eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کشف حجاب عامدانه در خانه هنرمندان ایران در تهران !!! 🔹 اگه دیدید وزیر ارشاد فردا مصاحبه کرد و گفت چیز مهمی نیست و طوفان اومده بود و روسری ها رو باد برده اصلا تعجب نکنید. 🔹 ما هنوز نمیدونیم دادستانی دستور برخورد با کشف حجاب ها رو برای کجا صادر کرده که اینقدر علنی و راحت کشف حجاب می کنند و کسی هم برخورد نمیکنه؟! 🔹پ ن👇 پیشنهاد می کنم بجای برخورد با زنان کشف حجاب کرده ، نامردهای هیز جلسه را تنبیه کنید. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
عملیات بزرگ غیورمردان جبهه مقاومت در دل سرزمین‌های اشغالی مبارک باد این عملیات کم‌نظیر موجب به درک واصل شدن تعداد زیادی از صهیونیست‌ها شده است الحمدلله رب العالمین @rozaneebefarda
مناظره خانم‌ها ابتکار و خزعلی نکات زیادی را روشن کرد؛ از ترک فعل‌های مدعیان غربگرای مدافع حقوق زن تا خدمات دولت فعلی در عرصه حقوق زن اما لابلای بحث‌ها دو نکته مهم وجود داشت؛ ۱. تلاش مرموزانه ابتکار برای سیاسی‌بازی و ارسال پالس دفاع از جریان‌های مخالف نظام از جمله دفاع از دستگیر شدگان حوادث اخیر ۲. اعتراف گرفتن از خزعلی مبنی بر اینکه (با برخی اصلاحات) در دولت فعلی اجرا می‌شود(!!!) امیدواریم این اخبار تلخ درست نباشد..... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای در دولت فعلی از زبان معاون زنان رئیس‌جمهور 🔸حاشیه روزنه مشکل اساسی سند منحوس ۲۰۳۰ آن بود که برنامه بیگانگان برای مقوله خطیر تربیت و آموزش در ایران، اجرا شود آنگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی قبلا تصریح کردند، مشکل کار صرفا مغایرت با برخی مبانی و احکام دینی نیست، سند ۲۰۳۰ با در تعارض است!!! @rozaneebefarda
سند منحوس ۲۰۳۰ در نگاه مقام معظم رهبری مسئله‌ی «استقلال» هم که من گفتم، خیلی مهم است. حالا همین مسئله‌ی ۲۰۳۰ -این قضیّه‌ی سند ۲۰۳۰- از همین قبیل است؛ این مسئله‌ی استقلال است. حالا بعضی‌ها می‌آیند میگویند آقا، مثلاً فرض کنیم ما تحفّظ داده‌ایم یا گفته‌ایم فلان‌چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر اینها نیست. فرض کنیم در این سند، هیچ‌چیز واضح بیّنی هم که مخالف با اسلام باشد وجود نداشته باشد -که البتّه وجود دارد؛ آنهایی که خیال میکنند ما گزارش درست نگرفته‌ایم؛ نه، گزارشهای ما گزارشهای درستی است- حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود؛ حرف من این است. شما میگویید این مثلاً فرض کنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا یک ملّت بزرگند. نظام آموزشی ما را چهار نفر در یونسکو یا سازمان ملل یا فلان‌جا بنشینند بنویسند؟ چرا؟ این همان مسئله‌ی استقلال است. استقلال ابعادش تا اینجاها است. برای مشاهده بیانات در سایت: https://khl.ink/f/36775 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱بازسازی انقلابی فرهنگ با اجرای سند ٢٠٣٠؟ وزیر فرهنگ و ارشاد در ابتدای تصدی‌گری فیلم یک عنصر ضدملی را به جشنواره‌ای بین‌المللی ارسال می‌کند و می‌گوید به روال طی شده در این مورد احترام می‌گذاریم. همین فرد در صفحه شخصی‌اش کتاب پر تحریف «رضانام تا رضاخان» را ترویج می‌کند و عالی‌ترین جایزه کتاب جمهوری اسلامی را به‌پایش می‌ریزد. حرف‌های خلاف موازین وزیر گردشگری، که باز هم یک وزارت فرهنگی است، هم که این روزها نُقل محافل است و این حرف‌ها هنوز هضم نشده عنصر دولتی دیگری در تلوزیون ظاهر می‌شود و سخن از اجرای سند منحوس ٢٠٣٠ می‌کند و همان بهانه‌های دولت قبل (اجرا به شرط تحفظ) را تکرار می‌کند. بگذریم از ادامه روند برجام که یکی از مخرب‌ترین اقدامات دولت در ساحت «فرهنگ سیاسی» است و ادامه پروژه عادی‌سازی روابط با آمریکاست. همه این اتفاقات تلخ فرهنگی در حالی است که مدت کوتاهی پیش از این مقام معظم رهبری فرمان بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را صادر کردند. دولت جناب رئیسی باید پاسخ دهد که آیا با امثال ضرغامی و با فعالیت‌های دوگانه جناب اسماعیلی و شعار رفع فیلتر از اینستا و کلاب هاوس و البته اجرا به‌شرط تحفظ سند ٢٠٣٠ می‌خواهند ساختار فرهنگی کشور را بازسازی انقلابی کنند؟! افزونه: منتظر واکنش دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ادعای اجرای سند استعمارفرهنگی ٢٠٣٠ در دولت جناب رئیسی هستیم. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
توضیحات پسینی معاون امور زنان رییس جمهور در مورد اجرای سند ۲۰۳۰: مخالفت جمهوری اسلامی ایران با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ همچنان پا برجاست. @rozaneebefarda
مصاحبه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با شبکه دوم تلویزیون درباره خاطرات دوران مبارزات انقلاب اسلامی-سال1363 صفحه نخست 🔹 خبرنگار: جناب آقاى خامنه‌اى شما در طول مبارزات خودتان قطعاً خاطرات بسیارى را دارید، از آن روزهایى که در تشریف داشتید در بودید که مسجد کرامت خود نقطه‌اى براى حرکت بود در مشهد و همچنین در طول تاریخ مبارزات و تظاهرات مردمى و همچنین در روز ۲۲ بهمن. اولین سؤال و مطلبى که مى‌خواستم خدمت‌تان بگویم این است که اگر از آن روزها، روزهاى پر التهاب مشهد و یا تظاهرات خاطره‌اى به نظرتان مى‌رسد بفرمایید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🔹خیلى سؤال دشوارى است براى من و این بدان علت است که من از سال ۱۳۴۳ رفتم مشهد یعنى از قم برگشتم مشهد و در مشهد سکونت اختیار کردم تا سال ۱۳۵۷ که از مشهد خارج شدم. غیر از مدت‌هایى که حالا در بازداشت و یا تبعید و این‌ها مثلاً بودم بقیه اوقات را در مشهد گذراندم و تمام این دوران لبالب از خاطره‌هاى دوران انقلاب است براى من، یعنى شاید کمتر زمانى از آن) مدت ۱۳، ۱۴ ساله‌ى اقامت من در مشهد را مى‌شود در ذهنم جستجو کنم و پیدا کنم که در او یک نشانى و ردپایى از مسائل انقلاب نباشد. 🔸البته مى‌دانید انقلاب در دوره‌هاى مختلف یک حرکت را در حقیقت تعقیب مى‌کرد و این حرکت در زندگى ما و وضع ما در این ۱۳، ۱۴ سال هم همین‌طور مشهود بود یعنى من وقتى نگاه مى‌کنم مثلاً فرض کنید سال ۱۳۴۳ که رفتم مشهد براى سکونت را در نظر مى‌گیرم، یا قبل از آن، سال ۴۱ که شروع مبارزات بود و بعد ۴۲ که اوج اشتعال مبارزه بود در اول کار و زندان‌هایى که بازداشت‌هایى که مثلاً آن وقت‌ها مى‌شد و این‌ها و بعد که در رابطه با قم بود همه این‌ها یعنى در سال ۴۱ و ۴۲ من طلبه قم بودم، اگر مشهد مى‌آمدم در رابطه‌ى با قم کار داشتم و همچنین سال ۴۳. در این دوران مبارزه را و وضع خودم را در این مبارزه یک‌جور مى‌بینم بعد سال ۴۶، ۴۷، ۴۸ یک جور است، سال ۴۹ - ۵۰ یک‌جور است، از ۵۰ به بعد تا ۵۴ مثلاً، ۵۴ - ۵۵ یک‌جور است و ۵۵ و ۵۶ و ۵۷ هم باز یک‌جور است یعنى این‌ها یک تاریخى را تشکیل مى‌دهند یعنى یک سیرى را، یک مسیرى، یک روندى را به اصطلاح نشان مى‌دهند به انسان که یک جریانى است، به قول آن‌هایى که دلشان مى‌خواهد لغت فرنگى یک پروسه‌اى است که از اول تا آخر آدم نگاه مى‌کند، کاملاً مشخص است مراحلش چیه، از کجا شروع شده، چه جورى یک دوره به یک دوره تبدیل شده، آن روز ما نمى‌فهمیدیم حالا که داریم به پشت سرمان نگاه مى‌کنیم مى‌بینیم که داستان‌ها بوده هر کدامش هم یک خاطره‌اى دارد که خیلى مشکل است که انسان از بین این همه خاطره گوناگون و بعضى تلخ و بعضى شیرین در حین وقوع که البته الان همش شیرین است یعنى هر چه من نگاه مى‌کنم آن شدت‌ها و تلخی‌ها هم همه در کام من شیرین مى‌آید و اگر غیر از آن گذرانده بودم زندگى را، یقیناً براى من مایه تأسف بود و آن روز تلخ و شیرین و این‌ها همه جور آمیخته بود. :👇 صفحه دوم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5473 صفحه سوم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5474 صفحه چهارم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5475 صفحه پنجم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5476 صفحه ششم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5477 صفحه هفتم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5478 صفحه هشتم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5479 صفحه نهم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5480 صفحه دهم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/5481 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔻شکایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت انقلابی از رائفی پور به دلیل توهین به هنرمندان! 🔹یک سوال از وزیر فرهنگ: احیانا قصد شکایت از هنرمندان شایعه پراکن و همسو با جنبش دین ستیز فواحش را ندارید؟! هنرمندان ملاعبه جنسی کننده در ملاعام چه؟! هنرمندان اهانت کننده به مدافع حرم قطع نخایی چه؟! هنرمندان کشف حجاب کننده در خانه هنرمندان چه؟! ⚠️بار دیگر ثابت شد هر چه‌قدر انقلابی ها بخواهند با صورتی بازی، برای سلبریتی ها خودشیرینی کنند، باز هم توسط آن‌ جماعت پس زده خواهند شد ... ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
کارنامه برخی سخنرانان مشهور مکلا در جای خود قابل بحث و بررسی است و در کنار خدمات‌شان، حتما برخی اشتباهات مبنایی و بنایی و تطبیقی آنان باید نقد شود(کما اینکه در مورد سیلیبریتی‌های معمم هم وضع همین است) اما سؤال اینجاست که چرا متولیان فرهنگی و مدیران ارشد دولتی با توجه به فعلی ، همچنان مشغول ارسال پالس‌های انفعالی هستند؟! مضاف بر این پرسش این است که آیا تا کنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت انقلابی از این سنخ اقدامات کوبنده و قاطع در مقابل برخی هنرمندان وطن‌فروش، بیگانه‌پرست، اهانت‌کننده به مقدسات دینی و ساحت مقدس رهبری، از خود بروز داده است؟! اگر نه، چرا؟! @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتاب تحریف‌آمیز هدایت‌‌الله بهبودی در برنامه جهان‌آرا؟! برنامه جهان‌آرا شبکه افق (8بهمن1401) با حضور دو مهمان، مهدی سلیمانی و میثم نیلی، اجرا شد. در این برنامه کتاب تحریف‌آمیز «رضانام تا رضاخان» به‌عنوان یکی از آثار برتر در حوزه تاریخ معاصر معرفی گردید(!!!) کتاب مزبور برنده جایزه شهید اندرزگو نیز شده است. جشنواره‌ای که با اهدافی مقدس و برای پوشش دادن خلأهای کتاب سال و مقابله با تحریف تاریخ انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 🔸جناب آقای نیلی (مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی) پیرامون جایزه شهید اندرزگو گفت: «...جایزه شهید اندرزگو ناظر به یک خلأ واقعی بود..آنچه انگیزه اصلی ما شد فرمایشی بود که ما از آقا در سال93 شنیدیم و آنچه ما را یکمقدار بیدار و حساس کرد و در سامانه کارشناسی و گزارش‌ها به آن حساس شدیم اتفاقی بود که در صحبت‌های آقا دیدیم و شنیدیم که فرمودند این‌ها دارند تاریخ را عوض می‌کنند و روایت را وارونه ارائه می‌کنند و بجنبید و ما باید در عرصه خودمان حرکت می‌کردیم... آنچه بعدا در فرمایش آقا آمد که می‌خواهند تحریف کنند تاریخ ایران را و روایت وارونه و مغلوط را به ملت ایران ارائه دهند تلاش شد یک حرکت روبه جلوی ایجابی به خصوص در توده جامعه [انجام دهیم]... خوشبختانه در طول این دو مرحله جایزه [اندرزگو] برگزار شده هر دوره بیش از قبل بوده» 🔸جای تعجب دارد که دومین جایزه شهید اندرزگو به اثری داده می‌شود که تحریف تاریخ و وارونه‌نمایی حقیقت، ویژگی اصلی آن است! با اذعان به خدمات و مجمع و برادر نیلی، در ادامه به برخی «رضانام تا رضاخان» می‌پردازیم. @rozaneebefarda
ماجرای معرفی کتاب تحریف‌آمیز «رضانام تا رضاخان» در برنامه «جهان‌آرا» [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 برنامه جهان‌آرا با اجرای آقای ثابتی در تاریخ 8بهمن1401 به معرفی 30 عنوان کتاب تاریخی و داستانی در رابطه با انقلاب اسلامی پرداخت و با تأسف فراوان نام کتاب «رضانام تا رضاخان» نیز در میان این کتب برگزیده(!!) مشاهده شد. فیلم مربوطه را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/12194 کتاب مزبور نوشته آقای هدایت‌الله بهبودی است و مانند برخی دیگر از آثار وی از جمله کتاب الف‌لام‌ خمینی، حاوی تحریفات فراوانی است که مهم‌ترین آن تطهیر وثوق‌الدوله خائن و وجهه‌بخشی به قرارداد ننگین و استعماری 1919 است. فارغ از اصل ترویج رضانام، که در حقیقت مصداق ترویج مطالب تحریف‌آمیز محسوب می‌شود، تعریف ارائه شده از کتاب نیز با معیارهای فنی معرفی تخصصی کتاب فاصله داشت. فردی به نام سلیمانی که معرفی کتاب‌ها را برعهده داشت، در معرفی کتاب مزبور چنین ابراز داشت: «کتاب رضانام تا رضاخان کتابی که زندگی رضای پهلوی یا همان رضاشاه پهلوی را روایت کرده...در این کتاب مفصلا توضیح داده شده که اصلا رضاپهلوی از کجا سردرآورد به کجا رسید» این در حالی است که «رضانام تا رضاخان» زندگی‌نامه رضاخان نیست و تنها بخشی از زندگی وی تا سال 1299 است و این‌که «رضا پهلوی به کجا رسید»(که طبیعتا منظور رسیدن به سلطنت است) در این کتاب اساسا مورد بحث قرار نگرفته است. مجری برنامه جهان‌آرا در این مقطع به‌یاری همکار خود آمد و این اشتباه را این‌گونه تصحیح کرد: «تمرکز نویسنده ظاهرا روی سال‌های قبل از شروع سلطنت رضاشاه بوده یعنی تا سال 1299» علاوه بر این، سلیمانی در معرفی ناقص خود ابراز داشت: «و همه [مطالب کتاب] هم بر اساس مستندات و بر اساس اسنادی که در بخش‌های پایانی یک‌جاهاییش اشاره شده و نشان دادند اسنادش را» 🔸گفتنی آن‌که یکی از نقص‌های ثابت آثار بهبودی برخورد گزینشی با اسناد است و در بخش پایانی «رضانام تا رضاخان» نیز چیزی به‌عنوان سند، آن‌گونه که در کتب تاریخی مرسوم است و عکس اسناد درج می‌شود، نیامده است. در ضمن کتاب نیز به برخی اسناد به‌صورت گزینشی و بدون درج عکس سند استناد شده است که به‌همین دلیل از حیث تاریخی و معیارهای فنی نقد سند قابل اعتنا نیست. در همینجا به یاری خدا ادعای مستند بودن این کتاب را به بوته نقد و بررسی خواهیم گذاشت تا مشخص شود دوستان از چه کتاب سست و تحریف‌آمیزی اینچنین با آب و تاب تمجید می‌کنند! بهبودی در بخشی از این کتاب به احیای توجیهات «وثوق‌الدوله» در رابطه با انعقاد قرارداد استعماری 1919 پرداخته است. وی در ابتدا قرارداد 1919 را در حد یک قرارداد نظامیِ برد-برد تقلیل می‌دهد و در ادامه تنها راه خروج کشور از بحران را زد و بند با انگلیس و به‌تعبیر دقیق‌تر «استقلال‌فروشی» معرفی می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که این منطق از ابداعات و کشفیات بهبودی نیست و در ابتدا شخص «وثوق‌الدولة» بود که چنین ادبیاتی را در تطهیر و عادی جلوه دادن خیانت‌های خود و همدستانش به کار برد. وثوق در توجیه و زمینه‌سازی برای اجرای این قرارداد در اعلامیه 13ذی‌القعده1337 می‌گوید: «...در اول امر محض تغییر و بهبودی موقتی اوضاع مجبور بودم با هر نوع سعی و تلاش وسایل آنی و فوری تهیه و تدارک نمایم تا با وضعیاتی که مستلزم مخاطرات و هالک آنی بود مقاومت و فرصت کافی برای امعان نظر و مطالعه دقیق حقایق در هنگامه عظیم دنیا و تجسس طرق ممکنه برای اصلاحات اساسی و تأمین حقیقی آتیه مملکت تحصیل بنمایم.»(تاریخ تحولات سیاسی و روابط خارجی ایران، ج2، ص325) خلاصه منطق وثوق‌الدوله این است که به‌دلیل مشکلات مملکتی باید در ابتدا کشور را به انگلیس می‌فروخت تا بعد در فرصت مناسب به بقیه مسائل فکر کند. وثوق‌الدوله با انعقاد قراردادی استعماری ننگی تاریخی را نصیب خود ساخت اما در ادامه برخی افراد در پوشش تاریخ‌نگار این منطق استعماری را در آثار تاریخی نیز احیا و بازتکرار کردند. به‌طور مثال عبدالحسین نوائی در این زمینه می‌گوید: «...بگذریم از آن غرور ملی که دل‌مان نمی‌خواهد هیچ فرنگی در کارمان دخالت بکند و واقعا هیچ ایرانی حاضر نیست که دخالت فرنگی و مستشار فرنگی صورت بگیرد اما اگر بخواهیم منصف باشیم و کلاه‌مان را قاضی کنیم، در آن شرایطی که وثوق‌الدوله مملکت را گرفت، راهی جز این نداشت. اگر می‌خواست اخلاق را رعایت کند و دروغ نگوید، عهود و مواضع خودش را زیر پا نگذارد، مگر می‌توانست حتی داستان نایبیان کاشان را جمع کند؟»(خاطرات و اسناد عبدالحسین نوایی، ص59) @rozaneebefarda
ماجرای معرفی کتاب تحریف‌آمیز «رضانام تا رضاخان» در برنامه «جهان‌آرا» [صفحه ۲ از ۲] هدایت‌الله بهبودی نیز علاوه بر تکرار همان ادبیات استعماری در کتاب مزبور، در برخی اظهارات بعدی خود مجددا به دفاع از منطق استعماری وثوق‌الدوله پرداخته است. از جمله وی در مصاحبه خود با مجله عصر اندیشه در مقام معرفی «رضانام تا رضاخان»، چنین گفته است: « اگر وثوق‌الدوله می‌ماند و قرارداد ۱۹۱۹ به نحوی اصلاح می‌شد که از آن بوی سیطره انگلیس بر ایران بیرون نزند، سرنوشت ایران چه می‌شد؟ ...پدران نکته‌سنج ما وقتی از این موضوع آگاه شدند که کار از کار گذشته بود. پرسش اصلی این‌جاست: بر سر دو راهی پذیرش وثوق‌الدوله و ادامه نیم‌بند نظام مشروطه و پذیرش دیکتاتوری رضاخان با مرگ مشروطه کدام راه باید انتخاب می‌شد؟ کدام راه بهتر بود؟ کدام به منافع ملی ما نزدیک‌تر بود؟ حتماً می‌گویید: هیچ‌کدام! آیا راه سومی پیش پای پدران ما بود؟ کدام راه؟ می‌توان راه‌های آرمانی پیشنهاد داد، اما با درک حقیقی شرایط آن زمان، بعید است بتوان راه عملی پیشنهاد کرد. به نظر من راه سومی وجود نداشت.»(عصر اندیشه، شماره29، شهریور1401) 🔸اگر بنا باشد با چنین نگاهی وارد تاریخ شویم، هر خیانت و کارشکنی و وطن‌فروشی و اقدام خرابکارانه‌ای قابل تطهیر و توجیه خواهد بود! کما اینکه در این فراز از کودتای سیاه رضاخانی دفاع شده است! 🔸انتشار آثار تحریف‌آمیز در تمام مقاطع تاریخی وجود داشته و تاریخ انقلاب اسلامی نیز از آن مستثنا نیست اما نگارش و ترویج آثار تحریف‌آمیز توسط عناصر و مجموعه‌ها و برنامه‌های منتسب به جریان انقلابی، خطایی بزرگ و راهبردی است که آثار تخریبگرانه بسیار وحشتناکی در اذهان جریان مؤمن و انقلابی بر جای خواهد گذاشت. امید است قوه عاقله جریان انقلابی با التفات به انذارهای متعدد امام خمینی و مقام معظم رهبری، تا دیر نشده در برابر این پدیده جدید (ترویج مطالب تحریف‌آمیز توسط عناصر و مجموعه‌های خودی) اقدامی کارآمد انجام دهند. در واکنش به نقدهای علمی نسبت به آثار برخی عناصر منتسب به جریان انقلابی، گاهی با دفاع‌های احساسی و شخص‌محورانه مواجه می‌شویم که طبیعتا در منطق دینی فاقد وجاهت و اعتبار است. در منطق قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام، اقدام ناپسند از سوی مدعیان دین‌داری بسیار بیشتر از انجام همین اقدام توسط اغیار نکوهش شده است. اگر پاسخ علمی و دفاع منطقی در مقابل نقدها وجود دارد، حتما با جان و دل پذیرا هستیم اما تا کنون آقای بهبودی حتی یک مورد از نقدهای متکثر را نیز نتوانسته پاسخگو باشد! امید است ترویج‌گران آثار بهبودی ضمن بررسی عالمانه و منصفانه نقدها، در رویکرد پیشین خود تجدیدنظر کرده، به جبران گذشته بپردازند. امید است این عزیزان بدون لحاظ برخی القائات و شبه‌تحلیل‌های بخشی‌نگرانه و شخص‌محورانه، در لبیک به امر رهبری مبنی بر مقابله با تحریف و فریضه جهاد تبیین، بدون لکنت و با تمام توان اقدام و قیام نمایند. در ادامه به نقد تفصیلی این کتاب خواهیم پرداخت. @rozaneebefarda
بهبودی و آثار تحریف‌آمیزش! پیش از مطالعه نقدهای کتاب تحریف‌آمیز رضانام تا رضاخان، نقدهای وارده بر اثر پر سر و صدای دیگر بهبودی با نام الف‌لام‌خمینی را دوباره تقدیم می‌کنیم. توجه به این پیشینه در شناخت رویکرد و روش روایت‌سازی تاریخی بهبودی بسیار مؤثر است. هجده یادداشت در نقد کتاب تحریف‌آمیز نوشته هدایت‌الله بهبودی را اینجا بخوانید https://eitaa.com/rozaneebefarda/11066 @rozaneebefarda
📸 حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) 🔻در آستانه ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حرم امام خمینی(ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. 🔹رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای انفجار دفتر نخست وزیری در هشت شهریور سال ۱۳۶۰ یاد شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و یاران شهیدشان را گرامی داشتند. 🌷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی و تعدادی از شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهدای مدافع سلامت نیز حضور یافتند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📸 صبح امروز؛ حضور رهبر انقلاب بر مزار شهید آرمان علی‌وردی 💻 Farsi.Khamenei.ir
در کنار همه فضائل و خصائل نیکو و بعضا بی‌بدیل رهبرمان و قدرشناسی نسبت به بسیار پر رنگ و درخشان است. خداوند وجود نازنین نور چشم مان را حفظ فرماید @rozaneebefarda
یادداشت انتقادی خبرگزاری فارس در واکنش به صدور مجوز برای کتاب جدید زیباکلام در بخش پایانی این یادداشت چنین آمده است: سخنی با وزیر محترم ارشاد فارغ از سابقه سیاه پریوش در همراهی با ساواک و سرویس جاسوسی انگلیس که باعث دیپورت و اخراج این فرد از خاک ایران شد، سؤالی که باید مطرح شود این است که مشاوران و تیم تخصصی در وزارت ارشاد، دقیقاً و بر اساس کدام منطق، به وزیر محترم این پیشنهاد را داده‌اند که مجوز چاپ کتاب زندگینامه این جاسوس انگلیسی مشکلی ندارد؟ متن کامل یادداشت انتقادی فارس را اینجا بخوانید https://www.farsnews.ir/news/14011111000480/%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B2%D9%86%D8 🔸حاشیه روزنه وقتی از و بهم ریختگی اوضاع در صدور مجوزهای ارشاد سخن می‌گوییم، دقیقا منظورمان همین موارد است! امیدواریم اشتغال تمام وقت و مجاهدانه به مسائل جاری و معیشتی موجب نشود رئیس‌جمهور محترم و دغدغه‌مند از اتفاقات تلخ عرصه فرهنگی غفلت کند. گرچه بعید است جناب ایشان از این قبیل نوشتجات اطلاع یابد یا التفات داشته باشد اما چنانچه دلسوزانی دسترسی دارند، به ایشان خبر بدهند بلکه علاج عاجلی بشود. حافظه تاریخی ملت عزیز ایران و خصوصا نسل جوان در معرض تهاجم همه جانبه قرار گرفته و رهبری حکیم انقلاب اسلامی نیز انذارها و هشدارهای صریحی دارند و در چنین شرایطی اینکه تحریف‌گران صدای رسا برای انتشار مطالب داشته باشند و جریان انقلابی در محدودیت باقی بماند، با هیچ عقلی سازگار نیست. @rozaneebefarda