هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
پاسخ امام به نامه مرحوم حاج آقا مجتبی و تعیین نام کتابخانه
بهمناسبت ایام ارتحال آیتالله مجتبی تهرانی/12
متن نامه امام به مرحوم آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی:
«اسم کتابخانه باختیار آقایان است لکن باسم اینجانب نباشد اگر باسم ولی امر عجل الله تعالی باشد بهتر است اختیار با خود آقایان است.»
ماجرای مقابله مرحوم آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی با دارالتبلیغ و تأسیس کتابخانه
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
tabien.mp3
6.39M
🎙بشنوید|| امام خمینی در مقام تبیین هیچ ملاحظهای نمیکرد!
گزیده بیانات آیتالله العظمی خامنهای:
مجاهدِ تبیین بداند امروز چه چیزی را باید تبیین کند؛ مسئله روز خودش را بشناسد. امروز شما باید غزّه را تبیین کنید، امروز شما باید دشمنیهای با نظام اسلامی را تبیین کنید. انواع و اقسام دشمنی با نظام اسلامی را دارند عمل میکنند،اجرا میکنند؛ حالا از لحاظ کارهای نظامی و تسلیحاتی و مانند اینها به صلاح خودشان نمیدانند، امّا از لحاظ قدرت نرم ــحالا نه فقط آمریکا، [بلکه] دنبالهروهای آمریکا و مخالفین اسلامــ فیلم میسازند، تبلیغات دروغین میکنند، علیه اسلام و علیه نظام اسلامی. باید سینه سپر کنید.
ما انتخابات در پیش داریم؛ یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایستهی این ملّت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند مردم را مأیوس کنند، مردم را بیاعتماد کنند، وانمود کنند که انتخابات فایدهای ندارد، تأثیری ندارد؛ در مقابل اینها «جهاد تبیین» باید سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند.
امام بزرگوار هیچ ملاحظهای نمیکرد؛ یک جاهایی ماها ملاحظه میکردیم، امام ملاحظه نمیکرد، صریح و روشن حقّ مطلب را اداء میکرد، آنچه را باید بیان کند بیان میکرد؛ اسم میآورد از افراد، اسم میآورد از جریانها و گروهها، برای اینکه مردم روشن بشوند؛ و به همین ترتیب توانست پایههای نظام را پایههای محکمی قرار بدهد که تا امروز، چهل و چند سال است که بحمدالله این بنا ارتفاع پیدا کرده، باز هم ارتفاع پیدا خواهد کرد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎤 سرلشکر غلامعلی رشید در گفتگوی اختصاصی با رسانه KHAMENEI.IR:
❤️ شهید سلیمانی پایههای قدرت منطقهای ما را پیریزی کرد
🔹 فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیاء(ص):
🔹 دهه ۶۰، حاج قاسم در سطح تاکتیک با افکار بسیار برجسته تاکتیکی بعنوان یک تاکتیکدان شجاع و فهیم در نقش یک فرمانده لشکر برجسته مجاهدت و تلاش کرد.
🔹 دهه ۷۰ در جنوب شرق یک قرارگاهی به نام قدس را ایجاد کرد و افتاد به جان اشرار و ضدانقلاب و آنها را خلع سلاح کرد.
🔹 یک فردی را هم به نام عیدوک که اول به او پناهندگی داد میخواست تحویل قوه قضائیه بدهد برای محاکمه، مقام معظم رهبری به ایشان تذکر داد که وقتی به او امان دادهای، دیگر نمیتوانی او را به محاکم قضایی برای محاکمه بسپارید، سردار سلیمانی هم او را آزاد کرد به امید اینکه برود و رفتارش را تصحیح کند.
🔹 از آغاز سال ۷۶ با حکم فرمانده معظم کل قوا به فرماندهی نیروی قدس منصوب شد و پایههای قدرت منطقهای ما را پیریزی کرد.
🔹 ما قبل از ایشان هم نیروی قدس داشتیم ولی سردار سلیمانی، نیروی قدس و قدرت منطقهای ما را دهها برابر ارتقاء داد و در سطح راهبردی در تمام منطقه یک فرمانده بسیار برجسته بود و نفسِ آمریکا و نفسِ اسرائیل و سایر دشمنان ما را گرفت و سیاستهای آنها را شکست داد.
🔹 دهه ۸۰، ارتش آمریکا ابتدا افغانستان و سپس عراق را اشغال نمود و شرایط جدیدی بر منطقه تحمیل شد و مقابله با تجاوزگری دو ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در میان ملتها، یک ضرورت مهم بود. برای فردی مانند سردار سلیمانی فرصت مهمی بود که تواناییهای خود را به ظهور برساند.
🔍 مشروح گفتگو: khl.ink/f/54813
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حجتالاسلاموالمسلمین سیدحمید روحانی بررسی کرد:
❇️ وظایف حوزویان در برابر خط نفوذ و تحریف
◻️ امروز در بعضی حوزههای علمیه میبینیم که با راه فاطمه مقابله میشود؛ چگونه؟ همین که مثلا میگویند در اسلام حکومت و ولایت نداریم. مقابله با خط ولایت، مقابله با فاطمه زهرا (س) است. مقابله با خط مقاومت، مقابله با فاطمه زهرا است.
◻️ امروز باید با این خط مقابله بشود. علمای ما، روحانیون ما و آنهایی که واقعا پیرو مکتب فاطمه هستند اولین وظیفهشان شناخت راه فاطمه، بیان راه او و روشنگری است.
https://hawzahnews.com/xcCK6
@HawzahNews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎙 کلیپ صوتی | امام خمینی، بزرگترین مجاهد جهاد تبیین
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «در زمان ما، بزرگترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیلهی سختافزاری و نرمافزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به حرف زدن، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛ همه با «جهاد تبیین» بود. با «جهاد تبیین» چه کار کرد؟ با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانهی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئلهی «جهاد تبیین» این است، اهمّیّتش این است. خب این درس فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) است که در طول زمان ادامه پیدا کرد و رسید به امام بزرگوار.» ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🖥 رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، کلیپ صوتی «امام خمینی، بزرگترین مجاهد جهاد تبیین» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: عاجز شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی آویزان آمریکا در مقابل مقاومت مردم غزه مظهر قدرت حضور مردم است
💻 Farsi.Khamenei.ir
این پارههای جگر مقاومت و همرزمان حاجقاسم...
امشب به حمد و صلوات میهمان شان کنیم
@rozaneebefarda
هدایت شده از زندگی شهیدانه
شهید شیخ انیس جابر
شهید لبنانی دفاع مقدس
وصیت نامه زیبایی داره، یه جا از وصیت نامه ش میگه:👇👇
"... وليُكتب على ضريحي بالفارسيّة والعربيّة: هذا قبر أنيس جابر اللبنانيّ، الذي عشق الإمام الخمينيّ «قدس سره» حتّى الهيم، وكان يبكي عندما يذكر اسمه، وأدّى به هذا الحُبّ إلى القتل...".
حتی الهیم: یعنی تا سر حد جنون.
بقیه اش هم که واضح هست
اقرأ المزيد على الرابط : https://alwelayah.net/post/39286
https://eitaa.com/shahidaneh110
هدایت شده از صفدر الهی راد (بنیان)
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «اندیشۀ سیاسی آیتالله مصباح»
🔺با حضور صفدر الهیراد و احمد زیدآبادی
📍شنبه،۲۳دی ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما
@Shiveh_tv4
📥 کانال بنیان (صفدر الهی راد)
https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
روزنه
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «اندیشۀ سیاسی آیتالله مصباح» 🔺با حضور صفدر الهیراد و احمد زیدآبادی 📍شنبه،
گذشته از تقریرهای جهتدار و ناقص از اندیشه سیاسی علامه مصباح
زیدآبادی مثل آب خوردن به #تحریف_امام میپردازد!
اگر تحریف نبود این جماعت غربگرا چه دستاویزی داشتند؟!
@rozaneebefarda
روزنه
گذشته از تقریرهای جهتدار و ناقص از اندیشه سیاسی علامه مصباح زیدآبادی مثل آب خوردن به #تحریف_امام
برخی مخاطبان عزیز روزنه ضمن بیان نکاتی دقیق پیرامون مناظره آقایان الهیراد و زیدآبادی، خواستار پاسخ به تحریفات زیدآبادی هستند.
ضمن تشکر از دغدغهمندی همه عزیزان، انشاالله در روزهای آتی به قدر مقدور برخی تحریفات را همینجا پاسخ میدهیم.
دیدگاههای تان را پیرامون مناظره برایمان بفرستید.
@rozaneebefarda
نقدی بر تحریفات اخیر زیدآبادی پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی
#اختصاصیروزنه|| بخش نخست
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آقای زیدآبادی در مناظره شنبه 1402.10.23-شبکه چهار برنامه شیوه با سه کلیدواژه «تطور»، «مقتضیات زمان و مکان» و «فقه المصلحة» به تحریف اندیشه سیاسی امام خمینی پرداخت. وی در این زمینه ادعا کرد:
«آقای خمینی روند تطور داشت، تغییراتی در دیدگاهشان دادند که مشخصا از موقعی بود که گیرهای شرعی پیدا شد در کار حکومت. فقهای شورای نگهبان مشکل درست میکردند... انقدر گرفتاری شد که ایشان گفت اگر دو سوم نمایندگان به چیزی رای دادند تایید شورای نگهبان لازم نیست باشد آقای خمینی به افرادی که فقیه نیستند و موقعیت شرعی ندارند به رای اینها [اعتبار داد] بعد گفتند که سران قوا [یک چیزی تشکیل دهند] هرچه آنها مصلحت دیدند بعد هم دنبال این رفتند، نهایتا مصلحت را ، اگر مصلحت عمومی یا مصلحت حکومت بدهیم، ایشان اصالت را به مصلحت میدهد و شرع را در سایه این تفسیر میکند...»
آقای زیدآبادی، که ظاهرا هیچ نوع مطالعات فقهی نداشته، با خلط چند مبحث به این تحریف پرداخته است. که در ادامه به تبیین این تحریفات خواهیم پرداخت:
1. احکام ثانوی (همچون نفی ضرر نفی حرج، نفی اختلال نظام و...) از احکام مسلم در نظام فقه شیعی و اسلامی است امام خمینی نیز در چارچوب همین فقاهت، اجازه تشخیص موضوع را به مجلس شورای اسلامی، به صورت محدود و موقت دادهاند. به متن ذیل، که در پاسخ به نامه رئیس مجلس وقت صادر شده، توجه کنید:
«آنچه در حفظ نظام جمهوری اسلامی دخالت دارد که فعل یا ترک آن موجب اختلال نظام می شود و آنچه ضرورت دارد که ترک آن یا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل یا ترک آن مستلزم حَرَج است پس از تشخیص موضوع به وسیله اکثریت وکلای مجلس شورای اسلامی، با تصریح به موقت بودن آن مادام که موضوع محقق است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو می شود، مجازند در تصویب و اجرای آن؛...
19 مهرماه 1360»(صحیفه امام، ج15، ص297)
امام در این نامه تصریح میکنند که اولاً این اجازه صرفا از باب عروض عناوین ثانوی (همچون اختلال نظام و حرج و...) است ثانیا ورود مجلس صرفا از باب تشخیص موضوع و مصداق این عناوین ثانویه است، نه صدور حکم شرعی آنگونه که زیدآبادی تصور میکرد، ثالثا موقت است و با رفع موضوع، قانونِ مربوطه نیز خود به خود لغو میشود.
حدود 6 سال بعد در همین چارچوب نامه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر میکنند. به این معنا که برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و شناخت مجرای حکم حکومتی مجمعی را تشکیل دادند اما این اقدام هیچگاه به معنای تغییر چارچوب فقاهت ایشان یا عدول از فقه جواهری نبوده و نیست.
نکته جالب توجه آنکه مسئولین وقت(رئیسجمهور، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس مجلس و نخست وزیر و...) نیز که از امام درخواست تعجیل در تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را داشتند و طی نامهای این مطلوب را به امام عرضه داشتند، چیزی فراتر از این امور را نمیخواستند. یعنی مسئولین وقت هم صرفا به دنبال راهی برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و مجرای حکم حکومتی، و نه ابداع حکم شرعی یا مخالفت با احکام مسلم شرعی، بودند. در نامه مسئولین وقت به امام آمده است:
«پس از تصویب نهایی، شورای نگهبان هم نظرات خود را در قالب احکام شرعی یا قانون اساسی اعلام می دارد که در مواردی مجلس نظر آنها را تأمین می نماید. و در مواردی از نظر مجلس قابل تأمین نیست، که در این صورت مجلس و شورای نگهبان نمی توانند توافق کنند. و همین جاست که نیاز به دخالت ولایت فقیه و تشخیص موضوع حکم حکومتی پیش می آید. »(صحیفه امام، ج20، صص464-463)
نکته تأسفانگیز آنکه آقای زیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که امام خمینی قدس سره الشریف در دوران حکومت از فقه سنتی و جواهری عدول کرد:
«آقای خمینی میگوید اجتهاد مصطلح در حوزهها دیگر جواب نمیدهد یک دورهای گفت فقه جواهری و فقه شیخ انصاری بعد گفت آقا این اصلا جواب نمیدهد باید زمان و مکان را در احکام وارد کنیم. »
این در حالی است که آن فقیه و مرجع بزرگوار تا روزهای پایانی عمر شریف خود التزام به فقه جواهری را علنا و صراحتا بیان میداشت. بهطور مثال در «منشور روحانیت» که کمتر از چهار ماه مانده به ارتحالشان صادر شد، تصریح کردند:
«اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمیدانم.»(صحیفه امام، ج21، ص289) و ملاحظه عنصر مکان و زمان، که این طیف با تحریف ناجوانمردانه تفسیری سکولار از ان ارائه میکند، را جدا از فقه جواهری نمیدید:
«اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند.»(صحیفه امام،ج21،ص289)
🔻جای تعجب آنکه مؤسسهی تنظیم و نشر آثار امام در مقابل همه این سنخ تحریفات آشکار #ساکت است!
@rozaneebefarda
پایگاه خبری #جماران (ارگان رسانهای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی) پاتوق و پایگاه بازنشر اباطیل #زیدآبادی است!
انتشار مطالب مخدوش امثال زیدآبادی چه نسبتی با مأموریتهای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام دارد؟!
با وجود این سطح از روابط سیاسی/رسانهای آیا میتوان توقع داشت که مؤسسهی تنظیم و نشر به تحریفات زیدآبادی پاسخ دهد؟
منشأ تولید و ترویج مطالب تحریفآمیز پیرامون اندیشه سیاسی امام را بشناسیم و بشناسانیم....
به راستی کدام جریان فکری و سیاسی و رسانهای در این جهت فعال شده است؟
🔶نقد اختصاصی روزنه بر آخرین نمونه از تحریفات زیدآبادی را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13558
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
خداقوت به سپاه عزیز بابت هجمه به مواضع دشمنان خونخوار مردم ایران اسلامی
@rozaneebefarda