eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
مرور اجمالی بر آمار @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کرده است. ▫️به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانیت، برای نخستین‌بار آمار دقیق شهدای روحانی توسط نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران ارائه شد که جمع آوری آن حدود دو دهه زمان برده است. مشروح این آمار به قرار ذیل است: ـ ۳ هزار و ۸۹۰ شهید ـ ۳ هزار جانباز ـ ۳۰۰ آزاده ـ ۷۳۰ شهید روحانی که تنها چند قطعه استخوان و پلاکشان به خانواده بازگشت. ـ ۹۳ شهید روحانی هنوز اثری از آنان به دست نیامده است. ـ ۱۵۶ شهید روحانی ترور ـ ۳۰ شهید روحانی، مجتهد مسلم ـ ۱۸۱ شهید روحانی، سطح عالی چهار حوزه علمیه ـ ۷۰ شهید روحانی غواص ـ بیش‌ترین آمار شهدای روحانی مربوط به عملیات کربلای ۵ با ۵۶۷ شهید ـ بیش‌ترین شهید در منطقه عملیاتی شلمچه با ۹۳۵ شهید ـ بیش‌ترین علت شهادت اصابت ترکش؛ ۲ هزار و ۲۱ شهید ـ ۴۸ شهید روحانی غیر ایرانی ـ ۵۴۶ شهید روحانی سادات ـ ۲۲ روحانی شهید در جایگاه فرماندهی قرارگاه، لشکر، تیپ و ۲۲۲ شهید روحانی در مسؤولیت‌های گردان و گروهان و نقش‌های کلیدی و ۵۰ شهید روحانی در مسؤولیت تبلیغات جبهه و جنگ ـ ۲۳ شهید روحانی بر اثر شکنجه و در زندان‌های ستمشاهی ـ ۳۳ شهید روحانی بر اثر بمباران شیمیایی ـ ۱۹ شهید روحانی در انفجار حزب جمهوری اسلامی ـ ۱۸۹ شهید روحانی اهل سنت که بیشترین آن به شمال‌غرب و غرب کشور اختصاص دارد. ـ ۱۵ شهیده روحانی خواهر ـ ۳۵ شهید روحانی مدافع حرم ـ ۹۷ شهید روحانی از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی ـ سه هزار و ۶۴۱ شهید روحانی دفاع مقدس ـ سه هزار و ۳۱۴ شهید روحانی با عضویت بسیجی و ۳۸۱ شهید روحانی با عضویت سپاهی ـ استان تهران با حدود ۷۵۰ شهید روحانی و طلبه که ۳۰۰ شهید آن متعلق به تهران بزرگ است و نیز استان اصفهان با ۵۴۳ شهید روحانی نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین شهید روحانی را به خود اختصاص داده‌اند. قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود ۶ برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم عرصه‌های پرافتخار ایثاری و جهادی کرده است. متن کامل خبر @rozaneebefarda
ادامه روایت سکولار از تاریخ حوزه و انفعال جریان انقلابی حوزه || @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دفتر دوم کتاب صدسالگی حوزه علمیه قم توسط رسول جعفریان با 20 مقاله از اساتید و پژوهشگران معلوم‌الحال و مروج همچون سروش محلاتی، رسول جعفریان و ... چاپ و منتشر شد. پیش از این در آذر ماه 1400 نشستی با عنوان «نشست بررسی صد سالگی حوزه قم» با نگاهی به کتاب صد سالگی حوزه قم (جلد اول) که به همت حجت‎الاسلام رسول جعفریان چاپ و منتشر شده بود برگزار شد و در نشست مذکور حجت‎الاسلام مصطفی محقق داماد به بیان دیدگاه‎های خود پیرامون نسبت حوزه و روحانیت با سیاست پرداخت و دغدغه شیخ عبدالکریم حائری یزدی در تأسیس حوزه را جدایی آن از سیاست عنوان کرد. این سخنان و سخنان دیگر شخصیت‎های حاضر در این نشست، بازتاب‎های فراوانی داشت و اساتید و شخصیت‎های انقلابی حوزه به آن واکنش منفی نشان داده و بر انقلابی بودن حوزه‎ علمیه قم تأکید کردند و از تقریر سکولار از تاریخ حوزه به شدت انتقاد کردند. تا جایی که محور اصلی سخنرانی‎ها در اجلاسیه سالانه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم در دی ماه 1400 واکنشی غیر مستقیم به نشست بررسی صد سالگی حوزه قم و سخنان مصطفی محقق داماد بود. گفتنی است حوزه علمیه قم با همکاری مراکز و مؤسسات تاریخی – اسنادی کشور درصدد بر پایی همایش بین‎المللی یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم در اوایل آبان ماه 1401 در قم و تهران است. نکته مهم و حائز اهمیت این است که جریان انقلابی حوزه و نهادهای انقلابی حوزوی در روایت‎گری تاریخ انقلابی و مبارزاتی حوزه قم باید پیش‎قدم بوده و منتظر برگزاری همایش و سمینار و اجلاسیه نباشند تا اولین روایت از حوزه علمیه به صورت واقعی و حقیقی منعکس شود. در حالی که برخی نویسندگان متمایل به تا کنون دو جلد کتاب منتشر کرده(به استثنای برخی افراد و مقالات قابل قبول)، مدیریت حوزه قم هم‎چنان در حال اطلاعیه و فراخوان دادن جهت دریافت مقالات است. 🔶حاشیه روزنه نقد جلد نخست این اثر تحریف‌آمیز را نیز به زودی از روزنه خواهید خواند. @rozaneebefarda
روزنه
توضیح و درخواست برگزاری جلسه آزاداندیشی با موضوع نقد کتاب تاریخ اسلام اقدامی قابل تقدیر است که ان
اطلاعیه کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه در خصوص کرسی آزاداندیشی “نقد کتاب تاریخ اسلام” @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💠 امیرالمؤمنین علی علیه السلام «اِضرِبُوا بعضَ الرأيِ ببعضٍ يَتَوَلَّدْ مِنهُ الصَّوابُ» ◀ کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در راستای گسترش گفتگوهای عالمانه و نقادانه و بهره برداری از نظرات مختلف و روشمند کردن این مباحثات در حوزه‌های علمیه، اقدام به برگزاری این کرسی‌ها با همکاری مراکز پژوهشی حوزوی نموده است. بدین‌وسیله ضمن تشکر از فرهیختگان و مراکزی که بر اساس رسالت علمی خویش با برگزاری علمی کرسی‌های آزاداندیشی نقش خود را در پیشبرد علوم ایفا می‌نمایند، اعلام می‌دارد اولین کرسی آزاداندیشی نقد و بررسی کتاب تاریخ اسلام در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد. در این راستا از مرکز تدوین متون درسی حوزه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ارائه‌دهندگان، ناقدان، داوران و نیز شرکت‌کنندگان در این کرسی قدردانی می‌کنیم و در این رابطه نکات زیر را به اطلاع عموم حوزویان و فرهیختگان محترم می‌رساند: 1⃣ برگزاری کرسی آزاداندیشی در هر موضوعی توسط کمیته مرکزی آزاداندیشی و یا پشتیبانی یا مشارکت در برگزاری آن، به معنای تأیید یا رد محتوای کرسی و یا دیدگاه ناقدان آن نیست. 2⃣ انتظار می‌رود کلیه فرهیختگان و مراکز علمی در جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر از موضوعات علمی مطرح شده در کرسی‌ها با هرگونه حاشیه‌سازی مقابله کنند و خود نیز از آن پرهیز نمایند. کمیته مرکزی آزاداندیشی بر اساس وظیفه قانونی خود با نظارت بر عملکرد همه ارکان کرسی‌ها اعم از ارائه دهنده، ناقد، داور، و مرکز اجرا کننده و بر اساس شاخص‌های مشخص به ارزیابی کرسی‌ها می‌پردازد و طبیعتاً هر گونه خروج از وظایف این ارکان را بررسی و در ارزیابی کرسی‌ها مد نظر خواهد داد. 3⃣ طبق مذاکرات اولیه، مقرر شده است این جلسات به صورت مکرر برگزار شده تا عمده مطالب به گفت‌وگو گذاشته شود. انتظار می‌رود مرکز تدوین متون درسی حوزه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، برای برگزاری جلسه یا جلسات بعدی نیز به سرعت برنامه‌ریزی و اقدام کنند. کمیته مرکزی آزاداندیشی تا زمان اشباع بحث و روشن‌تر شدن زوایای مختلف موضوع، برگزاری جلسات نقد و بررسی را ضروری می‌داند. 4⃣ بعد از پایان این سلسله نشست‌ها، مطالب علمی مطرح شده در اختیار مراکز و متخصصان مربوط قرار خواهد گرفت. در نتیجه به همگان توصیه می‌شود که تا برگزاری نشست‌های بعدی صبورانه منتظر بمانند و از شتاب در داوری کلی بپرهیزند تا فرصت برای تداوم مباحثات فنی و عالمانه همچنان باقی بماند. دبیرخانه مرکزی کمیته مرکزی آزاداندیشی حوزه‌های علمیه 🔶حاشیه روزنه بعد از برگزاری این کرسی علمی، حواشی زیادی در برخی محافل نخبگانی حوزوی پدید آمد که اغلب توسط مخاطبان ارجمند روزنه نیز مطرح شد اما به دلیل پرهیز از دامن زدن به حواشی و تحت الشعاع قرار گرفتن اصل این اقدام مهم، از بازنشر دیدگاه‌های مخاطبان ارجمند پرهیز شد که بدینوسیله از همه عزیزان پوزش می‌طلبیم و به برخی از ديدگاه‌های مطروحه پیرامون این جلسه به اجمال اشاره می‌شود: _برخی حوزویان به قطع پخش زنده برخلاف اعلان قبلی، شدیدا انتقاد داشتند زیرا با خیال استفاده مجازی از شرکت در جلسه محروم شده بودند. _استنکاف برگزارکنندگان از انتشار صوت و متن کامل جلسه نیز مورد انتقاد جدی قرار گرفت و عملا زمینه‌ساز برخی قضاوت‌های غیردقیق و مواشی بعدی شد! _نحوه گزارش‌دهی جلسه نیز از سوی بعضی شدیدا مورد انتقاد واقع شد. این طیف معتقد بودند گزارشات حاکی از نکات اصلی طرفین بحث نبوده است! اطلاعیه کمیته آزاداندیشی حوزه‌ نشان‌ می‌دهد که حجم حواشی مربوط به این جلسه به حدی بوده که نیازمند ابهام‌زدایی و حتی برگزاری جلسات بعدی پیرامون کتاب تاریخ اسلام است. امید است جلسات بعدی با لحاظ تجربه پیشین برگزار شود و به امید حق به سمت تقویت _که لازمه تولید تئوری و تعالی حوزه است_ پیش برویم. متن کامل جلسه کرسی آزاداندیشی مورد بحث به زودی در روزنه منتشر خواهد شد. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنگره ۴ هزار شهید روحانی برگزار می‌شود ⏱ زمان: خرداد ۱۴۰۱ 📌 مکان: قم، مصلی قدس با سخنرانی ریاست جمهوری @rozaneebefarda
خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران [صفحه ۱ از ۲] حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️سال هاست که روشنفکران غربی ، بحث جدایی دین و سیاست را مطرح می کنند و مدعی اند که حوزه دین و سیاست با یکدیگر متفاوت است. این مباحث در ذیل موضوع سکولاریسم مطرح می شود. ● معنای سکولاریسم چیست؟ این طایفه برای سکولاریسم معانی ای را بیان می کنند که از درون آن مفاهیم ذیل بیرون می آید : ۱. دین یک رابطه شخصی بین انسان و خداست ۲. سیاست تدبیر امور جامعه است ۳.دین حق ندارد در امور جدی زندگی دخالت کند ۴. دین حق ندارد ، منافع انسان را تهدید نماید ۵. دین هیچ نقشی در تشکیلات اجتماعی و حکومتی ندارد ۶. تمام مسائل اجتماعی که در قرآن آمده ، باید کنار گذاشته شود ۷. فرهنگ پویای شیعه و اسلام ناب باید تعطیل گردد ۸. دین تحریف شده به دست قدرت طلبان باید جایگزین اسلام ناب شود ۹. قانون حکومت ها باید برگرفته از انسان محوری و اومانیسم باشد ۱۰. قانون گذاری و حکومت نباید در انحصار خداوند باشد ۱۱. پیامبران و اولیای الهی و فقهای جامع الشرایط حق حکومت ندارند ۱۲. اساس تشکیل نظام دینی و جمهوری اسلامی باطل است. ● نتیجه سکولاریسم چیست؟ اگر ما تسلیم نگاه روشنفکران غربزده شویم، نتایج زیانباری به بار خواهد آورد که ما در این نوشتار به برخی از آن اشاره می کنیم : ۱. تاخت و تاز به فرهنگ شیعه و اسلام ناب محمدی ( ص ) ۲. نفی دین و اسلام حقیقی و ناب ۳. تعطیل شدن احکام اجتماعی ، اقتصادی ، جزایی ، و حقوقی اسلام ۴. بازداشتن مردم از دخالت در سرنوشت سیاسی خود ۵. بیرون کردن دین از صحنه سیاست ۶. تحکیم پایه های قدرت دنیاطلبان ، طاغوت ها و مستکبرین ۷. دستیابی بیشتر قدرت طلبان به منافع شخصی خود ۸. حاکمیت انسان محوری به جای خدامحوری ۹. ترویج فساد ، طغیان ، فحشا و بی بند و باری ۱۰. واگذاری حق قانون گذاری و حاکمیت به غیر خدا ۱۱. رشد ظلم و تعدی و ستمگری و طغیان ۱۲. جدا کردن مردم از اولیای الهی و رهبران دینی ۱۳. رشد دنیاگرایی و زدودن معاد باوری ۱۴. تهی کردن جامعه از اندیشه دینی و معنویت ۱۵. تحکیم پایه های استعمار فرهنگی و ترویج فرهنگ غرب. ● تاریخچه سکولاریسم چیست؟ نگاه معتقد به تفکر جدایی دین از سیاست ، ریشه ای طولانی دارد. ما در این نوشتار ، به برخی از آن ها اشاره می کنیم : ۱. مرزی که خلفای اموی و عباسی برای اولیای الهی و ائمه دین ( ع ) قرار داده بودند ، عدم ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی و اموری بود که به نوعی به حکومت آن ها ارتباط پیدا می کرد. این در واقع همان چیزی است که امروزه به نام‌نظریه سکولاریسم می شناسیم. ۲. مرحله بعدی سکولاریسم ، مربوط به دوران رفورمیسم و نهضت اصلاح دینی است. در این دوران ، جریان پروتستانیسم به انگیزه اعتراض و اصلاح دین پدید آمد. مارتین لوتر که خود کشیش یک کلیسا در آلمان بود ، به این باور رسید که دین مسیحیت با گذشت زمان ، تحت تاثیر عوامل محیطی و افکار شخصی کشیشان ، آلوده شده است و باید فعالیت های اعتراض آمیز خود را شروع کند. وی با حرکت اعتراضی خود ، پایه گذار مکتب سکولاریسم شد. ۳. در مرحله بعدی ، این جریان به رنسانس که دوره دوری از دین است ، منجر شد و اندیشه سکولاریسم به شکل افراطی آن مطرح گشت. رنسانس ، یک تحول ۳۰۰ ساله است که از فلورانس ، در ایتالیا آغاز شد و به عصر روشنگری در اروپا انجامید. همین نگاه ، پایه های اقتصادی ، سیاسی ، هنری ، و علمی تمدن های کنونی غرب را بنا نهاد. اساس رنسانس بر اومانیسم ( انسان مداری ) متمرکز است. اولین بار در تاریخ ، در قرن ۱۶ میلادی ، فرانسوی ها واژه رنسانس را مطرح کردند. اصطلاح سکولاریسم نیز برای نخستین بار در سال ۱۸۴۶ توسط جورج هالی اوک یک نویسنده بریتانیایی استفاده شد. ۴. مسئله جدایی دین از سیاست ، در ایران ، از دوره مشروطیت ، به ویژه در عصر پهلوی ، توسط روشنفکران غرب زده مطرح شد. محمد رضا پهلوی می گفت : ما به امور مربوط به حکومت و سیاست و اداره کشور می پردازیم و روحانیت هم به فکر دین و امور دینی مردم باشد و مسائل و مشکلات دینی آن ها را حل و فصل کند. ۵. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران ، روشنفکران غربی و ملی گراها برای شکستن نظام دینی و تفکر و خط امام خمینی ( ره ) ، و برای بقاء سلطه امریکا در ایران ، ترویج سکولاریسم را برنامه اصلی خود قرار دادند. @rozaneebefarda
خیانت روشنفکران غربی به اسلام و ایران [صفحه ۲ از ۲] ● نگاه اسلام به سکولاریسم چیست؟ نگاه اسلام ناب محمدی (ص) برخلاف نگاه غرب زده هاست. ما در این نوشتار برخی از نکات را اشاره می کنیم: ۱. در اسلام ناب ، دین و دولت از یک منبع و منشاء سرچشمه می گیرد و آن ،‌ وحی الهی است ۲. اصل تولد اسلام در اول ، با رویکرد سیاسی بود. پیامبر اکرم ( ص ) اولین کاری که در مدینه کرد ، تشکیل حکومت دینی بود. ۳. ولایتی که در حدیث غدیر است، به معنای حکومت است. مسئله، مسئله سیاست است. حکومتی که عجین با سیاست است، در روز غدیر برای حضرت علی(ع) ثابت شد. ۴. در دوران دویست سال و اندی زندگی ائمه دین ( ع ) تا وقت وفات امام حسن عسکری ( ع ) یعنی سال ۲۶۰ هجری قمری ، ائمه ما سعی شان بر این بود که حکومت اسلامی را سر کار بیاورند. مبارزات سیاسی آنان برای این بود که حکومت دینی تشکیل بدهند و در نهایت نیز امام‌عصر(عج) برای شکل دادن به حکومت دینی جهانی قیام می کنند و آن حکومت را بر پا می سازند. ۵. سید جمال الدین اسد آبادی هم با الگو گیری از اولیای الهی ، همبستگی دین و سیاست را تبلیغ می کرد و معتقد بود که مسئله جدایی دین از سیاست ، نیرنگی است که سیاست بازان جهان ساخته اند. ۶. مرحوم‌ مدرس نیز معتقد بود که دیانت ما عین سیاست ما ، و سیاست ماعین دیانت ما است ۷. امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای هم با همین نگاه ، بر این باورند که دین با سیاست عجین است. ۸. پذیرش ولایت ائمه دین ( ع ) با اعتقاد به سکولاریسم ، ناسازگار و در تناقض است ۹. تشکیل حکومت ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است چون ادامه حیات انسان ، مبتنی بر زندگی اجتماعی و حکومت است : الف : انسان حکومتی می خواهد که در پی تامین آسایش و معراج او باشد ب : کسی شایستگی حکومت بر انسان را دارد که : - به مصالح و منافع واقعی انسان آگاه باشد - ابعاد و زوایای وجودی انسان را بشناسد. ج : بنابر این حاکم اصلی برای انسان ، خداوند است ، چون: - حقیقت انسان را می داند - حقیقت جهان را می داند - حقیقت آخرت را می داند - ارتباط متقابل انسان و جهان را می داند - ارتباط متقابل انسان و آخرت را می داند - ارتباط متقابل انسان و خالق انسان را می داند. د : غیر از خدا ، تنها کسی می تواند بر انسان حکومت کند که : - حکومتش مستند به اراده خدا باشد - حکومتش ناشی از اذن خدا باشد - از پیامبران ، اولیای الهی یا فقهای جامع الشرایط باشد - حکومتش به اسلام ناب محمدی ( ص ) قدرت بدهد - حکومتش به مسلمانان واقعی شوکت و عزت بدهد - حکومتش ، جامعه ای معنوی و توحیدی بوجود بیاورد - حکومتش پایه گذار تمدن نوین اسلامی باشد - حکومتش ظلم و ستم را برچیند - حکومتش عدالت اجتماعی را حاکم کند - حکومتش ، ریشه طاغوت و مستکبرین را بخشکاند. ۱۰. قرآن به همه انبیاء دستور طاغوت زدایی می دهد : در آیه ۳۶ سوره نحل می فرماید : ما در میان هر امتی ، پیامبری برانگیختیم تا به مردم بگوید : ۱. خدا را بپرستید ۲. از طاغوت دوری کنید. دعوت به توحید ، دعوت به دوری از طاغوت است. خداپرستی با پذیرش فرمانبری و سلطه طاغوت ها و ستمگران نمی سازد. مگر امکان دارد دین الهی را بپذیریم و بگوییم کار به سیاست نداریم. طاغوت زدایی عین سیاست است. اگر باید طاغوت زدایی کرد ، روشن است که باید به حکومت انسان دیندار تن داد. این نگاه اسلام و قرآن است. 🔹روشنفکر غربزده با تبلیغ سکولاریسم به دنبال خیانت به اسلام است. به دنبال تحریف اسلام ناب است. به دنبال براندازی نظام دینی است. به دنبال خیانت به ایران و ایرانی است. @rozaneebefarda
انتشار کتاب گرانسنگ (عج) مجموعه بیانات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹این اثر شامل مجموعه‌ای خواندنی و آخرالزمانی با محوریت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، از بیانات فقیه عارف، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت است که همزمان با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آن فقیه عارف، به همت مرکز نشر آثار ایشان منتشر شد. 🔸کتاب حاضر، عصاره‌ای از سیره و زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و چکیده‌ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است که حاوی نگاهی جامع و جدید به اصل است. 🔹مشاهده معرفی کوتاه کتاب حضرت حجت(عج): 👇 https://bahjat.ir/fa/content/13097 ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طنین آسمانی سرود در حافظیه شیراز سلام فرمانده که این روزها ورد زبان ایرانی‌هاست، نشانه‌ای است بر تدین و ایمان و عشق مردم عزیزمان به امام زمان علیه السلام و همه ارزش‌های الهی و انقلابی‌مان. نشانه‌ای است بر اینکه اگر با دست خالی و توکل و اخلاص حرکت شود، حتی اگر نهادهای فرهنگی نظام حامی و همراه نباشند، حتی اگر معدود مدعیان متکبر فرهنگ‌دانی نپسندند، حتی اگر برخی مخالف‌خوان‌های دائمی جبهه خودی هم‌نوا با بیگانگان علیه یک اثر فاخر فرهنگی قلم بزنند، باز هم گوشه چشم عنایتی که در میان باشد، دل‌ها تکان می‌خورد و فتح می‌شود. سلام فرمانده، زبان ساده‌ای را برگزیده، ترانه‌اش نیز گرفتار قالب‌های پیچیده ادبی نیست اما خوش‌مضمون است و توانسته بین مفاهیمی همچون انتظار و نسل جدید دهه نودی و ارزش‌های انقلابی به خوبی ارتباط برقرار کند. و این مهم را البته نباید و نمی‌توان کوچک شمرد. اصلا اگر دیگران بهتر می‌دانند و بهتر می‌توانند، بسم‌الله! گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن! سلام فرمانده حالا هر چه بیشتر نقد شود، بیشتر دیده می‌شود، هرچه بیشتر اشکال بنی‌اسرائیلی برایش بتراشند، بیشتر مقبول می‌افتد، چرا؟ چون رازآلود است و به دل و جان و زبان مردم راه یافته است و هر اثری که چنین شود، ماندگار خواهد شد. زودا که این نوای دلنشین، به یکی از خواندنی‌ترین مصادیق فلکلر/ فرهنگ توده بدل شود، چیزی نزدیک به سرود ایران ایران. چه اینکه هم ریشه در فرهنگ کهن و انگاره‌های اصیل این مردم دارد و هم بر زبان‌شان ترنم یافته است. @rozaneebefarda
شاعرانه‌ای در سوگ شهید_صیاد‌_خدایی ▪️دریغ است در آرزو ماندن ما ▪️خوشا از لب او، فراخواندن ما ▪️بهاری میاید...بهاری میاید ▪️جهان است و اسفند سوزاندن ما ▪️شهابیم و پیغامی از صبح داریم ▪️که شب حرص دارد به تاراندن ما ▪️شکوه حیاتیم و این مُرده‌ماران ▪️ندارند قدرت به میراندن ما ▪️شهادت بده ای شهادت! : «که بودیم؟» ▪️غریبیم و با تو شناساندن ما ▪️برو جوهر از خون بیاور که سخت است ▪️به دنیای امروز فهماندن ما @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر مصیبت حاج در منزل 🔹شهید صیاد خدایی، خادم تهران و پای ثابت محفل عصر جمعه حاج علی انسانی بود. @hosenih ------ @rozaneebefarda
سوم خرداد سالروز حماسه ماندگار گرامی باد. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور حماسی مردم شهیدپرور در مراسم تشییع پیکر شهید «صیادخدایی» @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور در قم تعهد سرخ از حجره تا سنگر 🕟 زمان: چهارم خرداد ۱۴۰۱ 🔰 مکان: شهر مقدس قم - مصلای بزرگ قدس ✅ سخنران: ریاست محترم جمهوری @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی. ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ 📝 متن کامل بیانات را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50291
سرود و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ [ص ۱ از ۲] || صادق علیپور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸سرود محبوب و پرنفوذ علاوه بر آنکه همدلی‌های فراوانی را موجب شد، مخالفت‌های جالبی را نیز با خود برانگیخته است. بسیار جالب خواهد بود اگر آرشیوی از این مخالفت‌ها توسط کارشناسان رسانه‌ای و مذهبی جمع‌آوری و سپس تحلیل گردد زیرا به نظر می‌رسد دم خروس بسیاری از تفکرات و جریان‌ها و همچنین رسانه‌های خارجی و حتی داخلی، با همین سرود ساده اما پربسامد و تأثیرگذار بیرون زده است. 🔸از مخالف‌خوانی‌های بی‌مبنای برخی خودی‌های بی‌اطلاع و متحیر که بگذریم، یکی از لوس‌ترین و بی‌نمک‌ترین مخالفت‌ها، بهانه حمایت از حقوق کودکان بود! مدعیان می‌گویند که نباید ایدئولوژی را به ذهن معصومانه کودکان تزریق کرد و آنان باید فارغ از باورهای مذهبی رشد یابند و اساساً کودکان درکی از این محتواها به صورت مطلوب ندارند و همین هم ارزش اشک‌ها و احساسات آنها را زیر سؤال می‌برد! چنین چیزی نیز قبل‌تر بارها در مورد عزاداری و گریه‌های کودکان در مراسم‌های مذهبی به خصوص محرم و صفر شنیده شده و می‌شود. 🔸تمنای آنها همواره چنین بوده که کودکان سراسر دنیا، در یک نظام آموزشی سکولار پرورش یابند که اتفاقاً برخلاف ادعای آنان خود متضمن یک ایدئولوژی بوده و بر شالوده آرمان‌ها و تفکرات لیبرالی بنا شده است. در این ایدئولوژی کودکان، باید با سیستم فکری مبتنی بر فرضیه تکامل و نه خلقت (متضمن انکار جنبه‌های مختلف الوهیت تا ربوبیت و حتی اصل وجود خدا) مأنوس شده و از لحاظ گرایش‌ها و رفتار به سمت آزادی غریزه‌ها سوق داده شوند که یکی از عیان‌ترین نمودهای آن آزادی بی‌ قید و بند (و حتی با اعمال فشار اجتماعی-رسانه‌ای)‌ در برقراری روابط مختلف جنسی است که تا مرز برخورداری از حق سقط جنین در دختران باردار زیر ۱۸ سال نیز رفته است! این همان چیزی است که در ایران تلاش می‌شد تا با استمرار اجرای سند ۲۰۳۰ تحقق یابد و تنها با دستور رئیس‌ دولت سیزدهم بود که متوقف شد و از این منظر باید به عنوان یکی از مطالبات اساسی برای محکومیت‌ قضایی مقامات مرتبط با آن در دولت‌های یازدهم و دوازهم مد نظر باشد. 🔸در هر صورت اکثر آنهایی که صدایشان علیه ایدئولوژی نهفته در سرود سلام فرمانده بلند شده است، یا حامی ایدئولوژی مستکبرانه‌ و دیکتاتورمآبانه لیبرال‌ها هستند و یا در بهترین حالت نسبت به آن سکوت می‌کنند. ایدئولوژی‌ای که رقص و روابط مختلط را برای کودکان توصیه می‌کند و نسبت به درک و آمادگی ذهنی آنها در این مورد حساسیتی نشان نمی‌دهد، اما از شیفتگی این کودکان نسبت به سوگواری اباعبدالله و آرمان ظهور صاحب‌الزمان نگران و مشوش می‌شود! 🔸این شیوه همیشگی لیبرال‌هاست؛ آنان از آزادی دم می‌زنند اما به محض آنکه رسانه‌ای در مخالفت با آنان به جایگاهی برسد، آن را سانسور و بلکه حذف می‌کنند. از لزوم عدم دخالت سیاست در ورزش سخن‌فرسایی می‌کنند و تصمیم ورزشکارانِ با وجدانِ جهان در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را محکوم و بلکه مجازات می‌کنند اما در دخالت دادن سیاست در ورزش در خلال جنگ اوکراین، سر از پا نمی‌شناسند و نه تنها تمامی ورزشکاران و باشگاه‌های یک کشور را به خاطر یک مسئله سیاسی از همه چیز محروم و حذف می‌کنند بلکه حتی روس‌تبارانی را که در صحنه‌های ورزشی و هنری خارج از کشور خود، حاضر به موضع‌گیری علیه روسیه نشوند، از همه چیز ساقط می‌کنند. 🔸این استاندار دوگانه، استاندارد دائمی این مدعیان حقوق بشر و آزادی است و توقعی هم از آنان نیست که در عرصه آموزش‌ها و حتی تولیدات رسانه‌ای در مورد کودکان نیز از این خصلت شیطانی عقب بنشینند؛ همچنان که اعلام کرده‌اند کمپانی‌های عظیم ساخت انیمیشن در ایالات متحده از این پس در گنجاندن شخصیت‌ها و محتواهای همنجس‌گرایانه در تولیدات خود عزمی جدی خواهند داشت؛ به همان صورت که اسکار به صراحت از لزوم پرداخت به محتواهای همجنس‌گرایانه در فیلم‌های ارسالی به خود خبر داده است. چنین چیزهایی به صورت آشکار نشان می‌دهد که حساسیت آنان نسبت به تزریق ایدئولوژی در ذهن کودکان و لزوم حمایت از حقوق کودکان چقدر صادقانه است! @rozaneebefarda
سرود و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ [ص۲ از ۲] 🔸پروپاگاندای رسانه‌ای استکبار و دنباله‌های داخلی آنها بهتر است به جای دغدغه نسبت به سلام فرمانده، به این توجه کنند که در قبله‌گاه آزادی و دموکراسی جهان لیبرال، ۱۹ کودک معصوم در یک مدرسه به رگبار بسته شده‌اند! ضارب هم یک پسر ۱۸ ساله است که به راحتی توانسته با تهیه سلاح، از آزادی‌های مشروع خود برای نقض بزرگترین حقوق تعدادی از کودکان معصوم یعنی حق حیات آنان استفاده کند! چیزی که اگر یک صدم آن در ایران اتفاق می‌افتاد، یک توفان رسانه‌ای علیه تمامی ارکان نظام و دین به راه می‌انداختند. آیا این خروجی نظام فرهنگی و آموزشی مبتنی بر تفکر لیبرال نیست؟! آیا این همان چیزی نیست که در ایران نیز به صورت موریانه‌وار توسط مجذوبان بی عقل و منطق غرب تبلیغ می‌گردد و بعضاً نتایج فرهنگی و اجتماعی نامبارک آن را در ایران می‌بینیم؟ 🔸سلام فرمانده، چیزی را دنبال می‌کند که برای جبهه حق در طول تاریخ بسیار مهم و برای جبهه باطل و استکبار بسیار هراس آور است و آن تربیت دینی کودکان و نهادینه کردن فرهنگِ انتظار و بلکه یاری ولی الله الاعظم می‌باشد. اساساً دلیل اصلی مخالفت‌ها با این سرود نیز دست گذاشتن بر این شاهرگ حیاتی و مهم است همچنان که دلیل اصلی در مخالفت با جمهوری اسلامی توسط جبهه استکبار، عزم راسخ این نظام و ملت در اجتناب از ولایت طاغوت و تلاش برای کسب ولایت الله و ولی الله الاعظم(عج) و حرکت در جهت زمینه‌سازی ظهور بوده است. این همان خط اصلی مخالفت شیاطین و طواغیت با ولایت الله در طول تاریخ است! عجیب نیست که در سالهای اخیر، جریان سکولار حوزوی نیز برای زیر سوال بردن این مفهوم بنیادین شیعی دست به تولیداتی زده است! 🔸 سلام فرمانده این نوید بزرگ را می‌دهد که می‌توان با اخلاص و صد البته تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح، بزرگترین ظرفیت انسانی موجود یعنی قلب‌های پاک و فطرت‌های دست نخورده کودکان معصوم را به سمت قطب و امام مخلوقات هدایت کرد و اساساً راز محبوبیت و نفوذ سلام فرمانده نیز همین ایجاد ارتباط میان فطرت‌های پاک این کودکان با شخص بقیة الله الاعظم(عج) بوده است. 🔸این مطلب هرچند نویدآور است اما از طرفی: 🔹اولا نیازمند مراقبت جدی متولیان نیز می‌باشد تا با سهل‌انگاری‌ها و بلکه خطرناک‌تر، با کارشکنی‌های همیشگی جریان تحریف و نفوذ به چالش کشیده نشود. 🔹ثانیا نباید قانع بود و یا به چرخه تکرار افتاد. البته منظور، نسخه‌های بومی سلام فرمانده که به زبان‌های مختلف در حال ترجمه و اجرا می‌باشد، نیست. این تولیدات قلب هر دلداده به مکتب اهل بیت را شاد ساخته و در رسوخ تفکر بنیادین موجود در ورای این سرود در امت اسلامی بسیار مؤثر است. منظور ادامه راه سلام فرمانده نه فقط در قالب راهبردی و جایگزین ناپذیرِ سرود بلکه در قالب‌های پر تاثیر دیگر به خصوص انیمیشن می‌باشد؛ آن هم با محتوای صاحب‌الزمانی و آخرالزمانی و صد البته با قرائت فرقه ناجیه که بسیار پر ضرورت و پر اهمیت است. @rozaneebefarda
252189561.out (2).mp3
7.89M
یادی از قهرمان همیشه جاوید خرمشهر شهید @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس 🏷 | 📥 Khl.ink/f/50314 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس منتشر شد. 🏷 🔍 بخوانید👇🏻 https://khl.ink/f/50317
تا ساعاتی دیگر سلام تهران به امام زمان(عج).... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه آبادان و فرمان برخورد عبرت‌آموز با عوامل این حادثه @rozaneebefarda
رپرتاژ رسانه‌ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی برای کتاب تحریف‌آمیز ▫️رئیس مؤسسه تنظیم و نشر اخیرا (۳خرداد۱۴۰۱) گفته است: موسسه امام خمینی وظیفه خود می داند که در مقابل تحریف اندیشه امام خمینی بایستد و از خود دفاع کند. و اصولا فلسفه وجودی این موسسه همین است. اندیشه امام خمینی باید تمامه به مردم برسد و اگر بخواهیم از زاویه خود به ارائه اندیشه بپردازیم، تحریف است. یکی از راه های جلوگیری از تحریف اندیشه امام خمینی را آشناکردن جامعه با اندیشه های امام راحل است. اگر مردم با اندیشه فردی آشنا شدند، طبیعتا جلوی تحریف آن اندیشه گرفته خواهد شد. 🔶حاشیه روزنه حسب اظهارات برخی مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر در برخی جلسات تخصصی، این مجموعه به اشکالات کتاب الف لام خمینی واقف بوده، تعداد زیادی از اغلاط و تحریفات کتاب مزبور را به ناشر ارسال کرده است! اگر این مطلب درست باشد، باید از حضرات پرسید با چه استدلالی به ترویج مطالب چنین کتاب مخدوش و مغلوطی پرداخته‌اید؟! با وجود این گاف‌های سریالی تمام ناشدنی، چگونه باید ادعاهای مسوول موسسه تنظیم و نشر در مورد مقابله با تحریف را بپذیریم؟! علیرغم کارنامه سؤال‌برانگیز مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در موضوع تحریف امام؛ اخیرأ تلاش‌هایی صورت گرفته که با استفاده از وجهه برخی علمای قم، به کسب اعتبار در میان حوزویان بپردازند. این در حالیست که عالمان بصیر و انقلابی حوزه کارنامه مجموعه‌ها را ملاک قضاوت قرار می‌دهند و با برخی ظواهر نمی‌توان واقعیت‌ها را تغییر داد. ؟ @rozaneebefarda