قطع همکاری #ناشران_متعهد با #طاقچه به دلیل انتشار تصویر مکشوفه منسوب به همکاران این فروشگاه مجازی/بخش ۲
🔸 حاشیه روزنه
۱. حساسیت بایسته و مواجهه بهنگام ناشران متعهد کشور نسبت به پدیده شوم #کشفحجاب قابل تقدیر است.
۲. اتفاقات روزهای آتی اثبات خواهد کرد که این سنخ برخوردها به شدت بازدارندگی خواهد داشت زیرا اولا پشتوانه #مردمی دارد ثانیا #منافع این جماعت را به مخاطره میاندازد!
۳. اقداماتی که شائبه #کشفحجاب_سازمانیافته توسط اصناف و فعالان اقتصادی را القا میکند، بسیار خطرناک است و به مثابه قوه پیشران تحقق نقشه دشمن است و بدون هر تسامحی باید با آن مواجهه کرد.
۴. عدم اظهارنظر مسئولین این فروشگاه مجازی نیز بسیار معنادار است. آیا این اتفاق برای این حضرات اهمیت نداشته که بخواهند توضیحی بدهند یا در پی جبران برآیند!؟
۵. برخی مدافعان خودجوش(!) این فروشگاه مجازی مدعی شدهاند تصویر حاشیهساز مربوط به گذشته است و حاضران مکشوفه نیز کارمندان طاقچه نیستند! خب اگر چنین است چرا مسئولین طاقچه از همان زمان انتشار تصویر تا کنون این تصویر موهن و این اقدام ضد دینی را محکوم نکردهاند؟
۶.بعضی #ناشران_مذهبی در پیوستن به این پویش #تعلل کردهاند! این اقدام سؤالبرانگیز، به هیچوجه پسندیده و مورد انتظار نیست و طبعا اگر جبران نشود، اسامی این ناشران معرفی خواهد شد.
۷. این اتفاقات بیش از هر چیز ریشه در #ولنگاری در عرصه #حکمرانی_فرهنگی دارد. متولیان دولتی عرصه فرهنگ باید #پاسخگو باشند که چرا در مقابل این وقایع اقدام مؤثری ندارند؟! و اگر اقدام کردهاند، توضیح بدهند چه کردهاند!
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
مقام معظم رهبری :
بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. در روز تاسوعا، مثل امروز عصری، وقتی که فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد تسلیم و اماننامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانهای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و اماننامه شما!(٧٩.١.٢۶)
#محرم
#تاسوعا
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
#ویژه
انتشارات انقلاب اسلامی (ناشر وابسته به دفتر حفظونشرِ آثار رهبر انقلاب اسلامی) همکاری با #طاقچه را متوقف کرد.
🔸یادداشت مرتبط روزنه را اینجا بخوانید:
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13102
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرم امسال از یاد #علمدار_جبهه_مقاومت #حاج_قاسم_عزیز خالی نیست....
#ما_ملت_امام_حسینیم
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| تحلیل درست از وجود مدیران فاسد در حکومت اسلامی
▪️آیا با وجود برخی مدیران و فرماندهان فاسد منصوب شده امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(علیهماالسلام)، حکومت ایشان اسلامی بود یا نبود؟!
▪️بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #عالی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امام خمینی با کدام روضه بیشتر منقلب میشدند؟
🔳روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی
پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد
به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد
#امام_خمینی
#عاشورا
#ما_ملت_حسینیم
@rozaneebefarda
مرحوم کوثری 3.mp4
17.87M
🎥روضه مرحوم کوثری در اولین محرم بعد از ارتحال امام
🏴روضه استقبال از محرم الحرام
▪️حرم را از حرم کردند بیرون
همه سرگشته اندر دشت و هامون
▪️کسانی را که بر عالم پناهاند
برون کردند از بیت خداوند
#محرم
#امام_حسین
@rozaneebefarda
29.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴روضه حضرت علیاصغر مرحوم کوثری در حضور مرحوم امام قدس سره الشریف
شیرخوار اصغر من
بیگناه اصغر من
گلوی نازک خشکیده تو
شیر نداشت، طاقت تیر نداشت
#ما_ملت_امام_حسینیم
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید|| شاعر شعر معروف «مکن ای صبح طلوع» را بیشتر بشناسید
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| مقتل خوانی شهید آیت الله حکیم
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یاد امام و شهدا دل رو میبره کربوبلا...
☝️ لحظات پایانی شب آخر مراسم عزاداری ایام محرم در حسینیه امام خمینی در حضور رهبر انقلاب
🖤 #از_تبیین_تا_قیام
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
شیخ شهید
پرونده ویژه بنیاد تاریخپژوهی بهمناسبت سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری
پاسخی به شبهات و تحریفات علیه شیخِ شهید
شیخ فضلالله؛ شهید انتقاد از غرب و غربگرایی
مقابله با مظلومیت تاریخی ستارخان
نقد کتاب «انقلاب مشروطیت»
نقش مرموز تقی زاده در ماجرای به توپ بستن مجلس
آسیبشناسی تاریخنگاری انقلاب اسلامی در پرتو نهضت مشروطه
انقلاب مشروطه در گلستان
شهید آیتالله آقامیربحرالعلوم رشتی و نقش او در مشروطه
میرزا صادق آقا مجتهد تبریزی و جنبش اجتماعی مشروطه
گیلان در آغازین تکاپوهای مشروطهخواهی
شهید مجتهد خمامی و ماجرای تأسیس جنبش مشروعهخواهی
#شیخ_فضلالله
🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تیتر کردن موضع دولت پیرامون طاقچه توسط رسانه غربگرای خبرآنلاین!
🔸 وزیر ارتباطات در یکی از پیامرسان های بومی با اشاره به سخنان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور در خصوص اینکه اخیراً جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش بنیان و فضای کسب وکار است گفت: من هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راه حل، برخورد با افراد متخلف است.
وی افزود: رئیس جمهور محترم نیز مخالف توقف جریان خدمت رسانی فناورانه و نوآورانه به ویژه در بسترهای بومی به مردم هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده اند.
زارع پور در پایان گفت: پیگیر حل موضوع هستم.
🔶حاشیه روزنه
اقدام غیرشرعی و غیرقانونی کارکنان طاقچه در #کشفحجاب، هیچوقت به نحو صریح توسط مدیران این مجموعه تقبیح نشد و بجای عذرخواهی و جبران، با نوعی #قلدری مواجه بودیم!
بعد از آن وزرات ارشاد دولت اعلان کرد این مجموعه مجوزهای لازم را ندارد. مدتی بعد هم این سایت از دسترس خارج شد.
اگر محدودسازی و برخورد با طاقچه در #فرایندی_قانونی صورت گرفته است، ابراز مخالفت با آن، مصداق بارز #تضعیف_قانون است و قطعا موجب مخدوشسازی ذهنیت عمومی در عرصه حکمرانی میشود.
القای تشتت در حکمرانی عواقب و تبعات خطرناک و غیرقابل پیشبینی در پی دارد.
قبلا بعد از اعلام مواضع نیروی انتظامی و قوه قضائیه در برخورد با پدیده شوم #بیحجابی در چارچوب قوانین موجود، سخنگوی دولت در مواضعی دوپهلو و ابهامبرانگیز، تلاش کرده بود به نوعی دامن دولت را از این ماجرا بیرون بکشد!
این رویه، هم غیرقابل قبول است و هم #رأیسوز!
@rozaneebefarda
هدایت شده از خبرگزاری فارس
انتقاد امروز دولت به تصمیم دیروزش
🔹بهدنبال مسدودکردن سکوهای طاقچه و ازکی توسط وزارت ارشاد و بیمه مرکزی در روز گذشته، امروز معاون رئیسجمهور و وزیر ارتباطات از این تصمیم انتقاد و اعلام کردند که نباید این مسدودسازیها انجام شود.
🔹اگرچه مسدودسازی سکوهای خدماتی برای مخاطبان ایجاد مشکل میکند و باید تصمیمهای بازدارندۀ دیگری برای مجازات در نظر گرفت، اما تردید و ضعف در تصمیمگیری و تغییر آنی رویهها میتواند آثار مخربتری برای نظام مدیریتی کشور داشته باشد.
🔹امیر عزیزی، کارشناس حوزه تنظیمگری فضای مجازی در این رابطه میگوید: افرادی که به قانونشکنی پلتفرمهای دیجیتال معترض بودند، مطالبهای برای بستن این پلتفرمها نداشتند و انتخاب این شیوۀ برخورد، تصمیم خود نهادها بود، اما تغییر این تصمیم آثار ویرانگرتری دارد.
@Farsna - Link
هدایت شده از خبرگزاری فارس
سید حسن نصرالله: از جاسوس موساد که قرآن را آتش زد، باید انتقام گرفت
🔹دیروز دوباره قرآن در سوئد آتش زده شد و این مسئله نشانگر خیانت و نفاق سوئد و کشورهای غربی است. دیروز هم کشورهای سازمان همکاری اسلامی هیچ موضع قاطعی علیه این اهانت نگرفتند.
🔹از همۀ جوانان مسلمان میخواهم از کسی که قرآن را آتش زده انتقام بگیرند. جوانان! منتظر هیچ کس نمانید، نه سازمان همکاری اسلامی، نه اتحادیۀ عرب، نه دولتها و نه ارتشها. شما باید مسئولیت خود عمل کنید و این ملعونهای جنایتکار را به سزای اعمالشان برسانید.
@Farsna - Link
واکنش متفاوت #سید_حسن_نصرالله و #سیدحسن_خمینی نسبت به وقایع اسلامستیزانه اخیر!
کدامیک به آرمانهای اسلام ناب و مبانی امام خمینی نزدیکترند؟!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل جامع و پرنکته مقام معظم رهبری از وقایع تلخ #مشروطه
حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر معظم انقلاب اسلامی: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| اشکالات آشکار #لایحه_حجاب از زبان یک حقوقدان
چه اصراری به تصویب عجولانه این قانون پر اشکال و ابهامبرانگیز وجود دارد؟
@rozaneebefarda
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
🏴 سالروز شهادت آیتالله شیخ فضلالله نوری، ١١ مرداد ١٢٨٨ش تسلیت باد.🏴
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔰مرحوم شیخ فضلالله نوری و آقا سید محمدکاظم یزدی تمام آنچه را که [در جریان مشروطه] واقع شد پیشگویی کرده بودند؛ زیرا میدانستند اگر درد دین از انگلستان پیدا شود و جریان مشروطه از طرف سفارت انگلیس تأیید شود، این مشروطه، مشروعه نخواهد بود و برای دین نیست و به درد مسلمانها نمیخورد.
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص۴٠
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید|| تحلیل درست از وجود مدیران فاسد در حکومت اسلامی
▪️آیا با وجود برخی مدیران و فرماندهان فاسد منصوب شده امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(علیهماالسلام)، حکومت ایشان اسلامی بود یا نبود؟!
▪️بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #عالی در حسینیه امام خمینی(ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
195.pdf
208.2K
بیانیه جناب استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان جناب استاد مسعود عالی
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی: بعثت عدالت
بيانات استاد عالی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13132
جوابیه استاد عالی به بیانیه جناب آقای علیدوست را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13134
🔶حاشیه روزنه
بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنشهای متعددی را در پی داشت.
قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضعگیری کرده بود.
غیر از آقای علیدوست، آقای #سیدمحمدجواد_علوی_بروجردی نیز در مصاحبه با #مهدی_نصیری، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهانکاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاستورزی معصومانه ایشان کفایت میکند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند!
اساسا حقایق تاریخی قابل پنهانکاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهانکاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی #تجربه_حکمرانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبتهایی در پی دارد.
@rozaneebefarda
جوابیه استاد عالی به آقای علیدوست
#اختصاصی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبربزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز(۵ /۵/ ۱۳۷۲)میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوقالذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
*انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
مسعود عالی_۱۴۰۲/۵/۱۵
@rozaneebefarda
جوابیه جناب آقای احمدحسین شریفی به جناب آقای علیدوست
«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
ج/2
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
۱.گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی(امیرمنصور آریا)؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
۲.گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
۳.اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
۴.و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»،و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی،سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
پاسخ تاریخ اسلام به بیانیه آقای علیدوست!
جوابیهای دیگر بر بیانیه آقای علیدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" (درباره مقایسه وضعیت حکومتی امیرالمومنین (ع) و نظام جمهوری اسلامی)
جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیهساز جناب آقای علیدوست/3
علیرضا جوادزاده/ استادیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حکومت اسلامي و عدل امیرالمومنین (ع) از بهترین الگوها و معیارها برای حکومتهای مبتنی بر اسلام از جمله نظام جمهوری اسلامی است. بر این اساس، برخلاف آنچه آیت الله علیدوست در یادداشت خود با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" نوشته اند، پاسخ به برخي شبهات وارده به نظام جمهوری اسلامی با تمسک به وضعیت حکومتی و سیره حضرت امیرالمومنین (ع)، امری صحیح و منطبق با موازین عقلی و شرعی است؛ البته این تمسک و مقایسه، باید همراه با دقت و بدون مبالغه باشد.
بخشی از شبهات و ایرادات وارده به نظام جمهوری اسلامی، از سوي افراد و گروه هایی است که عنایت ویژه ای به ائمه معصومین و حکومت امیرالمومنین (ع) دارند؛ به همین جهت بهترین پاسخ به اشکالات این جریان، وضعیت شناسی حکومت حضرت امیر است.
" وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع)، نه شاذ و نادر، بلکه دارای مصادیق و موارد متعددی بود که در منابع تاریخی متعدد آمده است:
ابقای ابوموسی اشعری در حکومت کوفه (تاریخ طبری، ج4، ص499)، ابقای شریح قاضی در منصب قضاوت کوفه (الاصابه، ج3، ص270)، ابقای اشعث بن قیس در حکومت آذربایجان (انساب الاشراف، ج2، ص۱۵۹)، نصب کمیل به منطقه هیت و توبیخ وی پس از شکست در مقابل قوای معاویه (انساب الاشراف بلاذری، ج2، ص473)، نارضایتی حضرت از حکومت محمدبن ابی بکر بر مصر (الغارات ثقفی، ج1، ص227-228)، نصب زیاد بن ابیه به حکومت فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص636)، نصب ابن عباس به حکومت بصره و دزدی وی (بنابر برخي گزارشها) از بیت المال (انساب الاشراف، ج2، ص169-172) و خیانتهای منذر بن جارود حاکم فارس (الغارات ثقفی، ج2، ص522)، یزید بن حجیه حاکم ری (الغارات ثقفی، ج2، ص525) و قعقاع بن شور حاکم کَسکَر (الغارات ثقفی، ج2، ص531)، نمونه ها و مواردی است که بیانگر "وجود عاملان فاسد و ناکارآمد" و "اقدام بر اساس مصالح ثانوی" در حکومت امیرالمومنین (ع) است.
روشن است که این همه، به هیچ وجه ریشه در شخص امیرالمومنین (ع) نداشت؛ بلکه از اقتضائات "حکومتداری غیرمبتنی بر اعجاز"، "انحراف ۲۵ ساله در جامعه اسلامي" و "اقدامات شیطانی معاویه" بود.
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053