eitaa logo
روشنگر مدیا
1.1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 خاطرات تکان‌دهنده یک عضو جداشده از بهائیت؛ از تحت فشار قراردادن زنان تا بی‌آبرو کردن تازه‌مسلمانان ✅روشنگر به نقل از تسنیم/ هرچند آثاری در رابطه با نحوه شکل‌گیری و ترویج در کشور نوشته و منتشر شده است، اما عموم این آثار با دیدی تاریخی و پژوهشی به قضیه نگریسته‌اند. با وجود دهه‌ها از شکل‌گیری این فرقه و ظلم‌هایی که اعضای آن بر مردم ایران روا داشته‌اند، هنوز چندان که باید و شاید به نحوه کار و فعالیت آنها در کشور پرداخته نشده است. هنوز صداهای ناشنیده بسیاری، حکایت‌هایی در سینه دارند که از روزهایی بگویند که خانواده‌هایشان در برخورد با این گروه، زندگی خود را از دست دادند. ♦️کتاب «سال‌های عطا» نوشته فیاض قادری مهرآباد، با محوریت خاطرات عطاءالله قادری مهرآباد، از معدود آثار تاریخ شفاهی در این زمینه است که داستان زندگی یکی از بهایی‌زادگان استان آذربایجان غربی را روایت می‌کند. این کتاب که اخیراً از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شده است، به‌خوبی بیان‌کننده نحوه عملکرد در منطقه عجبشیر در سال‌های پیش از انقلاب است. داستان زندگی قادری از روستای مهرآباد از توابع عجب‌شیر آغاز می‌شود؛ آن هم درست زمانی که تعزیه‌خوان روستای مهرآباد در مواجهه با یک بقال که به بهائیت گرویده است، به این فرقه می‌پیوندد. بیشتر بخوانید: https://tn.ai/2347694 @feraghvaadyan
⭕️ ارتباط سبک زندگی و جریان‌های انحرافی 🔹 براین باورند نمی‌توان تفکر یک فرد را به صورت مستقیم تغییر داد لذا ابتدا بر حوزه‌های دیگر تمرکز می‌کنند. مثلاً، پوشش افراد را مورد مطالعه قرار داده و بر آن سرمایه‌گذ‌اری میکنند. انسانها به‌طور طبیعی، در سنین نوجوانی با بحران هویت مواجه می‌شوند. نوجوان در پی متمایز ساختن خود از دیگران است، لذا دنبال مسائل و اموری خاص است. آنها تصور می‌کنند باید هویتی متمایز و متفاوت با دیگران داشته باشند. وجود فاصله اندیشه‌ای بین والدین و فرزندان و عدم درک صحیح والدین از بحران در سنین نوجوانی نیز باعث می‌شود درک متقابلی میان آنها وجود نداشته باشد و نوجوانان جذب افکار و ایده‌هایی شوند که با آنچه در خانواده و جامعه وجود دارد، متفاوت است. کسانی که پشت‌پرده این افکار و ایده‌ها قرار دارند، قطعاً بر موضوعاتی تمرکز می‌کنند که جوانان به آنها علاقه داشته باشند. کم‌کم مدلی که از پوشش آغاز و به مسائل اندیشه‌ا‌‌ی و فکری بی‌انجامد طراحی می‌کنند. آنها الگوهای طراحی‌شده بر اساس این مدل را آنقدر جذاب می‌کنند که ابتدا طرف را جذب کرده و اندک‌اندک تفکر او را با مسئله آشنا می‌سازند. 🔻به این ترتیب، یادگیری‌هایی که از قبل در فرد به وجود آمده، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که درنهایت آن اندیشه‌های مدنظر را پذیرا شود. یادگیری‌های قبلی ما قطعاً در یادگیریهای آینده‌مان تأثیرگذار است، به همین خاطر در ابتدا - به صورت تدریجی- دست به زمینه‏سازی در فرد می‌زنند. آنها هیچگاه یکدفعه و به طور ناگهانی، تفکر و ایده‌ای را طراحی و راه‌اندازی نمی‌کنند، بلکه ابتدا روی ظاهر و پوشش کار می‌کنند، سپس برغذا، رسانه (فیلم، سریال و...)، آنگاه به‌تدریج به عادی‌سازی الگوهای فکری خود در جامعه می‌پردازند. امروز، قهرمان‌هایی در فیلم‌های به نمایش گذاشته می‌شوند که چنین ایده و تفکراتی دارند؛ قهرمان‌هایی که می‌خواهند دنیا را نجات دهند. هر نوجوانی دوست دارد با این شخصیت‌ها همذات پنداری کند. این قهرمان میتواند رهبر یک ایده و تفکر خاص و انحرافی باشد. ▪️حس همذات پنداری نوجوانان و جوانان با آن شخصیت صورت می‌گیرد و ناخودآگاه آن تفکر به فرد القا می‌شود و آنها در جلد آن شخصیت فرو میروند. بنابراین به‌تدریج، افراد را از طرق مختلف به سمت و سوی اهداف و اندیشه‌های مورد نظر خود هدایت می‌کنند. این شگرد در همه حوزه‌ها به کار می‌رود. القای نیز درست به همین روش صورت می‌گیرد. @feraghvaadyan
💢 آزادی بیان به سبک فرانسوی ❇️ مریم پوژتو، نائب رئیس یکی از اتّحادیه‌های دانشجویی فرانسه برای برنامه‌ای در مجلس شرکت کرده بود که با واکنش بعضی از نماینده‌های مجلس مواجه شد. این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه اقدام موهن نشریه فرانسوی به مقدسات را آزادی بیان خوانده بود. ♨️این رفتار نشان می‌دهد آزادی در غرب فقط یک ادعای بی اساس است چرا که حقوق اقلیت مسلمان در این کشورها رعایت نمی‌شود. رسانه وابسته به جریان که دائما از عدم رعایت حقوق اقلیت در ایران گله می‎کنند بهتر است نگاهی به حقوق اقلیت‌ها در کشورهای دیگر بیاندازند تا احترام به اقلیت‌ها در ایران را مشاهده کنند. فرانسوی‌ها یک نمانده دانشجویی مسلمان را برای چند ساعت تحمل نکردند اما در جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های رسمی دارای نماینده مستقل در پارلمان هستند! @feraghvaadyan
⭕️ خیانت و آسیب بهائیت به ایران 🔸خیانت‌هایی که در حوزه کشاورزی به کشور و مردم ایران وارد نمود، غیرقابل انکار است. به گواه اسناد موجود و تاریخ مکتوب، مسئولان بهائی پیش از انقلاب به بهانه‌ی سدسازی و كمك به توسعه، تمام قنات‌ها و كاریزهای تعداد زیادی از روستاها را خشك كردند که شمار آن به 150 روستا میرسد. تا جایی که این روستاها خالی از سكنه شده و اهالی آنها به شهرها مهاجرت كردند. این امر موجب بی خانمانی خیل کثیری از هموطنانمان شد. 🔹این عناصر بهائی نظیر "منصور روحانی" (از وزرای کابینه‌ی هویدا)، نابودی كشاورزی ایران را نتیجه عدم وجود استعداد طبیعی اراضی ایران برای زراعت مطرح می‌کردند. منصور روحانی همانند دیگر هم‌مسلک بهائی خود، "عبدالكریم ایادی"، هوادار وارد كردن كلیه‌ی فرآورده‌های كشاورزی و دامی از خارج بود و می‌گفت: «ایران خیلی از محصولات كشاورزی را ارزانتر از آنچه در داخل كشور تولید می‌شود، میتواند از خارج تهیه نماید..»(1) ♦️منصور روحانی 30 هكتار از اراضی جنگلی گرگان، واقع در منطقه‌ی "ولند" را به شركت‌های و خویشاوندانش واگذار کرد و برای قانونی جلوه دادن اقدام خود، به وسیله‌ی 70 دستگاه ارّه‌ی موتوری، یک روزه تمام درختان عظیم را قطع و حتی محموله‌های چوب و هیزم را به نحوی حمل كردند كه اثری از درخت در آن محل نباشد. روحانی در دوران طولانی وزارتش با تشكیل باندی مركب از رانت‌خواران رژیم پهلوی در داخل و خارج از وزارت كشاورزی، با سوءاستفاده از مقررات مربوط به ملی شدن جنگلها، زمین‌های ملی‌شده را به نام زمین‌های زراعی به اشخاص مورد نظر خود واگذار کرد و از این طریق موجب وارد شدن ضرر و زیان در امر كشاورزی و منابع طبیعی گردید.این موارد، تنها بخش کوچکی از چپاول تشکیلات بهائیت در زمانی است که راه برای حضور در جامعه برایشان هموار بود. حال سؤال این است که آیا احقاق حق و مبارزه با چنین مفاسدی بارز، جایی برای مظلوم‌نمایی باقی میگذارد؟ 📚1.دلدم، اسكندر، زندگی و خاطرات هویدا، تهران: نشر گلفام، سال 1372، ص 188. @feraghvaadyan
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 شناسایی پیکر شهید مسیحی پس از 40 سال ✅شهید هراچ هاکوپیان از ارمنی ایران به تاریخ ۲۰ فروردین سال ۶۶ در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزاد سازی منطقه باباهادی در شمال شرق قصر شیرین صورت گرفت خون پاکش به زمین ریخت و به شهادت رسید اما پیکرمطهرش در همان منطقه ماند. 🎥در این ویدیو لحظه خبر دادن به خانواده شهید هراچ هاکوپیان را می‌بینید. @feraghvaadyan
⭕️ اغلب نوجوانان آمریکایی حضور دین در زندگی را بی اهمیت می‌دانند ❇️ تازه‌ترین تحقیقات موسسه پیو نشان می‌دهد که اغلب نوجوانان آمریکایی پیرو دین والدین خود هستند چه در انتخاب مذهب و چه در میزان انجام مناسک دینی. طبق این نظرسنجی 44 درصد نوجوانان 13 تا 17 ساله آمریکایی می‌گویند که حداقل ماهی یک بار برای حضور در آیین و خدمات دینی به می‌روند و این تقریبا با آمار حضور والدین در کلیسا طی یک ماه برابر می‌کند. 🔻شاید این هماهنگی و تبعیت از در خانواده‌های آمریکایی به دلیل هم صحبتی والدین با نوجوانان در خصوص مسائل دینی است. طبق این نظرسنجی 59 درصد از نوجوانان آمریکایی می‌گویند که اکثر اوقات یا گاهی با والدین خود درباره مسائل مذهبی صحبت می‌کنند، 48 درصد می‌گویند برخی مواقع همراه والدینشان آیین شکرگزاری پیش از صرف وعده‌های غذایی به جا می‌آوردند و فقط 25 درصد از نوجوانان با خانواده خود متون مذهبی می‌خوانند. 👈🏻اما با این وجود این نظرسنجی بیانگر این است که درصد بیشتری از نوجوانان آمریکایی حضور دین در زندگی را مهم نمی‌دانند و تنها 23 درصد از نوجوانان از اهمیت دین در زندگی سخن می‎گویند. @feraghvaadyan
💢 شیطان پرستی یا شیطان گرایی؟ 🔹 در دایره المعارف هایی که در حوزه ادیان نوشته شده است، وقتی موضوعات مربوط به شیطان و شیطان گرایی مطرح می شود، دو فرقه بیشتر مطرح می شوند و البته این مساله به دلیل حمایت های رسانه ای است که از آنها انجام شد. یکی از آنها «سیتنیسم» و دیگری «ستیانز» است. وقتی آنها خود را با ادبیات جریان ساز معرفی می کنند و می گویند سیتنیسم هستیم در واقعا سعی می کنند خودشان را به عنوان شبه جنبش القا کنند. در مصاحبه هایشان یکی از اولین نکاتی که مطرح می کنند آن است که ما شیطان پرست نیستیم بلکه هستیم. 🔻حرف اساسی که آنتوان لاوی رهبرکلیسای شیطان می زند، بسیار عجیب است، او در کتاب « » بیان می کند که اصلا اعتقاد ما این است که چیزی در عالم خارج به نام شیطان وجود ندارد، او می گوید شیطان نماینده لذت های نفسانی ما است و کلیسای شیطان اومانیستی را با تاکید بر ابعاد لذت گرایی و مادی گرایانه ترویح می کند. آنها از شیطان تعریف انتزاعی می کنند و لبه های تیز شیطان گرایی را حذف می کنند تا بشود برای عموم صحبت کنند. معتقدند که خدا و شیطانی وجود ندارد و اصل نفس اماره است که باید به آن اهمیت بدهیم. @feraghvaadyan
⭕️ بازی ایرانی علیه فرهنگ اسلامی! 🔹 وقتی در میان بازی‌های رایانه‌ای جست‌وجو می‌کنیم کمتر به بازی‌های سالم ایرانی بر می‌خوریم،‌ بازی‌هایی که بتوانند انتقال دهنده فرهنگ ناب به جوانان باشند. بازی‌های رایانه‌ای پیوند عمیقی با زندگی انسان دارد باید توجه جدی‌تری نیز نسبت به این مسأله شود که در این زمینه می توان به دو بازی «نهنگ آبی» و «پوکمون‌گو» اشاره کرد و نیازمند هوشیاری مسؤولان امر است. ↩️بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای که در حال تولید و عرضه شدن در بازار هستند نیازمند بررسی محتوایی هستند. وقتی بازی‌سازان دغدغه دینی و ندارند و تنها برای کسب درآمد به این صنعت روی آورده‌اند، حاضرند دست به هرکاری بزنند تا پول بیشتری از تولید بازی نصیب‌شان شود. این‌طور می‌شود که شاهد انتشار ۱۷ قسمت از یک بازی بی‌کیفیت با قیمتی بالا هستیم که روایتی از زندگی و تحول یک دزد است. بیشتر بخوانید: rasanews.ir/002mhB @feraghvaadyan
♨️مخالفت و خشونت بابیت و بهائیت علیه علمای اسلام 🔹 مؤسس نیز نظر خود را نسبت به علما، با خرد کردن یک چوب بر سر بزرگ‌ترین ملای ماکو نشان داد! زمانی هم که بابی‌ها شورش کردند، یکی از بابیان معروف به نام «محمدعلی بارفروش» همراه 300 نفر با شمشیرهای آخته، در شهر بارفروش(بابل) حرکت کرده و علمای شهر را تهدید نمودند. علما دریافتند که اگر دیر بجنبند، دیری نمی‌پاید که از بین خواهند رفت. این جماعت در زنجان هم ملایی را از منبر فروکشیدند و پسر شیخ‌الاسلام را کشتند! ♦️بنابراین، عقده‌گشایی نسبت به علما در ایدئولوژی بابی‌گری و ، ریشه‌ای استوار داشت و اساساً نخستین کسانی که در پی پیدایش بابیت در معرض تهدید قرار گرفتند و اغلب متحمل بی‌حرمتی شدند، علما بودند؛ موضوعی که مورد حمایت استعمار نیز بود: «مأموران سفارت روسیه در تهران در گزارش‌های خویش بر ضدیت شدید بابیه با علما تأکید و ابراز خرسندی کرده‌اند. «مرتضی مدرسی چهاردهی» به مندرجات سندی از گزارش «دالگورکی» (سفیر روسیه در ایران) خطاب به وزیر خارجه دولت تزاری، مورخ 10 ژوئن 1850م / 1229ه.ش می‌پردازد. این گزارش، گویای خشنودی روس‌ها از پیدایش بابیه و ادعاهای آن است: «خیلی خوب است که فرقه بابیه با علمای ، مخالفت و مبارزه شدید شروع کرده و آن‌ها را متهم به انحراف از اصول دین و عدم مراعات قوانین قرآن می‌نماید و عقاید فاناتیزم پیروان این فرقه روز به روز نفوذ بیشتری در مردم پیدا می‌کند. چندی پیش، دوباره در زنجان تولید اغتشاش نمود و عده زیادی از اهالی محل را به قتل رسانده...»(1) 📚1. مدرس چهاردهی، مرتضی، شیخی‌گری و بابی‌گری، ص184. @feraghvaadyan
⭕️ شاخص‌های دینداری جامعه ایران به کدام سمت و سو می‌رود؟ ✅روشنگر به نقل از ایسپا/ بسیار دیده شده است که افراد مختلف در مورد وضعیت دینداری جامعه اظهارنظر کرده و بدون اتکا به یافته‌های تجربی قابل اعتنا، حکم کلی در مورد جامعه صادر کرده‌اند. تا آنجا که این موضوع به محافل غیرعلمی و غیرآکادمیک مربوط باشد موضوع مهمی نیست چه اینکه معمولا در مورد سایر متغیرها هم افراد غیرمتخصص اظهارنظر می‌کنند. مساله از جایی شروع می‌شود که عده‌ای بخواهند با پوشش علمی به مساله وضعیت دینداری پاسخی غیرعلمی بدهند. 🔻معمولا کسانی به نظرسنجی‌ها پاسخ می‌دهند که یا به برگزار‌کننده نظرسنجی اعتماد دارند یا به موضوع مورد سنجش علاقه دارند و اکثریت جامعه که ممکن است نسبت به موضوع بی‌علاقه باشند از تور نمونه‌گیری خارج می‌شوند. به همین دلیل است که در این‌گونه نظرسنجی‌ها معمولا متناسب با جایی که لینک نظرسنجی بارگذاری می‌شود نتایج شبیه به همان‌جا و متناسب با خواسته‌های آن به دست می‌آید. ↩️ آنچه مسلم است دینداری یک سازه و مفهوم کلان است که ابعاد متفاوتی دارد و نباید حکمی کلی در مورد دینداری یا بی‌دینی مردم صادر کرد. همچنین دینداری نسل‌های مختلف نیز لزوما شبیه به هم نیست و در برخی شاخص‌ها تفاوت نسلی مشهود است به این ترتیب که میزان دینداری افراد بالای ۵۰ سال به طرز معناداری بیشتر از افراد زیر ۳۰ سال است. به نظر می‌رسد آنچه در مورد جامعه ایران شاهد هستیم نه کاهش میزان دینداری بلکه تغییر نوع دینداری مردم به ویژه نسل‌های جوان‌تر جامعه است. به نظر نگارنده حرکت به سوی مدرن شدن جامعه و به تبع آن افزایش سطح تحصیلات، شهرنشینی و ظهور رسانه‌های جدید است که نسبی‌گرایی در تفسیر و فهم را به همراه آورده است. با این حال لازم است برای بررسی تحولات جدیدتر در حوزه دینداری لازم است پیمایش‌های علمی طراحی و مجددا اجرا شود تا وضعیت حال حاضر دینداری جامعه دقیق‌تر برآورد شود. بیشتر بخوانید: https://feraghvaadyan.com/?p=2564 @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 صهیونیسم و جنگ جهانی مقدس 🔘 مطابق اعتقادات ، باید به‌وسیلهٔ پروتستان‌ها حوادثی به وقوع بپیوندد تا مسیح دوباره ظهور نماید و پیروان این مکتب وظیفه دارند برای تسریع در عملی شدن این اتفاقات بکوشند. حوادثی که باید توسط آنها عملی شود عبارتند از: 🔺 یهودیان باید از سراسر جهان به فلسطین آورده شوند و کشور در گستره‌ای از نیل تا فرات تحقق یابد و تنها یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت کنند اهل نجات خواهند بود. 🔹همچنین مسجدالاقصی و قبةالصخره در بیت‌المقدس باید منهدم شود و به‌جای این دو مسجد مقدس، معبد بزرگ را بنا شود. با تخریب این دو مسجد، جنگ نهایی مقدس به‌نام آرماگدون به‌رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شده و در این جنگ تمام جهان نابود خواهد شد. روزی که جنگ جهانی مقدس آغاز شود، ‌ مدافعانِ عمل به خواسته‌های‌ مسیح و پیشگویی‌های‌ انجیل، به دیدار مسیح نائل خواهند شد و توسط یک سفینهٔ عظیم از دنیا به بهشت حمل خواهند شد و از آنجا نظاره‌گر نابودی جهان و عذاب سخت این دنیا خواهند بود. 🔸 در جنگ جهانی مقدس زمانی که دجّال در حال رسیدن به پیروزی است مسیح در جهان ظهور خواهد کرد، و ضدمسیح شکست خواهد خورد و حکومت واحد جهانی توسط مسیح به مرکزیت بیت‌المقدس در معبدی که یهودیان و در آغاز جنگ ساخته‌اند، حکومت خواهد کرد. این حادثه پس از سال ٢٠٠٠ میلادی یقیناً اتفاق خواهد افتاد. قبل از ظهور دوبارهٔ مسیح، در جهان هیچ معنایی برای صلح متصور نیست و برای برپایی صلح و آرامش جهانی، مسیحیان صهیونیست باید مقدمات این جنگ مقدس و نابودی کل جهان را فراهم آورند. 📚یادداشت حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی @feraghvaadyan