هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #بشنوید|| دعای آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی در حق آیتالله العظمی خامنهای
اختصاصی|| انتشار به مناسبت سالگرد رهبری آیتالله خامنهای
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️کسی که همه کارش ارجاع به خدا شد، او از چه چیز غصه میخورد.
▪️او رفت مقام پیدا کرد، شد رئیس؛ بگذار بشود
چرا نشود؟
▫️این رئیس شدن، والله تکلیف و مشقّت زیادی دارد، مسئولیت دارد.
▪️[بار مسئولیت] را ایشان برداشت، ما راحت شدیم.
▫️باید تأییدش کنیم، باید دعایش کنیم که [اوضاع] را نگه داشته است
▪️خداوند به دست او الآن یک عزّتی داده است.
🔶حاشیه روزنه
انتشار این صوت تاریخی در سالگرد ارتحال امام و انتخاب آیتالله العظمی خامنهای به رهبری و سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، مقارن شده با سالگرد ارتحال آیتالله العظمی تبریزی(۲۸ شوال).
از آغاز نهضت امام خمینی در دهه چهل تا کنون، همواره #سکولارهای_حوزوی تمام تلاش خود را جهت #تحریف دیدگاه بزرگان معاصر به کار بستهاند تا چنین القا کنند که امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی، در اقلیت بوده و فاقد پشتوانه حوزوی (خصوصا در سطح مراجع و علما) بودهاند!
پروژه تحریفآمیز آن شیخ فراری فریبکار از اعضای ارشد حلقه شاگردان منتظری متأخر، بازنگاری آن پروژه استعماری به زبانی دیگر و قابل نشر در داخل و تلاش مذبوحانه برای القای اختلاف #فقیهان معاصر با #انقلاب و امام، تولیدات بنگاههای مطبوعاتی غربگرا(خاصه برخی رسانههای برجامی) و سرآخر هم برخی سران از برخی تشکلهای نوپدید حوزوی، همه سودای القای چنین دوگانگی کاذبی را دارند.
▫️دعوت به روزنه👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
نقضی بر تحلیلهای آبکی کدیور پیرامون شخصیت و سیره سیاسی مرحوم #آذریقمی!
وقتی آذری قمی به اشتباهات خود در دهه شصت اعتراف میکند!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اشاره
کدیور از عناصر رادیکال عضو باند آقای منتظری است که در سالهای فرار از کشور به فکر #تاریخسازی افتاده و برای مبارزه با نظام اسلامی، راهِ #مخالفتراشی را برگزیده است! وی در این راه به نقلهای واهی و بیمبنا و بعضا دروغین تمسک میکند و بر مبنای نقلهای دروغین، تحلیلهای آبکی و سست ارائه میکند!
نمونه بارز تحلیلهای سست و سخیف کدیور در عرصه سیاسی، تحلیل او از شخصیت آقای آذری قمی است؛
او مرحوم آذری را با عنوان «آذری متقدم» و «آذری متأخر» تقسیم کرده و مدعی است آذری قمی متأخر در تقابل با ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بوده و هرگز از این امر توبه نکرده است! گو اینکه آذری متقدم، یکسره در خدمت امام و انقلاب و رهبری بوده و تقابلی نداشته است!
به شهادت اسناد تاریخی و از جمله تصریحات خود آقای آذری، هر دو تلقی یا القای کدیور، عاری از صحت است؛ آذری متقدم و آذری متأخر، هر دو انتقادات تندی نسبت به تحولات جمهوری اسلامی داشتهاند و در هر دو دوره، او از برخی عملکردها و مواضع خویش، #پشیمان شده و عذرخواهی کرده است!
🔹به پیوست، بخشی از سخنان مرحوم آذری قمی را میخوانید که در آن به برخی مواضع و عملکردهای اشتباه خود در دهه شصت و تلاش برای جبران آن اذعان دارد؛ دقیقاً برخلاف آقای منتظری(مراد فکری کدیور) که تاریخ او را به لجاجت و اصرار بر اشتباهات، میشناسد!
🔘روزنه؛ دریچهای به اندیشه دینی معاصر
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از KHAMENEI.IR
تنها گریه کن.mp3
3.61M
🎧 کلیپ صوتی | تنها گریه کن
🔻«تنها گریه کن» روایت زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان است که خودش فارغ از فرزند شهیدش یک شخصیت مستقل دارد. چه آن زمان که قدم در مسیر مبارزه علیه طاغوت گذاشت، چه زمانی که با شروع جنگ محله کوچکشان در قم شد پایگاه پشتیبانی از رزمندگان و چه آن زمان که بعد از طی همهی این مقدمات به مقام رضای الهی رسید و پسر نوجوانش به شهادت رسید.
🔹پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» برشی از متن کتاب را در این کلیپ صوتی منتشر میکند.
📥 Khl.ink/f/49062
💻 @Khamenei_ir
مواجهه با مطالبات مردمی؛ از جریان غربگرا تا جریان انقلابی
#مطالبات_مردمی عامل سازنده در گفتمان سازی و کارآمدی دولت است. اما بی اعتنایی دولت های پیشین موجب انباشت و مصادره و تفسیر خواست مردم به #اعتراضات ضد حکومتی شده بود. اکنون دولت مردمی پتانسیل #مطالبات_مدنی را فراهم ساخته است و جهت ابزار فشار جبهه معارض را به سمت خودش تغییر داده است.
https://t.co/Y6rZP12idl
@rozaneebefarda
روزنه
مواجهه با مطالبات مردمی؛ از جریان غربگرا تا جریان انقلابی #مطالبات_مردمی عامل سازنده در گفتمان
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱
🔹ابوالقاسم کریمی:
حیف که هیچ گروه مردم نهاد یا جریان انقلابی و.... از دولت تشکر نمیکنه.
نه در مدیریت حملیه سایبری به کارت سوخت در مدیریت اعتراض مردم اصفهان.
ظاهر زبان تقدیر و تشکر و حمایت که موثر در دلگرم شدن دولت است الکن است.
هر کدوم از این اتفاقات در دولت قبل بود بعید نبود یک بحران ملی بشه.
ولی زبان نقد و تذکر همیشه وپای کار و آماده است.
@rozaneebefarda
#منتشر_شد
سكولاريسم پنهان
بررسی انتقادی انديشههای #داودفیرحی
به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد
👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان:
سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیحالله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدیخواه و علیرضا جوادزاده
🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع، در کنار پذيرش «نسبیگرایی» و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و بهصورت خاص، تفسير گزارهها و تراث شيعی بر اساس نظریه بروندينی را اتخاذ کرده بود.
🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمیتواند داشته باشد.
🔶 با اينحال، از ويژگیهای دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنشآفرينی بود، و ازهمينرو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، میتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست.
@rozaneebefarda
روزنه
توضیحات جناب آقای #علیدوست پیرامون شرکت در جلسه رونمایی از کتابِ یک #مقرر_هتاک!
#اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 اشاره
بعد از شرکت اساتید محترم آقایان #علیدوست و #قائینی در جلسه رونمایی از تقریرات بحث "دشنام و بهتان" که از قضا به قلم #طلبههتاک_به_ساحت_بزرگان تحریر شده بود، انتقاداتی به حضور این حضرات در جلسه و تالی فاسدهای آن(از جمله ترویج و تطهیر این طلبه تندرو و بدزبان) و احتمال القای بیتوجهی نسبت به اهانت به بزرگان، مطرح شده بود و ضمن آن از آقایان اساتید خواسته شد به نحوی مسئله را تدارک فرمایند.
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10103
🔹بعد از مدتی صوتی یکی از نزدیکان جناب آقای علیدوست(حاوی توضیحاتی پیرامون علل و کیفیت شرکت ایشان در جلسه کذایی) منتشر گردید:
https://eitaa.com/bahaneee/1829
🔹در واکنش به صوت توضیحات منقول از آن استاد محترم، ضمن تقدیر از این مقدار توضيحات، مجددا انتقاداتی توسط برخی حوزویان دغدغهمند مطرح شد و اینبار سوالات طلبگی و ابهامات جدیتر و جدیدتری در آن طرح گردید؛
https://eitaa.com/bahaneee/1830
🔹اکنون متن کامل توضیحات شخص آقای علیدوست پیرامون کم و کیف شرکت ایشان در آن جلسه، تقدیم خوانندگان ارجمند میگردد.
🔹از بذل توجه همه عزیزان که در روزهای اخیر نسبت به هتک حرمت بزرگان حوزه از جمله آیتالله محمد یزدی و علامه مصباح یزدی واکنش نشان داده، بر عدم تناسب موضوع تقریرات با سابقه سیاهِ نویسنده آن تأکید ورزیدند، کمال تشکر را داریم.
فارغ از برخی تعارضات در دو فقره توضیحات مطروحه و گلایه از عدم اعتراض ایشان نسبت به اهانت آن مقرر هتاک به برخی بزرگان، روحیه پاسخگویی جناب آقای علیدوست، قابل سپاسگزاری ویژه است.
🔹متن کامل توضیحات جناب استاد ابوالقاسم علیدوست(که در حاشیه همایش بزرگداشت مرحوم آقای #عمیدزنجانی مطرح گردیده) به قرار ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
➖راجع به جلسه روز سه شنبه که حضرتعالی سؤال کردید و برخی از دیگر دوستان نیز در این زمینه سؤال داشتند، عرض می کنم که: مدتی قبل از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با من تماسی گرفته شد که ما قصد داریم راجع به «سب و بهتان» نشستی داشته باشیم.
➖عنوان نشست را پرسیدم، گفتند: «تبیین مکتب امام خمینی(ره)»؛ که اگر دقت کرده باشید این عنوان عین فرمایش مقام معظم رهبری است.
علت اینکه سب و بهتان را برای این جلسه انتخاب کرده بودند، به خاطر آن شیطنت شبکه بی بی سی فارسی بود که دی ماه 97، مستندی را ساختند و منتشر کردند با عنوان «بهتان برای حفظ نظام». که در آن بحثی را که ربطی به نظام و بعد انقلاب نداشت، را گرفته و منتشر کرده بودند و در ذهن خیلی از مخاطبان هم جا افتاده بود!
گفتند می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. من به ایشان گفتم که اشکال ندارد، من جلسه را میآیم، اما در خصوص موضوع، بنده کمتر صحبت می کنم و صحبت کلانی خواهم داشت. آنها هم استقبال کردند.
➖پس عنوان جلسه بود: «تبیین مکتب امام خمینی» و ذیل آن بحث «سب و بهتان» موضوع بحث بود.
ما جلسه سه شنبه را رفتیم و مطابق معمول من صحبت کردم، و اشاره کردم به «رابطه شریعت با سیئات اخلاقی» از جمله «سب و بهتان».
نتیجه ای هم که گرفتم این بود که فقه و یک فقیه نمیتواند بهتان (به معنای تهمت) را اجازه دهد. اینکه کسی در جایی یک اشاره ای به این مطلب بکند، این نمی تواند رویه در فقه شود.
➖البته گفته شده بود که رونمایی از کتاب هم شاید بشود. یعنی کتاب بررسی فقهی سب و بهتان از آقای حسن آقای خمینی، که تقریرات بحث ایشان بود.
در جلسه عنوان همین بود. و لذا کلمه ای هم از این کتاب توسط بنده گفته نشد. البته یک نقدی بر کتاب توسط حضرت آقای قائنی مطرح شد. اما به جز این، هیچ کلمه ای راجع به بحث کتاب و بحث مقرر و بحث صاحب تقریر و ... مطرح نشد.
➖اینکه بعضی ها گفتند مثلا مقرر کتاب در جاهایی مسائلی داشته، بنده نه آن شخص را می شناسم و نه از توهینش خبر داشتم و نه خواستم رویه غلط توهین به بزرگان را تأیید کنم، و نه خواستم شخص را تایید کنیم، اصلا صحبت نبوده، و شما می دانید که من به هیچ، به هیچ وجه، معتقد نیستم که ما کسی را به خاطر عملکردش، خود شخص را مورد تعرض قرار دهیم. از هر کس باشد، مخصوصاً اگر از یک طلبه محصلی باشد نسبت به یک عالم حوزوی. این را ما تایید نمی کنیم.
➖من تشکر میکنم از شما که از ما سؤال کردید. اینکه و حرکت من این جور تلقی بشود که من با حضورم در این جلسه دارم این تفکر (توهین به بزرگان) را تایید می کنم! خیر، بنده این رویه را قول ندارم. شما خوب می دانید که بنده از جمله کسانی هستم که بیشترین حساسیت را نسبت به حفظ ساحت علما و بزرگان دارم.
➖ پس اصل قضیه و شرکت بنده در آن جلسه از باب «احترام به امام خمینی(ره)» بوده و موضوع جلسه «تبیین مکتب ایشان و بررسی سب و بهتان» و نه چیز دیگر.
@rozaneebefarda
روزنه
توضیحات جناب آقای #علیدوست پیرامون شرکت در جلسه رونمایی از کتابِ یک #مقرر_هتاک! #اختصاصی @rozaneeb
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱
🔹قوجالی:
سلام و ادب
عرض مختصری بر رفع ابهام استاد علیدوست از جلسه کذایی که شرکت کرده بودند:
حضرت استاد علیدوست عزیز تا کی ما طلاب شاهد اشتباهات بزرگانمان باشیم و بعد با یک خبر نداشتم و بی اطلاع بودم و فقط برای احترام امام رفتم و... قضیه راماست مالی کنیم.
چرا خبر نداشتید به آیت الله یزدی توهین و هتاکی شد؟!
چرا بی خبر بودید به آیت الله مصباح جسارت شد
وچرا ودهها چرای دیگر...
مگر شما که استاد و نور چشم ما هستید کجا زندگی میکنید که از این مسائل بی اطلاعید!!!
مگر چنین نیست که العالــم بزمــــــانه لا یهجم علیه اللوابس.
مشکل ما همین بی اطلاعی شما از اطرافتان است!!
شما فقه و عرف تقریر فرمودید لطفا کمی در رعایت عرفیات اساتید تراز انقلاب دقت نمایید تا از این سو استفاده ها صورت نگیرد و مصادره بر علیه نشوید.
شاگرد کوچک کوچک تان
🔶حاشیه روزنه
به جهت مراعات امانت، عین پیامها منتشر میشود و انتشار آن لزوما به معنای ادبیات و محتوای دیدگاههای مخاطبان ارجمند نیست.
@rozaneebefarda
مرثیهسرایی #مهدینصیری برای #اردشیر_زاهدی به نام سیره نبوی!
مهدی نصیری طلبه نیمه سوادی بود که به برکت انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، بدون تخصص ویژه در علوم دینی و بدون هیچ تخصص ویژه در عرصه ژورنالیسم، توانست نام و نشانی در میان اهالی فرهنگ و قلم برای خود دست و پا کند!
او البته در دهه شصت و هفتاد، بیشتر با #تهاجم و #هیاهو علیه افراد و کسانی که بر اساس پندارِ او، مخالف نظام بودند، به #شهرت رسیده بود!
چه هنگامی که در کیهان بود و چه زمانی که صبح را منتشر میکرد!
البته این رویه منحصر به نصیری نبود؛ آخوندهای نیمهسوادِ موسوم به جناح چپ، نوعا همین سرنوشت را داشتند؛ از محمد خاتمی و هادی خامنهای تا خوئینیها و کروبی و دیگر دوستان و آشنایان!
اینا اغلب از نظر دانش دینی و سوابق حوزوی، فاقد فضل و سواد بودند، در دانشگاه هم که اساسا کسی اعتنایی به آنها نمیکرد چون تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.
این بود که در عرصه سیاسی نوعا با هیاهو و فریاد و هوچیگری وارد میشدند و با ژستهای مختلف تلاش میکردند سری میان سرها دربیاورند!
ایضا همین خلا فکری بود که آنان را از #کیهان به #کیان کشاند و از دهه شصتِ داغ به دهه هشتادِ سرد و سیاه رسیدند!
این جماعت امثال مطهری و بهشتی و مهدوی کنی و... را انقلابی نمیدانستند و بر آنان خرده میگرفتند و خود را انقلابیتر از اینان میپنداشتند و بعضا #اسلامآمریکایی را بر سران حزب جمهوری اسلامی تطبیق میکردند!
حالا خودشان شدهاند جاده صافکن و سینهچاک آمریکا!
آن زمان بیمبنا و سطحی بودند؛حالا هم بیمبنا و سطحیاند!
از اینان باید ترسید!
@rozaneebefarda
توصیف حکیمانه جلال آل احمد از جماعت غربزده هرهریمسلک!
#مهدینصیری
@rozaneebefarda
نصیری چرا چپ کرد؟!
نصیری به روایت نصیری...
مهدی نصیری در مجموعه یادداشتهای خود(۴شماره تا کنون) به سرگذشت دگردیسی سیاسی و فکری خود اشاراتی دارد که قابل تأمل و عبرتآموز است!
🔹چند نکته در مورد یادداشت شماره ۴:
۱. برخی مدعاهای او تهافت دارد؛ او در ابتدای یادداشت میگوید: "انتشار صبح تا سال ۷۹ ادامه یافت"
بعدتر مینویسد: "صبح را در سال ۷۸ تعطیل کردم"
وقتی در چنین مسئله مهمی پیرامون کارنامه مطبوعاتی خودش اینچنین متعارض مینویسد، نمیتوان در مسائل مهمتر که طبعا اطلاعش از آنها کمتر است، دقیق و درست قلم بزند!
۲. نوشته است بعد از ملاقات با رهبری و گزارش فساد وزارت نیروی زنگنه به ایشان؛ "به دلیل عدم هرگونه برخورد با این زوایای بازشده فساد، اولین شوک جدی نسبت به ضعف حکمرانی در جمهوری اسلامی" را تجربه کرده است!
این بنده خدا توهم میکرده به صرف یک گزارش مطبوعاتی که خود میگوید در آن سندی بر نقش وزیر هم در آن نبوده، میبایست برخورد آهنین صورت میگرفته تا او دچار "شوک جدی" نشود!
حتما اگر آن زمان برپایه گزارشات نصیری برخوردی صورت میگرفت، خود او همین را بهانه "شوک جدی" در دهه ۹۰ معرفی میکرد و طلبکار نظام میشد که چرا بر پایه ادعاهای یک ژورنالیستِ میانمایه، برخورد صورت گرفته است.
از قضای روزگار همین نشانهای است بر درایت در حکمرانی که برخورد با فساد با لحاظ پیچیدگیهای آن صورت پذیرد!
میفرمایید کدام پیچیدگیها، عرض میشود؛
متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10131
@rozaneebefarda