فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تمایز نداشتن انسانها در نگاه اسلام
✏️رهبر انقلاب در دیدار اخیر: اسلام زبان رفع تمایزش زبان عملی است؛ کجا؟ در حج؛ سیاه هست، سفید هست، از فلان نقطهی دنیا هست، از فلان تمدّن هست، از فلان تاریخ هست، همه در کنارِ هم هستند بدون هیچ تمایزی؛ هیچ تمایزی با همدیگر ندارند؛ با هم راه میروند، با هم طواف میکنند، با هم سعی میکنند، با هم وقوف میکنند. اینها خیلی مهم است. اینها از اسرار حج است؛ اینها را بایستی با معرفت انجام داد. ۱۴۰۲/۲/۲۷
🖼 #برش_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 #به_رسم_آیهها | حج، قرارگاه اصلی امّت اسلام
🔺 مرور آیات مورد اشاره در بیانات حضرت آیتالله خامنهای در دیدار کارگزاران حج. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 خواندن سوره سجدهدار در نماز
✅ در نماز واجب، خواندن سورههایی که آیه سجده واجب دارند، جایز نیست و اگر عمداً یا سهواً یکی از آن سورهها را بخواند و به آیه سجده برسد، بنابر احتیاط واجب باید سجده تلاوت را به جا آورد و برخیزد و اگر سوره تمام نشده، آن را تمام کند و نماز را به آخر برساند و سپس نماز را اعاده کند و اگر قبل از رسیدن به آیه سجده متوجه شود، احتیاط واجب آن است که سوره را رها کند و سوره دیگری بخواند و پس از نماز آن را اعاده نماید.
🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۱۷۸
🆔 @khamenei_ahkam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📗 #حدیث_زندگی | حج ابراهیمی
🔺️ مروری بر حدیث استفاده شده در بیانات حضرت آیتالله خامنهای در دیدار
کارگزاران حج. ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔅 #پندانه
✍ اندکی تفکر...
🔹گویند: دزد، انسان بدی است.
🔸اما، نمیگویند که:
دزدی فقط محدود به اشیا نیست.
دزدی فقط جیببری نیست.
دزدی ققط کشرفتن شکلات،
از قفسههای فروشگاه جان لوییس نیست.
🔹من میگویم:
اگر لبخند را،از انسانی دریغ کنی،
دزد محسوب میشوی.
🔸اگر شادی کودکی را، از او بگیری،
دزد محسوب میشوی.
🔹اگر مهر و محبت را،
از اطرافیان طریغ کنی،
دزد محسوب میشوی.
🔸اگر با تمسخر یک انسان،
شخصیت او را له کنی،
دزد محسوب میشوی.
🔹اگر با تزریق افکار منفی خودت
به دیگری، امید به زندگیاش را
از او بگیری دزد محسوب میشوی.
🔸اگر و هزاران اگر دیگر....
⁉️ همه میدانند دستگیر کردن دزدها،
کار پلیس است، این به کنار
آیا تو، به دزدهای کوچک و بزرگ خودت،
اندیشیدهای؟
⁉️ آیا تو، به پلیس درونِ خودت،
مأموریت دستگیر کردن دزدیهایت
را دادهای؟
@Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ زیبای
شرکت هواپیمایی امارات
برای سفر به ایران 😍👌
#ایرانگردی
@Roznegaar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدیوی زیر وضعیت #سد_کجکی
در پنج ماه گذشته را نشان میدهد
تصاویر ماهوارهای به خوبی بیانگر این هستند که طی این مدت مخزن سد روز به روز پر آبتر شده است و این یعنی طالبان ادعایی خلاف واقع دارد.
تصاویر بازه زمانی ۲۴ آذر پارسال تا ده روز پیش را نشان میدهند.
#افغانستان
@Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جنگ_نفتکشها
🔸 «جنگ نفتکشها» عبارتیه که درباره توقیف نفتکشهای متخلف توی محدوده آبهای تحت نظارت کشورها مصطلح شده. تخلفات شناورها توی دریا شامل مواردی مثل آلودگیهای زیست محیطی، خاموش کردن دستگاههای ناوبری، خروج از مسیرهای دریایی و ... میشه
🔸 #محمد_شلتوکی ، پژوهشگر حوزه دفاعی درباره این موضوع توضیح میدهد.
@Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزنویس
پینوکیو نیوز !
🔸در روزهای گذشته، #شهرداری_تهران طرحی رو در مذمت #دروغ و #دروغ_گفتن در سطح شهر نصب کرده
🔸اما #بیبیسی_فارسی با روایتی غیرحرفهای و نادرست این طرحها رو کنایهای به آسیبدیدههای چشمی در جریان اغتشاشات کشور دونسته
@Roznegaar
42.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 برای مخاطبان انگلیسی زبان
🎥 گزارش اختصاصی رسانه انگلیسی KHAMENEI.IR از بازدید ۳ساعته رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب
📥 نسخه کیفیت اصلی👇
https://english.khamenei.ir/news/9778
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
🎧 #کلیپ_صوتی | قرائت کامل زیارت آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیتالله خامنهای از فرازهای آن
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔸علّت اصلیِ مظلومیت علی(ع)، مشارکتخواهی از مردم در مرحلۀ فهم و اقدام است
📌اصلاح برداشتهای ناروا از دین، در رسالت و کلمات امیرالمؤمنین(ع)-ج25
🔘علی(ع) از مردم میخواست با تشخیص خودشان در کارها مشارکت کنند ولی مردم احساس مسئولیت نمیکردند
🔘یک راه ادارۀ جامعه این است که از مردم مشارکت نخواهید و با زد و بند سیاسی کارها را پیش ببرید
🔘امیرالمؤمنین(ع) مشارکت مردم را فلسفۀ ولایت، امامت و دین میداند
🔘تا وقتی احساس مسئولیت و مشارکت مردم، تقویت نشود امامزمان(ع) نمیآید
___
#علیرضاپناهیان :
چرا خیلی از مردم و حتی یاران امیرالمؤمنین(ع) مدیریت ایشان را ضعیف میدانستند؟ چرا حکومت حضرت در ظاهر موفق نبود؟
بعضیها علت مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین(ع) را عدالت ایشان میدانند درحالیکه طبیعتاً مردم باید عدالت را دوست داشته باشند و همراهی کنند. اینطور هم نبود که مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی باشند و به این دلیل، همراهی نکنند. اینکه «تبلیغات معاویه علیه امیرالمؤمنین(ع) خیلی قوی بود» همً غلط است؛ چون امیرالمؤمنین(ع) بهترین خطبهها را میخواند و در تبلیغات بسیار قویتر بود.
برخی از دلایل هم دقیق نیست، مثلاً میگویند «مردم ولایتمدار نبودند» اگر مردم ولایت را میفهمند و ولایتمدار بودند مشکلات حل میشد، امّا «مگر مردمِ شام ولایتمدار بودند؟!» آنها هم ولایتمدار نبودند. برخی هم میگویند «مردم دنیازده بودند» چنین تعبیری در کلمات امیرالمؤمنین(ع) هم وجود دارد، امّا اهل شام هم همینطور بودند.
برخی میگویند: جنگ موجب شد کار برای مردم و امیرالمؤمنین(ع) سخت بشود. جنگ برای طرف مقابل(معاویه) هم سخت بود. لشکر معاویه بیشتر از سپاه امیرالمؤمنین(ع) کشته شدند ولی تا آخر ایستادند.
چرا مردم با امیرالمؤمنین(ع) همراهی نمیکردند؟ حضرت به مردم میفرمود: من میدانم چطور باید شما را درست کنم امّا نمیخواهم شما را به قیمت افساد خودم اصلاح کنم (الغارات،ج2، ص428)
یک راه ادارۀ جامعه، دیکتاتوری است، یعنی مسئولیت به مردم ندهید، از مردم مشارکت نخواهید و خودتان با زد و بند سیاسی با رؤسای قبایل و افراد ذینفوذ، کارها را پیش ببرید کمااینکه برخی میگویند «کدخدا را ببین، ده را بچاپ!» امیرالمؤمنین(ع) هم میتوانست این کار را انجام بدهد و جامعه را اینگونه اداره کند.
شیوۀ مدیریت امیرالمؤمنین(ع) همان شیوۀ پیامبر(ص) است. شیوۀ مدیریت پیامبر(ص) هم به گونهای بود که بعد از آن حضرت، مصائب فاطمیه پیش آمد. شیوۀ مدیریت رسولخدا(ص) به همه جرأت داد و برخی از افراد سوءاستفاده کردند.
تقوای امیرالمؤمنین(ع) به ایشان اجازه نمیدهد که در مدیریت، جلوی این جرأت دادن را بگیرد و از مردم انتظار بصیرت و تشخیص نداشته باشد. دین ما بیشتر از اینکه دین تکلیف باشد، دین تشخیص است. حضرت باید کاری کند که مرد خودشان تشخیص بدهند در کارها مشارکت کنند. مبنای این حرف، آیۀ قرآن است که میفرماید: پیامبران میآیند تا مردم، خودشان به قسط قیام کنند. «لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» (حدید، 25)
علّت اصلی مظلومیت معصومین(ع) و خصوصاً پنج تن آل عبا، مشارکتخواهی از مردم، اولاً در مرحلۀ فهم و ثانیاً در مرحلۀ اقدام است. مشارکتخواهی برای این است که مردم را رشد بدهند، اصلاً فلسفۀ خلقت، همین است.
مشکل حضرت موسی با بنیاسرائیل این بود که بنی اسرائیل میگفتند شما خودت برو موانع را برطرف کن و کارها را درست کن، ما اینجا نشستهایم (فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛ مائده، 24) نتیجهاش هم این شد که چهل سال در بیابان آواره بودند.
امیرالمؤمنین علی(ع) گاهی لشکر هشت هزار نفره داشتند، اما سخنرانی میکردند که بقیه مردم هم بیایند، وقتی مردم نمیآمدند، حضرت همان لشکر را هم میفرستادند که بروند. امیرالمؤمنین(ع) اصرار داشت که مردم مشارکت کنند. امیرالمؤمنین(ع) مشارکت مردم را فلسفۀ دین و امامت و ولایت میداند.
بعضیها به امام حسین(ع) گفتند از راه مخفی به سمت کوفه برود، اگر امام این کار را میکرد، به راحتی میتوانست کوفه را بگیرد. امّا حضرت از راه اصلی حرکت کرد چون میخواست مردم باخبر بشوند و با فهم و تشخیص خودشان اقدام کنند.
«عدماحساس مسئولیت عمومی» اصل تحریف در دین است و الّا اعتقاد به امامت، عصمت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) زیاد دشوار نیست. بسیاری از آن مردم، فضائل امیرالمؤمنین(ع) را میدانستند.
تا وقتی که این احساس مسئولیت عمومی و احساس مشارکت مردم، تقویت نشود، امامزمان(عج) تشریف نمیآورد، یعنی ایشان وقتی میآید که ما دین را همین احساس مسئولیت و احساس مشارکت بدانیم.
🚩برنامه ماه من؛
شبکه سه سیما–۲۵رمضان۱۴۰۲
👈🏻 متن کامل:
📎 panahian.ir/post/7682
@Roznegaar