eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️هتاکی مبلغ تبشیری به کشورهای اسلامی 🔹یکی از خصایص مبلغان بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است و همواره اقدام به هتاکی و فحاشی نسبت به پیامبراکرم(ص) و عقاید می‌کنند. @feraghvaadyan @n_masihiat
⭕️ قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار ❇️ حجت‌الاسلام رسول حسن زاده مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی: «کارگاه و سمینارهای بسیار و متعددی با عنوان « » برگزار می شود و در برخی از آنها هم از «قانون جذب» به عنوان موضوعی که مورد تأیید متون اسلامی است نام برده می‌شود و حتی برخی از سخنرانان و برگزار کنندگان این سمینارها، قانون جذب را اصالتاً متعلق به معارف دینی می دانند و مدعی‌اند که اساساً خاستگاه این مفهوم، متون دینی و اسلامی است. اینکه به این قانون به عنوان یک موضوع روانشناختی نگاه شود خیلی فرق دارد با اینکه آن را به مباحث دینی و عرفانی ربط دهیم و از آن به عنوان دستاویزی برای دینداری مردم استفاده کنیم. به بهانه این موضوع سراغ رسول حسن زاده، مدیر گروه فرق نوپدید پژوهشکده جامعه المصطفی و پژوهشگر ادیان و فرق رفتیم و با وی راجع به این موضوع گفتگو کردیم؛ 🔻عده ای می‌گویند قانون جذب و امثال آن تماماً دعاست، تفکر است، تصویرسازی است، هرچه که هست را به عنوان قانون جذب مطرح و همه چیز را به آن تحمیل می کنند، برخی می گویند قانون جذب، یک قانون علمی است. اما آیا واقعاً اینطور است؟ آیا قانون جذب یک اصل معنوی است؟ آیا اصل فراروانشناختی و یا متافیزیکی است؟ در خود غرب این بحث به چالش کشیده شده است. دلیل اینکه درباره این قانون تا این اندازه قیل و قال وجود دارد آن است که قانون جذب خروجی آکادمیک نیست و محل تولد و خواستگاه آن فرقه های سری و زیرزمینی مثل است. جریان داعیه دار قانون جذب، «جنبش فکر نو» است که یک جنبش معنوی غربی است. قانون جذب محصول یک جریان معنوی سکولار است و محصول اندیشمند علمی نیست. وقتی می بینیم که خواستگاه چنین بحثی جریان های فرقه ای هستند، طبیعتاً نمی توانیم این جریان را علمی بنامیم، بلکه جریانی ایدئولوژیک است، جریانی که می خواهد به ما روش فکر و زندگی بدهد. بیشتر بخوانید: mehrnews.com/xSHq4 @feraghvaadyan
💢6 کتاب جدید در نقد و بررسی بهائیت منتشر شد ✅ فرقه‌سازی و ادعاهای دروغین از دیر باز در میان جوامع مختلف به عنوان یکی از ابزارهای سودجویی انسان های منحرف بوده است. دولت‌های استعمارگر با استفاده از این اهرم ضمن ایجاد رخنه و شکاف در جامعه و تضعیف باورهای مردمی بر هویت و فرهنگ مردم شبیخون زده و ثروت‌های آنان را تاراج کردند. این توطئه استعماری در جوامع و ملل با و دین‌سازی عملیاتی شده است. 🔻بهائیت هم از جمله این فرقه‌ها بود که در میان تشیع از سوی دول استعمارگر ایجاد گردید تا با تضعیف ارکان شیعه فرصت را برای سلطه خود فراهم آورند. این جریان شیطانی با استفاده از ادبیات دینی تمام مقدسات و ارزش‌ها را مورد یورش و با هدف اندیشه‌سازی در تاریخ و دین قرار داده، و به تخریب وجهه علمای شیعه با ایجاد شکاف در میان مردم اقدام به نفوذ در ارکان سیاسی دولت ایران کرده و برای توسعه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی خود زمینه‌سازی کنند؛ بی‌شک، امروز تمامی فرقه‌های منحرف از جمله با استفاده از ابزارهای تبلیغی پیچیده و با در نظر گرفتن مسائل روان‌شناختی و اجتماعی و سوء استفاده از احساسات مذهبی و دینی مردم، افکار آنان را منحرف کرده و عقاید آنان را متزلزل می‌سازند و با کمک این روش‌ها، در پی جذب افراد مختلف بر می‌آیند. 👈🏻در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای مقابله با اندیشه‌های الحادی و جریانات ساختگی به ویژه جریان منحرف، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه‌السلام 6 کتاب در نقد و بررسی فرقه بهائیت روانه بازار نشر کرده است. https://tn.ai/2333495 @feraghvaadyan
⭕️ تفاوت شادی در معنویت اسلامی و معنویت سکولار ❇️ «شادی» از نیازهای فطری و گمشدۀ بشر امروزی است و تنها منحصر در امور دنیوی و پوچ نیست و به این امور خاص خلاصه نمی‌شود، با نگاهی دنیاگرایانه، مدعی تأمین این نیاز شده‌ و کارهایی خلاف اخلاق انجام می دهند. 🔻این معنویت های سکولار با دستورالعمل‌های دنیوی، انسان‌ها را به سوی سرابی از شادی‌های پوچ و زودگذرِ راهنمایی می‌کنند، در حالی که شادی به این امور خلاصه نمی‌شود. ◽️دین به عنوان دینی جامع و کامل و مطابق با فطرت انسان‌ها، تأمین نیازهای بشر را در راستای هدف غایی، یعنی قرب الهی می‌داند. معنویت اسلامی بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام عناصر و عوامل شادی‌آفرینی را که همسو با هدف‌ غایی باشند، مورد توجه قرار داده و به بیان آنها می‌پردازد. 🔹دین اسلام در امور مادی بر شادی‌های دنیوی ممدوح و در امور معنوی بر شادی‌های پایدار تأکید و توصیه می‌کند. @feraghvaadyan
⭕️ نیاز معنوی و گرایش عمیق فطری انسان عامل پیدایش معنویت‌های نوظهور ✅ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در همایش ملی «معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها» : در تمدن جدید شاهد دین نماهایی هستیم که به ظاهر با تمام شعارهای دوران مدرنیته در تقابل است؛ مجموعه اقوال و آرا و آداب این گروه ها در کنار هم، تداعی اسطوره های ماقبل از عقل گرایی بشر را نشان می دهد و نمایانگر آن است که بشر از یک ایده ها و رویکردهایی برخوردار است که کاملاً با فضای ادعایی دوران مدرنیته در تقابل است. ▪️شعار اصلی مدرنیسم در عصر جدید پایان یافتن همه نوع باطن گرایی، تمام رمز گرایی، حرکت های متعالی و غیر حسی و تجربی بود و با یک شعار کاملا پوزیتیویستی و نگاه به دنیا و سکولار، یک تمدن جدیدی به ظاهر شکل گرفت. 🔻جریان تصوف انحرافی فرقه ای، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در شکل گیری این ذهنیت جامعه ایرانی و گرایش به سمت این نوع عرفان هاست که باید به این نوع عوامل و عناصر توجه کرد؛ در جامعه ما (چه در شکل قدیم و چه جدید) از ، دین و بنیادهای معرفت دینی تفسیری ارائه می کنیم که این تفسیرها زمینه های پذیرش جامعه دینی را فراهم می کند. 🔸 بر اساس اطلاعات موجود مراجع رسمی و غیررسمی، یکی از زمینه های گرایش به سمت این نوع معنویت ها، نه افراد بی دین، بلکه نسل جوان و حتی خانواده های متدینی هستند که زمینه ها و رویکردهای دینی دارند اما این رویکردهای دینی با تفسیرهای غلط از دین و تعبیرها و الگوهای ناسالم، زمینه پذیرش چنین مدعیات عرفانی و معنوی را فراهم می کند. بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/798088 @feraghvaadyan
⭕️ عطیه شفابخشی در مسیحیت پنطیکاستی 🔹 شفابخشی پنطیکاستی سبب شد تا این جنبش به بهشت کسانی تبدیل شود که از افول شفا در کلیساهای انجیلی اصلی، ناراضی بودند. آنها معتقدند برای دریافت شفای الهی میتوان به روشهای خاصی مانند دست‌گزاردن بر سر بیمار -همان‌گونه که مسیح انجام می‌داد-، استفاده از دستمال و پوشیدن پیش‌بند -آن‌گونه که پولس انجام می‌داد- روی آورد.از نگاه پنطیکاستی‌ها شفادهی از قدرتمندترین ابزارها و دروازه‌ای باز به سوی قلمداد می‌گردد. 🔻اولاً شفاهایی که از سوی مسیح و حواریون انجام گرفته و در کتاب مقدس گزارش شده‌، به انگیزه اثبات خود و مأموریتشان بوده‌است نه اینکه بخواهند چگونگی شفابخشی را به دیگران آموزش دهند. 🔸 ثانیاً در شفادهندگانی – همچون فرانسیس و چارلز هانتر- وجود دارند که با چند مشکل جسمانی مواجه‌اند و توانایی شفای خود را ندارند. استفاده از برخی روشهای غیرکتابمقدسی در شفابخشی، فریبکار بودن افرادی که ادعای شفابخشی داشتهاند، اثبات میکند. متأسفانه، این دسته از افراد به ظاهر شفادهنده، پس از برگزاری جلسات صوری شفادهی، به مخاطبان خود تلقین می‎کنند که اگر شفا یافتن خود را باور نکنید، ایمانتان را از دست می-دهید. نتیجه این‌گونه برخوردها، اقدام به افراد شفا نایافته یا خودداری از ادامه درمان بیماریها و یا رها کردن آیین مسیحیت است. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 مقابله با جنس بدلی عرفان 🔸 عرفان‌های حقیقی و صادق آن‌طور که باید معرفی نشده اند و هر جا جنس اصلی مناسب عرضه نشود، جنس بدلی مجال عرض‌اندام می‌یابد. البته اقداماتی دراین زمینه صورت گرفته اما در این بخش باید بیشت تلاش صورت گیرد چرا که در جبهه مقابل با قوت اقدام به تبشیر و تبلیغ می‌کنند. 🔹از طرفی ظواهر جذاب عرفان‌نما دلیل دیگری بر رشد و جلب توجه آحاد مردم شده است.؛ ادبیات زیبا، ساده‌گویی و دست گذاشتن روی عناوین مورد نیاز انسان امروز، از ویژگی‌های محوری این جریان‌ها به شمار می‌رود. انسان امروز تقریباً از تکلیف بدون معرفت و معنویت فراری است، جریان‌های مزبور نیز با کنار گذاشتن تکلیف و شریعت، لقمه‌ای باب دندان این قشر تدارک دیده‌اند. ما هم باید همین‌ کار را کنیم، بدون اینکه شریعت را کنار بگذاریم؛ یعنی نماز را در قالبی زیبا و جذاب به اقشار مختلف سنی-جنسی معرفی کنیم. ما نماز را یک ‌«تکلیف»، تعریف کرده‌ایم که در صورت اهمال، ‌با مجازات همراه خواهدبود. درحالی‌که باید از جاذبه‌ها، و روحانیت نماز سخن گفت. نقل زیبایی‌های عرفای ما راجع به نماز، برای مخاطب هم جذاب است، چون در درون تمام افراد آدمی، عرفان وجود دارد و هر آنچه انسان را به ملکوت وصل کند، جاذبه‌دار می‌شود. ◾️ با حرف ‌زدنِ –صرف- از این امر، نزد مخاطب، جذاب می‌شوند. البته این تأکید توخالی، هرگز زمینه‌های رشد و تعالی را فراهم نمی‌سازد. حال‌آنکه، مجاورت صرف –بدون صحبت- با یک عالم صاحب‌نفس هم بر فرد، اثرگذار خواهدبود، چراکه نفس حضور او، تأثیرگذار است، چه رسد به نَفَسش. بر همین اساس است که توجه به سبک زندگی و ارتباط با عالمان دینی، بسیار توصیه شده و از مهم‌ترین راهکارهای مسدود ساختن مسیرهای ظهور و بروز جریان‌های معنوی بدلی است. @feraghvaadyan
⭕️ عقلانیت و معنویت در نگاه امام سجاد(ع) ✅ رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع): دنیای مسیحیت، تعارض و تباین جدی با دنیا پیدا می‌ کند، در حالی که معنویت در با یکی عقلانیتی عجین است که می‌ تواند برای جامعه امروزی، حاوی نکات ارزشمندی باشد که به عنوان فلسفه بعثت مطرح شده است. در مکتب امام سجاد(ع) حتی نمی توانیم معنویت را اخلاق بدانیم، بلکه منظومه ای است که در بعد معرفتی، اخلاقی، رفتاری وجود دارد. 🔺آن حضرت در خصوص معنویت غلط اموی فرمودند «30 هزار نفر در واقعه عاشورا در مقابل پدرم قرار گرفتند و می‌ خواستند با ریختن خون آن حضرت به خدا تقرب بجویند» آنها روز عاشورا با بشارت بهشت از عمر سعد به جنگ با امام حسین(ع) رفتند. 🔸 اگر عقلانیت در کنار معنویت قرار نگیرد، نمی توانیم یک تفسیر روشن و درستی را از مسأله داشته باشیم. نگاه امام سجاد(ع) به معنویت، معنویت عقلانی است و این معنویت را می توانیم به عنوان یک اندیشه نوین به دنیای معاصر خود منتقل و عرضه کنیم. @feraghvaadyan
💢 راه مطمئن سلامت معنوی 🔹«سلامت» به وضعیتی گفته می‌شود که در آن، موجود، دارای نقص و عیب نباشد و کارکرد مناسب و وضعیت مطلوب خود را داشته باشد. سلامتی در سلامت جسمی، ناظر به اعضا و جوارح و اندام‌های درونی وبیرونی است؛ اگر بدن و اعضای ان کارکرد مطلوب مورد انتظار عقلایی را داشته باشند فرد از سلامت جسمی برخوردار است؛ اما در سلامت معنوی، سلامت معطوف به روح آدمی است. اگر روح انسان در وضعیت مطلوب خود از لحاظ باشد و در کارکردهای معنوی‌اش نقص و خللی نداشته باشد، آن انسان در «سلامت معنوی» به سر می‌برد. ◽️سلامت اخلاقی با نگاه ناظر به وضعیتی است که فرد فضیلت‌های اخلاقی و انسانی مانند نوع دوستی، هم دردی با دیگران، بخشندگی و … را در خود به فعلیت برساند. سلامت اخلاقی با نگاه اسلامی علاوه بر اصلاح صفات و رفتار در رابطه با خود و دیگر انسان‌ها، و دیگر موجودات جهان مادی، رابطه با خدا را نیز مورد توجه و تاکید قرار می‌دهد. تفاوت سلامت معنوی با سلامت اخلاقی از نگاه اسلامی به تفاوت قلمرو اخلاق و معنویت برمی‌گردد. ♦️سلامت معنوی، حداکثر حضور خدا در زندگی همراه با نشاط، امید و سلامت روان است. اسلامی، رنگ توحیدی بخشیدن به انواع روابط (با خود، دیگران، و طبیعت) است. سلامت معنوی همه ابعاد وجودی انسان اعم از «بینشی»، «گرایشی» و «کنشی» در رابطه با خود، خدا، دیگر موجودات زنده و طبیعت را در بر می‌گیرد و همه روابط را به سمت معنویت هدایت می‌کند. بعد معنوی سلامت در برداشت اسلامی، مستلزم رنگ الهی و توحیدی یافتن همه این ابعاد وجودی است. بدین ترتیب می‌توان گفت سلامت معنوی گرچه اصالتاً مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذیل خود، ارتباط انسان با خود، دیگران و طبیعت را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد و منشأ سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی، در سه مرتبه بینش، گرایش و کنش می‌شود.»(1) 📚1.بخشی از یادداشت ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) @feraghvaadyan
⭕️ مبارز نستوه علیه فرقه بهائیت ✅ آیت‌الله مدنی از همان اوایل، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را علیه شروع کرده است. رضاخان برای ضربه زدن به شیعه، زمینه فعالیت فرقه بهائیت و سایر فرقه‌ها را فراهم کرده بود و سعی کرد تا بسیاری از سرمایه داران بهائی را در آذربایجان‌شرقی و به ویژه در حوالی آذرشهر پرورش داده و از لحاظ مالی و اقتصادی بر روی مردم مردم فشار بیاورد و مردم را در مقابل بهائیت بشکند. 👈🏻در آن زمان، آیت‌الله مدنی با سخنرانی‌های کوبنده خود علیه ، آبروی این فرقه را می‌برد و به مردم آگاهی می‌دهد تا از محصولاتشان استفاده نکرده و به سمتشان نروند. 🔺شهید مدنی در تبریز هم در عین مظلومیت شجاعانه ایستاد و با فرقه خبیث و عنود و غیرقابل بخشش «خلق مسلمان» روبه رو شد. روزی که این فرقه خبیث، شهید مدنی را در دکه راهنمایی محبوس کرده و به ایشان جسارت کردند، در آنجا هم دست از انقلاب و نمی‌کشید و تسلیم نمی‌شد و حتی از کوره درنمی‌رفت. @feraghvaadyan
♦️اعلام انزجار جامعه ایران از عمل موهن نشریه فرانسوی 🔸ممنوعیت نصب دعاهای عربی بر سر در خانه‌های در چین 🔹انتصاب نماینده ارمنی در مجلس به عنوان نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با چند کشور ◼️برگزاری مراسم پایانی مسابقه کتابخوانی کودکان بصورت مجازی @feraghvaadyan