#پاسخ_شبهات
💢آیا مؤمنان را برای وارد شدن به بهشت، هُل میدهند؟!
آیا این حدیث از نظر #سندی صحیح و متن ترجمهاش دقیق است؟ «علی ابن ابراهیم از پدرش، و او از ابن ابی عمیر و او از سیف #روایت کردهاند که امام صادق(ع) فرمود: در روز قیامت چیزی مثل گلوله میآید و به پشت مؤمن شیعه میزند تا او را وارد #بهشت کند!
در روایتی از امام صادق(ع) در چگونگی ورود مؤمنان به بهشت آمده است: «یَأْتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ شَیْءٌ مِثْلُ الْکُبَّةِ فَیَدْفَعُ فِی ظَهْرِ الْمُؤْمِنِ فَیُدْخِلُهُ الْجَنَّةَ فَیُقَالُ هَذَا الْبِرُّ»؛
روز قیامت چیزى مانند کبّه میآید و پشت افراد باایمان را هُل میدهد تا او را وارد #بهشت کند و گفته میشود که این احسان است.
📚کافی ج 2، ص 158
برای «کبه» معانی گوناگونی ذکر کردهاند، اموری مانند فشار جمعیت و حملات جنگی و ... و این #کنایه از آن است که مؤمنان راستین در وارد شدن به بهشت دچار سختی و #مشقت نمیشوند، بلکه گویی کسی آنها را هُل داده و وارد بهشت میکند و به آنان گفته میشود این نتیجه ایمان به خدا و روز جزا است. و این البته اختصاص به #شیعه ندارد، بلکه شامل ایمان آورندگان و پیروان سایر پیامبران نیز میشود.
گفتنی است که این #روایت از نظر سند «حسن» مانند «صحیح» است.
📚مرآة العقول ج 8، ص 398،
@Roznegaar
#خرافه_عیدالزهراء
💢 آیا نهم ربیع روز #قتل خلیفه دوم است؟
"این متن بدنبال دفاع از #خلیفه_دوم نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین #شیعیان است"
✅ تاریخِ #دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو :
طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساساً حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است.
✅ برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند:
✅ منابع تاریخی #شیعه یا متمایل به تشیع :
۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹
۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است
۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است.
۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است.
۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند.
✅ برخی دیگر از #منابع تاریخی:
۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم
۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی
۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی
✅ بد نیست بدانیم که #علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است
📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸
✅ البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده #نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.
✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند»
📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
@Roznegaar
#فکر_کردن_درد_دارد
💢به درد #شیعه_میلی مبتلاییم
#شیعه_میلی یعنی که یک فرد به اصطلاح #شیعه ، حتی #پنج آیه #قرآن یا روایت نبوی حفظ نباشد تا ولایت علی(ع) را به مخالفان ثابت کند
اما صدها روایت و داستان ساختگی (غیرمعتبر) برای #قمه_زنی و #لطمه_زدن و #عمرکشون ... حفظ باشد.
@Roznegaar
#پاسخ_شبهات
#شیعه_میلی
💢هرکس #محبت_علی(ع) نداشته باشد #حرام_زاده است؟
✅متاسفانه در فضای احساسی و شعر گونه غالب افرادی که هیچ سوادی در این زمینه ها ندارند در هیاتهای مذهبی در قالب مداح(البته شان #مداح واقعی اهل بیت اجل از این مباحث است) #موضوعاتی را برای مردم به #عقیده تبدیل میکنند.
🔵درباره مساله #حرام_زادگی و نداشتنمحبت امام علی(ع) چند مساله قابل ذکر است:
✅ در #مجموع در روایات ما سه دسته معرفی شده اند که میتوانند از #دشمنان اهل بیت باشند؛
دقت بفرمایید #دشمن (بغض داشته) باشند، لزوما کسی که به اهل بیت علاقه نداشته باشد به معنای دشمن بودن با اهل بیت نیست
آن سه دسته عبارتند از:
۱_منافق (به المستدرک حاکم ۳/۱۲۷ مراجعه شود)
۲_حرام زاده (أمالي الصدوق ص71 ح6)
۳_ولد حیض (روضة الواعظين: 270)
✅توجه فرمایید این موارد #صرفا نقل احادیث است و ما فعلا به سندیت و اعتبار آنها کاری نداریم، با فرض اینکه هر سه دسته روایت کاملا صحیح السند باشند باز هم باید توجه داشت:
#مهم
برای فهم و #برداشت درست درباره این دسته از روایات باید به نکاتی توجه شود؛ از جمله اینکه؛ حرامزاده بودن موجب سلب اختیار انسان نشده و علّت تامّه ارتکاب گناه و دوری از محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نمیشود؛ لذا فرزند زنا نیز مثل دیگر افراد بشر مختار بوده و سرنوشت خود را در دست اختیار خود دارد؛ و میتواند با اعتقاد حق و انجام اعمال نیک و پسندیده این نقص روحی و معنوی خود را برطرف کرده و از مؤمنان و محبّان ائمه اطهار(ع) شود. و هیچ دلیل عقلی یا نقلی وجود ندارد که اثبات کند زنازاده لزوماً اهل جهنّم میشوند؛ همانطور که هیچ دلیلی نیست که اثبات کند هر #حلالزاده و مسلمانزادهای وارد بهشت میشود. بنابر این، روایات ظاهراً حکمی غالبی را بیان میکنند نه حکمی کلّی را؛ یعنی اغلب چنین است که زنازاده دشمن اهل بیت میشود نه همیشه.
نکته دیگر آنکه #لزوماً تمام دشمنان اهل بیت حرامزاده به معنای فرزند حاصل از روابط نامشروع نیستند، بلکه دلایل دیگری چون #نفاق نیز می تواند در این دشمنی، تأثیرگذار باشد.
@Roznegaar
کانال روزنگار :
بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم
🔆 یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ هجری خورشیدی
🌛الاحد ۱۰ ربیع الاول ۱۴۴۰ هجری قمری
🎄 Sunday 18 November 2018 AD
🔹 ۲۴۳مین روز سال، ۱۲۳روز مانده
🔸 ۳۵مین هفته سال، ۱۸هفته مانده
📿 ذکر امروز یکصد مرتبه ::
«یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام»
«ای صاحب جلال و بزرگواری»
📿 ذکر امروز بعد از نماز صبح :
۴۸۹ مرتبه " یا فتاح "
که موجب "فتح و نصرت یافتن" میگردد.
🌞 اوقات شرعی به افق تهران :
اذان صبح : ۰۵:۱۶
طلوع آفتاب : ۰۶:۴۳
اذان ظهر : ۱۱:۴۹
اذان عصر : ۱۴:۳۶
غروب آفتاب : ۱۶:۵۶
اذان مغرب : ۱۷:۱۵
اذان عشاء : ۱۸:۰۴
نیمه شب شرعی : ۲۳:۰۶
@Roznegaar
شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷ ه.ش
📿 اوقات شرعی به افق مشهد مقدس
احتیاط یک تا دو دقیقهای لحاظ شود🌱
وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱
@Roznegaar
🌏🌕 #تقویم_نجومی_اسلامی 🌕🌍
✴️ یکشنبه
👈 ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ه.ش
👈 ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ م
👈 ۱۰ ربیع الاول ۱۴۴۰ ه.ق
🌓 این یکشنبه #قمر در #برج_حوت واقع است.
✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 ازدواج
🔘 دادن سفارش های تجاری
🔘 امور کشاورزی
🔘 تعلیم و تعلم
🔘 سفر
❤ #مباشرت در این یکشنبه شب ، امید است حافظ قرآن شود و راضی به قسمت خدا باشد.
⚫️ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، موجب عزت و احترام میگردد.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز، از ماه قمری ، موجب درد و ناراحتی میگردد.
⚪️ این یکشنبه برای #نوره_کشیدن (رفع موهای بدن با نوره یا همان پودر بهداشتی ) روز مناسبی نیست.
👈بطور کلی نیمه اول ماه (۱۵ روز اول ) چون جرم ماه در حال بزرگ شدن است برای نوره کشیدن مناسب نیست.
👈اما از فواید نوره: بطور کلی نوره کشیدن موجب تقویت بدن می گردد.
🔵 یکشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد.
👕 یکشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود.
✴️️ وقت #استخاره در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب.
💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_علی_علیه_السلام و #فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
@Roznegaar