وارد زندگی مسلمانی شوی، رنگ شادی نمی‌بینی و خلاصه، فرزندانشان را به شدت ترسانده بودند. ولی من از خوبی‌های اسلام گفتم و می گفتم حیف است شما با این اخلاق و منش این طور باشید و اینکه من در برابر سختی‌ها و کمبودها،آدم مقاومی هستم. این طور شد که ایشان تصمیم خود را گرفت و مسلمان شد.»(1) 1.گفتگو با همسر متبری بهائیت، فصلنامه روشنا، شماره 82،ص42. @feraghvaadyan
❗️یک بام و دوهوای رسانه تبشیری 💠در حالیکه #رسانه‌های_تبشیری ادعا می‌کنند که هر ساله نزدیک به ایام سال نو میلادی حاکمیت ایران مسیحیان کشور را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد اما همین رسانه‌ها حال و هوای کریسمس در تهران را منعکس و شادی مسیحیان ایرانی را به نمایش می‌گذارند. واقعیت آن است که همانگونه که #اقلیت‌های_دینی در ایران بارها به آن اذعان کرده اند در ایران حقوق اقلیت‌ها مطابق با قانون رعایت می‌شود. موضوعی که این رسانه های معاند هم نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند. @feraghvaadyan
♨️برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ارامنه، همزمان با آغاز ایام سال نو میلادی ✅روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما/ مراسم گرامیداشت شهدای ارامنه، همزمان با آغاز ایام سال نو میلادی شب گذشته در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد. 🔸در این مراسم فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به احترام ایثارگران، آزادگان، شهدا و خانواده‌های عزیز کشورمان تمام قد می‌ایستیم و کلاه از سر برمی‌داریم. 🔻سرلشکر موسوی افزود: در دوران دفاع‌مقدس یک تابلو بی‌نظیر از ارزش‌های مختلف را به مردم جهان عرضه کرد. از نخستین شهید ارامنه در پیرانشهر تا آخرین آنها، یک نقش تأثیرگذار در این تابلوی‌بی‌نظیر ایفا کردند. 🔹همچنین اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام شادی به سر می‌بریم گفت: اکنون باید در کنار یکدیگر همبستگی داشته باشیم. خداوند انسان را آفرید تا با یکدیگر همکاری داشته باشند. ↩️وی تصریح کرد: هدف ما این است که در کنار یکدیگر زندگی کنیم و در راه کشور از خودگذشتگی و فداکاری کنیم. افرادی که در راه وطن جان خود را فدا می‌کنند در نگاه اسلام و زنده هستند و آیاتی در قرآن و فراز‌هایی انجیل این مسئله را یادآور شده است. @feraghvaadyan
✅ آیت الله علوی گرگانی: خطر فرق انحرافی در کمین جوانان است ❌حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج #فرقه‌های_انحرافی در جامعه اسلامی، بر لزوم آموزش مبانی عقیدتی و کلامی مذهب شیعه به جوانان تأکید کرد. 👈🏻وی تأکید کرد: بشر در هیچ زمانی آرام نمی گیرد و همواره هستند افرادی که به دنبال #انحراف جامعه اند و وظیفه ما است که نگذاریم فرزندان ما منحرف شوند، از این رو به عقیده من بهترین راه موفقیت در این راه تعلیم و تربیت صحیح است و اگر با منطق صحبت کنیم خیلی نفوذ بیشتری دارد. @feraghvaadyan
♦️«نورعلی تابنده» درگذشت 🔹روشنگر به نقل فارس/ «نورعلی تابنده» قطب #دراویش_گنابادی ساعتی پیش در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت. ♨️ فارس مدعی شد؛ پیکر قطب دراویش گنابادی بنا بر وصیتش در بیدخت گناباد که محل دفن اقطاب این فرقه می‌باشد، به خاک سپرده خواهد شد. @feraghvaadyan
❎ استکبارستیزی مفهوم بنیادین انتظار 💢مثال‌هایی که در مورد انتظارهای منفی بیان می‌شود، باید بیشتر مورد توجه باشد؛ چه اینکه این‌گونه انتظار اصلاً انتظار نیست. می‌گوییم انتظار یعنی چشم به راه بودن، اما انتظار افرادی مانند #انجمن_حجتیه اصلاً انتظار نیست. همچنین در برخی از مصادیق، بحث امید و صبر از شاخصه‌های انتظار منفی نیست. به تعبیر امام علی(ع)، امید عامل حرکت است و جامعه امیدوار، پرتلاش و پویا است و در مورد صبر نیز امام رضا(ع) فرمود صبر و انتظار بسیار زیبا است. بنابراین، صبر به معنای بی‌تفاوتی نیست. @feraghvaadyan
♨️فوت قطب دراویش و توطئه تازه 💢سرانجام دفتر زندگی قطب به پایان رسید تا آغازی باشد بر توطئه‌چینی تازه طیف افراطی فرقه. ▪️مجذوبانی ها که این روزها بی توجه به وضعیت مراد، سنگ اعتصاب غذای خود را به سینه می زندند، با مرگ ، دستاویز تازه‌ای به چنگ آوردند تا کینه‌توزی‌های خود را همچنان تداوم بخشند.طیف مزبور این بار نیز مرگ مراد را بهانه تازه کردند و با سر دادن شایعه قتل، آبروی فقری را بار دیگر به بازی گرفتند. 👈🏻و شاید این سرانجام مورد نظر تابنده نبود.هر چند شاید از جهاتی بتوان مجذوبانی ها را دست‌پخت خود وی دانست. ↩️به هر روی، آخرین برگ زندگی و تکیه تابنده بر صندلی قطبیت، امروز ورق خورد تا آغازی باشد بر توطئه‌چینی تازه 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
♨️اعتقاد عجیب بهائیان 🔘 مبلغان #بهائی مدعی می شود که پیامبر اکرم (ص) در معراج «باب» ملاقات کرده است. در نگاه بهائیان باب ذات خداست و حضرت محمد(ص) در معراج علی محمد شیرازی را دیدار کرده است. باب معتقد بود که وی (علی محمد شیرازی) قبل از پیامبر اکرم(ص) ذات هستی خدا بوده است و در این باره می‌گوید: ««إنَّ علی قبل نبیل ذات الله و کینونیته»(1) اینکه باب خود را ذات خدا معرفی کرده چیز عجیبی نیست و شاید رهبران اغلب فرقه‌ها توهم اولوهیتی داشته باشند اما اینکه برخی آن را باور می‌کنند جای تعحب است. 📚1. لوح هیکل الدین،ص 5. @feraghvaadyan
⭕️ضربه‌ی به امید امّت اسلامی! 💢 طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد... مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. ▫️دنیای اسلام، امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما. این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه‌ی به آنها است و خیانت میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی. 📚 مقام معظم رهبری، ۱۳/۱۲/۱۳97. @feraghvaadyan
♨️پیام تسلیت رئیس منافقین به دراویش 🔘 در پی فوت قطب فرقه گنابادی، مریم رجوی رئیس گروهک منافقین که دستش به خون هزاران ایرانی آغشته است پیامی تسلیتی به #دراویش داده است. این پیام نشان می‌دهد که منافقان و دشمنان نظام اسلامی به آشوب توسط #فرقه_گنابادی دل خوش کرده‌اند که این زنگ خطری است برای دراویش حقیقی و آینده دراویش! @feraghvaadyan
❓ آیا کاتولیک‌ها به ترامپ رای خواهند داد؟ ✅کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج نظرسنجی از مردم آمریکا در رای دهی دوباره به معلوم شد که نظر کاتولیک‌ها نسبت به نظر جمعیت غیرکاتولیک تفاوت چندانی ندارد. بر اساس این پیمایش دیدگاه سیاسی کاتولیک‌ها نیز هماهنگ با قاطبه مردم آمریکاست. این نظرسنجی که ۲۰۵۵ شرکت کننده داشت، به مدت یک هفته در دهه سوم ماه گذشته برگزار شد، از این میان ، ۱۲۲۳ نفر خود را کاتولیک معرفی کرده بودند. 🔻از آنجا که رای «کاتولیک‌ها» در انتخابات آمریکا همواره تاثیرگذار بوده است، نتایج این پیمایش در پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه نسبتا خوبی در اختیار میگذارد. جان دلا ولپ، مسئول موسسه پیمایش رئال کلیر، در این باره گفت: بررسی نظرات و اولویت های کاتولیک ها همیشه راه کوتاه و دقیقی در پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده است . از این رو گمان نمیکنم نتایج فوریه ۲۰۲۰ با نتایج پیمایش موسسه ما تفاوت معنی داری داشته باشد. 🔸وولپ گفت پیمایش موسسه رئال کلیر نشان میدهد که نظرات تفاوت چندانی با بقیه مردم ندارد. بر اساس این پیمایش، ۳۴ درصد از شرکت کنندگان گفته اند بی تردید به ترامپ رای خواهند داد، ۱۹ درصد مردد بوده‌اند اما احتمال رای دادن به ترامپ را منتفی ندانسته اند، ۹ درصد اعلام کرده اند خیلی بعید است به ترامپ رای دهند و ۳۸ درصد نیز گفته اند هرگز به ترامپ رای نمیدهند. @feraghvaadyan
⭕️ تصاویری از آزار و اذیت #مسیحیان ایران در آستانه سال نو میلادی 🔸 رسانه منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که معتقد است مسیحیان ایران هر ساله در آستانه سال نو میلادی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند این روزها تصاویری از حال و هوای این ایام در شهرهای مختلف ایران منتشر می‌کند. @feraghvaadyan
♨️ رفتار فرقه‌گرایانه ▪️رفتار انحرافی افراد فرقه‌گرا، متعصبانه و تجزیه‌طلبانه است و برخلاف حرکت جامعه در پی تشکیل فرقه‌، گروه و دسته‌ای جدا از هنجارهای معنوی پدیرفته‌شده جامعه هستند. به مفهوم رفتارهای خلاف رفتار‌های پذیرفته‌شده جامعه دینی و اصول اساسی یک مذهب –که اکثریت جامعه آن را پذیرفته و در خود نهادینه نموده‌اند- می‌باشد، لذا انحرافات مذهبی و فرقه‌گرایی به عنوان یکی از موانع اساسی تحقق برقراری جامعه دینی هدفدار، پویا و آرمانی و علل تضعیف ارزش‌های بنیادین و حیاتی نظام دینی است. در عین حال، بر حسب شرایط اجتماعی و تحمیلی آن، انحرافات مذهبی در جامعه دینی به عنوان تهدید، آسیب‌پذیری یا هر دو، تلقی می‌گردد(1) و چنانچه در جامعه‌ای گسترش یابد، به گسیختگی و پاره‌پاره شدن آن می‌انجامد و مانع وحدت و نیرومندی‌اش می‌گردد. 💢در رفتار فرقه‌ای، پیروان یک در تلاشند تا تمام همت خود را برای اجرای شعائر و رسوم اختراعی تشکیلات به کار بسته و همه دغدغه‌ها معطوف به ایفای مسئولیتی است که بر دوش فرد به عنوان عنصر فرقه‌ای گذاشته شده‌است. در این وضعیت برای یک پیرو، آنچه اهمیت دارد، جهان خود و جهان فرقه است نه جهان تعارضات و تناسبات خارج. اما در رفتار فرقه‌گرایانه، مهم‌تر از هر چیزی، تناسب دایره فرقه با جهان بیرون، به‌ویژه دایره اکثریت حاکم است. فرقه در این نوع رفتار در تلاش است تا تفاوت‌های خود را با اکثریت، برجسته کرده و هویت‌خواهی نماید. بدیهی است، وقتی مؤلفه هویت‌خواهی و به تبع آن، سهم‌خواهی مطرح می‌شود، تعارضات، برجسته شده و رویکرد سیاسی وارد عرصه فرقه‌گرایی می‌گردد.(2) 📚1.مزینانی، احمد، الگوی مدیریت امنیتی فرقه‌های نوظهور، دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، 1395. 2.داداشی‌آذر، رسول، آشنایی با فرق و ادیان، تهران: حراست کل کشور، 1391، ص34. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦ عرفان ثابتی تئوریسین تشکیلات : ☑ قرآن به صراحت می گوید، رسول خدا خاتم پیامبران است و هر که پس از او ادعای وحی و پیامبری داشته باشد، پیامبری کاذب است و پیروان او نیز رستگار نمی شوند. 🔚پس پیامبر خوانده تشکیلات از نگاه قرآن پیامبر کاذب است! @feraghvaadyan
⭕️ تکه‌ای از پازل نرمالیزاسیون علیه مکتب روح الله ♨️ادبیات فرهنگی امام خمینی مبتنی بر بارورکردن مساجد بود و آن را به عنوان سنگر مبارزه می‌دانست و وجه تسمیه محراب نیز گواه بر همین موضوع است. بازفرآوری الگوی تربیتی از یک جهان‌بینی اجتماعی #سکولار همچون انجمن حجتیه یک تکه از پازل بود و ماموریتی داشت که جریان‌های دیگر آن را تکمیل می‌کردند تا بتوانند ادبیات و اندیشه امام خمینی را به موزه تاریخ بسپارند، هرچند ناکام ماندند و شکست‌های پی در پی باعث مفتضح‌تر شدن این جریان گردید و نهایتا به سایه سکوت و زیست فکری پنهانی پناه بردند. 🔹 #انجمن_حجتیه در جریان انقلاب با فرمان امام خمینی برای چراغانی نکردن عید نیمه شعبان سال 1357 مخالفت کردند و اساسا #ساواک در تلاش بود تا روحانیون وابسته به انجمن حجتیه را برجسته کند تا جایی که انجمن به محمدرضا شاه نامه محرمانه ارسال می‌کند، در بخشی از نامه آمده است: جامعه روحانیت ایران از اعمال خائنانه گروه بی دین و ضد وطنی که بلوای پانزدهم خرداد را برپا کردند، ابراز انزجار و تنفر می‌کند. @feraghvaadyan
♨️جریان های فرقه‌ای و امنیت هویت 🔘 باید اذعان داشت که تضمین امنیت‌ِهویت در جامعه و ایجاد شرایط مناسب برای تحقق آن، از اهمیتی انکارناپذیر برخوردار است و درست به همین‌خاطر است که مطالعه و تعمیق در حوزه‌‌ها و عناصر مرتبط و مؤثر با آن، از جمله جریان‌های فرقه‌ای، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌باشد که هرگونه اهمال و قصور در آن، چه‌بسا پیامدهایی جبران‌ناپذیر در درازمدت در حوزه‌های کلان اجتماعی مترتب خواهدشد. به این لحاظ، پرداختن به مباحث میان‌رشته‌ای و به‌ویژه مرزهای مشترک علوم اجتماعی و حوزه‌های تخصصی چون مدیریت ، به عنوان یکی از ضروریات مطالعات فرقه‌شناسی می‌تواند مورد اشاره قرار گیرد. ✅ « به معنای فقدان دغدغه و نگرانی دولت، جامعه و کنشگران فردی نسبت به حفظ ویژگی‌های اساسی و فرهنگی(سنتی) و حس تعلق آن‌ها نسبت به نظام فرهنگی-اجتماعی می‌باشد یعنی شرایطی که در آن‌، اخلال و تعارض در مناسبات میان جامعه و فرد با فرهنگ سنتی ایجاد نشده باشد. طبعاً معنی چنین وضعیتی، آن است که هویت جمعی در جامعه، مهم است و نگرانی نسبت به بروز اختلاف در ارتباط بین فرد و جامعه با ارزش‌های سنتی و بومی وجود ندارد». (1) 📚1. حاجیانی، ابراهیم، امنیت هویت؛ مبانی و چارچوب مفهومی، جامعه‌شناسی ایران، دوره شانزدهم، شماره 4، 1395، ص12. @feraghvaadyan