eitaa logo
روشنگر مدیا
953 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی دیگر از ادعاهای آتئیست‌های ایرانی نیز شکست خورد: ژورنال Public Library of Science با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد تمام تحقیقات علمی سابق که در سال‌های اخیر منتشر شده بودند و اعلام میکردند که آتئیست‌ها افراد باهوش‌تری نسبت به مذهبی‌ها هستند اشتباه بوده و هیچ رابطه‌ای بین بالا بودن هوش و قدرت تفکر تحلیلی با کاهش اعتقادات مذهبی وجود ندارد👇 http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0172636 در سال‌های اخیر آتئیست‌ها با خوشحالی فراوان لینک‌هایی از سایت‌های مختلف منتشر کرده و ادعا میکردند که آتئیست‌ها نسبت به افراد مذهبی باهوش‌تر هستند و هرچقدر که انسان‌ها باهوش‌تر و دارای قدرت تفکر و تحلیل بالاتری باشند تمایل کمتری به اعتقادات مذهبی دارند. اما این خوشحالی و ذوق آتئیست‌ها نیز مانند سایر توهمات آن‌ها زود گذر بود. در ابتدا تعدادی از لینک‌هایی که آتئیست‌های ایرانی در سال‌های اخیر با خوشحالی منتشر میکردند را می‌آوریم و در انتها مقاله‌ی جدید ژورنال Public Library of Science که به تازگی(2017) منتشر شده و در آن اعلام شده که همه‌ی این ادعاها اشتباه بوده است را می‌آوریم: سایت خبری ایندپندنت: Atheists are more intelligent than religious people, say researchers ترجمه: محققان میگویند که آتئیست‌ها باهوش‌تر از افراد مذهبی هستند👇 http://www.independent.co.uk/news/science/atheists-more-intelligent-than-religious-people-faith-instinct-cleverness-a7742766.html سایت پزشکی medical daily: Proved : Atheists More intelligent than religious people ترجمه: ثابت شده است که خداناباوران از دین‌داران باهوش‌تر هستند👇 http://www.medicaldaily.com/proved-atheists-more-intelligent-religious-people-250727 مرکز ملی زیست فناوری آمریکا: A meta_analysis of 63 studies showed a significant negetive association between intelligence and religiosity. Intelligent people may therefore have less need for religious beliefs and parctices. ترجمه: یک آنالیز کلی شامل 63 تحقیق یک رابطه‌ی منفی بین هوش و مذهبی بودن نشان میدهد. افراد باهوش ممکن است کمتر به اعتقادات مذهبی نیاز داشته باشند👇 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23921675/ سایت IFL science: Study Suggests Atheists Are More Intelligent Because They Can Override Religious Instinct ترجمه: مطالعات نشان میدهند که آتئیست‌ها باهوش‌تر هستند زیرا آن‌ها میتوانند غرایض مذهبی را نقض کنند👇 http://www.iflscience.com/brain/study-suggests-atheists-are-more-intelligent-because-they-can-override-religious-instinct-/ سایت روانشناسی psychology today: Why Atheists Are More Intelligent Than the Religious ترجمه: چرا آتئیست‌ها باهوش‌تر از مذهبی‌ها هستند👇 https://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/201004/why-atheists-are-more-intelligent-the-religious ♦️اکنون(2017) ژورنال Public Library of Science با بررسی و تحلیل این مقالات و انجام تحقیقات مجدد اعلام کرد که تمام این ادعاها اشتباه بوده است. عین متن منتشر شده در این مقاله به همراه ترجمه: The original finding does not seem to provide reliable or valid evidence that analytic thinking causes a decrease in religious belief. No evidence that analytic thinking decreases religious belief ترجمه: یافته های اصلی به نظر نمیرسد که مدرک معتبر و صحیحی ارائه دهد که تفکر تحلیلی(متفکر و باهوش بودن) باعث کاهش اعتقادات مذهبی می‌شود. هیچ مدرکی دال بر اینکه تفکر تحلیلی باعث کاهش اعتقادات مذهبی شود وجود ندارد. لینک مقاله‌ی منتشر شده در ژورنال Public Library of Science👇 http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0172636 لینک همین مقاله در NCBI👇 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28234942 مجله‌ی نیویورک(New York magazine) نیز با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد که تمام ادعاهای سابق مبنی بر اینکه هرچه انسان‌ها باهوش‌تر و دارای قدرت تحلیل و تفکر بالاتری باشند کمتر مذهبی هستند، رد شده است👇 http://nymag.com/scienceofus/2017/03/thinking-analytically-doesnt-make-you-less-religious.html در انتها باید گفت برای اثبات این موضوع که باهوش بودن هیچ ربطی به گراییدن به آتئیسم ندارد، نیازی به این مقاله‌ی جدید منتشر شده نبود و صرفا با نگاهی گذرا انداختن به آتئیست‌های ایرانی و گوش دادن به سخنان مضحک و جاهلانه‌ی آنها به سادگی میتوان فهمید که آتئیست بودن هیچگونه ربطی به باهوش بودن ندارد. نقد الحاد و آتئیسم @feraghvaadyan @Naghde_elhad
⭕️کدام عرفان؟ (بخش دوم) ✍نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ↙️مقوله بخشش و گذشت که در اندیشه دایر، معنایی متفاوت دارد. دایر بحث گذشت و بخشش را با تلاش برای بخشش خویشتن (در درجه نخست) مطرح می‌کند، اما آن را نه به سبب ارتکاب گناهان یا احساس گناه افراد از اعمال بد خویش، بلکه فقط و فقط برای ایجاد آنچه «حس آزادی» می‌خواند، تشویق می‌نماید. به عقیده دایر، دایره ارزش‌های تحمیل‌شده از سوی سنت‌ها و ادیان اعتقادی افراد، سخیف‌تر از آن است که نیازی به مقوله عفو و بخشش را مطرح کند و اساساً افراد نباید خود را به سبب این ارزش‌های تحمیلی مورد مؤآخذه قرار داده و احساس گناه کنند، لذا اولین مرحله بخشش را که از قضا مهم‌ترین مرحله هم تلقی می‌کند، همین بخشش به‌ظاهر آزادی‌بخش اعلام می‌دارد. وی‌ می‌نویسد: «...افرادی به نام بزرگ‌ترها و از ما بهترها [باید] به آن‌ها [مردم] بگویند چه باید بکنند، از چه بپرهیزند...، نسبت به احساسات جنسی خود بی‌اعتنا باشند، همه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت از خود را مردود شمارند و لعن کنند، هرگز طلاق نگیرند و طلاق ندهند و... . آیا این‌ها ارزش‌های اصیل شماست یا ارزش‌های تحمیل‌شده دیگران؟... در اینجا یکبار دیگر مزخرف بودن و بی‌معنی بودن نیاز به عفو نمودار می‌شود؛‌ شما نیازی به عفو خویشتن به لحاظ گناهان مرتکب‌نشده ندارید و چیزی برای عفو وجود ندارد... اگر رفتار شما مغایر با این مقررات قطعی و برگشت‌ناپذیر است، مرتکب عمل غیراخلاقی نشده‌اید و تنها مبادرت به عملی کرده‌اید... با پذیرفتن خود به صورت تمام و کمال، دیگر نیازی به عفو خویشتن ندارید... این شما را آزاد می‌گذارد و حق تعیین سرنوشت را می‌دهد.»(1) بدین‌سان، مآلاً ارزش‌ها و سنت‌ها را زیر سؤال برده و پایبندی بدان را مانع پیشرفت می‌خواند. این پرهیز از حس گناه که دایر آن را نشانه زوال معنویت می‌خواند، دقیقاً با مبانی اعتقادی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، در تضاد است. مفاهیمی چون «نفس لوامه» در متون اسلامی، درواقع به مثابه عامل و موتور محرکی است برای بیدار شدن حس معنویت‌خواهی و بیرون آمدن از منجلاب فساد و اندیشه‌های پلید و لذا می‌توان آن را موهبتی از جانب حق‌تعالی دانست. 📚پی‌نوشت: 1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، صص352-350. @feraghvaadyan
✝♨️ خشم تبشیری‌ها از همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی🔻
روشنگر مدیا
✝♨️ خشم تبشیری‌ها از همزیستی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی🔻
🔴ابراز رضایت نمایندگان اقلیت‌های دینی،‌ به ویژه ارامنه از شرایط حقوقی و زیستی زندگی در ایران، خشم جریان تبشیری را برانگیخته و هر بار که با اعلان مواضع همراهانه آن‌ها با نظام و ملت مسلمان ایران مواجه می‌شوند، مراتب خشم و کینه فروخورده خویش را با انتشار مطالب مختلف در رسانه‌های وابسته ابراز داشته و با سیاه‌نمایی علیه نمایندگان ارامنه و مسئولین ممملکتی، سعی در انحراف افکارعمومی و وارونه جلوه دادن مسائل دارد. این در حالی است که تلاش‌های آن ها در- به‌اصطلاح- تأثیرگذاری بر جامعه ارامنه و همراه نمودن آن‌ها (به‌ویژه در ایام اغتشاشات 96) هیچ دستاوردی نداشت و چه‌بسا اعلام حمایت قاطبه مسیحیان ایران از نظام و محکوم نمودن اغتشاشگران، تبشیری‌ها را رسواتر از همیشه ساخت. @feraghvaadyan
📃بیانیه نماینده ارامنه ایران در اعلام همبستگی با دولت و ملت سوریه 🔶محکومیت حملات موشکی علیه سوریه ↙️ «بدینوسیله اقدام نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه نیروهای مسلح و مراکز نظامی جمهوری عربی سوریه و همچنین غیرنظامیان این کشور را که بر خلاف قوانین و موازین بین المللی می باشد، شدیداً محکوم نموده و از اقدام شرم آور برخی از کشورهای عربی در همراهی و همکاری با نیروهای مهاجم علیه سوریه ابراز انزجار می نمائیم. همچنین ضمن محکوم نمودن بی توجهی قدرت های جهانی نسبت به تهاجم نظامی انجام گرفته و همراهی آن ها با دشمنان ملت سوریه از اقدام شرافتمندانه و صادقانه کشورهایی که در کنار ملت سوریه ایستاده اند قدردانی می نمائیم. دولت و ملت شجاع سوریه به مقاومت قهرمانانه خود ادامه داده و روحیه میهن پرستی و تعهد و همچنین عزم و اراده خود درحمایت از دولت قانونی سوریه را به اثبات خواهد رساند. از سران کشورهای متخاصم می خواهیم تا سیاست تحمیل طرح های خود به ملت های کوچک منطقه با توسل به زور و سلاح را کنار گذاشته و در راستای برقراری صلح از طریق اصول گفتگو و احترام و شناخت متقابل تلاش نمایند. دعا می کنیم تا جنگ ها هر چه سریعتر پایان یافته و صلح و دوستی میان ملت های جهان برقرار شود.» اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران 15 آوریل 2018 @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ به خاطر خیانت انگلیسی‌ها و کشته شدن ۱۴ میلیون ایرانی از جمعیت ٢٠ میلیونی آن زمان صحبت‌های موبد خورشیدیان از قحطی بزرگ ایران در سال ۱۲۹۶_۱۲۹۸ @feraghvaadyan @adyan8
✅درسالروز مبعث پیامبر(ص)بانوی کره‌ای درحرم رضوی به دین اسلام مشرف شد.کیم یونگ که بهمراه خانواده به مشهد مقدس سفرکرده بود، باحضور درحرم مطهرمسلمان شدو مذهب تشیع رابرگزید. @feraghvaadyan @rahyafte_com
25.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارشی از خشونت خانگی علیه زنان در کشورهای مسیحی و مدعی حقوق بشر /رهپویان
گورستان ارامنه لیلیان از دوره قاجار در روستای لیلیان خمین به یادگار مانده است. گفته می‌شود ارمنیان خمین عمدتا در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، به تهران و ارمنستان مهاجرت کردند. @tehranprelacy
🔸معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا‼️ ✍ ديپاك چوپرا امروزه جايگاه ويژه‌اي را در ميان رهبران  جنبش‌هاي معنوي نوپديد به خود اختصاص داده است. 👈 پيشينه زندگي چوپرا، آشنايي و تربيت وي در مكتب رهبران معنوي ـ همچون تریگونا و مهاريشي ماهاش ـ  سرآغازي براي شكل‌گيري يك جنبش پوياي معنوي براي جهان غرب به‌شمار مي‌رود. ديپاك چوپرا واشنگتن‌دی‌سی را براي شروع فعاليت‌هاي خود انتخاب كرده و یک کلینیک پزشکی آیورودايی را با کمک ماهاری ـ شی رهبر تی. ام راه اندازی می‌کند. 👈آشنایی چوپرا با فرقه‌های معنوی درمان‌گرا باعث می‌شود رویکرد تطبیقی به یافته‌های جدید پزشکی را در پیش گیرد؛ به همین جهت در سال ۱۹۸۹، کتاب «شفای کوآنتومی: کاوشی در مرزهای پزشکی ذهن- بدن» را  نوشت. این کتاب آغازی برای ترویج آموزه‌های شبه‌معنوی چوپرا به‌شمار مي‌رفت؛ بدین صورت که به بهانه‌ی ارائه راهکارهای درمان و تغذیه از طریق ذهن و بکارگیری مراقبه‌های شرقی، تفکرات اومانیستی غرب و الهیات شرقی را درهم می‌آمیزد. چوپرا در سال ۱۹۹۳ بنیاد تی‌ام را ترک می‌کند و کالیفرنیا را برای تأسیس مرکز درمانی- معنوی جهت ترویج افکار خود برمی‌گزیند. ❌ فعالیت  گسترده چوپرا در این مرکز، تأسیس یک شبکه‌ي تلویزیونی با نام کانال جهانی شفا، نشر آثار متعدد و ادعای درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج ـ به‌خصوص بیماری AIDS ـ و ادعای افزایش طول عمر از طریق آموزه‌ها و مراقبه‌های وی باعث می‌شود در سال 1999 مجله تایم نام چوپرا را در لیست چهره‌های تأثیرگذار و قهرمان‌های قرن بیستم ذکر ‌کند. ادامه در لینک زیر: http://pajoohe.ir/معنویت-انسان‌انگار-در-افکار-دیپاک-چوپرا__a-61852.aspx 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
🔹برخی دانشمندان خداناباور که دارای فرزند می باشند، سنت های دینی را به دلایل اجتماعی و شخصی پذیرفته اند. ➖➖➖➖➖ ▫️پژوهشی از دانشگاه رایس و دانشکده بوفالو - زیر مجموعه دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) این مطالعه همچنین دریافت که برخی دانشمندان خداناباور می خواهند کودکانشان با ادیان متفاوت آشنایی یابند تا بتوانند تصمیم آگاهانه ای درباره انتخاب های دینی خود داشته باشند. 📌جامعه شناس دانشگاه رایس، الین هووارد اکلاند، پژوهشگر اصلی مطالعه و نویسنده مقاله ای در شماره دسامبر نشریه Scientific Study of Religion، اظهار می دارد که: "پژوهش ما تنها نشان می دهد در جامعه ایالات متحده، دین و خانواده تا چه حد در هم تنیده اند - آن قدر که حتی افرادی که به کمترین میزان مذهبی اند، دین را در زندگی شخصی خود مهم می یابند. 📌پژوهشگران دریافتند 17 درصد از خداناباوران دارای فرزند، بیش از یک بار در سال در تشریفاتی دینی شرکت می کنند. این پژوهش از طریق مصاحبه با نمونه ای انتخابی از 275 شرکت کننده، که از میان اسامی یک برآورد 2198 نفره از اساتید دائم و استادیاران علوم طبیعی و اجتماعی، در 21 دانشگاه ممتاز ایالات متحده انتخاب شده اند، به عمل آمده است. نزدیک به نیمی از جمعیت برآورد اولیه، اظهار کردند شکلی از هویت مذهبی را دارا هستند در حالی که نصف دیگر چنین اظهاری نداشتند. این افراد برای وارد کردن دین به زندگی خود، به ادله شخصی و اجتماعی استناد کردند، شامل: هویت علمی: مشارکت کنندگان در مطالعه تمایل داشتند فرزندان خود را در معرض تمام منابع دانش (از جمله دین) قرار دهند و به آن ها اجازه بدهند که خودشان برای هویت دینی خود تصمیم بگیرند. تاثیر همسر: مشارکت کنندگان تحت تاثیر همسر یا شریک خود در یک آیین دینی شرکت دارند. تمایل نسبت به اجتماع: مشارکت کنندگان مفهومی از رفتار و اجتماع دینی می خواهند حتی اگر با شیوه استدلال دینی موافق نباشند. 📌اکلاند می گوید یکی از جالب ترین یافته ها، دریافتن این حقیقت بود که نه تنها برخی دانشمندان خداناباور تمایل دارند فرزندانشان در معرض آداب و رسوم مذهبی باشند، بلکه همچنین به "هویت علمی" به عنوان دلیل این کار ارجاع می دهند. اکلاند می گوید: "ما فکر می کردیم که این افراد احتمالا کمتر تمایل داشته باشند که فرزندان خود را با سنت های دینی آشنا کنند، اما دریافتیم دقیقا عکس آن صادق است. آن ها می خواهند فرزندانشان گزینه انتخاب داشته باشند، و این امر با هویت علمی آن ها که کودکان را در تماس با همه منابع دانش قرار می دهند، مطابقت بیشتری دارد". یکی از شرکت کنندگان در مطالعه که در خانواده ای قویا کاتولیک بزرگ شده بود بعد ها به این باور رسیده بود که علم و دین سازگار نیستند. او گفت آن چه که می خواهد به دختر خود انتقال دهد - بیش از آن که باور به ناسازگاری علم و دین باشد - توانایی انتخاب آگاهانه و اندیشمندانه خودش است. این شرکت کننده اظهار داشت: "من... به او القا نمی کنم که باید به خدا باور داشته یا نداشته باشد". وی اظهار داشت که فرزندش را به این منظور در معرض همه گزینه های دینی شامل مسیحیت، اسلام، بوداییسم و غیره قرار می دهد. اکلاند اظهار داشت که یافته های این مطالعه به عموم مردم کمک خواهند کرد که نقش آیین های دینی را در جامعه بهتر درک کنند. وی اظهار داشته است: "فکر می کنم درک این که دانشمندان غیر مذهبی چگونه در زندگی خانوادگی خود دین را به کار می بندند، عملکرد مهم آن را در ایالات متحده آشکار می کند". 📚اکلاند نویسنده کتاب "علم در برابر دین: در واقع دانشمندان چه فکری می کنند" است که سال گذشته [متن متعلق به سال 2011 است] توسط نشر دانشگاه آکسفورد منتشر شد. 🔎این مقاله با همکاری جامعه شناس دانشگاه بوفالو SUNY، کریستن شولتز لی، نوشته شده است. بودجه دانشگاه رایس و کمک هزینه ای از جانب بنیاد جان تمپلتون، حامی این پژوهش بوده است. ➕ كلید واژه: « » ↩️منبع: 🔖دانشگاه رایس. http://news.rice.edu/2011/11/30/some-atheist-scientists-with-children-embrace-religious-traditions-according-to-new-rice-research/ ➖➖➖➖➖ ▪️نقد الحـاد و آتئیسمـ 🆔 @Naghde_elhad