eitaa logo
روزنگار
780 دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
10.8هزار ویدیو
924 فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا» آنچه را پیش رو دارند، و آنچه را (در دنیا) پشت سرگذاشته‌اند می‌داند؛ ولی آن‌ها به (علم) او احاطه ندارند! آیه ۱۱۰ @Roznegaar
و از این لحاظ که حضور مردم در صحنه قیامت براى حساب و جزاء، نیاز به آگاهى خداوند از اعمال و رفتار آن‌ها دارد، در آیه بعد، چنین اضافه مى کند: خداوند آنچه را که آن‌ها در پیش دارند و آنچه را در دنیا پشت سر گذاشته اند، همه را مى داند، و از تمام افعال، سخنان و نیّات آن‌ها در گذشته و پاداش و کیفرى را که در آینده در پیش دارند، از همه با خبر است، ولى آن‌ها احاطه علمى به پروردگار ندارند (یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لایُحِیطُونَ بِهِ عِلْماً). 🌺🌺🌺 و به این ترتیب، احاطه علمى خداوند، هم نسبت به اعمال آنها است و هم نسبت به جزاى آنها، و این دو در حقیقت دو رکن قضاوت کامل و عادلانه است، که قاضى هم از حوادثى که رخ داده کاملاً آگاه باشد و هم از حکم و جزاى آن. ذیل آیه ۱۱۰ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ وَقَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا» و (در آن روز) همه چهره‌ها در برابر خداوند حیّ قیوم، خاضع می‌شود؛ و مأیوس (و زیانکار) است آن که بار ستمی بر دوش دارد! آیه ۱۱۱ @Roznegaar
در آن روز همه مردم در برابر خداوند حىّ قیّوم، کاملاً خاضع مى شوند (وَ عَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَیِّ الْقَیُّومِ). عَنَت از ماده عنوة به معنى خضوع و ذلت آمده، لذا به اسیر، عانى گفته مى شود، چرا که در دست اسیرکننده، خاضع و ذلیل است. و اگر مى بینیم در اینجا خضوع به وجوه (صورت ها) نسبت داده شده، به خاطر آن است که همه پدیده‌هاى روانى از جمله خضوع، نخستین بار، آثارش در چهره انسان ظاهر مى شود. این احتمال را نیز بعضى از مفسران داده اند که وجوه در اینجا به معنى رؤساء ، سردمداران و زمامداران است که در آن روز همگى در پیشگاه خدا ذلیل و خاضع مى شوند (ولى تفسیر اول مناسب تر به نظر مى رسد). 🌺🌺🌺 انتخاب صفت حىّ و قیّوم از میان صفات خدا به خاطر تناسبى است که این دو صفت با رستاخیز، که روز حیات و قیام همگان است دارد. و در پایان آیه، اضافه مى کند: مأیوس و نومید از ثواب الهى کسانى هستند که بار ظلم و ستم بر دوش کشیدند (وَ قَدْ خابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْماً). گوئى ظلم و ستم همچون بار عظیمى است که بر دوش انسان سنگینى مى کند و از پیشرفت او به سوى نعمت هاى جاویدان الهى بازمى دارد، ظالمان و ستمگران چه آنها که بر خویش ستم کردند، یا بر دیگران، از این که در آن روز، با چشم خود مى بینند، سبکباران به سوى بهشت مى روند، اما آن‌ها زیر بار سنگین ظلم در کنار جهنم زانو زده اند، نومیدانه به آن‌ها نگاه مى‌کنند و حسرت مى برند!. ذیل آیه ۱۱۱ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ امتیازهای منتقدان به فیلم‌های روز پنجم چه بود؟ 🔸 منتقدین به فیلم‌های «‌ » ، « » ساخته و « » به کارگردانی در گفت‌وگو با تبیان امتیاز دادند. @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مروری کوتاه بر سرود خاطره‌انگیز «بوی گل و سوسن ک یاسمن آید» @Roznegaar
⭐️ امتیازهای منتقدان به فیلم‌های روز پنجم چه بود؟ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی عزت اللهی فقط در ۱۰ ثانیه ۲ بار نام را به رخ خبرنگاران رسانه‌های عربی کشید @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 رمز ؟ بابت داشته‌هایمان و لذت بردن از چیزهای کوچک زندگی @Roznegaar
🔶 ثُمَّ كَانَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 🔸 «صبر» را معمولا به شکیبایی و تحمّل معنا می‌کنند؛ این لباسِ کوتاه، همه قامت بلند را نمی‌پوشاند. درست‌تر این است که مثل لغت‌نامه‌های دست اول، صبر را به ایستادگی و از خود مقاومت نشان دادن معنا کنیم؛ چون تحمل گاهی از سر تسلیم و ناچاری است ولی ایستادگی با پایمردی و سرسختی همراه است. آیه ۱۷ @Roznegaar
ارزیابی تبیان از فیلم‌های با موضوع 🔸 کارشناس تبیان فیلم‌های « »، « » و « » حاضر در جشنواره فجر را در دسته‌بندی‌های خشونت، دخانیات، روابط خارج از عرف، مشروبات الکلی و قمار، شوخی‌های جنسی و ... بررسی کرده و در نهایت امتیاز کلی بر اساس میزان بودن را به هرکدام داده است. @Roznegaar