eitaa logo
روزنه
6.1هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید حاج قاسم سلیمانی در قرائت یک لیبرال خیالباف! نگاهی متفاوت به ماجرای تحریف شهید سلیمانی اختصاصی|| صادق علیپور @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️یک لیبرال عاشق آمریکا را تصور کنید که می‌خواهد حاج قاسم را برای‌مان روایت کند! او احتمالا چنین می‌گوید که؛ 🔸 سپهبد سلیمانی بارها به من و خیلی‌های دیگر (که البته همه آنها از قماش خود من هستند و فعلا دوست ندارند نامشان فاش شود) گفته است کسانی که امریکا و اسرائیل را دشمن می‌دانند، دچار توهم توطئه هستند. 🔹از دیدگاه او تعامل سازنده با جهان (همان کدخدا و بقیه عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی‌اش) ضرورت جهان مدرن است و تنها کاسبان تحریم هستند که با آن مخالفند. او بارها تاکید می‌کرد باید ضرورت تقسیم کار بین المللی را پذیرفت و به همان نقش تعریف شده در جهان امریکایی و لیبرالی قانع شد. ما نیازی نداریم که از خام‌فروشی دست برداشته و به قله‌های پیشرفت بومی و اسلامیِ خود برسیم.   🔹حاج قاسم همواره ثروت افسانه‌ای انباشته شده در مخازن کشورهای عربی حاشیه خلیج «عربی(!!)» را نشانه پیشرفت آنان می‌دانست که با مساعدت کدخدا فراهم شده‌ و ما هم بدون دردسر سازی برای کشورمان می‌توانیم غلامان حلقه‌ به گوش خوبی باشیم که نامش در دنیای امروز، «کشورهای دارای عملکرد نرمال و بی‌حاشیه» است! حال اگر این پیشرفت، کاریکاتوری و غیر مستحکم و فاقد مؤلفه‌های قدرت و استقلال هم باشد، خب باشد! ما به اسم مردم به نان و نوایی برسیم و بقیه هم طبق گفته آن مرحومِ سال ۹۵، زیر چرخ توسعه له شوند! بالاخره هر چیزی یک هزینه‌هایی دارد!   🔸حاج قاسم بارها سیاست‌های توسعه طلبانه ایران در منطقه را زیر سوال برده و آن را موجب دشمن‌تراشی‌های بی‌مورد و غیر منطقی می‌دانست. او اعتقاد داشت نظام وهابی‌پرور سعودی اصلا بد نیست! خروجی‌های آن هم از قبیل طالبان، القاعده، داعش، جبهه‌ النصره و سایر فرهیختگان اسلامِ اصیل سعودی و امریکایی! گروه‌های بی‌آزاری هستند که صرفا خواهان حق و حقوق مردم سوریه از حلقوم امثالِ بشار اسد بودند و قاعدتا در این بین ممکن است در مقابل‌ دوربین و در قالب کلیپ‌های هالیوودی، سر زن و مرد و کودک و پیر و جوان هم بریده شود و نوامیس مسلمین به اسیری بروند. این که مهم نیست! تعامل با کدخدا مهم است. به ما چه مربوط است که چه گلوله‌هایی در کجای بلاد اسلامی به سمت بندگان خدا شلیک شده و چه زمانی قرار است ترکش‌های این درگیری‌ها به ما برسد؟! ما ایرباس می‌آوریم و ذوق زده با آن عکس می‌گیریم و اساسا یکی از حسرت‌های حاج قاسم همین بود که نتوانست در حین عکس‌ گرفتن با ایرباس کنار ما باشد. او این را خودش به من گفته بود، به جان خودم!   🔹همه این‌ها به کنار، چیزی به شما می‌گویم که اساسا تصویر عمومی از حاج قاسم را که صدا و سیمای میلیِ (!) جمهوری اسلامی برای شما ساخته است، به کلی تغییر خواهد داد؛ اصولا حاج قاسم بزرگترین مخالف نظارت استصوابی بود. از این بالاتر، او جزو منتقدترین افراد درباره حیطه اختیارات رهبری بود. اساسا یکی از اختلافات حاج قاسم با رهبری بر سر برجام بود. در واقع زمانی که گروه ایرانی با ۵+۱ مذاکره می‌کرد، یکی از اعضای در سایه مذاکرات شخص حاج قاسم بود که اتفاقا بیش از آقای ظریف با جان کری، در شهرهای مختلف اروپایی از شرق تا غرب اروپا به خصوص در خیابان‌های خشک و بی‌آب ونیز قدم زده است! به جان هفت جد و آبادِ خودم و هم‌فکر‌هایم قسم راست می‌گویم! پ.ن: لاطائلاتی که در بالا می‌بینید، قرائتی است که اگر مراقب نباشیم از حاج قاسم برای ما خواهند ساخت. علما و مجاهدان فکری و رسانه‌‌ای انقلاب اسلامی وظیفه دارند به بیان رهبر انقلاب، نگذارند معجزه تابنده‌ای که در مقابل چشمان همه ما رخ داده است، به یغما رود. @rozaneebefarda
🌷 پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س) 🔻 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔹 سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند. 🔹 تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. 🔹 به ارواح طیبه‌ی این شهیدان و به چشمها و دلهای منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود میفرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت میکنم. سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ 💻 @Khamenei_ir
تشییع شهدا در قم به روایت تصویر 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشییع شهدا در قم به روایت تصویر_۲ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تشییع شهدا در قم به روایت تصویر_۳ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسل اشک‌بار مقام معظم رهبری به امام زمان عجل الله تعالی فرجه 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
تهاجم به وجهه معنوی ؛ نقطه اشتراک چپ‌کرده‌های داخلی با دشمنان خارجی مواجب‌بگیرهای نشان‌دار دیروز و شاید امروز، که گوشت و پوست‌شان از پول نظام روئیده، حالا در میان‌سالی‌شان که به واسطه برخورداری از سفره انقلاب، نان و نامی دست و پا کرده‌اند، حالا یادشان افتاده ژست مخالف‌خوانی بگیرند و به مردم ایران درس بدهند! اینان حتی امروز هم از سفره انقلاب نان می‌خورند؛ چون اگر دیروز ستایش‌نامه‌نویسی را بهانه نان‌خوردن قرار می‌دادند و امروز که دیگر آن حنا رنگی ندارد و چیزی برای عرضه ندارند، با تخریب و فحش‌نامه‌نویسی علیه همان ارزش‌ها نان می‌خورند! راستی! چپ‌کردگان مقلد مکاتب وارداتی را چه کار به فهم مفاهیم متعالی اسلامی؟! اشتباه نشود؛منظور دانشمندان فرهیخته با گرایش‌های فکری و سیاسی متنوع نیست، منظور همین انقلابی‌نماهای بی‌مبنای دیروز و چپ‌کرده‌های متحیر امروز است! (از زیباکلام‌ها بگیرید تا زائری و عباس عبدی و جعفریان و نقویان و مظاهری و نصیری؛ سر و صدای‌شان زیاد است اما تعدادشان به ده نفر هم نمی‌رسد!) وقتی هم فهم نباشد، نه به ستایش‌های سفارشی باید دل خوش کرد و نه فحاشی‌های جاهلانه محلی از اعراب دارد. البته اینان از غر زدن و نق‌فروشی خسته نمی‌شوند!چون نان‌شان در گرو این قبیل کارهاست! این جماعت که پیشتر، معنویت‌زدایی از دفاع مقدس در کارنامه دارند، مدت‌هاست به تولید در موضوعات مختلف مشغول‌اند! بزرگداشت نام حاج قاسم خود مصداقی از شعائر الهی‌ست؛ از این جماعت که تا دیروز مشغول تقابل با شعائر شیعی و مناسک آئینی بودند، این رویه اصلا عجیب نیست! @rozaneebefarda
نبیند چشم نابینا، خصوص اسرار پنهانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هیمنه ملکوتی برخی پدیده‌ها آنقدر عظیم است، که گاه منکرترین منکران عالم غیب و ملکوت را به وجود یک امر قدسی و الوهی معترف می کند و آنها را وادار می‌کند به زبان بیاورند که با معادلات این جهانی از فهم آن عاجزند. فوکو و مواجهه‌اش با انقلاب اسلامی نمونه خوبیست. ایشان اگر به اندازه فوکو از حصار اندیشه‌ای اش فاصله می‌گرفت، پدیده سلیمانی را به صنعت قدیس سازی فرو نمی کاهید. قاسم سلیمانی با صنعت قدیس سازی اسطوره و قهرمان ملی و امتی شد؟ آن هم درین یک سال و دوسالی که گذشت؟ به فرض محال که چنین باشد. آتشفشان ایران و منطقه در هفته شهادتش و عظیم‌ترین اجتماعات انسانی در تشییع تکرارنشدنی اش در همان چند روز نخستین هم محصول صنعت قدیس سازی بود؟ کدام اسطوره ی محصول چنین صنعتی می تواند این حجم از دریای انسانی را طی چند روز به تموج در آورد؟ هر پدیده قدسی می تواند به انحراف کشیده شود و آغشته به خرافه و بدعت و ... شود-چونان حادثه عاشورا-؛ اما کدام قلب سلیمی به بهانه انحراف و بدعت و ... اصل آن حقیقت قدسی را منکر می شود یا آن را به محصول یک فرایند زمینی-مثل صنعت قدیس سازی- فرو میکاهد؟ تازه اگر بپذیریم این مصادیقی که در مورد پدیده سلیمانی ذکر کرده بدعت و انحراف است. @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حاج قاسم هنگام جشن تولدش آرزوی شهادت کرد... 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا فاطمه من عقده دل وانکردم.... 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
انا لله و انا الیه راجعون حاج عیسی جعفری خادم امام خمینی(قدس‌سره) در صبح روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها آسمانی شد. این مرد مخلص بعد از ارتحال امام به آرمان‌های ایشان وفادار ماند و در مسیر ولایت ثابت قدم بود. امری که باید برای مدعیان خط امام الگو باشد! @rozaneebefarda
نامه غیرمحترمانه هاشمی به امام وقتی هاشمی امام را به عافیت طلبی متهم کرد! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [ص ۱ از ۲] ⭕️متن كامل نامه هاشمي به امام خميني در 25 بهمن 59 در ادامه آمده است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم امام و رهبر و مرجع تقلید عزیز و معظم به نظر می‌رسد در ملاقاتهای معمولی، به خاطر کارهای زیاد و خستگی جنابعالی، فرصت کافی برای طرح و بحث مطالبی اساسی که داریم به دست نمی‌آید، ناچار چیزهائی که تذکرش را وظیفه تشخیص می‌دهم تحت عنوان: «النصیحه لائمه المؤمنین» در این نامه بنویسم؛ خواهش می‌کنم توجه فرمائید و در ملاقات بعدی جواب لطف کنید: ۱- یکسال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری نامه‌ای به خدمتتان نوشتیم که نسخه‌ای از آن ضمیمه این نامه است. شما در بیمارستان قلب بستری بودید و ملاحظه حال شما مانع تقدیم نامه گردید، خواهش دارم، اول نامه را ملاحظه نمائید و سپس این یکی را. ۲- احساس می‌کنم که روابط و ما با جنابعالی، صورت به خود می‌گیرد و در طرح و بحث مطالب –من جمله خوف از اینکه جنابعالی سیاسی و تلقی کنید- به وجود آمده و من خائفم که این حالت بار باشد. ۳- تبلیغات متمرکز مخالفان –که از مقام رسمی و تریبونهای رسمی در رُل مخالف و اقلیت سخن می‌گویند- و و عام جنابعالی و سکوت و ملاحظات ما که علل موضع‌گیریها را روشن نکرده‌ایم، وضعی به وجود آورده که خیلی‌ها خیال می‌کنند ما و طرف ما بر سر قدرت اختلاف داریم و دو طرف را متساویاً مقصر یا قاصر یا ... می‌دانند. ما برای حفظ آرامش نمی‌توانیم مطالب واقعی خودمان را بگوئیم و جنابعالی هم که را از و درآورید. خود شما می‌دانید که ، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز است، بعد از پیروزی معمولاً ما در اینگونه موارد داشتیم و جنابعالی مخالف بودید، اما شما را با اجرا می‌کردیم؛ شما اجازه ورود افراد تارک‌الصلوة یا متظاهر به فسق را در کارهای مهم نمی‌دادید، شما روزنامه آیندگان و ... تحریم می‌کردید، شما از حضور در ادارات مانع بودید، شما از وجود موسیقی و زن بی‌حجاب در رادیو تلویزیون جلوگیری می‌کردید؟ همین‌ها موارد اختلاف ما با آنها است. آیا رواست که به خاطر اجرای نظرات جنابعالی باشیم و و جنابعالی در مقابل اینها بگیرید؟ آیا بودن و را می‌پسندید؟ البته اگر مصلحت می‌دانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان خیر و شر جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم، ولی لااقل به خود ما بگوئید. آیا رواست که همه گروه دوستان ما به اضافه اکثریت مدرسین و فضلاء قم و ائمه جمعه و جماعات و ... در یک طرف اختلاف و شخص آقای بنی صدر در یک طرف و جنابعالی موضع ناصح بی‌طرف داشته باشید؟ مردم چه فکر خواهند کرد؟ و بعداً تاریخ چگونه قضاوت می‌کند؟ ۴- ما جایز نمی‌دانیم که میدان را برای حریف خالی بگذاریم و مثل بعضی از همراهان سابق، بگیریم و به اصطلاح و و ، به خاطر حفاظت از در می‌مانیم و از مشکلات، مخالفتها و تهمتها نمی‌هراسیم و به جنابعالی ایمان داریم، ولی در نظر رهبر برایمان مشکل است. مگر اینکه بفرمائید، همین ابهام صلاح است. احتمال اینکه این ابهام در رابطه با خطوط سیاسی و فکری جاری و خطی که در ارتش تعقیب می‌شود، آثار نامطلوبی در تاریخ انقلابمان بگذارد، وادارم کرد به عنوان وظیفه روی این مطالب، صراحت و تأکید داشته باشم و امیدوارم این را . ۵- قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به شما عرض کردیم که بینش آقای بنی‌صدر مخالف بینش است که ما برای اجرای آن تلاش می‌کنیم و اکنون هم بر همان نظر هستیم و شما فرمودید ریاست جمهوری مقام سیاسی است و کاری دستش نیست؛ امروز ملاحظه می‌فرمائید که چگونه در کار کابینه و ... می‌تواند کارشکنی کند و چگونه با استفاده از مقام، مجلس و دولت و نهادهای انقلابی را تضعیف می‌کنند و ما فقط می‌توانیم دفاع کنیم؛ چون تضعیف متقابل را با گفتن نواقص رئیس جمهور صلاح نمی‌دانیم و همان دفاع هم مشاجره تلقی می‌شود و بحق مورد مخالفت جنابعالی قرار می‌گیرد و آتش بس می‌دهید و خودتان هم دفاع لازم را نمی‌فرمائید که: اختلاف دو بینش است که یک طرف مصداق اسلامش غضنفرپور و سلامتیان و سعید سنجابی و طرف دیگر رجائی و گنابادی و منافی و موسوی و ... می‌باشند. @rozaneebefarda ادامه 👇
متن كامل هاشمی به امام خمينی [ص ۲ از ۲] ۶- در خصوص جنگ و فرماندهی ارتش، مطالب و احتمالات زیادی داریم. فرماندهی به خاطر ناهماهنگی و وحشت از نیروهای خالص اسلامی، مایل است نیروهای غیر اسلامی را در حاکم کند –که منافع مشترک پیدا کرده‌اند- و نیروهای خالص دینی را یا منزوی و یا منفصل نماید. خلبان شیرودی که سمبل ایمان و شجاعت و تلاش است، در پادگان ابوذر به من می‌گفت که امروز ایمان می‌جنگد نه تخصص و می‌خواهند دست مؤمنان را کوتاه کنند، ایشان همراه و همرزم خلبان شهید کشوری و خلبان شهید آشوری است. وحشت داشت و به من گفت پیامش را به شما بگویم و ضبط هم شده؛ احتمال اینکه مدیران جنگ به علل سیاسی طالب طولانی شدن جنگ باشند، وجود دارد و این احتمال تکلیف‌آور است. احتمالاً آقای بنی‌صدر به منظور تضعیف دولت و شاید –بعضی‌ها هم باشند- برای اجرای منویات آمریکا و ... مخصوصاً کمبود مهمات و اسلحه قابل توجه است. در این مورد لازم است، جنابعالی سریعاً فکری بفرمائید و بهتر است در یک جلسه طولانی و محرمانه با دوستان مورد اعتماد ارتشی نظیر صیاد شیرازی، نامجو، سلیمی، شیرودی و ... با حضور ماها در خدمتتان بحث و تصمیم‌گیری شود. ۷- ما «حزب جمهوری اسلامی» را با مشورت با شخص جنابعالی و گرفتن قول مساعدت و تأیید غیر مستقیم –من شخصاً در مدرسه علوی با شما در این باره مذاکره کردم- تأسیس کردیم و با توجه به اینکه قانون اساسی، تعداد احزاب را پذیرفته فکر می‌کنیم یک حزب اسلامی قوی برای تداوم انقلاب و حکومت اسلامی ضرورت دارد و جنابعالی هم روزهای اول در تهران و قم مکرراً تأیید فرمودید –ممکن است کرده باشید- و اکنون اعتبار حزب از نفوذ شما تغذیه می‌شود –غیر مستقیم- ولی رنگ حمایت از روزهای اول کمتر شده. میل داریم لااقل در جلسات خصوصی نظر صریحی بفرمائید. اگر مایلید ما حزب را کنار بگذاریم، و اگر لازم می‌دانید که حزب بماند و اگر همین‌گونه که عمل می‌فرمائید، مصلحت است ما را قانع کنید تا ما هم دوستان حزبی را قانع کنیم. ۸- اینجانب که جنابعالی را مثل جانم دوست دارم و روی زمین کسی را صالح‌تراز شما سراغ ندارم، گاهی به ذهنم خطور می‌کند که و شما را قرار داده و و لازم را –که از ویژگیهای شما در هدایت انقلاب بوده- در موارد فوق‌الذکر ضعیف‌تر از گذشته نشان می‌دهید، بسیاری از مردم هم متحیریند که چرا امام قاطع و صریح در این مسائل سرنوشت‌ساز . خدای نخواسته اگر روزی شما نباشید و این تحیر بماند، چه خواهد شد؟ واقعاً و حقاً ما انتظار داریم در مقام رهبری و مرجع تقلید اگر تعدیلی در شیوه حرکت ما لازم می‌دانید صراحتاً امر بفرمائید که مطیعیم؛ ما که از رسانه‌های جمعی بشنویم، احضار کنید و امر بفرمائید. ۹- آخرین مطلب –که در ترتیب مطالب جایش اینجای نامه نیست- اینکه ما پس از پیروزی آقای بنی‌صدر برای اینکه ایشان خیالش از جانب ما راحت باشد، ایشان را به ریاست شورای انقلاب برگزیدیم و به جنابعالی پیشنهاد نیابت فرماندهی کل قوای ایشان را دادیم که سریعاً تصمیم بگیرند و کار کنند، اما ایشان به اینها هم قانع نشد و مرتباً کمبودها را متوجه ما می‌کرد و می‌گفت: «من می‌خواهم کار کنم ولی نمی‌گذارند»، در مرکز قدرت بود و دیگران را مقصر معرفی می‌کرد و امروز هم می‌بینید نقش اقلیت مخالف را. پس چه باید کرد؟ با سپاس و معذرت. اکبر هاشمی_۲۵/۱۱/۱۳۵۹ 🔶حاشیه ۱)اگر هاشمی در سال ۸۸، نامه غیرمحترمانه بدون سلام و والسلام را نوشت و بر شعله ور شدن آتش فتنه دامن زد، او قبلا در سال ۵۹ نامه غیرمحترمانه مذکور را نوشته است و در مواردی شخص امام عزیز را زیر سوال برده است. ۲)اختلاف نظر با ولی فقیه مجاز است اما برای ابراز آن، کاربست ادبیات نامناسب و متضمن تعابیر زننده و تند، بایسته نیست. ۳)هاشمی در این نامه امام را رسما به آسایش طلبی، بی خطی و قیافه بی طرفی گرفتن، تحت تاثیر قرار گرفتن از دیگران، ضعف در صراحت و قاطعیت، و... متهم ساخته است. ۴)بهترین دلیل بر اثبات بی توجهی امام به فشارهای دیگران، همین نامه است. امام هرگز زیر بار هاشمی که انتظار حمایت و تایید مطلق از امام بود، نرفت. ۵)هاشمی متاخر، چه نسبتی با شعارهای سال ۵۹ دارد؛ در مورد همکاری با افراد متظاهر به فسق، زنان بی‌حجاب و از همه مهمتر، اسلام فقاهتی! ۶) این حضرات که به خود جرات می‌دهند برای ولی فقیه تعیین تکلیف کنند، چطور خود حدافل ظرفیت را برای پذیرش نقد نداشتند؟ انحصارطلبی ها و تلاش برای بستن دهان منتقدان، از رویه های ثابت سیاست ورزی هاشمی و مریدان سیاسی او مانند بوده است که در ۸ سال گذشته نمود علنی یافت. 🔘روزنه؛ https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053