بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
🔆 چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ هجری خورشیدی
🌛الاربعاء ۱۵ جمادیالاول ۱۴۴۲ هجری قمری
🎄 Wednesday 30 December 2020 AD
🔹 ۲۸۶مین روز سال، ۰۸۰روز مانده از سال
🔸 ۴۱مین هفته سال، ۱۱هفته مانده از سال
🌹 امروز متعلق است به :
حضرت امام کاظم علیهالسلام و
حضرت امام رضا علیهالسلام و
حضرت امام جواد علیهالسلام و
حضرت امام هادی علیهالسلام
📿 اذکار توصیه شده #چهارشنبه ::
الف) ۵۴۱ مرتبه :
« یا متعال » بعد از نماز صبح که موجب "عزت در دین" میگردد.
ب ) ۱۰۰ مرتبه :
« یا حَیُّ یا قَیّوم »
« ای زنده، ای پاینده »
ج ) ۱۰۰۰ مرتبه :
« حسبی الله و نعم الوکیل »
📿 اوقات استخاره چهارشنبه :
الف ) از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر
ب ) از ساعت ۱۶ تا عشای آخر (وقت خوابیدن)
#کانال_روزنگار
www.Roznegaar.ir
@Roznegaar
#تقویم_نجومی_اسلامی
✴️ چهارشنبه
👈 ۱۰ دی ۱۳۹۹ ه.ش
👈 ۱۵ جمادی الاول ۱۴۴۲ ه.ق
👈 ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ م
👶 زایمان خوب نیست .
🚘مسافرت : مکروه و درصورت ضرورت همراه صدقه باشد .
🔭 احکام نجوم.
🌗 این روز از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است :
✳️ امور کشاورزی و زراعی .
✳️ بذر افشانی .
✳️ درختکاری .
✳️ و خرید و فروش املاک نیک است
📛 برای ازدواج مناسب نیست .
👩❤️👨 انعقاد نطفه و مباشرت
👩❤️👩 مباشرت امروز مباشرت مکروه است و ممکن است فرزند جن زده باشد و عروسی نیز مکروه است .
💑 حکم مباشرت امشب (شب پنج شنبه) ،
فرزند امشب حاکمی از حاکمان یا عالمی از عالمان می گردد . ان شاء الله
💉💉 حجامت خون دادن فصد باعث قولنج می شود.
💇♂💇 اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی می شود .
😴🙄 تعبیر خواب.
خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایهی ۱۶ #سوره_نحل است.
و علامات و بالنجم هم یهتدون ....
و مفهوم آن این است که برای خواب بیننده حالتی غیر آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد . ان شاءالله و شما مطلب خود را دراین مضامین قیاس کنید.
✂️ ناخن گرفتن
🔵 چهارشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و باعث خارش میشود.
👕👚 دوخت ودوز
چهارشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله
✴️️ وقت #استخاره در روز چهارشنبه:
از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
@taghvimehamsaran
@taghvimehmsaran
@Roznegaar
دریچه نگاهت را بگشا ...
آفتاب، تا افق روشنایی بالا آمده است ،
آن را مهمان آسمان دلت کن ...
#سلام_صبح_بخیر
@Roznegaar
#هر_صبح_یک_آیه
#قرآن_کریم
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
«وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِلَّ قَوْمًا بَعْدَ إِذْ هَدَاهُمْ حَتَّىٰ يُبَيِّنَ لَهُم مَّا يَتَّقُونَ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ»
ممکن نیست خداوند قومى را، پس از آن که آنها را هدایت کرد (و ایمان آوردند) گمراه (و مجازات) کند. مگر آن که امورى را که باید از آن بپرهیزند، براى آنان بیان نماید (و آنها مخالفت کنند). زیرا خداوند به هر چیزى داناست.
#سوره_توبه آیه ۱۱۵
@Roznegaar
❇ #تفسیر_آیه
شأن نزول:
بعضى از مفسران گفته اند گروهى از مسلمانان قبل از نزول فرائض و واجبات، چشم از جهان بسته بودند، جمعى خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله)آمدند و درباره سرنوشت آنها اظهار نگرانى کردند و چنین مى پنداشتند شاید آنها گرفتار مجازات الهى به خاطر عدم انجام این فرائض باشند. آیه فوق نازل شد و این موضوع را نفى کرد.
بعضى دیگر از مفسران گفته اند این آیه در مورد استغفار مسلمانان، براى مشرکان، و اظهار محبت آنها قبل از نهى صریح در آیات سابق نازل شده است; زیرا این موضوع، باعث نگرانى گروهى از مسلمین شده بود، آیه فوق نازل شد و به آنها اطمینان داد استغفارهاى آنان قبل از نهى الهى، موجب مؤاخذه و مجازات نخواهد بود.
🌼🌼🌼
تفسیر:
مجازات پس از تبیین
آیه فوق، اشاره به یک قانون کلى و عمومى دارد، که عقل نیز آن را تأئید مى کند، و آن این که:
مادام که خداوند حکمى را بیان نفرموده و توضیحى در شرع پیرامون آن نرسیده است، هیچ کس را در برابر آن مجازات نخواهد کرد و به تعبیر دیگر تکلیف و مسئولیت، همواره بعد از بیان احکام است، و این همان چیزى است که در علم اصول از آن به قاعده قبح عقاب بلا بیان تعبیر مى شود.
لذا در آغاز مى فرماید: چنین نبوده که خداوند گروهى را پس از هدایت، گمراه سازد، تا این که آنچه را که باید از آن بپرهیزند براى آنها تبیین کند (وَ ما کانَ اللّهُ لِیُضِلَّ قَوْماً بَعْدَ إِذْ هَداهُمْ حَتّى یُبَیِّنَ لَهُمْ ما یَتَّقُونَ).
منظور از یُضِلَّ، که در اصل به معنى گمراه ساختن است، یا حکم به گمراهى مى باشد، آن چنان که بعضى از مفسران احتمال داده اند (همانند تعدیل و تفسیق، که به معنى حکم به عدالت و حکم به فسق است).
یا به معنى گمراه ساختن از طریق ثواب و پاداش هاى روز قیامت است، که در واقع به مفهوم مجازات کردن خواهد بود.
و یا این که، منظور از اضلال همان است که در سابق نیز داشته ایم و آن بر گرفتن نعمت توفیق، و رها ساختن انسان به حال خود، که نتیجه اش گمراه شدن و سرگردان ماندن در طریق هدایت است.
و این تعبیر اشاره لطیفى به این حقیقت است که همواره گناهان سرچشمه گمراهى بیشتر، و دور ماندن از طریق هدایت است.
و در پایان آیه مى فرماید: خداوند به هر چیزى دانا است (إِنَّ اللّهَ بِکُلِّ شَیْء عَلیمٌ ).
یعنى علم و دانائى خداوند، ایجاب مى کند تا چیزى را براى بندگان بیان نکرده است، کسى را در برابر آن مسئول نداند و مؤاخذه نکند.
از امام صادق(علیه السلام)مى خوانیم که در تفسیر این آیه فرمود: حَتّى یُعَرِّفَهُمْ ما یُرْضِیهِ وَ مْا یُسْخِطُه: خداوند کسى را مجازات نمى کند، تا آن زمانى که به آنها بفهماند و معرفى کند که چه چیزهائى موجب خشنودى او است، و چه چیزهائى موجب خشم و غضب او.
به هر حال، این آیه و مانند آن، پایه اى براى یک قانون کلّى اصولى محسوب مى شود: مادام که دلیلى بر وجوب یا حرمت چیزى نداشته باشیم، هیچ گونه مسئولیتى در برابر آن نداریم.
و به تعبیر دیگر: همه چیز براى ما مجاز است، مگر آن که دلیلى بر وجوب یا تحریم آن اقامه شود و این همان است که نام آن را اصل برائت مى گذارند.
#تفسیر_نمونه
ذیل آیه ۱۱۵ #سوره_توبه
@Roznegaar
💠 #امام_صادق عليهالسلام:
✨ با #آرامش و درنگ، سلامت همراه است و با #شتابزدگى ، پشيمانی همراه است.
@Roznegaar