eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
259 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
در نخستین شب قدر یاد و و دعا برای سلامتی رهبر عزیز و تعالی انقلاب اسلامی و در صدر همه حاجات، (عج) دعا کنیم جای هم در این شب‌های نورانی خالیست.... @rozaneebefarda
جانِ مولا...! در زمان ما، كه هر كالا، به هرجا، درهم است خوب و بد، معيوب و سالم، زشت و زيبا، درهم است گر خريداري، كُنَد كالاي خوب از بد جدا با تَشَر گويد فروشنده كه: آقا، در هم است! يا علي! ياران خوبت را مكن از بد جدا رو سياه و روسپيدش، جان مولي ، در هم است! از مُحبّانت، كسي از لطف تو محروم نيست چونكه در دريا، صدفها باخزفها، در هم است! @rozaneebefarda
aviny-16.mp3
1.44M
نجوایی آسمانی از سید شهيدان اهل قلم، آقا سید مرتضی آوینی @rozaneebefarda
فرمان جهت مقابله با و روایت از عملکرد در این باب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر پاسخگو بودن قانون اساسی به مسایل مهم کشور تأکید کردند و فرمودند: مجموعه نسبتا کامل قانون اساسی چگونگی پیگیری تخلفات آشکار و از جمله جمع‌آوری ثروتهای باد آورده را پیش‌بینی کرده است. اینجانب جمع‌آوری ثروت و استفاده از پول و امکانات عمومی و یا به ظاهر شخصی را یکی از بلاهای اصلی و اساسی کشور در حال حاضر می‌دانم که باید با آن مقابله کرد. امروز عده‌ای بنا دارند بی‌رحمانه و وحشیانه با زیر پا گذاشتن قوانین برای به دست آوردن ثروتهای زیاد تلاش کنند. بنا بر این باید قوه قضاییه به سراغ اینگونه افراد و برخورد با این پدیده خطرناک برود. (سخنرانی امام خامنه‌ای، 1376.4.7) خاطرات هاشمی رفسنجانی سه شنبه 2دی1376: «آقای ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور آمد. از نقش من در انقلاب تا امروز و حوادث جاری قدردانی کرد. گزارش وضع بازرسی کل را داد و از بی‌ثمر و بلکه مضر بودن مسئله ثروت‌های بادآورده گفت و این‌که تا امروز در دستگاه آن‌ها به یک مورد مستند هم نرسیده‌اند. گفت خودش به جای «بادآورده»، کلمه «نامشروع» را به‌کار می‌برد؛ چون تعبیر بادآورده تفسیر شرعی و حقوقی ندارد. (انتقال قدرت، ص598) 🔸حاشیه روزنه موضوع اقتصاد و خصوصا مقابله با ، از دغدغه‌های قدیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تا کنون به طور مستقل بدان پرداخته نشده است. عملکرد مسئولان اجرایی و تقنینی و قضایی کشور در عمل به این فرامین نیز بسیار ضروری است و استفاده از آن تجربه می‌تواند راهگشای مسائل امروز ما باشد. ادعاهایی که در (که دولتش در مظان دامن زدن به این مسائل بوده) وجود دارد اما بعضا عجیب و غریب است و حتما لازم است افرادی که از آنها در این جهات اسمی به میان آمده، روایت خود را از ماجراها بیان کنند تا زوایای پنهان بحث شناخته شود. ادعایی که هاشمی در مورد عملکرد و نگاه آقای رئیسی در موضوع مقابله با کرده، از همین قبیل است. @rozaneebefarda
به سبک ! وقتی رضاخان: ۱. دخترانش را مجبور به ازدواج می‌کند ۲. شوهر آنان را خودش انتخاب می‌کند ۳. نامزد دخترانش را عوض می‌کند! و آنان حق هیچ‌گونه انتخاب و اعتراضی ندارند! حالا این جماعت می‌خواهند به دختران ایرانی در عصر جمهوری اسلامی، درس بدهند! @rozaneebefarda
12.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مواجهه با مسئله در نگاه جناب حجت‌الاسلام خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی): دو نگاه وجود دارد؛ افراطی و تفریطی افراطی آنان که با خشونت و بی قاعده تذکر می‌دهند به نام امر به معروف. اینها یا جاهل اند یا نفوذی. تفریطی آنان که حجاب را امر شخصی می‌دانند نه اجتماعی. 🔸حاشیه روزنه به نظر می‌رسد این تقسیم‌بندی دقیق نیست؛ دسته سوم و چهارمی هم وجود دارد؛ دسته سوم معدود افرادی هستند که به طور سازمان‌یافته به و ترویج آن می‌پردازند که ریشه‌اش فقط فکری و فرهنگی و عقیدتی نیست، بلکه بر اساس اجرای نقشه دشمن است. گروه چهارم افرادی که با دغدغه دینی و به امر به معروف می‌پردازند که مصداق بارز آن است. این دو گروه اگر نادیده گرفته شوند، و نادیدن برخی ابعاد ماجرا اتفاق می‌افتد. @rozaneebefarda
🔻اندر آداب مفت‌خواری و مفت‌گویی: هم‌دلی با مردم، هم‌جیبی با نظام! 🖊 مهدی جمشیدی ۱. فردوسی‌پور چگونه با این «جسارت» دربارۀ جمهوری اسلامی حرف می‌زند و مستقیم و غیرمستقیم، آن را متهم می‌کند؟ چه کسی به او «قدرت» بخشیده؟ بضاعت اجتماعی‌اش را از کجا یافته؟ جز این است که سیاست رسانه‌ایِ اشتباهِ تلویزیون - که مبتنی بر «مجری‌سالاری» و «تقویّت تک‌قطبی‌گری در اجرا» بوده - چنین وضعی را رقم زده است؟! رسانۀ ملی، اینگونه او را «متوهم» کرده است، وگرنه او هیچ بود. چرا باید به «ظرف‌های تهی»، وزن داد و اعتبار بخشید و آن‌گاه شاهد رجزخوانیِ‌ مستانه‌اشان بود؟! او سال‌ها و دهه‌هاست که با رسانۀ جمهوری اسلامی، همکاری می‌کند و در خدمت آن است و حقوق‌های آنچنانی دریافت کرده، امّا اینک صف‌آرایی می‌کند و یاوه می‌بافد. چرا باید آدم‌هایی را باد کرد که پوستۀ وجودی‌شان از بادکنک نازک‌تر است و به‌سادگی می‌ترکند؟! هم «آنتن مستمر» می‌دهند و هم «مبالغ گزاف»، و امروز هم این‌چنین می‌شود که مشاهده می‌کنیم. ۲. و تلخ‌تر این‌که فوتبالیستی که در برابر او نشسته و سکان تیم ملی را در اختیار داشته، با فروسی‌پور، «همدل» و «همسو» است و عمل خود را «ناخواسته» و ناشی از «اجبار» و «تحمیل» جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات معرفی می‌کند. او که به عنوان «نمایندۀ جمهوری اسلامی» بوده، این‌چنین سخن می‌گوید. در تصویری که او می‌سازد، همه‌چیز ناشی از «زورگویی جمهوری اسلامی» بوده است؛ یک نظام دیکتاتور و فاشیست که به جامعه، ظلم می‌کند و مردم را فرسوده است و تیم ملی را نیز دچار رفتارهایی کرده که خودشان نمی‌‌خواهند. در این تصویر، جمهوری اسلامی حتی از رضاخان قلدر هم خبیث‌تر و جفاکارتر ترسیم می‌شود. پرسش این است که این فوتبالیست که این‌گونه جمهوری اسلامی را به لجن می‌کشد و درباره‌اش سمپاشی می‌کند، چرا خودش در «خدمتِ» این نظام سیاسیِ ضدّمردمی و ظالم و خبیث قرار گرفته است؟! چرا «کنارگیری» نکرده و نمی‌کند؟! چرا به «مجریِ بی‌ارادۀ خواسته‌های جمهوری اسلامی» تبدیل شده است؟! ۳. این «تناقض‌ها»، بی‌پاسخ می‌مانند؛ چون نباید آشکار شود که میان «منافع مالیِ آنچنانی» و «مواضع رسانه‌ایِ نمایشی»، شکاف وجود دارد؛ هم باید تا خرخره‌ خورد و هم باید حرف مُفت گفت. میان «مفت‌خواری» و «مفت‌گویی»، فاصلۀ چندانی نیست. از نظام ظالم، «نان» می‌خورند و برای مردم، «ناله» سر می‌دهند! این «نان‌خواری» کجا و آن «ناله‌سرایی» کجا؟! ادّعا می‌کنند که «دل‌شان با مردم» است امّا عجبا که «دست‌شان در جیب نظام» است! و اینان، «هر دو» را می‌خواهند؛ اهل انتخاب نیستند که کار خود را یکسره کنند، بلکه می‌خواهند به دوگانگی میان «دل» و «دست‌»شان ادامه بدهند. مردم، لقلقۀ زبان اینان است. ۴. و نمی‌دانم چرا جبهۀ انقلاب، یک‌بار تعدادی از این چهره‌های هنری و ورزشیِ هوادار اغتشاش را به «گفتگو» فرانمی‌خواند تا ذهنیّت به‌شدّت سطحی و مبتذل‌شان را آشکار کند. اجازه دهید از «جمله‌های شعاری» و «ادّعاهای کلی» خارج شوند و استدلال‌های‌شان را شفاف و مفصّل بگویند. بشنویم و مردم بشنوند که چرا اغتشاش، اعتراض بود و حقّ؟ اغتشاش از کدام نقطه آغاز شد و چرا؟ چه کسانی از آن حمایت کردند؟ چرا حجاب باید اختیاری باشد؟ مسألۀ پنهان، همان حجاب است یا امر دیگر؟ چرا معتقدند که مردم در برابر نظام هستند؟ چه شواهدی دارند؟ و ... . در متن گفتگوی چالشی و انتقادی است که واقعیّت‌ها آشکار می‌شود. بگذارید مردم دریابند که اینان طوطی‌های مقلّد و جَوزده و کوته‌فکری هستند که برای مواضع‌شان، یک «استدلال قوی» و «حرف پخته» ندارند. بگذارید این تهی‌مایگی و سطحی‌اندیشی روشن شود. بگذارید غبار «هوچی‌گری» و «فضاسازی» کنار رود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. بگذارید «اندازۀ واقعیِ آدم‌ها» مشخص شود؛ به‌خصوص آنان که از آب گل‌آلود، ماهی می‌گیرند و در هوای غبارآلود، چرندگویی می‌کنند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
بيانیه آية الله العظمى سيد حسين بروجردی قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی 🔶حاشیه روزنه برخی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، سابقه‌ای در دفاع از و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند! با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است. @rozaneebefarda