eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم|| دیپلماسی با الگوی ابوموسی اشعری ▫️عضو مجلس خبرگان رهبری: ابوموسی اشعری به و قول عمر و عاص بیشتر اعتماد داشت تا به علی(ع)! 🔻 امروز هم زشت است که گروهی به قول جان کری، بیشتر اعتماد می‌کنند تا هشدارهای رهبری؛ این اعتماد شد و نتیجه‌اش را هم دیدیم. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های بسیار شنیدنی از حاج قاسم که گویا برای امروز و در جواب بیان شده است! 🔹 سردار سلیمانی: اگر بعضی از کارها با دیپلماسی قابل حل بود، هیچ کس مصلحتر از امیرالمؤمنین(ع) نبوده، هیچ‌کس مصلحتر از امام حسین(ع) نبوده است. 🔹چرا امام حسین(ع) با خون از اسلام دفاع کرد چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود... @nabavian @rozaneebefarda
مروری مخلصانه است بر مجاهدت‌های خاموش سردار جاودانه جهان اسلام، @rozaneebefarda
خلاصه‌ ای از تحولات دو ماه آینده ایران! پیش‌بینی مواضع و راهبردهای احتمالی برجامیان به زبان طنز @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔺۱۴ اردیبهشت( ۲۱ماه رمضان)؛ تصاویری از مراسم قرآن به سر تیم مذاکره کننده در وین منتشر میشود؛ روحانی: این روزها و شب‌ها روز و شب قدر ملت ایران است. 🔺۱۵ اردیبهشت؛ آمریکا رسما اعلام میکند به مفاد برجام پایبند است و کور شود اگر دروغ بگوید. 🔺۱۶ اردیبهشت؛ تیتر یک روزنامه شرق: موی زیر بغل بلینکلن تضمین است. 🔺۱۸ اردیبهشت؛ روحانی: مؤمن هرگز از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود مگر این که سوراخش تازگی خاصی داشته باشد. 🔺۲۱ اردیبهشت؛ زنگنه وزیر نفت: یک محموله نفت ایران به سلامت به کره جنوبی رسید.نصف راستی آزمایی انجام شد. 🔺۲۲ اردیبهشت؛ همتی، رئیس کل بانک مرکزی: بخشی از پول ما نزد کره جنوبی در حساب ما نشست. نصف دیگر راستی آزمایی هم انجام شد. 🔺۲۳ اردیبهشت(مصادف با عید فطر): روحانی: امروز عید فطر ملت ایران پس از چهار سال روزه‌داری است. بخورید و بیاشامید ولی اسراف مکنید. فعلا سانتریفیوژ نچرخد، فقط چرخ زندگی. ایران تعهدات برجامی را از اولش هم بهتر اجرا می‌کند. 🔺۲۵ اردیبهشت: ریزش قیمت دلار تا زیر هفده هزار و پانصد تومان(فعلا دلارهایتان را نفروشید. متن را تا آخر بخوانید.) 🔺۲۶ اردیبهشت: برگزاری جشن احیای برجام در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الحاقی؛ اهدای نشان اضافه‌خدمت و نفری ۲۰۰ سکه به آقایان ظریف و عراقچی؛ افت محسوس قیمت سکه 🔺۲۸ خرداد؛ پیروزی کاندیدای مد نظر همان آش و کاسه در انتخابات ریاست جمهوری. 🔺*دولت_سوم_روحانی* به زودی تشکیل می‌شود علی برکت الله. 🔺۵ تیر؛ دکتر صالحی: به قول معروف آمریکایی‌ها دارند دبه میکنند. 🔺۶ تیر؛ همتی: سوئیفت آنتن نمیدهد. دلار رد وبدل نمی‌شود.تقریبا هیچ! 🔺۷ تیر؛ آذری جهرمی: مشکل از پهنای باند نیست. 🔺۸ تیر؛ توییت دکتر ظریف: joe biden khar ast 🔺۱۰ تیر؛ ایران اعلام میکند قصد دارد برخی تعهداتش را به صورت کله گنجشکی انجام دهد. 🔺۱۰ تیر؛ آمریکا به عنوان کشور عضو برجام مکانیسم ماشه را در شورای امنیت فعال میکند. 🔺۱۱ تیر؛ جهانگیری: قیمت ۵۰ هزار تومان برای دلار غیر واقعی است. فوق فوقش چهل و دو و دویست. 🔺۱۲ تیر: صادق زیبا کلام: ریشه مشکلات در رفتارهای دولت قبل از دولت قبل از دولت قبل است. @rozaneebefarda
سه نکته مهم پیرامون سخنان اخیر مقام معظم رهبری یادداشت وارده|| حسن مجاهدپیشه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔰رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات شان در روز معلم، به مناسبت ماجرای فایل اجمالا فرمودند: ✅این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمیشود. سیاست خارجی در همه‌ جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی وزارت خارجه است؛ مجامع بالادستی و مسئولین عالی‌رتبه‌ی کشور هستند که سیاست خارجی را [تعیین میکنند]؛ البتّه وزارت خارجه هم در اینها مشارکت دارد، لکن این جور نیست که تصمیم‌گیری، تابع وزارت خارجه باشد؛ نه، وزارت خارجه مجری است؛ سیاستهای خارجی را [اجرا میکند]؛ اینجا در کشور ما هم همین جور است؛ در شورای عالی امنیّت ملّی که همه‌ی مسئولین در آنجا حضور دارند، تصمیم‌گیری میشود و وزارت خارجه با شیوه‌های خودش بایستی آنها را عملی بکند و پیش ببرد. ✅انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل مؤثّر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در منطقه‌ی غرب آسیا است؛ نیروی قدس در منطقه‌ی غرب آسیا یک سیاست مستقلّ جمهوری اسلامی را و سیاست عزّت‌مدار جمهوری اسلامی را تحقّق بخشیده.... 🟣طبق معمول برجامیان متمایل به آمریکا و بیگانه‌پرست، شروع به هیاهو کردند که: "دیدید برجام هم تقصیر نظام بود!" اما چنانچه اینها نیز مانند سایر مخاطبان منصف و هوشمند، به عمق مطالب رهبری پی می‌بردند، می‌فهمیدند که این‌ قبیل برداشت‌های تحریف آمیز و غلط جای ندارد. 🔸اگر سخنان مقام معظم رهبری به دقت بازخوانی شود، حداقل سه نکته مهم از آن برداشت می‌شود: ♦️۱. دیگر نمی‌توانید بگویید نظام مخالف ارتباط با دنیا و قائل به سیاست درب های بسته و انزوای بین المللی است، بلکه قائل به دیپلماسی پویای غیرانفعالی و عزتمدار است! تصمیم مشروط نظام از ابتدای مذاکرات پساخاتمی نیز در این ریل، طراحی شده بود. ♦️۲.دستگاه وزارت خارجه شأنیت تصمیم گیری و تعیین خط مشی پیرامون سیاست‌های کلان نظام(حتی در امور روابط خارجی) را ندارد و در واقع شأن او فقط اجرای سیاست‌هاست و نه طعنه به میدان جهاد! ♦️۳. غربگراها همواره سند افتخار تعامل با دنیای بین الملل را به نام‌خود می‌زنند و طرف مقابل شان(بعضا حتی مسئولان ارشد نظام) را ضدتعامل معرفی می‌کنند، که بعد این‌ سخنان تصریح شد که هرگز اینطور نیست! بلکه اگر در نتیجه تعامل مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلجت، عوایدی نصیب کشور شود، افتخارش برای نظام اسلامی است و چنانچه به دلیل ناتوانی و... مذاکره به نتیجه نرسد، افتضاحش برای دولت بی‌تدبیر است که توان اجرای سیاست‌های کلان را نداشته‌اند. 🔹خط انحرافی اقتصاد برجامی و تسلیم خواهی در برابر زیاده خواهی غربی ها و عدم گفتگو از موضع قدرت، مولود دیپلماسی و دولت ضعیف و غربگرا بود. خسارت محض برجام نیز نتیجه مدیران اجرایی در پیاده سازی تصمیمات نظام در مراعات خصوص قرمز مذاکرات و عبور از خط قرمز ها بود! ❗️غربگراها نشان دادند که مرد هیچ میدانی نیستند و با دست پر میدان مقاومت، ورشکسته برمی‌گردند! البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که در قضیه ی امتیازدهی اتهام محورانه به امریکا ، نظر رهبری بر تقویت بنیه ی اقتصادی به جای دادن حتی یک امتیاز به طرف غربی است و اگر هم موردی باشد جنبه ی استثنائی دارد و نه یک رویه، اما بخشی از بدنه ی نظام همراه با مذاکرات شدند و از جانبی رهبرا انقلاب شرط و شروط ها و هشدار های زیادی دادند که از آن غفلت شد. @rozaneebefarda
ماجرا را تحریف نکنید مسئله اصلی همنوایی وزیر خارجه با آمریکاست حسین شریعتمداری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹برخی ادعا می‌کنند که «ظریف نهیب پدرانه رهبری را پذیرفت»، درست است که ظریف نهیب پدرانه رهبری را پذیرفت ولی متأسفانه در بیانیه‌ای که بعد از سخنان رهبری منتشر کرد بر روال قبلی تأکید کرد! در ماجرای فایل صوتی ظریف مسئله اصلی، اظهارات اوست نه حواشی دیگر! 🔹این ماجرا از سوی برخی اصلاح‌طلبان تحریف شد. اینکه چه کسی این مصاحبه را افشا کرده باید پیگیری شود ولی این ماجرا اولویت دوم است و اولویت اول صحبت‌های وزیر امور خارجه است چراکه اظهارات ایشان غیرکارشناسی و همسوئی با دشمن است. ظریف، حرف و خواسته آمریکایی‌ها را تکرار کرد. 🔹 آنچه که اتفاق افتاده این است که ظریف حرف و خواسته آمریکایی‌ها را تکرار کرد. وقتی‌که ایشان از «مذاکره و میدان» صحبت می‌کند، درواقع اقدامات را زیر سؤال می‌برد. ▫️حضور ما در منطقه و توانایی‌های نظامی ما و گفتمانی که پرمخاطب است موجب شده تا آمریکایی‌ها در منطقه نتوانند آن‌گونه که می‌خواهند عمل و سیاست انفعالی را دیکته کنند. ▫️وزیر امور خارجه در آن مصاحبه می‌گوید افراد، طیف‌ها و جریاناتی مثل قاسم سلیمانی و نیروی مقاومت مانع شدند؛ که باید بگویم اگر این‌ها نبودند شما حرفی برای گفتن نداشتید. صحبت کنید و اگر شما را تحویل می‌گیرند به این علت است که حاج‌قاسم‌ها پشت سرتان هستند. چرا ظریف در فایل صوتی، یک کلمه از آمریکا نگفت؟ 🔹 ظریف اعلام می‌کند که تاریخ شفاهی است، ولی در این به قول شما، تاریخ شفاهی آمریکا کجاست و چرا حتی یک کلمه هم علیه آمریکا نمی‌گویید. یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های تاریخ انقلاب و مخصوصاً 8 سال اخیر، دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکاست و سوال این است که اگر اظهارات شما، بیان تاریخ شفاهی است چرا نامی از آمریکا به میان نمی‌آورید؟! 🔹شهید سلیمانی می‌گفت «برای دشمن، کوچه باز نکنید»! وقتی‌که برای دشمن کوچه باز می‌کنید طبیعی است که از همان کوچه وارد می‌شود. بسیار دیده‌ایم که چنین اتفاقی افتاده است. مثلاً جرج بوش در مورد خاتمی گفته بود که به ایشان ویزای ویژه داده‌ام. چرا؟ چون می‌خواستم از ایران، سخنی متفاوت با حاکمیت نظام بشنوم. این‌ها نکاتی نیست که بشود به‌راحتی از آن عبور کنیم. 🔹ظریف شخصیت متدینی دارد و انسان‌های متدین، خیانت نمی‌کنند ولی کلاه سرشان می‌گذارند که گذاشته‌اند. ▫️می‌گویند ظریف یکی از دیپلمات‌های برجسته است و.... خب دستاورد سیاست خارجی ما در این مدت چه بوده است؟ آقای ظریف چه دستاوردی داشته‌اند که ایشان را یک دیپلمات برجسته می‌دانید؟! 🔹بعد از بیانات حضرت آقا، عده‌ای اعلام کردند که بله وزارت خارجه در سیاست خارجی کاره‌ای نیست. و حال آنکه اولا آقا فرمودند وزارت خارجه هم یکی از مجموعه سیاست‌گذاران است و مجری سیاست‌ها نیز هست. ولی وزارت خارجه توان اجرای سیاست‌های اعلام‌شده را نداشته است و خطوط قرمز را رعایت نکرده است که فاجعه برجام نمونه آن است. سخن در نابلدی وزارت خارجه است. @rozaneebefarda
حرکت در مسیر دیپلماسی با پشتوانه میدان بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم‌الله الرحمن الرحیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام راحل عظیم الشان به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است سال‌هاست قصّه‌ی پر غصّه‌ی فلسطین را برای ما مسلمانان و همچنین آزادیخواهان جهان به‌عنوان مسئله‌ی اصلی جهان اسلام یادآوری می‌کند. مظلومیت قدس شریف و اندوه دیرینه جهان اسلام برای ملت مقاوم و صبور فلسطین که در جور ستمگرانی خون‌ریز و کودک کش گرفتارشده‌اند، دردی و رنجی آزاردهنده و جانکاه است.  سرزمین فلسطین در توطئه‌ای فرا منطقه‌ای غصب می‌شود و ملت و مردم آن با خشونت و خونریزی آواره می‌شوند تا موجودیتی جعلی و ناپاک برای تحقق وعده‌های شیطانی فرزندان ابلیس بساط حکمرانی فراهم کند.  سرکوب وحشیانه‌ی ملّت فلسطین و بمباران‌های بی‌امان غاصبان سفاک در کنار تلاش‌های گسترده آنان برای تغییر چهره و هویّت شهر مقدّس قدس و مسجدالاقصی در سایه سکوت و حمایت همه‌جانبه‌ی ایالات‌متحده‌ی آمریکا و دول غربی همچنان ادامه دارد و مظلومیت قدس و ملت مجاهدش را دوچندان کرده است.  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر همراه با سایر موحدان آزادیخواه جهان، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌کند و بیان می‌دارد: 1- فلسطین  از بحر تا نهر باید از لوث وجود غاصبان صهیونیست پاک شود و این مهم در پی مجاهدت‌ها و مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین ان شاء الله به‌زودی محقق خواهد شد. 2- حضور شوم صهیونیست‌ها علاوه بر فساد و خونریزی در قدس برای صلح و امنیت منطقه یک مسأله خطرناک و بحران‌آفرین است. امت اسلامی و دولت‌های منطقه بدانند خروج از الگوی مبارزه و پیگیری برنامه‌های عادی‌سازی و سازش با این رژیم منحوس خیانت به فلسطین و قدس شریف است و سرنوشتی جز خذلان و نابودی نخواهد داشت. 3- ملت غیور فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی امروز با گذر از تجربه تلخ سازش و اعتماد به غرب، روی به‌سوی مقاومت فعال و قهرمانانه آورده‌اند. امروز موشک‌های مقاومت خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کرده است و به کابوسی مداوم برای آنان تبدیل‌شده است. مقاومت تنها راه رسیدن به پیروزی است و این الگو در جهان اسلام در حال رشد و پیشروی است. 4- شکاف‌های عمیق اجتماعی و سیاسی و همچنین بطلان تصورات شکست‌ناپذیری اسرائیل امروز این رژیم نامشروع را تا لبه پرتگاه سقوط کشانده است و ادامه جهاد، مبارزه و انتفاضه‌ی اسلامی نابودی این شجره ملعونه را تسریع خواهد کرد. 5- اقدامات تخریبی و تلاش‌های سوء صهیونیست‌ها در مواجهه دزدانه و نیابتی با ملت غیور ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و خون شهدای هسته‌ای و شهید فخری زاده با انتقام‌های سخت پاس داشته خواهد شد. 6- ملت بصیر و مؤمن ایران در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی شناخت عمیقی از استکبار و اذنابش در منطقه و جهان دارد. این دشمن‌شناسی و بصیرت، ایران را قدرتی منطقه‌ای و قابل اتکا برای مظلومان قرار داده است. امروز جهان اسلام الگوی مقاومت فعال را از ایران اسلامی فراگرفته است و امیدوار به آینده درخشان امت اسلامی در میدان، مجاهدت و ایستادگی می‌کند. فلسطین پاره تن جهان اسلام است و در سایه وحدت و اتحاد مسلمین این گوهر گران‌بها و این منزلگاه توحید و نبوت به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. انشاء الله 7- در اینجا لازم می‌دانیم به کسانی که صحنه میدان را در مقابل دیپلماسی قرار می‌دهند و میدان را مانع موفقیت دیپلماسی جلوه می‌دهند؛ یادآوری ‌کنیم که اگر دیپلماسی و مذاکره می‌توانست به تنهایی مشکلات را حل کند امروز مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی آزاد شده بودند. پس باید قدر و ارزش مردان اقتدار ساز میدان مانند شهید سلیمانی‌ها را بدانیم و با پشتوانه میدان و اقتدار در مسیر مذاکره و دیپلماسی حرکت کنیم. که در غیر اینصورت نه تنها به هدف نمی‌رسیم بلکه دشمن جسورتر می‌شود و هر روز مانع تراشی‌ جدیدی ایجاد می‌کند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🔶حاشیه روزنه بدینوسیله از موضع روشنگرانه جامعه مدرسین بعنوان معتبرترین تشکیلات حوزوی معاصر، تقدیر می‌گردد. نظر به جایگاه ویژه جامعه مدرسین و حساسیت موضوع هجمه ناجوانمردانه به حاج قاسم سلیمانی، چشم امید بدنه حوزه به مواضع روشنگرانه این مجموعه خدوم است و از این رو سرعت و صراحت در موضع‌گیری، مورد انتظار بوده و هست. مقام معظم رهبری در مواجهه با ماجرای ، نشان داد که در مسائل حساس و خطیر، بزرگان حوزه و پیشگامان جبهه انقلاب اسلامی باید مواضع اصولی نظام را قاطعانه و در اسرع وقت با مردم و نخبگان سیاسی درمیان بگذارند. به فرموده رهبری، مواضع غلط اخیر، بود. @rozaneebefarda
تصویری جالب از مناجات امیر کبیر در شب قدر معبودا رو به سوی تو دارم هدایتی بفرما تا گره از کار مردم بگشایم تا مقبول الهی گردد... @rozaneebefarda
نیروهای متعهد و مستعد را به جمع لشکریان امام عصر عج الله تعالی فرجه دعوت کنیم... 🌺 پذیرش سراسری حوزه های علمیه🌺 سال تحصیلی ۱۴۰۰ ---۱۴۰۱ 📝ثبت نام‌ : از تاریخ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ 👈برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مرکز مدیریت استان یا مدارس علمیه شهرستان خود مراجعه نمایید ویا از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید:🔰🔰 🌐www.paziresh.ismc.ir @rozaneebefarda
🔰پذیرش حوزه علمیه آيت‌الله بهجت(ره) قم؛ از سراسر کشور_ سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ 📄 پیش ثبت‌نام از طریق درگاه اینترنتی و یا مراجعه حضوری؛ 📬 قم، خیابان 45 متری عمار یاسر، انتهای کوچه 6، مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره)قم ️تلفن های تماس: ۰۲۵_۳۷۷۵۰۶۳۴ ۰۹۱۰۸۲۱۰۰۴۲ ۰۹۱۹۸۴۸۰۴۲۵ ساعات پاسخگویی: ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ روزهای غیر تعطیل ▫️پایگاه اطلاع‌رسانی: http://hawzahbahjat.ir/ ▫️صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/bahjat_qom ▫️کانال پیام‌رسان ایتا: https://eitaa.com/bahjatqom 💠💠💠 ▪️لینک ورود به صفحه پیش ثبت نام: https://hawzahbahjat.ir/p1/ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 فراخوان پذیرش 🔷 - قم🔷 📎ویژه دانش آموزان سال یازدهم و دوازدهم سراسر کشور 📆 سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ 📞۰۲۵-۳۶۵۰۰۴۹۰ 📱۰۹۱۰۷۷۴۹۰۷۹ 🖋جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مدرسه مراجعه فرمائید. 🌐www.haghani-qom.ir 🖌نشانی مدرسه در فضای مجازی: 🔹پیام‌رسان ایتا eitaa.com/haghani 🔸پیام‌رسان بله ble.ir/haghani 🔹اینستاگرام Instagram.com/haghani_qom 🔸آپارات aparat.com/haghani_qom @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دفاع جانانه یک فعال مجازی عدالتخواه از پس از هجمه گسترده پادوهای رسانه‌ای برجامبان به این ▫️شعرخوانی شجاعانه و جالب حاج محمود در اعتراض به را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8232 🔶حاشیه روزنه این روزها کسانی به حاج محمود عزیز حمله می‌کنند که شب و روزشان به یا پادوهای سیاسی و دنباله‌های داخلی شیطان بزرگ می‌گذرد! آری! مداح اهل بیت علیهم السلام عزت دو دنیا را دارد؛ برخلاف مداحان شیطان بزرگ که در دنیا و آخرت، سرافکنده و سرشکسته و ورشکسته اند! @rozaneebefarda
حاشیه‌ای بر هجویات فاضل میبدی! وقتی یک ، از امیرکبیر دم می‌زند و نگران دین مردم می‌شود! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️بعد از شعرخوانی سیاسی و نقطه‌زن در واکنش به ، شبکه رسانه‌ای برای هجمه ناجوانمردانه به این مداح میدان‌دار، فعال شده است. ▫️در یکی از این اظهارنظرهای موهن، ، از اعضای ارشد گروهک موسوم به با سوابقی سیاه در دوره اصلاحات و و بعد آن، در اظهاراتی عجیب و توهین‌آمیز، به کریمی حمله کرده و گفته:👇 ⭕️یکی از علل دین گریزی در جامعه این است که دین تبدیل به یک ابزار شده تا افراد مقاصد گروهی و جناحی خود را دنبال کنند، این مسئله مهمی است که به آن توجهی نمی‌شود. برخی از مداحان که سوادی از اسلام ندارند و چیزی از قرآن نمی دانند، برای دنبال کردن اهداف و مقاصد سیاسی و اقتصادی خود مقدسات دین را ابزاری برای مبارزه‌ با کسی که در اردوگاه حزبی آنها نیست قرار می دهند. 🔻اخیرا دیدم یکی از مداحان در هجویاتی که سروده است وزیر امور خارجه را مورد حمله قرار داده است، همه می دانند که تاثیر و خدمت ظریف چندین برابر بیشتر از چنین افرادی است، وزن ظریف کجا و این افراد کجا؟ بسیار باعث تأسف است که یک فرد برای فریب مردم به یک انسان بزرگ و خدمتگزار حمله می کند. اینکه نشر مصاحبه ظریف به مذاق برخی خوش نیاید را حق می دهم اما حمله به ظریف با اشعار مذهبی و در لیالی قدر گناه کبیره است. تعجب می کنم از مسئولین که هیچ برخوردی با این افراد نمی کنند. جوان مذهبی که به این اشعار گوش می دهد چه توقعی از او می رود که دین دار باشد؟! 🔻اگر از لحاظ تفکر سیاسی مخالفتی دارند بروند مقاله بنویسند و فرد و مسئول مربوطه را نقد کنند، اما سرودن اشعار هجویات و جمع کردن مردم، توهین به مقدسات است. افرادی که چنین شعر خوانی هایی می کنند و یا اشعار این چنین را می سرایند هدایت شده هستند و ممکن است یکی از اهدافشان علاوه بر حمله به یک مسئول آبرو بردن از دین باشد. از زمانی که قائم مقام فراهانی،امیر کبیر و..، این خدمتگزاران بزرگ کشور پا در اصلاحات گذاشتند دینداران متعصبی که از دین چیزی نمی‌دانند تحت عنوان محافل مذهبی علیه آنها قیام کردند متاسفانه عده ای از مردم هم به دنبال این افراد هستند. جرم این فرد و زشت کاری این فرد صد برابر فردی است می خواهد با بی حجابی خودنمایی کند. 🔶حاشیه روزنه ۱) میبدی از اینکه《دین تبدیل به ابزار شده》اظهار نگرانی کرده است، غافل از آنکه اگر این ادعا مصداقی داشته باشد، در عملکرد برجامیان باید آنرا جست؛ آنجا که برای تئوری بافی برای برجام بدفرجام شان تاریخ اسلام را تحریف کردند و عاشورا را درس مذاکره نامیدند! یا آنجا که برای عبور از فتوای تحریم لوایح استعماری مانند fatf توسط مراجع عظام تقلید، به توجیه تراشی های توهمی متمسک شدند یا آنجا که برای پروژه ورود زنان به ورزشگاه، برخلاف فتاوای صریح مراجع، به پروژه‌های فقهی سفارشی روی آوردند! ۲)میبدی اعتراض سیاسی یک مداح را عامل دین گریزی دانسته، اما واقعیت آن است که عامل دین گریزی آنجاست که یک معمم در کسوت مقام اجرایی عالی‌رتبه، با مردمش به سخن نگوید و معیشت آنان را به انگاره‌های غلط غربگرایانه و بی‌نتیجه گره بزند و کارد را به استخوان شان برساند. آری! این است عامل دین گریزی واقعی مردم! ۳) میبدی ادعا کرده مداحان سوادی از اسلام و قرآن ندارند! اما جهت مزید اطلاع او باید تصریح کرد که فهم و سواد همین مداحان به زعم او بی‌سواد، به مراتب از امثال او و برخی آخوندهای دگراندیش و روشنفکرمآب و عرفی مسلک، که به برخی معانی و مبانی معرفتی تشیع باور عمیق ندارند، بسیار بیشتر است. ۴) اگر قرار است کسی متهم بشود برای برداشت جناحی از دین، برجامیان به مراتب در این جهت پیشگام هستند و بسیار بدسابقه! ۵)از تأثیر و خدمت ظریف سخن گفته شده، خب بسم‌الله! بفرمایید خدمات و تاثیرات او را لیست کنید تا تاریخ و مردم که با این ادعا موافق نیستند را از قضاوت غلط در مورد او مصون بدارید! ۶)ادعا کرده آقای محمود کریمی برای به ظریف حمله کرده! گذشته از سقوط در که برای برخی برجامیان امری عادی است، تهمت بزرگی به یک مؤمن و خادم اهل بیت علیهم السلام زده شده که حتما باید در قیامت پاسخگوی آن باشید. ۷)آیا جوان مذهبی با شنیدن آن اشعار دینش را از دست می‌دهد یا با بر سر اشتغال و ازدواج، و رواج بی‌دینی سازمان یافته در قالب برخی اسناد منحوس مانند۲۰۳۰ که ره‌آورد اعتدال شماست؟! ۸)اگر قبیله شما به نقد محترمانه و علمی باور دارد، چرا در پاسخ به آقای کریمی، به فحاشی و روی آورده‌اید؟ ۹)با این کارنامه اجرایی سیاه، دم زدن از امیرکبیر باکفایت و نفوذناپذیر، اجحافی بزرگ به آن مرحوم و توهین به حافظه تاریخی ملت ایران است! @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
@rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آرمان قدس شریف و مبارزه با ، در دوران معاصر مساله‌ای اجتماعی در میان فحول علمای شیعه در حوزه قم بوده است. از _بروجردی در پیش از آغاز نهضت امام گرفته تا بزرگانی مثل در دهه چهل و پنجاه، همگان در نفی صهیونیسم و مبارزه با تردیدی نداشته اند. اکنون با جماعتی از معمم های بی تفاوت نسبت به آرمان فلسطین مواجهیم که در تلاشی مذبوحانه، به دنبال تدارک پیشینه حوزوی برای رویه غرب اندیشانه خویش اند اما تاریخ بی رحم است و نتیجه‌ای جز رسوایی و انزوا نصیب نخواهد شد. @rozaneebefarda
هدایت شده از شجرطوبی
مدعیان ولایت، کینه های خیبری را ببینید..... ✳️نقدی بر هجمات جریان شیرازی به آرمان قدس شریف 🔻🔻🔻 🔹مخالفان در طول این چهار دهه، دفاع از را یک بازی سیاسی می خوانند که بر مبنای دشمنی از ، از ابتدای انقلاب شکل گرفته است؛ طرح این اتهام از سوی هر گروهی به نظام اسلامی تا حدودی قابل درک است ولی از سوی کسانی که ادعای را به سینه میزنند غیر قابل توجیه است. این طیف که امروزه گرد جمع شده اند از شاخص ترین این افراد می باشند، که فارغ از چشم پوشی از مبانی ناب شیعه در دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم، با نگاهی ساده انگارانه و با توجیهاتی همچون ناصبی بودن مردم و....، دفاع از فلسطین را یک گونه انحراف تلقی می کنند. 🔸البته پر واضح است که در این ادعا از جهات مختلف دچار اشتباه فاحش هستند، از جمله اینکه انقلاب اسلامی هرگز بنیانگذار اندیشه در جهان تشیع نبوده و نیست، بلکه صادر کننده این تفکر است، که از سالهای قبل از انقلاب در سیره و عمل بزرگان از علمای شیعه وجود داشته است و مهم ترین شاهد این مطلب این است که قبل از شروع در خرداد ۴۲ روحانیون و هیآت مذهبی توسط از پرداختن به سه چیز در عزاداری ها و منابر منع شدند که یکی از آنها مساله فلسطین و اسرائیل بوده است. 🔹حال فارغ از این مسائل این جریانات افراطی شیعی که همه چیز را بر اساس یک نوع ظاهر گرایی از سلام الله علیه می سنجند، و طبق این ملاک هر غیری را بشدت طرد و می کنند، چگونه است که دشمنیِ ها را با شیعه و اسلام نمی بینند؟؟؟ امروز رژیم اسرائیل به عنوان سردمدار ، بر طبق صریح آیه قرآن (اشد الناس عداوة) برای اسلام ناب یعنی شیعه اثناعشری است و این صهیونیست ها هنوز کینه ضرب شمشیر امیرالمومنین را در ، نسل به نسل به تا به امروز کشانده اند، کینه ای که در این جمله کوتاه در این پلاکارد فوق به چشم می آید که (خیبر آخرین شانس شما بود). 🔸درباره این جمله جای سخن بسیار است ولی کوتاه سخن اینکه هرچند این دشمنی از این طرف یک تقی شود ولی دشمن این مبارزه را فراتر از مسائل سیاسی در مسائل بنیادین مذهبی دنبال می کند، پس بنابراین برفرض اینکه مردم فلسطین هیچ قرابت دینی با ما نداشته باشند ولی دشمن اسرائیلی، آنان را بخاطر مورد هجمه قرار می دهد و در این منازعه تفاوتی بین شیعه و سنی نمی بینند. 🔹جای تعجب دارد که این شیعیان مدعی ولایت امیر المومنین، چرا این کینه را نمی بینند و اندکی در مقابل آن اقدام نمی کنند، تا هر ساله در علاوه بر سکوت سهمگین در این رابطه، شاهد لگدپرانی آنان به آرمان قدس نباشیم. همچنین تعجب بیشتر اینکه چرا مدعیان امروزی شیعه ولائی، همبستگی دیروز و امروز به عنوان یک فرقه خبیث ضد شیعه در تاریخ معاصر ایران، را با اسرائیل پلید نمی بیند و یا اینکه چرا این جریان که جمهوری اسلامی را به انحراف شیعه از به متهم می کنند، امروز و در این سالها همبستگی رژیم با _آل_یهود را مشاهده نمی کنند و در کنار برائت های علنی شان کمی اسرائیل را خطاب لعن خود قرار نمی دهند. ۹۹/۳/۲ @shajare_tooba 🌿
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل دکتر محمدحسن رجبی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 5] ▫️از جمله صفحات درخشان تاریخ مبارزات شیعه قیام و اعتراض مراجع و علمای ایران در برابر حرکت خزنده صهیونیسم و رشد سرطانی این پدیده در قلب جهان اسلام است. مقاله حاضر روند این مبارزه را از نخستین سالهای تکوین هسته صهیونیسم در خاورمیانه تشریح کرده است. در این مقاله همراهی آشکار و نهان دولتها با اسرائیل روند مهاجرت یهودیان ایرانی به اسرائیل و نقش بازدارنده روحانیون و عالمان شیعه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از تشکیل نخستین کنگره جهانی صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ م ۱۳۱۵ ق ایجاد دولتی یهودی در سرزمین فلسطین در صدر فعالیت های جنبش صهیونیسم و اتحادیه های جهانی یهود قرار گرفت. در دومین کنگره که چند سال بعد تشکیل شد اکثریت نمایندگان یهودی سراسر جهان بر ایجاد کشوری یهودی تاکید کردند. از آغاز قرن بیستم میلادی دفاتر اتحادیه جهانی یهود و جنبش صهیونیستی در کشورهای مختلف جهان اقدام به تشویق و سازماندهی یهودیان به فلسطین نمودند که با بروز جنگ جهانی اول متوقف شد. اعلامیه بالفور که در سال ۱۹۱۷ م (۱۲۹۶)صادر شد نسبت به ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین تاکید نمود. اندکی پس از صدور این بیانیه عده ای از یهودیان ایران به فکر تاسیس یک «انجمن صهیونیت ایران» و توسعه زبان عبری افتادند. این انجمن در اوایل سال ۱۹۱۸ م (۱۲۹۷) در تهران تشکیل و پس از آن در ۱۸ شهر دیگر ایران افتتاح شد. پس از پایان جنگ جهانی اول و شکست و تجزیه امپراتوری عظیم عثمانی سرزمین فلسطین تحت قیمومیت انگلستان درآمد و به دنبال آن مهاجرت یهودیان سراسر جهان به فلسطین زیرنظر دفاتر صهیونیستی آغاز شد. بر طبق اسناد منتشره نخستین مهاجرت دسته جمعی یهودیان ایرانی به فلسطین در سال ۱۲۹۹ ش. ۱۹۲۰ م صورت گرفت. در مهر ماه ۱۳۰۱ ش میرزا حبیب الله خان آل رضا (هویدا) کنسول افتخاری ایران در فلسطین و مسئول رسیدگی به امور بهائیان آنجا در نامه ای به وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان ساخت: «در فلسطین یهود ایرانی به عقیده بنده زیاد هستند و پس از جنگ «جهانی اول» هم چنانکه سابقا عرض کرده بودم فوج فوج از ایران هجرت کرده به فلسطین آمده اند. دیگر خدا می داند که تا به حال تعداد نفوسشان به چه مقدار رسیده است. » دولت وقت برای جلوگیری از اعتراض های مردمی و جمعیت های اسلامی فلسطین نسبت به مهاجرت یهودیان ایرانی به فلسطین طی اعلامیه ای که در سال ۱۳۰۱ ش صادر کرد اعلام داشت یهودیانی می توانند به خارج مسافرت کنند که «قصد زیارت یا تجارت داشته و ترک علاقه هم نکرده باشند.» اما با وجود این دستورالعمل به دلیل فشار محافل و مراکز صهیونیستی داخلی و خارجی مهاجرت یهودیان ایرانی و نیز یهودیان عراق افغانستان و آسیای مرکزی از راه ایران به فلسطین توسط دفاتر متعدد صهیونیستی در کشور و با همکاری کنسولگری های انگلستان در ایران همچنان ادامه داشت. یکی از شگردهای این دفاتر ایجاد درگیری های ساختگی میان مسلمانان و یهودیان بود تا یهودیان را وادار به ترک میهن و عزیمت به فلسطین نمایند. در دسامبر ۱۹۳۱ م دی ماه ۱۳۱۰ شمسی به منظور بررسی مساله فلسطین کنفرانسی از علما و اندیشمندان جهان اسلام در بیت المقدس تشکیل شد. در این کنفرانس چهره های مشهوری چون رشید رضا از مصر علامه اقبال لاهوری و آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطا از عراق شرکت داشتند. از ایران نیز دو نماینده رسمی (حاج میرزا یحیی دولت آبادی و سید ضیاالدین طباطبایی) در این کنفرانس حضور یافتند. به خواهش حاج امین الحسینی (مفتی فلسطین) کاشف الغطا در بین دو نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد. او بیم خود را از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین اعلام داشت و ضمن شرح وضعیت سیاسی مسلمانان آنان را به اتحاد و وحدت کلمه صبر و بردباری و پرهیز از نفاق و اقدام به عمل دعوت کرد. سخنرانی پرشور وی با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان مواجه شد و لذا از او خواستند تا امامت نماز جماعت و جمعه را بپذیرد. بسیاری از مطبوعات عربی و اسلامی سخنان وی را به تفصیل درج کردند و علمای فرق اهل سنت با شخصیت برجسته او آشنا شدند. وی پانزده روز در فلسطین ماند و به شهرهای مختلف این سرزمین سفر کرد و با دانشمندان شیعه و سنی به گفتگو نشست و در تمام شهرها برای مردم سخنرانی نمود و آنان را به وحدت با یکدیگر در مقابل دشمنان اسلام و خطر صهیونیست ها دعوت کرد. سپس به لبنان و از آنجا به سوریه رفت و در همه جا به تشریح وضعیت مسلمانان پرداخت و وظایف حساس آنان را در آن برهه تاریخ برشمرد. ⭕️ادامه: 🔻صفحه۲: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8289 🔻صفحه۳: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8290 🔻صفحه۴: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8291 🔻صفحه۵: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8293 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 2 از 5] در اکتبر ۱۲۳۳ م مهر و آبان ۱۳۱۲ ش. تظاهرات وسیعی توسط اعراب فلسطین در شهرهای بیت المقدس و یافاعلیه انگلستان برپا گردید که به خاک و خون کشیده شد و بر اثر آن ده ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. همزمان با این وقایع گروه کثیری از یهودیان ایرانی به فلسطین مهاجرت کرده و توسط آژانس های صهیونیستی در آنجا اسکان داده شدند. این مهاجرت کمتر از سه ماه پس از نخست وزیری محمدعلی فروغی صورت گرفت. مهاجرت یهودیان ایرانی با اعتراضات سخت علما و جمعیت های اسلامی فلسطین روبرو گردید و اعتراضیه ای از سوی «جمعیت شبان المسلمین» و شیخ عبدالله افندی مجتهد رئیس «جمعیت هدایت اسلامی» تسلیم کنسول ایران در موصل گردید. در این اعتراض نامه از دولت ایران درخواست شده بود تا نسبت به ظلم و تعدیاتی که از سوی یهودیان به مردم عرب مسلمان فلسطین صورت می گیرد اقدامات مقتضی انجام شود. این گزارش ده روز بعد در هیات دولت مطرح و قرار شد که از سوی وزیر خارجه «اقدامات مقتضی» صورت گیرد. خبر مهاجرت یهودیان ایرانی ظاهرا از منابع غیر رسمی به اطلاع ریاست حوزه علمیه قم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری رسید. آیت الله شیخ محمدحسین کاشف الغطا مجتهد سیاستمدار روشنفکر و استعمار ستیز شیعه عراق که در آن زمان در سفر سه ماهه ای به ایران آمد و مدتی در قم میهمان آیت الله حائری بود وی و دیگر علمای قم را در جریان رویدادهای تاسف بار فلسطین قرار داد. کاشف الغطا هنگام اقامت در ایران پیامی به رزمندگان فلسطینی فرستاد و آنان را به ادامه مبارزات ضد صهیونیستی تشویق نمود. آیت الله حائری نیز گرچه عموما از دخالت در سیاست پرهیز داشت اما چون مساله فلسطین در آن زمان در راس مسائل مبتلا به جهان اسلام قرار داشت لذا در دی ماه ۱۳۱۲ ش تلگرامی به رضاخان مخابره کرد و از او خواست تا در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین عکس العمل از خود نشان دهد. چند نفر از علمای سرشناس قم نیز تلگرام های جداگانه ای به رضاخان مخابره کرده و رونوشتی از آنها را برای میر سید محمد بهبهانی که از چهره های سرشناس روحانی و طرف احترام رژیم بود ارسال کردند. بهبهانی نیز رونوشت تلگرام آیت الله حائری و دیگر علمای قم را به «دفتر مخصوص شاهنشاهی» فرستاد و از ریاست دفتر خواست تا در صورت موافقت و دستور شاه تلگرام های علما در جراید کشور چاپ و منتشر شود. دفتر مخصوص شاهنشانی در نامه ای که به نخست وزیر وقت نوشت اعلام داشت: «حسب الامر جهان مطاع مبارک شاهانه ارواحنافداه ابلاغ می نماید انتشار تگرافات «علما» راجع به مسلمین فلسطین در جراید مقتضی نیست. » رژیم ایران برای اعاده حیثیت سیاسی خود نزد مسلمانان جهان و جلوگیری از واکنش های احتمالی ضد یهود در کشور دست به اقدامی سیاسی زد. بدین ترتیب که وزیر خارجه وقت ایران (باقر کاظمی) چند ماه پس از اعتراض جمعیت های سیاسی اسلامی فلسطین و تلگراف های علمای قم طی نطقی در جامعه ملل از حقوق اعراب مسلمان فلسطین حمایت کرد و خواستار حفظ حقوق آنان در برابر هجوم صهیونیست ها گردید و خواستار رفتار عادلانه ای با آنان شد. مفتی و رئیس مجلس اعلای اسلامی فلسطین در نامه ای که به کنسولگری ایران در بیت المقدس نوشت از اقدام دولت ایران در دفاع از حقوق مسلمانان فلسطین تشکر نمود; در ضمن از استمرار مهاجرت یهودیان ایرانی به فلسطین گلایه نمود و از دولت ایران خواست تا اقدامی جدی و عملی در جلوگیری از مهاجرت یهودیان ایرانی به عمل آورد. در مردادماه ۱۳۱۶ ش چند نفر از علمای شیعه ایرانی و عراقی (سید هبه الدین شهرستانی سید محمدمهدی صدر محمدمهدی اصفهانی محمدمهدی خراسانی شیخ راضی آل یاسین) به همراه سه نفر از علمای برجسته اهل سنت عراق (یوسف عطا حبیب العبیدی ابراهیم الراوی) تلگراف اعتراض آمیزی به جامعه ملل و وزارت خارجه انگلستان مخابره نمودند و در آن مراتب اعتراض و عدم رضایت خود را نسبت به تقسیم فلسطین توسط کمیسیون انگلیسی پیل اعلام داشتند و آن را ضربت به قلب اسلام و عرب دانستند. آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی نیز طی یادداشتی برای سفارت ایران در بغداد اظهار امیدواری کرد که دولت ایران در جامعه ملل از همه گونه تلاش برای دستیابی ملت فلسطین به حقوق حقه خویش فروگذار ننماید. آیت الله کاشف الغطا هم در اقدامی همسو با آیت الله اصفهانی طی تلگرامی به ملک غازی (پادشاه عراق) و کمیسر عالی فلسطین از طرح تقسیم فلسطین و مظالم انگلستان در آنجا و نیز فروش اراضی فلسطینی ها به صهیونیست ها به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت که مردم از او فتوای جهاد خواسته اند. @rozaneebefarda ادامه👇
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 3 از 5] روزنامه عربی النهار (چاپ بغداد) گزارش داد که علمای شیعه به ریاست کاشف الغطا در روز ۲۵ خرداد ۱۳۱۷ در تحت قبه حضرت امیر(ع) در نجف اجتماع خواهند نمود و در باب صدور حکم جهاد علیه صهیونیست ها وحامیان آنها مذاکراتی خواهند کرد و حکم مزبور به امضای همه علما صادر خواهد شد. همین روزنامه اضافه کرد که روحانیون شیعه برای بررسی این موضوع از علمای سوریه لبنان اردن مصر یمن امیر نشین های خلیج فارس ترکیه افغانستان و ایران دعوت کرده اند که در این اجلاس حضور یابند. کاشف الغطا سپس خود حکم جهاد را صادر کرد. در بخشی از آن حکم آمده بود: «...ای اسلام وای عرب بلکه برادر وای بشر! وضعیتی که فلسطین سربریده به آن رسیده است به نظر همه آشکار شده و چنانکه گفته ایم باز هم می گوییم که قضیه فلسطین خاص خود فلسطین نبوده. ..ای عرب مسلمانان ای بشر ای مردم! جهاد در فلسطین بر هر انسان واجب شده نه تنها بر عرب و مسلمان. .. این است دعوت و ندای عمومی این جانب که به عرب و اسلام می فرستم. خداگواه است که شصت سال از عمرم می گذرد و اگر بیماری و رنجوری بر استخوان های پوسیده ام حمله نمی آوردند نخستین شخصی بودم که به این دعوت لبیک می گفتم. » او سپس در فتوایی دیگر به تقسیم بندی کشورهای اسلامی می پردازد که باید در این جهاد مقدس ایفای نقش نمایند. به گمان او نخستین کشوری که باید پرچم جهاد را به اهتزار درآورد اردن هاشمی است که روسای آن ادعای سیادت می نمایند. و پس از آن حجاز است که به دلیل پرتوافکنی خورشید اسلام باید قدم در این ر اه بگذارد. آنگاه مصر و سوریه را به دلیل همجواری با فلسطین مسئول شمرده و می افزاید: «می گویند چهارصد میلیون مسلمان در کره زمین موجود است. چطور می شد اگر یک دهم این عده از راه غیرت اقدام نموده برای ادای وظیفه خویش نسبت به فلسطین به یاری مجاهدین آن می شتافتند البته گره فلسطین گشوده می شد و مشکل آن پایان می یافت... به خدا قسم که از مرحله خیلی پرت افتاده ایم و هنوز آنچه را که باید بیان نکرده ایم. .. کنگره ها درباره فلسطین منعقد و مقررات آن تقدیم می شوند و هیئت ها به لندن مسافرت می کنند. با همه اینها قشون انگلیس شکم زنهای آبستن مسلمان را در فلسطین سفره می کند بی گناهان را بی جان و خون های پاک را روان می سازد و با شدت تمام به تبهکاری های بزرگ خود ادامه می دهد و حجاز و اردن هم با چشم و گوش همه چیز را می بینند و می شنوند با وجود این با کمال تفریح رفت و آمد دارند. حتی دو بز آنها از جای خود نجنبید.ای کاش به این هم اکتفا نموده و شر خود را از سر فلسطین کوتاه می کردند و با ستمکاران همراهی نمی نمودند. ولی عموم مسلمانان در گوشه و کنار عالم چیزی که دارند اعتراض هست هیاهو سخنرانی مقاله نویسی شعرگویی و بعضی کمک های مادی بسیار کم که حال قطره آبی بر سنگ را دارد و حال آنکه خیلی از مسلمانان دارای هزاران بلکه میلیونها لیره هستند. آیا هیچ شنیده شد یکی از آنها هزار لیره استرلینگ کمک کرده باشد چنانکه یهودیان که عده شان کمتر و طبعشان پست تر است می کنند.» وی در پایان و با صراحت تمام بزرگترین مشکل و خطر کشورهای مسلمان را که از خطر صهیونیست ها و انگلیس عظیم تر می باشد وجود دولت های دست نشانده مسلمان قلمداد کرد. در بهمن ماه ۱۳۱۸ ش آیت الله کاشف الغطا فتوای تاریخی و انقلابی دیگری صادر کرد. وی در پاسخ استفتای یکی از مسلمانان که نظر او را درباره فروش اراضی فلسطینی به یهودیان و حکم شرعی فروشندگان پرسیده بود اعلام داشت: «... آیا بعد از این همه یقین ندارند که این فروش «اراضی» جنگ با اسلام است آیا کسی شک دارد که این فروش یا همراهی در فروش یا کوشش و دلالی با رضایت این کارها جنگ با خدا و پیغمبر (ص) او و پایمال نمودن دین اسلام است. .. آنها را از دین و حوزه اسلام خارج و جزو کفار بشمارید و در تمام کارها از آنها دوری کرده و با آنها ازدواج ننموده و با آنها معاشرت نکرده و همچنین خرید و فروش و سلام و علیک و رفت و آمد و گفت و شنود با آنها ننموده و به علاوه مرده های آنها را مشایعت نکرده و در قبرستان های مسلمانان هم دفن ننمایید. اسامی آنها را بایستی در تمام جامعه «نوادی» و روزنامه ها و مجله ها به اسم خارج شدگان از دین معرفی کرده و اسم ببرند.» مخالفت سرسخت علمای شیعه ایران و عراق با صهیونیست ها سبب گردید تا رئیس جمعیت ملی یهود فلسطین در مقاله ای که در تاریخ ۱۳۱۴ ۸ ۲۹ ش در روزنامه صهیونیستی «داور» (چاپ تل آویو) آشکارا اعتراف کرد که با وجود سیاست ضد اسلامی و طرفداری از جنبش صهیونیسم رژیم ایران وعاظ و ملاها عامل اصلی نفرت مردم ایران نسبت به یهودیان صهیونیست هستند. @rozaneebefarda ادامه👇
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 4 از 5] بروز جنگ جهانی دوم آهنگ مهاجرت یهودیان جهان را به فلسطین کند نمود. اما پس از پایان جنگ اتحادیه جهانی یهود با طرح کوره های آدم سوزی هیتلر تبلیغات وسیعی به نفع یهودیان جهان به راه انداخت و بر لزوم ایجاد میهن یهودی در سرزمین فلسطین تاکید نمود و امریکا نیز که برنده اصلی و قدرتمند جنگ محسوب می شد حمایت همه جانبه اش را از این اتحادیه اعلام داشت. از این رو پس از جنگ مهاجرت یهودیان به فلسطین شتاب فزاینده ای گرفت و به دنبال آن نزاع و درگیری های خونین میان صهیونیست ها و اعراب فلسطینی شدت یافت. اخبار رویدادهای فلسطین در مطبوعات رسمی کشور کم و بیش انعکاس داشت و مطبوعات مذهبی که از سال ۱۳۲۴ به بعد در کشور چاپ و منتشر شدند حساسیت و توجه ویژه ای به مسائل فلسطین کشمیر و پاکستان نشان می دادند. جو سیاسی کشور عمدتا حول مسائل داخلی بود. احزاب و جمعیت های سیاسی متعددی که از سال ۱۳۲۰ به بعد در کشور پدید آمدند نه تنها حساسیتی به مسائل سیاسی جهان اسلام نداشتند بلکه منافع مبرم ملی نیز تحت الشعاع رقابت های سخت حزبی بود که تا کودتای امریکایی شاه در سال ۱۳۳۲ کماکان ادامه داشت. در طول این سال ها هر از گاه بهائیان در شهرها و روستاها با مسلمانان درگیر می شدند و عده ای از طرفین به قتل می رسیدند و تا مدت ها فکر و توجه علما و روحانیون گروه های اسلامی و توده های مذهبی را به خود معطوف می داشت تا بدانجا که بسیاری از آنان بزرگترین خطر کشور را وجود بهائیان می دانستند. در این اوضاع نابسامان سیاسی آژانس یهود که در ۱۹۴۲ م ۱۳۲۱ ش در ایران تاسیس شده بود پس از پایان جنگ جهانی دوم به همراه سایر دفاتر صهیونیستی به سازماندهی و اعزام یهودیان ایران و کشورهای همجوار به سرزمین فلسطین اقدام کرد و از ۱۳۲۶ ش کلاس های آموزش زبان عبری که در تهران و اغلب شهرهای کشور برای یهودیان ایران و منطقه دایر شده بود به دلیل مهاجرت گروه کثیری از آنان به فلسطین غالبا تعطیل شد. بسیار احتمال دارد که پیدایش و رقابت شدید احزاب سیاسی و جنجال آفرینی مطبوعات و نیز آتش افروزی ها و غائله آفرینی های بهائیان در طول این سال ها به منظور منحرف کردن اذهان مردم ایران از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین و نیز مهاجرت گسترده یهودیان ایرانی به اسرائیل و جلوگیری از حمایت های ملت ایران از کشورهای عربی درگیر جنگ با اسرائیل باشد. بعید نیست یکی از دلایل اصلی بازداشت و تبعیدهای مکرر چند ساله آیت الله کاشانی و شیخ محمد خالصی زاده در طول این سال ها جلوگیری از مبارزات ضد صهیونیستی احتمالی آن دو بوده است. با این وجود مردم هوشیار و انقلابی ایران مراتب همدردی خود را با مسلمانان مظلوم فلسطینی اعلام می داشتند. در آذر ماه ۱۳۲۴ تظاهرات بزرگی در مسجد شاه تهران به نفع مسلمانان فلسطینی و علیه صهیونیست ها تشکیل شد که در مطبوعات منطقه انعکاس یافت. در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ م ۷ آذر ۱۳۲۶ ش مجمع عمومی سازمان ملل رای به تقسیم فلسطین داد که با مخالفت نمایندگان دول عرب و پاکستان مواجه شد. آیت الله کاشانی که به تازگی از تبعیدگاه به کشور بازگشته بود سکوت مرگبار حاکم بر کشور را شکست و طی اعلامیه ای تاریخی رای سازمان ملل را محکوم کرد و نسبت به خطر صهیونیست ها هشدار داد. در این اعلامیه آمده بود: «... معلوم نیست وطن بودن فلسطین برای مهاجرین یهودی آلمانی و روسی و امریکایی و غیره مطابق کدام منطق و قانون است که رای به تقسیم آنها می دهند... تشکیل دولت «صهیونیستی» در آتیه کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه و بلکه تمام دنیا خواهد بود و زیان آن تنها متوجه اعراب فلسطین نمی گردد... بر تمام مسلمین عالم است از هر طریقی که می شود از این ظلم فاحش جلوگیری نموده و رفع این مزاحمت را از مسلمین فلسطین بنمایند.» آیت الله کاشانی به صدور این اعلامیه اکتفا نکرد و علیرغم وجود خفقان مردم مسلمان را دعوت به تظاهرات بزرگی به نفع مردم فلسطین نمود. در روز یکشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۲۶ بیش از ۳۰ ۰۰۰ نفر از مردم تهران به دعوت آیت الله کاشانی در مسجد امام خمینی (مسجد شاه سابق) اجتماع کردند و سپس خطیب شهیر آقای فلسفی به منبر رفت و صهیونیسم را خطر بزرگی برای مسلمانان به ویژه مسلمانان خاورمیانه دانست. وی سپس اعلام داشت که یهودیان ایران تحت حمایت ما هستند و کمترین گزندی نباید به آنان برسد و در پایان از مردم خواست که کمک های نقدی خود را به مسلمانان فلسطین و کشمیر به حسابی که در بانک ملی افتتاح شده است واریز نمایند. همزمان با این تظاهرات گروهی از علمای تهران طی اعلامیه ای همدردی و همراهی خود را به مردم مسلمان فلسطین و اعراب منطقه اعلام کردند. @rozaneebefarda ادامه👇
نقش علمای شیعه در برابر جنبش صهیونیسم و اسرائیل [صفحه 5 از 5] در روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۲۷ و در اثنای جنگ ارتش های عرب و صهیونیست ها به دعوت آیت الله کاشانی اجتماع پرشکوه دیگری در مسجد امام (مسجد شاه سابق) در تهران تشکیل شد و خود نیز سخنرانی کرد. وی ضمن دعوت مسلمانان به رفع اختلافات و دعوت به وحدت کلمه گفت: «... برادران مسلمان ایران باید بکوشند در این هنگام که سخت ترین مصائب بر برادران مسلمان شما رخ داده از آن ها حمایت نمایند و به کمک آنها قیام کنند. تمام مردم ممالک اسلامی هر یک به نوبه خود از کمک مالی و جانی به مردم بی پناه فلسطین از همدردی دریغ ننموده و فداکاری کرده اند. تمام ممالک اسلامی دنیا وطن ماست و ما نیز با تمام قوا جانا و مالا نسبت به سهم خود باید از آنها حمایت کنیم. » در پایان این مراسم قطعنامه ای مبنی بر اظهار همدردی با مسلمانان فلسطینی صادر شد و اعلامیه ای نیز از طرف شهید نواب صفوی رهبر فدائیان اسلام به این شرح صادر گردید: «خون های پاک فدائیان رشید اسلام در حمایت از برادران مسلمان فلسطین می جوشد. پنج هزار نفر از فدائیان رشید اسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازه حرکت سریع به سوی فلسطین را می خواهند و منتظر پاسخ سریع دولت می باشند.» روزنامه عربی النهار (چاپ بغداد) گزارش داد که علمای شیعه به ریاست کاشف الغطا در روز ۲۵ خرداد ۱۳۱۷ در تحت قبه حضرت امیر(ع) در نجف اجتماع خواهند نمود و در باب صدور جهاد علیه صهیونیستها و حامیان آنها مذاکراتی خواهند کرد و حکم مذبور به امضای همه علما صادر خواهد شد. همین روزنامه اضافه کرد که روحانیون شیعه برای بررسی این موضوع از علمای سوریه لبنان مصر یمن امیرنشین های خلیج فارس ترکیه افغانستان و ایران دعوت کرده اند که در این اجلاس حضور یابند مخالفت سرسخت علمای شیعه ایران و عراق; صهیونیست ها سبب گردید تا رئیس جمعیت ملی یهود فلسطین در مقاله ای که در تاریخ ۱۳۱۴ ۸ ۲۹ در روزنامه صهیونیستی «داور» (چاپ تل آویو) آشکارا اعتراف کرد که با وجود سیاست ضد اسلامی و طرفداری از جنبش صهیونیسم رژیم ایران وعاظ و ملاهای عامل اصلی نفرت مردم ایران نسبت به یهودیان و صهیونیست هستند. 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
سالگرد را گرامی میداریم. این شهیدان به شکلی مظلومانه و در نتیجه برخی مسائل که فعلا چندان بازگو نشده، در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به شهادت رسیدند. پرسش‌های فراوانی پیرامون عملکرد ظریف در مورد وقوع این فاجعه وجود دارد که بی‌پاسخ مانده است. @rozaneebefarda