eitaa logo
روشنگر مدیا
961 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️موعودباوری مسیحی ذیل مهدویت شیعی جای می‌گیرد 🔻در بین آموزه های مهدوی شیعیان، امام زمان(عج) پس از ظهور امور را با عده ای از کارگزاران پیش می برند که #موعود مسیحیان یکی از آنها خواهد بود، موعودیت در فهم مسیحیت به معنای زیرمجموعه موعودیت در مهدی باوری شیعیان تعریف می شود. 🔸شیعه معتقد است عیسی(ع) در رکاب امام زمان(عج) است، لذا ضمن پذیرش موعودباوری مسیحیان، آن را جدای از موعودباوری شیعی تلقی نمی کند. بستر موعودباوری در بین شیعه و مسیحیت بستر لغزنده ای است که می تواند دستخوش انحرافات بسیار شود؛ #مسیحیت به دلیل تاریخی طولانی اش دچار خرافات بسیار و شاهد بروز مکاتب فکری متعدد بوده است. البته ماهیت اندیشه های یوتوپیایی چنین است. 🔹وقتی به تاریخ #ادیان می نگریم آن را پر از اختلاف می یابیم یعنی ادیان به حیث گذشته تاریخی با هم اختلاف دارند اما وقتی به آینده و یوتوپیای ادیان می نگریم آنها را شبیه به هم می یابیم. لذا اندیشه موعودباوری ظرفیت بالایی برای همگرایی پیروان ایجاد می کند. 📚حجت الاسلام محراب صادق نیا، خبرگزاری شبستان، 1398/10/04. @feraghvaadyan
♨️بهائیت و مهدویت ▪️مهدویت از جذاب ترین مباحث حتی برای همه غیر از مسلمانان و شیعیان است، مهدویت به دلیل در ذات خود این توان را دارد و چون احساس درونی برای بهره مندی از این نجات همگانی است، بهائیت از این اندیشه سوءاستفاده کرده و هم قبل و هم بعد از انقلاب یکی از حرف هایشان این است که می گویند مهدی(عج) ظهور کرده و ما اگر بخواهیم به رستگاری برسیم و دنیا روی آرامش را ببیند باید به مهدیِ ظهور کرده ایمان بیاوریم و نیز کسی که بعد از مهدی آمده یعنی موعود او بهاء!!! 👈🏻یکی از شعارهای جذاب این شعار «وحدت عالم انسانی» است که از دولت واحد جهانی امام مهدی(عج) الهام می گیرد، هرچند به زبان نیاورده و آن را به نفع خود مصادره می کند. طبیعی است این ادعا برای افراد غیرمطلع، جذاب است. 💢حرف های فرقه بهائیت پس از انقلاب اسلامی قدری اصلاح و تعدیل شده و امروز می گویند: اگرچه حضرت مهدی ظهور کرده و ما به حکومت جهانی نرسیده ایم و آثار ظهور مترتب نشده، اما قرار نیست در زمان ایشان حکومت جهانی تشکیل شود، آنها می گویند ظلم و ستم پدیده ای تدریجی است و قرار نیست یک شبه و با ظهور (به زعم آنها ظهور با باب رخ داده!) جهان سرشار از عدل و داد شود، بلکه با عمل به دستورات باب به عدل و داد دست می یابیم! ↩️اطلاع از این ادعاها و اهداف شوم کافی است تا آنها که مدعی تدین هستند اما میانه شان با نظام و رهبری و انقلاب خوب نیست، بدانند بدون انقلاب و شهدا ما امروز سرنوشت دیگری می داشتیم و نه از مجالس روضه خبری نبود و نه حتی نمازهای جماعت چون بهائیت با تسلط خود بر کشور مانع از پیاده کردن اسلام ناب می شد. @feraghvaadyan
💢نسبیت‌گرایی در عرفان‌های نوپدید ▪️دلیل «نوپدید» نامیده شدن #شبه_عرفان‌های_جدید این است که جایگاه خورشید را در روزهای مختلف و در برج‌های مختلف بررسی می‌کنند و معتقدند جهان از سال 1960میلادی وارد «برج دلو» شده است و بنا بر پیشگویی‌های نجومی، عصر دلو را عصر ثابت نبودن و نسبیت یافتن همه‌چیز می‌دانند. بنا بر این نگرش، آنان معتقدند حق و باطل، رذیلت و فضیلت و خوبی و بدی نزد هر کس متفاوت است و ملاک ثابتی برای شناخت آن وجود ندارد. 🔻از نظر عرفان‌های نوظهور عصر حاضر، عصر سیال بودن ارزش‌ها است و از این رو آنها به مباحثی وارد می‌شوند از این قبیل که آیا خداوندی هست یا خیر؟ قیامتی هست یا خیر؟ روحی هست یا خیر؟ و در نتیجه هر کس به «طریق هوس» خود، عقیده‌ای پیدا می‌کند. #لذت‌گرایی، رفاه‌طلبی، شادی‌خواهی و فردگرایی نتیجه همین «نسبیت‌گرایی» است. @feraghvaadyan
♨️ انقلاب اسلامی و برچیدن بساط جریان های انحرافی ♦️ ذاتاً انقلابی علیه انحرافات بود. در این میان بزرگ ترین انحراف مربوط به سیستم حکومتی و نظام سیاسی است که دیگر انحرافات هم از آن نشات می گیرد چراکه اگر حکومت منحرف باشد به دیگر انحرافات و گروه های منحرف نیز میدان فعالیت می دهد، از این رو، هدف انقلاب اسلامی مبارزه با انحراف یعنی طاغوت بود بعد از انقلاب هم این مبارزه ادامه یافت به ویژه مبارزه با مباحث انحرافی در حوزه مهدویت. چنان که پس از پیروزی انقلاب، مراکز و گروه های مختلفی برای آموزش مهدویت اصیل و مقابله با فعال شده اند که خروجی های مطلوب هم داشته اند، هر چند هنوز بسیار جای کار است. ↩️اصل انحرافات در این باره در زمان طاغوت به حکومت باز می گشت که به فرقه ها به ویژه بهائیت مجال رشد می داد، چنان که تعامل حکومت و بهائیت، دوستانه، نزدیک و تنگاتنگ بود و اگر بخواهیم رابطه این دو را مرور کنیم می توان گفت در تشکیل حکومت پهلوی، بهائیت دست داشته و خاندان پهلوی مولود تلاش های پشت پرده است! @feraghvaadyan
♨️نقاشی لحظه شهادت سپهبد سلیمانی، هدیه بانوی ارمنی به موزه شهدای کرمان 🔹تاکوهی هارتونیانس بانوی ارمنی اهل شهرستان علی آباد کتول استان گلستان نقاشی لحظه شهادت و دست جدا شده سپهبد #قاسم_سلیمانی را برای نگهداری در موزه شهدای کرمان به خانواده این شهید اهدا کرد. ↩️این نقاش #مسیحی ارمنی که هنگام تحویل تابلو به دلیل احساسات زیاد قادر به کنترل خود نبود و اشک می ریخت گفت: تصویر دست سردار سلیمانی پس از شهادت را از طرف ارامنه ایران به خانواده شهیدی که جانش را در راه حراست و دفاع از کیان ایران تقدیم کرد؛ هدیه می‌کنم. @feraghvaadyan
♨️دین‌گریزی جوانان در غرب 🔸در کشورهای غربی نسل جوان بعضاً به ادیان سنّتی پشت کرده و جای دین را با اعتقاد به معنویتِ جدای از دین و فعالیت‌هایی مثل تاروت، ستاره‌بینی، ، انرژی‌درمانی پر کرده‌اند. البته اکثر آنها همین موارد را نیز چندان جدّی نمی‌گیرند و بیشتر جهت تفریح و خوش گذراندن به این فعالیت‌ها روی می‌آورند. 🔹دایان وینستون، رئیس بخش دین و رسانه در مدرسۀ ارتباطات آننبرگ معتقد است، «انسان به طور فطری مذهبی یا معنوی است.» امروز جوانان در جستجوی همان چیزهایی هستند که سازمان‌یافته برای پدر و مادرهایشان به ارمغان ‌آورد؛ اعتقادات مذهبی، حس تعلّق داشتن به یک جمع، دریافت هدایت، هدف و معنا را به همراه دارد. اما شاید بدان خاطر که نتوانستند از دین پدرومادرشان این چیزها را دریافت کنند، درجای دیگر به دنبال آن می‌گردند. 🔻یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های فعالیت‌های معنوی برای جوانان این است که به آنها اجازه می‌دهد خودشان انتخاب‌گر باشند. می‌توانند هر قدر که می‌خواهند خود را وارد حوزۀ تاروت، ستاره‌بینی، کریستال‌درمانی و امثال اینها کنند؛ چه کم، چه زیاد. و اگر نخواستند ادامه دهند، ادامه نمی‌دهند. از طرف دیگر، نسل جوان در مقایسه با دیگران خیلی راحت و آزاداندیشانه تفکّرات جدید را می‌پذیرند و دوست دارند بدون قضاوت کردن به کاوش بپردازند و علاقه دارنددیدگاه آنها دربارۀ زندگی متفاوت باشد. 👈🏻این یک روند جهانی و مسلماً آمریکایی به سمت دگراندیشی است؛ که افراد آش شله‌قلمکار من‌درآوردی‌ای از یا مذهبی برای خود درست می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕️ نظر رهبری در خصوص انجمن حجتیه پس از انقلاب اسلامی 🔘بعد از اعلام تعطیلی انجمن، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت در مسجد دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دانشجویان در رابطه با انجمن گفت: «#انجمن_حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود. بعضی از افرادشان کار فعال ضدانقلابی هم می­کردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضدانقلابی هم نبودند. اما آن کسانی که در گذشته جزو انجمن حجتیه بودند اما الان اولا جزو تشکیلاتش نیستند، یعنی جزو انجمن نیستند. ثانیا دلبسته انقلابند، دلباخته انقلابند. من می‌گویم اینها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده می‌کنیم. اما آن کسی که جزو #تشکیلات است، با انقلاب میانه ای ندارد، دل‌زده از انقلاب است، به امام اعتقادی ندارد، ارادتی ندارد، تقلید از دیگران میکند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه گذاری کند، میخواهم سر به تنش هم نباشد، چه انجمن حجتیه باشد چه غیر از آن. این هم نظر بنده»(1) عبارت «اما آن کسی جزو تشکیلات است...»، نشان می‌دهد که به اعتقاد آیت الله خامنه ای در سال 64 هنوز تشکیلات فعال بوده است. 📚1.جزوه پرسش و پاسخ 3، ریاست محترم جمهوری در جمع دانشجویان مسجد دانشگاه تهران، 14/12/64، ص 26. @feraghvaadyan
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخر الزمان از منظر پروتستان‌های بنیادگرا @Feraghvaadyan
🔴 گیاه‌خواری اخلاقی، دین جدید در انگلیس ▫️گیاه‌خواری اخلاقی در آینده نزدیک ممکن است به عنوان یک دین توسط دیوان عدالت اداری بریتانیا به ثبت برسد و این از آن روست که بسیاری از کارشناسان را چیزی بیش از یک شیوه ساده زندگی می‌دانند. 🔸گیاه‌خواران اخلاقی با گیاه‌خواران رژیم غذایی متفاوتند. گیاه‌خواران رژیم غذایی فقط در انتخاب غذای خود وعده‌های غذایی گیاهی و غیر حیوانی استفاده می‌کنند؛ در حالی که گیاه‌خواران اخلاقی با هرگونه استثمار و بهره‌کشی از حیوانات مخالفند و هر آنچه مربوط به این موضوع باشد از زندگی خود حذف می‌کنند. آن‌ها لباس‌های تهیه شده از چرم و پشم نمی‌پوشند و کالاهایی که با استفاده از آزمایش حیوانات تولید می‌شوند مصرف نمی‌کنند. بعضی از حقوق‌دانان در حال بررسی تطابق گیاه‌خواری اخلاقی با عوامل و شرایط طبقه‌بندی مربوط به و اعتقاد هستند. 📌از جمله عواملی که برای قرار دادن یک باور در طبقه ادیان می‌تواند مورد نظر قرار گیرد موارد زیر است: هماهنگی با شرافت انسان، احترام به جامعه دموکراتیک، عدم تناقض با دیگر حقوق اساسی انسان. @feraghvaadyan
♨️بهائیت حامی اصلی فعالیت های ضدایرانی 🔹بر اساس تعالیم غیرقابل تأویل پیشوایان ، هرگونه اظهار نظری در مورد امور سیاسی، به منزله‌ی خروج از این فرقه محسوب می‌شود؛ همچنان که عبدالبهاء گفته است: «میزان بهایی بودن و نبودن این است که هرکس در امور سیاسیه مداخله کند… همین برهان کافی است که بهایی نیست. دلیل نمی‌خواهد»(1) 🔘تشکیلات بهائیت از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، از هیچ تلاشی برای براندازی حکومت مردمی در ایران دریغ نکرده است و تاکنون با تبلیغات وسیع علیه جمهوری اسلامی با همه معاندان و مخالفان نظام اسلامی پیوند دارد و بسیاری از کنفرانس‌های ضدایرانی با حضور و همکاری فرقه بهائیت صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به کنفرانس ضدایرانی شیکاگو در سال 1392 اشاره نمود که با واکنش برخی از بهائیان نیز مواجه شد. یکی از بهائیان ایرانی ، در وبلاگ شخصی خود چنین می نویسد: باتوجه به بیانات پیشوایان بهائی (: که بقای بهائیت را در طول این سال‌ها بخاطر فاصله از احزاب و مسائل سیاسی معرفی نمودند) آیا می‌توان به اتحاد با گروه‌های سیاسی سکولار و و مخالف حکومت‌ها امید بست و سرنوشت جامعه‌ی بهائی را به آنان سپرد؟ و به پشتیبانی آنان دلخوش نمود؟ 📚1.شراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، تهران: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، ۱۳۴ بدیع، ص ۳۳۶. @feraghvaadyan
🛑 تعطیلی انجمن حربه ای برای ادامه فعالیت 🔸انجمن‌حجتیه که پس از با مواضع محکم امام خمینی(ره) مواجه شده بود و در برخی سخنرانی‌ها امام مشی انجمن را -البته بدون اشاره مستقیم- به چالش می‌کشید برای اینکه از این مواضع امام در امان باشد و از سویی بتواند به صورت مخفی به فعالیت خود ادامه دهد اقدام به تعطیلی تشکیلات خود گفت که البته امام خمینی(ره) همان زمان این اقدام را مقبول ندانستند. ▪️محمدحسین رحیمیان از اعضای دفتر بیت امام(ره) در خاطراتش می‌نویسد: «در اوایل مرداد ماه 1362 بعد از سخنرانی حضرت امام که در آن، بدون ذکر نام، را مورد حمله قرار دادند، مضمون نامه‌ای که از سوی این تشکیلات فرستاده شده بود، مبنی بر اعلام تعطیلی فعالیت‌ها و جلسه‌هایشان، به عرض حضرت امام رسید. قبل از قرائت متن، به عرض رسید که انجمن حجتیه اعلام انحلال کرده است. وقتی متن قرائت شد که در آن، تعبیر «تعطیل» به کار رفته بود، امام با تبسم فرمودند: تعطیل، غیر از انحلال است. این که فایده ندارد. اگر فکر می‌کنند منظور، آنها هستند این کار اثری ندارد. آنها که هستند کار خودشان را می‌کنند.»(1) 📚1. در سایه آفتاب، موسسه پاسدار اسلام، ص229. @feraghvaadyan
♦️خلأ عرفان اصیل و انحراف جوانان ▫️وجود تعداد زیادی از همه عرفان‌های نوپدید و دنیاگرا در جوامع امروز با همه کاستی‌ها و عیوب‌شان نشانگر این است که بشر آواره و پریشان غربی یا غرب‌زده در فطرت خود طلبی دارد و به‌دنبال معنویتی بواقع روحانی است و نیاز به پرستش و قدرتی ماورائی دارد. طبیعتاً اگر نیاز فطری بشر پاسخ درستی پیدا نکند، به انحراف می‌رود. بنابراین باید انسان را در بعد جسمانی و روحانی بدرستی شناخت و پاسخی از جنس به آن داد؛ وگرنه طبیعی است که بشر برای ارضای نیازهای فطری خویش به‌دنبال هر پاسخی حتی ناصحیح هم برود. 🔹از نظر برخی کارشناسان ادیان و ، «فهم و خوانش دشوار متون عرفانی اصیل» و «سخت پذیرفته شدن افراد از سوی استادان عرفان» را از جمله تقصیرهای ما در رابطه با جوانان دانست که راه آنان را به عرفان حقیقی مسدود می‌کند و در نتیجه پای آنان را به جلسات و حلقه‌های عرفانی کاذب باز می‌کند. @feraghvaadyan
💢 سینما و تلوزیون بهائی در عصر پهلوی 🔸رژیم پهلوی جولانگاه بود و اغلب امور جاری به دست بهائیان صورت می‌گرفت. «شاه با گسترش دادن به سازمان تلویزیون ملی ایران، ناگزیر شد تلویزیون ایران اولین فرستنده‌ی تلویزیون کشور و متعلق به حبیب ثابت پاسال سرمایه‌دار معروف بهائی را در اختیار رضا قطبی قرار دهد، برای جبران خسارت وارده به ثابت، علاوه بر پرداخت غرامت چند میلیونی به او از بودجه‌ی دولت، دستور داد تا از متخصصان تلویزیونی آن سازمان که عموماً بهائی بودند در سازمان تازه استفاده شود. کامبیز محمودی، مدیر تلویزیون ثابت، به معاونت قطبی منصوب شد و بسیاری از دیگر هم مسلکان او در پست‌های مختلف قرار گرفتند.» (1) 🔷 یکی از فعالان در زمینه سینما فردی به نام محبوبی (یکی از صاحبان مؤسسه فارسی فیلمکو) بود که فیلم تبلیغاتی مراسم جشن‌های دو هزار و پانصد ساله به نام توسط مؤسسه وی ساخته شد. هزینه‌های این فیلم چنان نامعقول بود که صدای اداره کل نهم ساواک رژیم را نیز درآورد. در گزارش مورخ 1351/9/12 درباره فیلم فروغ جاویدان چنین آمده است: «محترماً به استحضار عالی می‌رساند فیلم مذکور که از مراسم جشن دو هزار و پانصدمین سال بنیانگذاری شاهنشاهی ایران توسط وزارت فرهنگ و هنر تهیه شده، طبق اظهار این وزارتخانه مبلغ پنج میلیون تومان هزینه برداشته است؛ چون مبلغ فوق چنان مقرون به حقیقت نبود، لذا در امتثال امر مراتب از اداره کل نهم و ساواک تهران طی چند ماده سوال گردید.»(2) 1.مسعود بهنود، از سیدضیاء تا بختیار، ص 531. 2.مرکز اسناد وزارت اطلاعات، بزم اهریمن، ج4، صص 394-393.
⭕️ کوفای سازمان تبشیری ضد ایران 🔹سازمان‌هایی چون کوفای، ‌نمود بارز نفوذ اندیشه صهیونیستی در عمیق‌ترین لایه‌های سیاست راهبردی ایالات‌متحده‌ و همراهی تمام ‌قد آن با است. امریکا البته حمایت خود از مسیحیان با گرایش‌های صهیونیستی را بارها به اثبات رسانده؛ پشتیبانی مادی و معنوی از فرقه‌هایی چون «مورمونیسم» در قلب ایالات‌متحده –با وجود تمام انتقادهایی که پیرامون زندگی تشکیلاتی و فرقه‌ای قربانیان آن وجود دارد- مصداق بارزی است از این امر. 🔻کوفای را باید تجلی و زبان صریح این‌ رویکرد همدلانه ایالات‌متحده با دانست که محتویات آخرین نشست آن نشان داد بیش از گذشته، رنگ و بوی سیاسی گرفته و می‌رود که از پوسته –ظاهری- دینی خود فاصله بیشتری بگیرد. ▪️ضدایرانی شدن کوفای 2019، در نخستین ‌نظر، حکایت از تمرکز و جدیت بیشتر جریان مزبور در تحرکات خود علیه ایران دارد. برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در راستای مسیحی‌سازی افراد و توزیع اقلام در جوامع هدف، محوری‌ترین طرح‌های مکشوفه بود که سر و صدای زیادی در محافل و رسانه‌های تبشیری برپا کرد و با فرافکنی‌ در افکارعمومی درصدد رفع و رجوع آن برآمدند. حقیقت، آن است که نقشه‌های جریان مسیحیت‌صهیونیستی در جهان‌اسلام، به‌ویژه ایران از گذشته تا به امروز تداوم داشته و سمت و سوی آن با توجه مقتضیات روز تغییر می‌یابد. ‌ @feraghvaadyan
🛑فرق عرفان اسلامی با شبه عرفان‌های جدید ❗️عرفان اسلامى از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بسیارى از افرادی که در دنیا به مطالعات اسلامى جذب شده‏، یا تغییر دین داده و مسلمان شده‌‏اند، مثل، فریتیوف شووان در اثر جذابیت #عرفان_اسلامى بوده است. در اثر همین نیازهاى روحى و معنوى، یک نوع بدلى از عرفان به وجود آمده است، که آن‏را «عرفان عصر جدید» مى‏نامند که موضوع اصلى بحث ما در اینجاست. #فرقه‌‏هاى_عرفانى جدید، معبد خاص خودشان را دارند. مناسک و تکنیک‏هاى پرستش و مراقبه و مدیتیشن خودشان را دارند. هدف این فرقه‏هاى عرفانى هم، دست‏یابى به قدرت‏هاى غیرعادى یا شفابخشى (Healing) یا آرامش روانى (Tranquility) در برابر اضطراب‏هاست و اصلاً، خدا، دین، معاد، بندگى و آخرت، براى آنها مطرح نیست. ↩️اگر وجه تمایز عرفان‏ها را، در مناسک آنها بجوییم، به شدت راه خطا را پیموده‏ایم؛ زیرا، مناسک بر اساس نگرشِ ماده‏گرایانه (ماتریالیسمى) یا ماوراى ماده گرایانه (ملکوت‏باورانه) تفاوتى اساسى خواهند داشت. براین‏اساس مناسکِ عرفان‏هاى دینى و به ویژه عرفان اسلامى، براى تکامل روحى و معنوى است. درحالى‏که مناسک عرفان‌‏هاى جدید براى تسخیر طبیعت انسان و به ظهور رساندن نیروهاى طبیعى بشر است. @feraghvaadyan
🔷 نامه معروف امام خمینی(ره) به شورای نگهبان ♦️بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در سال 67 به شورای نگهبان مرقوم کردند که بخشی از متن نامه امام خمینی (ره) اینگونه است: « فقهای محترم باید توجه داشته باشند که نباید در مسائلی که مورد درگیری هست وارد بشوند. از باب مثال در شان و حتی خود حضرت آقای خزعلی نیست که به افراد مختلف تندی کند. اینکه دیگر روشن است که روی منبر و یا هر جای حرام است به مسلمانی نسبت «کمونیستی» داد. آیا شخصی که می آید نزد فقهای شورای نگهبان ومی گوید:اگر گناهی هم کرده ام توبه می کنم، راه درستی را رفته است یا کسی که روی منبراین توبه را به عنوان ضعف یک نماینده نقل می کند؟ بحث بر سر خوبی وبدی نمایندگان وسایر افراد نیست، بحث بر سر گناه و کج رفتن است. ♨️همه باید توجه کنیم که آلت دست نشویم.آنها که به شما بد می گویند، پست مقدس شورای نگهبان را ندارند . شما در مکانی نشسته اید که باید خیلی از مسائل را با سکوت و وزانت خویش حل کنید. حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که ای ها همه چیزتان را نابود کردند. من به شما آقایان علاقمندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله ای را می بینم تذکر بدهم.»(1) 📚1.صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ٢١، صفحه ٦١٢. @feraghvaadyan
♨️ شیطنت‌های انتخاباتی رسانه تبشیری 🔹هر چه به روزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری نزدیک می‌شویم هجمه سازی‌های رسانه‌های معاند برای سلب اعتماد و سیاه‌نمایی در خصوص نظام جمهوری اسلامی بیشتر می شود. 👈🏻رسانه های منتسب به جریان نیز همگام با سایر معاندان نظام اسلامی اخبار کذب با تحلیل‌های دروغین را به هم بافته و در نتیجه حاکمیت را فاقد اعتبار می‌دانند اما مردم با حضور خود در بزنگاه‌های سیاسی مشت محکمی بر یاوه سرایی‌های این دشمنان اسلام کوبیده اند. @feraghvaadyan
♨️تحرکات جدید عرفان حلقه 🔹در حالیکه سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه در بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های متعدد اعضا و پیروان را از تجمع و برگزاری محافل و مجالس با نام عرفان حلقه باز می‌دارد گروهی از اعضای این فرقه مراسم یادبود جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی ترتیب داده اند که البته برگزاری و حضور در چنین مراسمی اگر صرفاً با هدف عرض تسلیت و ابراز همدردی باشد باید به فال نیک گرفت اما در هر صورت این اقدام برخلاف نظر سرکرده #فرقه می‌باشد. 👈🏻از سوی دیگر فرقه عرفان حلقه در پی ترور سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و یک ایرانی هیچ واکنشی نشان نداد به همین دلیل به نظر نمی رسد برجسته کردن برگزاری مراسم یادبود برای جانباختگان هواپیمای اوکراینی توسط حلقه ای صرفاً ابراز همدردی بوده باشد چرا که در زمان شهادت #سردار_سلیمانی همانند سقوط هواپیما ملت ایران داغدار شد اما خبری از همدردی نبود. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔻برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر تومانیان مسیحی #ارمنی رییس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم و سفیر علمی ایران و ارمنستان 🔹شماره بیست و هفتم پیام آشوریان، نشریه #مسیحیان_آشوری کشور منتشرشد 🔸انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه گیو، از برگزاری آیین سده در این مدرسه #زرتشتی خبر داده است 📌ثبت ملی کوچه هلند در تهران به نشانه دوستی #مسلمانان و مسیحیان @feraghvaadyan
♨️رابطه دین داری و رضایت مندی از زندگی ▪️آسایش و #دین، دستمایه تحقیق گروهی از پژوهشگران در سال ۱۹۸۶ بود که در یک نمونه ۸۳۶ نفری با سن بالای شصت در نیمه غربی امریکا بررسی شد، تا میزان و چگونگی ارتباط دین داری را با روحیه و رضایت از زندگی دریابند. شرکت کنندگانی که بیشتر در کلیسا حضور می یافتند، #دعا می کردند، کتاب مقدس می خواندند یا فوق العاده به عقیده شان پایبند بودند، به میزان قابل توجهی بیش از آنها که درگیری کمتری با دین داشتند، از آسایش برخوردار بودند. این نتیجه، مستقل از جنس سن، نژاد، سلامت جسمانی، وضعیت مالی یا سطح حمایت اجتماعی صادق بود. 🔸جفری لوین و کریستوفر الیسون، تحقیقات جامعه شناختی و روان شناختی گسترده ای درباره رابطه بین #تعهد_دینی و آسایش (که دو مؤلفه مهم در حوزه شناختی اند) در تمام گروه‌های سنی، و نه فقط برای افراد مسن تر، انجام دادهاند. به علاوه، آنها در تحقیقشان این رابطه را روی نمونه های تصادفی از اشخاصی که در سراسر آمریکا زندگی می کنند، بررسی کرده اند. در یک سلسله مقالات علمی مهم، این پژوهشها همبستگی مثبتی را بین تعهد دینی و آسایش در افرادی از هر سن، گزارش داد. @feraghvaadyan
♨️دستاوردهای معرفتی حضور خدا در زندگی انسان 🔹انسانی که از منظر تعقل و خردگرایی به خود و و سپس به جهان می نگرد، دستاوردهای فراوانی از حضور آن موجود والا در دستگاه معرفتی خود می یابد. انسان دین دار، جهان را دارای منشأ واحدی می داند که نه تنها آن را به وجود آورده (الله خالق کل شیء)، بلکه همیشه آن را اداره می کند (وهو على کل شیء وکیل) (وهو رب کل شیء). 🔻با توجه به این نگرش، رابطه او با خالق، با دیگر روابط انسانی‌اش تفاوت اساسی خواهد داشت و تمام حوزه های ، انگیزشی و رفتاری او را در برمی گیرد؛ زیرا او به معرفتی دست می یابد که تمام زندگی اش را تحت تأثیر قرار میدهد. @feraghvaadyan
❌سودجویان و تبلیغ جریان های انحرافی در فضای مجازی ▪️ عدم نظارت به فعالیت ها در فضای مجازی موجب شده تا برخی سودجویان با تبلیغات گسترده ضمن ترویج #جریان‌های_انحرافی در جامعه با فروش اقلام و ادوات لازم برای خرافات و انحرافات اقدام به مال اندوزی می‌کنند. ❗️#مدیتیشن، #قانون_جذب، چله پاکسازی با آب، فروش دستبند و گردنبندهای انرژی و آموزش و تعالیم شبه عرفان‌های شرقی از جمله مواردی است که در فضای مجازی به وفور دیده می شود. @feraghvaadyan
💢هویدا نخست وزیر بهائی پهلوی 🔻هر چند هویدا علاوه بر وابستگی به بهائیت، فراماسون نیز بود، اما قطعاً اولین نخست وزیر فراماسونی درتاریخ ایران به حساب نمی‌آمد و این اولین را صرفاً می‌توان از جهت پیوند با سازمان وابسته به صهیونیست دانست. افراد بهائی چون هویدا با هدایت صهیونیست‌ها آن چنان بر فرهنگ این مرز و بوم تاختند که حتی اعتراض جریانات غرب باور، اما غیروابسته بلند شد. 🔹پیوند عمیق بهائی‌ها و از زبان افرادی چون فریدون آدمیت نیز جالب توجه است: «عنصر چون عنصر جهود (صهیونیست) به عنوان یکی از عوامل پیشرفت سیاسی انگلیس در ایران درآمد. نتیجه این که از جهودان نیز کسانی به این فرقه پیوستند و همان میراث سیاست انگلیس به آمریکا نیز رسیده است.» (1) به طور قطع واگذاری پست‌های مهمی چون نخست وزیری به امیرعباس هویدا، وزارت خارجه به غلام عباسی آرام، وزارت جنگ به سپهبد اسدالله صنیعی و ... با وجود حساسیت مردم ایران به بهائیت، غیرحسابگرانه نبوده است. برای نمونه مئیر عزری (سفیر وقت اسرائیل در ایران) به صراحت اظهارات هویدا را در مورد به کارگیری مسئولانی که به نوعی مورد عنایت محافل یهودی بین المللی اند منعکس می‌کند. 📚1.فریدون آدمیت، امیرکبیر و ایران، صص 458-457. @Feraghvaadyan
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلالات روانی سرکرده فرقه حلقه‼️ @feraghvaadyan
⭕️ ظرفیت های دین برای پاسخ گویی به انتظارات بشر 🔸دین، توانمندی و ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای پاسخ گویی به نیازها و سوال های انسان دارد؛ نیاز به امور معنوی و عبادی، نیاز به آموزه های اخلاقی، نیاز به تئوری های اجتماعی و اقتصادی از جمله مهمترین نیازها و انتظارات بشر از دین می باشد که دین ظرفیت ها و توامندی های لازم برای پاسخ گویی به این مولفه ها را دارد و با مراجعه به کتب، متون و ، این گزاره تصدیق می شود. 🔹اولین و مهمترین خصوصیتی که را برای پاسخ گویی هرچه بهتر و کارآمد تر آماده می کند، جامع بودن اندیشه دینی می باشد. با این توضیح که شارع حکیم که دین و آموزه های دینی را تدوین نموده است، و یکی از مولفه های اساسی در این تدوین، جامع بودن اندیشه دینی بوده و این نکته را مورد تاکید قرارداده است. ♦️جامع بودن دین است که می توان مقدمه ای برای حضور و فعالیت کارآمد دین در تمام عرصه های فردی و اجتماعی باشد. فردی که نیاز به امور و اخلاقی دارد، آموزه های فردی دینی را طلب می کند و در مقابل، جامعه ای که نیاز به الگوهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای حکمرانی دارد، تاکید بر آموزه های اجتماعی و کلان دینی دارد که درصدد استفاده از این دسته ظرفیت های اندیشه دینی دارند و در هر دو بعد مذکور، اندیشه دینی، توانمندی ورود و پاسخ به سوالات و چالش های موجود را دارد. @Feraghvaadyan