eitaa logo
روزنگار
823 دنبال‌کننده
59.9هزار عکس
26.6هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 دست زدن در مجالس میلاد اهل بیت علیهم السلام ⁉️ دست زدن همراه با شادی و مولودی خوانی در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین (علیهم السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می‌شود، چه حکمی دارد؟ اگر این جشن‌ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه‌های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه‌ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ به طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها برگزار می‌شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 🆔 @khamenei_ahkam
🔸 افطار روزه به تصور ضرر ⁉️ در ابتدای تکلیف به توصیه پدر و مادرم و با تصور این که بنیه ضعیفی دارم و روزه برایم ضرر دارد، روزه‌ها را افطار کردم و تا ماه رمضان سال بعد هم قضا نکردم، آیا علاوه بر قضا کفاره هم بر عهده من می‌باشد؟ ✅ اگر مطمئن بودید یا حداقل می‌ترسیدید که روزه برای شما ضرر داشته باشد، کفاره‌ی عمد واجب نیست ولی باید قضای روزه‌ها را بگیرید و برای هر روز، کفاره‌ی تأخیر بپردازید (به ازای هر روز 750 گرم گندم، آرد، نان، برنج یا سایر موادّ غذایی به فقیر بدهید). 🆔 @khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ علیه‌السلام فرمود: 🔸 مؤمن کسی است که وقتی خشنود شد، خشنودی‌اش او را در گناه و باطل داخل نکند و اگر به خشم آمد خشمش او را از گفتن حق بیرون نبرد و در زمانی که قدرت دارد، قدرتش او را به تجاوز به چیزی که حقی در آن ندارد، نکشاند. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۱۹۲ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ 🌺 ولادت باسعادت سبط اکبر رسول گرامی اسلام، کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام ، امام حسن مجتبی علیه‌السلام مبارک باد 🌺🎉 🔹یکی از دوستان می‌گفت: نزدیک ماه رمضان همسرم باردار بود و من می‌خواستم به مسافرت بروم. برای خداحافظی و التماس دعا خدمت آقای بهجت رسیدم. ایشان برایم دعا کردند و فرمودند: ✳️ «در این ماه خدا پسری به شما عطا خواهد کرد، اسمش را محمدحسن بگذارید.» 🔸بنده به ایشان چیزی نگفتم و ایشان هیچ اطّلاعی نداشتند که همسرم حامله است و طبعاً راهی نبود برای اینکه بدانند فرزند پسر است یا دختر و کی متولّد می‌شود! 🍀 بچه‌ ما شب نیمه‌ ماه رمضان که تولّد امام حسن علیه‌السلام بود متولّد شد و ایشان جلوتر اسمش را گذاشتند و فرمودند: «اسمش را محمدحسن بگذارید! ». 📚 فریادگر توحید، ص۵٩ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «فَلَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ عَلَىَ آثَارِهِمْ إِن لَّمْ يُؤْمِنُوا بِهَذَا الْحَدِيثِ أَسَفًا» گویی می‌خواهی بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاک کنی اگر به این گفتار ایمان نیاورند! آیه ۶ @Roznegaar
از آنجا که در آیات گذشته، سخن از رسالت و رهبرى پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود، در آیه مورد بحث، به یکى از مهم ترین شرائط رهبرى که همان دلسوزى نسبت به امت است، اشاره کرده، مى گوید: گوئى تو مى خواهى جان خود را بر باد دهى و خویشتن را از شدت اندوه، هلاک کنى که چرا آنها به این کتاب آسمانى ایمان نمى آورند؟ (فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلى آثارِهِمْ إِنْ لَمْ یُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدِیثِ أَسَفاً). 🌺🌺🌺 چند نکته: 1 ـ باخِع از ماده بخع (بر وزن نخل) به معنى هلاک کردن خویشتن از شدت غم و اندوه و به تعبیر دیگر دق مرگ نمودن است. 2 ـ کلمه أَسَفاً که شدت غم و اندوه را مى رساند، تأکیدى است بر این موضوع. 3 ـ آثار جمع اثر در اصل، به معنى جاى پا است، ولى، به هر علامتى که از چیزى باقى مى ماند اثر گفته مى شود. انتخاب این تعبیر، در آیات فوق، اشاره به نکته لطیفى است، و آن این که: گاهى انسان از جائى مى رود، چون ماجرا تازه است آثار او باقى مى ماند، ولى هنگامى که طول کشید، آثار هم محو مى شود، یعنى تو آن قدر از عدم ایمان آنها ناراحتى که حتى پیش از محو شدن آثار آنها، مى خواهى خود را از غصه هلاک کنى. این احتمال نیز وجود دارد که: منظور از آثار، اعمال و رفتار آنها بوده باشد. 4 ـ تعبیر به حدیث ، در مورد قرآن، اشاره به نوآورى هاى این کتاب بزرگ آسمانى است، یعنى آنها حداقل این مقدار، به خود زحمت نمى دادند که این کتاب تازه را با محتواى جدیدى که داشت، مورد بررسى قرار دهند، و این دلیل بر نهایت بى خبرى است که انسان از کنار چنین موضوع مهم تازه اى بى تفاوت بگذرد. ذیل آیه ۶ @Roznegaar