eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
مروری بر تذکار تاریخی امام خمینی به جامعه مدرسین تأکید بر ضرورت پیوند با [صفحه 1 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔶20 خرداد 67 و به دنبال شکل گیری برخی اختلافات داخلی و وقایع تلخ(که بازخوانی آن فعلا ضرورت ندارد) که ناراحتی شدید امام را به دنبال داشت، نامه ای از طرف جامعه مدرسین به محضر امام نوشته شد و در آن بار دیگر بر ولایت پذیری این مجموعه و ارادت نسبت به امام، تأکید شده بود. 🔸متن نامه جامعه مدرسین و پاسخ تاریخی امام خمینی، حاوی نکات مهمی است که هنوز و همیشه، راهگشاست. ◽️متن کامل نامه جامعه مدرسین به شرح ذیل است: محضر مبارك مرجع عاليقدر رهبر معظم انقلاب اسلامى امام خمينى- مد ظله العالى‏ پس از عرض تحيت و سلام، شاگردان مخلص شما جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه سابقه اخلاص و خدماتشان قبل و بعد از انقلاب بر آن امام بزرگوار پوشيده نيست، در اثر ملاحظه نگرانيها احساس وظيفه شرعى نمودند مراتب را طى نامه‏اى به استحضار مقام معظم رهبرى ولايت امر و رهبرى برسانند كه از قرار معلوم كيفيت تعبير، موجب تكدّر خاطر مبارك گرديده و از طرفى مشاهده شده دستهايى بدون توجه به انگيزه نامه مزبور و بدون آگاهى از مضمون آن در كار شدند تا وانمود كنند كه جامعه مدرسين مى‏خواهند در برابر امام بزرگوار اتّخاذ موضع نمايند. بدين وسيله با عرض مى‏كنيم كه اميد ما و حوزه‏هاى علميه و همه مسلمين و مستضعفان جهان را در وجود شريف و عزيز شما متبلور مى‏دانيم و موضعى جز اطاعت نداشته و نداريم و از بابت تكدّر خاطر مبارك سخت متأثريم. در پايان متذكر مى‏گردد كه احساس مى‏شود توطئه شومى در حوزه علميه در شرف تكوين است تا بين مدرسين و طلاب و مراجع و بين انقلاب تفرقه و چند دستگى ايجاد شود كه جز با دست تواناى آن رهبر عظيم‏الشأن دلسوز خنثى نمى‏گردد. خداوند سايه مبارك حضرتعالى را در پرتو عنايات و الطاف حضرت بقيةاللَّه- عجل‏اللَّه تعالى فرجه- براى اسلام و مسلمين مستدام بدارد. جامعه مدرسين حوزه علميه قم- 20/ 3/ 1367 🔳پاسخ امام به جامعه مدرسین را در ذیل بخوانید:👇 بسم‏اللَّه الرحمن الرحيم‏ خدمت حضرات حجج اسلام آقايان اعضاى محترم جامعه مدرسين حوزه علميه قم- دامت افاضاتهم‏ با اهداى سلام، نامه آقايان محترم رسيد از اظهار لطفى كه كرديد متشكرم، خداوند شما و ساير خدمتگزاران اسلام و مسلمين را تأييد فرمايد. موقعيت مناسب شد تا مسائلى را تذكر دهم: 🔻هيچ كس نبايد در اينكه شما مى‏خواهيد از اسلام دفاع نموده و به مردم محروم و مستضعف كمك و رسيدگى نماييد شك كند. 🔻شما عمرى را در درس و بحث گذرانده‏ايد و در مبارزات هميشه يار و مددكار مردم بوده‏ايد، شما فشار رژيم گذشته را احساس كرده‏ايد و براى شكست طاغوت با كمك ساير اقشار تلاش نموده‏ايد. 🔻من به شما علاقه دارم و اميدوارم به آرمان اسلامى‏مان كه حكومت اسلام در جهان و شكست دشمنان آن است برسيم. 🔻شما بايد مطمئن باشيد كه قوى‏ترين بازوى شما، طلاب جوان حوزه‏ها مى‏باشند لذا نمى‏شود و نبايد آنها را به حساب نياورد. 🔻شما دوستان اگر خيال كنيد همه در مسائل اعتقادى بايد آنچه را شما قبول داريد قبول داشته باشند والا منحرف هستند، بدانيد كه راه درستى نمى‏رويد. 🔻بحمداللَّه در حوزه‏هاى علمى يكى از مسائل حل شده كه سابقه تاريخى بيش از هزار ساله دارد اختلاف آرا در زمينه‏هاى مختلف است. 🔻 داراى شور و شوقى مى‏باشند كه به واسطه آن انقلاب اسلامى پيروز شد؛ همان شور و شوقى كه سينه‏هاشان را در مقابل گلوله‏هاى شاه و صدام قرار داده است حال اگر آنان داراى اعتقاداتى باشند كه با آنچه شما بدان اعتقاد داريد جور نباشد اشكالى ندارد. @rozaneebefarda ادامه:👇
مروری بر تذکار تاریخی امام خمینی به جامعه مدرسین [صفحه 2 از 2] 🔻مسئله ديگر اينكه شما در قم مجموعه‏اى را تشكيل داده‏ايد كه هر كدام از شما هر حركتى بنمايد به عنوان آن مجموعه ثبت مى‏گردد، هوشيارانه به اين مسئله توجه كنيد كه ممكن است كسانى كه وابسته به گروه و حزب و سازمانى هستند بخواهند از طريق شما و زير پرچم شما مقاصد خود را پياده كنند، بايد بدون هيچ گذشتى آنان را در يكى از دو راه مختار نماييد يا جامعه مدرسين قم و يا حزب و گروه و سازمان وابسته به آن. 🔻چرا بايد به گونه‏اى حركت كنيم كه اجازه ندهيم طلبه‏ها در قتلگاه مقدس فيضيه، اين برجسته‏ترين سنگر مبارزات روحانيت، براى شهداى عزيز پانزدهم خرداد، آن هم در همان روز تاريخى، جلسه‏اى بگذارند. اين موضع‏گيرى غلط و تلخ در تاريخ ماند. 🔻حضرات مدرسين محترم، شما حاصل سالها تلاش حوزه‏هاى علميه مى‏باشيد. 🔻من به هيچ وجه خدمات ارزنده شما را فراموش نمى‏كنم ولى شما بايد خود را از گزند تبليغات سوء حفظ كنيد. مثلًا چه اشكالى دارد كه طلاب عزيز قم هم دو سه نفرى را در شوراى مديريت حوزه قم داشته باشند تا بدانند كه دستى از دور بر آتش دارند و بهتر از آنچه شوراى مديريت فعلى انجام مى‏دهد نمى‏توانند انجام دهند. 🔻شما بايد تمام سعى خود را بنماييد تا جوانان حوزه‏هاى علميه و دانشگاهها را جذب كنيد و مطمئن باشيد كه نه شما غير از اسلام چيزى را مى‏خواهيد و نه آنها. از اين درگيريهاى تلخ چه كسانى غير از دشمنان اسلام سود مى‏برند. 🔻چه كسى است كه نداند بسيارى از مشكلات در جمهورى اسلامى حل نشده است و دل شما و ما و هر صاحب دردى از آن دردناك است ولى نبايد صحنه را خالى گذاشت بايد دست در دست يكديگر نهيم تا اين بار را به سلامت به منزل برسانيم. بايد توجه كنيم تا زمانى كه شما اسلام سربازان انقلاب در حوزه‏ها و دانشگاهها را، اسلامى ماركسيستى بدانيد آنان اسلام سرداران خود را اسلام امريكايى مى‏دانند در حالى كه نه اسلام آنها التقاطى و ماركسيستى است و نه اسلام شما امريكايى؛ بلكه دو نحو برداشت از اسلام عزيز است و برداشتهاى گوناگون از اسلام سابقه تاريخى دارد. 🔻من در ملاقاتهاى مكرر به دوستان روحانى اين امر را گوشزد كرده‏ام كه بايد به صورتى حركت كنيد كه متهم به طرفدارى از فئودالها و سرمايه‏دارها نشويد. در بيش از بيست سال پيش خيلى از افراد بزرگوارى كه در رده‏هاى بالاى اين حكومت بودند و به خيل شهداى عزيزمان پيوستند و يا فعلًا مى‏باشند از منافقين با عناوين انقلابيون صدر اسلام و يا انقلابيون حافظ قرآن و نهج‏البلاغه به نيكى ياد مى‏كردند و پيغامهاى مكرر مى‏دادند كه اينجانب آنان را تأييد كنم بايد صريحاً بگويم از افرادى كه امروز دايه مهربانتر از مادر شده‏اند و شعار عمل به رساله عمليه را سر داده‏اند و مانند منافقين مى‏خواهند از روحانيون به نفع مقاصد خود استفاده كنند پرهيز كنيد. 🔻منافقين و اين گروه، دو روى يك سكه‏اند. امروز خطر هدم اسلام در جهان بسيار قوى است. بدون جذب جوانان دلسوخته حوزه‏ها و دانشگاهها و بازارها و خيابانها نمى‏شود اسلام ناب محمدى- صلى‏اللَّه عليه و آله و سلم- را در جهان مستضعفان و پابرهنگان پى‏ريزى كرد. 🔻بحث اينكه به من چه نوشتيد و يا متأثر از تأثر من شديد نيست، بحث بر سر اين است كه چگونه بايد جواب نسلهاى آينده را داد، بحث بر سر اين است كه اگر دير بجنبيم از جلسات سياسيون ظاهرالصلاح وابسته به امريكا و نيز از همين حوزه‏ها و دانشگاهها چنان زيبا براى جهان پابرهنگان تشنه عدالت ترسيم مى‏گردد كه همگى محكوم به فنا هستيم. 🔻 امروز روز اتحاد است، روز خروش عليه استكبار شرق و غرب است، با محبت و دوستى نور صفا و پاكى را در دلهاى نورانى عاشقان اسلام بپاشيد. من به شما بزرگان حوزه‏ها دعا مى‏كنم و شما را ياران باوفاى اسلام عزيز مى‏دانم و از خداوند متعال مى‏خواهم تا قلوب ما را به هم نزديك و نزديكتر گرداند. شما اميدهاى آينده هستيد. 🔻مردم و طلاب بايد قدر شما عزيزان را بدانند بايد آنها توجه كنند كه خداى نخواسته به دست آنان مقاصد سوء دشمنان اسلام اجرا نگردد. خداوند همه را در كنف حمايت خويش نگه دارد. اين نصيحتى بود از پدرى پير براى فرزندان واقعى اسلام. خدا يار و نگهدارتان باد. والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته. روح‏اللَّه الموسوى الخمينى‏_3 تير 1367 @rozaneebefarda
1399-03-19 مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی-کانال حوزوی روزنه.pdf
2.98M
💥عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی روزنه/ ویرایش نخست(24 صفحه) ▪️شیوع مجال خوبی بود حوزه علمیه ظرفیت ها و کاستی های خود را بشناسد. این گزارش در صدد ارائه تصویری واقعی از روند اقدامات حوزویان در مواجهه با شبهات شایعات کرونایی است؛ بدان امید که ضمن حق شناسی از زحمات، با التفات به برخی ضعف ها، زمینه برای حضور مقتدرانه و منسجم در تحولات مشابه آتی، فراهم شود. ▪️ این گزارش رسانه‌ای بر اساس داده‌هایی است که تا هنگام جمع‌بندی نهایی(حدودا پایان اردیبهشت ماه)، در خروجی ارگان‌های حوزوی قرار گرفته است. بعد از فراخوان روزنه، برخی مجموعه ها تولیدات خود را برای ما فرستادند. با این‌همه هنوز هم احتمال مغفول ماندن برخی اقدامات، وجود دارد و از این رو در ویرایش های بعدی انشالله بدان خواهیم پرداخت. متن کامل این ‌‌پژوهش تفصیلی را در فایل پیوستی بخوانید. @rozaneebefarda
رویکرد امام خمینی قدس سره الشریف در روابط بین الملل بخش نخست: مسئله و نقش حوزه های علمیه [صفحه 1 از 2] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ایام سالگرد ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف فرصتی است که منطق و سلوک سیاسی ایشان که جلوه‌ای دل‌انگیز از اسلام ناب محمدی است بازخوانی شود. با توجه به شرایط امروز و حضور برخی چهره‌های غرب‌زده در صدر امور و تئوریزه کردن سازش با غرب، بازبینی «رویکرد امام خمینی قدس سره الشریف در روابط بین‌الملل» ضروری می‌نماید. مسئله صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران یکی از شاخصه‌های اصلی تفکر امام خمینی قدس سره الشریف در روابط بین‌الملل است. ایشان در تاریخ 8مهر1358 ملت‌های اسلامی را متوجه ایران دانستند و در صورت تحقق شرایط لازم؛ صدور انقلاب را حتمی دانستند: « اگر چنانچه اسلام به آن معنايى كه هست در ايران تحقق پيدا بكند، مطمئن باشيد كه كشورها يكى بعد از ديگرى همين رويّه را پيدا مى‏كنند. الآن هم نمونه‏هايش هست. الآن هم همان كارهاى خلافى كه در ايران واقع مى‏شد در بعضى كشورهاى ديگر شروع كرده‏اند و مشغول‏اند؛ از خوف اينكه مبادا از ايران به آنجا سرايت بكند، و بيخود دست و پا مى‏زنند؛ ناچار سرايت مى‏كند. يعنى الآن هر طايفه‏اى كه مى‏آيند اينجا از ملتشان وقتى ذكر مى‏كنند، مى‏گويند توجه دارند به ايران و همين معنا را مى‏خواهند تحقق بدهند، در عراق، در كويت، در مصر، همه جا.»(صحیفه امام ج10 ص180) البته ایشان شرط صدور انقلاب را پیاده‌سازی اسلام حقیقی در داخل کشور عنوان کردند: «اگر ما خوب اين نقش را بازى بكنيم و اسلام را به آن طورى كه هست در ايران پياده‏اش بكنيم، علاوه بر اينكه خودمان- ان شاء اللَّه- پيروز هستيم و تا آخر هم پيروز هستيم ان شاء اللَّه از ما به ساير بلاد [سرايت مى‏كند] كه نظر ما به اين است كه همه بلاد مسلمين اسلامى باشد، حكومت در دنيا حكومت اسلامى باشد، يا عدل اسلامى در همه جا باشد. اگر ما با هوشيارى و با امانت و با علاقه [باشيم‏] همان طورى كه علاقه ما را به اينجا رسانده. علاقه قشرهاى مختلف ملت به اين نظام اسلامى يك علاقه الهى بود كه در قلب مردم تحقق پيدا كرد. و با دست غيبى اين علاقه در قلوب مردم پيدا شد، به طورى كه از بچه‏هايى كه تازه زبان باز مى‏كردند تا پيرمردهايى كه نزديك مُردنشان بود، آنها همه با هم همصدا بودند و اسلام را مى‏خواستند.(صحیفه امام ج10 ص181-180) از منظر امام خمینی، و ناآشنا بودن سران حکومت‌ها با اسلام به عنوان مهم‌ترین مانع در برابر صدور انقلاب اسلامی مطرح است. ایشان در این زمینه چنین می‌فرمایند: «خبرنگار: گفته مى‏شود كه انقلاب اسلامى ايران به خارج هم صادر مى‏شود. ولى بعضاً دولتهاى اسلامى موافق‏ نيستند و حتى مخالف هم هستند. ولى دنياى اسلام تأييد خودش را كرده. آيا به نظر حضرت عالى اين علامتى نيست براى ايجاد يك امت قوى اسلامى در سراسر جهان؟» امام خمینی قدس سره الشریف: «...بعضى از اين حكومتها هستند كه ترجيح مى‏دهند كه زير سلطه مثلًا كارتر باشند و به اسلام گرايش پيدا نكنند. براى اين است كه شناخت اسلام را ندارند. اينها از اولى كه متولد شدند، در يك محيط كه از اسلام خيلى خبر نبوده است زندگى كردند، و بعد هم هر كدام توانستند رفتند به خارج، به اروپا، به امريكا و آنجا هم تحصيلاتشان را كردند و بى‏خبر از احكام اسلام و اسلام. حكومت اسلام به گوششان نخورده است تا بدانند چى هست. اگر هم يك وقت به گوششان خورده نتوانستند بفهمند كه حكومت اسلامى چى هست و آيا اسلام چنانچه به آن طورى كه هست تحقق پيدا بكند، اين آيا براى آنها ضرر دارد؟ اين مطلب اصلًا طرح نشده تا حالا پيششان كه بتوانند بفهمند كه اسلام برايشان مفيد است يا ضرر دارد.»(صحیفه امام ج11 ص295-294) بر اساس مطالب پیش‌گفته مشخص می‌شود که در نگاه امام خمینی، منظور از صدور انقلاب اسلامی، صرفا استفاده از قوه قهریه و نیروی نظامی نیست بلکه منظور، روشن‌گری جهانی است که با عمل به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله محقق می‌شود. با این نگاه، حضور نظامی در خارج از کشور نیز با تکیه بر نگاه فرهنگی و آرمانی عمیق شکل گرفت و از این رو، در جریانی که اکنون از آن به عنوان رزمندگان بدون مرز یاد می شود، عنصر عقیده و آرمان و شاخصه های نرم، بر مسائل فیزیکی و سخت، اولویت قطعی دارد. مأموریتی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آن را جهانی کرد. @rozaneebefarda ادامه👇
رویکرد امام خمینی قدس سره الشریف در روابط بین الملل بخش نخست: مسئله و نقش حوزه های علمیه [صفحه 2 از 2] بعد از مطرح شدن مسئله صدور انقلاب، دو نوع مواجهه انحرافی با این بیانات صورت گرفت؛ دسته نخست جریان های غربگرا و خودباخته ای بودند که به موازات دشمنان، در اصل صدور انقلاب خدشه جدی داشتند و علنا به نفی آن پرداختند.(نهضت آزادی و جریان های مشابه، از این دسته اند) دسته دوم نیز با فهم غلط و غیر عمیق از نگاه امام، مسئله را تقلیل داده، زمینه صدور انقلاب را منحصر در صدور سلاح و نیروی نظامی به سایر کشورها منحصر کردند. باند منتظری، خاصه سیدمهدی هاشمی یکی از مهم ترین جریان هایی است که با کج فهمی یا سوءاستفاده از صدور انقلاب، هزینه هایی را به انقلاب اسلامی تحمیل کرد و با برخورد امام مواجه شد. امام خمینی قدس سره الشریف با سیدمهدی هاشمی که یکی از منادیان این تفکر بود به شدت برخورد نمود. مسئول واحد اطلاعات وقت سپاه، جلسه فرماندهان سپاه در سال 61 با امام قدس سره الشریف را این‌گونه گزارش می‌دهد: « حضرت امام گزارش‌ها را شنیده، مطالبی را می‌فرمودند. مهدی هاشمی ضمن گزارش خود، به شیوه صدور انقلاب و... اشاره کرد. حضرت امام قدس رحمه‌الله پس از صحبت‌های مهدی هاشمی، مطالبی را عنوان فرمودند که عمدتا رد نظرات او بود. لحن حضرت امام رحمه‌الله در عدم تأیید و نارضایتی از او به حدی آشکار و صریح بود که سبب تعجب همگان و ناراحتی مهدی هاشمی شد.» امام خمینی قدس سره الشریف با مشاهده فهم ناقص یا نادرست از مسئله صدور انقلاب، بار دیگر به نقش حوزه در این زمینه تأکید نموده، و بر همین اساس به شورای عالی تبلیغات اسلامی می‌فرمایند: «وضع تبليغات بايد متناسب با نيازها و وضع حوزه‏ها باشد. بايد آقايان توجه داشته باشند، هميشه دنبال مسائل واقعى بروند. كتاب‏هايى را كه مى‏خواهيد منتشر كنيد، حتماً بدهيد عده‏اى از فضلا بخوانند و نظر دهند و خودتان دقيقاً بررسى كنيد. اعزام مبلّغ از امور بسيار لازم است كه بايد با دقت عمل شود. ما كه مى‏گوييم مى‏خواهيم انقلابمان را صادر كنيم، نمى‏خواهيم با شمشير باشد بلكه مى‏خواهيم با تبليغ باشد.»(2شهریور1362، صحیفه امام ج18 ص72) @rozaneebefarda
📌 | 📗 کتاب "سند انتخاب" (روایتی از برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از امام خمینی ۱۳۶۸-۱۳۶۲) توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. @rozaneebefarda
آیا در راه است؟! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شروع مذاکرات مسئولین عراقی با امریکائی ها موجی از نگرانی ها را به همراه خود اورد ه است *برخی تلف کردن وقت در مقابل مصوبه مجلس عراق تا انتخابات را هدف مذاکرات دانسته اند تا مهرهای مخالف امریکا در انتخابات کنار گذاشته یا کمتر شوند (هانی زاده خبرانلاین) برخی دیگر می گویند امریکا و همپیمانانش در منطقه برای همراه کردن عراق به مسئولین مذاکره کننده عراقی پیشنهادهای برای حل مشکل اقتصادی، پزشکی و نجات از داعش می دهند در حالی که امریکا 17سال حدودا در عراق بودند اگر اراده ای برای کمک داشتند انجام می دادند و داعش را بوجود اوردند و همین حالا نیز ممکن است به مدل های دیگر به وجو اورند (بلوری کیهان 99/3/21) به نظر نگارنده، در تحلیل مذاکرات مذکور، باید به چند نکته توجه داشت؛ 1. هدف اصلی امریکا از حضور در عراق فقط تسلط بر یک کشور مسلمان نیست بلکه امریکا می خواهد عراق به کشوری مقتدر با منطق مقاومت، موج جریان ساز در بین کشورهای عربی تبدیل نشود چون با توجه به روند تحولات و تفکر حاضر در عراق میداند مقاومت ریشه در اعتقادات اسلامی مردم عراق دارد بنابراین می خواهد با حضور مؤثر، مانع از اقتدار در عرصه های مختلف از جمله امنیتی و اقتصادی عراق و اتحاد بین کشورهای مقاومت از جمله با ایران گردد. از این رو خروج از عراق برای امریکا حکم "جام زهر" را دارد و از هر وسیله برای جلوگیری از ان استفاده می کند؛ از فعال کردن مجدد داعش در عراق و تقویت جریان تکفیری در ایجاد نا امنی گرقته، تا به خط کردن و موج سواری رسانه ای بر اعتراضات داخلی و از همه مهم تر، چشم امید به انتخابات پارلمانی عراق و برنامه‌ریزی گسترده برای مهندسی آن! 2. خروج امریکا مصوبه پارلمان با پشتوانه مردمی و بسیج مردمی آن است که مسئولین جدید عراقی و امریکائی ها نیز به ان واقفند از این جهت به صورت علنی نمی توانند ان را زیر پا بگذارند چون نفی علنی آن ممکن است منجر به شکست قطعی خود و دوستداران عراقی امریکا در انتخابات بعدی گردد بنابراین باید برای ظاهر سازی هم که شده یا "وعده گندم ری" را بدهند یا مذاکرات طولانی تا انتخابات یا توافقی فشل مانند برجام که خروج امریکا از آن را در بوته امکان باقی بگذارد. 3.از طرفی مشکلات اقتصادی و کرنا و وضعیت لرزان امنیتی عراق و نارضایتی ها دغدغه شب و روز دلسوزان عراقی است از بین بردن داعش و پاکسازی مناطق خود و تثبیت روز افزون ان دستاوردی بزرگ برای عراقی هاست که امریکا و همپیمانانش در آن نقشی نداشتند و ادامه ان نیز نخواهند داشت همان طور که عراق با همت خود در مقابل داعشی پیروز شد میتواند در مقابل مشکلات دیگر نیز پیروز شود بدون اتکا بر امریکا. اما مع‌الاسف این انگاره در سطوح نخبگان سیاسی عراقی و حتی در میان برخی حوزویان مؤثر عراقی، به شدت در حال تضعیف است و این روزها عده‌ای پیدا شده‌اند که بر آتش وابستگی روزافزون به آمریکا می دمند 4. از همه مهمتر پیمان با دولتی که حمله داعش در زمان حضور امریکا عراق بوده و کاری نکرده است بلکه خود ایجاد کننده ان است چگونه حضورش مانع احیای دوباره آن بشود؟ جریان مقاومتی که با همه وجود به کمک عراق امد کم رنگ شدن او به عراق کمک می کند ؟؟؟!!! به نظر نگارنده برخی منورالفکرهای سیاسی عراق بین ایران و عراق تفاوت قائلند اما امریکا هیچ تفاوتی قائل نیست امریکا از برجام عراقی نیز خارج خواهد شد و این سرنوشت هر دولت اسلامی است که با امریکا دست دوستی بفشارد. نخبگان سیاسی و خصوصا حوزویان نزدیک به مرجعیت شیعه در عراق باید متوجه شرایط حاد و حساس امروز و فردای عراق باشند و فراموش نکنند که معامله حشدالشعبی قهرمان با آمریکا، بازی با امنیت و جان مردم مظلوم عراق است و اشتباهی جبران ناشدنی و خطایی راهبردی است. محمدجعفر پرورده @rozaneebefarda
قالیباف و ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سال هشتاد و هشت و در ضمن انتصاب مشایی به معاونت احمدی نژاد، دستخطی از رهبری معظم منتشر شد که حاوی اعتراض و انتقاد ایشان به این انتصاب بود. در آن نوشتار رهبری، عدم مصلحت شخص رییس جمهور، اختلاف و سرخوردگی میان طرفداران را از عوارض این انتصاب دانسته بودند. به نظر بنده آن انتقاد رهبری، حاوی نکات کلیدی و تذکری به همه مسئولین نظام بود: انتصابات بر اساس سلیقه شخصی ممنوع است و در آنها می بایست مصلحت جایگاه حقوقی فرد، و پیامدهای روانی آن در بین هواداران و دلسوزان لحاظ شود. مسئولیت جایی برای حاتم بخشی و تقسیم موقعیتها به دوستان و دلسپردگان نیست. جایی است برای تقسیم حکیمانه وظائف و دور اندیشی های عاقلانه. اکنون و بعد از حدود یازده سال از آن ماجرا، دکتر قالیباف در انتصابات خود همان اشتباهی را مرتکب شد که پیش از این پیامدهای تلخ آن را دیده ایم. انتصاب آقایان اسماعیلی، محمدسعید و احسان از همین قبیل است. واکنشها در فضای مجازی و حقیقی شاهدی بر همین ماجرا و احتمال تکرار ناگزیر تاریخ است. اگر قرار به اجرای دقیق ضوابط و غلبه آنها بر روابط بود، هواداران و مبلغان به عنوان خسارت محض می بایست شوند خاصه آن دسته از برجامیان که با تقطیع کلمات رهبری، دفاع از برجام را به ایشان نیز نسبت داده‌اند به تعبیر رهبری «مگر گوش ندارید، مگر چشم ندارید» اما مع الاسف قالیباف هم مثل رییس جمهور سابق، دقت در انتصاب ندارد و همان اشتباهی را مرتکب شد که خود او منتقدش بود. یاسر حسین‌پور @rozaneebefarda
سقوط سیاتل در سالگرد اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در سالگرد فتنه آمریکایی/انگلیسی سال ۸۸ در ایران، آمریکا با اعتراضات گسترده و بی‌سابقه مواجه شده و گزارشات از سقوط شهر مهم سیاتل حکایت دارد. این همزمانی نویدبخش تحولی معنادار در سپهر سیاسی ایران و آمریکاست؛ تحولی که برای ایران با ثبات سیاسی و آغاز مقتدرانه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته و برای آمریکا زنگ افول و تنزل تمدنی را به صدا درآورده است. در سال ۸۸ جماعتی غرب اندیش در تدارک براندازی بودند و شورشبختانه شاخه حوزوی شان تدارک تولید آنتی تز انقلاب از قم بودند. همان تیم، در ۹۲ خود را بر انقلاب تحمیل کرد و حاصل همه اقدامات مضره شان شد فعال سازی خط سازش با شیطان بزرگ و تحمیل بیفرجام که با نادیده انگاری شروط رهبری و تذکرات نخبگان و خصوصا جریان انقلابی پیگیری شد و جز خسارت محض نتیجه ای در پی نداشت. برجامیان و خصوصا شاخه حوزوی شان بدون اینکه به روی خود بیاورند، به جای پاسخگویی و توبه از پی ریزی اینهمه فرصت سوزی و عقبگرد اقتصادی و سیاسی، گوش خوابانده و منتظر ۱۴۰۰ نشسته اند. تا بار دیگر رنگ عوض کنند و اینبار شاید با نفوذ در اردوگاه سیاسی دوستان انقلاب، جایی برای خویش دست و پا کنند و سر بزنگاه، ساز همان سروش شیطانی سازش و ذلت و تنزل و سقوط را کوک کنند. همین جماعت در هفته های اخیر و به موازات سخنان حکیمانه رهبری در تحلیل وقایع آمریکا، تمام تلاش خود را بهدکار بستند تا از نقد آمریکا در ایران جلوگیری کنند؛ گاه به پلیس وحشی آمریکا حق دادند، گاه آمریکا را با ایران مقایسه کردند، گاه راه بایکوت و سکوت پیش گرفتند، گاه با برجسته‌سازی حوادث حاشیه ای داخلی، از تمرکز افکار عمومی داخلی بر تحولات آمریکا پیشگیری کردند و هزار دوز و کلک مشابه دیگر. اینان پیشتر در ماجرای کرونا نیز همین خط سیاه غربزدگی را دنبال کرده بودند. فتنه گران سبز، برجامیان بنفش، رادیکال های ظاهرصلاح و پرمدعا، مزدوران ارتجاع عرب و مواجب بگیران ارتجاع نجف، همه بر یک سبیل سیاسی در حرکتند و عجیب آنکه با درهم ریختگی اوضاع ارباب شان آمریکا، طومار عمر سیاسی همه شان با هم در هم پیچیده شده است و نفس های آخر را می کشند؛ آیا نمی فهمند؟! @rozaneebefarda
💥اقدام مهم فضلای نجف در مقابله با آمریکا 🔸جمعی از اساتید، فضلا و طلاب حوزه نجف در بیانیه ای، در واکنش به مذاکرات واشنگتن_بغداد هشدار دادند که مسئله خروج آمریکا از عراق، خواسته ملت و حکومت عراق بوده و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست. اسامی برخی امضاکنندگان بیانیه: آيت الله السيد علي أكبر الحائري السيد ابو عقيل الموسوي السيد ابو ايثار الموسوي الشيخ غالب الناصري الشيخ حيدر العريضي الشيخ حيدر الخيكاني الشيخ إبراهيم البغدادي الشيخ كاظم العبادي الناصري الشيخ عارف الأسدي الشيخ حسن الأسدي الشيخ عقيل الشبكي الموصلي الشيخ عبد الأمير الساعدي الشيخ عمار الجابري الشيخ حيدر السوداني الشيخ غانم الجبوري الشيخ حيدر البلداوي الشيخ مؤيد الساعدي الشيخ مالك العُقيلي السيد علي الحسيني الشيخ میثم صفائی الشيخ تحسين السراج الشيخ عباس الكرعاوي الشيخ ابومحمد التميمي الشيخ علي العابدي الشيخ سمير الزبيدي الشيخ علاء البغدادي السيد عباس عودة الحسني الشيخ عصام العقابي الشيخ محمود الساعدي الشيخ مصطفى الشموسي السيد حسين الجزائري الموسوي الشيخ عباس الساعدي الشيخ أحمد الشمرتي الشيخ مازن المطوري الشيخ أحمد عبد الحسين الشيخ مالك الحمداني 🔸پی افزود این اقدام مهم در فضای سیاست ستیز حوزه نجف، بسیار قابل تقدیر و مؤثر است. در راس امضاکنندگان نام آیت الله سیدعلی اکبر حائری (اخوی آیت الله سیدکاظم حائری) به چشم می خورد و نشان می دهد که بیانیه از وزانت حوزوی بالایی برخوردار است. @rozaneebefarda
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥حرف حساب آقای در واکنش به نطق انتقادی آقای پیرامون وضعیت لجام گسیخته 🎥 قالیباف: نباید در تریبون از خودمان انتقاد کنیم/ مسئول حل مشکلات ما هستیم! 🔻ما مسئول همه بایدهایی هستیم که مطرح می‌شود و باید مشکلات را خودمان حل کنیم. 🔻چه کسی باید این نکاتی که شما مطرح کردید را حل کند؟ آیا غیر از شما و بنده باید این مشکلات را حل کنیم؟ 🔻اگر مردم دو مرتبه بخواهند از ما نقد بشنوند، خب چه کسانی باید این مسائل را حل کنند؟ 🔶حاشیه قطعا رویکرد جدید مدیریتی در سازمان تبلیغات اسلامی، قابل تقدیر و زحمات این مجموعه نیز مد نظر قرار دارد اما انتظار می رود جناب آقای قمی به موازات نقد عملکردهای غلط دیگران(که البته بسیار بایسته و بجاست) کمی هم به کارنامه و عملکرد مجموعه عریض و طویل تحت تکفل خود بپردازد و بفرماید در زمینه تربیت نیروی انسانی، تولید محتوا، گفتمان سازی، ایجاد شبکه نخبگان انقلابی، تعامل با حوزه های علمی و فقهای متعهد، و... چه اقداماتی انجام گرفته است؟؟! قطعا در صورتی که کارنامه قابل قبولی ارائه شود، نقدهای امثال ایشان نیز فراتر از تأثیرات آنی رسانه ای، در عمل مؤثر واقع خواهد شد. @rozaneebefarda