eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
250 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 🔴 فتنه جدید؛ این بار در جبههٔ انقلاب ‼️این انقلابی‌ها در طول چهل سال انقلاب بی‌سابقه است! چطور می‌شود شاخص و ملاک حق را از به سمت چهره‌ها و لیدرها تغییر داد؟! 👌اما فتنهٔ اهل نفاق امروز، با فتنهٔ زمان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام یک تفاوت دارد... 🎙حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان 🔺هیئت محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام @mohebbin_net
32.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید|| زرادخانه موشکی زیرزمینی حزب الله که دشمن صهیونیستی را به وحشت انداخته! @rozaneebefarda
نزدیک خیمه معاویه‌ایم... @rozaneebefarda
🎉 هدیه‌ی به زائران حسینی ♦️ کتاب صوتی و نسخه‌ی الکترونیکی رایگان کتاب «جاذبه‌ی حسینی» 📚 جاذبه‌ی حسینی گزیده‌ی بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد‌ّظلّه‌العالی) درباره‌ی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و حسینی است. 📌 دریافت کتاب صوتی رایگان: https://khameneibook.ir/book/کتاب-صوتی-جاذبه-حسینی 📌 دریافت نسخه‌ی الکترونیکی رایگان: https://khameneibook.ir/book/جاذبهی-حسینی @KhameneiBook
ایراد گرفتن به تپق‌های کلامی رئیس‌جمهور محترم در شأن فرهیختگان متعهد نیست! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخیرا گاهی در گوشه و کنار مشاهده می‌شود که برخی فعالان سیاسی _البته در محافل غیر رسمی_ و بعضی فعالان مجازی بصورت علنی، برخی تپق‌های رئیس‌جمهور را دستمایه کنش‌گری و اظهارنظرها قرار می‌دهند! این نحوه مواجهه، مؤمنانه و مردانه نیست! بجای تمرکز بر ظواهر و حواشی، متن اظهارات و از آن مهم‌تر رویه دولتمردان باید ملاک قضاوت باشد صدالبته امت حزب‌الله در عین حقظ حریم‌‌ها، با کسی عهد اخوت نبسته‌ است و اگر انحراف و اشکالی ببیند، تذکر ناصحانه خصوصی را وظیفه خود می‌داند و در صورت عدم امکان یا عدم تأثیر، از بیان علنی آن _چنانچه مخالف مصالح عالیه نظام نباشد_ لکنت و واهمه‌ای به خود راه نمی‌دهد. پرداختن به حواشی و ظواهر و ، گذشته از آنکه با اخلاق و جوانمردی سازگار نیست، موجب می‌شود متن حوادث به محاق برود و اذهان از اشکالات اساسی‌تر منحرف گردد. در این دوران به طور خاص باید نسبت به تحرکات مرموزانه مراقب باشیم. با حذف زودهنگام ظریف و پیشگیری از ورود برخی عناصر غربگرای رادیکال به حلقه سخت دولت، تنها گام نخست برداشته شده و کار زیادی در پیش داریم. @rozaneebefarda
13950314_15801_128k.mp3
1.33M
🔰انقلابی‌گری به معنای افراطی بودن نیست 🔸 این هم خطا است که ما خیال کنیم اگر گفتیم فلانی انقلابی است، یعنی فلانی افراطی است؛ یا وقتی میخواهیم اشاره کنیم به انقلابی‌ها و انقلابیّون، تعبیر افراطی را به کار ببریم؛ نه، این خطا است. انقلابیگری به معنای افراطی بودن نیست. 🔸 این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در ایران و در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند؛ آنها تقسیم میکنند مردم را به تندرو و میانه‌رو. بحث تندرو و کندرو نداریم. انقلابی را میگویند تندرو، غیر انقلابی را میگویند میانه‌رو! این یک دوگانه‌ی بیگانه است، آنها اینها را در رادیوهایشان، در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان تکرار میکنند، ما این را نباید تکرار بکنیم. انقلابی، انقلابی است. 🗓بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ @qom_khamenei_ir
بایسته‌های مجلس انقلایی در مسئله رأی اعتماد کابینه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، همدلی و همراهی حداکثری دولت و مجلس، امری مطلوب و مایه آبرو برای نظام است که انسجام و وحدت ملی و منیت روانی مردم را به دنبال دارد. امری که در آستانه تحولات بزرگ محور مقاومت به شدت بدان نیازمندیم. این نحو مواجهه، نشانه بلوغ و عقلانیت سیاسی مجلس و امری ستودنی است. در کنار این نکته مثبت، اما و تعهد به وظایف نمایندگی و خصوصا وفاداری به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در تطبیق شاخص‌ها بر افراد پیشنهادی، نباید خدای ناکرده مغفول بماند یا تضعیف شود. مجلس انقلابی اهل زد و بند و معامله و مجامله نیست؛ در نقد یا دفاع از افراد باید فرامین رهبر و منافع ملت را نصب‌العین خود قرار دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه نمایندگان ارجمند قرار گیرد، نسبت فکری و سیاسی نمایندگان با جریان غربگراست! این نکته هرگز نباید محل تردید قرار گیرد که عناصر زاویه‌دار با مبانی نظام و انقلاب اسلامی و افراد دلبسته به غرب وحشی، هرگز نمی‌توانند بار سنگین خدمت به ملت در گام دوم انقلاب اسلامی را به دوش بکشند. تذکر راهبردی و تاریخی رهبر انقلاب در این باب را نباید فراموش کرد. در بررسی زاویه‌دار بودن افراد پیشنهادی، توبه‌های سیاسی موسمی و لفاظی‌های ماقبل مسئولیت نباید ملاک قرار گیرد! آنچه مهم است پیشینه و کارنامه افراد است که به حمدالله امروز در پیش چشم همه نمایندگان قرار دارد. طبعا همه افراد پیشنهادی واجد ملاک‌های حداقلی هستند و از این جهت نباید و نمی‌توان به استعلامات کلی اکتفا کرد! لذا چنانچه تشکیک و تردیدی هم وجود داشته باشد باید از نهادهای نظارتی امین نظام استفسار شود یا به کشور مراجعه گردد. اگر چنانچه تسامحی در انتخاب کابینه صورت گیرد، دولت در رفع نواقص ناموفق خواهد بود و طبعا پیش از هر کسی دولت و مجلس مورد پرسش‌گری از سوی افکار عمومی قرار خواهد گرفت. امید است مجلس محترم با حفظ همدلی، ملاک ها و شاخص‌های صریح رهبری حکیم مان را بدون هر گونه مجامله و تعارف، در امر انتخاب کابینه لحاظ کند. و صدالبته هیئت رئیسه، رؤسای فراکسیون‌ها و خصوصا ریاست محترم مجلس در این جهت نقش اصلی و اساسی را دارند. ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ @rozaneebefarda
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دفاع مستدل و شجاعانه خانم کبری خزعلی از نیروی انتظامی در مسئله حجاب @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شوریده سران 🔻روحانی شهید هادی ذوالفقاری 🔸علاقه‌اش به رهبری همه جا زبانزد بود حتی در عراق هم از حریم ولایت فقیه دفاع می‌کرد... 🔸همیشه عکس آقا روی جیب لباسش بود دوستانش می‌گویند: «چیزی نمی‌توانست جوشش انقلابی او را فرو بنشاند، علاقه او به مقام معظم رهبری زبانزد همه بود. 🔸این علاقه به خاک ایران محدود نمی‌شد. حتی اگر کسی در عراق علیه انقلاب و حضرت آقا حرفی می‌زد هادی با او وارد بحث می‌شد و معتقد بود تحت هر شرایطی و در هر کشوری باید از حریم ولایت و ولایت فقیه دفاع کرد. هرکاری از دستش برمی‌آمد برای آقا می‌کرد.... 📮 سایت | ایتا | آپارات | ویراستی | بله
. وفاق طبق قانون یا برای دور زدن آن؟ -۱ ۱) کلمات اگر درست تعریف نشوند، مخاطب را از واقعیت منحرف، و حقیقت را قربانی می کنند. منطقیون می گویند "تعریف باید جامع افراد و مانع اغیار باشد". این روزها در حالی که نمایندگان مجلس، مطابق مسئولیت قانونی و مطالبه ۱۲ بندی رهبر انقلاب، مشغول بررسی کابینه پیشنهادی هستند، یک جریان سیاسی می کوشد از شعار وفاق و همدلی چماق بسازد یا چنان تحریف کند که به تعطیلی مسئولیت مهم مجلس منتهی شود. ۲) وفاق را در لغت نامه به "ارتباط، سازگاری، موافقت، هماهنگی، همراهی، یکدلی، یکسانی" معنا کرده اند. اما این معنا در میدان سیاست با طرح پرسش هایی شفاف می شود. وفاق بر اساس ملاک های روشن، یا بدون آن و حتی نقض معیار ها و اصول؟ وفاق چه کسانی و بر سر چه چیزی؟ اگر لازمه وفاق، کوتاه آمدن است، از چه چیزی باید کوتاه آمد و تا کجا؟ آیا برخی مدعیان وفاق که سابقه آنها ضد ادعای شان است، کوتاه آمده اند، یا سر موضع باطل خود هستند؟ وفاق، ذیل قانون تعریف می شود، یا دستاویزی برای دور زدن قانون، لوث کردن مسئولیت و خلع مسئولیت از نمایندگان مجلس است؟ ۳) وفاق، وسیله و ابزار است، نه هدف. بنابراین باید مقصد آن روشن شود. با کسانی که در گفتار یا رفتار، با ارزش ها و هنجارهای اسلامی، منافع و امنیت ملی، و اصل قانون زاویه دارند، نمی توان همراهی و همدلی و سازگاری داشت. پیامبران و اولیای الهی، در زندگی شخصی، همراه ترین و همدل ترین مردمان بودند و از حقوق شخصی خود می گذاشتند، اما هنگامی که پای مسئولیت های سیاسی و اجتماعی در میان بود، حق نداشتند با معارضان حقوق عمومی و ارزش ها و احکام الهی وفاق و همدلی داشته باشند. کدام پیامبر، خدمتگزار تر و رنج کشیده تر از نوح نبی (ع) که ۹۵۰ سال از عمر مبارک خود را صرف دعوت به توحید کرده و رنج فراوان دیده بود. اما هم او، هنگامی که طوفان فرو نشست و یادی از فرزند نافرمان و غرق شده خود کرد، با عتاب الهی مواجه شد: "ای نوح، پسر تو، از اهل تو نیست، همانا او عمل ناصالح است، پس، از من، چیزی را که نسبت به آن علم نداری نخواه. من تو را پند می‌ دهم که از جاهلان نباش". خداوند، پیامبرش را از شفاعت مجرمانِ سر موضع بر حذر می دارد، چه رسد به سپردن مسئولیت. ۴) نظام جمهوری اسلامی، ترازهای شرعی و قانونی روشنی دارد و نمی شود با متعرضان به آن اصول همدلی کرد. رهبر حکیم انقلاب، چند سال قبل فرمودند "فتنه، خط قرمز نظام است". فتنه، خط قرمز است، چون اسلامیت و جمهوریت و امنیت کشور، خط قرمز نظام است. برخی از کسانی که در شورای موسوم به شورای راهبری دور هم جمع شدند تا فهرست وزیران را پیشنهاد کنند، مجرمان سابقه داری بودند که محکومیت های قضایی داشتند و بعضا هم افرادی را پیشنهاد کردند که در فتنه های تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه موسوم به جام زهر و یا فتنه های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، نقش آفرین بودند؛ کسانی که اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند، و یا به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس، در تدارک شورش علیه جمهوریت و اسلامیت بودند. ۵) بدتر از فتنه ۱۳۸۸، فتنه ۱۴۰۱ بود که طی آن، آشوب افکنی به ویرانی طلبی میل کرد، میدانداری گروهک های وابسته به موساد و سیا و MI6 آشکار تر بود، و جنایت و آتش افروزی و شرارت و حرمت شکنی، شدت بیشتری داشت. در اینجا نیز، همان افراد متهم، به سمت ویرانی طلبان غلتیدند ودر موضع اتهام ایستادند. کسی آنها را از دایره بیرون نراند، بلکه اصرار داشتند کنار جریان براندازی بایستند. کدام نظام در دنیا با حامیان براندازی تغافل و وفاق و همدلی می کند که جمهوری اسلامی دومین آن باشد؟ 💢ادامه دارد @IMANI_mohammad
وفاق طبق قانون یا برای دور زدن آن؟ -۲ ۶) در حالی که گروهک های ورشکسته و تروریست، دستور ترور و جنایت و آتش افروزی می دادند، برخی از مدعیان اصلاح طلبی، هیزم کش آنها شده بودند. این بازیچگان فتنه، چنان جوگیر شده بودند که حتی کسانی مانند بهزاد نبوی را هم که نخواستند با آنها همراه شوند، از مرکزیت جبهه اصلاحات کنار گذاشتند. بهزاد نبوی درباره اینها به مجله «آگاهی نو» گفته بود: "وقتی کاری بکنیم که عاقبت آن را ندانیم و دیمی حرکت کنیم، اسمش می شود چپ روی. ما دچار مرض بچه گانه چپ روی هستیم. در مجموعه خودمان هم این را می بینیم و لوچ داریم". ۷) پس از آن که نبوی کنار گذاشته شد، روزنامه اصلاح طلب همدلی در تحلیلی با عنوان «عبور از خاکریز چریک پیر» نوشت: "به نظر می‌ رسد که نوبت به بهزاد نبوی رسیده که مواضعش به‌ شدت مورد انتقاد قرار بگیرد. چریک پیر، در مصاحبه‌ با هم‌ میهن، رسما با اعتراضات مخالفت کرده و گفته «ما اصلاح ‌طلبان قطعا نمی ‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعار های براندازانه می ‌دهند، همسو شویم. بحث محافظه‌ کاری نیست؛ ما شعار‌های آنان را قبول نداریم. ما می ‌‌خواهیم در چارچوب نظام، اصلاح کنیم. نمی‌ خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می ‌خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم». این اظهارات، خیلی زود با واکنش کسانی مواجه شد که از او عبور کرده ‌اند". همچنین روزنامه آرمان گزارش داده بود: «نبوی آبان ۱۴۰۱ اعلام کرد قطعا نمی ‌‌توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می ‌‌دهند. این اظهارات، انتقاداتی را در پی داشت». جالب است بدانید فردی که با فشار تندروها، جایگزین نبوی در ریاست جبه اصلاحات شد و از بازیچه های فتنه ۱۴۰۱ بود، دیروز توییت زده است: "رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان می ‌تواند اولین گام برای حرکت در مسیر وفاق می باشد. هر چند تا رسیدن به معنای حقیقی این وفاق فاصله بسیار است."! کسانی که همین چند ماه قبل، طرفداران شرکت در انتخابات در جبهه اصلاحات را هو کردند و با انواع توهین ها نواختند، ناگهان یادشان افتاده که وفاق، چیز خوبی است! حکایت شتر خاک و خُل گرفته ای که ادعا می کرد دارد از حمام می آید! ۸) اگر شباهت مواضع سیاسی با مقاصد و مطامع دشمنان ملت ایران، یک بار و دوبار باشد، می توان حمل بر بی خبری و غفلت و خطا یا تصادف کرد. اما اگر همیشه به آن طرف غش کردند، ماجرا فرق می کند. در همین ۵-۶ سال گذشته، از عهدشکنی مطلق غرب در برجام و پایمال شدن حقوق ایران گرفته، تا ترور شهیدان سلیمانی و فخری زاده و سپس حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق و همچنین ترور شهید هنیه در تهران، هر گاه پای اقدام متقابل برای احیای بازدارندگی به میان آمده، همان متهمان همیشگی، آرزوی آمریکا و انگلیس و اسرائیل را تکرار کرده و به بهانه این که نباید وارد تله تنش و تله جنگ شد، عینا مثل آمریکا و اروپا گفته اند که ایران نه اجرای تعهدات یکطرفه برجامی را متوقف کند و نه اسرائیل یا آمریکا را گوشمالی دهد! آنهایی که ادبیات شان با ادبیات دشمنان مو نمی زند، چگونه می توانند دلسوز ملت ایران و مدعی وفاق باشند؟ برخی اعضای شورا و نشریات و رسانه های آنها، در ماجرای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نیز همان گفتند و نوشتند که آمریکا و انگلیس گفتند و مطلوب اسرائیل بود. برخی از آنان، همان هایی هستند که میدان (شهید سلیمانی) را در مقابل دیپلماسی نشان دادند و در حالی که نان اقتدار میدان را می خوردند، مدعی هزینه تراشی میدان برای دیپلماسی شدند. همچنین، دیدیم که سر بزنگاه ها، چگونه با ادعای استعفا و دادن شوک رسانه ای، به مقاصد و مطامع غرب و غربگرایان کمک می رسانند. ۹) سیاست بازان، وفاق را به رای دربستی به همه وزرای پیشنهادی و عدم بررسی صلاحیت یکایک آنها تفسیر می کنند! در این نگرش، وفاق ملی یعنی سوال نکردن از صلاحیت سیاسی و فنی شورای راهبری و دستپخت آنها در قالب اثرگذاری بر ۷۰ درصد ترکیب نهایی کابینه پیشنهادی. این تقدس جعلی از کجا می آید؟! این در حالی است که مجلس طبق قانون مسئولیت دارد صلاحیت های سیاسی و تخصصی هر یک از وزیران را احراز کند و رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس بر ضرورت این کار تاکید فرموده اند. اگر افرادی در میان گزینه های پیشنهادی، صلاحیت فنی یا سیاسی وزارت را نداشته باشند، طبعا اهلیت تصدی وزارت را ندارند. بحث روشن حقوقی و قانونی را نباید به بیغوله‌های سیاسی کشاند. اگر بنا باشد هر امر حقوقی تبدیل به بحث های سیاسی با تشخیص‌های من درآوردی شود، سنگ روی سنگ بند نمی ‌شود. 💢یادداشت روز کیهان @IMANI_mohammad
وفاق دولت و مجلس در مسئله رأی اعتماد و یک نکته مهم! رأی مجلس به همه اعضای کابینه آقای پزشکیان راه هر نوع بهانه‌تراشی را برای آینده بست. مجلس در کلیت کارش به خرج داد و نهایت همکاری را با منتخب جدید به کاربست. ادبیات رئیس‌جمهور محترم اما با ابهاماتی همراه بود؛ او طوری القا کرد که انگار قرار است برای کابینه رهبر معظم انقلاب رأی بگیرد و نه کابینه خودش! اهل اطلاع از رویه‌ها در انتخاب کابینه کاملا با خبرند و ظرائف موضوع چندان پوشیده نیست که در همه ادوار رؤسای جمهور با گرایش‌های سیاسی مختلف، از رهبر معظم انقلاب استمداد می‌کنند و نظر ایشان را به نحو مقتضی اخذ می‌کنند؛ حق هم همین است زیرا قرار است دولت بعنوان بخشی از حاکمیت زیر نظر ولی فقیه کار کند و لذا برخی وزرا چنانچه مدنظر رهبر را هم واجد نباشند، طبعا کار گره می‌خورد. اصرار و فشار برخی نمایندگان بر علنی شدن رویه‌های معمول، زمینه‌ساز فضاسازی و فشار سیاسی و این بدعت سیاسی شد! در لایه‌های پیچیده حکمرانی آنهم در این فضای پرآشوب، مواجهه اخباری‌گرایانه با قضایا درست نیست و موجب می‌شود برخی جریان‌های سیاسی اینچنین از آقا خرج کنند! اما این روال رایج نافی اختیارات و استقلال و تکلیف شرعی نمایندگان مجلس نیست. آنها باید کار خود را به نحو درست و دقیق انجام دهند و برای انجام تکالیف‌شان هم دارند که رهبر معظم انقلاب تعیین و تبیین کرده‌اند. فضاسازی سیاسی رئیس‌جمهور محترم و مایه گذاشتن از رهبر به نحوی اینچنین کم‌سابقه یا بی‌سابقه، ممکن است مصداق تلقی شود و حتما نباید مجلس را به انفعال بکشاند. با اذعان به این نکته که وفاق دولت و مجلس در شرایط فعلی امر مبارکی است اما نباید از یاد ببریم که هیئت وزیران منتخب دست‌پخت مشترک رئیس‌جمهور و نمایندگان هستند و از این پس مسئولیت عملکرد آنها اولا و مستقیما با رئیس‌جمهور است و در مرتبه بعدی با نمایندگان مجلس. برای همه وزرا آرزوی توفیق داریم زیرا موفقیت آنان موفقیت همه ارکان نظام است و منافع ملت را تامین می‌کند اما تصمیمات و عملکرد ناصواب احتمالی آنان نیز به هیچ وجه نباید متوجه رهبر معظم انقلاب شود. @rozaneebefarda
توضيحات حجت‌الاسلام نبویان منتخب اول مردم تهران و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد رأی اعتماد وزرای دولت چهاردهم ۱. به چند وزیر پیشنهادی که در سوابقشان، فتنه گری علیه مردم و نظام بوده است، رای مخالف دادم. ۲.گرچه برخی وزرای پیشنهادی که داشتند، در روزهای اخیر به کشور که دست از فتنه گری و تقابل با مردم و نظام در حوادث بردارند اما در جریان باشند که رفتارهای انها را رصد خواهد کرد. ۳. نمایندگان مجلس آزمون سختی را در مقابل چشمان تیزبین مردم عزیز ایران، پس دادند. ۴.شاید در کمتر دوره ای کل کابینه رای آورده باشند، مثلاً مجلس به همه وزرای پیشنهادی شهید رئیسی رای نداده است. ۵.سراغ ندارم هیچ رئیس‌جمهوری برای پیشبرد کارهایش، تا این اندازه از رهبری هزینه کرده باشد. ۶. مردم عزیز باید توجه کنند که آقای پزشکیان نباید به پای نهج البلاغه یا رهبری نوشته شود! ۷. با رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، بهانه همیشگی این طیف که «نمی گذارند کار کنیم» از بین رفته است. ۸. مردم به وظیفه خود عمل کردند و به آقای پزشکیان رأی دادند، مجلس نیز با همراهی بیش از حد متعارف، وظیفه خود را عمل کرده است، حالا نوبت دولت پزشکیان است تا با این پشتوانه ها صرفا به فکر خدمت به مردم باشد، و از حاشیه‌ها بپرهیزد. @nabavian @rozaneebefarda
تبریک به رئیس‌جمهور و گلایه‌ای برادرانه حسین شریعتمداری 🔸دیروز مجلس شورای اسلامی به تمامی وزیران پیشنهادی آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم کشورمان رای اعتماد داد. این موفقیت را به جناب پزشکیان تبریک می‌گوئیم، اگرچه همچنان بر این باوریم که برخی از وزیران پیشنهادی از شرایط لازم برای حضور در مسئولیت بلند‌پایه وزارت برخوردار نبوده‌اند ولی بدیهی است که اکنون در جایگاه قانونی وزارت قرار دارند و دفاع از این جایگاه وظیفه قانونی همگان است. اما، در این وجیزه سخن دیگری در میان است. 🔸تابستان سال ۱۳۹۶ و در انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، یکی از کانال‌های خبری ادعا کرد «‌تک‌تک اعضای کابینه با نظر رهبر معظم انقلاب انتخاب شده‌اند»! این ادعا نیز مانند سخنان دیروز آقای پزشکیان، بلافاصله با استقبال رسانه‌های بیگانه رو‌به‌رو شد و با استناد به خبر مورد اشاره (بازهم مانند این‌بار‌) جایگاه مجلس و مردم‌سالاری و اختیارات رئيس جمهور را به چالش کشیدند! 🔸رهبر معظم انقلاب -‌31 تیرماه امسال- در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از برشمردن ۱۲ ویژگی لازم برای وزیران، به وظیفه و رسالت مشترک رئيس جمهور و مجلس در انتخاب و تأیید وزیران اشاره کرده و گفتند: «هم رئیس‌جمهور منتخب و هم مجلس باید این معیارها را رعایت کنند چرا که یک مسئولیت مشترک در انتخاب مسئولان کشور دارند‌». 🔻بنابر‌این اگر همان‌گونه که جناب پزشکیان ادعا کرده‌اند، تمامی وزرا با هماهنگی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده‌اند، به یقین حضرت ایشان بر نقش و رسالت مجلس در رای اعتماد و یا عدم اعتماد به وزیران پیشنهادی تاکید نمی‌ورزیدند. 🔸جناب آقای پزشکیان، ادعای غیر‌واقعی دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید. https://kayhan.ir/001EZb @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
33.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند | مرد پولادین ✏️ رهبر انقلاب: من آقای لاجوردی را در دوره‌ى مبارزات، به عنوان مرد پولادین مى‌شناختم. در بین دوستان، آن کسى که از کتک خوردن و اقدام کردن و زندان رفتن و آمدن بیرون و دوباره رفتن، خسته نمى‌شد، آقاى لاجوردى بود؛ در دوره‌ى کار و تلاش براى حکومت اسلامى هم الحمدلله ایشان همین‌طور عمل کردند. ۱۳۷۷/۲/۱۴ 🗓 یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز ترور مجاهد فی سبیل الله شهید سید اسدالله لاجوردی، مبارز انقلابی و دادستان پیشین انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان زندان‌ها که در محل کار خود در بازار تهران و به دست عوامل سازمان تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۷ به شهادت رسید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
مردی با دنیایی از حسرت و غم می‌آید! [صفحه ۱ از ۳] || حجت‌الاسلام حمید احمدی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخبار غم‌بار نینوا را شنیده است اما از جزئیات آن آگاه نیست. قرار وآرامش از او رخت بست و بی‌تاب است. باورش نکرده است. کودکی‌اش را به یاد می‌آورد که سال‌ها در آغوش پیامبر جای داشت و همواره غرق در بوسه‌ها و سرشار از نوازش حضرت بود. بر خاطرش نوجواتی و جوانی‌اش را مرور می‌کند که در کنار پدرش مورد اکرام همگان بود. او را سرور جوانان بهشت می‌خواندش! چگونه ممکن است بر او تیغ کشند و به قتل برسانند؟! سخنان پیامبر خدا را به یاد می‌آورد که از فرجام حیات حسین و عروج خونینش خبر داده بود، بارها آن را در ذهنش مرور می‌کند. اما با این حال باورش برایش سخت است! نه! نمی‌شود، او را می‌شناختند. باز به سخنان پیامبر برمی‌گردد و با خود می‌گوید: رسول‌الله خبر از این واقعه داده بود و بارها بر آن گریست! دارد باورش می‌کند لذا اندوهش فزون یافته و سینه‌اش سنگین از این خبر! رغم مشکل بینایی، عزمش را جزم کرده تا خود را به نینوا برساند! برخی درصدد برآمده تا منصرفش سازند از دوری و خطر و ناامنی و سخت‌گیری حکومت گفتند. اما هر چه می‌گذرد بی‌تاب‌تر می‌شود وطاقتش طاق شده‌است. سرانجام مرکبی تهیه نموده و روانه عراق می‌شود. از میان بیابان‌ها، منزل‌ها، قصبات و نخلستان‌ها می‌گذرد و خود را به کوفه می‌رساند تا از زوایای واقعه دهشتناک نینوا بیشتر بداند و هم راهنمایی برای رفتن به دشت کربلا بیاید. سراغ خانه پسر سعد بن جناده کوفی را که از مریدان امام علی علیه‌السلام و دوستان وی است، می گیرد. با پرس و جو خود را به خانه عطیه۱ پسر سعد می‌رساند و وقتی صدای جوان یادگار سعد را می‌شنود خاطره روز ولادتش را به یاد می آورد که در مسجد کوفه سعد قنداقه نوزادش را به امام علی علیه‌السلام می‌دهد و تقاضا دارد بر او نامی نهد. بزرگان و جوانان بنی‌‌عوف همه به تماشا ایستادند تا ببینند این نوزاد طائفه‌شان به چه نامی مفتخر می‌شود. حضرت نامش را عطیه نهاد و فرمود: "هذا عَطیّةُ الله". این موهبت و هدیه خداوند است.۲ او را به همین نام صدایش زد. با خرسندی از او استقبال می‌کند. از کسی که پدر از او در نبردهای صفین و نهروان خاطرها داشت. وقتی شنید به چه منظور به کوفه آمده که این ایام جز به عهد شکنی و بی حرمتی به خاندان پیامبر خبر و سخن نیکی نشنیده‌، سخت نگران شد و در غمی سرد فرو رفت. جوانی که از ارادتمندان امیر مومنان است. شرمسار است مثل بسیاری از بزرگان و مردان کوفه که ماندند و جز ملامت زنان و کودکان سهمی از آن واقعه ندارند و برخی هم رفته بودند اما هنوز گرد نبرد خونین آن روز را از تن دور نساخته با دنیایی از حقارت و ملامت مواجه‌ شدند و همه نادمند چه جنگ‌جویان روز واقعه و چه بازماندگان مصلحت اندیش! حتی گرفتاران در بند پسر زیاد که نتواتستند خود را به کربلا برسانند. عده‌ای قلیل هنوز سرمست پیروزی در انتظار پاداش و سهیم شدن در قدرت و کسب ثروت و در مقابل چشمان و زبان‌های ملامت‌گر و تحقیر کننده مردم؛ هم‌چنان گستاخ و وقیح در جمع‌های محدود، دور از چشم مردم به فتوحات و سهم خود در خدمت به پسر زیاد و زاده منحوس‌معاویه حکایت می‌کنند و از آرزوهای‌شان سخن می‌گویند. وقتی از جزئیات آن واقعه دردناک و حماسه قهرمانان روز دهم و حکایات مردم نگون‌بخت کوفه آگاهی یافت حسرت و تاسف و غم همه وجودش را در هم می‌پیچد، فغان و گریه‌اش بیشتر می‌گردد و آه و فغان امانش را می‌رباید. شتاب دارد تا خود را به مدفن عزیزان پیامبر خدا برساند. همراه عطیه جوان کوفی با جدیتی آمیخته با شتاب به سوی وادی نینوا می‌آید! نزدیک می‌شود، مردی اندوهگین که اندوه؛ تاجی از شاخه‌های گل بر سرش گذاشته که برگ‌های آن ریخته تنها خارهای تیز و سخت آن مانده است و با رخ نمودن خاطرات‌ آن به حرکت در آمدن عاطفه‌ها، و لرزش افتادن تارهای محبت‌ها، خم و راست شدن سایه‌ها، نوک‌های تیز خود را در وجودش فرو می‌بردند. این صحرا سرچشمه یادها و خاطرات است، به ویژه برای انسان اندوهگینی که پژواک‌های غم در گوش‌هایش می‌نشیند و سنگینی آن را چون فریادی بلند در خلا احساس می‌کند. درستی و زنده بودن احساس و گمان در جان شخص نیازمند و دردمند، بیش از دیگران است و فجایع را از دور حس می‌کند، و لرزش‌های مصیبت را از فراسوی واقعیت‌ها و از جهان نادیده در‌می‌‌یابد. راه خود را از میان سنگ‌ها و خارها به پیش می‌گیرد و با اطمینان گام بر می‌دارد. هم‌چنان که شتر او را به پیش می‌بَرد، اندوهی او را به سختی تکان می‌دهد و در لابلای صحرا سایه رازگونه در برابر چشمانش خم و راست می‌شوند که چرا این‌جا؟ @rozaneebefarda
مردی با دنیایی از حسرت و غم می‌آید! [صفحه ۲ از ۳ ] چگونه کوفیان از همراهی او سر باز زدند؟ چرا آنان که او را به کَرّات و با ارسال نامه و اعزام پیک فراخوانده بودند در خانه‌هایشان ماندند؟! نه! ای‌کاش در خانه می‌ماندند! اما شنیده است شمشیرها تیز نموده و با نیزهایی که همان روزها تهیه و خریده بودند در مقابلش ایستادند! نه! ای‌کاش فقط مقابلش می‌ایستادند و تماشایش می‌کردند! همان‌ها که نامه‌ها دادند و ورودش را روز شماری می‌کردند با شمشیرها و نیزها به جنگ با او برخاستند! ای کاش فقط می‌جنگیدند ولی جوانمردانه! شنیده است جلوی چشمانشان و جلوی چشمان زنان و کودکان، او و مردان همراهش را سربریدند! و سرها را بر نیزه‌ها از مقابل زنان و کودکانش حرکت دادند! اسب‌ها بر بدن‌ها تاختند! در سایه همین یادآوری روایت‌ها از آن واقعه اندوه‌ناک، اندوه خاطراتش تشدید می‌شود. به فرات نزدیک می‌شود. عطیه که جوان اهل ادب و دانش است ولی اندوه یاد واقعه چهل روز قبل در این وادی چون اشعه‌های تیز خورشید بر چشمان آدمی که از تاریکی بیرون آمده بر پیشانی‌اش چین انداخته و چشمانش را جمع کرده و با کف‌ دستش سایه‌بانی بر دیده‌هایش گشوده تا صحنه واقعه و آثارش را ببیند! از شرمساری غرق شده و ترس بر او مستولی است، با خود می‌گوید: خوشا به حالت جابر! گاهی ندیدن‌ها خود نعمتی است بس عظیم! سوار می‌خواهد که از مرکب پایین شود! فرات را نشان می‌دهد و قصد دارد وارد آن شود اما چهره‌اس را غم پوشانده است و دایم صورتش را به اطراف می‌چرخاند رغم آن‌که دیده‌هایش بی‌سو‌ و بی فروغ است اما شامه‌اش را تیز کرده تا رایحه‌ای از پاره تن رسول خدا را استشمام نماید. او سال‌ها در مدینه از دور رایحه روح نوازش را از پس‌کوچه‌ها و از ورای خانه نیز چنین می‌بویید و خود را نزدیک‌شان می‌ساخت تا از صدای خنده‌اش و از کلمات و نفس‌های‌شان جانی تازه کند و بهشت را در خیالش به تصویر کشد. لباسش را کنار می‌نهد و با هر گامی به سمت آب، دنیایی از اندوه هم چون شاخه‌های نخل‌ها بر وجودش شلال می‌شود. خاطرات تشنگی فرزندان علی و جگر‌گوشه‌های پیامبر را که در کوفه روایتش را شنیده‌ است از خاطرش محو نمی‌شود. رشادت قهرمان علی را که برای بردن یک مشک آب از این انبوه مواج آب روان چگونه قطعه قطعه اش کردند و آب را از کودکان خاندان پیامبر خدا دریغ داشتند، رهایش نمی‌‌کند! می‌اندیشد که با کدامین جرم و گناه چنین حکم رانده و آن چنان زشت و شنیع عمل کردند؟! در اندیشه‌اش می‌گذرد که در آن واقعه از منظر آن گمراهان و دنیاپرستان، گناه کمی نبود! آلودن دست به آب فرات! باید دستش را قطع می‌کردند! چه‌گناهی از این بالاتر، چشمی که به آب فرات افتاده است! باید برای همیشه بسته بماند! لذا با تیر چشمان قمر آل علی را هدف قرار دادند! واه چه جانکاه‌ است وقاحت جاهلان! گویی تردید دارد که با آب خروشان فرات غسل کند! اما شاید سنگینی غم سنگین را جز با آب پرتلاطم و خشمگین فرات نتوان زدود! و یا با اندوه فرات بتوان رنج این فاجعه را تحمل پذیر کرد تا رمقی بماند برای رفتن به محضر دوست و حبیبش! می‌گوید، به دیدار حبیب می‌روم، باید تمیز و آراسته و پاک مشرف محضرش شد! با همه غم و اندوهش داخل فرات می‌شود و تن‌پوشی ساده و تمیز بر تن می‌کند و خود را معطر و خوشبو می‌سازد و مرکب را رها می‌کند. چون در ورود به کوی دوست باید خلع نعلین کرد و آزاد از نعل محبت دنیا و نعل تعلقات خویش کند. با تشویش و نگرانی به پیش می‌‌آید. گام‌هایش را بلندتر‌ بر می‌دارد اندوهگین و سرگشته به دنبال گم‌شده‌ای قدم بر می‌دارد. نزدیک آمد، کنار قبری توقف می‌کند و شامه‌اش را تیزتر می‌کند، می‌نشیند، از جوان همراهش می‌خواهد که دستش را روی خاک قبر بگذارد. خود را بر قبر می‌اندازد و از هوش می‌رود. عطیه مشتی آب بر صورتش می‌چکاند. هوشیار می‌شود. دستاتش را روی خاک قبر گشوده است و آرام در حال نجواست و کلماتی را زمزمه می‌کند. صدای آرام زمرمه‌اش به زحمت به گوش می‌رسد. عطیه گوشش را به او نزدیک می‌کند تا واضح‌تر بشنود! آرام آرام صدایش بلندتر می‌شود، با یک دنیا غم و اندوه، حزین و سوزناک هم چنان که دستش را روی تربت پاک آن قبر بی‌آلایش حرکت می‌دهد، می‌گوید: حبیبی حسین! تکرار می‌‌کند و لحظه‌ای درنگ،باز می گوید، حبیبی حسین! گویا بی‌صبرانه دنبال پاسخی است،همچون آن روزهای مدینه که در کوچه‌هایش هر وقت او را می‌خواند، پاسخش را می‌شنید که همه روح و جانش را با خود همراه می‌ساخت! اما دریغا! سپس به شکوه لب گشود و گفت: «چگونه دوستی است که پاسخ دوست خود را نمی‌دهد؟» @rozaneebefarda
مردی با دنیایی از حسرت و غم می‌آید! [صفحه ۳ از ۳] صدایش به گریه بلند می‌شود! آن گاه به خود پاسخ داد: «چگونه می توانی پاسخ بدهی، در حالی که رگ‌های گردنت بریده شده، خونت ریخته شده و سرت از بدن جدا گشته است؟! هم‌چنان قبر را در آغوش دارد و سخت گریان و نالان است و عطیه نگران حالش! آن‌گاه امام علیه‌السلام را مخاطب قرار می‌دهد و چنین می‌گوید: آقای من حقیقتاً که پاک زیستی و پاکیزه از این سرای نفرت انگیز پر گشودی و دل‌های همه عاشقان را در فراقت اندوهگین ساختی! دیگر در فراق تو کو دل پاکیزه‌ای؟ تردیدی ندارم که همه خوبی‌ها به خاطر خوبی تو بود! حبیب من! بعد تو دیگر روزهای خوبی بی‌معناست و نشاطی نخواهم داشت!۳ صلی الله علیک یا ابا عبدالله! محرم ۱۴۴۶، تیر ۱۴۰۳ -------- ۱-عطیه بن جناده در سال‌های حکومت امام علی علیه السلام یعنی بین ۳۶ تا ۴۰ هجری قمری در کوفه زاده شد. وی از طایفه بکالی، تیره‌ای از قبیله بنی‌عوف بن امرؤالقیس است. پدرش، سعد بن جناده از قبیله بنی‌عوف و از صحابه رسول خدا‌ و هز یاران امام علی و مادرش کنیزی از اهالی روم بود.( سمعانی، الانساب، ج۹،ص۴۰۵) عطیه از دانشمندان اسلامی است که آثاری در تفسیر و معارف اسلامی داشته و در سال ۱۱۱ هجری قمری وفات نمود. ۲- ابن سعد، الطبقات‌الکبری،ج۶، ص۳۰۵. ۳- ر،ک، بحار الانوار، جلد ۶۸، ص۱۳۰، ح ۶۲ خوارزمی ، مقتل الحسین، ج۲، ص۱۶۷. @rozaneebefarda
بیانیه حزب‌الله لبنان در پی آغاز مرحله اول از عملیات انتقام «فؤاد شکر» @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم بیانیه مقاومت اسلامی در لبنان «إنّا من المجرمین منتقمون» اولا با یاری خداوند متعال اولین مرحله با پیروزی کامل به پایان رسید. هدف این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی به‌منظور تسهیل عبور پهپادهای هجومی به سمت اهداف تعیین شده در عمق رژیم صهیونیستی بود که بحمدالله این پهپادها طبق برنامه پیش‌بینی شده حرکت کرد. ثانیا تعداد موشک‌های کاتیوشایی که تا الان به سمت پایگاه‌های دشمن شلیک شده از 320 کاتیوشا عبور کرد. ثالثا پایگاه‌هایی که به یاری خداوند هدف قرار گرفته و مورد اصابت واقع شد: 1. پایگاه میرون 2.سکوی موشکی نافی زیف 3. پایگاه زعتون 4. سکوهای موشکی الزاعورة 5. پایگاه السهل 6. پادگان کیلع در جولان اشغالی 7. پادگان یو أف در جولان اشغالی 8. پادگان نفح در جولان اشغالی 9. پادگان یردن در جولان اشغالی 10. پادگان عین زی تیم 11. پایگاه راموت نفتالی رابعا سایر جزئیات این عملیات نظامی در بیانیه بعد خواهد آمد. پیروزی فقط از جانب خداوند عزیز حکیم است @rozaneebefarda
بیانیه جدید حزب‌الله لبنان در پی آغاز عملیات انتقام شهید «فؤاد شکر» @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله القاصم الجبارین «إنّا من المجرمین منتقمون» با یاری خداوند متعال اعزام تمام پهپادهای هجومی در زمان‌های مشخص و از تمام آشیانه‌ها انجام شد. این پهپادها از مرز لبنان-فلسطین و از مسیرهای گوناگون به سمت اهداف مشخص شده اعزام شد و در نتیجه عملیات نظامیِ امروز بحمدالله تعالی با موفقیت انجام شد. ادعاهای دشمن در خصوص انجام عملیات پیش‌دستانه توسط وی و اهدافی که محقق کرده و ادعای جلوگیری از حمله مقاومت ادعاهایی بی‌اساس است و با واقعیت‌های میدانی ناسازگار است و ادله ردّ آن در سخنرانی امروز دبیرکل حزب‌الله جناب سیدحسن نصرالله ، که زمانش امروز مشخص خواهد شد، بیان خواهد شد. پیروزی فقط از جانب خداوند عزیز حکیم است. @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم مثل همه‌ی اربعینهای دیگر، امروز شما جوانان عزیز این حسینیّه را با حضور خودتان، با احساسات پاک خودتان، نورانی کردید؛ از همه‌ی شما تشکّر میکنم به خاطر حضورتان و برنامه‌ای که بحمداللّه به بهترین وجهی انجام گرفت. برنامه‌ها بسیار خوب بود، سرود خوب بود، تلاوت قرآن خوب بود، زیارتی که خواندند بسیار خوب بود، منبر بسیار خوب بود، برنامه‌ی آقای مطیعی  بسیار خوب بود؛ بحمداللّه همه‌ی برنامه‌هایی که شما اینجا اجرا کردید، برنامه‌های پُرمغز، پُرمعنا و آموزنده‌ای بود. در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة.  «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبهه‌ی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جَورِ است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛  مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جَور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است. امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما می‌جنگد، می‌جنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همه‌ِی احوال هست. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم. جوانی‌تان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. ان‌شاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید؛ برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیه‌ی اسلامی است. انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من،جوانهای من!شماها آن روزگار را ندیدید؛خوشحال باشید که ندیدید.ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود،روزگار سیاهی بود،روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد.می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. می‌شود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ‏ المُؤمِنون‏. ان‌شاءاللّه که موفّق و مؤیّد باشید. والسّلام‌علیکم‌ورحمةاللّه‌وبرکاته @rozaneebefarda
آغاز برجام‌بازی در دولت جدید؟! خدا به خیر کند... حامیان دوآتشه عراقچی از هم‌اکنون خود را برای پاسخگویی در مقابل مخاطرات این بازی از پیش باخته و خطرناک آماده کنند. ابتدا می‌گفتند برجام را کسی نمی‌تواند بهم بزند حالا می‌گویند قابل احیا هم نیست! و گویا در تدارک برجام جدید اند کشور را باید از دام نجات داد @rozaneebefarda
خداقوت به حزب‌الله عزیز و خداوند حافظ و نگهدار سیدحسن نصرالله مجاهد باشد @rozaneebefarda
شهید سید فؤاد شکر (سیدمحسن): روح تنها زمانی خالصانه برای خدا می‌جنگد که حسینی باشد. @rozaneebefarda