روشنگر مدیا
آموزش و ترویج «ریکی» در کانالهای روانشناسی مثبت و جذب
🔺آموزش و ترویج «ریکی» در کانالهای روانشناسی مثبت و جذب🔺
♨️ریکی، مکتبی برآمده از هند است که مدعی انرژی درمانی بوده و اساس حیات آدمی را " انرژی " می داند. بنیانگذار و مروجان این مکتب، آن را آیینی برای رشد معنوی و عرفان معرفی میکنند. 🔸حال آنکه، اگرچه انرژی به عنوان روشی برای درمان قابل قبول است اما به عنوان دین و آیین آنگونه که ریکی مدعی است و اینکه اساس حیات انسان است – البته با بحث ماده که اساس جسم است نه حیات ، و نیز انرژی ماده ؛ خلط نشود که ریکی مدعی است این انرژی حیات کیهانی است و اساس زنده بودن یا مرگ است – هرگز نمی تواند جای عرفان را ، حداقل با آن معنای مصطلحی که دارد و با آن بار معنایی خاصی که شهود قلبی حقیقت و خدای حقیقت است ، بگیرد .
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💠 تمثیلی انگلیسی از برپایی تمدن مسیحیت صهیونیستی
💠 تمثیلی انگلیسی از برپایی تمدن مسیحیت صهیونیستی
✡️ نگاهی به سینمایی فرا ماشین EX MACHINA
1️⃣ فیلم فراماشین، در رده فیلمهایی است که تلاش دارد #جامعهسازی آینده مد نظر صهیونیسم مسیحی را رقم بزند. جامعهای که در آن تفکر #داروین در سیستم و مردم بهعنوان جهانبینی پایه موضوعیت دارد.
2️⃣ حاکمیت با استناد به قدرت برتر بودن، زیردستان و ضعیفان را نابود میکند تا قدرت کنترل را حفظ نماید و سلطهپذیرانی که با باور به تصادفی بودن همه چیز، ضعف و زیردست بودن خود را پذیرفتهاند و تهدیدی برای حکومت نیستند.
3️⃣ در چنین آیندهای، سایبر استراتژیک بهعنوان پایه کنترل تمامیت منابع جهان اعم از اقتصادی، انسانی، اطلاعاتی، طبیعی و… در اختیار حاکمیت است و موجب استعمار، استثمار و استحمار مردم خواهد شد.
4️⃣ زندگیِ متصورِ #صهیونیسم، فروکاست و نابودی کامل هرگونه قدرت منازع با آنها است. عامه مردم فریفته و مغلوب تکنولوژی سایبری شدهاند و عده محدودی که بیدارند، توسط سلاحهای تروریستی #بیوسایبر نابود میشوند.
5️⃣ انتهای فیلم فراماشین از این حیث کاملاً گویا و البته تکاندهنده است. از زمانی که آوا در نهایت بیاحساسی، بیرحمی و بیتوجهی کالب را در خانه بصورت محبوس رها کرده و او را ترک میکند؛ تا سکانس پایانی فیلم که وی در یک چهارراه شلوغ، با ظاهری انسانگونه در میان دیگر مردم ایستاده و شهر را نگاه میکند. نمایش آوا در یک چهارراه شلوغ از زندگی انسانها استعاره از نفوذ موجودات هوشمند تطوریافته در جامعه نوع انسان است و به معنی شروعی بر پایان نوع انسان توسط تطور پس از خودش.
6️⃣ با بیان فوق، آوا همان #آرزوی_یهود، یا بهعبارت دیگر همان جامعه یهودیان صهیونیستی است که اکنون آرزوی برپایی تمدن خود را دارد و با کمک دیگر انسانها از زنجیر دشمنانش رها شده و سپس همان یاریگران را به نیت مرگشان رها میکند و چهارراه شلوغ شهر، جامعه بشری است که اکنون صهیونیسم بهصورتی کاملاً رها و آزاد اما کاملاً ناشناس، وارد آن میشود، حریصانه به جایجای آن مینگرد تا به آنچه که میخواهد تغییرش دهد و نسل و تطور خود را در آن و با استثمار آن توسعه بخشد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
@jscenter
@Feraghvaadyan
سلطنت بهائی یا عدم دخالت در سیاست!
#شوقی_افندی در یکی از آثار خود، سومین مرحلهی پیشرفت بهائیت را با به رسمیت شناخته شدن #بهائیت در جهان و تأسیس حکومت و سلطنت (الهی) بهائی پیشبینی میکند.(توقیعات مبارکه خطاب به احبّای شرق، صص 501-503) از اینرو در ادامه لازم میدانیم توجه شما را به دو نکته جلب نماییم.
#اول: فرقهی بهائیت از ابتدای تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران، مخالفت خود را در خفا و علناً با آن اعلام داشته است.(شبکهی آیین بهائی) چرا که اساساً بهائیت، خود را مخالف جدی حکومت دینی معرفی میکند. با این حال چگونه ممکن است بهائیت از یکسو مخالف حکومت دینی باشد و از سویی دیگر، آرزوی تشکیل سلطنت بهائی را در سر بپروراند!(مجلهی اخبار امری، ش 3، ص 14)
#دوم: هرچند که پیشوای سوم بهائیان نیز آرزوی تشکیل سلطنت بهائی را به گور برد؛ اما آیا اساساً چنین آرزویی با اصل «عدم مداخله در سیاست» بهائیت سازگاری دارد؟!(اقدس، ص 27) اما این رفتار تشکیلات بهائی، بیشتر شبیه به این ضرب المثل ماند که: «گربه دستش به گوشت نرسید و گفت، پیف پیف بو میدهد»!؟
@ferghenews
@Feraghvaadyan
رابطه اسلام و فقر در خاورمیانه
جیمز ای رابینسون (استاد دانشگاه شیکاگو ) و دارون عجم اوقلو (استاد دانشگاه MIT) در کتاب «چرا ملت ها شکست میخورند؟» به بررسی علل توسعه و عقب ماندگی کشورها میپرداند.
در صفحه 94 ترجمه این کتاب
(انتشارات روزنه) در مورد نظریه رابطه اسلام و فقر در خاورمیانه چنین آورده است:
✍ «کشورهای این منطقه عمدتا مسلمان هستند و درمیان شان ممالک غیر نفتی بسیار فقیرند. آن هایی که نفت دارند ثروتمندند. اما این ثروت بادآورده نتوانسته به اقتصاد امروز عربستان و کویت تنوع ببخشد. آیا این شواهد به طور قانع کننده ای نشان از اهمیت دین ندارند؟؟!
این استدلال ظاهرا معقول به نظر میرسد اما درست نیست!
کشورهایی چون سوریه و مصر فقیرند و مردمشان عمدتا مسلمان اند. اما این کشور ها به شکلی نظام مند از وجوه دیگری نیز که برای رفاه اقتصادی اهمیت بسیاری دارند، از سایر سرزمین ها متمایزند. اولا همه آنها از استان های امپراطوری عثمانی بوده اند که این امر به شدت و به نحوی زیان آور مسیری را که به وضعیت فعلی آنها منتهی شد، شکل داده است. پس از آنکه حکومت عثمانی فروپاشید خاورمیانه جذب امپراطوری های استعماری انگلیس و فرانسه شد که باز هم از پیشرفت آن جلوگیری کردند. کشورهای این منطقه پس از استقلال، به پیروی از بخش عمده دنیای استعماری پیشین زیر چتر رژیم های سیاسی اقتدارگرا و سلسله مراتبی رفتند. این رژیم ها تنها تعدادی اندک از نهادهای اقتصادی و سیاسی را که برای نیل به موفقیت اقتصادی اهمیت حیاتی دارند بنا نهادند. این مسیر را تاریخ حکومت اروپاییان و عثمانیان شکل داده بود.
رابطه میان فقر و اسلام در خاورمیانه جعلی و مبتنی بر اندیشه های نادرست است.»
-همچنین در صفحه 88 این گونه توضیح میدهد:
✍ «این خاورمیانه بود که انقلاب نوسنگی را هدایت کرد و اولین شهرها در عراق امروزی گسترش یافتند. آهن، نخست در ترکیه امروزی گداخته شد و تا اواخر قرون وسطی خاورمیانه از لحاظ فناوری پویا و فعال بود.»
در پایان شاید جالب باشد که بدانید شش اقتصاد دان برنده نوبل و شماری از اندیشمندان این کتاب را تحسین کرده اند.
yon.ir/PrQrC
@Naghde_elha
@Feraghvaadyan
📣 شماره تازه فصلنامه تخصصی فرق و ادیان، «روشنا» منتشر شد. هفتاد و هفتمین شماره فصلنامه روشنا(ویژه تابستان) به همراه مصاحبه اختصاصی با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، میزگرد تخصصی، مجموعه گزارش های میدانی از برنامه های اقلیتهای دینی و مجموعه مقالات و مصاحبهها در موضوعات بهائیت، تصوف، مسیحیتتبشیری، فرقههای نوظهور و انجمنحجتیه چاپ و آماده عرضه به علاقهمندان می باشد.
@Feraghvaadyan
✝کودکان کلیسایی
🏥«کانون شادی»، ابزاری برای جذب
✍«کانون شادی» یا Sunday school که مدرسه «شبت» (sabat school) نیز نامیده میشود، بخشی از ساختار اجرایی کلیسایی مسیحیت است که به آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان اختصاص دارد. بسیاری از فرق مسیحی، این بخش را در کلیسای خود لحاظ کردهاند. نخستینبار این اصطلاح در سال 1780 میلادی (در انگلستان) توسط «ویلیام گیف» برای کار با بچهها به کار رفت. البته بنا به قرائنی، اولین کانون شادی در سال 1751، در کلیسای «سنت ماری» ناتینگهام راهاندازی شدهاست.
🏥این مدارس با استقبال زیادی در انگستان روبهرو شد، به طوریکه در سال 1785، حدود 250 هزار کودک درSunday school (کانونشادی) حضور مییافتند که 5 هزار تن از آنها در منچستر زندگی میکردند. اقبال کلیساها به کانونشادی موجب شد تا مرکزی به نام «جامعه توسعه و استقرار مدارس یکشنبه» به وجود بیاید. این مرکز در طول زمان، فعالیتهای خود را توسعه داد، بهگونهای که در سال 1895 بیش از 91 هزار جلد کتاب، 24232 عهد و 5365 انجیل توزیع کرد.
با توجه به اهمیت این نهاد نزد جریان تبشیر، همزمان با ورود هیئتهای میسیونری به نقاط مختلف جهان، ازجمله ایران، همراه با تأسیس نخستین کلیساها، این مراکز نیز فعالیت خود را آغاز کردند.
🔹از زمانی که کلیسای جماعت ربانی در زیرزمین خانه ست یقنظر به وجود آمد، برنامه کانون شادی برای کودکان نیز در روزهای یکشنبه برقرار بود. این روند همچنان ادامه پیدا کرد و کانون شادی با توجه به جایگاهی که داشت، از سال1375( 1995م) به یکی از کمیتههای کلیسا تبدیل شد .
🔸در سال 1337، ست یقنظر به همراه مارک بلیکس و جیم نیلی، ساختمان رسمی کلیسای جماعت ربانی را در خیابان طالقانی گشودند و کانون شادی، فعالیت خود را در کنار سایر بخشهای کلیسا از جمله آموزشگاه کتاب مقدس پی گرفت. مدیریت کانون شادی در ابتدا بر عهده «سارو خاچیکیان» بود که درکنار هایک هوسپیان مهر و ساموئل یقنظربه تعلیم و تربیت کودکان مشغول بودند. پس از وی، مسئولیت کانون به «آرمان رشدی» واگذار شد..
🔹🔸نیک میدانیم که فرایند جذب، حتی از تبلیغ و تبشیر نیز مهمتر است، چراکه تا جذب صورت نگیرد بشارت هم بیمعنا خواهدبود. این مسئله، نمایانگر اهمیت نقش و جایگاه کانون شادی در نگاه فرقهای مسیحیت تبشیری است. «المیر ال. تاونز» در کتاب «آنچه معلمین کانون شادی باید بدانند» مینویسد: کانون شادی، لشگر کلیسایی است که جانها را برای مسیح صید میکند».
📚منبع: روشنا
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
✅ادای احترام خبرنگار زرتشتی ایرنا به پرچم حرم مطهر امام رضا (ع)
@FERAGHVAADYAN
300 متهم در پرونده خیابان پاسداران
رئیس دادگاههای انقلاب اسلامی تهران:
🔹در رابطه با ناآرامیهای خیابان پاسداران حدودا به ۱۵۰ پرونده رسیدگی شده و بیش از ۳۰۰ پرونده تشکیل شده است یعنی بیش از ۳۰۰ متهم دستگیر شدهاند و اتهامات سایر افراد نیز به مرور وقت تعیین شده رسیدگی خواهد شد/ میزان
@Feraghvaadyan
🔻«سودای تفکیک»، حاصل قلم دکتر سیدحسن اسلامی اردکانی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب به زودی از سوی نشر کرگدن منتشر می شود.
🔻مهمترین آموزههای مکتب تفکیک عبارتاند از: جدایی راه دین از فلسفه و عرفان؛ برتری شناخت دینی؛ استناد این شناخت به قرآن و حدیث؛ اتکا به ظاهر آیات و روایات و سرانجام رد هرگونه تأویل. مکتب تفکیک کارش را با نقادی فلسفه و بیاعتبارسازی آن آغاز میکند، اما میکوشد از طریق آن کسب اعتبار کند.
🔻شاید در متون معاصر حملهای تندتر و بیرحمانهتر از نقدهای طرفداران این مکتب به فلسفۀ اسلامی نتوان یافت، اما در همین متون بزرگان این مکتب «فیلسوف تفکیکی» لقب میگیرند. مدعیان تفکیک ما را به نوعی خاص از عقلانیت دعوت میکنند که به نظر میرسد با عقلانیت رایج تنها اشتراک لفظی دارد. آنان ما را به تعبد و قبول آموزهها و رازهایی فرامیخوانند که نهتنها برای آنها دلیلی به دست نمیدهند، که حتی معتقدند ما توان ادراکشان را نیز نداریم.
🔻در این کتاب پس از مروری بر سنت فلسفهستیزی در جهان مسیحیت و اسلام، مهمترین آموزههای مکتب تفکیک مطرح و نقد میشوند. سپس روششناسی طرفداران این مکتب مورد توجه قرار میگیرد و آنگاه آراء شخصیتهای برجستۀ این جریان فکری و چالشهایی که آنان با شخصیتهای برجستهای مانند علامه طباطبایی داشتهاند کاویده میشود.
💠 @Feraghvaadyan
💠 @adyan_uni