eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظرفیت اندک مدعیان آزادی بیان و تضارب آراء است. این بندگان خدا انتظارشان آن است بدون هیچ تخصص حوزوی و سواد آکادمیک در حوزه مطالعات روحانیت، بتوانند در مورد همه سطوح از حوزویان نظر دهند اما یک روحانی فاضل، که استاد علوم سیاسی و پژوهشگر ارشد فقه مضاف و عضو حلقه اولیه از شاگردان مرحوم هم هست، نتواند آزادانه به ابراز نظر در حوزه تخصصی خود بپردازد! مایه تأسف است که چنین افرادی سالهای سال آزادانه در برخی بیوت آمد و شد کردند و تا جایی پیش رفتند که خود را (اشاره به دعوت شبکه چهار از همین فرد با همین عنوان) و در کسوت سخنگوی برخی تشکل های حوزوی مانند در فضای مجازی تصور کردند. @rozaneebefarda
روزنه
اصالت و صحت خبر اختصاصی روزنه پیرامون #دادسرای_ارشاد_تهران، تأیید شد. قاضی حاج محمدی سرپرست دادسرا
چرا رسانه‌های انقلابی دیر به خط مقدم جنگ شناختی وارد می شوند؟! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 به حق برخی رسانه‌های حزب‌اللهی‌ را باید در جرگه هیئت متوسلین به ترما نام نهاد که گرچه خوش سابقه و خوش نیت اند و برای غیبت شان در معرکه دلیل موجه دارند اما اغلب از راه می رسند که دیگر کار از کار گذشته است. این قاعده کلیت ندارد اما اغلبیت یا عمومیت یافتن آن یک تهدید تلقی می شود. در ماجرای ، شبکه کارآمد و مقتدر رسانه‌ای حزب‌اللهی‌ ها، در مقایسه با شبکه رسانه‌ای جریان سیاسی غرب اندیش، کارنامه جالبی ندارد. آنها در موضع باطل شان بدون لکنت و خجالت و یا تردید، به میدان می آیند و با تولید ادبیات، به مسموم کردن هرچه بیشتر فضا اقدام می کنند. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان صریح حجت الاسلام پیرامون جریان حوزوی خاص که در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، به دلایل غیرقابل قبول، از مجاری امور برکنار ماند... 🔻چرا مرحوم بعد از رحلت امام خمینی، در سمت خود باقی نماند؟ @rozaneebefarda
پروژه ؛ کلان گفتمان و محور تحرکات تشکیلاتی در تهران 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هنوز وقت تبیین همه جانبه پروژه زیست شهری فرا نرسیده است اما در آتیه نزدیک و احتمالا در ایام منتهی به انتخابات، از این کلان پروژه بیشتر خواهیم شنید. ترویج ، ایجاد شبکه های نامرئی رواج (مخصوصا در خودرو)، تبلیغ (خصوصا سگ گردی)، استفاده از ادبیات ترویج ورزش همگانی و نشاط برای ایجاد یک تیپ نامتعارف در جامعه زنان ایرانی، رواج ازدواج سفید، بازتولید ادبیات کهنه فمینیستی و تلاش برای تبدیل مطالبات زنانه به ، و به اصطلاح خودشان ، از مهمترین محورهای پروژه مزبور است. در آینده انشالله از این موضوع بیشتر خواهیم نوشت... @rozaneebefarda
روزنه
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای #دکتر_رهدار در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظ
💥بازنشر کانال آنتی تز در واکنش به توییت اهانت آمیز یک خبرنگار اصلاح‌طلب (گماشته در قم) نوشت: 👇 📛 جناب خبرنگار فتنه گر! شما؟! خبرنگار معلوم حالحالی که به جرم توهین به مقدسات و رهبری سابقه بازداشت دارد و کماکان حامی همپالگان توهین کننده خود به مرجعیت، حوزه و فقهای عظام است (کسانی که تقلید را کار میمون دانسته، فقها را با تعبیراتی سخیف مورد خطاب و توهین قرار می دهند) مدتی است دغدغه توهین به مراجع را پیدا کرده است! این خبرنگار هتاک که به بلندگو و سخنگوی تبدیل شده است، در آخرین فضولی خود، گزارش حجت الاسلام دکتر رهدار در مورد عملکرد برخی از آقایان بعد از امام راحل در نسبت با همکاری با امام خامنه ای (نظیر شانه خالی کردن آقای موسوی اردبیلی از مسئولیت قوه قضائیه با وجود دستور امام خامنه ای) را توهین به اقای اردبیلی و مرجعیت قلمداد کرده است؟! فارق از توهین بودن یا نبودن گزارش استاد رهدار در مورد عملکرد آقای موسوی اردبیلی، سؤال اساسی این است که: جناب مدرسی! شما؟! جناب تان هم اکنون از چه جایگاهی، در حال عتاب و خطاب هستید؟! از چه رو به خود اجازه فضولی و سرک کشی به حریم روحانیت و حوزه های علمیه را می دهید؟ خبرنگاری هتاک چون شما را به حوزه های علمیه چه کار؟! @rozaneebefarda
روزنه
💥اهانت یک خبرنگار اصلاح‌طلب به جناب آقای #دکتر_رهدار در نوع خود جالب و افشاکننده میزان وسعت مشرب و ظ
💥بازنشر کانال مطالعات حوزوی با انتشار تصویر یک خبرنگار اصلاح‌طلب در کنار سروش، عبدی و دیگران، در اعتراض به اظهارات غیرمؤدبانه وی نسبت به استاد رهدار، چنین نوشت؛ 👇 میتوانم بپرسم که شما به دلیل برگزاری تجمع اعتراض آمیز نسبت به حکم اعدام هاشم آغاجری پس از هتک مقام مرجعیت توسط وی، به چه چیزی محکوم شدید؟ بعید میدانم که اگر بیت ، این تصویر را به همراه و دیده بود، بدین راحتی امکان رفت و آمد در آن بیت شریف را به او میداد تا امروز به خود اجازه دهد که از بیرون حوزه در شؤون حوزه دخالت کند. اما چه میتوان کرد؟... @rozaneebefarda
اظهارنظر فقهی آیت‌الله سیفی مازندرانی پیرامون افشای مفاسد اخلاقی و اجتماعی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی آیا مستند سازی از تظاهر به فساد و فحشاء در اماکن عمومی با دستور مسئولین قضائی جائز است؟ آیا این عمل تجسس و یا دخالت در امور دیگران محسوب می‌شود؟ آیا اقدام به تهیه فیلم و عکس از متظاهرین به فحشاء و معصیت با حقوق شهروندی مغایر و مصداق اشاعه فحشاء است؟ 🔸 پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله را بخوانید؛ بسمه تعالی ✅ امر به معروف و نهی از منکر و قلع ماده‌ی فساد و جلوگیری از فحشاء و هرزه‌گی و لایبالی‌گری از اهم واجبات شریعت بلکه در برخی روایات از آن به فریضه‌ی بزرگ یاد شده است که سایر واجبات و تکالیف شرعیه و اقامه همه فرائض و حدود و احکام الهی به انجام آن وابسته است. ✅ امام باقر علیه السلام فرمودند: (فریضة عظیمة بها تقام الفرائض) وسائل الشیعة باب 1 من ابواب الامر و النهی. و نیز در روایات اهل بيت عليهم السلام آمده است: جامعه‌ای که در انجام دادن این فریضه کوتاهی کند خداوند متعال آنان را مبتلی به انواع عذاب‌ نموده و سلطان ظالم و فاسق را بر آنان مسلط گردانیده و دچار ذلت و نکبت می کند. (آدرس قبل) ✅ همچنین در نصوص کتاب مجید و روایات متواتر بر ضرورت و وجوب امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر اشاره شده است، و نیز وجوب اقامه این فریضه مورد اتفاق همه فقهای فریقین می باشد. ✅ و همچنین ولایت حاکم شرع بر اجرای قهری این فریضه‌ی بزرگ مورد اتفاق فقهای امامیه بوده و روایات زیادی بر آن دلالت دارد بلکه برخی روایات بر اختصاص این مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر به حاکم شرع دارد. ✅ امام صادق علیه السلام در معتبرة مسعدة فرمودند : (انما هو علی القوی المطاع العالم) العالم الکافی ج 5 ص 59. ✅ علاوه بر این، ولایت شرعی بر این مهم، متقین از مدلول ادله ی ولایت مطلقه فقیه است. بدون تردید رئیس قوه قضائیه منصوب از جانب ولی امرمسلمین بوده، و ولایت شرعی بر انجام این فریضه ی بزرگ و کیفیت اجرای آن دارد و بالتبع احکام دادستان ( که با نصب و اشراف رئیس دستگاه قضا است) همین حکم را دارد. ✅ مستند سازی توسط شاهدان عینی صحنه ی فساد، و یا هر روش دیگر جلوگیری از اشاعه فحشاء ، منوط به تشخیص مسئول قضائی بوده و در صورتی که محل انجام فساد اماکن عمومی بوده باشد ، خارج از گستره ی ادله‌ی حرمت تجسس است. ✅ تردیدی نیست این اقدام دادستان محترم گامی در جهت عمل به آیه ی: (المومنون بعضم اولیا بعض) است ؛ چرا که این آیه‌ی شریفه دلالت بر مسئولیت همه ی مومنین در انجام این فریضه دارد و آن را مقتضای دوستی بین مومنین دانسته زیرا نقش بی بدیل آن در نگهبانی و حراست از آلودگی جامعه مؤمنین بلکه در صیانت از کیان اسلام و معالم دین بر هر مومن منصف پوشیده نیست. ✅ لازم به ذکر است انجام این فریضه ی بزرگ به هر شکل مناسبی که مسولین محترم قضائی تشخیص دهند نه تنها با حقوق شهروندی مغایرت ندارد بلکه در راستای حفظ حقوق معنوی شهروندان با ایمان و انقلابی ایران اسلامی است. والسلام عليكم حوزه علميه قم علي اكبر سيفي مازندراني_۹۸/۳/۲۰ @rozaneebefarda
موضع گیری هوشمندانه رئیس دستگاه قضا پیرامون مبارزه با ناهنجاری های اخلاقی در تهران @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جناب آقای رئیسی بدون اشاره به جزئیات این ماجرا که چهارروز قبل رخ داده، گفته است: 🔻دولت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئولیت دارند که از امنیت روانی و اخلاقی جامعه صیانت کنند و اجازه ندهند کوچک ترین بی عفتی و ناهنجاری، جامعه را تهدید کند. 🔻از طرفی امر به معروف و نهی از منکر به موجب موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند. گزارش مرتبط را اینجا بخوانید؛ 👇 http://www.pishkhaan.net/news/146709 @rozaneebefarda
آیت الله محقق کابلی از مراجع تقلید شیعه، شب گذشته در قم به ملکوت اعلی پیوست. منبع:👇 fna.ir/da7kwt @rozaneebefarda
🔶حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔻مرحوم هم در اول با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از تأیید می‌شود؛ لذا از همان لحظه برگشت و شد و گفت: مشروطه باید مشروعه باشد. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص١٩۶ 🔶حاشیه اخیرا فعالیت‌های سفارتخانه انگلیس در ، شدت یافته و گفته می شود قرار است با حضور تعدادی از ایرانیان در برای جشن تولد بگیرند. عدم حساسیت نسبت به فعالیت‌های مشکوک انگلیسی‌ها در تهران، بیش از هرچیز از عدم شناخت خیانت های تاریخی این دولت ضداسلامی و ضدایرانی نشأت می‌گیرد. فقدان ، زمینه ساز محروم شدن از عبرت های تاریخی و در نتیجه، تکرار مصائب و علیه ملت مسلمان ایران خواهد شد. @rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله محقق کابلی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسمه تعالی درگذشت عالم مجاهد آیةالله آقای حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی رحمةالله‌علیه را به عموم برادران افغانستانی بویژه به خاندان محترم و مقلدان و ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت میگویم و علوّ درجات آن مرحوم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۲ خرداد ۹۸ @rozaneebefarda
اندر حکایت 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹چند روزی است سخنان دور از ادب وزیر نیرو در خصوص ملت ایران بحث برانگیز شده است. که بدون در نظر گرفتن فشار روانی و مالی موجود ریشه مشکلات فعلی را پرخوری مردم عنوان کرد و نمک دیگری به پاشید. گذشته از ریشه های روانی و شخصیتی; واکاوی این دست اظهارات از حیث جریان شناسانه ضروری می نماید و مشاهده این قبیل گفتارها و همچنین بررسی مبانی فکری اعضای ما را به این نکته می رساند که این حرفها شخصی و گذرا نیست بلکه ریشه در پایه های فکری اعتدالیون و اعضای شاخص این دولت دارد. یک اعتدالی واقعی است به این معنا که حق حاکمیت را نه از آن مردم; بلکه از آن نخبگان و خواص می داند و مردم هم در منظومه فکری این جریان جاده صاف کن مراکز ثروت و قدرت هستند که باید کم بخورند و کم بپوشند و هر از گاهی رأیشان را بدهند تا نمودار رشد کارتلها و حساب بانکی حضرات افت نکند و پایه های صندلی شان شل نشود. طبق این نگاه عموم افراد و مردم جامعه حق دخالت در امور را ندارند. محمود سریع القلم که از او به عنوان یکی از مهمترین چهره های فکری جریان اعتدال یاد می شود می گوید: " مملکت داری یک کار جمعی است و این به معنای آن نیست که همگان حق دخالت دارند، بلکه به این معناست که بهترینها... باید یک تجمع و تشکل [برای اداره جامعه] داشته باشند."(عقلانیت و توسعه یافتگی ص56) البته ما نباید فریب کلمه زیبای "نخبگان" را بخوریم. نخبه در تعریف اعتدالی ها به معنای هر انسان شایسته ای نیست بلکه در منظومه فکری این نخبه به معنای کسی است که یا خود اهل زر و زور است یا می تواند با فکر خود آن را تولید کند: "نخبگان به دو گروه کلی تقسیم میشوند: نخبگان فکری و نخبگان ابزاری. نخبگان ابزاری سیاسی و اقتصادی هستند و نخبگان فکری افرادی هستند که اندیشه...تولید میکنند."(عقلانیت و توسعه یافتگی در ایران ص53) بنابراین یک اعتدالی واقعی نمی تواند باشد بلکه او در عمق فکر خود دیکتاتور است و البته در دیکتاتوری خود ابتکار دارد و نوع جدیدی از استبداد را مطرح می کند: استبداد و . 🔶پی افزود مبانی فکری دولت اعتدال را بخوانیم و اگر بخوانیم تقابل ذاتی این جریان با اندیشه های امام را مشاهده خواهیم کرد. در اندیشه امام ولی نعمت نخبگان اند و که برعکس و همچنین دار در اندیشه امام زالویی بیش نیستند و اگر دیدید که یک زالو در خصوص غلظت خون یک انسان و پرخوری او ابراز ناراحتی کرد آن را به پای دلسوزی اش ننویسید. او صرفا یک زالوست و میخواهد خون آن شخص را راحت تر بمکد. @rozaneebefarda