eitaa logo
روزنه
6.1هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
از فمنیست دانستن پیامبر (ص) تا حمایت از همجنسگرایان گذری بر کارنامه جنجالی خانم معاون [صفحه۲از۳] 🔸البته تاریخ نشان داده است که لیبرال مسلکان همیشه آسانترین و کم هزینه ترین راه را برای اداره کشور و حتی جهان انتخاب میکنند. طبیعیتا کاهش جمعیت و به ویژه جمعیتی که برای نظام سرمایه داری، ناکارآمد تشخیص داده میشود، بسیار راحت تر و کم هزینه تر از ایجاد عدالت اجتماعی و ساخت و آبادانی کشور میباشد. اگرچه هیچ توجیهی، از میزان فاشیستی و ضدبشر بودن این افکار و اظهارات نمیکاهد. 🔸تیرماه 1395 فاطمه آلیا، عضو فراکسیون زنان مجلس نهم در مصاحبه‌ای از تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد که بر اساس آن، زنان روسپی و خیابانی با صدور شناسنامه سلامت مورد حمایت قرار می‌گیرند. 🔹شاید بتوان این طرح را یکی از عریان ترین برنامه های این معاونت در جلب نظر و حمایت سازمانهای بین الملی و به اصطلاح حقوق بشری دانست. 🔸پس از چند روز فاطمه پناه لو، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این خبر را به این صورت تکذیب کرد: «ما با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه مشترک داریم، اما در مورد بحث توانمندی زنان و ایجاد کلینیک‌های سلامت برای زنان است و ارتباطی به صدور کارت سلامت ندارد». 🔹در واقع صدور کارت سلامت برای زنان خیابانی تکذیب شد و نه اصل حمایت از این زنان. که البته در متن تکذیبیه، به ایجاد کلینیک سلامت برای زنان اشاره شده که احتمالا به منظور کاهش خطرات بیماریهای مقاربتی و کنترل آن ها در جامعه است که در این صورت باز هم روسپی گری به عنوان شغلی که نیازمند حمایتهای دولتی و بهداشتی میباشد، پذیرفته شده است! 🔸اردیبهشت 1396 شهیندخت مولاوردی در همایش «بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی زنان و خانواده» درباره‌ی سند 2030 و انتقاد رهبر معظم انقلاب از آن گفت: «۲۰۳۰ مخفیانه امضا نشده، این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است.» 🔹البته واضح است که خانم مولاوردی مامور اجرایی کردن بند پنجم سند 2030 ( برابری جنسیتی) در ایران است و از سوی نهاد زنان سازمان بین الملل موظفند برابری جنسیتی را اجرا کند؛ بنابراین طبیعی است که از ماموریت بین المللی خود دفاع کند. البته ایشان با لفاظی و بازی با کلمات، واژه «عدالت جنسیتی» را جایگزین «برابری جنسیتی» کرده اند که تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نخواهد کرد. نهادهای بین المللی، اقدماتی واضح با نتایج روشن را از ایشان میخواهند و برایشان فرقی نمیکند این اقدامات در ایران به اسم عدالت جنسیتی اجرا شود یا برابری جنسیتی. 🔹در سال 1396 معاونت امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری قراردادی با صندوق جمعیت سازمان ملل به امضا رساند که یکی از تعهدات آن، ارائه اطلاعات زنان مطلقه ایرانی به این صندوق بود جهت چیزی که کارآفرینی خوانده شد و البته در منطقه توریستی آنتالیای ترکیه! 🔸بنا به گفته فاطمه آلیا (نماینده مردم تهران در مجلس نهم) موضوع «اعزام زنان مطلقه جوان به آنتالیا» در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت. پس از اعتراض مجلس شورای اسلامی وقت، این قرارداد از وبسایت این معاونت حذف شد. 🔸جنجال دیگر خانم معاون که نقاب از تفکرات ایشان برداشت، ماجرای زاویه دید و نوع نگاه به راهپیمایی باشکوه و تمدن ساز بود. اربعین 1396 از راه رسید و سیل مشتاقان، پرشورتر از سال گذشته قدم در راهی گذاشتند که سراسر ابراز عشق به مسیر حسین (ع) بود. درمیان انبوه بینظیر و غیرقابل وصف مشتاقان حسین (ع) و درمیان نمایش باشکوه مشارکت، همکاری و همدلی زوار و برادران و خواهران عراقی-که شرح این میزبانی و این اشتیاق، به سالهای تحقیق و پژوهش و نگارش نیاز دارد- شهیندخت مولاوردی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود، دید حقیرانه اش نسبت به این راهپیمایی را به رخ مخاطبان کشید. وی با نادیده گرفتن عظمت آشکار و نهان این حرکت تمدن ساز، عکسی از بطریهای آب ریخته شده در کنار جاده را منتشر و با متنی که در توضیح این عکس نوشت، اینگونه القا کرد که تمام زوار و عاشقان حسینی و دلدادگان به جاده اربعین، بی توجه به اهمیت نظافت و بهداشت، اینگونه اند. البته که هیچ انسان عاقل و با وجدانی، ریختن زباله را نه تایید میکند و نه میپسندد؛ چه رسد به عاشقان حسینی که ایثارگونه تمام هستی خود را در این راه فدا کرده اند. 🔹شهریور1397 نیز دم خروس دیگری بیرون زد و شهیندخت مولاوردی در اینستاگرام با لایک پستی از مصی علینژاد،فمنیست ضدانقلاب و حامی همجنسبازان خبرساز شد. 🔸گرچه وی با استفاده از حربه «دستم خورد»سعی کرد قائله راختم کند،اما با بررسی خط فکری فمنیستی خانم معاون و با اشاره به برخی از فعالیتهای ایشان که در بالا ذکر شد،همخوانی تفکرات مولاوردی با عناصر معلوم الحالی چون مسیح علینژاد آشکار میشود. @rozaneebefarda ادامه👇
از فمنیست دانستن پیامبر(ص) تا حمایت از همجنسگرایان کارنامه خواب و بیداری های خانم معاون [صفحه ۳از۳] 🔸سال 1398 اما با یکی از عجیب ترین دیدگاه های شهیندخت مولاوردی مواجه میشویم. وی در کانال تلگرامی خود، متنی از مجله هافینگتون پست منتشر و نشان داد به فمنیست بودن پیامبر اسلام (ص) معتقد است: «پیامبر اسلام اولین زن سالار تاريخ مجله هافینگتون پست در مقاله ای می گوید که با توجه به شرایط بد زمانی و قوانین بسیار تنگ و محدود برای زنان میتوان پیامبر اسلام را اولین زن سالار تاریخ نامید؛ ایشان زنان را رهایی بخشید و حقوق آنها را برسمیت شناخت. منبع: فمنیست بودن پیامبر اسلام از هافینگتون پست» 🔸البته با انتشار این دیدگاه، میتوان امید داشت که خانم مولاوردی تلاشهای فمنیستی خود در حوزه زنان و خانواده را ترویج اسلام ناب محمدی و خدمت به جامعه اسلامی میداند! 🔸چند روز پیش اما، چهره شرم آور تری از تفکرات ضدخانواده شهیندخت مولاوردی نمایان شد. انتشار عکسی با موضوع ترویج همجنسگرایی به بهانه تبریک روز جهانی خانواده! که این بار هم با حربه «ارسال در خواب و بیداری» سعی کرد به اعتراضات پایان دهد. 🔻البته امید است دلسوزان اسلام و انقلاب، با پیگیری مجدانه، مصرانه و انقلابی تا حصول نتیجه ی درخور، نقطه پایانی باشند بر بی شرمیهای این جماعت. 🔹در پاسخ به فرافکنی های مولاوردی که در این چند روز با تمسک به آیات قرآن، سعی در مظلوم نمایی دارد باید گفت نمیتوان توجیه نخ نمای «حواسم نبود» را پذیرفت زیرا ایشان آشکارا، خانواده را در چارچوب تعاریف سازمان ملل تعریف میکند و نه در چارچوب تعریف دین مبین اسلام؛ آنجا که در کانال تلگرامی خود به نقل از اسناد سازمان ملل، خانواده را اینگونه تعریف میکند: «خانواده یا خانوار به گروه دو یا چند نفره‌ای اطلاق می‌شود که با هم زندگی می‌کنند؛ درآمد مشترک برای غذا و دیگر ضروریات زندگی دارند و از طریق خون، فرزندخواندگی یا ازدواج، با هم نسبت دارند.» 🔹در مورد انتشار آن تصویر نیز با فرض پذیرفتن بهانه ی عدم دقت در زمان ارسال، نمیتوان متن زیر عکس که توسط ایشان نگاشته شده را سهوی دانست؛ اشاره به تغییر ساختار خانواده، دقیقا به رسمیت شناختن نوع مذموم آن یعنی خانواده ی متشکل از دو یا چند همجنس است. در واقع ایشان با اشاره به تغییر ساختار خانواده، انواع جدید آن را نیز به عنوان خانواده به رسمیت میشناسد. «ساختار خانواده در دهه های گذشته تغیر کرده اما سازمان ملل همچنان خانواده را واحد اصلی جامعه میداند» و مساله اصلی اینجاست: امروز سازمان ملل خانواده را اینگونه تعریف میکند و آن را به عنوان واحد اصلی جامعه قبول دارد، اگر فردا این تعریف تغییر کرد و یا خانواده از واحدهای مورد قبول سازمان ملل خارج شد، مطمئنا امثال خانم مولاوردی نیز همسو با این تغییر، نظرات شاذتری نسبت به خانواده و ساختار آن ارائه خواهند کرد. 🔸این ارجاعات پی در پی به تعاریف، قوانین، قراردادها و دستورالعملهای سازمان ها و نهادهای بین المللی، نشان از بی اعتقادی این جماعت به کاملیت و جامعیت دین مبین اسلام و درعوض، اعتقاد به اسلام حداقلی دارد؛ اعتقاد به اسلامی که نه تنها توان اداره جامعه و حکومت را ندارد، بلکه ظرفیت و توان تعریف مشخص و واضح از خانواده و روابط بین افراد خانواده نیز در آن وجود ندارد! 🔹در پایان ذکر این نکته لازم است که راهبرد پرتکرار افکار سنجی، سهوی نمایی و نهایتا مظلوم نمایی با تمسک به اعتقادات دینی و مذهبی، روش مرسوم برای واکنش سنجی میباشد. 🔻در این راهبرد پس از انتشار خبر، دو حالت مورد انتظار است: یا با واکنشی ضعیف و از سر رفع تکلیف مواجه شده که در این صورت برای اجرای فازهای بعدی و گامهای بلندتر اقدام میکنند. یا با واکنش درخور، بدون اغماض و انقلابی مواجه شده که در این حالت وارد فاز عقب نشینی/تکذیب و مظلوم نمایی میشوند. 🔻متاسفانه و در این مرحله دچار ایستایی میشود. درصورتی که اگر پس از مظلوم نمایی، با شجاعت در برخورد قاطعانه و نهراسیدن از هوچی گری ها تا حصول نتیجه مناسب و تشکیل پرونده های قضایی پیش برویم، شاهد اقدامات بعدی این جماعت نخواهیم بود. در غیراین صورت، پس از چند روز کشمکشهای لفظی و بعضا مجازی، ماجرا به فراموشی سپرده شده و جبهه مقابل بدون دادن هزینه ی سنگین، همچون حالت اول، برای فازهای بعدی برنامه ریزی خواهد کرد. موردی که بارها و بارها در حاشیه سازی های خانم مولاوردی مشاهده شده و متاسفانه به علت سستی در واکنش و توضیح خواهی، رفتارها و گفتارهای خلاف دین، خلاف عرف و خلاف اخلاق ایشان همچنان ادامه یافته است. 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
درنگی در نتایج محمد خاکپور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◽️انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از منظرهای مختلف قابل ارزیابی و بررسی است و مع الاسف به دلیل ابتلای فراگیر ، محافل سیاسی/ رسانه ای به نحو بایسته به تحلیل و بررسی نتایج مهم این دوره از انتخابات نپرداخته اند. در این یادداشت نکاتی کوتاه پیرامون انتخابات مجلس یازدهم تقدیم می شود: 1. مشارکت کمتر مردم در عرصه انتخابات که دلائل مختلفی از جمله؛ تصمیمات اشتباه و یک شبه دولت مانند افزایش قیمت بنزین، تورم بی سابقه در بازار، مشکلات اقتصادی مردم، عدم توجه دولت به مشکلات معیشتی، ناراضی تراشی برخی مسولان و عملکرد نامطلوب مجلس دهم و ... دارد. 2. در این میان اگرچه اصلاح طلبان و برجامیان با بهانه های واهی سعی داشتند تا با سرو صداهای سیاسی در نتیجه احراز صلاحیت های شورای نگهبان خللی ایجاد کنند و ادعا داشتند که اگر آنها از طرف شورای نگهبان تائید صلاحیت شوند با انتخاب مردم مواجه می شوند که بررسی انتخابات مجلس یازدهم هم چیز دیگری را نشان می دهد مثلا علی رغم تائید صلاحیت افرادی همچون جلودارزاده ، مهدی شیخ ،کواکبیان و شیخِ سلفی بگیر برجامیان یعنی مازنی، میزان رای اوری آنها قابل تامل است. آنها که در دوره قبل توانسته بودند در فرصت بدست آمده از عدم اتحاد احزاب اصولگرا با ترفندهای خاص رسانه ای خود نظر مردم تهران را به خود جلب کنند در این دوره آرائشان به زیر 5% و حتی برخی شان زیر 1% نظر مردم را به خود جلب کرده است! و حتی در شهرستانهای دیگر نیز با اقبال مردم مواجه نگردیدند. 3. اینجاست که امثال علی مطهری و ... باید شکرگزار شورای نگهبان باشند که حداقل اینگونه توسط مردم کنارگذاشته نشدند. 4. کاندیداهای این انتخابات اگرچه برخی شان در دوره قبل آرای خوبی داشتند، اما نتواستند مورد اقبال مردم قرار گیرند. لذا خوب است آنهایی که توسط مردم انتخاب شده اند این درس را آویزه گوش خود قرار دهند که نکند با عملکرد ناصواب خود در 4 سال دیگر همین پایگاه اجتماعی را مانند برجامیان، از 50% به زیر 1% از دست بدهند. 5. برخی از برجامیان با استفاده از بازیهای سیاسی و تلاش برای همراه نشان دادن جامعه به فکر خود مدام نیروهای انقلاب را دارای پشتوانه حداقلی می پنداشتند، این انتخابات نشان داد که سرلیستشان دارای پشتوانه 4.9درصدی است برخلاف دوره قبل که سرلیست نیروهای انقلابی که 32% مردم رای دهنده را همراه خود کرده بود لذا بهتر است به جای ادامه توهمات سابق خود با کار تلاش و خدمت به مردم قلوبشان را متوجه خود کنند. 6. رئیس دولت برجامیان که مدام به دنبال اجرای رفراندم بوده است، انشاالله فهمیده است که افکار متمایل به او در کشور به زیر 5% رسیده لذا بهتر است در فرصت 450 روزه باقی مانده به جای حاشیه سازی های گوناگون و ایجاد هزینه برای کشور، برای مردم کار کند. نتایج انتخابات مجلس یازدهم و دوره پیشین را در مشاهده فرمائید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4286 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥نمودار تطبیقی بررسی وضعیت منتخبان دوره دهم و یازدهم @rozaneebefarda
نقل کرامت از زبان یک آخوند عرب زبان و ترویج گسترده آن در محافل حوزوی و یک پرسش از سکولارهای حوزوی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متاسفانه امروزه با جماعتی از آقایان صاحب تریبون در حوزه مواجهیم که به ادنی مناسبتی فریاد وااسلاما سر می دهند اما در مقابل انحرافات اساسی از جمله ترویج همجنس بازی، سکوت پیشه می کنند یکی از موارد این حضرات موضع گیری تند و رادیکال در مقابل نقل برخی کشف و کرامات توسط بعضی افراد منسوب به جریان انقلابی است و در عین حال، بعد از انتشار گسترده کلیپی که در آن کرامتی عجیب از زبان یک روحانی عرب زبان نقل شده، هیچ واکنشی ندارند! پرسش آن است اگر نقل کشف و کرامات و مکاشفات و خواب، خلاف ضوابط شرعی است، چرا اینجا سکوت می کنید. اگر خلاف نیست چرا آنجا دادتان به آسمان رفت؟! عجیب تر از مواضع احساسی و سیاست زده برخی چهره های حوزوی منسوب به یک جریان خاص، رویکرد رسانه ای پیرامون نقل کرامات، است که در دو هفته گذشته تلاش کردند با انتشار گزینشی برخی مواضع مرجع اعلای عراق، ریشه کشف و کرامت و نقل این امور باطنی را یکجا بزنند! حالا آنان مانده اند و نقل های بیشماری که در محافل نجفی رایج است و به نفع آنان است و بارها گفته اند و نوشته اند! این اتفاقات بیش از هر چیز مشخص می کند که در تبیین مسائل دینی توسط جریان زاویه دار، با ضابطه واحدی مواجه نیستیم و آنان کاملا سیاست زده و کاریکاتوری، به بیان برخی تفسیرهای دینی دست می زنند که عرصه ای خطیر و پرآسیب است. ناگفته پیداست که اظهارنظر تخصصی پیرامون مسائل عمیق دینی (در دفاع یا نقد) مستلزم تصور موضوع و علمیت و اهلیت است؛ طبعا کسانی که بیگانه از عرفان عملی و مقوله کشف و کرامات اند، و از سلوک بزرگان تشیع اطلاع کافی ندارند، صلاحیت و اهلیت اظهارنظر نفیا و اثباتا در این موضوعات را نخواهند داشت و در هنگامه فقدان دانش و اهلیت، و ، برای آنان بهتر است تا اظهارنظرهای عجولانه به سبک سلیبریتی ها که ناشی از شیطنت کانون های عملیات روانی علیه حوزه مقدسه است! پ.ن: این نوشتار اصلا در مقام نقد نقل این سنخ کشف و کرامات نیست که آن اهلش را می خواهد، بلکه تنها تذکاری است برای تناقض گویی های سکولارهای حوزوی! @rozaneebefarda
مسیر نصیری و پیچ تاریخی حیرت! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای مهدی نصیری برای مطلعین تاریخ تحولات دهه هفتاد، فردی نام آشناست؛ او را به زبان آتشین و سلوک سیاسی صریح می شناسند و البته در بنیان های فکری، به شدت متاثر از مکتب تفکیک و در تقابل با فلسفه و عرفان نظری و دشمنی با ! منظر مواجهه نصیری با انقلاب اسلامی، نه پیچیده است و نه عجیب؛ او هم مثل خیلی از جوان های خوش فکر ایرانی، از ظرفیت نظام اسلامی استفاده کرد برای رشد و بالندگی فکری و سیاسی، و صدالبته خدمت هم کم در کارنامه ندارد. حالا او در دوران بازنشستگی از فعالیت های سیاسی، مثل بسیاری دیگر از سیاستمردان، در بدو ورود به کهنسالی، به فکر بازکاوی کارنامه دوران میان سالی و جوانی خویش افتاده است مهم نیست در این دوران چه می اندیشد، مهم نیست دنیا را چگونه می بیند، مهم آن است که او دچار و شده و ممکن است در پیچ تحیر باقی بماند و از ادامه سیر در جاده انقلاب اسلامی که جوانی اش را با آن گذرانده، باز بماند و البته این افسوس دارد. نصیری خود بهتر می داند که همین هفت تیرکش های سازمان مجاهدین که امروز حلوا حلوایش می کنند و استاد خطابش می دهند، چه سابقه و لاحقه ای دارند! همچنین همانان که در قم، در چهار سال اخیر کمابیش تلاش کردند حلقه اطرافیان انقلابی ایشان را پس بزنند و بعد از فوت امثال رضا بابایی(نویسنده اصلاح طلب رادیکال) بیش از گذشته در تدارک اند دورش را بگیرند. زهی خیال باطل و چه تلاش مذبوحانه ای! نیاز به توضیح ندارد که نصیری نصیری است و هرگز بدیل امثال بابایی نخواهد شد. نصیری خوب می داند که راهش از این جماعت جداست اما کاش علمش را در منظومه رفتارش به کار بندد و به جای تندخوئی و تندگوئی با برخی بزرگان و بدنه جریان انقلابی، زبان مهر و رسم رفاقت(همچون روزگار پیشین) پیشه کند و اخم و تشر و قهرش را نثار منافقان و ضدانقلاب کند که احق بدان هستند! در نقد نصیری نباید عجله کرد، پس زدن یا غیرخودی خطاب کردنش که اساساً خطای راهبردی است. او دچار است و در تدارک انتشار این تحیر! باید او را درک کرد، باید او را مطالعه کرد، باید با او هم داستان شد، باید با او دوست شد. نیاز نیست با نصیری هم مسیر شویم، که اصلا مسیرش چندان مشخص هم نیست، اما حمله به او نیز تکمیل پازل خناس هاست. باید زمان بدهیم... انشاءالله نفس دوستان شهیدش، او را به ریل دهه شصت و هفتاد بازگرداند و خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. @rozaneebefarda
نقش بی بدیل حوزه قم در متفاوت! 💥اختصاصی/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 روز جهانی قدس، از ابتکارات تاریخی است که موجب شد یک اجماع بین المللی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین شکل بگیرد؛ امروز آرمان فلسطین از مرزهای کشورهای اسلامی فراتر رفته و به یکی از نقاط اتصال گفتمانی و تشکیلاتی تبدیل شده است. شرایط ویژه امسال موجب شده که حضور میلیونی وفاداران آرمان قدس شریف، نتوانند در خیابان ها حضور یابند و این وضعیت، موجب شده متفاوت ترین روز قدس تاریخ رقم بخورد و از مدتها قبل، گروه های خودجوش در تدارک ابتکارات تبلیغاتی و رسانه ای برای جبران عدم حضور در خیابان ها و بزرگداشت هرچه بهتر این روز عزیز، هستند. گرچه صهیونیست ها چندی قبل از عدم امکان حضور پرشور حامیان فلسطین در خیابان ها ابراز خشنودی فراوان کردند، اما صبح شنبه از شدت انفجار تبلیغاتی حامیان قدس، سرسام خواهند گرفت و حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در میان همه طیف ها و جریان ها، نقش حوزه و روحانیت، در این زمینه بسیار پر رنگ و مهم است. آرمان فلسطین برخلاف بافته های استعماری ، یکی از مسائل اجماعی در بین بزرگان تشیع در دوران معاصر بوده است. مروری گذرا بر تاریخ حوزه و روحانیت، ثابت خواهد کرد که تقریبا تمام بزرگان از علمای معاصر ما، در موضع گیری علیه رژیم جعلی و حمایت از فلسطین مظلوم، اتفاق نظر داشته اند. با این وجود، انتظار آن است که با کنش گری حداکثری نهادهای عالی حوزوی، و بیوت معظم قم، و نیز تکاپوی میدانی روحانیان جهادی، پر رنگ ترین حمایت حوزه از فلسطین، در روز قدس امثال رقم بخورد. البته مع الاسف نشانه های انسجام تشکیلاتی و گفتمانی در خلق این حماسه حوزوی چندان به چشم نمی خورد و انتظار می رود در این مدت اندک باقی مانده، همه با تمام توان وارد میدان شوند که چشم جهانیان به قم دوخته شده است. ضبط پیام تصویری از بزرگان حوزه از طیف های مختلف فکری و سیاسی، صدور پیام مکتوب، تولید پیام های رسانه ای خلاقانه در میان بدنه حوزویان، و انعکاس حداکثری حرف حوزه پیرامون مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل، بسیار مؤثر و مهم است و انشاءالله همه حوزویان عزیز، در رقم خوردن این سهیم شوند. اکنون وقت اقدام است بسم الله الرحمن الرحیم.... فعالیت های حوزوی مرتبط با روز قدس را برای انتشار در روزنه برای مان بفرستید:👇 @rozaneebefarda
نشریه.pdf
3.48M
💥ویژه نامه مجموعه #مفام به مناسبت #روز_جهانی_قدس 🔻انعکاس دیدگاه های روحانیون و نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی با آثاری از: ماموستا دکتر نقیبی (مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز) سیامک مره صدق (نماینده کلیمیان در مجلس) موبد اردشیر خورشیدیان (رئیس انجمن موبدان ایران) ژرژیک آبرامیان (نماینده جامعه ارامنه در مجلس) مولوی رئیسی (روحانی اهل سنت) خاخام یونس حمامی لاله زار (رهبر دینی کلیمیان ایران) روبرت بیگلریان (نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس) مولوی درتکیده (روحانی اهل سنت) 🔶در این ویژه نامه می خوانید: وحدت و همبستگی ادیان و مذاهب در مبارزه با رژیم صهیونیستی اتحاد اسلامی به جای اتحاد عربی اشغالگری، جرم غیر قابل بخشش در شریعت موسی(ع) تقدس روز قدس، برای همه ادیان و مذاهب صهیونیست در یهود = سلفی های تکفیری در اسلام قدس محور وحدت مسلمانان تلاش همگانی ادیان و مذاهب برای آزادی قدس کمرنگ شدن روز قدس، جسور کردن دشمن جغرافیای قدس، جغرافیای ادیان ابراهیمی آزادی قدس، خواسته تمامی اقوام و ادیان روز قدس نماد وحدت مذاهب و ادیان الهی #حوزه_علمیه_و_آرمان_فلسطین/1 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل محمدحسن رجبی [صفحه 1 از 5] /2 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از جمله صفحات درخشان تاریخ مبارزات شیعه قیام و اعتراض مراجع و علمای ایران در برابر حرکت خزنده صهیونیسم و رشد سرطانی این پدیده در قلب جهان اسلام است. مقاله حاضر روند این مبارزه را از نخستین سالهای تکوین هسته صهیونیسم در خاورمیانه تشریح کرده است. در این مقاله همراهی آشکار و نهان دولتها با اسرائیل روند مهاجرت یهودیان ایرانی به اسرائیل و نقش بازدارنده روحانیون و عالمان شیعه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از تشکیل نخستین کنگره جهانی صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ م ۱۳۱۵ ق ایجاد دولتی یهودی در سرزمین فلسطین در صدر فعالیت های جنبش صهیونیسم و اتحادیه های جهانی یهود قرار گرفت. در دومین کنگره که چند سال بعد تشکیل شد اکثریت نمایندگان یهودی سراسر جهان بر ایجاد کشوری یهودی تاکید کردند. از آغاز قرن بیستم میلادی دفاتر اتحادیه جهانی یهود و جنبش صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان اقدام به تشویق و سازماندهی یهودیان به فلسطین نمودند که با بروز جنگ جهانی اول متوقف شد. اعلامیه بالفور که در سال ۱۹۱۷ م (۱۲۹۶)صادر شد نسبت به ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین تاکید نمود. اندکی پس از صدور این بیانیه عده ای از یهودیان ایران به فکر تاسیس یک «انجمن صهیونیت ایران» و توسعه زبان عبری افتادند. این انجمن در اوایل سال ۱۹۱۸ م (۱۲۹۷) در تهران تشکیل و پس از آن در ۱۸ شهر دیگر ایران افتتاح شد. پس از پایان جنگ جهانی اول و شکست و تجزیه امپراتوری عظیم عثمانی سرزمین فلسطین تحت قیمومیت انگلستان درآمد و به دنبال آن مهاجرت یهودیان سراسر جهان به فلسطین زیرنظر دفاتر صهیونیستی آغاز شد. بر طبق اسناد منتشره نخستین مهاجرت دسته جمعی یهودیان ایرانی به فلسطین در سال ۱۲۹۹ ش. ۱۹۲۰ م صورت گرفت. در مهر ماه ۱۳۰۱ ش میرزا حبیب الله خان آل رضا (هویدا) کنسول افتخاری ایران در فلسطین و مسئول رسیدگی به امور بهائیان آنجا در نامه ای به وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان ساخت: «در فلسطین یهود ایرانی به عقیده بنده زیاد هستند و پس از جنگ «جهانی اول» هم چنانکه سابقا عرض کرده بودم فوج فوج از ایران هجرت کرده به فلسطین آمده اند. دیگر خدا می داند که تا به حال تعداد نفوسشان به چه مقدار رسیده است. » دولت وقت برای جلوگیری از اعتراض های مردمی و جمعیت های اسلامی فلسطین نسبت به مهاجرت یهودیان ایرانی به فلسطین طی اعلامیه ای که در سال ۱۳۰۱ ش صادر کرد اعلام داشت یهودیانی می توانند به خارج مسافرت کنند که «قصد زیارت یا تجارت داشته و ترک علاقه هم نکرده باشند.» اما با وجود این دستورالعمل به دلیل فشار محافل و مراکز صهیونیستی داخلی و خارجی مهاجرت یهودیان ایرانی و نیز یهودیان عراق افغانستان و آسیای مرکزی از راه ایران به فلسطین توسط دفاتر متعدد صهیونیستی در کشور و با همکاری کنسولگری های انگلستان در ایران همچنان ادامه داشت. یکی از شگردهای این دفاتر ایجاد درگیری های ساختگی میان مسلمانان و یهودیان بود تا یهودیان را وادار به ترک میهن و عزیمت به فلسطین نمایند. در دسامبر ۱۹۳۱ م دی ماه ۱۳۱۰ شمسی به منظور بررسی مساله فلسطین کنفرانسی از علما و اندیشمندان جهان اسلام در بیت المقدس تشکیل شد. در این کنفرانس چهره های مشهوری چون رشید رضا از مصر علامه اقبال لاهوری و آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطا از عراق شرکت داشتند. از ایران نیز دو نماینده رسمی (حاج میرزا یحیی دولت آبادی و سید ضیاالدین طباطبایی) در این کنفرانس حضور یافتند. به خواهش حاج امین الحسینی (مفتی فلسطین) کاشف الغطا در بین دو نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد. او بیم خود را از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین اعلام داشت و ضمن شرح وضعیت سیاسی مسلمانان آنان را به اتحاد و وحدت کلمه صبر و بردباری و پرهیز از نفاق و اقدام به عمل دعوت کرد. سخنرانی پرشور وی با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان مواجه شد و لذا از او خواستند تا امامت نماز جماعت و جمعه را بپذیرد. بسیاری از مطبوعات عربی و اسلامی سخنان وی را به تفصیل درج کردند و علمای فرق اهل سنت با شخصیت برجسته او آشنا شدند. وی پانزده روز در فلسطین ماند و به شهرهای مختلف این سرزمین سفر کرد و با دانشمندان شیعه و سنی به گفتگو نشست و در تمام شهرها برای مردم سخنرانی نمود و آنان را به وحدت با یکدیگر در مقابل دشمنان اسلام و خطر صهیونیست ها دعوت کرد. سپس به لبنان و از آنجا به سوریه رفت و در همه جا به تشریح وضعیت مسلمانان پرداخت و وظایف حساس آنان را در آن برهه تاریخ برشمرد. @rozaneebefarda ادامه👇
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 2 از 5] در اکتبر ۱۲۳۳ م مهر و آبان ۱۳۱۲ ش. تظاهرات وسیعی توسط اعراب فلسطین در شهرهای بیت المقدس و یافاعلیه انگلستان برپا گردید که به خاک و خون کشیده شد و بر اثر آن ده ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. همزمان با این وقایع گروه کثیری از یهودیان ایرانی به فلسطین مهاجرت کرده و توسط آژانس های صهیونیستی در آنجا اسکان داده شدند. این مهاجرت کمتر از سه ماه پس از نخست وزیری محمدعلی فروغی صورت گرفت. مهاجرت یهودیان ایرانی با اعتراضات سخت علما و جمعیت های اسلامی فلسطین روبرو گردید و اعتراضیه ای از سوی «جمعیت شبان المسلمین» و شیخ عبدالله افندی مجتهد رئیس «جمعیت هدایت اسلامی» تسلیم کنسول ایران در موصل گردید. در این اعتراض نامه از دولت ایران درخواست شده بود تا نسبت به ظلم و تعدیاتی که از سوی یهودیان به مردم عرب مسلمان فلسطین صورت می گیرد اقدامات مقتضی انجام شود. این گزارش ده روز بعد در هیات دولت مطرح و قرار شد که از سوی وزیر خارجه «اقدامات مقتضی» صورت گیرد. خبر مهاجرت یهودیان ایرانی ظاهرا از منابع غیر رسمی به اطلاع ریاست حوزه علمیه قم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری رسید. آیت الله شیخ محمدحسین کاشف الغطا مجتهد سیاستمدار روشنفکر و استعمار ستیز شیعه عراق که در آن زمان در سفر سه ماهه ای به ایران آمد و مدتی در قم میهمان آیت الله حائری بود وی و دیگر علمای قم را در جریان رویدادهای تاسف بار فلسطین قرار داد. کاشف الغطا هنگام اقامت در ایران پیامی به رزمندگان فلسطینی فرستاد و آنان را به ادامه مبارزات ضد صهیونیستی تشویق نمود. آیت الله حائری نیز گرچه عموما از دخالت در سیاست پرهیز داشت اما چون مساله فلسطین در آن زمان در راس مسائل مبتلا به جهان اسلام قرار داشت لذا در دی ماه ۱۳۱۲ ش تلگرامی به رضاخان مخابره کرد و از او خواست تا در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین عکس العمل از خود نشان دهد. چند نفر از علمای سرشناس قم نیز تلگرام های جداگانه ای به رضاخان مخابره کرده و رونوشتی از آنها را برای میر سید محمد بهبهانی که از چهره های سرشناس روحانی و طرف احترام رژیم بود ارسال کردند. بهبهانی نیز رونوشت تلگرام آیت الله حائری و دیگر علمای قم را به «دفتر مخصوص شاهنشاهی» فرستاد و از ریاست دفتر خواست تا در صورت موافقت و دستور شاه تلگرام های علما در جراید کشور چاپ و منتشر شود. دفتر مخصوص شاهنشانی در نامه ای که به نخست وزیر وقت نوشت اعلام داشت: «حسب الامر جهان مطاع مبارک شاهانه ارواحنافداه ابلاغ می نماید انتشار تگرافات «علما» راجع به مسلمین فلسطین در جراید مقتضی نیست. » رژیم ایران برای اعاده حیثیت سیاسی خود نزد مسلمانان جهان و جلوگیری از واکنش های احتمالی ضد یهود در کشور دست به اقدامی سیاسی زد. بدین ترتیب که وزیر خارجه وقت ایران (باقر کاظمی) چند ماه پس از اعتراض جمعیت های سیاسی اسلامی فلسطین و تلگراف های علمای قم طی نطقی در جامعه ملل از حقوق اعراب مسلمان فلسطین حمایت کرد و خواستار حفظ حقوق آنان در برابر هجوم صهیونیست ها گردید و خواستار رفتار عادلانه ای با آنان شد. مفتی و رئیس مجلس اعلای اسلامی فلسطین در نامه ای که به کنسولگری ایران در بیت المقدس نوشت از اقدام دولت ایران در دفاع از حقوق مسلمانان فلسطین تشکر نمود; در ضمن از استمرار مهاجرت یهودیان ایرانی به فلسطین گلایه نمود و از دولت ایران خواست تا اقدامی جدی و عملی در جلوگیری از مهاجرت یهودیان ایرانی به عمل آورد. در مردادماه ۱۳۱۶ ش چند نفر از علمای شیعه ایرانی و عراقی (سید هبه الدین شهرستانی سید محمدمهدی صدر محمدمهدی اصفهانی محمدمهدی خراسانی شیخ راضی آل یاسین) به همراه سه نفر از علمای برجسته اهل سنت عراق (یوسف عطا حبیب العبیدی ابراهیم الراوی) تلگراف اعتراض آمیزی به جامعه ملل و وزارت خارجه انگلستان مخابره نمودند و در آن مراتب اعتراض و عدم رضایت خود را نسبت به تقسیم فلسطین توسط کمیسیون انگلیسی پیل اعلام داشتند و آن را ضربت به قلب اسلام و عرب دانستند. آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی نیز طی یادداشتی برای سفارت ایران در بغداد اظهار امیدواری کرد که دولت ایران در جامعه ملل از همه گونه تلاش برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق حقه خویش فروگذار ننماید. آیت الله کاشف الغطا هم در اقدامی همسو با آیت الله اصفهانی طی تلگرامی به ملک غازی (پادشاه عراق) و کمیسر عالی فلسطین از طرح تقسیم فلسطین و مظالم انگلستان در آنجا و نیز فروش اراضی فلسطینی ها به صهیونیست ها به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت که مردم از او فتوای جهاد خواسته اند. @rozaneebefarda ادامه👇
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 3 از 5] روزنامه عربی النهار (چاپ بغداد) گزارش داد که علمای شیعه به ریاست کاشف الغطا در روز ۲۵ خرداد ۱۳۱۷ در تحت قبه حضرت امیر(ع) در نجف اجتماع خواهند نمود و در باب صدور حکم جهاد علیه صهیونیست ها وحامیان آنها مذاکراتی خواهند کرد و حکم مزبور به امضای همه علما صادر خواهد شد. همین روزنامه اضافه کرد که روحانیون شیعه برای بررسی این موضوع از علمای سوریه لبنان اردن مصر یمن امیر نشین های خلیج فارس ترکیه افغانستان و ایران دعوت کرده اند که در این اجلاس حضور یابند. کاشف الغطا سپس خود حکم جهاد را صادر کرد. در بخشی از آن حکم آمده بود: «...ای اسلام وای عرب بلکه برادر وای بشر! وضعیتی که فلسطین سربریده به آن رسیده است به نظر همه آشکار شده و چنانکه گفته ایم باز هم می گوییم که قضیه فلسطین خاص خود فلسطین نبوده. ..ای عرب مسلمانان ای بشر ای مردم! جهاد در فلسطین بر هر انسان واجب شده نه تنها بر عرب و مسلمان. .. این است دعوت و ندای عمومی این جانب که به عرب و اسلام می فرستم. خداگواه است که شصت سال از عمرم می گذرد و اگر بیماری و رنجوری بر استخوان های پوسیده ام حمله نمی آوردند نخستین شخصی بودم که به این دعوت لبیک می گفتم. » او سپس در فتوایی دیگر به تقسیم بندی کشورهای اسلامی می پردازد که باید در این جهاد مقدس ایفای نقش نمایند. به گمان او نخستین کشوری که باید پرچم جهاد را به اهتزار درآورد اردن هاشمی است که روسای آن ادعای سیادت می نمایند. و پس از آن حجاز است که به دلیل پرتوافکنی خورشید اسلام باید قدم در این ر اه بگذارد. آنگاه مصر و سوریه را به دلیل همجواری با فلسطین مسئول شمرده و می افزاید: «می گویند چهارصد میلیون مسلمان در کره زمین موجود است. چطور می شد اگر یک دهم این عده از راه غیرت اقدام نموده برای ادای وظیفه خویش نسبت به فلسطین به یاری مجاهدین آن می شتافتند البته گره فلسطین گشوده می شد و مشکل آن پایان می یافت... به خدا قسم که از مرحله خیلی پرت افتاده ایم و هنوز آنچه را که باید بیان نکرده ایم. .. کنگره ها درباره فلسطین منعقد و مقررات آن تقدیم می شوند و هیئت ها به لندن مسافرت می کنند. با همه اینها قشون انگلیس شکم زنهای آبستن مسلمان را در فلسطین سفره می کند بی گناهان را بی جان و خون های پاک را روان می سازد و با شدت تمام به تبهکاری های بزرگ خود ادامه می دهد و حجاز و اردن هم با چشم و گوش همه چیز را می بینند و می شنوند با وجود این با کمال تفریح رفت و آمد دارند. حتی دو بز آنها از جای خود نجنبید.ای کاش به این هم اکتفا نموده و شر خود را از سر فلسطین کوتاه می کردند و با ستمکاران همراهی نمی نمودند. ولی عموم مسلمانان در گوشه و کنار عالم چیزی که دارند اعتراض هست هیاهو سخنرانی مقاله نویسی شعرگویی و بعضی کمک های مادی بسیار کم که حال قطره آبی بر سنگ را دارد و حال آنکه خیلی از مسلمانان دارای هزاران بلکه میلیونها لیره هستند. آیا هیچ شنیده شد یکی از آنها هزار لیره استرلینگ کمک کرده باشد چنانکه یهودیان که عده شان کمتر و طبعشان پست تر است می کنند.» وی در پایان و با صراحت تمام بزرگترین مشکل و خطر کشورهای مسلمان را که از خطر صهیونیست ها و انگلیس عظیم تر می باشد وجود دولت های دست نشانده مسلمان قلمداد کرد. در بهمن ماه ۱۳۱۸ ش آیت الله کاشف الغطا فتوای تاریخی و انقلابی دیگری صادر کرد. وی در پاسخ استفتای یکی از مسلمانان که نظر او را درباره فروش اراضی فلسطینی به یهودیان و حکم شرعی فروشندگان پرسیده بود اعلام داشت: «... آیا بعد از این همه یقین ندارند که این فروش «اراضی» جنگ با اسلام است آیا کسی شک دارد که این فروش یا همراهی در فروش یا کوشش و دلالی با رضایت این کارها جنگ با خدا و پیغمبر (ص) او و پایمال نمودن دین اسلام است. .. آنها را از دین و حوزه اسلام خارج و جزو کفار بشمارید و در تمام کارها از آنها دوری کرده و با آنها ازدواج ننموده و با آنها معاشرت نکرده و همچنین خرید و فروش و سلام و علیک و رفت و آمد و گفت و شنود با آنها ننموده و به علاوه مرده های آنها را مشایعت نکرده و در قبرستان های مسلمانان هم دفن ننمایید. اسامی آنها را بایستی در تمام جامعه «نوادی» و روزنامه ها و مجله ها به اسم خارج شدگان از دین معرفی کرده و اسم ببرند.» مخالفت سرسخت علمای شیعه ایران و عراق با صهیونیست ها سبب گردید تا رئیس جمعیت ملی یهود فلسطین در مقاله ای که در تاریخ ۱۳۱۴ ۸ ۲۹ ش در روزنامه صهیونیستی «داور» (چاپ تل آویو) آشکارا اعتراف کرد که با وجود سیاست ضد اسلامی و طرفداری از جنبش صهیونیسم رژیم ایران وعاظ و ملاها عامل اصلی نفرت مردم ایران نسبت به یهودیان صهیونیست هستند. @rozaneebefarda ادامه👇