eitaa logo
رسانه روح‌ الله
163 دنبال‌کننده
82 عکس
62 ویدیو
2 فایل
اگر حرفم دلنشین است غریبه نیستم من تو ام «سید روح الله موسوی» دانش آموخته حوزه علمیهٔ قم دکترای فلسفه دانشگاه تهران مدرس دانشگاه، محقق و مؤلف دین، فلسفه، هنر و رسانه ارتباط با مدیر : @S_Rouh
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋حضور عالی و نمایش ناعالی! 💥مهمترین عامل قدرت و امنیت کشور و ضامن بقای آن، حضور مردم است و بی‌گمان حضور پر رنگ مردم در نماز جمعه اخیر پشت سر امام و پیشوایشان کامل کننده عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ بلکه مهمتر از آن بود. بدون شک انعکاس درست و کامل چنین حضوری به اندازه خود این حماسه مهم است زیرا دریافت هیبت آفرین پیام این حضور از سوی دشمن، بالاترین نقش را در بازدارندگی خواهد داشت و موثرترین پدافند غیر عامل برای امنیت کشور خواهد بود. از این رو باید هر چه زودتر فضاسازی مصلی امام خمینی ره را با این نگرش تکمیل و بازطراحی نمود زیرا فضای کنونی به هیچ وجه شکوه و عظمت این جمعیت را نشان نمی دهد. چنان جمعیت بی نظیر و پرشمار در خم و چم فضای مسجد و خیابانهای اطراف آن، شکسته و مخفی می شود و دیده نمی گردد. حتی فضای داخل صحن با چنان حوض بزرگ و نیز درختچه‌ها و باغچه ها و... مزاحم نمایش پر جلال و ابهت جمعیت است. در این راستا می شود از فناوری روز بهره گرفت و فضاسازی مسجد را مکانیزه و به عنوان مثال حوض را در صورت لزوم متحرک نمود و در چنین موقعیتهایی آن را موقتا حذف کرد و به این شکل مهندسی ایرانی را هم به رخ جهانیان کشید. به هر حال قدر این حضور بی بدیل را بدانیم و حق آن را ادا کنیم و آن را با افتخار در برابر چشم عالم درست به نمایش بگذاریم... حیف است واقعا! سید روح الله موسوی رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
بیانات آقاجان ولادت امام عسکری.aac
1.62M
🌺🌸«ولادت امام حسن عسکری علیه السلام مبارکباد»🌸🌺 یک حدیث زیبا و کوتاه از امام حسن عسکری علیه السلام به روایت پدر ارجمندم حاج آقا موسوی رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
تازه‌ترین کتاب سید روح‌الله موسوی در آستانهٔ نشر 📚کتاب «الفضاء الإفتراضي؛ منطلقاته الفلسفیة وآثاره علی القیم الإنسانیة والدینیة» (فضای مجازی؛ مبادی فلسفی و تأثیرات آن بر ارزشهای انسانی و دینی) تألیف دکتور روح‌الله أحمد (دکتر سید روح‌الله موسوی) به زبان عربی به زودی از سوی عتبه حسینی منتشر می‌گردد. 💥مؤلف در این کتاب تلاش کرده تا با روش کتابخانه‌ای و نگرش توصیفی و تحلیلی به بررسی مهمترین نظریات فلسفی اندیشمندان مطرح در این موضوع بپردازد ورویکردهای مختلف فلسفی وحکمی نسبت به این موضوع را مطرح وبررسی نماید. 💥ارکان وعناصر فضای مجازی مانند هویت مجازی،شبکه اجتماعی،رسانه اجتماعی،واقعیت مجازی،ویکی‌ها، آلگوریتم‌های هوش مصنوعی، پسندیدن، دنبال کردن، سلفی، سلبریتی، هشتک و...مورد بررسی دقیق و عمیق قرار گرفته است. 💥موضوع فضای مجازی از ابعاد و زوایای گوناگون وجودشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفه تکنولوژی، فلسفه ذهن، فلسفه معرفت، فلسفه رسانه، فلسفه شبکه و... مورد تحلیل قرار گرفته است. 💥کوشش شده است تا ضمن بررسی مسائل و چالش‌های مختلف در باب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به آنها ضمن ارائه تصویری صحیح و روشن از این پدیده، توصیه‌ها و راهکارها و راه‌حل‌هایی عملی در نحوهٔ برخورد با آن و استفاده از جنبه‌های مثبت و مصونیت از جنبه های منفی آن ارائه گردد. 💥کتاب«فضای مجازی؛مبادی فلسفی و أثرات آن بر ارزشهای انسانی ودینی» در حجم۶۰۰صفحه، می تواند یک دایرةالمعارف فلسفی در عین حال استراتژیک در این حوزه به شمارآید. رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/rouhollah_media
نقد ادعای نتانیاهو.mp3
4.2M
👹نتانیاهو گفته طرف حساب ما حکومت ایران است و نه مردم ایران!🤔 پاسخ بنده را بشنوید🎤 رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/rouhollah_media
💥ما که گفتیم! خدایا... ✍مدتی است مردد هستم نکته‌ای را عرض کنم یا نه! اما فکر می‌کنم مسؤولیت دینی و وظیفهٔ تبیین دارم. بنده مدتها پیش بر اساس بعضی اصول و قواعد، پیش بینی کردم که جامعه ما در صورت تداوم بی اعتنایی و بی حرمتی به حکم الهی و قرآنی «حجاب» دچار سلب نعمت خواهد شد که به صورت تدریجی و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت و از محروم شدن مردم از نعمت وجود خوبانشان شروع شده و به سلب سایر نعمتها و سرانجام به جایگزینی نقمت به جای نعمت و حلول غضب الهی و ذلت و مسکنت خواهد رسید. متأسفانه اکنون مشاهده می کنم که این پیش‌بینی به تدریج در حال تحقق می‌باشد که اینها همه هشدار است برای تنبه ما. تفاوتی که بی‌حجابی با سایر گناهان داشته و آن را خطرناک می‌کند، همین اظهار و اعلام نافرمانی حکم الهی است که در خود دارد و من حضور بی‌حجاب زن در جامعه را همانند چرخاندن پرچم اعلام نافرمانی نسبت به حکم الهی در جامعه می‌بینم، دقت بفرمایید که این ناهنجاری و قبح‌شکنی در جامعه‌ای دینی و تحت ادارهٔ نظام دینی در حال وقوع است. به هر حال، مؤمنان نباید در این امر سستی کنند و نباید امر را موکول و معلق به اقدام نظام کنند زیرا این موضوع در شرائط کنونی در کشورمان بیشتر با مطالبه و پی گیری و فعالیت امر به معروف مؤمنین حل می‌گردد تا مداخله دستوری نظام. جامعه دینی باید از تمام امکانات علمی، هنری، فرهنگی و تبلیغی خود در جهت اقناع، آگاه سازی و درمان این ناهنجاری استفاده کنند و ما همگی به میزان امکانات و توانایی‌ها و اثرگذاری مسؤولیم. حتی اگر تمام مؤمنین خصوصا بانوان مؤمنه در خیابانها به قصد تبیین ضرورت حجاب حرکت کنند و با موعظه حسنه و زبان نیکو به بی‌حجابان و بد‌حجابان تذکر بدهند و نشان دهند که جامعه توقع حجاب از آنان دارد، این موضوع حل خواهد شد وگرنه جامعه به خاطر فعل بی حجابی از سوی برخی و ترک فعل امر به معروف از ناحیه مومنان، به محنت و سلب نعمت دچار خواهد شد. این حقیر بر اساس همین اصول و قواعدی که در ابتدا گفتم در مورد سرنوشت برجام نیز پیش بینی کردم که همان هم واقع شد و شعری به همین مضمون سرودم که منتشر شد و بیت آخرش این بود: بشنود ملت ما این سخنان را ای کاش ما که گفتیم،خدایا!توخودت‌شاهدباش سید روح‌الله موسوی رسانهٔ روح‌الله https://eitaa.com/rouhollah_media
💥انسان و همدم رباتیک! 🖋روزگاری، هیوبرت دریفوس، فیلسوف معروف فناوری و اینترنت، ادعا کرد که رایانه‌ها نمی‌توانند انسان را در بازی شطرنج شکست دهند. اما طولی نکشید که مهندسان او را به رقابت با یک رایانه دعوت کردند. در این مسابقه، دریفوس شکست خورد. با این حال، او گفت: "رایانه ممکن است یک کودک یا بازیکن ناماهری مثل من را شکست دهد، اما مطمئناً نمی‌تواند انسانی خبره و ماهر یا یک استاد شطرنج را مغلوب کند." اما زمان زیادی نگذشت که مهندسان رایانه‌ای به نام «دیپ بلو» ساختند که در نهایت توانست در سال ۱۹۹۷ کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج، را شکست دهد. بله! با شکست این استاد بزرگ شطرنج، دریفوس نیز در پیش‌بینی خود شکست خورد. اما موضوع قابل توجه این بود که علی‌رغم هیجان مردم برای مشاهده رقابت دیپ بلو و کاسپاروف، استقبال چندانی از برنامه‌های شطرنج رایانه‌ای نشد. انسان‌ها ترجیح می‌دهند شطرنج را به‌صورت دو نفره و با یک انسان دیگر بازی کنند. حتی بازی شطرنج با رایانه زمانی جذابیت داشت که به‌صورت برخط و در برابر بازیکنان واقعی صورت پذیرد. این تجربه، اثباتگر یک حقیقت بود: فناوری با همه کارایی و سرعت و قدرت خود هرگز نمی‌تواند جایگاه انسان را برای انسان بگیرد. بدون شک، هم‌صحبتی با هوش مصنوعی می‌تواند آموزنده باشد. اما حتی با وجود اینکه هوش مصنوعی اکنون توانسته آزمایش تورینگ را با موفقیت پشت سر بگذارد و با انسان به گونه‌ای تعامل کند که او متوجه مصنوعی بودنش نشود، باز هم نمی‌تواند جایگزین نیاز انسان به یک همدم واقعی شود. انسان‌ها به یک همدم واقعی نیاز دارند؛ موجودی با احساسات و ویژگی‌های روحی و روانی مشابه خود. ربات‌ها هرچند در برابر هزاران سؤال صبور باشند و خسته نشوند، نمی‌توانند جای یک همراه و همدم انسانی را پر کنند. ما نیازمند همدمی هستیم که از طرفی ما را بفهمد و درک کند تا آرامش پیدا کنیم و از طرف دیگر مواظب باشیم که او را نرنجانیم و حتی از او نرنجیم تا تکامل روحی و اخلاقی پیدا کنیم. انسان فقط به افزایش اطلاعات نیاز ندارد؛ بلکه نیازمند تعاطف واقعی، تعالی معنوی و تکامل وجودی است. این تعاطف و تعالی و تکامل تنها با تعامل واقعی با همنشینانی روحمند و ادراکمند و رعایت حقوق و عواطف آنها و رعایت شدن از سوی آنها حاصل می‌شود. زندگی مدرن و انتخاب پدیده‌های فناورانه (تکنولوژیک) مانند هوش مصنوعی، حتی پدیده‌های جاندار (بیولوژیک) غیر انسانی، این نیاز اساسی انسان را به چالش می‌کشند. حالا بیایید این آیه قرآن را دوباره بخوانیم و در آن تفکر کنیم: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (روم، ۲۱) از نشانه‌های خداوند این است که «از خودتان» برایتان همسرانی آفرید تا با آنان «به آرامش» برسید و بین شما «محبت و مهربانی» قرار داد، همانا در این حقیقت نشانه‌هاست برای «آنان که اهل فکر و اندیشه اند». سید روح‌الله موسوی (کاشمری) رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/rouhollah_media
رسانه روح‌ الله
💥ما که گفتیم! خدایا... ✍مدتی است مردد هستم نکته‌ای را عرض کنم یا نه! اما فکر می‌کنم مسؤولیت دینی و و
محمّد بن عرفه، از امام رضا(ع) ، از پيامبر خدا(ص) روايت كرده كه فرمود: اِذا أُمَّتِي تَواكَلَتِ الأَمرَ بِالمَعرُوفِ وَ النَّهىَ عَنِ المُنكَرِ فَليَأذَنُوا بِوِقاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعالى . هر گاه امّت من، امر به معروف و نهى از منكر را به يكديگر واگذار كنند، بايد خود را براى حوادثى از جانب خداوند، آماده نمايند. منبع: الكافى: ج ۵ ص ۵۹ ح ۱۳، تهذيب الأحكام: ج ۶ ص ۱۷۷ ح ۳۵۸، بحار الأنوار: ج ۹۷ ص ۹۲.
برای اخم یار... خزان‌به‌جای‌خودش،نوبهارجای‌خودش که‌اخم و خندهٔ روی نگار جای خودش ز سر به زیری این آبشار فهمیدم که سرفرازی آن کوهسار جای خودش برای آنکه ندزدند غنچه را ز چمن کنارِنوش‌ِگل،آن نیشِ‌خار جای‌خودش فدای دست علی در نوازش مظلوم ولی‌به روی ستم ذوالفقار جای‌خودش حرامی از حرمت، دست جانی از جانت برای آن كه شود دور، دار جای خودش به جاش باش اَشدّاءو‌جای خود رُحَماء حساب‌ِخصم جدا،سهم‌ِیار جای‌خودش اگر که حضرتِ غفار عین قهار است ز رحمت‌وغضبش‌نور و نار جای‌خودش سید روح‌الله موسوی (کاشمری) رسانه روح الله https://eitaa.com/rouhollah_media
برای اخم یار....mp3
864.2K
زیباست نمکِ أخم یار آنگونه که شِکَرِ خنده‌اش!😌 سید روح‌الله موسوی (کاشمری) رسانهٔ روح‌الله https://eitaa.com/rouhollah_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر عبرت آموز! یک لحظه غفلت کبوتر به بهای جانش تمام شد. چقدر زیبا فرموده امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه: مَن نامَ لَم يُنَمْ عَنهُ: هركه از دشمن خود غافل باشد، دشمن از او غافل نباشد. رسانهٔ روح الله https://eitaa.com/rouhollah_media
20.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به به! چه شود!!! شعر قشنگ! اجرا قشنگ! تصویرسازی قشنگ! 🔅اولین کلیپ مداحی که با تصاویر هوش مصنوعی ساخته شده است. 🔆کار جدید و قشنگ اندر قشنگ آقای محمدحسین پویانفر رسانهٔ روح‌الله https://eitaa.com/rouhollah_media
💥نفرمایید تلگرام و اینستاگرام بفرمایید طلاق و فروپاشی 🖋 چندی پیش قضیه‌ای برایم اتفاق افتاد که شاید ذکرش خالی از لطف نباشد. همین چند روز پیش داشتم محل کارم را مرتب می کردم که چشمم به برگه‌ای افتاد که قبلا اسمهایی رویشان نوشته بودم. با دیدن این برگ، یاد همکارم افتادم که مدتی پیش مرتب به اتاق ما می‌آمد و از من و همکار دیگرم می خواست که شاهد اجرای صیغه طلاق باشیم!!! ایشان دوستی داشت صاحب محضر ازدواج و طلاق که اجرای صیغهٔ طلاق را به این همکار ما وکالت داده بود تا در حضور دو شاهد عادل اجرا کند و همکار ما هم از روی رفاقت و البته حسن ظن هر از چند گاهی می‌آمد و به وکالت از آن محضردار، من و هم‌اتاقیم را شاهد بر اجرای صیغه‌ طلاق قرار می‌داد و من هم برای توجه بیشتر خودم، اسامی زوجین را می نوشتم، خلاصه این که برگه فوق الذکر یادگاری بود از آن زمان. اما یکباره به ذهنم رسید که چرا مدت مدیدی هست که ایشان برای این کار به اتاق ما نیامده است؟ حال آنکه ایشان مرتب می آمد و هر جلسه چندین مورد صیغه طلاق جاری می‌کرد تا جایی که یادم هست یکبار با همکارم اظهار تعجب و شگفتی و نگرانی از این همه طلاق داشتیم و ضمن بحث، بر اساس برخی شواهد و قرائن و استناد به اقرار بعضی محاکم خانواده به این نکته رسیدیم که علت اصلی این معضل، شبکه‌های (ضد) اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام می‌باشد. به هر حال چیزی نگذشت که در همان روزی که آن همکار محترم را یاد کردم ایشان وارد اتاق شد و بعد از آن همه مدت، تنها یک صیغه طلاق جاری نمود! به ایشان گفتم که اتفاقا امروز یادش کردم و علت این که بعد از این مدت با یک مورد طلاق آمده‌ را پرسیدم و ایشان نیز اظهار داشت که بله! بحمدالله طلاق کمتر شده است. البته بنده باز هم علت این کاهش مبارک را کمتر شدن استفاده از اینستاگرام و تلگرام در قم دانستم خصوصا این که مشاهدات میدانی من رواج ایتا و جا افتادن آن را در این شهر نشان می‌داد. فورا آیه ۵۸ سوره اعراف یادم آمد که ترجمه‌اش این است: وَٱلۡبَلَدُ ٱلطَّيِّبُ يَخۡرُجُ نَبَاتُهُۥ بِإِذۡنِ رَبِّهِۦۖ وَٱلَّذِي خَبُثَ لَا يَخۡرُجُ إِلَّا نَكِدࣰاۚ یعنی «سرزمین طیب و پاک، گیاهش با اذن پروردگارش می‌روید و سرزمین خبیث و ناپاک جز چیز بی فایده (از آن) بیرون نیاید». کمی فکر کنید! شاید شما هم سراغ داشته باشید خارهای طلاق و فروپاشی را که شوره‌زار تلگرام و اینستاگرام در زندگی اطرافیانتان رویانده باشد. بیایید برای رویاندن گلهای صفا و وفا در کانون خانواده‌های ایرانی، دوستان، آشنایان و‌ هموطنانمان را به سرزمین طیب و اخلاق محور شبکه‌های اجتماعی ایرانی دعوت کنیم. سید روح‌الله موسوی رسانهٔ روح‌الله https://eitaa.com/rouhollah_media