هدایت شده از دانشجوی مشروطی
سه خط تلاش ما و دشمن.mp3
16.72M
هوالصاق
☝️فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین زارع؛
با موضوع: «سه خط تلاش ما و دشمن عقلانیت،وحدت و امید» (۳) مکان:مسجد جامع حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام؛ زمان :شب شنبه،بعد از نماز عشاء،مورخ: ۱۴۰۲/۳/۵
✅ خلاصه بحث:
🔺اولین خسارت غیر عقلانی کردن جامعه این است که باب نقد سازنده را مسدود میکند!
🔺دولت انقلابی آقای رئیسی هم بشدت نیازمند نقد سازنده و سالم است!
🔷 تنها راه پیشرفت کشور و مصون سازی جامعه گسترش عقلانیت اجتماعی و احیاء واقعی فریضه امر بمعروف و نهی از منکر است!
🔺از هزینه های غیرعقلانی کردن جامعه در گذشته باید عبرت گرفت
دوم خرداد سال ۷۶ آقای خاتمی با شعار «آمده ام انحصار را بشکنم» رأی آورد ولی فردای آنروز همان انحصارطلبان انحصاری بسیار شدیدتر از قبل را بر کشور حاکم کردن و...!!!
#عقلانیت
#وحدت
#امید
http://Zil.ink/BehzadZare
محترمانه با آقای خسروپناه!
[ص۱ از۲]
حسین شریعتمداری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
۱-نقد کیهان بر لایحه عفاف و حجاب که با عنوان «لایحه عفاف یا گسترش بیحجابی»! در یادداشت روز کیهان دوشنبه اول خردادماه جاری آمده بود، با نگاهی مستند، حقوقی و برگرفته از متن لایحه مورد اشاره نوشته شده بود و به وضوح نشان میداد که خروجی لایحه یاد شده، برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حفظ عفاف و حجاب نیست بلکه گسترش بیحجابی و حتی تشویق به انجام این پدیده پلشت و عفتسوز را نیز به دنبال دارد. یادداشت کیهان با استقبال گسترده بسیاری از حقوقدانان متعهد، صاحبنظران و عالمان دینی و مردم پاکباختهای که از کشفحجابهای اخیر به تنگ آمده بودند رو به رو شده و انتظار آن بود -و هنوز هم هست- که دولت محترم و قوه گرانقدر قضائیه این لایحه را برای بازنگری و اصلاح مفاد آن پس بگیرند و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز مادام که مفاد لایحه اصلاح نشده باشد، از تصویب آن خودداری کنند و اما...!
۲-در حالی که حمایت تلویحی رسانههای بیگانه و سایتها و کانالهای وابسته به دشمنان تابلودار نظام از لایحه یاد شده، دور از انتظار نبود، برخی از برادرانی که بعضاً دارای مسئولیت رسمی نیز هستند به حمایت از لایحه مورد اشاره پرداخته و درباره آن اظهاراتی داشتهاند که متاسفانه با واقعیت و آنچه در متن لایحه مورد اشاره آمده است فاصله فراوانی دارد. بخوانید!
۳-برادر عزیزمان جناب حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در «مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام» با تاکید بر این که «لایحه عفاف و حجاب لایحهای کاربردی و موفق است»! گفته است:
«عدهای که ایراد میگیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»! درباره این بخش از اظهارات ایشان باید پرسید از کجا میدانید و بر چه اساسی ادعا میکنید که منتقدان لایحه، «آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»؟! این ادعا در حالی است که منتقدان و از جمله کیهان در جای جای نقد خود، ابتدا به متن لایحه استناد کرده و سپس به نقد آن پرداختهاند. اما، جنابعالی در ادعای خود و در تمجید و تعریف از لایحه حتی بک بار هم به متن آن اشاره و استناد نفرمودهاید. حالا خودتان قضاوت کنید که کدامیک لایحه را نخواندهایم؟ ما یا شما؟! ما، جنابعالی را به نخواندن لایحه متهم نمیکنیم (برخلاف شما که بیسند سخن گفتهاید!) ولی میپرسیم که اگر لایحه را خوانده بودید چرا، لااقل در بخشی از اظهارات خود به چند خط از متن و مفاد لایحه اشاره نکردهاید؟
و -با عرض پوزش- به کلیگویی! درباره آن اکتفا فرمودهاید؟!
۴-به عنوان مثال در بخشی از یادداشت کیهان آمده بود «بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریفشده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و..) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشفحجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود(که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کردهاند
«در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲)به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»!آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است!
ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است!و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند»!
@rozaneebefarda
محترمانه با آقای خسروپناه!
[ص۲ از۲]
حسین شریعتمداری
و چند نمونه دیگر که در تمامی آنها به متن لایحه استناد شده بود ولی جنابعالی در اظهارات خود کمترین اشارهای به متن لایحه نکردهاید و با این وجود ادعا میکنید که منتقدان متن لایحه را نخواندهاند!
۵-با اشاره به منتقدان لایحه، فرمودهاید «متأسفانه برخی از افراد حزباللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی میکنند»! و توضیح ندادهاید که آیا تاکید بر حفظ عفاف و حجاب «بازی در زمین دشمن» است یا سهلانگاری نسبت آن؟! جنابعالی به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی به یقین میدانید و خوانده و شنیده و دیدهاید که مقابله با حجاب یکی از ترفندهای آشکار دشمنان تابلودار اسلام و نظام است. آیا تاکید بر حفظ حجاب و نجات شمار فراوانی از دختران و زنان سادهانگار و فریبخورده(البته حساب معاندان جداست) از چنبره فریب دشمن، بازی در زمین دشمن است یا کمتوجهی به ضرورت حفظ حجاب و پیشگیری از کشفحجاب که به فرموده
رهبر معظم انقلاب «هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است»؟
۶-فرمودهاید «گفتمانسازی مقدم بر اجراست» که سخن بجا و قابل قبولی است و منظورتان این است که قبل از اجرای حکم مقابله با بیحجابی باید درباره آن روشنگری و به قول شما «گفتمانسازی» شود. این نکته نیز -به غیر از بخشی از آن- قابل قبول است ولی در این خصوص باید گفت؛
به یقین توجه دارید که روشنگری درباره ضرورت حجاب نباید و نمیتواند مانع برخورد(متناسب) با کشفحجاب باشد. به عنوان مثال، برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر نمیتوان از نقش روشنگری درباره این بلای خانمانسوز غافل بود و در همان حال نمیتوان و نباید از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر (برخورد سخت و پشیمانکننده) و مقابله با معتادان (از نوع روشنگری و تشویق به ترک اعتیاد) خودداری کرد.
۷-فرمودهاید «طبق قانون موجود فردی که کشفحجاب کرده است مجرم است» و باید با او برخورد و جریمه شود. ولی اشاره کردهاید که «با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکانپذیر نیست»! که باید گفت؛ اولاً؛ در کدام نظام حقوقی و سیستم قانونی آمده است که اگر تعداد مجرمان زیاد بود باید از اجرای قانون درباره آنها خودداری شود؟! ثانیاً؛ چرا تصور میکنید که شمار مجرمان کشفحجاب زیاد است؟! این محاسبه را با کدام مقایسه به دست آوردهاید؟! کاش نیم نگاهی به تودههای عظیم زنان و دختران محجبه در برخی از مراسم نظیر ۲۲بهمن، نماز عید فطر، روز قدس، روزهای ماه مبارک رمضان و آمار خانمهای محجبه دارای تحصیلات عالیه و... میانداختید و بعد در این خصوص اظهار نظر میفرمودید!
۸-لایحه عفاف و حجاب را «لایحهای کاربردی و موفق»!دانستهاید، بیآنکه دلیل و سندی برای دیدگاه خود ارائه بدهید و فرمودهاید «در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرمانگاری کشفحجاب فرآیندی باشد به این معنا که در گامهای اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و متخلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد به عنوان مجرم شناخته شود». یکی از جانمایههای بحث در همین نقطه است. حالا به یکی از بندهای یادداشت مورد اشاره کیهان توجه کنید.
«به شاه بیت!ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه میبینید؟!مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشفحجابکننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم..پیامک سوم!
و... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمانبرانداز و عفتسوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهرهگیری از زنان فریبخورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خندهدار نیست؟! البته که خندهدار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدتهای۴۴ ساله ملت و.. باید گریست!».
جناب خسرو پناه عزیز! با این لایحه میخواهید به مقابله با بیحجابی بروید؟!
۹-و بالاخره کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابله با پدیده پلشت کشف حجاب را راهگشا و فصلالخطاب میدانیم. آنجا که میفرمایند:
«کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشفحجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهلگریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمیکنند».
با پوزش...
متن یادداشت:
https://b2n.ir/k73640
@rozaneebefarda
مکالمه شهید کاظمی با رشید در 3خرداد61.mp3
2.25M
🎙بشنوید|| گفتگوی شنیدنی سردار شهید #حاج_احمد_کاظمی با سردار رشید در ماجرای #فتح_خرمشهر
🔸حاشیه روزنه
وجب به وجب خاک این سرزمین با قطره قطره خون جوانان عزیز ایران اسلامی حفظ شده است.
سفارش شهیدان و مجاهدان راه خدا در #وصیتنامههایشان منعکس شده است.
#پیروی_از_ولایت و #حفظ_حجاب از جمله سفارشات پرتکرار است.
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پنج نکته در مورد نظر امام پیرامون ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر
انتشار اسناد جدید در مورد دیدگاه امام خمینی پیرامون ادامه جنگ بعد از فتح خرمشر، حاوی نکات مهمی است که فعلا در تحلیلها نسبت به برخی از آنه غفلت شده است. از جمله نکات مهم اینکه:
۱. نظر اولیه امام خمینی مبنی بر پایان جنگ بوده است.
این موضع امام در اغلب آثار مربوط به مطالعات جنگ مغفول واقع شده یا بنا به مصالحی حذف شده است!
۲. بعد از جلسات کارگزاران سیاسی و خبرگان نظامی با امام و ارائه ادله مختلف(حدود ۱۲ دلیل نقل شده)، با شکلگیری نوعی اجماع بر ادامه جنگ مواجه میشویم.
در چنین شرایطی نظر اولیه امام تغییر میکند و با ادامه جنگ موافقت می فرمایند.
دقت به این #فرایند_تصمیم_گیری مهم است.
۳. برخی از حامیان دوآتشه ادامه جنگ مانند آقای #منتظری، در خاطرات خود پنهانکاری و بلکه مطالب #خلاف_واقع نقل کردهاند و تلاش کردهاند خود را مثلا صلح طلب نشان دهند!
این حد از وارونهنمایی حقایق دون شأن یک مسلمان عادی است. فضلا از از فقیه و مرجع و ... .
در ماجرای #پذیرش_قطعنامه نیز همین روند طی شد. امام ابتدا #قاطعانه با پذیرش آن مخالفت کردند اما بعد از #اجماعسازی در بین کارگزاران سیاسی و همراهی فرماندهان نظامی، وظیفه عوض شد و ایشان #جام_زهر را سر کشیدند.
عجیب آنکه آقای منتظری در آن ایام همگام با حامیان پذیرش قطعنامه شدیدا فعال بود و در این مورد نامه ای تند خطاب به امام نوشته است.
۴.امام بعد از تصمیم نظام مبنی بر ادامه جنگ، بسیار محکم و قاطع از این تصمیم حمایت کردند و پای آن ایستادند اما برخی طرفداران ادامه جنگ، بلافاصله بعد از شکست در برخی عملیات ها، خیلی زود تغییر دیدگاه دادند و شاید به عمق نگاه امام پی بردند اما دیگر فرصت گذشته بود و جای سستی در امر جنگ نبود.
در شرایطی که تصمیم امام و نظام بر ادامه جنگ بود، برخی جریانهای مرموز مانند #نهضت_آزادی و #انجمن_حجتیه مدام به مخالفت با جنگ و تضعیف جبهه خودی میپرداختند و در واقع خنجر از پشت میزدند!
غر زدنهای سریالی امثال آقای منتظری که خود از حامیان سرسخت جنگ بعد از فتح خرمشهر بود نیز در همین چارچوب قابل تحلیل است!
اگر قرار بر جنگ است، تعلل و تردیدافکنی در امر جنگ، خنجر از پشت زدن است.
مواضع غلط آقای منتظری در مورد جنگ و سیاهنمایی های سریالی او، یکی از مهمترین علل عزل و اعلان عدم صلاحیت وی برای تصدی رهبری آینده بود.
۵.مسئله ادامه جنگ با سوال دیگری همراه بود و آن، ورود یا عدم ورود به خاک عراق بود که بنا به برخی شواهد، امام با آن هم ابتدا مخالف بودند ولی بنا به برخی اصرارها و استدلالهای مسئولان، با آن موافقت کردند. این امر نیز به نحو روشن در تاریخ جنگ منعکس نشده است.
@rozaneebefarda
تحریف امام ممنوع.pdf
223K
تحلیلی درباره علل تحریف شخصیت و اندیشههای حضرت امام خمینی(ره)
تحریف گران امام خمینی به دنبال چه هدفی هستند؟
قاسم روانبخش
نمونههایی از تحریفات کتاب #الفلامخمینی
#تحریف_ظالمانه
@rozaneebefarda
تحریف خط امام(ره) به دست خواص آلوده
علی رستمی
🔹امام خمینی(ره)، رهبر حرکت عظیم ملت ایران بود که سبب تحولی عظیم در مسیر تاریخ شد؛ ایشان بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است و ملت ایران نیز با پیروی از این مکتب در مقابل ظلم نظام شاهنشاهی ایستاده و در مسیر استقلال و مقابله با ظلم حرکت کردند.
🔸قطعا، همان طور که رهبر انقلاب بارها تأکید کردهاند این انقلاب بینام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و بیشک موفقیت این انقلاب با نام امام خمینی(ره) و اندیشه ایشان گره خورده است چرا که امام هم معمار و طراح و نظریهپرداز این انقلاب بود و هم بنیانگذار شجره طیبه انقلاب اسلامی، بنابراین نظام جمهوری اسلامی برای بقا و استمرار حرکت بالندهای که امام عظیمالشأن انقلاب آغاز کرد چارهای ندارد جز اینکه خود را با آرمانها و اندیشههای امام راحل منطبق کند.
🔹۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و خط امام خمینی(ره) جلا پیدا کرده و در چهارگوشه عالم دل میبرد. حضرت امام(ره) از دید دشمنان باید تحریف شود چراکه به مقابله با شیطان بزرگ و اسلام التقاطی و بهایی و حجتیه و لیبرالی و آمریکایی به پاخاسته ، لذا مغضوب دشمنان و مستکبران قرار گرفته است. دشمنان از هیچ حرکتی برای کنار زدن و یا تحریف صراط مستقیم ملت ایران دریغ نمیکنند...
متن کامل یادداشت در خبرگزاری فارس
#تحریف_ظالمانه
@rozaneebefarda
پاسخی به تحریف دیدگاه امام خمینی در رابطه با نظارت استصوابی شورای نگهبان
امین عظیمی
با نگاهی به عملکرد شورای نگهبان به آسانی میتوان چنین قضاوت کرد که این شورا توانسته است انقلاب را از بسیاری از انحرافات احتمالی نجات دهد و نمره قبولی در عمل به توصیههای امام خمینی در حفظ این سنگر بهدست آورد و اگر چنین نبود اصحاب تشنه به قدرت چنین سخت به این شورا نمیتاختند. جایگاه ویژه شورای نگهبان در اندیشه و سیره امام خمینی را در برخی سخنان ایشان میتوان به وضوح دید.
http://fna.ir/3cwprz
#تحریف_ظالمانه
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
سلسلهنشستهای تخصصی هشتگانه همایش «تحریف ظالمانه»
سلسلهنشستهای تخصصی همایش «تحریف ظالمانه؛ بازکاوی پدیده تحریف امام» در آستانه ارتحال امام خمینی و شصتمین سالگرد قیام خونین پانزده خرداد برگزار میگردد.
🖋موضوعات تخصصی:
اندیشه اقتصادی امام خمینی
تحریف امام؛ چرایی و چگونگی
ابعاد رسانهای پدیده تحریف امام خمینی (ره)
ابعاد تاریخی پدیده تحریف امام خمینی (ره)
تحریف امام زمینهها، روشها، آسیبها و الگوی مواجهه
گونهشناسی تحریف شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره)
🎙با ارائه اساتید ارجمند:
دکتر مظفر نامدار
دکتر فیروز اصلانی
حجتالاسلام و المسلمین محمدمهدی حقانی
حجتالاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابوطالبی
حجتالاسلام و المسلمین پایندهمحمد صادقی
حجتالاسلام و المسلمین سعید صلح میرزائی
حجتالاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده
استاد حسن ابراهیمزاده
حجتالاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد نوروزی
حجتالاسلام و المسلمین دکتر سیدرضا رضی
حجتالاسلام و المسلمین دکتر ذبیحالله نعیمیان
حجتالاسلام و المسلمین دکتر نصرالله آقاجانی
حجتالاسلام و المسلمین محسن قنبریان
حجتالاسلام و المسلمین مرتضی عبداللهی
دکتر اشرف جناتی
سرکار خانم مریم صادقی پری
#تحریف_ظالمانه
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی و به مناسبت شصتمین سالگرد قیام خونین 15خرداد
همایش «تحریف ظالمانه» با هدف «بازکاوی پدیده تحریف امام» بههمت جمعی از مراکز تخصصی و پژوهشی قم برگزار میگردد.
سخنرانان:
آیتالله محمود رجبی
آیتالله غلامرضا فیاضی
حجتالاسلام و المسلمین استاد سیدحمید روحانی
زمان:
پنجشنبه 11خرداد1402 بعد از نماز مغرب و عشاء
مکان:
قم، خیابان جمهوری اسلامی، میدان امام حسین(ع) نیروگاه، بلوار نور، مجتمع فرهنگی نور
پخش زنده مراسم:
اسکای روم: https://b2n.ir/y48716
آپارات: https://www.aparat.com/Bonyadtarikh/live
موقعیت مجتمع فرهنگی نور:
https://balad.ir/p/2hkgxEduHCyQl5
سلسلهنشستهای تخصصی این همایش علمی از تاریخ 9 تا 11 خرداد در مراکز و مؤسسات مختلف برگزار خواهد شد و گزارش علمی آن در مراسم همایش ارائه خواهد گردید.
#تحریف_ظالمانه
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
گزارش خبرگزاری تسنیم از همایش #تحریف_ظالمانه
👇
https://tn.ai/2905130
گزیده بیانات آیتالله فیاضی در همایش تحریف ظالمانه:
👇
https://tn.ai/2905125
گزیده سخنان حجتالاسلاموالمسلمین سید حمید روحانی:
👇
https://tn.ai/2905118
@rozaneebefarda
📣 اطلاعیه
🔺 مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)
🔸 مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی -قدس سره- و بزرگداشت شصتمین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد و تجلیل از شهدای گرانقدر آن خیزش مؤمنانه، روز شنبه سیزدهم (۱۳) خرداد، بعد از نماز مغرب و عشاء، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنهای -ادام الله ظله- در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه -سلام الله علیها- در قم برگزار میشود.
🗓 زمان: شنبه ۱۳ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء
📌 مکان: شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه -سلام الله علیها-
@rozaneebefarda
وقتی #علی_مطهری مفسر اندیشههای سیاسی و اجتماعی امام خمینی میشود!
آنهم در برنامهی پربیننده گفتگوی اخبار سراسری
در این برنامه مختصر اشکالات و اغلاط و مطالب تحریفآمیزی وجود دارد که موجب تعجب است.
از آنجمله در مورد دیدگاه امام پیرامون تصویبنامه انجمنهای ایالتی و لوایح ششگانه(نقد تفصیلی و مستند فرصتی مجزا میطلبد)
امید است برای مسئله #تحریف #امام_مظلوم فکری اساسی بشود.
#خطر_تحریف_سازمانیافته
@rozaneebefarda
امام خمینی به روایت امام خامنهای
آشنایی با موضوع «امام خمینی(ره)» در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی
#پروندهویژهروزنه به مناسبت #ارتحال_امام
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️بهمناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مجموعه فیشهایِ موضوع «امام خمینی(ره)» را در اختیار مخاطبین عزیز قرار میدهد.
▫️در بخش «موضوعی»، بیانات رهبر انقلاب دربارهی ابعاد مختلف موضوعِ مدنظر و در بخش «جملات برگزیده» هم جملات طلایی و ناب حضرت آیتالله خامنهای استخراج شده است.
⏪ «جامعیتِ محتواییِ مناسب» از جمله ویژگیهای این مجموعه است.
⏪ مجموعه فیشهای بخش موضوعی افزون بر ۹۵ هزار کلمه و مجموعه جملات طلایی بیش از ۷۲ هزار کلمه است.
🔸این محتوای استخراجی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای علاوه بر کارکردهای عمومی و مطالعاتی و... میتواند بهصورت خاص از سوی تحلیلگران، فعالین فرهنگی و رسانهای و پژوهشگران مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
دسترسی: ↙️↙️
فیشهای موضوعی امام خمینی(ره):
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1504&npt=12#92397
فیشهای جملات برگزیدهی امام خمینی(ره):
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1504&npt=2#94758
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
امام رصد سمپاشیهای #رسانههای_معاند را حتی در بستر بیماری هم ادامه داد!
#پروندهویژهروزنه به مناسبت #ارتحال_امام
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️حشمتاللّه رنجبر(از گروه پزشکى حضرت امام خمینى«س»):
رفتن امام به بیمارستان در یکم خرداد68
امروز صبح، روز اول خرداد 1368 طبق برنامه، امام آماده براى رفتن به بیمارستان هستند.
قبل از هر چیز به حضور همسرشان مىرسند و ضمن خداحافظى، از ایشان حلالیت مىطلبند و از اینکه وجود ایشان در طول سالهاى تبعید و مبارزه، مشکلاتى را براى خانم ایجاد کرده است، عذرخواهى مىکنند.
پسرشان #احمد را مىبوسند و از وى و بقیه اهالى خانواده بخصوص دخترانشان خداحافظى مىکنند؛ و اکنون عصا بهدست و قدمزنان با همان روحیه عالى و صفاى باطنى با همراهان وارد بیمارستان مىشوند و در اتاق بسترى مىگردند.
▫️کار نمونهبردارى از معده و آندوسکوپى شروع مىشود. لولهاى که از طریق دهان و مرى باید وارد معده شود، یک شىء زمخت و غیرقابل تحمل است و همه نگران آنند که کار به خوبى انجام نشود؛ زیرا علاوه بر اینکه یک کار آزار دهنده براى بیمار به حساب مىآید، فشار و مشقت آن مىتواند براى قلب امام هم مضر و خطرناک باشد. توان و طاقت بیمار در تحمل این کار لازمه موفقیت کار است. این کار به سادگى و بدون اینکه امام واکنشى نشان بدهند، انجام مىپذیرد.
▫️به خاطر پایین بودن گلبول هاى خون به ایشان یک واحد خون وصل مىشود.
▫️ امام در هر موردى با پزشکان همکارى دارند و تسلیم محض آنان هستند و در تمام این مدت، امام کارها و عبادت هاى خود را سروقت انجام مىدهند.
🔻حتى شنیدن اخبار رادیوهاى بیگانه را نیز فراموش نمىکنند. سرساعت به اخبار گوش مىدهند و به خاطر این مورد از پسرشان مىخواهند که رادیوى مخصوص ایشان را بیاورد.
▪️حاج احمد در کنار پرستاران که در اتاق و پشت دستگاه قرار دارند، مىنشیند و به مزاح مىگوید: آقا در این وضعیت هم از شنیدن اخبار رادیوى بیگانه صرفنظر نمىکنند! اگر هر کدام از ما به اندازه ایشان کار و تلاش مىکردیم، دنیا گلستان مىشد.
▫️ گوهرى در دستهاى لرزان،حشمتاللّه رنجبر، ص47.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
امام در بستر بیماری هم نماز شب را ترک نکرد!
#پرونده_ویژه بهمناسبت #ارتحال_امام
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️دکتر ایرج فاضل:
در ایامی که امام در بیمارستان تحت معالجه و عمل جراحی بودند، لوله تنفسی در تراشه ایشان بود.
با وجود لوله تنفس نماز شب خواندند
در ایامی که امام در بیمارستان تحت معالجه و عمل جراحی بودند، لوله تنفسی در تراشه ایشان بود.
وقتی این لوله در مجرای تنفسی قرار میگیرد شخص نمیتواند صحبت بکند. اما امام با وجودی که لوله به تراشه ایشان وصل بود، نماز ظهر و عصر آن روز را به همان وضع ادا نمودند و حتی نماز شب خود را نیز ترک نکردند.
▫️روزنامه اطلاعات - 28 / 3 / 68
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
عروج به روایت #سیداحمد_خمینی/۱
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در مورد کسالت حضرت امام، از این نشیب و فرازها، همیشه وجود داشت.
امام در نجف هم گاهی از ناحیه قلب ناراحتی داشتند، اما با مختصر مداوایی مرتفع می شد. به ایران که آمدیم کار زیاد و نامناسب بودن محیط کار و زندگی خصوصا در قم، موجب تشدید ناراحتی ایشان شد. ایشان در قم در یک اتاق کوچک، روزی چند ملاقات عمومی داشتند و هوای اتاق به خاطر دستگاههای فیلمبرداری خیلی گرم بود، آنهم در قم که هوا خودش بهطور طبیعی گرم است.
از همان سال58 دکتر عارفی به قم آمد و گفت: ایشان ناراحتی قلبی دارند و باید استراحت کنند که ناچار به ایشان استراحت داده شد. شبی که حال امام بد شد، دوستان را از تهران خواستیم. مرحوم شهید بهشتی، مرحوم شهید باهنر، آقای هاشمی، رهبر عزیزمان آقای خامنه ای و اعضای دیگر شورای انقلاب بودند که به قم آمدند.
مشورت کردیم و تصمیم بر این شد که امام به تهران بیایند که شبانه با ماشین به تهران منتقل شدند. یادم هست که آن شب هم هوا خیلی سرد بود. به هر حال؛ در بیمارستان قلب تهران حال ایشان نسبتا بهتر شد و سرانجام قضیه منجر به این شد که امام به جماران تشریف آوردند. خلاصه از این نگرانیها قبلاً هم داشتیم، سالی یکدفعه، دوسالی یکدفعه، ایشان ناراحتی قلبی پیدا می کردند که البته شدید نبود و ما هم در نظر نداشتیم که دوستان امام را بیازاریم و خبر کسالت ایشان را به دوستانشان بدهیم. چون می دیدیم که دشمنان امام خوشحال می شوند و دوستان امام متاثّر می گردند و چنین چیزی صحیح نیست. عشق مردم به امام خیلی زیاد بود.
از اول هم خیلی ها می گفتند که: امام مریضند، یک یا دوماه دیگر می روند و بعد از امام هم دیگر معلوم نیست چه بشود! از سال اول این را می گفتند، اما دیدیم که اینطور نشد و امام یازده سال بعد از انقلاب زنده ماندند.
تا مرتبه آخر که امام در مزاج خودشان ناراحتی احساس کرده و به دکتر گفته بودند. دکترها جلسه کردند و گفتند که باید یکی از اطبای متخصص امراض داخلی ایشان را ببیند. ما برای قلب امام هر چه از دستمان برمی آمد، انجام دادیم. دستگاهی را در جیب امام می گذاشتیم و شبانه روز قلب امام را کنترل می کردیم، ما هم خیالمان راحت بود. حتی اگر بنا بود چند دقیقه بعد برای قلب امام مساله ای پیش بیاید، احساس می شد و روی صفحه تلویزیون مشاهده می کردند و سریعا اقدام می کردیم. مثلاً اگر داشتند راه میرفتند سریع می رفتیم میگفتیم، شما الآن بنشینید یا استراحت کنید. من هم از جماران خیلی کم بیرون می رفتم.
این جریانی که پیش آمد، مربوط به قلب نبود و ما به قول نظامیها، دور خوردیم. ما تمام نیرویمان را در قسمت قلب گذاشته بودیم و فکر می کردیم که امام از دیگر نواحی بدن مشکلی ندارند و سالم هستند.
مساله اخیر مربوط به جهاز هاضمه ایشان می شد و چون اکثر دکترهای امام متخصص قلب بودند، بنا شد دکترهای متخصص گوارش، امام را معاینه کنند. آقای دکتر زالی امام را معاینه کرد و گفت که باید آندوسکوپی کنیم. بعد از اینکه کار آندوسکوپی تمام شد، آقای دکتر طباطبایی که از نزدیکان ماست، آمد پیش من. من به او نگاه کردم، دیدم که همینطور دارد یک حرفهایی می زند احساس کردم، قصّه ای است که اینها نمی خواهند به صراحت به من بگویند. گفتم: خوب اول باید بفهمیم چه شده، تا بعد برای آن فکری بکنیم. بعد خودم قضیه را دنبال کردم و به دکترها گفتم که: خوب، من که نمی شود از قضیه خبر نداشته باشم، شما باید جریان را به من بگویید. ایشان گفتند که: «یک زخمی در معده هست که این ناراحتی امام مربوط به آن زخم است. ایشان خونریزی داشتند منتهی، چون قرص آسپرین مصرف کرده اند، ناراحتی معلوم نشده است و درد نداشته اند. الآن هم ماندیم که چه بکنیم. عقیده آقایان این است که عمل بکنیم، یکی دو نفر معتقدند که نباید عمل کنیم.» من گفتم، اصلاً چه هست؟ گفتند: احتمالاً سرطان است. گفتم: چند درصد احتمال دارد؟گفتند: آقای دکتر زالی گفته: «برای من قطعی است، امّا حالا می گوییم یکی یا دو درصد احتمال دارد که شاید نباشد.»
حالِ من را می توانید حدس بزنید. من خیلی سعی کردم خودم را عادی نگه دارم و تا آخر هم سعی کردم. چون حضرت امام به من گفته بودند که اگر قضیه ای پیش آمد، تو مواظب باش هیچ کاری که دلیل ضعف باشد، انجام ندهی. من هم اولاً سعی می کردم خودم را نگه دارم، ثانیا هم آن موقع ما هنوز خیلی امید داشتیم که مساله حل بشود.
من هم از آقایان روسای سه قوّه آن موقع یعنی حضرت آیتالله خامنهای و آقای هاشمی و آيتالله موسوی اردبیلی و جناب نخست وزیر ـآقای موسویـ دعوت کردم و جریان را به آنها گفتم.
@rozaneebefarda