eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله [صفحه 1از 2] 💥برشی از خاطرات/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 وضع اقتصادي من در آغاز طلبگي و در اصفهان مانند اكثر طلبه ‏ها چندان خوب نبود و غالباً در مضيقه بودم. بعد از انتقال به حوزه‌ي علميه‌ي قم گرچه كمي بهتر شد ولي باز هم خوب نبود. چون درآمدي جز شهريه و اندكي از غير شهريه نداشتم. بايد در آن سنين ازدواج مي‌كردم ولي بر اثر مشكلات اقتصادي و برخي موانع ديگر امكان ازدواج فراهم نبود. بزرگ‌ترين مانع ازدواج فقدان مسكن در قم و عدم قدرت پرداختِ اجاره بهاء بود. در آن زمان قصد داشتم در قم ازدواج كنم. البته پدر به هنگام مرگ يك قطعه ملك خود را به‌عنوان مهريه‌ي زن و دو دانگ از خانه‌ي مسكوني خود را به من اختصاص داده‌بود. منزل مسكوني ما در نجف‌آباد ميان من و برادرم جعفر و مادرم مشترک بود. به‌منظور خريد منزل در قم به برادر و مادر پيشنهاد كردم منزل به فروش برسد تا از سهم خودم خانه‌ي كوچكي در قم خريداري كنم. برادر براي فروش منزل از من وكالت گرفت و خانه به‌ فروش رسيد. اتفاقاً در همان زمان و قبل از اينكه من سهم خودم را دريافت كنم، حادثه‌ي بدي براي برادر به‌وجود آمد. بدين قرار كه در زمان مبارزه با بهائيت جمعي از مردم نجف‌آباد به‌عنوان مبارزه با بهائيت در يكي از روستاهاي بهائي‌نشين اطراف نجف‌آباد (اسكندري) فروشگاهي را تأسيس كردند و به‌عنوان وظيفه‌ي شرعي برادرم را فريب دادند. كسب و كار خود را در نجف‌آباد تعطيل كرد و اداره‌ي آن فروشگاه را برعهده گرفت. طبعاً امضاي چك و سفته ‏ها نيز برعهده‌ي او افتاد. روستاييان فرصت را غنيمت دانسته و اجناس فروشگاه را نسيه بردند و در پرداخت بدهي‏ ها تعلل مي‏ورزيدند. و چون فروشگاه از يك نهاد غيربومي بود، وصول مطالبات با مشكل مواجه مي‏شد. سررسيد چك و سفته‏ ها فرا مي‏رسيد و امكان پرداخت وجود نداشت. صاحبان سهام كه مدعي قصد قربت در دفاع از اسلام بودند به‌جاي اينكه در حل مشكل بكوشند چك و سفته‏ هاي خود را نيز به اجرا گذاشتند. اين قضيه مصادف شد با فروش منزل مشترك ما. طلبكاران بي‌انصاف بدون رعايت ضوابط شرعي و وجداني مجموع پول خانه را گرفتند. در نتيجه من و برادر و مادرم بي‌خانمان شديم. به‌علاوه ارثيه‌ي همسر برادر نيز گرفته شد. براثر اين حادثه‌ي تلخ اوضاع برادر دگرگون و جان خود را در همين راه از دست داد. برادر چون عيالوار و آبرومند بود با تحمل مشكلات فراوان در ملك صداق همسرش پنج اتاق بنا كرد. خانواده ‏اش و ما در سه اتاق نيمه‌تمام ساكن شدند. دو اتاق آن را بدون درب و تعمير در عوض پول خانه‌ي مشترك فروش رفته به من واگذار كرد. در نتيجه خريد منزل در قم منتفي شد و براي تعمير دو اتاق واگذارشده نيز امكاني نبود و ازدواج به تأخير افتاد. زماني فرا رسيد كه احساس كردم با وجود همه‌ي مشكلات بايد ازدواج كنم. با راهنمايي بعضي دوستان و صلاحديد مادر و برادر و خواهران فرد مناسبي را براي ازدواج پيدا كردم. خانواده ‏اي متوسط ولي محترم و آبرومند و متدين بودند. به خواستگاري رفتند و مورد موافقت قرار گرفت. در تعيين مهر و برگزاري مراسم ازدواج ،به‌ويژه پدرخانم سخت‌گيري نكردند. خدايش رحمت كند. مراسم عقد در منزل پدر خانم و با كمال سادگي برگزار شد. خويشان نزديك آنها و ما جزء مدعوين بودند و با تقسيم نقل و شيريني كه مرسوم آن زمان بود، پذيرايي به‌عمل آمد. در مراسم خطبه‌خواني آقاي شيخ حسينعلي منتظري ايجاب را برعهده گرفت و خود من قبول را. جشني ساده ولي باصفا، بي‌توقع، و بي‏دلخوري و كدورت بود. ميل داشتم زودتر عروسي كنم ولي امكان آن فراهم نبود. زيرا نياز به تعمير منزل و فرش داشتم. براي تعمير منزل و تهيه‌ي مقدمات عروسي مبلغي را از بانك كشاورزي وام گرفتم و مشغول تعميرات شدم و با دشواري‌هاي فراوان مقدمات عروسي را فراهم ساختم. براي حفظ آبروي خانواده مراسم عروسي را نسبتاً باشكوه ‏تر برگزار كردم. مراسم مذكور نيز باصفا و بدون كدورت و ايراد و بهانه‌جويي پايان يافت. مدتي با خوبي و انس و مودت با هم زندگي كرديم. تعطيلات تابستان به پايان رسيد و بايد براي ادامه‌ي درس و بحث به حوزه‌ي علميه‌ي قم مراجعت مي­کردم. چون در قم منزل نداشتم و پرداخت اجاره ­خانه برايم ميسر نبود به‌ناچار همسر تازه ­عروس را نزد مادرم گذاشتم و به‌سوي قم حركت كردم و براي هزينه‌ي زندگي او در حد توانم وسايلي را فراهم ساختم و پولي را در اختيارش قرار دادم. مي‏دانم كه تحمل چنين وضعي براي همسرم دشوار بود ولي نه خودش ايراد گرفت، نه پدر و مادرش. خدا به آنها پاداش خير بدهد. هر دو يا سه ماه يك‌مرتبه براي ديدار و تأمين نفقه به نجف‌آباد مي‏رفتم و به مقدار مقدور توقف مي‌كردم. ادامه خاطرات در: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4118 @rozaneebefarda ادامه👇
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله [صفحه 2 از 2] در حدود چهار سال زندگي ما بدين‌صورت گذشت. فرزندم سعيد در همين سال‏ها به‌دنيا آمد، درحالي‌كه من حضور نداشتم. علامه طباطبايي به‌عنوان شوخي مي‏فرمود نجف‌آبادي‌ها متأهل در وطن هستند. تحمل چنين وضعي براي من نيز دشوار بود، ولي چاره‏ اي نداشتم. براي حل مشكل جدا زندگي‌كردن يك قطعه ملك ارث پدر را به مبلغ 2500 تومان فروختم و با پول آن خانه‏ اي را در قم رهن كردم و خانواده را به قم منتقل ساختم. در آن زمان علاوه بر شهريه از راه منبر نيز درآمدي پيدا كردم و خانواده از رفاه بهتري برخوردار شد. در حدود دو سال در آن منزلِ رهني زندگي كرديم. پس از پايان مدت رهن در حدود چهار سال اجاره‌نشين بودم. با پول رهن يكصد متر زمين در محله‌ي «جوي­شور» خريداري كردم. در طول مدت اجاره‌نشيني با قرض و تحمل دشواري‌هاي فراوان سه اتاق در آن زمين بنا كردم و بدانجا منتقل شديم. در آن زمان از جهت معيشت كاملاً در مضيقه بوديم، ولي به‌هرحال خوشحال بوديم كه از اجاره‌نشيني نجات يافته ‏ايم. زن و فرزندانم قانع و راضي بودند و از اين جهت مشكلي نداشتم. خدا بهترين جزاي خير را به آنان عطا فرمايد. ولي متأسفانه اين وضع نيز چندان دوام نداشت، پس از چند سال سكونت در آن منزل بر اثر فشار بدهي‌ها و برخي علل ديگر به‌ناچار منزل را فروختم و دوباره اجاره‌نشين شدم. بدهي‌ها را دادم و با بقيه‌ي آن پول يك قطعه زمين در كوچه‌ي ناصر خريدم تا در موقع مناسب آن را بسازم. پس از مدتي اجاره‌نشيني كه بسيار هم سخت بود، يكي از مؤمنان اهل خير نجف‌آباد (حاج عباس رستمي) كه از وضع من اطلاع يافت، گفت: حاضرم مبلغي را به‌عنوان وام در اختيار شما قرار دهم. خانه را بساز و هر وقت كه قدرت پيدا كردي آن را بپرداز. پيشنهاد خوبي بود خدايش رحمت كند. مبلغي را به‌عنوان وام بدون چك و سفته از ايشان گرفتم و مشغول ساختمان شدم. اسكلت ساختمان ساخته شد و از سفت‌كاري درآمد. دو اتاق آن را تعمير كردم و بدون حياط‌ سازي اسباب و اثاثيه را به آنجا منتقل ساختم و دوباره از اجاره‌نشيني نجات يافتم. با فروش يك قطعه ملك ارثي و درآمدهاي ديگر قرض‌ها به‌تدريج پرداخت شد. به‌تدريج و طي چندين مرتبه بنّايي ساختمان تعمير و تكميل و اصلاح گرديد. طبقه‌ي دوم ساختمان را يك‌سال بعد از پيروزي انقلاب بنا كردم. هم ­اكنون بعد از قريب چهل سال در همان منزل زندگي مي‏كنم. لازم به يادآوري است كه در بناي منزل و مراحل تعميرات آن سعي كردم از سهم امام استفاده نكنم، مگر در امور جزئي. مجموع هزينه‏ هاي بناي منزل از ارث پدر و مادر، درآمد منبر، حق‌التأليف كتاب‌ها تأمين شد. گفتني است كه از سه چهار سال قبل از پيروزي انقلاب، به‌تدريج وضع اقتصادي من بهتر شد. چون علاوه بر شهريه از دو منبع مالي ديگر نيز استفاده مي‌كردم: يكي از راه تبليغ و منبر، ديگري حق ‏التأليف كتاب‌ها. بعد از پيروزي انقلاب گرچه منبر را ترك كردم و درآمدم از اين طريق قطع شد، ولي در عوض هم تأليفاتم زيادتر شده‌بود، هم بر اثر پيروزي انقلاب مصرف كتاب‌هاي اسلامي و از جمله كتاب‌هاي من توسعه ­يافته و حق‌التأليف بيشتري نيز نصيب من مي‏شد. در آن زمان نيز به تأليف كتاب‌هاي جديد ادامه مي‏دادم. در سال‏هاي اخير تعدادي از كتاب‌هايم به‌عنوان بهترين كتاب سال شناخته شد و جوايزي به‌صورت نقد يا سكه‌ي بهار آزادي اهدا شد. بعد از پيروزي انقلاب و اشتغالاتي برعهده‌ي من نهاده شد كه همه‌ي آنها يا اكثرشان و بود. از قبيل نمايندگي مجلس خبرگان، بازنگري قانون ‏اساسي، عضويت در جامعه‌ي مدرسين، سخنراني‌هاي فرهنگي، شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت، امامت جمعه‌ي قم، امامت مسجد اعظم قم، شوراي سرپرستي طلاب غيرايراني، مجمع تشخيص مصلحت نظام و چندين شغل ديگر. يكي از مشاغل مهم و وقت‌گير من اداره‌ي دبيرخانه‌ي مجلس خبرگان و مديريت مجله‌ي حكومت اسلامي و اداره‌ي مركز تحقيقات دبيرخانه است. سال‏ها اين مسئوليت را بدون حقوق و گاهي با حقوقي اندک برعهده داشتم. ولي باز هم در حد توانم سعي كرده‏ام به تشريفات و تجملات آلوده نشوم. جز شهريه‌ي رسمي حوزه‌ي علميه از سهم امام استفاده نمي‏كنم. اكثر هزينه‌ي زندگي من از حق‌التأليف كتاب‌ها و احياناً جوايز و اهدايي‌ها تأمين مي‏شود. به هيچ‌كس غير از خدا محتاج نيستم. ‏شود و چنان‌كه استاد علامه طباطبايي مي‏فرمود خدا روزي مرا در نوك قلم قرار داده و لله الحمد، من نيز همين را تكرار مي‏كنم و خداي را بر اين نعمت بزرگ سپاس مي‏گويم. @rozaneebefarda
💥فوری/ اختصاصی دستگیری مدیر خبرگزاری و ادمین کانال منتشر کننده کاریکاتور موهن با پیگیری نماینده شورای عالی حوزه در هیات نظارت بر مطبوعات، در پی انتشار کاریکاتور موهن از روحانیت، روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت دادسرای قضایی رسانه آقای حیدری مدیر و همچنین مسئول کانال تلگرامی این خبرگزاری را بازداشت کرد. البته چون فقط در کانال تلگرامی این خبرگزاری برای مدت خیلی کمی این کاریکاتور موهن منتشر شده بود، روز شنبه مدیر خبرگزاری به قید وثیقه تا موعد دادگاه آزاد اما ادمین کانال تا روز دادگاه در بازداشت بسر خواهد برد. 🔶حاشیه بعد از اعتراضات اولیه به انتشار این کاریکاتور موهن، خبرگزاری ایلنا در اقدامی غیرمسئولانه و خلاف اخلاق، ضمن تکذیب ماجرا، معترضین را تهدید به برخورد قانونی کرده بود اما اکنون خود باید در محکمه پاسخگو باشد به چه انگیزه ای به این اقدام غیراخلاقی دست زده است. @rozaneebefarda
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن سیدرضا قزوینی غرابی [صفحه 1 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هفته گذشته عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بخشنامه ای رسمی، چهار تیپ امام علی، حضرت عباس، علی اکبر و انصار مرجعیت از تشکیلات حشد الشعبی که زیر نظر عتبات مقدسه شیعی در نجف و کربلاء اداره میشوند را از تشکیلات حشد خارج و ارتباط اداری و عملیاتی آنها را به زیر نظر خود منتقل کرد. این بخشنامه یک ماه پس از سه دیدار مهم (و همینطور پس از بمباران فرودگاه عتبه حسینی در کربلا توسط آمریکا) صادر شد. دیدار فرماندهان چهار تیپ مذکور با شیخ عبدالمهدی الکربلایی متولی شرعی عتبه حسینی (16 مارس)، دیدار آنان با نجاح الشمری وزیر دفاع (17 مارس) و دیدار با سید احمد الصافی متولی شرعی عتبه عباسی (19 مارس). این فرماندهان در دیدار با وزیر دفاع از قصد خود برای جدایی از حشد و پیوستن به تشکیلات وزارت دفاع گفتند. همان روز دفتر وزیر دفاع با ارسال نامه ای (که صحت آن مورد تأیید یا تکذیب قرار نگرفت و در رسانه ها انتشار یافت) محتوای دیدار و تمایل این فرماندهان برای ایجاد تمایز میان حشد الشعبی و گروه های مقاومت را به نخست وزیر اطلاع داد. دو روز بعد نیز در دیدار این فرماندهان با الصافی موضوع این انشقاق توسط وی مورد تأکید قرار گرفت و سخنان قابل توجهی توسط او بیان شد. چهار روز پس از بخشنامه عبدالمهدی یعنی پنجشنبه ای که گذشت نیز فرماندهان این چهار تیپ با صدور بیانیه مشترکی بر تحقق این امر تأکید کردند. بیانیه ای که حاوی پیام های آشکاری بود که بخشی از اهداف تصمیم گیران این انشقاق را آشکار می کند. هر چند سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای، بیانیه صادره را بدون موافقت و مشورت با فرمانده کل اعلام کرد. اما فارغ ازموضع سخنگوی عبدالمهدی، آنچه قابل توجه است اصل رویکرد این افراد و پشتیبانان آنان است. همانگونه که اشاره شد دیدار ۱۹ مارس این چهار فرمانده که بارزترین و مؤثرترین آنها شیخ میثم الزیدی فرمانده تیپ رزمی العباس ع با سید احمد الصافی (الزیدی باجناق برادر الصافی است)، حاوی نکات جالب توجهی بوده است. در آن دیدار آقای الصافی عملا نقشه راه جدایی این چهار تیپ از تشکیلات رسمی حشد را بیان می کند. الصافی به طور ضمنی نشان می دهد که به دنبال ایجاد یک دوگانه حشد ملی و حشد نزدیک به ایران در افکار عمومی است. همچنانکه از حق رزمندگان(مقصود او میثم الزیدی و چهره های دیگر نزدیک به خود) برای به دست گرفتن مناصب عالی مدیریتی سخن گفته است و از تلاش های افرادی که کوشیدند وابستگی حشد را به جای وابستگی ملی، وابستگی به شخص خود کنند (منظور آنها المهندس است) انتقاد کرد. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که تیپ العباس به فرماندهی الزیدی از همان ابتدای تأسیس حشد، مخالف پیوستن به آن بود (به دلیل حضور ابومهدی المهندس و تبعیت تشکیلات حشد ذیل فرماندهی نوری مالکی، نخست وزیر وقت) و به دستور الصافی به وزارت دفاع ملحق شد لیکن موانع اداری و مالی مانع از ادامه کار ذیل وزارت دفاع شد و بالاجبار به حشد پیوست اما انتقادات الزیدی از مهندس همان زمان نیز ادامه داشت و نیز رسانه ای شده بود. اقدامات الزیدی پایان تلاش ها برای پیوستن حشد به وزارت دفاع نبود و پس از آن بار دیگر توسط شخصیت هایی مانند سید مقتدی صدر با پشتیبانی عتبه عباسی و حمایت بخشی از بدنه اهل سنت و کردها انجام شد اما بار دیگر به دلیل صدور قانون حشد بی نتیجه ماند. پس از ترور المهندس، این بار تلاش ها مجددا برای تحقق این موضوع آغاز گردید و افرادی که از نفوذ ایران در حشد و فعالیت های بخشی از گروه های آن که به طور مشخص نزدیک به تهران و ضد آمریکایی بودند، نگران و ناراضی بودند، تحرک خود برای طرح مورد نظر خود را ادامه دادند. در این طرح علاوه بر الصافی و الزیدی، رییس جمهور نیز به ایفای نقش پرداخته و بیانیه تشکرآمیز پنجشبه فرماندهان چهار تیپ از برهم صالح این موضوع را نشان می دهد. این بیانیه نیز حاوی نکات جالب توجهی است. ابتدای این بیانیه با عنوان “فرماندهی نیروهای حشد الشعبی” آغاز شده و به طور آشکار نشان می دهد که الصافی در یک صف بندی آشکار، خود و فرماندهان این چهار تیپ را فرماندهی حشد الشعبی معرفی می کند و نقش سایر فرماندهان تیپ های دیگر را نادیده انگاشته است. سپس اشاره شده که پیوستن باقی گروه های حشد “ براساس معیارهای ملی” نیز توسط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوع پیامی آشکار برای تشویق بخش دیگری از حشد برای انشقاق از تشکیلات و الگوگیری از تصمیم این چهار تیپ است. @rozaneebefarda ادامه👇
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن [صفحه 2 از 2] علاوه بر اینکه بهره گیری از عنوان “معیارهای ملی” برای نشان دادن فاصله این گروه ها(ملی) از گروه های نزدیک به ایران(غیرملی) است. بیان این نکته که “انطباق این انتقال (انشقاق) با نگاه ملی و مقتضیات اوضاع و شرایط عراق” است نیز آشکارا جداکردن صف خود از رویکرد گروه های حشدی نزدیک به ایران و گروه های ضد آمریکایی است. شاید عبارت “اصلاح برخی روش ها” و “ عدم وجود احساسات منفی در خود نسبت به “ هیچ طرف یا گروه دیگر علی رغم همه رفتارهای آنان” اشاره ای به دوران المهندس و مخالفت با رویه و رویکردهای موجود در “گروه های مقاومت” عراقی است. اما “تعهد به تأسیس یک نهاد امنیتی خدماتی که نمونه ای صالح برای خدمت و دفاع”، به خودی گویای رویکرد تصمیم گیران برای ایجاد یک تشکیلات موازی و مستقل از حشد و درون تشکیلاتی در نیروهای مسلح است که توسط شخصیت هایی مانند الصافی، الکربلایی، الزیدی و .. مدیریت میشود. علاوه بر اینکه "نمونه صالح" نیز اشاره ای ضمنی به مخالفت آنها با رویکردی است که از دیدگاه آنان "صالح" و “دفاعی” (دفاع از عراق در مقابل تهدیدی مانند داعش در مقابل رویکرد تهاجمی علیه نظامیان آمریکایی در عراق) نبوده است. تردیدی نیست که طرح جدایی چهار تیپ وابسته به عتبات را می توان تلاش برای تضعیف حشد و جدا کردن صف گردانندگان این تیپ ها از سایر مجموعه های حشد و گروه های موسوم به مقاومت دانست. تا عملا اینگونه ترسیم شود که “حشد مرجعیت” بر خلاف دیگر مجموعه ها در چارچوبی ملی و قانونی حرکت می کند و بدین ترتیب در افکار عمومی نیز تأثیرات خود را علیه مجموعه های دیگر بر جای بگذارد. کما اینکه این اقدام پیام هایی برای تهران و واشنگتن نیز دارد. این اقدام به دنبال آن است که برای جلوگیری از هزینه های احتمالی بعدی توسط آمریکا صف خود را از گروه های ضد آمریکایی موسوم به مقاومت و نزدیک به ایران جدا کند و با کشاندن بخشی دیگر از گروه های حشد به خود، دایره فرماندهان مقاومت را تنگ تر و این گروه ها را غیر ملی و قانون شکن و بی توجه به منافع مقتضی ملت عراق نشان دهد و عملا خود را به عنوان نماینده حقیقی حشد الشعبی نشان دهد. افزون بر اینکه قرارگیری مجموعه های منشق، ذیل فرماندهی کل نیروهای مسلح نه تنها جایگاه گردانندگان این تیپ ها را کم نمی کند بلکه به دلیل شیعی بودن فرمانده (هان) کل نیروهای مسلح و نفوذ بسیار بالای دو متولی شرعی و عتبات، توان مانور بالاتری در فرم جدید خواهند داشت و این مطلوب آنان بوده است. @rozaneebefarda
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در 🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع « نقشه‌خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری فارس بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 https://b2n.ir/295813 پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانه‌های معاند و و اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. @rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #خبرگزاری_مشرق 🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع « نقشه‌خوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری مشرق بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 https://b2n.ir/082389 پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانه‌های معاند #bbc و #دویچه‌وله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. @rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #خبرگزاری_دانشجو 🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع « نقشه‌خوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری دانشجو بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 snn.ir/003XMc پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانه‌های معاند #bbc و #دویچه‌وله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. @rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #پایگاه_خبری_تحلیلی_صراط 🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع « نقشه‌خوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در پایگاه خبری-تحلیلی صراط بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 https://b2n.ir/640820 پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانه‌های معاند #bbc و #دویچه‌وله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. @rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #پایگاه_خبری_تحلیلی_قم_فردا 🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع « نقشه‌خوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در پایگاه خبری-تحلیلی قم فردا بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 https://b2n.ir/781888 پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانه‌های معاند #bbc و #دویچه‌وله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت. @rozaneebefard
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تفسیر قرآن در محفل خانوادگی یک مرجع تقلید ابتکار جالب #آیت_الله_علوی_گرگانی در تعطیلی محافل دینی در ایام کرونا @rozaneebefard 🔻🔻🔻 تفسیر آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ.... (بقره-٢۶۴) 🔴 با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، برنامه سالیانه سخنرانی و قرائت قرآن آیت الله علوی گرگانی تعطیل شده اما ایشان در ابتکاری جالب و قابل تقدیر، برنامه تفسیر قرآن را در جمع خانواده اجرا می کنند. @rozaneebefard
✍️نامه مهم مجمع جهادی روحانیون به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور حجت الاسلام حاج علی اکبری @rozaneebefard
مطالبه صریح تشکل های انقلابی حوزه علمیه قم برای محاکمه عاملین وضعیت کنونی فضای مجازی در کشور ⭕️ عاملان ولنگاری فاجعه بارفضای مجازی کشور ، آقایان وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی را . @rozaneebefard 🔻🔻🔻 🔶مطالبه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه و بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید،طلاب وفضلای حوزه های علمیه از ۶۵ شهر کشور از رئیس محترم قوه قضائیه؛ 🔻برخی از تخلفات وکوتاهی های صورت گرفته نهادهای مذکور بدین شرح است: 1- عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان ضروری ترین زیرساخت ارتباطی کشور با وجود تصریح قانونی و تاکیدهای چند باره رهبر معظم انقلاب نسبت به آن 2- حمایت زیرساختی عجیب از شبکه های مجازی خارجی همچون تلگرام و اینستاگرام 3- سنگ اندازی های فراوان درمسیر رشد وتوسعه پیام رسان های داخلی که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است. 4- حاکم کردن افراد بی سواد بر ذهن و دل جوانان مسلمان در فضای اینستاگرام 5- وابسته کردن غالب خدمات وسرویس های فضای سایبری کشور به دشمن 6- توسعه فضای مجازی برخلاف منافع مردم وکشور بر مدار منافع هزاران میلیاردی انحصاری خرید و فروش پهنای باند خارجی برای دولت 7- شائبه تقسیم کارمسئولان با استکبار!؛ رها سازی عمدی فضای مجازی کشور و درنتیجه رساندن اطلاعات حساس کشور،مردم و مسئولان به دشمن اصلی انقلاب اسلامی یعنی آمریکا و پی ریزی دقیق نقشه ها وعملیات های تخریبی نظام سلطه علیه ایران با استفاده ازاین اطلاعات 8- معطل ماندن فاجعه بارمطالبات و دستورات رهبر انقلاب در خصوص سامان بخشیدن به فضای مجازی کشور وحتی درمواردی مخالفت صریح با آن 9- توسعه فضای مجازی کشور بر اساس دستورات نظام سلطه وطبق اسناد به اصطلاح بین المللی که درحقیقت دست پخت صهیونیزم جهانی است. 10- به مخاطره انداختن امنیت ملی ازطریق بهره گیری گروه های تروریستی ازشبکه های اجتماعیِ مطلقا بی ضابطه برای هماهنگی وارتباط گیری که حمله داعش به مجلس شورای اسلامی،حرم حضرت امام و مراسم رژه‌ ی نیروهای مسلح در اهواز، اغتشاشات دیماه 96 وآبان 97 تنها گوشه ای از آن است. 11- سلب امنیت روانی مردم که دروغ ها و شایعات فراوان این روزها در رابطه با بیماری اخیر نمونه ی کوچکی از آن است. 12- زمینه سازی نفوذ فرهنگی با ترویج اباحه گری وقبح شکنی گناه،حمله به مقدسات دینی و ارزش های اسلامی-ایرانی،ترویج سبک زندگی غربی، ترویج بی خدایی، مسیحت، بهائیت و عرفان های کاذب و... با توجه به موارد ذکر شده، ازجنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه تقاضا مندیم در راستای عمل به وظیفه‌ی قانونی خود که همانا حمایت از حقوق عامه است، در اسرع وقت با عوامل ولنگاری فضای مجازی کشور برخورد قاطعِ قضایی صورت دهید؛آنها را بازداشت و محاکمه کنید. بدیهی است شخص آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و آقای آذری جهرمی وزیرارتباطات، متهم ردیف اول این پرونده هستند. متن کامل نامه + اسامی:👇 خبرگزاری فارس: fna.ir/ex2x72 @rozaneebefard
نامه انتقادی مدیر محترم حوزه علمیه به وزیر ارتباطات در خصوص وضعیت نامطلوب اینترنت در کشور 🔻تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات مطالبه مراجع تقلید و حوزویان است/پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شوند @rozaneebefard 🔻🔻🔻 متن نامه مدیر حوزه های علمیه به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح ذیل است: جناب آقای مهندس محمدجواد آذری‌جهرمی (زید عزه) وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ◽️سلام علیکم با احترام؛ همانگونه که مستحضر هستید، انتشار ویروس منحوس کرونا سبب اختلال در زندگی روزمره مردم شده و تغییرات متعددی در سبک زندگی و شیوه انجام امور و رفع احتیاجات با خود به همراه داشته است. در این میان فضای مجازی به عنوان بزرگترین پیش روی جامعه انسانی و به ویژه مردم و مسئولین کشور، در کنار ظرفیت‌هایی که ایجاد نموده با کاستی‌ها و نقص‌هایی نیز روبروست که ضروری است رفع شود. ◽️در چنین وضعیتی، ضرورت و اهمیت « ‏ترشدن» در فضای مجازی که از توصیه ‌های ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله ­العالی) است، بیش از پیش نمایان می‌شود و برای این‏کار مهم‏ترین گام، «تکمیل و تقویت » است که مطالبه قدیمی و مورد تأکید مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و همواره مورد تأکید مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و مطالبه حوزویان بوده است. ◽️در همین راستا ضمن تقدیر از خدماتی که تاکنون در خصوص توسعه و تقویت زیرساخت‌های فنی شبکه ملی اطلاعات انجام پذیرفته است و تسهیلات ارائه شده برای فعالیت‌های آموزشی در دوره انتشار ویروس کرونا مؤکداً انتظار می‌رود: 🔹۱. زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یابد و زمینه لازم برای تبدیل شدن این شبکه به بستری ، ، و برای بهره‌گیری هوشمند، کارآمد و مدیریت‌شده از محتوا و خدمات داخلی و شبکه جهانی اینترنت فراهم آید. 🔹۲. توسعه خدمات پایه داخلی، به‏ ویژه ، مورد اهتمام جدی بوده و از تأمین کنندگان این خدمات، از جمله ، که علی رغم کاستی‌های زیرساختی و سخت افزاری در مسیر تحقق استقلال کشور در فضای مجازی می‏‌کوشند، به ویژه در شرایط کنونی حمایت لازم صورت پذیرد. 🔹۳. همراه با توسعه امکانات زیرساختی، سیاست‌های لازم جهت توسعه مدنظر باشد، از جمله تمهیدات لازم جهت حمایت از تولید محتوای داخلی، با اختصاص سهم جدی‌تری از ناشی از ترافیک ایجاد شده در شبکه اتخاذ گردد و پهنای باند شبکه­‌های داخلی محور اصلی و مدنظر قرار گیرد. 🔹۴. مراقبت از شبکه و اطلاعات مربوط به شهروندان و کلان‌داده‌ها مورد اهتمام جدی باشد. ▫️ مزید توفیقات شما و دستگاه ­های مسئول را در تداوم خدمات و ترمیم نواقص موجود، از خداوند منان خواستارم. با سپاس علیرضا اعرافی مدیر حوزه‏ های علمیه @rozaneebefard
نامه سرگشاده سخنگوی حوزه قم به حسن روحانی پیرامون بازگشایی حرم های مطهر @rozaneebefard 🔻🔻🔻 🔸متن نامه سرگشاده سخنگوی حوزه های علمیه به رئیس جمهور به شرح ذیل است: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی زید عزه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با اهداء سلام و تحیّت احتراماً؛ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت معنوی الهی را تبریک می‌گویم و امیدوارم به برکت این ماه‌خدا، کشور اسلامی ایران و همه مسلمانان جهان از مشکلات و شرّ این ویروس منحوس در امان بمانند؛ جناب آقای رئیس جمهور، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه ‌کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آنها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم بشود به ۱ درصد نمی رسد؛ طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند درپایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید؛ اما متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید! جناب آقای رئیس جمهور حتماً می‌دانید دو عنصر مکان و زمان در کسب فیوضات معنوی بر اساس آیات و روایات نقش بسیار مهم و اثرگذار دارند که می فرماید:« فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ»؛ اینک با فرارسیدن ماه مبارک رمضان این دو عنصر بالندگی معنوی به هم پیوسته‌اند (ماه خدا + اعتاب مقدس) و از طرفی سنت حسنه حوزه‌های علمیه همواره پمپاژ و شارژ معنویت و تبلیغ دین به‌ وسیله اعزام مبلغین به اقصی نقاط کشور در ماه مبارک رمضان بوده است و با توجه به اینکه وظیفه حاکمیت اسلامی همانگونه که قرآن کریم می فرماید: « الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ» بسط معنویت، فرهنگ و معیشت است؛ یقیناً هرچه بُعد معنوی جامعه را ارتقاء بخشید موجب تقویت نظام خواهد شد، لذا استدعا دارم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایید و با نظر کارشناسان بهداشتی یاد‌شده مخالفت ننمایید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را بار رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید؛ در پایان این تصدیع، یادآور می‌شوم همواره مردم متدیّن و ولایت‌مدار ایران، انقلابی بوده و هستند و پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند، بنابراین نباید با تصمیمات نادرست این مردم را نسبت به دین و حاکمت اسلامی دلسرد نمود؛ مردم ایران عزیز به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید متابعت از مقررات و قوانین جمهوری اسلامی را واجب می‌دانند، لذا درخواست می‌کنم به دستورالعمل‌های خود بیشتر توجه داشته باشید. والسلام علیکم و رحمه الله العبد الاحقر عباس رفعتی نائینی اول رمضان المبارک برابر با ۹۹/۰۲/۰۶ @rozaneebefard
شیطنت رسانه ای #خبرگزاری_ایرنا در تیتر تحقیرآمیز علیه سخنگوی حوزه علمیه @rozaneebefard 🔻🔻🔻 ایرانا در اقدامی غیراخلاقی و کاملا غیرحرفه ای برای تحقیر سخنگوی محترم حوزه، به جای سخنگوی حوزه های علمیه از عنوان «سخنگوی مدیر حوزه ها» و «سخنگوی آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه» استفاده کرده است! این خبرگزاری دولتی #برجامی، با استفاده جهت دار به سخنان مدیر حوزه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، تلاش کرده نامه سرگشاده آقای رفعتی را #اقدامی_شخصی قلمداد کند و چنین نوشته است: 🔻مشخص نیست، نامه سخنگوی مدیر حوزه های علمیه در مخالفت با این اظهارات است و یا این که بعنوان نظر شخصی وی ابراز شده است. 🔶حاشیه این قبیل اقدامات رسانه ای موهن و تحقیرآمیز علیه رجال حوزوی، در دوران تصدی #دولت_روحانی کم سابقه نیست و به نظر می رسد عدم برخورد متقابل و محکم موجب تجری و افزایش تصاعدی این قبیل بی احترامی ها و طراحی عملیات رسانه ای برای تخریب چهره های حوزوی شده است. امید است با برخورد مقتضی و بهنگام متولیان عالی حوزوی، دوران این شیطنت های سریالی علیه حوزه مقدسه قم به پایان برسد. چندی پیش #ایلنا (یکی دیگر از خبرگزاری های برجامی) نیز در اقداقی زشت و زننده به انتشار کاریکاتور موهن علیه لباس روحانیت و طب اسلامی پرداخته بود که پرونده متولیان آن در حال بررسی است. @rozaneebefard
پرده برداری از علیه حوزه مقدسه قم در ماجرای بازگشایی درب حرم های مطهر [صفحه 1 از 2] 💥اختصاصی @rozaneebefard 🔻🔻🔻 طبق محتوای در دو یادداشت قبلی روزنه، پیش بینی شده بود که برخی جریان های سیاسی و رسانه ای نزدیک به دولت در تدارک یک جنگ روانی جدید علیه حوزه علمیه قم هستند: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4103 https://eitaa.com/rozaneebefarda/4114 مع الاسف به دلیل عدم توجه کافی به الگوهای عملیات روانی برجامیان علیه حوزه، این اقدام پیچیده اکنون از ساحت گمانه زنی خارج شده و در مقام عمل به تحقق پیوسته است. دعوت از ریاست حوزه در جلسه هیئت دولت و سخنان کاملا زیرکانه روحانی در تقلیل 15 روزه مدت بازگشایی حرم و ربط دادن آن به حضور مدیر حوزه در این جلسه، نخستین گام این عملیات روانی بود. بر این اساس اگر چنانچه هر تجمعی در حرم های مطهر اتفاق می افتاد، زمینه اعتراض به حوزه برای اعمال فشار به دولت برای تسریع در بازگشایی حرم های مطهر، وجود می داشت لذا این اقدام پیچیده و دقیق صورت گرفت. با اشاره به مصوبات جلسه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا درباره استفاده از اماکن مقدس، گفته بود: «قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه، شرایط ویژه برای حضور در اماکن مقدس رعایت شود؛ اما آقای که از حوزه علمیه در این جلسات حضور دارد، درخواست کرد که این زمان تا نیمه اردیبهشت عقب بیاید و در نیمه اردیبهشت مجددا شرایط را برای حضور مردم در این اماکن بررسی کنیم». بعد از مدتی مصاحبه تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تهیه پروتکل های لازم برای بازگشایی قریب الوقوع حرم ها، را در رسانه ها دیدیم و بعد از آن خبر تماس تلفنی روحانی با وی منتشر شد. به نظر می رسد دولت در این برهه تلاش کرد به بازسازی وجهه خود در میان متدینین برپدازد. بعد از مدتی اخبار بازگشایی اغلب اماکن عمومی شامل برخی اماکن پرخطر منتشر شد و همزمان برخی زمزمه های اعتراضی در میان محافل حوزوی و شکل گیری مطالبه برای بازگشایی حرم های مطهر را شاهد بودیم. معترضان ادامه تعطیلی درب حرم ها با منطق پروتکل های بهداشتی همسان بود ولی دولتی ها توجه چندانی نکردند اگرچه به نظر می رسد، این اعتراضات در تکمیل پازل عملیات روانی برجامیان مؤثر بوده است. آنان به دنبال بهانه ای بودند برای حمله به حوزه و وارد کردن اتهام فشار به دولت برای بازگشایی زودهنگام حرم های مطهر. بعد از هوشمندی حوزویان و خصوصا متولیان عالی حوزه، این طراحی چندان موفق نبود و حتی مدیر حوزه در اقدامی هوشمندانه، در 6 اردیبهشت 99(4 روز قبل) وارد شدن هر نوع فشار از سوی حوزه به دولت را کرد. آقای اعراقی در دیدار دکتر قدیر قدیر گفته بود: «این‌گونه اتهامات دور از واقع آن‌قدر واضح است که حتی نیازی به تکذیب نیست. ملت ایران و مخاطبان بین‌المللی شاهد نقش‌آفرینی مثبت و تبلور گفتمان عقلانیت در قاطبه تصمیم‌سازی‌های نهاد حوزه بوده‌اند، ولی به‌عنوان کسی که در جریان همه جزئیات بوده عرض می‌کنم که از سوی حوزه و روحانیت و نهادهای دینی هیچ‌گونه فشاری وجود ندارد. مطلقا چنین چیزی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت ‌فشار حوزه برای بازکردن اماکن زیارتی و مذهبی است، صحت ندارد و چنین چیزی وجود نداشته‌ است. روشن است که این موضع رسمی کل حوزه است که ما نگاه کارشناسی و علمی را اصل می‌دانیم و اکنون نیز در ادامه کار در کنار وزارت بهداشت و نهادهای متولی قرار داریم و زین پس نیز در پیامدهای اقتصادی و آثار اجتماعی پساکرونا، نهاد حوزه و روحانیت، دوشادوش خادمین ملت خواهند بود. در ایام کرونا یک موضع یک‌دست و یک‌صدا از حوزه شنیده شد و همه نهادهای حوزوی در این رابطه هماهنگ عمل کردند و استادان و فضلا در یک مسیر قرار گرفته‌اند و کار به سامان خوبی رسید و تلاش شده است این روند ادامه داشته باشد». علی رغم این مواضع شفاف، دنباله های حوزوی دولت روحانی از جمله اعضای گروهک فعال در فتنه (مجمع محققین) به حمله سازمان یافته علیه حوزویان پرداختند و آنان را به فشار به دولت برای بازگشایی حرم های مقدسه متهم کردند. یکی از مهم ترین بخش های عملیات روانی برجامیان در همین برهه اتفاق افتاد. ادامه:👇
پرده برداری از علیه حوزه مقدسه قم در ماجرای بازگشایی درب حرم های مطهر [صفحه 2 از 2] صبح امروز با انتشار همزمان نامه آقای رفعتی به حسن روحانی، پرده دیگری از این عملیات روانی رونمایی شد. انتشار نامه ای که در تاریخ 6 اردیبهشت نگاشته شده در 10 اردیبهشت و بعد از اظهارنظر صریح مدیر حوزه، نشان داد که رسانه های برجامی، برای برهم زدن امنیت روانی جامعه با محوریت حمله به حوزه، برنامه دارند. اگر این نامه سرگشاده بود، چرا پیش از خبرگزاری رسمی حوزه، و باید از آن رونمایی کنند؟! اگر ماجرا هماهنگ شده نیست، چرا در تحلیل این نامه، ادبیات و احتجاج های آبکی مشابهی را شاهد هستیم؟ فعلا کاری به انگیزه نگارنده محترم این نامه سرگشاده و محتوای قابل دفاع آن نداریم اما بازی کردن با حیثیت حوزه با تمسک به برخی اظهارنظرها، موضوعی است که باید به دقت مورد ارزیابی نخبگان حوزوی قرار گیرد. در چنین فضایی تلاش مشکوک برخی عناصر نفوذی برای تخریب چهره های جهادی حوزه و همسان پنداری آنان با خوارج و نیز تولید حاشیه با تخریب مستقیم برخی نهادهای خدوم حوزوی مانند و ، در چنین فضایی قابل تحلیل است. به نظر می رسد ناکامی های سیاسی اقتصادی سریالی برجامیان و مطرح شدن قرائنی مبنی بر مذاکرات یواشکی در موضوعات ممنوعه، و مطرح شدن برخی گمانه ها در مورد اجرای مخفیانه برخی پروتکل های بین المللی علت اصلی حاشیه سازی علیه حوزه علمیه قم است. گفتنی های زیادی در مورد این پروژه وجود دارد که انشاءالله بعد از انتشار رسمی اخبار برخی پشت پرده ها، حتما بدان پرداخته خواهد شد اما تا آن زمان، هوشمندی بیش از پیش متولیان حوزوی در مدیریت فضای پیچیده فعلی، این نقشه های کودکانه را بر باد خواهد داد. @rozaneebefard
انعکاس نظرات اعضای در وقتی از و پروژه جنگ روانی علیه حوزه مقدسه سخن می گوئیم دقیقا منظومان چیست؟ محمدعلی ایازی، شاگرد و عضو ارشد گروهک مجمع محققین، با تکیه بر توهمات بی اساس، از فشار محافل حوزوی و مذهبی بر دولت سخن می گوید. ورود رسانه های معاند به ماجرای بازگشایی حرم های مطهر، با چه هدفی صورت می گیرد؟ بازیگران پروژه حوزه ستیزی چه کسانی هستند؟ پالس های تخریب حوزه را چه کسانی از داخل کشور ارسال می کنند؟ نقش نفوذی ها در تخریب حوزه و روحانیت چیست؟ @rozaneebefard
تحلیل کوتاهی بر رویکرد الکاظمی در انتخاب کابینه و واکنش احزاب شیعی @rozaneebefard 🔻🔻🔻 بعد از مطرح شدن اسامی کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی در عراق و مخالفت احزاب الفتح، دولت قانون و سائرون با اسامی پیشنهادی، بنظر می رسد که نگرانی ها بابت رویکرد آمریکایی الکاظمی کاملا درست بوده. وی با انتخاب افرادی چون عدنان الزرفی(نخست وزیر مکلف پیشین که مجبور به کناره گیری شد) و کاظم السهلانی(از رهبران و فعالین اصلی تظاهرات اکتبر علیه حکومت عراق و مرتبطین با کنسولگری آمریکا در بصره) بعنوان تیم مذاکره کننده با احزاب شیعه جهت انتخاب وزرا نشان داد که نه تنها مشاوران خود را از بین دوستداران آمریکا در عراق انتخاب کرده بلکه در انتخاب وزرا نیز چنین رویکردی را اتخاذ میکند. بطور مثال مطرح شدن اسامی افرادی چون هشام داوود(از مرتبطین با سفارت فرانسه و خاندان بارزانی)برای وزارت فرهنگ یا ابقای فواد حسین در وزارت امور مالی که در دوران مسئولیت خود موجب گسترش تبعیض در توزیع درآمدها بین اقلیم کردستان و مناطق شیعه نشین شده، مایه نگرانی احزاب بزرگ عراق از رویکرد الکاظمی است. بنظر می رسد اگر الکاظمی بخواهد چنین رویکردی را در انتخاب کابینه ادامه دهد، احزاب بزرگ شیعه عراق به او و کابینه اش رای اعتماد نخواهند داد و چه بسا قبل از جلسه پارلمان از نخست وزیری کناره گیری کند. ؟ @rozaneebefarda
نامه صریح و دقیق حوزویان مبنی بر درخواست برخورد قضائی با وزیر شوآف، خون برجامیان را به جوش آورد! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 این فقط یک نمونه از دفاع سراسیمه و ناشی از استیصال و عصبانیت برجامیان از وزیر ارتباطات است: http://www.pishkhaan.net/news/178693/ به نظر می رسد حوزویان اینبار اقدامی هوشمندانه، به لانه مورچه ها آب بسته اند. این مطالبه باید تا وصول به نتیجه ادامه یابد. اینان برای انتخابات 1400 روی فضای مجازی افسارگسیخته حساب ویژه باز کرده اند و ذبح اخلاق و معنویت و قربانی شدن خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای شان انگار اهمیت چندانی ندارد. @rozaneebefarda
دروغ شاخدار برجامیان؛ فشار حوزه به دولت برای بازگشایی حرم های مطهر اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 روزی نامه های قارچ گونه اجیر شده توسط جریان حاکم بر قوه مجریه، به صورت یک لشکر سایبری عمل می کنند و از نظر شکل کار(نه محتوا) با لشکر سایبری پیرمردهای آلبانی نشین یا جوانک های سلفی اجیر عربستان تقریبا تفاوت چندانی ندارند. هر روز یک فرمانی می رسد و در کمتر از ساعتی، تیترها و توئیت ها و کلیپ ها و مصاحبه ها، مثل بمب بر سر مخاطب بی دفاع ریخته می شود و ذهن سلیم را شخم می زند و ارتکاز نخبگانی را مخدوش می سازد و بر رقیب سیاسی بی بهره از امکانات و مواهب مادی و معنوی، می شورد و به نتیجه مقطعی خویش می رسد یا نمی رسد. هر چند گمانه زنی های مختلفی در مورد میزان دخالت دولتمردان در پیدایش و فعالیت این شبکه اختاپوسی، وجود دارد اما به دلیل عقبه امنیتی این جریان، چندان با قاطعیت نمی توان در مورد سران و عوامل اصلی آن قضاوت کرد اما روند تولیدات رسانه ای خود بهترین سر نخی است که مخاطب نخبه ایرانی را به اتاق های عملیات روانی برجامیان رهنمون می سازد. اینبار در اتاق های عملیات روانی برجامیان بر دورغی شاخدار تمرکز شده که در آن ادعا می شود حوزه قم محور فشار به دولت برای بازگشایی حرم های مطهر است. این دروغ و تهمت بزرگ و افک مبین، زمینه حمله طیفی از لشکریان اجاره ای برجامیان عاشق آمریکا به حوزویان شده است. اما چرا این گزاره دروغ است؟ اولا تمام مراجع عظام تقلید خاصه رهبری معظم انقلاب اسلامی، بر محوریت تصمیمات متخصصان بهداشتی تأکید داشته و حتی یک مورد اعتراض جدی نسبت به اقدامات ستاد مقابله با کرونا در مورد اعمال محدودیت در محافل مذهبی، سراغ نداریم. در مرتبه بعد فضلای صاحب نظر حوزوی و سران جریان های مذهبی مانند مادحین و وعاظ و تولیت های حرم های مطهر و.... با تصمیمات رسمی ستاد همراه شده و یک مورد سراغ نداریم که مصوبه رسمی ستاد در مرحله اجرا بر زمین مانده باشد. بله ممکن است در برخی محافل نسبت به ماهیت تصمیمات و یا ادبیات برخورد با متدینین علاقمند به اجتماعات مذهبی و کیفیت تخاطب و این قبیل امور انتقاداتی بوده باشد که اولا ریشه اصلی آن به نوع عملکرد دولت در عدم مراجعه به نهادهای عالی حوزوی و نخبگان روحانیت برای همفکری باز می گردد، ثانیا تمام این انتقادات که حجم اندکی از آن علنی شده، در مقام نظر بوده و عملا مخالفتی را در پی نداشته است. از همه این موراد که بگذریم، اگر واقعا دولت از حوزه فشارپذیر بود، چرا در مورد فضای مجازی که از رهبری معظم تا مراجع تقلید تا عموم فضلا و طلاب قم سالهاست بر آن تاکید دارند، هیچ اقدام جدی و مؤثری انجام نداده است؟ در مورد لوایح استعماری مانند fatf و پالرمو نیز جز این بود؟ بهتر است یکبار برای همیشه در مقابل این هوچی گری های غیرمنصفانه برجامیان علیه حوزه مقدسه روشنگری و ایستادگی شود تا هر کسی از راه پیدا نشود به خود جرأت دهد حوزه را بی جهت زیر سؤال ببرد. @rozaneebefarda
✅ توئیت دکتر زاکانی نماینده مردم شریف قم در حمایت از مطالبه حوزویان از رئیس قوه قضائیه و درخواست بازداشت و محاکمه وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی: 🔰گروه های فرهنگی ، مجمع نمایندگان طلاب و فضلا و بیش از ۴۰۰ نفر اساتید حوزه از برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را خواستار شدند. ضمن باید گفت مشکل ما مسئولانی است که منافع ملی را فدای مصالح قبیلگی و استقلال و اساس کشور را قربانی قدرت طلبی خود کرده اند. @rozaneebefarda
💥پذیرش ورودی جدید و تکمیل ظرفیت در مدرسه علمیه حقانی @rozaneebefarda
🔸آغاز پیش ثبت نام پذیرش، "مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) قم المقدسه"@rozaneebefarda