eitaa logo
روزنگار
780 دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
924 فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ◾️[راوی] می‌گوید: ابن‌حنبل شنید چهار نفر که جنازه موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام را می‌بردند، [ و می‌گفتند] «هذا إمامُ الرَّفَضَه»[۱]. این را همه‌اش تکرار می‌کردند.[۲] ابن‌حنبل، امام چهارم آنها(اهل‌سنت)، گفت: «بَلْ إمامُ الْجِنِّ وَ الْإنسِ وَ الْمَشرِقِ وَ الْمَغرِبِ». تاریخِ معتبر ـ ظاهراً در نجوم‌السماء است ـ تاریخ معتبرِ خودشان(اهل سنت) دارند؛ نه اینکه ما از تواریخ خودمان نقل می‌کنیم... 🔻پی‌نوشت: [۱]امامُ الرَّفَضه: یعنی امامُ الرّافِضین؛ در آن زمان به شیعیان، رافِضی می‌گفتند. [۲]. نک: عيون أخبار الرضا عليه‌السلام، ج‌۱، ص: ۹۹؛ بحارالأنوار، ج‌۴۸، ص۲۲۷. 📚 از بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت در درس خارج اصول، ٣١ فروردین ١٣٨٨ ( یک‌ماه قبل از ارتحال معظم‌له) @Roznegaar
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸اگر کسی در اسلام شک دارد خوب است در ایمان مؤمن آل فرعون [۱] شک داشته باشد! 🔸و اگر کسی در ایمان مؤمن آل فرعون اشکال دارد باید آیه [بیست و هشتم از سوره غافر] را از قرآن حذف کند! 🔻پی‌نوشت: ١. به صراحت قرآن، یکی از آل فرعون با این که در دستگاه وی بود، اما مؤمن بود و ایمان خود را پنهان می کرد. ر.ک: غافر، ۲۸ 📚گوهرهای حکیمانه، ص١۵٩ @Roznegaar
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، مظهرِ صفت خاصهٔ رحمت حضرت حق، تبارک‌وتعالی و «بِالْمُؤْمِنِینَ رَئُوفٌ رحِیمٌ؛ نسبت به مؤمنان بسیار مهربان و دلسوز» و آیینه‌دار جمال حق است که نور رحمت در او به ظهور پیوسته و از او به دیگران می‌تابد و خود بالذات ندارند. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٠٩ @Roznegaar
هر هفته، کلامی از علیه‌السلام برگرفته از کتاب 🔸و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي مَنَّ عَلَيْنَا بِمُحَمَّدٍ نَبِيِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ 🔹حمد خداى را‌ که‌ به‌ وجود مبارک پیامبرش حضرت محمد صلّى‌الله‌علیه‌و‌‌آله‌و‌‌سلّم بر‌ ما‌ منت گذاشت، 🔸دونَ الْأُمَمِ الْمَاضِيَةِ وَ الْقُرُونِ السَّالِفَةِ، 🔹 در‌ حالى که‌ امت‌هاى پیشین ‌و‌ مردم قبل از‌ ما‌ از‌ بهره‌مند شدن از‌ ‌آن گرامى محروم بودند، 🔸بقُدْرَتِهِ الَّتِي لَا تَعْجِزُ عَنْ شَيْ‌ءٍ وَ إِنْ عَظُمَ، 🔹‌و‌ این به‌ قدرت شکست ناپذیر باری‌تعالى مربوط مى‌شود که‌ هیچ چیز هر‌ اندازه بزرگ باشد از‌ توانایى او‌ بیرون نیست، 🔸و لَا يَفُوتُهَا شَيْ‌ءٌ وَ إِنْ لَطُفَ. 🔹‌و‌ هیچ چیز هر‌ اندازه کوچک باشد از‌ دست قدرتش رهایى ندارد. 📚صحیفه کامله سجادیه، دعای دوم، فراز ١ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محقق مسیحی که پس از خواندن ، مسلمان شد! به ذات خـود نــدارد عیـبـی هر عیب که هست؛ از مسلمانی ماست @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا» آنچه را پیش رو دارند، و آنچه را (در دنیا) پشت سرگذاشته‌اند می‌داند؛ ولی آن‌ها به (علم) او احاطه ندارند! آیه ۱۱۰ @Roznegaar
و از این لحاظ که حضور مردم در صحنه قیامت براى حساب و جزاء، نیاز به آگاهى خداوند از اعمال و رفتار آن‌ها دارد، در آیه بعد، چنین اضافه مى کند: خداوند آنچه را که آن‌ها در پیش دارند و آنچه را در دنیا پشت سر گذاشته اند، همه را مى داند، و از تمام افعال، سخنان و نیّات آن‌ها در گذشته و پاداش و کیفرى را که در آینده در پیش دارند، از همه با خبر است، ولى آن‌ها احاطه علمى به پروردگار ندارند (یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لایُحِیطُونَ بِهِ عِلْماً). 🌺🌺🌺 و به این ترتیب، احاطه علمى خداوند، هم نسبت به اعمال آنها است و هم نسبت به جزاى آنها، و این دو در حقیقت دو رکن قضاوت کامل و عادلانه است، که قاضى هم از حوادثى که رخ داده کاملاً آگاه باشد و هم از حکم و جزاى آن. ذیل آیه ۱۱۰ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ وَقَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا» و (در آن روز) همه چهره‌ها در برابر خداوند حیّ قیوم، خاضع می‌شود؛ و مأیوس (و زیانکار) است آن که بار ستمی بر دوش دارد! آیه ۱۱۱ @Roznegaar
در آن روز همه مردم در برابر خداوند حىّ قیّوم، کاملاً خاضع مى شوند (وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَیِّ الْقَیُّومِ). عَنَت از ماده عنوة به معنى خضوع و ذلت آمده، لذا به اسیر، عانى گفته مى شود، چرا که در دست اسیرکننده، خاضع و ذلیل است. و اگر مى بینیم در اینجا خضوع به وجوه (صورت ها) نسبت داده شده، به خاطر آن است که همه پدیده‌هاى روانى از جمله خضوع، نخستین بار، آثارش در چهره انسان ظاهر مى شود. این احتمال را نیز بعضى از مفسران داده اند که وجوه در اینجا به معنى رؤساء ، سردمداران و زمامداران است که در آن روز همگى در پیشگاه خدا ذلیل و خاضع مى شوند (ولى تفسیر اول مناسب تر به نظر مى رسد). 🌺🌺🌺 انتخاب صفت حىّ و قیّوم از میان صفات خدا به خاطر تناسبى است که این دو صفت با رستاخیز، که روز حیات و قیام همگان است دارد. و در پایان آیه، اضافه مى کند: مأیوس و نومید از ثواب الهى کسانى هستند که بار ظلم و ستم بر دوش کشیدند (وَ قَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً). گوئى ظلم و ستم همچون بار عظیمى است که بر دوش انسان سنگینى مى کند و از پیشرفت او به سوى نعمت هاى جاویدان الهى بازمى دارد، ظالمان و ستمگران چه آنها که بر خویش ستم کردند، یا بر دیگران، از این که در آن روز، با چشم خود مى بینند، سبکباران به سوى بهشت مى روند، اما آن‌ها زیر بار سنگین ظلم در کنار جهنم زانو زده اند، نومیدانه به آن‌ها نگاه مى‌کنند و حسرت مى برند!. ذیل آیه ۱۱۱ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ امتیازهای منتقدان به فیلم‌های روز پنجم چه بود؟ 🔸 منتقدین به فیلم‌های «‌ » ، « » ساخته و « » به کارگردانی در گفت‌وگو با تبیان امتیاز دادند. @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مروری کوتاه بر سرود خاطره‌انگیز «بوی گل و سوسن ک یاسمن آید» @Roznegaar
⭐️ امتیازهای منتقدان به فیلم‌های روز پنجم چه بود؟ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا