eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
⭕️سرکردگان #بهائیت چگونه در تهران زندگی می کنند 🔰روشنگر به نقل از خبرگزاری فارس،‌ پس از بازداشت و ب
📸به تازگی تصاویری از عمارت‌های مجلل سرکردگان فرقه بهائیت در تهران (خیابان اوین و مقدس اردبیلی) در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد با حمایت‌های مالی یک زندگی اشراف گونه در ایران برای خود فراهم ساخته‌اند. نکته جالب اینکه این عوامل در تبلیغات درون فرقه‌ای، خود را یاور محرومان و مستضعفان معرفی می‌کنند. 🏙تصاویر منزل مسکونی علاءالدین خانجانی ملقب به «نیکی» نشان می‌دهد در این شرایط سخت اقتصادی، این افراد متمولانه در آسایش و آرامش به تبلیغ بهائیت و البته کالا و فعالیت‌های غیرقانونی سیاسی و اقتصادی مشغول هستند. ⚠️مجرمین بهائی همواره توسط رسانه‌ای بیگانه و با حربه مظلوم نمایی بیگناه خوانده شده و دستگیری آنان را صرفا به دلیل بهائی بودنشان عنوان می‌کنند حال آنکه اعضای فرقه بهائیت در ایران اقدام به جاسوسی و فعالیت اقتصادی غیرقانونی می‌کنند. 👥اعضای فرقه بهائیت خلاف پروپاگاندای رسانه‌ای علاوه بر انحراف عقیده، فعالیت‌های غیرقانونی عدیده‌ای دارند و علیرغم مظلوم‌نمایی، عمده دستگیری‌های اعضای این فرقه نه به واسطه بهائی بودن بلکه به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی نامشروع است که با برخورد نهادهای قضایی مواجه می‌شوند. ↩️گفتنی است نیکی خانجانی به دلیل جعل، کلاهبرداری و به 120 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است. http://fna.ir/eybxpu @feraghvaadyan
⭕️ منابع مالی انجمن حجتیه قبل از تعطیلی 🔹به طور کلی از دو طریق تغذیه مالی می‌شد یکی خیرین که شامل بازاریان و صاحبان مشاغل دغدغه‌مند و دیگر وجوهات شرعی که از طریق مراجع تقلید به رهبر انجمن داده می‌شد. 1️⃣ خیرین؛ بعضی از افراد متدین به انجمن کمک­های مالی می­کردند. تعدادی از آنها خانواده کسانی بودند که انجمن آنها را جذب کرده بود. یکی از استراتژیک­های انجمن برای جذب جوانان، موقعیت خانوادگی آنان بود. اگر جوانی علاوه بر دیگر معیارها در خانواده­ای ثروتمند زندگی می­کرد و یا اقوامش مسئولیتی داشتند، نام او در صدر لیست اسامی نیروهای شایسته جذب قرار می­گرفت. چراکه بخشی از بودجه این تشکیلات از این طریق تامین شده و بسیاری از مشکلات نیز، به وسیله رابطه­ای در قالب تقیه مرتفع می­شد. 2️⃣ وجوهات شرعی، پیشینه مثبت مراجع وقت نسبت به از سویی و نفس مبارزه با بهاییت از سوی دیگر سبب می شد تا اکثر مراجع، اجازه­ی استفاده از وجوهات شرعی را برای او صادر نمایند. «آیات عظام سیدمحمدرضا گلپایگانی، سیدشهاب­الدین مرعشی نجفی، سیدکاظم شریعتمداری، سیدابوالقاسم خویی، شیخ بها­الدین محلاتی، سیدعبدالله شیرازی و حتی امام خمینی از جمله این مراجع هستند. اما مدت تایید رسمی امام از انجمن، حتی به یکسال هم کشیده نشد.»(1) امام خمینی در سال 1350 در پاسخ به نامه محمدعلی گرامی که خواستار اعلام نظر در مورد وضع انجمن حجتیه و مؤسس آن شده بود، چنین نوشته ‏اند: «شخصی که (شیخ محمود حلبی) مرقوم شده بود: جلساتش ضررهایی دارد، از وقتی مطلع شده‏ ام تأییدی از او نکرده‏ ام و ان‏شاءاللّه‏ تعالی نمی‏کنم».(2)انجمن بعد از آنکه امام اجازه استفاده را ندادند به سراغ آیت­ الله خویی می­روند. هاشمی رفسنجانی در خاطراتش به این موضوع اشاره می­کند: «امام اول اجازه استفاده از سهم امام را گویا به اینها (انجمن حجتیه) داده بودند و بعد پس گرفتند. یکی از مدرسین قم از امام پرسید و امام جواب دادند که نه، سهم امام نمی­شود به اینها داد. و طبعا آنها هم دنبال آقای خویی می‏گشتند»(3) 📚1.صحیفه امام، ج2، ص299 2.خاطرات آیت­الله محمدعلی گرامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی،ص358و403 3.صحیفه امام، ج2، ص299 @feraghvaadyan
🔻افزایش آزار و اذیت ‎‌های_دینی امریکا در فضای مجازی 🔹تظاهرات علیه ممنوعیت در مدرسه‌ای در بلژیک ♦️دعوت از نوجوانان برای شرکت در جشنواره موسیقی ▪️ به ادعای برخی رسانه‌ها ۳۰۰ هزار زن در فرانسه در قربانی تعرض جنسی شدند @feraghvaadyan
❌ عرفانواره‌های خدامحور ◽️این نوع از معنویت‌های کاذب جریان‌های برخاسته از ادیان‌اند. مثل عرفان اسلامی، عرفان مسیحیت و عرفان‌های هندو. مخصوصاً «اوپانیشاد» که سراسر توحید است. البته خدامحوری نهفته در عرفان‌های هندی مانند اوپانیشادها از عرفان خدامحور برخاسته از دل اسلام، متمایز است. خدامحوری در شرقی و عرفان برخاسته از آن، عمدتاً «پانتئیسمی» و «پاننتئیسمی» است؛ یعنی همه چیز خداست. و دردرون همه چیز، خدا وجود دارد. این، توحید خالص نیست، چراکه با نوعی بت‌پرستی نهفته، همراه است. مثلاً به دیگران توهین نکن، چون خدا درون آن‌ها وجود دارد، این اعتقادی به‌ظاهر جذاب است، اما هر جذابی، صحیح نیست، چون این خدا و توحید با تجسم همراه است. چنانچه در مسیحیت نیز توحید با تجسد همراه است و خدا به شکل جسد و مسیح، تجسم پیدا می‌کند. 🔻خدامحوری در ، نه با تجسد و تجسم، بلکه با تجلی، ملازم است. پیغمبر اکرم(ص)، مظهر خداست، نه خودِ خدا. به عبارت بهتر، خدا در او تجلی کرده. تفاوت تجلی با تجسم و تجسد،‌ آن است که در تجسم و تجسد، جسم هم خداست، حال آنکه بی‌نهایت نمی‌تواند در محدودیت جا بگیرد. این صفات خدا و کمالات الهی است که در دل تجلی خداست؛ چنانچه در قرآن آمده «هو معکم اینما کنتم». نمی‌گوید: «او شماست»، بیان می‌دارد «او همراه شماست. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ عشای ربانی با حشره‌کش 🔸یک اهل آفریقای جنوبی مدعی شده اسپری حشره‌کش بیماران را "شفا" می‌دهد. او می‌گوید به دستور خدا از این روش استفاده می‌کند. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ فرقه بهائیت در خدمت استکبار (2) ▫️بهائیت به عنوان تشکیلاتی با ساختار غیرقابل انعطاف که کمتر نمودی از آن در بیرون از سازمان قابل مشاهده‌است، ظرفیت بی‌نظیری است تا در اقدامات خزنده و پنهان اجتماعی-اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد. با توجهی ویژه به عملکرد این تشکیلات، به خوبی می‌توان مشاهده کرد که در گرماگرم و هیاهوی بسیاری از جنجال‌های بین‌المللی علیه ایران که بعضاً به مصادره اموال یا اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان انجامیده‌است، به صورت همزمان دو نقش داخلی و خارجی را ایفا می‌کند. 🔸در نقش خارجی، این تشکیلات با معرفی خود به عنوان یک (!) تلاش در جلب افکار عمومی و نخبگان سیاسی، علیه ایران می‌نماید و در بسیاری از موارد، سابقه این محدودیت خیالی را به دوران قاجار نیز می‌کشاند. این در حالی است که بهائیت و ریشه‌های آن در بابیت، در ابتدای بروز خود، با طراحی‌های قبلی سعی داشت، علاوه بر تحریف آموزه مهدویت، چهره‌ای خشن از حکومت موعود ارائه کند و در بسیاری از موارد -با اقداماتی که روی «داعش» را نیز سفید می‌کند- به تولید و اشاعه ترس می‌پرداخت. به عنوان نمونه، می‌توان به نعل‌کوبی به کف دست و پای افرادی که تسلیم فرقه نمی‌شدند و اخراج آن‌ها از روستاها و شهرهایی که در مسیر آشوب آن‌ها قرار داشت، اشاره کرد. اینک اما در جایگاه طلبکار، به گونه‌ای دیگر به خصومت با ایران برخاسته و موجب تضییغاتی در مجامع بین‌المللی علیه کشور می‌گردد. @feraghvaadyan
🔘دکان‌های عرفانی ↩️ تلاش برگسترش معنویت بدون دین 🔸 عارف واقعی تمایلی برای نمود و ظهور بیرونی ندارد و در احوال خودش است بنابراین افرادی که را به وجود آوردند چندین عنصر را با هم ترکیب کردند تا به نتیجه مطلوب خود برسند؛ عناصری چون روان‌شناسی، انرژی‌درمانی و همچنین مباحث لطیف عرفان اسلامی را گرفتند و تلاش کردند با استفاده از این‌ها به نیازهای جامعه پاسخ دهند. همچنین، از سوی دیگر یک دکانی درست شد و برخی از راه برگزاری کلاس عرفان به کسب درآمد پرداختند. در مجموع گرایش مردم به سمت این جریانات ناشی از این دلایلی است که بیان شد. 💢 عرفان اصیل در جامعه ما برآمده از همان منابع اصیل ما است. با این توصیف چیزی که تحت عنوان و حلقه مطرح می‌شود را اساسا نمی‌توان عرفان نامید. این‌ها افرادی هستند که یک مغلطه‌ای درست کرده‌اند. خطری که این عرفان‌ها دارند این است که معنویت بدون دین را مطرح می‌کنند. درحالی که در عرفان اصیل ما هیچ‌گاه معنویت از دین جدا نمی‌شود. در سنت اسلامی ما عرفا حتماً فقیه و حکیم بوده و در کنار اینها عارف بودند؛ اما امروزه متأسفانه عرفان‌های نوظهور بدون دین را ترویج می‌کنند و این خطر اصلی است؛ یعنی می‌توانید یک عارف و شخصیت کاملاً معنوی باشید در حالی که دین نداشته باشید. عرفان ما هیچ‌گاه این را نمی‌پذیرد.در عرفان اسلامی معنویت بدون ایمان معنا ندارد. اگر در عرفان اصیل طریقت، حقیقت و شریعت را مطرح می‌شود به این معنا نیست که این سه همدیگر را نفی می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕️حجاب در ادیان الهی 👈🏻 به مناسبت 21 تیرماه روز حجاب و عفاف ☪️ حجاب در اسلام بدون شک، پوشش زن در برابر مردان بیگانه، یکی از ضروریات دین است. قرآن کریم می‌فرماید: «و به بانوان باایمان بگو چشم‌های خود را فروپوشند و عورت­های خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت‌های خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری‌های خودرا بر سینه خود افکنند و زینت‌های خود را آشکار نسازند»(1) افزون بر آن، در آیات دیگر، پوشیدگی کامل اندام، نیک و شایسته، با وقار و بدور از تحریک سخن گفتن و دوری از آرایش‌های جاهلیت نخستین ، توصیه شده است. 🕎 حجاب در دین یهود «همه مورخان، از حجاب سخت زنان سخن گفته اند نپوشاندن موی سر خلافی بود که مرتکب آن را مستوجب طلاق می شد. بدون تردید مبنای حجاب در شریعت یهود، آیات تورات بود که بر حجاب تأکید می‌نمود. کاربرد واژه «چادُر» و «برقع» که به معنای روپوش صورت است، در آن آیات، کیفیت پوشش زنان یهودی را نشان می‌دهد. تورات تشبه مرد و زن به یکدیگر را نهی نموده، می‌گوید: متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد؛ زیرا هر که این را کند، مکروه «یهْوَه» خدای توست. بی حجابی سبب نزول عذاب معرفی شده است.»(2) ✝️ حجاب در مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، بلکه قوانین شدید آن را استمرار بخشید و در برخی موارد، قدم را فراتر نهاد و با سخت گیری بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخت؛ انجیل در موارد فراوان، بر وجوب و پوشش تأکید و پیروانش را به تنزّه از اِعمال شهوت و عفاف فراخوانده است در «کتاب مقدس» در مورد لزوم آراستگی به حیا و کنار نهادن آرایش ظاهری چنین آمده است: «همچنین زنان، خویشتن را بیارایند به لباسِ مزّین به حیا و پرهیز؛ نه به زلف‌ها و طلا و مروارید و رختِ گران بها*. زن با سکوت به کمال اطاعت تعلیم گیرد و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود؛ بلکه در سکوت بماند»(3) ♨️حجاب در آئین زرتشتیان در زمان ساسانیان ـ. که پس از نبوت زرتشت است ـ. افزون بر ، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول شد. به گفته ویل دورانت «پس از داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع، جرأت نداشتند که جز در تختِ روانِ روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی‌شد که آشکارا با مردان آمد و رفت کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی حتی پدر و برادرشان را ببینند. در نقش‌هایی که از ایران باستان بر جای مانده است، هیچ صورت زنی دیده نمی‌شود و نامی از ایشان نیامده است.»(4) 📚1. سوره نور (۲۴)، آیه ۳۱. 2.تورات، سفر تثنیه، باب ۲۲، فقره ۵. 3.انجیل، رساله پولیس به تیموناوءس، باب دوم، فقره ۹ ـ. ۱۵. 4.ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج. ۱، ص. ۵۵۲. @feraghvaadyan
⭕️ مرد شماره یک انجمن حجتیه 🔹 فیلمی از سخنرانی محمدجواد مادرشاهی از چهره های امنیتی دهه ۶۰ و ۷۰ اخیرا منتشر شده که نشان می دهد او در حال سخنرانی است و در خلال این سخنرانی به ماجرای سفر به پاکستان و دیدار با «کوزیچکین» مامور ک گ ب در سفارت شوروی در تهران را روایت می کند. این چهره امنیتی موثر و شناخته شده تاکنون با هیچ رسانه ای گفت وگو نکرده و حتی سلسله گفت وگوهایش با مرکز اسناد انقلاب اسلامی را نیز نیمه تمام گذاشته است. ♦️انتشار فیلم و تصویر او برای اولین بار در رسانه ها به مثابه بازگشت جعبه سیاه «برخورد با حزب توده» و دستگیری سران این حزب است که در سال ۶۲ از سوی اطلاعات سپاه صورت گرفت. وی دبیرستان را در گذراند و از دانشگاه امیرکبیر فارغ التحصیل شد. گفته شده پیش از انقلاب با برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق همچون وحید افراخته، جواد قدیری و البته مجید شریف واقفی و ... ارتباط نزدیکی داشت. همچنین او را از شاگردان شیخ محمود حلبی می دانند که در راه مبارزه با بهاییت گام برمی داشت سپس به پیوست. گفته شده که او پیش از انقلاب سفرهایی به اسراییل داشته که در راستای شناسایی بهاییان ایرانی صورت گرفته است. مادرشاهی که یکی از اعضای بلندپایه انجمن حجتیه بود، اوایل انقلاب به ریاست مرکز بررسی اسناد ساواک منصوب شد که اعتراضاتی به همراه داشت؛ چراکه برخی معتقد بودند، انجمن حجتیه همکاری هایی با ساواک داشته و انتصاب مادرشاهی که نسبت به این انجمن تعلق خاطر دارد سبب می شود، اسناد این همکاری مفقود شود. @feraghvaadyan
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️عالِم گریزی و عقل گریزی ویژگی‌ مشترک تمامی 🎥حجت الاسلام نصوری برنامه بازگشت @feraghvaadyan
💢عقل گریزی در مسیحیت تبشیری 👈🏻به ندای قلبت گوش کن 🔘 کشیشان تبشیری همواره برای جذب اقشار مختلف جامعه به این نکته تأکید دارند که فقط به ندای دلت گوش کن و نه عقل! آنان معتقدند اگر می خواهید آرامش دائمی داشته باشید باید به خدای فکر بکنید. تمرکز خودرا بر روی عیسی مسیح بگذارید! ♨️جالب‌تر آنکه آنها با این سطح از القا و عقل گریزی اسلام را دین بدون منطق می‌خوانند حال آنکه در اسلام بیشتر بر تعقل و اندیشیدن تأکید شده و یک ساعت تفکر را برتر از سال‌ها عبادت دانسته است. نیز خود به این امر واقف هستند که آموزه‌های آنها با تکیه بر مبانی عقلی -بویژه برای مسلمانان- جاذبه‌ای نخواهد داشت لذا بیشتر تمرکز خود را بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان گذاشته‌اند تا با این القائات و تهیج احساسات آنان را به این فرقه بکشانند. @feraghvaadyan
⭕️ نحله‌های انحرافی «عدو مبین» اند! 🔸«اعلام و ترویج دین‌گریزی، از انحرافات جریان‌های فرقه‌ای و و معنویت‌های نوپدید است. چون خود در عمل دین‌گریز هستند، اما به عنوان اینکه در مسیر عرفان حرکت می‌کنند، از صفای درونی و توجه به خدای انسان‌های ساده‌لوح سوء‌استفاده می‌کنند. اغلب مریدانشان، از این‌ نوع هستند و پس از چندی با الگوگیری از این انسان‌های منحرف، از آن مسیر برای نیل به مقاصد دنیایی خود استفاده می‌کنند، لذا در برهه‌هایی، خط آن‌ها با حاکمیت‌های ظلم، یکی می‌شود؛ چراکه این نوع –به‌اصطلاح- عرفان با ظلم ظالم می‌سازد و این دو با یکدیگر مسئله‌ای نخواهند داشت. امیر‌المؤمنین، امام‌العارفین(ع) می‌فرماید: «اگر حکومت هفت آسمان را به من بدهند و در مقابل، ذره‌ای گندم از دهان مورچه‌ای بگیرند، من آن را قبول نخواهم کرد»؛ این عین عدالت است. پرواضح است که این منش با جریان‌هایی که در مسیر عرفان، خود را –به صورت دروغین- به امیر‌المؤمنین(ع) منتسب کنند، تفاوت صددردصدی دارد. ما باید این شاخصه‌ها را به دقت فهم کنیم. عارف، آن است که ظلم را برنمی‌تابند و با مشاهده افراد ظالم، کدورت باطنی پیدا می‌کند. 🔻یکی از آسیب‌های اعتقادی، آن است که جریان‌های مزبور، تعریفی متفاوت از خدا دارند. اگر خدا را یک موجود جسمانی گوشه عرش بدانند، امری ساخته ذهن و باطل است. خدا همان حقیقتی‌ است که در قرآن معرفی شده و ادله قطعی و قوی عقل، آن را اثبات می‌کند. خدا، حقیقتی مطلق است که هیچ محدودیتی ندارد اما عار‌ف‌نماها با هدف جذب افراد، خودنمایی می‌کنند نه خدانمایی. در واقع، آن‌ها خداگرا نیستند، بلکه خودگرا هستند. این ، عرفان خود را ترویج می‌کنند، نه عرفان خدا را، لذا همانند شیطان، «عدو مبین»‌اند»(1) 📚1.گفتگو با آیت الله نحمدباقر تحریری، فصلنامه روشنا، شماره 84. @feraghvaadyan