eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
نفوذی های واقعی در حوزه را بشناسیم/۱ مروری بر شخصیت ؛ از دربار پهلوی تا سرزمین یانکی ها 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در روزهای اخیر با مطرح شدن بحث در حوزه٬ عده ای با استفاده از تاکتیک های رسانه ای تلاش دارند آدرس غلط بدهند و با برچسب زدن به برخی نیروهای انقلابی (هرچند ممکن است در جای خود نقدی بدانها وارد باشد) خود و اطرافیان شان را از مظان این احتمال برهانند. مرور تاریخی بر سرگذشت برخی نفوذی های حوزوی٬ شاخصه ها و ماهیت خط نفوذ را آشکار خواهد ساخت. در یادداشت نخست٬ به مرور اجمالی یک نمونه خواهیم پرداخت. موسی اصفهانی٬ نواده حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی است که در عصر پهلوی به نمایندگی مجلس شورای ملی رسید و با استفاده ابزاری از ٬ با ظاهری غیردینی و محاسن تراشیده٬ بصورت معمم در تردد مداوم داشت و از آن بدتر٬ به شهره بود. بعد از مدتی به دلیل مفاسد مالی از ایران گریخت و در عراق دست راست محسوب می شد و بعد از ورود امام به عراق تلاش کرد خود را در شمار اطرافیان امام جا بزند که با بی اعتنایی امام و هوشمندی آقا سید مصطفی خمینی٬ ره به جایی نبرد و طرد شد. گذشته از دستگاه بعثی ها٬ مدتی تلاش کرد خود را به عبدالناصر نزدیک کند و تا حدودی هم پیش رفت. مرور خاطرات یکی از اعضای حلقه طلاب حامی امام در نجف که از قضا بعدا در جرگه اطرافیان آقای منتظری و اصلاح طبان نشان دار حوزوی درآمد٬ تصویر شفافی از زندگانی موسی اصفهانی به دست خواهد داد که ضمنا نفوذی های امروزین را عاجز خواهد کرد که این یادداشت را یکطرفه و جهت دار معرفی کنند. مرحوم سید رضا برقعی مدرس در خاطراتش که سال ۹۶ توسط نشر عروج منتشر شد٬ چنین می گوید؛ سید موسی اصفهانی شخصیتی بسیار پیچیده و با استعداد بود... حاج آقا مصطفی گفتند [آقا موسی] گرچه است ‌ولی نابغه است‌. واقعیت هم همین بود. آقا موسی از ابتدا طلبه و معمم و ملبس بود... از خصوصیات ایشان و وی بود. با که حاج آقا مصطفی با وی کرد٬ او نیز به بغداد رفت و فقط گاهی به نجف می آمد. یکی از اقدامات مهم آقا موسی اصفهانی تألیف کتاب ربع قرن زندگی آیت الله حکیم بود.... این کتاب در زمان خود خیلی سر و صدا برپا کرد. به عنوان مثال در این کتاب به وضوح مناسبات آسید ابراهیم یزدی (نوه دختری مرحوم آیت الله آسید کاظم یزدی صاحب کتاب عروةالوثقی) وابسته به بیت آیت الله حکیم و داماد را با تشریح کرده و جای هیچگونه شبهه ای را باقی نگذاشته بود‌. سید موسی پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] به همراه آیت الله نوه دختری آسید ابوالحسن اصفهانی و پسرعمه سید موسی اصفهانی مجددا به ایران بازگشت و قصد داشت بار دیگر شانس خود را جهت تصدی کرسی نمایندگی مجلس از حوزه اصفهان امتحان کند. او بار دیگر به خارج رفت؛ ابتدا به عراق و بعد لیبی و سپس به رفت و در آنجا تبدیل به یک درجه یک شد و علیه حضرت مواضع بسیار تندی گرفت. وی رفته رفته در مورد برخی مبانی اعتقادی شیعه مواضعی را گرفت که بیانگر وی بود و به مرور در اواخر عمر [او هنگام مصاحبه زنده بود و اطلاعات مرحوم برقعی در این مورد دقیق و درست نبوده]٬ همه چیز را انکار کرد و رسما اعلام مطالب نمود! (خاطرات سید رضا برقعی٬ صص ۲۱۷_۲۲۰) 🔶پی افز‌ود بر اساس رهیافت کیس مورد مطالعه٬ نفوذی های حوزوی چهره هایی به استبداد و استکبار اند٬ از بنیه عقیدتی متزلزلی برخوردارند به شریعت و شعائر شیعی التزام ندارند٬ اگر منافع شان اقتضا کند ژست انقلابی می گیرند و هنگامی که چهره واقعی شان رو شود٬ علنا ضدیت با امام و انقلاب را اعلان می کنند! و اینکه قبله شان و خصوصا است! به راستی امروز کدام جریان و افراد را با این شاخصه ها در حوزه سراغ داریم؟!! 🔻فقط فرهیختگان را به دعوت کنید 👇 @rozaneebefarda
مواضع و عملکرد (و نه لزوما متضاد) با ٬ مصداق است! گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸 مواظب باشید جهت‌گیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ . 🔹 طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ . 🔹اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. یک چیز متوقف‌شدنی نیست. 🔸تحوّل یعنی یک دگرگونی‌ای که هر روز کامل‌تر و بهتر و قوی‌تر و عمیق‌تر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. اگر نه، کشور به رکود خواهد انجامید و مغلوب سیاستها و گرایشهای دشمنان این ملّت و دشمنان اسلام خواهد شد. 🔹امروز نگاه اسلام به مجموعه‌ی جمهوری اسلامی است؛ من به شما عرض بکنم. الان در دنیای اسلام گرایش به احیای اسلام و به زندگی اسلامی به معنای واقعی خیلی زیاد است. 🔹مردمی که، ملّتهایی که سرخورده شده‌اند از این تمدّنهای مادّی غربی و شرقی، به اسلام گرایش دارند منتها ملجأیی، مرجعی، شاخصی، ستونی که به او تکیه کنند، کسی که به او مراجعه کنند ندارند؛ لذا نگاهشان به جمهوری اسلامی یک نگاه واقعی است؛ این وجود دارد. البتّه دشمنها نمیگذارند و نمیخواهند این معلوم بشود امّا وجود دارد. 🔹امروز در هر کدام از این کشورهای اسلامی عربی که سرانش به خون ماها تشنه هستند، اگر چنانچه از جمهوری اسلامی یک نشانی، اثری، برگه‌ای آنجا پیدا بشود، شخصی برود، شخصیّتی برود، افرادی بروند، کتابی برود و مانع از طرف سرانشان نباشد، مردم به او اقبال میکنند. الان تقریباً همه‌ی این کشورهای اسلامی از شرق تا غرب همین جور هستند؛ از اندونزی و مالزی و مانند اینها بگیرید تا آفریقا. مردم چشمشان به اینجا است؛ دنیای اسلام امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما. 🔹این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه‌ی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه‌ی به آنها است و میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی. 🔸متن کامل بیانات را در لینک ذیل بخوانید: 👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898 آخرین تحولات حوزوی را در پی بگیرید: 👇 @rozaneebefarda
💥فوری بازی خطرناک شبکه کودک با حافظه تاریخی فرزندان ایران اسلامی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 شبکه نهال در سالهای تأسیس با تصدی آقای سرشار٬ توفیقات خوبی داشته که نادیده گرفتنش عین بی انصافی است اما در کنار همه محسنات٬ گاه اشکالات بزرگی نیز نهادینه شده که جای تأمل و تذکر جدی دارد. پیشتر در قالب یک انیمیشن ایرانی٬ مادر خانه در محیط منزل بدون حجاب نمایش داده شد که هنوز هم ادامه دارد! بعد از اعتراض و برخی دیگر از رسانه های مذهبی٬ در ارتباط با ادمین ها چنین توضیح دادند که این اقدام به پشتوانه فتوا از مقام معظم رهبری صورت گرفته است که طبعا جایی برای ادامه اعتراض باقی نمی ماند تا آنکه بعد از استفسار از اهل اطلاع مشخص گردید که انتساب چنین مطلبی به مقام معظم رهبری درست نبوده است لذا انتشار استفتا و پاسخ مربوطه می تواند در روشن شدن ماجرا کمک کند‌. اکنون در برنامه بسیار جذاب خطای دیگری رخ داده که نیازمند توضیح مسولین شبکه است؛ ر‌وحانی ملبس برنامه بعد از چند سال امروز بدون لباس روحانیت در برنامه حاضر شده و این مطلب اگر بازی با لباس مقدس روحانیت نباشد٬ لا اقل نوعی با ذهن کودکان معصوم ایران است. @rozaneebefarda
رونمایی رسمی از هسته های که قرار است در مقابل اقدام کنند 💥مهم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 در یادداشت اخیر رسانه معاند از جریانی در دل حوزه مقدسه علمیه سخن به میان آمده که قرار است علمدار در سرزمین های اسلامی باشد! این ادبیات عریان پیش از هر چیز جواب کسانی است که تلاش می کردند پدیده منحوس را منکر شوند. صدالبته پروژه ٬ همواره در توطئه های بیگانه٬ به عنوان ابزاری کارآمد در نفی خطرات واقعی به کار رفته است. بازخوانی این یادداشت سرنخ های زیادی را از عملکرد برخی جریان های مرموز در حوزه مقدسه قم و نجف نشان خواهد داد. در بخشی از یادداشت چنین آمده است:👇 🔸جریان سنتی حوزه اساسا با دیدگاه در رسیدن به قدرت و به دست گرفتن حکومت مخالف است. این مخالفت پس از تجربه چند دهه به قدرت رسیدن جریان‌های اسلام سیاسی در منطقه و پیامدهای ناگوار آن از جمله افزایش خشونت دینی و فرقه‌گرایی، بروز بیشتری یافته است. 🔹 این امر نشانگر پیدایش برای از است. 🔹این نظریات قابلیت ایجاد و همفکری و عمل مشترک با جریان سکولاریسم خارج از حوزه‌ها و در نتیجه رسیدن به نسخه‌ای از دولت غیر دینی را دارد که عنصر شهروندی و نه عامل دینداری مبنای اداره آن باشد. متن کامل یادداشت را در لینک ذیل بخوانید: http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-47421595 @rozaneebefarda
⛔️تحریف اندیشه امام در پرتال امام خمینی(ره)! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💠متاسفانه پرتال امام خمینی که قرار است مدافع اندیشه‌های ایشان باشد، مطلبی را در قالب پاسخ به سوال گذاشته (کد مطلب: 43283) که آنجا مدعی شده‌اند که تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» در آثار امام خمینی وجود ندارد بلکه در آثار ایشان فقط دو بار تعبیر اوجب واجبات آمده است، که یکی در بحث تهذیب نفس است و دیگری این عبارت که «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است.» (صحیفه امام، ج3، ص 414) که ربطی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ و سپس با ذکر شواهدی از کلام امام، نتیجه گرفته‌اند «مراد امام از حفظ نظام، جلوگیری از آنچه موجب خلل در امور و نظم جامعه شود و جامعۀ اسلامی را دچار آسیب و تزلزل کند می‌باشد»، و تلویحا به مخاطب تفهیم می‌کنند: از کلام امام خمینی ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی برنمی‌آید، بلکه در سخنان ایشان صرفاً همان تاکید عمومی علمای اسلام بر حفظ اسلام است؛ نه مطلبی ناظر به جمهوری اسلامی! (http://www.imam-khomeini.ir/fa/c76_15369/) 🔸آیا امام خمینی در نامه عزل آقای منتظری تاکید نکرد که «همان طور که نوشته اید رهبری نظام جمهوری اسلامی کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیری است که تحملی بیش از طاقت شما می خواهد. ... به شما نصیحت می کنم که بیت خود را از افراد ناصالح پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی خود را جا می زنند، جداً جلوگیری کنید... طلاب عزیز، ائمۀ محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو ـ تلویزیون، باید برای مردم این قضیۀ ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلی است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم.» (صحیفه امام، ج21، ص334) 🔸آیا عبارتی مانند این عبارت «مسئلۀ حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می‌شود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی کند؛ و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز است» (صحیفه امام، ج19، ص152) معنایی جز اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد؟ 🔸️آیا نفرمود «شما عزیزان و جوانان بزرگوار باید بدانید که حفظ و حراست اسلام و کشور اسلامی و دین حق از بزرگترین طاعاتی است که از صدر عالم تا‌کنون انبیای معظّم و اولیای بزرگ ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ در راه آن کوشش جانفرسا نموده و از هیچ فداکاری دریغ ننموده اند و تربیت و تعلیم و تعلم فنون نظامی در راه این هدف ارزنده ترین ارزشهاست، و تا شما جوانان بیدار و سایر قشرهای ملت بزرگ با این شور و شعور در صحنه حاضرید به کشور و جمهوری اسلامی آسیبی نخواهد رسید.» (صحیفه امام، ج15، ص386ـ387) 🔸️آیا این عبارت «آحاد مردم یکی یکیشان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی، یک واجب عینی، اهم مسائل واجبات دنیا، اهم است، از نماز اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است. این تکلیف برای همۀ ماست» (صحیفه امام، ج19، ص486) و یا این عبارت «حفظ اسلام یک فریضۀ الهی است، بالاتر از تمام فرایض؛ یعنی، هیچ فریضه‌ای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام جزء فریضه های بزرگ است و بزرگترین فریضه است، بر همۀ ما و شما و همۀ ملت و همۀ روحانیون حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.» (صحیفه امام، ج15، ص329)، علاوه بر نشان دادن اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی، نشاندهنده این نیست که همان موقع هم که امام اوجب واجبات را برای امور اسلام به کار برد، همین مفاد منظورش بوده است؟! (یادآوری می‌شود که جمله «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است» مربوط به سخنرانی امام خمینی در تاریخ 10 خرداد 1357 است که طبیعی است که چون هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده، «حفظ نظام» را به معنای «نظام جمهوری اسلامی» به کار نبرد؛ اما از آنجا که در مقام تشویق مردم به براندازی حکومت شاه است، همانجا نیز واضح است که منظورش از «امور مسلمین» به دست گرفتن حکومت است؛ نه صرف پرداختن به کارهای مسلمانان.) 🔹️البته همین تعابیر نشان می‌دهد تحلیل مغرضانه برخی از افراد همانند محسن کدیور از این تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» بدین صورت که مدعی‌اند حضرت امام، حفظ نظام را نه واجب مقدمی بلکه واجب نفسی می‌دانست! و بلافاصله با تمجید از آیت‌الله منتظری ادامه می‌دهند: «... در مقابل، مرحوم (آقای) منتظری مصلحت نظام را واجب نفسی نمی‌دانست و آن را واجب مقدمی و طریقی برای اقامه عدالت می‌دانست...!» نیز بکلی دور از اندیشه‌های امام خمینی است. منبع: کانال یامین پور @rozaneebefarda
حضرت آیت الله علوی گرگانی: روحانیت باید منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 این مرجع معظم تقلید در دیدار طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم که در(۹۷/۱۲/۱۶) در دفتر ایشان برگزار شد، نکات مهمی اظهار داشتند که گزیده ای از آن را در ذیل خواهید خواند: 🔸رهبر معظم انقلاب سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان است و به خوبی همه جوانب جامعه را اداره می‌کنند و باید این شخصیت را حفظ کرده و نسبت به آن غفلت نورزیم. 🔹روحانیت باید منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد، نقطه مرکزی بیان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سپردن مسئولیت‌های کشور به جوانان است، بنابراین مسئولین باید نواقص موجود را برطرف کرده و به جوانان میدان دهند و به منویات رهبری جامه عمل بپوشانند. 🔹روحانیون الگوی جامعه هستند و ما باید همه رفتارهای خود را به گونه ای تنظیم کنیم که مردم با مشاهده منش و رفتارمان درس اخلاق بگیرند. 🔹 الفت میان قلوب مسلمانان یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، وحدت بر حول محور توحید نعمت بزرگی است که همه ما موظف هستیم از آن قدردانی کنیم. 🔹انسان‌هایی که از تمکن مالی و ثروت بهره مند هستند باید به دیگران نیز کمک رسانی کنند، زیرا انفاق و بذل و بخشش به مال و ثروت انسان برکت می‌بخشد. 🔹رهبر معظم انقلاب یک نعمت بزرگ از جانب خداوند هستند و امروز همه ما باید تلاش کنیم تا حق رهبری را ادا کنیم، ایشان هم در زمان امام خمینی (ره) و هم در حال حاضر شخصیت والایی داشته و دارند. @rozaneebefarda
نفوذ در بیت یک مرجع تقلید تقریر حکیمانه مقام معظم رهبری از پدیده دشمن در بیوت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نفوذ، دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد. گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کم‌اهمّیّت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است. گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگر چنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری میکند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. در همه‌ی دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست، دستگاه‌های روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته. مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آن‌وقتی که عراقی‌ها با انگلیس‌ها میجنگیدند -در [سال‌] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبه‌ها گرم می‌گرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیس‌ها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبه‌ها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟ بعد میگفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند می‌آیند -آن‌وقت با اسب رفت‌وآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار وایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم. گاهی نفوذ این‌جوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانه‌ی کسی، وارد دستگاه کسی میشوند. در دستگاه‌های سیاسی هم الی‌ماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البتّه خطرناک است. بیانات آیت الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج، ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=31607 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 و در جشن تولد یک که اخیرا در دادگاه بدوی به محکوم شده بود. گفته شده این مجلس در برگزار شده است! این مرکز توسط مرحوم تأسیس شده بود و اکنون جناب حجت الاسلام والمسلمین سید علی محقق داماد ریاست هیأت امنای آن را برعهده دارند. 🔶حاشیه طرفداران صیانت از هویت صنفی روحانیت خاصه برخی سران محترم که در محکوم کردن و یا فریاد سر می دهند و چندین بیانیه و یادداشت اعتراضی نوشته اند٬ در مقابل این حوادث کاملا هستند! 🔸از بازنشر این فیلم ناهنجار عذرخواهیم🔹 @rozaneebefarda
وقتی خبرنگار برای نسخه می پیچد! ناشی از موجب می شود که پا را از گلیم فراتر نهند. این که از او به عنوان یاد می شود٬ در پانزده سال گذشته٬ با نزدیک شدن به کانون های قدرت در حوزه٬ تلاش می کند به برخی رجال حوزوی کند. آیا پسندیده است که برخی حوزویان ارجمند از چنین افرادی بگیرند؟! آن خبرنگار٬ چه کسانی است؟! @rozaneebefarda
حضور سید کمال حیدری در مراسم ترحیم آیت الله مومن در حسینیه امام خمینی(ره) @rozaneebefarda
نفوذی های حوزوی را بشناسیم/۲ نفوذ در بیت آیت الله بهبهانی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مهدی ملک‌زاده، تاریخنگار بابی ازلی، فرزند ملک المتکلمین واعظ اصفهانی و دامادِ سلیمان خان میکده بود. ملک‌زاده کتاب مفصلی درباره مشروطه دارد در جلد دوم آن اطلاعات بسیار مهمی درباره تشکیلات مخفی «مجمع باغ سلیمان خان میکده» و اعضای آن درج کرده است. 🔹اردشیر ریپورتر (رأس تشکیلات جاسوسی انگلیس در ایران)، یحیی دولت آبادی (دومین سرکرده بابی‌های ازلی)، ملک المتکلمین واعظ اصفهانی، سید جمال الدین واعظ اصفهانی، سید اسدالله خرقانی، میرزا حسن رشدیه از اعضای اصلی این تشکیلات و ارکان آن بودند. 🔹 اعضای «بابی ازلی» این تشکیلات، نهان‌روش بودند و تظاهر به دیانت می‌کردند و حتی با برخی علما ارتباط داشتند و برای اینکه بتوانند در جامعه تاثیر بیشتری بگذارند، اکثرشان در کسوت روحانیت و وعظ را حفظ کرده بودند و در پوشش لباس مقدس روحانیت و حتی تدریس علوم دینی، بدون اینکه کسی به آنها مشکوک شود، فعالیت‌ می‌کردند. پیش از این اشاره کردیم که سید اسدالله خرقانی از ارکان این تشکیلات، طبق ماموریتش، به نجف رفت و در بیت آخوند خراسانی سکنی گزید تا در آنجا نفوذ کند و موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد. 🔹از دیگر افرادی که به صورت مخفیانه به عضویت مجمع باغ سلیمان خان میکده در آمدند، «میرزا محسن، برادرِ صدرالعلما» و نیز «آقا میرزا محمدتقی، محرّرِ صدرالعلما» بودند. این دو شخص برای نفوذ در بیت آقا سیدجعفر صدرالعلما (فرزند مرحوم سید محمدباقر صدرالعلما) از علمای برجسته تهران، ماموریت یافتند. (تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، ج2، ص239) 🔹اما میرزا محسن (برادر صدرالعلما)، یک نسبت فامیلی هم با آیت الله سید عبدالله بهبهانی داشت و داماد مرحوم بهبهانی بود و در بیت بهبهانی بیشتر حضور داشت و سخت مورد اطمینان و مشاوره مرحوم بهبهانی قرار داشت. میرزا محسن، در واقع نفوذی بیت ‌آقای بهبهانی‌ بود که عملکرد مشکوکی در این بیت داشت و گمان «بابی ازلی» بودن وی می‌رود. وی از شخصیت‌های به شدت مشکوکی بود که تا پایان عمر در کسوت روحانیت باقی ماند. 🔹بعد از قتل مرحوم بهبهانی، میرزا محسن تلاش کرد تا خودش را به عنوان جانشین بهبهانی و مجتهد بزرگ تهران معرفی کند و بیت مرحوم بهبهانی را در انحصار خودش گرفت و تلاش کرد تا جایگاه و موقعیت او را به ارث برد و خودش را «سید محسن مجتهد» هم نامید. افراد مشکوکی هم تلاش کردند تا او را بزرگ کنند و برای او تبلیغات کردند.‌ 🔹در پس پرده با تندروترین روشنفکران سکولار ایران خصوصا حسن وثوق الدوله ارتباط تنگاتنگ داشت و از کابینه‌های او به شدت حمایت می‌کرد. وی در نهایت در ۱۶ شعبان ۱۳۳۵ق به دست کمیته مجازات کشته شد. (شرح حال رجال ایران، ج1، ص113؛ اسرار تاریخی کمیته مجازات، ص54؛ تاریخ مکتوم، ص21) میثم عبداللهی @rozaneebefarda
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: 🔹آیا مسلمان‌ها کسی مثل علی علیه‌السلام را داشته باشند و کارشان به جایی برسد که از خدم و حشم و بنده آمریکا و اروپا و سگ و خوک باشند؟! اصلاً معلوم نیست که این‌ها در دین یهود و نصاری باشند. هیچ فرقی بین این‌ها و بت‌پرست‌ها نیست. 📚 گوهرهای حکیمانه، ص181 @rozaneebefarda
همه ماموریتهای حسن روحانی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اولین ماموریت جدی روحانی، "پاکسازی پرونده فتنه 88" بود. برای اجرای این ماموریت گامهایی زیر را برداشت: هرچه فتنه گر بود را بعنوان وزیر به مجلس معرفی نمود و مجلس قبل با شهامت مقابل او ایستاد و گفت "فتنه خط قرمز ماست". در برخی موارد سه وزیر برای یک وزارتخانه رای نیاورد. ندای "آشتی ملی" داد که رهبری بر دهان او کوبیده و فرمودند: ملت هرگز فتنه گرانی که در خیابان بسیجی ها را کشتند و... را نخواهند بخشید. دومین ماموریت او که مقدمات آنرا در زمان ریاست خود بر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، کلید زده بود، "نابودی توان دفاعی کشور" بود که در قالب پروزه "ثروت ملی یا توان ملی" تدوین شد و در اوایل ریاست جمهوری خود از آن رونمایی کرد. چراغ اجرای این پروژه را هاشمی روشن کرده و در آن سخنرانی معروف در مورد اقتصاد شکوفای ژاپن و آلمان داد سخن داده و علت شکوفای اقتصاد آنان را" محرومیت آنان از داشتن ارتش" نامید و نگفت که آنان بدستور آمریکا اجازه داشتن ارتش نداشتند. در عید نوروز همانسال هاشمی و روحانی تعطیلات را در کیش گذراندند و ما نسبت به این تعطیلات هشدار دادیم و بعد تعطیلات هاشمی توئیت زد "عصر عصر گفتمان است و نه موشک". رهبری فرمودند" کسی که این حرف را زده است اگر خائن نباشد جاهل است". هاشمی دست و پاچه شده و آن توئیت را انکار نمود و اینگونه بود که دومین ماموریت روحانی و هاشمی نقش بر آب شد. سومین ماموریت وی "طرح سازش با آمریکا" بود. برای اجرای این ماموریت: ابتدا طرح مذاکره را مطرح کرد. وی در سخنان مدام بدنبال القای این امر بود که " این آمریکا دیگر آمریکای سالها قبل نیست". رهبری انقلاب داهیانه" قابل اعتماد نبودن آمریکا و غربیها" را کد کردند. روحانی با شکست در تطهیر چهره آمریکا، مشکلات اقتصادی جامعه (حتی آب خوردن) را گروگان مذاکره کرد. ولی از آنجا که رهبری هدف روحانی را میدانستند، با منع توسعه برجام به حوزه های دیگر (همچون مسائل موشکی و منطقه ای و حقوق بشر و..)، در عمل او را خلع سلاح نمودند. هرچند تدابیر ایشان همچون: خطوط قرمز نه گانه شروط 29 گانه برای تصویب در مجلس لزوم امضای توافقنامه توسط رئیس جمهور آمریکا اجرای تعهدات متناسب با اجرای تعهدات خارجیها توسط دولت روحانی کنار گذاشته شد ولی رهبری بلافاصله در نوروز همان سال در مشهد هشدار دادند که برجام بهانه ای برای برجام های دو و سه و چهار است و با این هشدار به روحانی گفتند که خط او را خوانده اند. آمریکا بعد از هشدار فوق الذکر رهبری، چاره ای جز واگذاری پیگیری اهداف خود بر عهده اروپا ندید. بعد از بازی خروج آمریکا از برجام، روحانی ادامه ماموریت خود را با اروپا دنبال نمود. روحانی در طول این شش ماه، تنها از غیر قابل مذاکره بودن موشکی سخن گفت و ما از ابتدا به این امر هشدار دادیم که او در زمینه مسائل منطقه ای در حال مذاکره است. روحانی در این مدت بشکل زیر اقدام کرد: چراغ خاموش برجام حقوق بشری را اجرا کرده و اجرای سند شوم 2030 را به زیر مجموعه های دولت ابلاغ نمود. درس شهادت را از کتب حذف کرد. شهید فهمیده از کتابها حذف گردید. با تودهنی رهبری اجرای ظاهری این سند متوقف شد ولی هنوز در زیرمجموعه او در حال اجراست که یک نمونه آنرا چند روز پیش در مورد وزارت بهداشت درج کردیم. پیروزیهای پیاپی حاج قاسم سلیمانی در نابودی داعش در عراق و سوریه، پیروزیهای حزب الله لبنان و انصارالله یمن و فلسطینیان که موجب تقویت چشمگیر جبهه مقاومت شد، دست روحانی را بست تا نتواند براحتی این دستاوردها را به ثمن بخس بفروشد. این روزها صحبتهای وزیر خارجه روحانی در مورد اسرائیل گویای باز کردن جبهه جدیدی برای مذاکرات منطقه ای و رهایی غربیها از کابوس نابودی این اشغالگر است. این نیز بگذرد و سیاهی به ذغال خواهد ماند. ماموریت چهارم حسن روحانی که امروز (در عراق) مطرح شد، "مصادره پیروزیهای رهبری برای لیبرالیسم داخلی" است. پاسخ ترهات امروز او را نیز خواهیم داد. اینان با عربده کشی در مزایایی رسانه ها، بگونه ای عمل میکنند که گویا حافظه رسانه ها پاک شده و جوانان این مرز و بوم دیگر قادر به شناخت حق از باطل نخواهند بود محسن ترکاشوند تویسرکانی @rozaneebefarda
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 تداوم حضور عناصر متحجر در حوزه های علمیه! ⁉️ آنتی‌تز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (275) ☘حجت الاسلام سید حمید روحانی 🔻اینکه امام(ره) درباره این عناصر هشدار می‌دهند باید دید این مارهای خوش‌خط‌ وخال از بین رفتند یا همچنان در حال توطئه و نقشه هستند. مسلماً این عناصر به‌شدت فعال بوده و هستند. به همین دلیل حضرت امام درباره این عناصر هشدار دادند. 🔻برای شناخت این عناصر ابتدا باید به‌سراغ ویژگی‌های این عناصر متحجر برویم. نخستین ویژگی این عناصر سکولار بودن آنها و اینکه اسلام و حوزه علمیه را به‌دور از سیاست نگه دارند و به دوران سیاه قبل از انقلاب برگردانند. دومین ویژگی اینکه اهل اشرافیت هستند و سعی می‌کنند با رفاه‌طلبی، اسلام حوزه علمیه را از راهی که طی کرده منحرف کنند و به‌طور کلی اسلام ارتجاعی و آمریکایی را حاکم کنند. از خبرنگاران درخواست می‌کنم به حوزه بروند و زندگی این عناصر را مورد بررسی قرار دهند. 🔻آمریکا از جهان اسلام ضربات جبران‌ناپذیری خورده؛ بنابراین مترصد این هستند که عناصر خودخواهِ جاه‌طلب و خواه رفاه‌طلب را در حوزه‌ها پرورش داده و با مرجع‌سازی از این عناصر آینده اسلام را تحت‌الشعاع قرار دهند. ویژگی دیگر این عناصر این است که به‌طور کلی حرفی از ظلم و استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌زنند. 🔻ویژگی دیگر آنها این است که نه‌تنها به‌فکر مردم نیستند بلکه اگر ببینند کسانی در حوزه به‌ فکر مردم‌اند تا منافع مردم را تأمین کنند با آنهامخالفت می‌کنند. در تجمع فیضیه در مرداد 97 دیدید که چگونه خواب عناصری که به‌دنبال سازش با آمریکا هستند، آشفته شد. چه اتفاقی افتاد که از روزنامه‌های زنجیره‌ای تا عناصر آمریکا در حوزه و آنهایی که به‌فکر مرجعیت خود در آینده بودند، دچار استیصال شده و به صحنه بیایند؟ 🔻حوزویان تنها به وظیفه اسلامی‌شان عمل کردند و گفتند که مردم در فشار اقتصادی هستند. می‌دانید که آمریکا از حوزه و فیضیه انقلابی می‌ترسد. آمریکا از فیضیه ناآرام وحشت دارد و می‌داند اگر فیضیه به وضعیت سابق خود برگردد، روز بدبختی او خواهد بود. سازشکاران و طرفداران برجام از فیضیه خروشان وحشت دارند. آمریکا فیضیه‌ای را دوست دارد که خاموش باشد و حوزه‌ای را می‌طلبد که آرام و طلابی را که برده و گوش‌به‌دهان باشند. 🔻 در نهضت امام(ره) دیدیم که نقش نیروی پیاده‌ن ظام را جوانان ایفا کردند. امام‌خمینی(ره) اشتباهات جوانان را تحمل کرده و سعی می‌کرد آنها را هدایت کند. روزی که انقلاب شد هم دانشگاهیان از حوزویان متنفر بودند و هم حوزویان از دانشگاهیان، در حالی که امام‌خمینی(ره) در مدتی کوتاه، کاری کردند این دانشگاه‌ها بزرگترین تظاهرات را به‌ نفع انقلاب برگزار کردند. 🔻دشمن، خوب دریافته است که نقش جوانان در انقلاب چقدر مهم است. آنچه در فیضیه دیده شد، خیزش جوانان بود که موجب وحشت آمریکا شد چراکه می‌دانند اگر جوانان حوزه و دیگر جوانان از فیضیه شروع به خیزش علیه آمریکا کنند کار آنها تمام است. مگر چه شعارهایی در فیضیه داده شد که به برخی‌ برخورد؟ 🔻دستگاه تبلیغاتی دولت تلاش کرد با دروغ و ایجاد توطئه جوی را علیه حوزه ایجاد کند که بگویند عده‌ای می‌خواهند دولت و رئیس‌جمهور را تهدید به مرگ کنند و نهضتی به‌راه بیندازند که این نقشه تیم رسانه‌ای دولت نیز به جایی نرسید. 💠 با همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از سلمان رئوفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆قبلا درباره دیدار رییس جمهور روحانی و مرجع مسلمین جهان آیت الله العظمی سیستانی هشدار داده شد https://eitaa.com/salmanraoofi/5316 🔻🔻🔻🔻🔻 ♨️کلیپ عجیبی که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سفر روحانی به عراق منتشر و پس از دقایقی حذف کرد! 🔆در این کلیپ ادعا شده که سفر روحانی حاوی این پیام است که عراق لازم نیست با سایر نهادها یا چهره‌های نظامی درباره مصالحه تاکتیکی گفت‌وگو کنند! 🔆در بخش دیگر این کلیپ نیز با اشاره به دیدار روحانی و آیت‌الله العظمی سیستانی گفته شده این دیدار حاوی پیام به رهبران ایران است! 🔆البته دولت بابت این کلیپ معذرت خواهی کرده است @salmanraoofi
به بهانه دیدار حسن روحانی با مرجع اعلی عراق تذکر معنادار حضرت آیت الله العظمی سیستانی به مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد لزوم پرهیز از تضعیف مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920221000074 @rozaneebefarda
مولا: فراخوان مقالات پژوهشی طلاب درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 🔹️ @Amin_97_98 @rozaneebefarda
فراخوان مقالات پژوهشی طلاب درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی @rozaneebefarda
هدایت شده از مصباح دوستان
🔻 وقتی خبرگزاری حامی دولت و سایت های خبری حامی دولت، مرزهای شیادی را جا به جا می کنند... 👈 از یک ساعت سخنرانی، یک بخش تقطیع و تحریف شده به عنوان تیتر برجسته می شود؛ در شرایطی که قیمت گوشت با بی تدبیری دولت مورد حمایتشان، نجومی شده است، چنین تیتری چه معنایی می تواند داشته باشد؟ ❗️❗️ 🔹 اما اصل کلام علامه مصباح در اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمن‌های هنری سازمان بسیج هنرمندان : 🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیون، مقوله هنر را توأم با بار منفی می دانند و تصور می کند، هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالی که چنین نیست؛ باید تعریف هنر و تعریف گناه را کنار هم گذاشت؛ بله ؛ گاهی باهم تلاقی پیدا می کنند. اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه می گویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟ اگر کسی گوسفندی دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟ گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمد؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد. http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d https://sapp.ir/mesbahedustan
1_55137075.mp3
3.42M
💥اختصاصی توضیحات پسینی جناب آقای پیرامون اظهارنظر اولیه اش ‌در مورد نظر ایشان به دلیل برخی تعابیر خاص٬ مورد سو استفاده برخی محافل سکولار قرار گرفته بود. نقد روزنه به آن سخنان را اینجا بخوانید: 👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/748 @rozaneebefarda
1_50505893.mp3
2.04M
💥اختصاصی 🔸سخنان روشنگرانه نماینده انقلابی مشهد جناب آقای پیرامون روابط سیاسی و اقتصادی واقعیت هایی پیرامون طرفداران تز جدایی حوزه از نظام کسانی که با و ٬ به دنبال هستند٬ مسائلی دارند که بهتر است در درون حوزه حل شود... فقط فرهیختگان را به روزنه فرا بخوانید 👇 @rozaneebefarda
💥پست_ویژه تقابل های واقعی در فضای مجازی/ یادداشت اول تحلیلی بر سوگیری های متفاوت در فضای مجازی کشور 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸طیف‌بندی جبهه‌ای جریانات ناهمسو 🔻با بررسی میان‌مدت امّا مستمرّ فضای رسانه‌ای و پیگیری تحلیل‌ها و نظرات خبرگان سیاسی٬ به جبهه‌بندی نرم و البته وسیع نظام سلطه در برابر جریان اصیل اسلامی می‌رسیم. که بر اساس یک طیف‌بندی سیاسی-اعتقادی می‌توان آن را به صورت زیر تقسیم‌بندی کردی: 1. معاندان یا مخالفان اعتقادی: کسانی که دین مبین اسلام را نپذیرفته‌اند و علیه آن تبلیغ می‌کنند. هم‌چون آتئیست‌ها با زیست‌مجازی و یا بهائیان. 2. سلطنت‌طلبان: که با وجود داشتن ارتش سایبری؛ به علت کمبود نیروی حقیقی و نداشتن پایه‌های ایدئولوژیک مقبول خطر آن‌چنانی محسوب نمی‌شوند. 3. شبه‌روشنفکران غیردینی: کسانی که عمدتا لندن‌نشین و پاریس‌نشین‌اند و غرب‌زده عریان محسوب می‌شوند. برخی امضا کنندگان تحریم ملّت ایران یا آن دسته افرادی که به صراحت از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی حمایت می‌کنند یا فمنیست‌های معروف و سازندگان چهارشنبه‌های پلید (سفید) جزء همین دسته محسوب می‌شود. 4. شبه‌روشنفکران دینی: کسانی که از نظر تاریخی پیوست نهضت آزادی و جبهه ملی محسوب می‌شوند و به خاطر جوّ مذهبی ایران مجبور به داشتن پوسته‌ای از اسلام هستند. 5. بازی‌گران چند چهره: گروهی که به اسم اعتدال یا پرهیز از تنش و تفرقه؛ گاهی به راست و گاهی به چپ متمایل می‌شوند. 6. انقلابیون عرفی: کسانی که به شعارهای انقلاب هم‌چون عدالت به مثابه یک شعار عرفی برخورد کرده و در حال حاضر به جای مسلک‌گرایی به شخص‌گرایی رو آورده‌اند. 9. متدینین غیرسیاسی: گروهی که شعار خود را پلیدی سیاست قرار داده‌اند و سعی دارند از آن دوری کنند. سابقه تاریخی آنان به انجمن حجّتیه و تفکرات آن برمی‌گردد و هرچند اکنون تشکیلات و جلسات انجمن زیرزمینی پیگیری می شود امّا نرم‌افزار آن در افکار برخی متدینین رسوب کرده است. بخشی از حوزه سکولار قم‌نشین پشتیبان معنوی این جریان هستند. 10. متدینین ضدسیاست و حکومت: گروهی که از مرحله گریز از سیاست به مرحله ستیز با سیاست آن هم از نوع سیاست اسلامی و حکومت دینی رسیده‌اند. کسانی که با وجود تعداد اندک؛ به دلیل ویژگی‌های روحی و خلقی سرشار از تعصبات کور و نادرست مذهبی‌اند و خود را یاران حقیقی امام حسین علیه‌السلام می‌بینند و طرف مقابل را به منزله فرعون و یزید. بنابر اطلاعات میدانی این گروه از نظر معنوی و هم‌چنین مادّی از شیعه‌انگلیسی ساکن قم تغذیه می‌شوند و هیئات و مراسمات آن‌‌ها به صورت ویژه از بیت خاصی از قم تغذیه می‌شود. 🔹همان‌طور که مشاهده می‌شود هرکدام از این گروه‌ها به ظاهر بی‌ربط هستند امّا با نگاهی دقیق‌تر پیوند شبکه‌ای نامرئی این اجزاء مختلف را به یک‌دیگر پیوند می‌زند. به طور مثال دادگاه یک فرد بهائی(معاند اعتقادی) در یکی از شهرستان‌ها را تبرئه می‌کند و از بهارستان تهران نماینده مجلسی که می‌توان او را در گروه شبه‌روشنفکر دینی جا داد به حمایت و تمجید از حکم دادگاه به نفع از فرد بهائی می‌پردازد. یا در صحنه‌ای دیگر، پسر مرجع طیف تندرو موسوم به شیعه انگلیسی به علت اهانت به در قم دست‌گیر می‌شود و از طرف دیگر فردی در لندن که روزی دستگاه سیدالشهدا و شعائر حسینی را خرافه‌پرستی می‌خواند به حمایت از او دست به قلم می‌شود. بنابراین نباید به این گروه‌ها به صورت جزیره‌ای پراکنده نگاه کرد بلکه باید تحرکات آن‌ها را در یک شبکه منسجم تعریف کرد و هرکدام از این گروه‌ها را در جای خود به منزله میمنه و میسره یک لشکر دید. پس از شناخت اجمالی این جبهه؛ باید به نقاط نفوذ آنان اشاره کرد. نقاط نفوذی که استقرایی است و روز به روز باید دقیق‌تر و روزآمدتر گردد و پرونده‌هایی برای مقابله با آن شکل گیرد. در یادداشت های بعدی از این لشکر مجازی بیشتر خواهیم نوشت‌. ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ 🔻لطفا با درج منبع بازنشر فرمایید. روزنه٬ جایی برای دنبال کردن تاریخ٬ سیاست و اندیشه دینی معاصر 👇 @rozaneebefarda
عباس‌ها نمی‌میرند؛ حاج کاظم‌ها تمام نمی‌شوند؛ اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل‌آلود نیست! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 امروز بعد از مدتها، دوباره را در قاب تلویزیون نمایش دادند، معلوم است آنقدرها هم که می‌گویند این صدا و سیما، نشده است. نفس عباس گرفته بود، حاج کاظم به خط زده بود، اصغر وفادار بود، سلحشور به هر وسیله‌ای می‌خواست غائله را ختم کند، سلمان متوجه حقیقت شده بود، ساختارها حاکمیت حداکثری داشتند، دنیا کرده بود، زخم زبان هنوز هم که هنوز است، تند بود، آن بالأخره از راه رسید، یعنی که حواسش به عباس و کاظم هست، به همه مردم هست. عباس آخر عمری نشد، پایش به نرسیده، برایش حجله پهن کردند، عباس رفت، کاظم ماند، درد تمام شد، داغ نه! خیبری سوز دارد، اما دود نه! خیبری تمام نمی‌شود، عباس هرگز نمرده است، کاظم هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. کاش روزی لنز دوربین می‌چرخید به روی . سرچشمه همان است. سرچشمه هرگز گل‌آلود نمی‌شود. فرزندان فیضیه، عباس‌های خار در چشم اند، فرزندان فیضیه، کاظم‌های استخوان در گلویند، آنان هرگز هوای در سر نداشته‌اند، هرگز دست بیعت مولا را پس نزده اند، آنان هرگز نمی‌شوند، بعیت با پای سهم دیگرانی است که دو روز دنیا روح‌شان را گروگان گرفته است؛ عباس‌ها و کاظم‌های حوزوی سهم‌شان هیچ است، مقام و مرتبه و کسوت و کرسی نمی‌خواهد که اگر می‌خواستند، گذارشان به اینجا نمی‌افتاد. حرف دل آنان را لسان غیب بهتر می‌فهمد؛ ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم.... از اینجا به .... به گمان شان همه را قلع و قمع کرده بودند، ریشه شان را کنده بودند، بین‌شان داشتند، زیر و بم کارها _به قول آن‌ها خراب‌کاری‌ها_شان را می‌دانستند؛ یکی به آن دیگری شان می‌گفت، اینها همه هستند! طلبه‌ بیچاره از مرد کت و شلواری پرسید، یعنی هستند؟ گفت: این غیرقانونی است! معلوم است که مجرم اند. قبلاً هم از این کارها کرده اند. طلبه مبهوت شده بود، خب دارند به اعتراض می‌کنند، این که بد نیست! پاسخی وجود نداشت، آنها مجرم بودند، اینجا فیضیه بود، اما همه جا را می خواست محاصره کند... دو سه کوچه آن طرف تر، همه چیز گل و بلبل بود؛ داشتند، کارشان را می‌کردند، ارزان بود؛ برچسب‌ها ارزان تر! ، ، ... ادبیات شان پیش تر تولید شده بود، فقط کافی بود به برکت یک ارتباط مستحکم، فرمان عقل یک یا را به دست بگیرند، به گمان شان همه چیز در حال تمام شدن بود، آنها با دست ، به صورت زده بودند، حالا وقت کردن بود... هلی کوپتر نشست، در برگه پیغام شفافی نوشته بود؛ قم باید بماند، در کار است! جوان ها و بزرگ تر ها نگذارند... نیمه جان بودند اما هنوز رمقی برای لبیک مانده بود... آنها آمدند به ، اگرچه پرچم و بلندگو را قبلاً کرده بودند، اما جنس را خوب می شناسند، این مردم با روح قدسی انس دارند، با عشق الهی سیدعلی نفس می‌کشند. قطره ها به هم پیوسته اند، جاری شده است، اینجا سرچشمه است، سرچشمه گل آلود نیست. حسن مقدمی شهیدانی ۱۳۹۷-۱۲-۲۴ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطره های رهبر معظم انقلاب از حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری @rozaneebefarda
حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه برای بازدید از یک روستای محروم به آب زده است. @rozaneebefarda