رمزگشایی از توییت هوشمندانه #سیدحسن_نصرالله
🔷سید مقاومت با انتشار تصویر سردار #اسماعیل_قاآنی در کنار رئیس جمهور منتخب #سیدابراهیم_رئیسی، به آیه (۱۲۵ بقره) اشاره میکند:
«وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ...»:
به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم: خانهام را از هرچه رنگوبوی بتپرستی دارد، پاک کنید.»
▫️در این آیهی شریفه، خداوند متعال مأموریتی ویژه به ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) داده است که همانا پاک کردن خانه خدا از وجود شرک و بتپرستی است!
به نظر میرسد این توئیت کنایه از تقویت جبهه مقاومت و مأموریتی الهی در پاکسازی قبله اول مسلمین از وجود منحوس صهیونیستهای دینستیز است. انشالله.
🔹حوادث واقعه نشان میدهد که کیاست مؤمنانه سیدحسن ریشه در مکتب الهی امام خمینی دارد و درود بر مردم هوشیار و حکیم ایران که به درستی به عمق افکار او پی بردهاند و سالهاست فریاد میزنند:
#نواده_روحالله؛ #سیدحسن_نصرالله!
پ.ن:
این حساب کاربری غیررسمی است و تعبیر توئیت منتسب به سیدحسن نصرالله دقیقتر است.
@rozaneebefarda
از جمهوریت رضاخانی تا جمهوری اسلامی
درنگی در تحریف اخیر سروش محلاتی پیرامون دیدگاه امام خمینی در باب جمهوریت
اختصاصی|| #نقد_چهارم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۳]
آقای سروش محلاتی اخیرا بحثی با عنوان «امام خمینی، جمهوریت و ایران امروز» داشته و در آن دو بحث را مطرح نمود. بحث اول وی حول مواجه امام خمینی(ره) با موضوع «جمهوریت» است. وی ادعا دارد امام در سن 23 سالگی با این موضوع مواجه شدهاند و نظری مخالف تمام علما و رجال سیاسی زمان خود داشتهاند. بحث دوم سروشمحلاتی در مورد استدلالهای امام خمینی(ره) بر تایید جمهوریت است. به زعم سروش محلاتی استدلالهای امام خمینی(ره) هر نوع جمهوریتی را حتی اگر اسلامی نباشد، مورد تأیید قرار داهاند! وی نکته اساسی و محوری این بحث را به رسمیت شناختن حق مردم در تعیین سرنوشت خود میداند. درنتیجه حتی جمهوری رضاخانی نیز حکومتی صحیح است و مردم حقّ دارند جمهوری اسلامی یا غیراسلامی را انتخاب نمایند.(دقیقه ۴۷:۳۱) در انتها نیز از این که افکار امام با میدانداری جریان فکری انقلاب در حال آسیب دیدن است، احساس خطر میکند. سخنان سروش محلاتی، نمونه عینی تحریف اندیشههای متعالی امام خمینی(ره) است. در ادامه به بررسی و نقد سخنان وی پرداخته میشود.
1. سروش محلاتی و تحریف دیدگاه امام خمینی درباره جمهوریت در آستانه انتخابات
برای تفسیر دیدگاه امام خمینی(ره) باید تمام کلمات ایشان را ملاحظه نمود و به یک جمله کوتاه که در مقام مقایسهی حکومت از نوع جمهوری و سلطنت است، بسنده ننمود. صرف آوردن عبارتی کوتاه از ایشان و عدم لحاظ دیگر سخنان امام، معنایی جز تحریف عمدی امام ندارد. سروش محلاتی به دنبال آن است که از این جمله امام که در ضمن تعریف از شهید مدرس بیان می شود، این استفاده را ببرد که امام با مطلق جمهوریت موافق است ولو اینکه بر راس آن دیکتاتوری چون رضاخان باشد! متن بیان امام چنین است: «اینها از انسان می ترسند. اینها دیدند که یک مدرس در زمان رضاخان بود نمی گذاشت رضاخان آن وقت که جمهوری درست بکند. مدرس نگذاشت ولو برخلاف مصالح شد و اگر درست شده بود بهتر بود، لکن آن وقت اینها نظر سوء داشتند. یعنی او به سلطنت که نرسیده بود می خواست رئیس جمهور شود و بعدش هم کارهای دیگری بکند و کسی که جلو او را گرفت مدرس بود که نگذاشت این کار عملی شود... و بالاخره هم جانش را از دست داد.»(صحیفه امام، ج 4، ص 201 (30/4/1358))
نکته مهم آن است که این سخنان امام تحلیلی پسینی از اتفاقات بیش از پنجاه سال گذشته است. به دیگر بیان امام خمینی(ره) ضمن تأیید و تمجید شهید مدرس و تعریف از فهم دقیقش از نیات و اهداف جمهوری رضاخانی، در تحلیلی کلی آن هم بعد از گذشت نیم قرن از تاریخ ایران، این برداشت را دارند که چه بسا «جمهوری دیکتاتوری رضاخانی»، در مقایسه و نسبتسنجی با «پادشاهی مطلق رضاخانی» دارای مفسده کمتر و مصالح بیشتری میتوانست باشد. درحقیقت این سخنان صرفا در مقام مقایسه است نه اینکه امام خمینی(ره)، به طور مطلق و بدون هیچ قید و توضیحی، جمهوریت و بهطور خاص جمهوری رضاخانی را تأیید نموده باشند. از منظر فقهیِ امام خمینی تنها «جمهوریت در چارچوب اسلام» مورد تایید دین است، ولی اگر تحقق چنین حکومتی در سال ۱۳۰۳ ممکن نبود، چه بسا جلوگیری از فساد و اصلاح امور در آینده، توسط یک جمهوری غیر دینی، آسانتر از مدل سلطنتی بود، گرچه بعد از مرگ رضاخان، چرا که او به دنبال ریاست جمهوری مادام العمر همانند آتاترک بود. لذا در مقام تزاحم، جمهوریت بر سلطنت ترجیح دارد. نظیر این موضوع، در قضیه مشروطه است که به تصریح مرحوم نائینی در کتاب تنبیه الامه، سلطنت مشروطه موافق حکم اولی اسلام نیست، ولی از باب وجوب کم کردن ظلم و نزدیک شدن به حکومت صحیح اصلی، چارهای از قبول آن نیست. (تنبیه الامه، ص 8، 40، 46 و تفصیل در کتاب الحاکمیه فی الاسلام، ص646) نیز امام خمینی در کتاب ولایت فقیه، ص44 در نفی حکومت جمهوری غیر دینی چنین میفرمایند:
فرق اساسی حکومت اسلامی با حکومتهای مشروطه سلطنتی و جمهوری در همین است... (برنامه ریزی و نه قانون گذاری در عرض تشریع الهی) ایشان از این نوع جملات کم ندارند! امام هرگز جمهوری غیر دینی را تایید نکرده اند.
@rozaneebefarda
از جمهوریت رضاخانی تا جمهوری اسلامی
درنگی در تحریف اخیر سروش محلاتی پیرامون دیدگاه امام خمینی در باب جمهوریت
[صفحه ۲ از ۳]
آقای سروش محلاتی و همفکرانشان معتقدند مردم حق دارند حتی فرد فاسدی همچون پهلوی را به عنوان حاکم انتخاب نمایند و این از نظر اسلامی نیز مورد تایید است. شوربختانه کسی که داعیه دار امام شناسی است چنین مطلب واضح البطلانی را به امام خمینی نیز نسبت می دهند!
روشن است که خاستگاه حقوق از نگاه دینی، خداوند متعال است. اوست که برای انسانها حقوقی را قرار داده است البته اگر شخصی منکر نگاه توحیدی و معتقد به مکتب پوزیتویستی حقوق باشد، چنین اعتقادی نخواهد داشت.
این بحث از منظر امام خمینی طرح شده و محل بحث، حکومتی است که از منظر دینی مورد تایید است. باید دقت نمود که بحث، در آزادی تکوینی مردم نیست؛ از نظر تکوینی خداوند این قدرت را به هر انسان مختاری داده است که مرتکب معصیت، حتی قتل و جنایت شود، ولی از نظر تشریعی او را نهی کرده و چنین حقی به او نداده است! حال آیا میتوان معنای معقولی برای این گزاره یافت که خداوند به مردم حق داده است هر شخصی حتی فاسدترینها را به عنوان حاکم خود انتخاب کنند؟
البته حق مردم در انتخاب بالاترین مقام کشور مورد تایید قانون اساسی است. امام خمینی (ره) و بزرگان انقلاب که به شکل صحیح نظریه ولایت فقیه را تقریر نمودهاند، اذعان میکنند امام معصوم، فقهای جامع شرایط را برای به دست گرفتن مجاری امور در دوران غیبت به مردم معرفی نمودهاند و تطبیق چنین فقیهی بر یکی از فقهای موجود به عهده مردم است و حکومت باید این حق مردم را به رسمیت بشناسد. اینکه مردم حق دارند چنین شخصی را به عنوان حاکم انتخاب نمایند، مورد انکار کدام فقیه است؟
بنابراین سروش محلاتی از یک جمله کوتاه امام و اینکه فرمودند (مردم حق دارند تنها برای خودشان حاکم انتخاب کنند نه نسل های آتی) مطالب نادرستی که خود میپسندد را به امام نسبت داده است.
2. آیا امام خمینی(ره) در سن ۲۳ سالگی نظری مخالف همه فقها و رجال سیاسی داشته اند؟
سروش محلاتی در بحث اخیر خود در خصوص جمهوریت، مدعی است که امام خمینی در سن ۲۳ سالگی(در قضیه تلاش رضاخان برای تاسیس جمهوریت) با این موضوع مواجه شدند و در حالی که همه علما و رجال سیاسی مخالف جمهوریت رضاخانی بودند، امام مصلحت کشور را در جمهوری میدیدند و لو در رأس آن رضاخان باشد.(دقیقه ۵۰:۵۰)
سروش محلاتی میگوید:
«در برابر قاطبه علما و بزرگان یکی استاد بزرگوارشان مرحوم شیخ عبدالکریم حائری و دو تن از مراجع بزرگ آن عصر سید ابوالحسن اصفهانی و آیت الله نائینی و بعد جبهه بزرگ مبارزه با استبداد که رهبرش مدرس است، در قبال همه اینها این طلبه جوان ۲۴-۲۵ ساله اعتقاد دیگری دارد. چنان جمهوریت برای امام خمینی اهمیت دارد که در آن سنّ و سال که آغاز فعالیت فکری و سیاسی حضرت امام تلقی میشود میگوید ای کاش جمهوری رضاخانی تحقق پیدا میکرد...»(دقیقه ۳۳)
واقعیت آن است که این نسبت به امام خمینی صحیح نیست. آقای محلاتی چطور از سخن امام در سال ۱۳۵۸ که: اگر جمهوری در سال ۱۳۰۳ تشکیل شده بود در مقایسه با سلطنت و فجایعی که بعدا رخ داد بهتر بود، برداشت کردهاند ايشان در همان سال و در سن ۲۳ سالگي چنين نظري داشت اند؟!
این تحلیل پسینی از یک واقعه تاریخی است و لزوما به این معنا نیست که امام خمینی(ره) در همان زمان هم این فکر را داشته اند. اساسا در آن سال هنوز معلوم نبود كه بعد از منتفی شدن جمهوري رضاخاني، سلطنت وی مطرح خواهد شد، تا علما اهمّ و مهمّ كرده و در تزاحم اين سلطنت یا جمهوریت رضاخانی يكي را ترجيح دهند. مسالهاي كه در سال 1358 مبتنی بر تجربه ای تاریخی و تحلیلی پسینی امکان پذیر بود.
محلاتی اذعان دارد که علما با قدرت يافتن رضاخان مشكل داشتند نه جمهوريت؛ لذا طبعا علما سلطنت او را نيز نميپذيرفتند! اساسا در آن فضاي پر فتنه و ابهام، صحنه آنچنان روشن نبود که کسی بتواند با اطمینان جمهوری رضاخانی را نسبت به وقایع سیاه و پرخسارتی که قرار بود در آینده واقع شود، ترجیح دهد.
اگر هر عالم و فقیهی به این نتیجه میرسید که مبارزه و اصلاح امور و لو بعد از مرگ رضاشاه به عنوان رئیس جمهور مادام العمر نزدیکتر و سادهتر است، بی تردید با توجه به اصول فقهی آن را تجویز مینمود. از این رو تحلیل امام خمینی یک تحلیل پسینی است که بعد از گذشت ۵۴ سال شکل گرفته است و به همین جهت هرگز نمیتوان نظر امام خمینی را در آن سالها در برابر نظر آیات حائری و اصفهانی و نائینی دانست، آنطور که در سخنان آقای محلاتی بیان شده است.
طرح موضوع جمهوریت در ایام انتخابات بیجهت با اغراض سیاسی نیست؛
آیا #سکولارهای_حوزوی و طرفداران #دولت ناکارامد #اعتدال با قرار گرفتن در معرض شکست سیاسی در پی انتقام از نظام برآمده و به طرح چنین مباحث تحریفآمیزی میپردازند!؟
@rozaneebefarda
از جمهوریت رضاخانی تا جمهوری اسلامی
درنگی در تحریف اخیر سروش محلاتی پیرامون دیدگاه امام خمینی در باب جمهوریت
[صفحه ۳ از ۳]
3.ژست دفاع از جمهوریت همراه با توهین به امام خمینی!
در بحث اخیر آقای سروش محلاتی راجع به نگاه امام خمینی به جمهوریت، به ظاهر با تلاش ایشان برای دفاع از حق مردم مواجه هستیم. اما آیا حقیقتا مایه گذاشتن جریان اصلاح طلب و اعتدال، از امام خمینی همراه با اعتقاد است یا دست کم بعضا با انگیزههای سیاسی، غیر صادقانه و قدرت طلبانه رو به هستیم؟
اگر نیش و کنایههای آقای سروش محلاتی و مخاطبان اصلی ایشان که رسانه های کاسب ترس و شیفتگان فرهنگ و ظواهر غرب هستند، را بشناسیم، از برخی سخنان، اغراض دیگری استشمام میکنیم.
سروش محلاتی در روز ۴دی۹۹ در کانال تلگرامش مینویسد در دنیای مسیحیت، خدا انگاری مسیح، به کلیسا داده شد و کلیسا حلول خداوند را به خود تطبیق داد و خود را فرمانروای مفترض الطاعه معرفی کرد و در دنیای اسلام هم چنین اتفاقی افتاد(به نقل از علامه طباطبایی) سپس ادعا میکند باید علائم عبودیت را در جامعه شناسایی کرد.
اگر زجر و شکنجه، سختی زندگی، ذلت و تحقیر شخصیت، اضطرار و درماندگی و محرومیت از دفاع همچون جامعه ای که فراعنه بر آن حکومت میکردند در جامعه دیده شود، یعنی حاکم مردم را به بردگی کشیده و همچون فرعون خود را خدا انگاشته و بعد با اشاره به برخی منازعات سیاسی روز میگوید انسانهای سلطهگر میخواهند حتی فراتر از خدا باشند چون خداوند نخواسته همه را هدایت کند، اما این مدعیان میخواهند همه انسانها را به سعادت موهوم خود برسانند و گیتی را یکپارچه هدایت کنند!(خلط اراده تکوینی و تشریعی خداوند)
این سخنان موضوع دیگری را تداعی میکند که در آن آقای سروش محلاتی، نظر امام خمینی را به چالش کشیده است. امام فرمودهاند: ما اگر بتوانیم مکلّفیم با کفر و ظلم در همه جهان مقابله کنیم.
محلاتی میگوید ما اکنون در شرایطی هستیم که آن وظایف، تکالیفها و آرمانها برعهده ما نیست، وقتی شرایط فراهم شد و حضرت ظهور کرد، تکالیف هم تغییر پیدا میکند.(https://fa.shafaqna.com/news/171369/)
(برای نقد؛ تاریخ الغیبه الکبری،ج2،ص359)
البته ایشان دم از امام میزند و میگوید برای شناخت امام به رسانه های رسمی اکتفاء نکنید و در مقام ستایش امام مدعی است، فقه بعد از ایشان در روندی نزولی است و علت آن را کمرنگ شدن نقش مردم در مشروعیت حکومت برمیشمارد.(نقد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/662)
او و همفکرانش از ولایت فقیه با تفسیر مشهور، اینطور تعبیر میکنند که باید ولی فقیه را مفترضالطاعه و نقش مردم را صرفا اطاعت دانست(با تعبیری که درباره خداانگاری کرد مقایسه نمایید) گرچه این ملاک درباره معصوم(ع) هم میآید و نزدیکان فکری وی همچون مهدی حائری و کدیور، قائل به آنند، لذا حکومت معصوم را هم امری زمینی و خارج از ما انزل الله میپندارند!!
پرسش آنکه اگر مردم برای رسیدن به آرمان های بلند خود و به امید پیروزی و رفاه بیشتر خود و نسلشان، مقاومت کنند و سختی و زجر را (به تعبیر شما) تحمل نمایند، بردگی است، چرا این را درباره شرایط سخت دهه شصت نمیگویید؟!
حامیان و تئوریسینهای #خردهجریاناعتدال، با آنکه با تمام قوا علیه جریان انقلابی و فرزندان فکری امام خمینی فعالیت میکنند و از تندگویی و تحریف هم ابا ندارند، اما در عین حال زبان به تمجید و ستایش امام خمینی میگشایند و اغلب از نقد صریح و طعن مستقیم ابا دارند.
آیا محلاتی فراموش کرده که قبلا این دیدگاه که مکلفیم همه انسانها را به حقّ هدایت کنیم را به امام نسبت داده و ردّ کرده بود؟
چگونه چنین مطلب موهنی را به قائلان آن نسبت میدهد؟ آیا معاذ الله، امام خمینی ادعای خدایی داشت و مردم را به بردگی کشید؟
شاید بجای پاسخ، این روايت بیمناسبت نیست.
امام صادق(ع) در روایتی با توسعه مفهوم ناصبي فرمودند:
لَيْسَ النَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ لِأَنَّكَ لَا تَجِدُ أَحَداً يَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَكِنَّ النَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَكُمْ وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّكُمْ تَتَوَلَّوْنَا أَوْ تَتَبَرَّءُونَ مِنْ أَعْدَائِنَا...(معاني الأخبار،ص365)
«ناصبی کسی نیست که (صرفا) با ما اهل بیت دشمنی کند، زیرا کسی را نمی یابی که بگوید من از محمد و آل محمد تنفر دارم! لکن ناصبی کسی است که با شما شیعیان دشمنی می کند در حالی که می داند شما ولایت ما را دارید یا از دشمنان ما برائت می جویید.»
به نظر میرسد در زمانه ما نیز برخی قلم بدستان که توانایی مواجهه مستقیم با اندیشه و سیره امام خمینی را ندارند، با کاربست روشهای پیچیده ژورنالیستی به تقابل با آن حقیقت عالمگیر روی آوردهاند!
آنگونه که خود را داعیهدار امام معرفی میکنند و همزمان به تحریف افکار و اندیشههای متعالی ایشان همت گماشتهاند!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد ولینعمتمان حضرت امام رضا علیه السلام را به عموم مخاطبان ارجمند، پیشاپیش تبریک عرض میکنیم.
@rozaneebefarda
روزنه
یک نکته مهم انتخاباتی جریان غربگرا از #فتنه۸۸ به این سو همواره با اشکال مختلف به دنبال #انتقام_س
مجلس اخلال در انتخاب را بررسی خواهد کرد
🔹رئیس مجلس: روز جمعه یک بار در نوبت صبح و آغاز رأیگیری و یک نوبت در نیمه روز قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دو اشکال جدی در فرآیند رأی گیری ایجاد شد.
🔸قالیباف به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که به این موضوع رسیدگی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.
@rozaneebefarda
آقای عراقچی، قلّاب نگیرید، تضمین بگیرید!
محمد ایمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آقای عراقچی دیروز گفت "بدون #تضمین امریکا، توافقی صورت نمیگیرد. یکی از مباحث ما در مذاکرات، ایجاد اطمینان نسبت به عدم تکرار اقدام امریکا در ترک برجام است. ما برای بازگشت به برجام، نیازمند تضمین هستیم".
♦️سه هفته دیگر، ششمین سالگرد برجام است. توافقی نامتوازن، و فاقد ضمانت و مکانیسم شکایت معتبر برای ایران. روزگاری که آقای ظریف، صاحب نظران منتقد را دست می انداخت و با اطمینان می گفت "آمریکا از برجام خارج نمی شود"، آقای عراقچی سخنی گفت که تیتر روزنامه شرق شد: "امضای کری تضمین است"!
🔹تب اطمینان به شیطان بزرگ چنان تند بود که وقتی آمریکا آذر 92، توافق موقت ژنو را نقض کرد، مرحوم #هاشمی در مصلای کرمان به مردم گفت:
"وزیر خارجه امریکا با اعتراف به خلف وعده، قول داده واشنگتن جبران کند. وقتی او به آقای ظریف می گوید خُلف وعده خود را جبران می کنیم و مذاکرات باید ادامه یابد؛ یعنی عزم قدرت های غربی برای گفت و گوهای دوستانه جدی است. تغییر رویکرد غرب، به خاطر هوشیاری مردم در انتخابات است که دنیا را مجبور کرد با ایران در فضای برابر مذاکره کند".
🔹شیدایی چنان بود که در برابر تحریم های پیاپی دولت اوباما تغافل شد. آقای روحانی حتی 27 دی 95 گفت «برجام، توافق دوجانبه نیست که ترامپ بگوید خوشم میآید یا بدم میآید». اما به فاصله یکی دو ساعت، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در دولت اوباما پاسخ داد:
"ما برای آینده توافق در دولت بعدی #تضمین ندادهایم. اوباما بارها گفته که این دولت در خصوص آنچه دولت بعد میکند، هیچ تضمینی نداده است. دولت بعدی بر اساس اینکه چه چیزی را در راستای منافع ملی تشخیص میدهد، تصمیم مقتضی را در قبال توافق خواهد گرفت"!
🔹حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی و آموزگار او در گفتن "هم چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد و هم چرخ اقتصاد" بود. اما کار که از کار گذشت، شهریور 96 نوشت: "برجام اصلا خیانت نبود، صرفا خریّت بود! امثال ما نیز بیغیرتی کردند، وقتی قبل از تصویب برجام، نقدهای شان را علنی نکردند".
♦️روحانی چنان مایه عبرت جهانیان شد که گفت"داستان مضحکی اتفاق افتاده؛... آمریکا با زبان و عمل میگوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا می گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد".
🔹شش سال از امضای برجام گذشته و وزارت خارجه، این بار به اصرار رهبری، شورای عالی امنیت ملی و مجلس، از آمریکا "تضمین معتبر" مطالبه می کند. با این وجود، روحانی چند ماه است بدون احترام به عبرت و عقلانیت جمعی، و بدون گرفتن تضمین، ادعا می کند "توافق تمام شده است"!
♦️آنچه آمریکا می خواهد این است که قبل از پایان روحانی، به برجام برگردد و از مکانیسم ماشه آن علیه ایران استفاده کند، بدون این که تحریم های اصلی را لغو کند و تضمین معتبر بدهد. دولت بایدن شش ماه فرصت داشت و جبران نکرد. حالا هم فقط به آخرین قلاب گرفتن روحانی امید بسته است!
@rozaneebefarda
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تقدیر از حضور شکوهمند و حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمالله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران
نمایش عظیم حضور پرشور و آگاهانه شما در 28 خرداد 1400، یکبار دیگر بصیرت و روشنبینی ملت سرافراز ایران را آشکار کرد و میدان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندورهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به یک حماسه بزرگ تبدیل نمود.
امتیاز ویژه این دوره از انتخابات و حضور هوشمندانه مردم در آن، این بود که جامعه ما در موج عظیمی از تبلیغات سوء و شبهه افکنیهای پیچیده به سر میبرد و برخی تلخکامیها از مشکلات اقتصادی و وضعیت شیوع کرونا، آسیبهای جدی به فضای ذهنی مردم وارد کرده بود؛ اما نصرت و قدرت الهی که دلهای مردم به دست اوست بار دیگر شامل حال ملت فهیم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.
بدخواهان و دشمنان کینهتوز نظام اسلامی بدانند پیوند مردم و انقلاب اسلامی پیوندی عمیق و ناگسستنی است و این ملت تا آخرین نفس در میدان مجاهدت نقشآفرینی میکند.
زبان در بیان تشکر از شما مردم مؤمن و انقلابی در پیشگاه خداوند متعال، قاصر و الکن است اما این سعی عظیم در درگاهالهی مشکور و مأجور بوده و انشاءالله مایه نزول رحمت و برکات الهی خواهد بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک پیروزی به همه منتخبان ملّت به ویژه حضرت حجتالاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی(زید عزه) در جلب اعتماد مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور، در راستای تواصی بهحق و تذکر اعلام میدارد:
امید است همه منتخبان به ویژه دولت با تمام قدرت و در نهایت ارادت و قدردانی از مردم نسبت به تکریم آنان همت گماشته و وعدههای دادهشده و امیدهای برانگیختهشده را محقق گردانند.
امروز این مسئولیت خطیر و این فرصت خدمت، امانتی از سوی شهیدان و مؤمنین به اسلام و انقلاب در دستان منتخبان ملت است. امید داریم تحت توجهات حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایتهای حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) و براساس منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مستظهر به تأییدات الهی و در توفیق خدمت مستدام و استوار باشند.
از همهی دستاندرکاران برگزاری انتخابات و نیز از همهی کسانی که در تحقق این مشارکت حماسی تلاش داشتهاند بهویژه مراجع معظّم تقلید «دامت برکاتهم» و نهادهای مسؤول، علمای اعلام و نخبگان جامعه صمیمانه تشکر و قدردانی مینماییم و از خداوند متعال عزّت اسلام و سربلندی و بهروزی ملّت بزرگ ایران را مسئلت داریم.
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@rozaneebefarda
جابجایی مرزهای استدلال سیاسی توسط شیخ اعتدالی رادیکال!
🔶حاشیه روزنه
اگر افراطگرایی در این کشور مصداقی داشته باشد، آن سران #فتنه_سبز هستند که دستشان توسط ملت بصیر ایران از دستاندازی غیرقانونی به قدرت قطع شد و البته بار دیگر از آستین تزویر درآمد و الحمدلله دگر بار قطع شد!
همه ملت ایران به هر کسی که رأی داده باشند، محترماند و رئیسجمهور منتخب نیز شرعا و قانونا مکلف به خدمترسانی به همه مردم ایران است.
شما اما باید به واسطه طرفداری از خط سازش و تسلیمطلبی که جز خسارت محض چیزی نتیجه نداده، به ملت ایران پاسخگو باشید.
شما چند نفر سیاستمدار مدعی ورشکسته منظور است نه مردم.
همه مردم ایران یکصدا به غربگرایان نه گفتند؛ چه حاضران پای صندوق و چه آنها که به واسطه کارشکنی و ناکارآمدی برجامیان عاشق آمریکا، دلزده بودند!
مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ به زبانهای مختلف به #سازشکاری و تسلیمطلبی و ترس از دشمن و کاهلی و کمکاری و کوتهنظری، #نه_گفتند!
نعل وارونه و فرافکنی جواب نمیدهد، توبه و جبران لازم است!
@rozaneebefarda
وقتی ژورنالیستهای مروج تسلیمطلبی و سازش با آمریکا، نگران نفوذ میشوند!
🔶حاشیه روزنه
نفوذ آن است که کرسی تفسیر و ترویج آرا و اندیشههای امام را عدهای از نااهلان و نامحرمان #غصب کنند و بجای حریمداری به حرمبانی مشغول شوند و باند قائممقام معزول را بالانشین مجموعه منتسب به امام نمایند!
نفوذ آنست که امام آزادیخواهان و استکبارستیزان عالم را موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بنمایانند و بین جمهوریت و اسلامیت از یک سو و بین جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی از دیگر سو، دوگانه کاذب درست کنند!
نفوذ آنست که دو نفس ذکیه را به دروغ در مقابل هم معرفی کنند و چنین القا کنند که مشی و مرام مرجع اعلای نجف در تقابل با ولی فقیه و جمهوری اسلامی است!
نفوذی آنست که در ذیل پرچم امام مخفی شود ولی به یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام، بزرگانی همچون آیتالله یزدی و علامه مصباح اهانت کند. نفوذی آنست که در یک دست پرچم انقلابیگری و در دستی دیگر پرچم سازش و تسلیم بلند کرده باشد!
نفوذی آنست که نان امام را میخورد ولی سینهچاک منتظریست!
نفوذی را هرچه بنامیم، باز هم حق مطلب ادا نمیشود، نفوذی نفوذی ست!
آری! اینچنین است برادر....
@rozaneebefarda