✅ #نشست_رشد
📄 قرار سالیانه هسته نوآوری؛ با محوریت رونمایی از شماره اول نشریه «نوآفرین»
✴️ پشرفت، نوآوری، خلق ارزش، معاون نوآوری، خودباوری و حمایت از کالای ایرانی مهمترین کلیدواژههایی بود که در قرار سالیانه هسته نوآوری به گوش میرسید.
قرار سالیانه هسته نوآوری؛ با محوریت #رونمایی از شماره اول نشریه «نوآفرین» روز دوشنبه ۱۷ دی ۹۷ با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برگزار شد.
🔹در ابتدای جلسه، برنامهها و #ماموریت هسته توسط اعضای هسته تبیین شد و زمینههای ارتباطی که در قالب فرم ارتباط با هسته طراحی شده بود در اختیار حضار قرار گرفت. سپس، جایگاه و ضرورت تولید نشریه در مجموعه اقدامات هسته نوآوری تشریح شد و بخشهای مختلف نشریه معرفی گشت. آیه نوآوری، اول قدم، کاغذ اخبار، نوآوری فلش، هسته دونقطه، لوحه، دانشسرا، نوآفرینان، رادیوما، نوآوری پلاس، کرکره، سینمانوآفرین، دارالفنون و تهمقاله، بخشهای اصلی این نشریه هستند که هر کدام از مناظر مختلف به موضوع #نوآوری میپردازند.
🔹در مجموع، این نشریه، ۳۶ مطلب دارد و ۱۸ نفر به صورت مستقیم در تولید آن نقش داشتهاند. در بخش لوحه به موضوع حمایت از #کالای_ایرانی پرداخته شده و ۱۳ یادداشت از اعضای هسته نوآوری در آن ارائه شده است. همچنین در بخش نوآوری پلاس، سه یادداشت کوتاه درباره هیئت میثاق با شهدا به عنوان سوژه اصلی این بخش نگارش شده است. در بخشهای رادیوما و نوآفرینان، تجارب مدیرعامل سابق ایران خودرو، معاون اجرایی شرکت گلدیران و مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت در حوزه نوآوری و حمایت از کالای ایرانی ثبت شده است.
🔹در ادامه جلسه، دکتر رحمانی که پیشتر به عنوان مدیر برنامه #امازون و #مایکروسافت مشغول بودند و اینک در معاونت نوآوری #دیجی_کالا در ایران فعالیت میکنند، بر ضرورت نوآوری در اقتصاد اشاره کردند.
ایشان رویکرد مرسوم پیمانکاری در پروژههای توسعه تکنولوژی در دنیا و ایران را آسیب شناسی کردند و رونق فضای #استارتاپی را راه حلی برای رویکرد پیشین ارزیابی کردند. رویکردی که جوانان مستعد را در کشور حفظ میکند و ایدهها را در نهایت به سرمنزل مقصود میرساند.
🔹بخش دوم صحبتهای ایشان به تفصیل وظایف معاونت نوآوری در یک سازمان اشاره داشت. در سازمانهای فعلی ایران، سمتی به نام معاونت نوآوری کمتر وجود دارد و شرکت دیجیکالا در راهاندازی این سمت از #پیشتازان بوده است. آقای دکتر رحمانی با مفهومسازی این جایگاه سازمانی، هشت کارکرد کلیدی را برای معاونت نوآوری برشماردند و توسعه این معاونت را در سازمانهای بزرگ ایرانی حتی خودروسازها هم بسیار مفید ارزیابی کردند.
🔍🔍🔍 #هسته_نوآوری
🔍🔍 #قرار_سالیانه
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #نشست_رشد
📄 اخبار خط مشی
✴️ الحمدلله، جلسه مجمع عمومی هسته خطمشی فضای مجازی در روز چهارشنبه، به اولین جلسه کارگاه «خبرنویسی خط مشی عمومی» با تدریس جناب آقای دکتر سید مجتبی امامی اختصاص یافت.
🔹 استاد #امامی در ابتداء به صورت کلی مراحل تدوین یک خبر خط مشی عمومی را پس از مواجهه با یک خبر به شرح زیر بیان کردند :
۱. جست و جو برای یافتن #مستندات خبر
• پیشینه خبر ( نویسندگان ، فرآیند شکل گیری و ...)
• ادبیات #نظری خبر
• #منابع فارسی و غیر فارسی مرتبط با خبر
۲. #بازنویسی خبر بر اساس رهیافت های مطالعه خط مشی عمومی (فصل۱ کتاب خط مشی عمومی،شفریتز)
• رهیافت #اخلاقی
• رهیافت #زندگی_نامه نگاری
• رهیافت #مطالعه_موردی
• رهیافت #حقوق_عمومی
• رهیافت #سیستمی
• رهیافت #گزارش_سیاستی ( (Policy Paper
• رهیافت #تحقیق_رسمی
۳. یافتن منابع و مستندات بیشتر بر اساس رهیافت منتخب و خبر خط مشی عمومی تدوین شده
۴. تدوین انواع #خروجی_ها
• گزارش #سیاستی
• policy brief
• نگاشت #احتجاج
• ...
ایشان هم چنین خبر خط مشی عمومی را در کاهش عدم قطعیت در فهم مسئله عمومی بسیار موثر دانستند و متذکر شدند که مناسب است در تدوین خبر خط مشی عمومی دو نکته زیر رعایت شود :
• عدم قضاوت و نتیجه گیری #هنجاری در ابتدای تدوین خبر خط مشی عمومی ( زبان خبر خط مشی عمومی زیاد هنجاری نباشد)
• خبر خط مشی عمومی در #پاسخ به سوالات چه کسی ؟ چه چیزی؟ چرا؟ کی؟ کجا؟ چگونه؟ چه میزان ؟
🔹 در پایان جلسه اول این کارگاه مقرر شد، هر یک از یاران هسته برای جلسه دوم یک خبرخط مشی بر اساس مراحل یاد شده تدوین بفرمایند.
🖇 لینک خبر در سایت هسته:
🔗 yon.ir/bda6L
🔍🔍🔍 #هسته_خط_مشی_فضای_مجازی
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #نشست_رشد
📄 بررسی سند لایحه بودجه ۱۳۹۸ از منظر عدالت اجتماعی
✴️ نشست «بررسی سند لایحه بودجه ۱۳۹۸ از منظر عدالت اجتماعی» با ارائه دکتر فرشاد مومنی به همت هسته عدالت پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام، عصر روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ برگزار شد.
🔹دکتر فرشاد مومنی؛ استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای هسته عدالت پژوهی مرکز رشد و سایر پژوهشگرانی که دغدغه توسعه عادلانه برای ایران معاصر را دارند، پیگیری نظری و مطالبه عملی عدالت اجتماعی در شرایط خطیر جامعه معاصر را دارای اهمیت و ضرورت برشمردند و انتخاب های درست و نادرست در این شرایط را متضمن خلق حماسه ماندگار یا فاجعه عظیم دانستند. وی با اشاره به خاطره ای از استاد خود؛ مرحوم «عالی نسب» افزود: ایشان همواره به بنده توصیه می کردند، زمانی که پای خود را به دفتر نخست وزیری می گذاری باید با همان حسی باشد که گویی پا در «دریای خون» گذاشته اید. به مانند رزمندگان اسلام در خط مقدم باید در این عرصه وارد شوید گرچه کار شما حتی در ابعادی پیچیده ترو عذاب آورتر هم هست و باید در اینجا خون دل بخورید. دکتر مومنی افزود: شرایط کنونی ایران از نظر درجه شکنندگی پذیری بسیار در مرحله خطرناکی است و می خواهم همه را دعوت کنم با همان احساسات، حریت و شجاعت وارد میدان شوند و این کار را نوعی تکلیف شرعی برای همه علاقه مندان به کشور بدانند تا حسب وُسع و ظرفیت خود به وظایف عمل کنند.
🖇 ادامه مطلب در پیوند زیر:
🔗 http://qevam.rushd.ir/13971019-2/
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #یادداشت_رشد
📄 *چه کسی باور دارد که انقلاب شده است؟*
✴️ چهل سال از بهمن ۱۳۵۷ می گذرد و همچنان بر سر تحقق یا عدم تحقق شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی بحث و مجادله است. اما قبل از آن به نظر می رسد برای بحث در خصوص تحقق ها و عدم تحقق ها، باید پرسشی دیگر مطرح کرد. به نظر شما چهل سال است که از اتفاق خاصی می گذرد یا خیر؟ آیا واقعا باور دارید که اتفاقی افتاده است؟
🔹به نظر می رسد برخی به صورت جدی باور دارند که نهضت ۱۵ خرداد ۴۲ در ادامه نهضت ۱۴۰۰ ساله اسلامی جریان اصیل شیعی، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست و ورق تاریخ را برگرداند تا صفحه دیگری برای تاریخ آغاز به نگارش کند که این بار قرار است ثمره این جریان انقلاب اسلامی و این صفحه جدید، رسیدن به عصر ظهور منجی باشد تا جهان را پر از عدل و قسط کند در حالیکه پر از ظلم و جور شده است. بله برخی باور کرده اند که انقلاب شده است و تمام همت و توان خویش را پای کار آورده اند. تمام منابع خود را به کار می گیرند، مجاهدانه تلاش می کنند، تشکیلات می سازند و سعی دارند جهان را در این نقطه متمرکز کنند. بگذارید از خود بپرسیم که این ها چه کسانی هستند که همه چیز خود را پای کار آورده اند؟ درست است. امریکا و اسرائیل و منافقین داخلی و هر مستکبری در عالم، سیلی سال ۵۷ را به خوبی نصب العین خود کرده است و برای ریشه کنی انقلاب اسلامی ایران، از هیچ چیزی فروگذاری نمی کند. قطعا بدانیم اگر کاری نمی کند، نمی تواند. آن ها لبه تیز چاقوی انقلاب بر حنجره خویش حس می کنند.
و در سوی دیگر، انقلابیونی هستند که اگر کاری نمی کنند، خیلی علت ها دارد غیر از آنکه بگوییم نمی توانند. خصوصا روحانیون، جامعه علمی و طیف انقلابی-حزب اللهی که شاید کمترین فهم و باور نسبت به انقلاب اسلامی دارند. ادعا نیاز به اثبات ندارد بلکه به صرف مشاهده، تایید می شود. اگر باور داشتیم این قدر خسته و نشسته نبودیم. اگر باور داشتیم درگیر روزمرگی ها نبودیم. اگر باور داشتیم، به جای تشکیل بسیج جهانی مستضعفین، سعی در کوبیدن انقلاب اسلامی نمی داشتیم. خیلی که به ما فشار بیاید پز روشنفکری ما را می گیرد و همین را هم که هست نقد می کنیم. نقد چیز خوبی است اما ما خوب نیستیم. همیشه می گویم که بعد از یک چلو کباب بره، با برنج محلی و روغن حیوانی و دوغ گوسفندی در کنار چشمه آب روان روستای پای کوه، می چسبد لم دهیم و در باب فقر، اندیشه و مباحثات کنیم.
🔹ما باور نکرده ایم که انقلابی شروع شده و الان باید ادای تکلیف کنیم و بار آن را به دوش بکشیم. باید بسازیم و اگر مشکلی هست رفع کنیم. ما باید خون دل بخوریم و بجنگیم؛ حداقل به همان میزانی که دشمنان کمر همت بر ریشه کنی ما بسته اند. بله درست است. ما هنوز باور نکرده ایم. والله اگر انقلاب اسلامی به دست نفهمی، جهالت و سستی ما از بین برود، اولین کسی که خونش به خاطر بی لیاقتی اش ریخته می شود و هستی اش را پایمال می کنند، ماییم. جوری از انقلاب حرف می زنیم که انگار در کره دیگری زندگی می کنیم. انقلابیون نا امید و خسته و بی مسؤولیت، سرمنشا مشکلات انقلاب هستند و الا دیگران که قرار نبوده برای انقلاب کمکی بدهند.
🔹بسیار زمان می برد تا بفهمیم که پس از صدر اسلام، اولین باری است که چنین بسط ید و قدرتی در تحقق کلمه الله داریم. ما هنوز نوک بینی خود را می بینیم و متوجه نیستیم که در یک فرصت تاریخی با اثرگذاری جهانی قرار داریم که ثمره تلاش ۱۴۰۰ ساله جریان اصیل شیعی به رهبری علمای اسلامی است و اکنون می تواند جهان را متحول کند همان طور که مانع اضمحلال آن در قرن بیستم شد. مشت انقلاب اسلامی بر نسخه های مادی بشری، آن قدر سهمگین بوده است که ما همواره یک طرف اخبار در فضای جهانی هستیم. حتی حضور فیزیکی نداشتیم اما ادعاهایمان، پرسشی بزرگ بر ویترین های رنگارنگ جهان مادی بوده است.
🔹شاید بهتر باشد که بپرسم چرا ما ادعای «انقلاب ما» را داریم؟ ما مگر چه کرده ایم که این میراث گران سنگ انبیاء و اولیاء الهی را به نام خود مصادره کرده و حالا در پز روشنفکری به کوبیدن ریشه های آن می پردازیم. کسانی درباره انقلاب حرف بزنند که برایش می جنگند برای همیشه. دیگران بروند و برای حیات دنیوی و روزمرگی ها و انقلاب تخیلی خودشان، دلسوزی کنند و کاری به «انقلاب اسلام ناب محمدی» نداشته باشند.
📝 آقای #تراب_زاده پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖
✔️ *مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)*
🌐 *سروش* ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 *ایتا* ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 *بله* ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #یادداشت_رشد
📄 آقا سربازِ سربالا میخواهد...
✴️ امروز #سیزدهمین سالگرد دیدار دانشجویان واساتید دانشگاه امام صادق علیه السلام با #رهبر_فرزانه_انقلاب در #غدیر ۸۴ است. یکی از پژوهشگران مرکز رشد در سال ۹۰ در نشریه #باغ_خرمالو مطلبی یه این بهانه نوشته بود که امروز عینا آن را بازنشر می کنیم.
🔹آقا، سربازِ سربالا می خواهد...
۱. در حیات سی ساله دانشگاه امام صادق (ع)، #دو_بار سعادت نصیب شده که همه امام صادقی ها به محضر ولی امر زمانشان برسند. یکی در دوره رهبری امام (رضوان ا... علیه) و یکی هم در دوره مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی).
۲. در دیدار امام، در کنار گروهی از اقشار مردم، امام صادقی ها هم بودند. لذا دیدار مختص امام صادقی ها نبود. سخنان امام نیز متناسب با شرایط روز کشور و #دفاع_مقدس بود.
۳. اما ملاقات با مقام معظم رهبری در عید غدیر سال ۱۳۸۴، دیداری #اختصاصی بود که تنها امام صادقی ها اعم از خواهران و برادران، دانشجویان و اساتید و کارکنان و متولیان امر، همه و همه حاضر بودند.
۴. تا کنون برای #هیچ_دانشگاهی به صورت مستقل این دیدار اتفاق نیفتاده است. البته مقام معظم رهبری بارها در دانشگاه ها حضور پیدا کرده اند و با دانشجویان دیدار داشته اند؛ اما اینکه دانشجویان یک دانشگاه در یک دیدار اختصاصی و انحصاری محضر شریف معظم له را درک کنند، بی سابقه و از بسیاری جهات پیام دار و ممتاز است.
۵. شش سال از دیدار غدیر می گذرد. از دانشجویانی که در آن دیدار حاضر بودند، تنها معدودی از دانشجویان ورودی ۸۳ و کل ورودی ۸۴ در حال گذران آخرین روزهای تحصیل خود هستند. ۶ ورودی دیگر از دانشجویان هستند که غالباً به صورت ناقص و کددار چیزهایی از آن دیدار شنیده اند.
۷. این دیدار پر از شور و نشاط بود. چه در قرائت قرآن استاد #لاجوردی. چه در صحبت های اساتید و دانشجویان، چه در فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب، چه قبل از دیدار، چه بعد از دیدار، چه در لحظه لحظه این واقعه تاریخی برای دانشگاه.
۷. #حلاوت دیدار غدیر هنوز در کام بسیاری از دانشگاهیان امام صادقی باقی مانده است. آن دیدار به خودی خود، گوارا و دلچسب بود. اما در کنار آن، رهبر معظم انقلاب، #چشم_انداز دقیقی را برای دانشگاه امام صادق (ع) ترسیم نمودند. این چشم انداز در مفهومی عمیق، غنی و پرمحتوا، با عنوان " #مرجعیت_علمی " جاسازی و کارسازی شده بود. امریه رهبر فرزانه انقلاب هم #تکلیف_زا بود و هم دانشگاه را از بلاتکلیفی و سردرگمی در می آورد و چراغ راه چند دهه پیش رو را روشن می نمود.
۸. امریه رهبر حکیم انقلاب، نیازمند #طراحی و #تدوین برنامه ای جامع، دقیق، منسجم و منعطف است. با این برنامه جامع همه چیز می تواند تحت تأثیر قرار بگیرد. شاید به این برسیم که نهادهای جاری می توانند حامل تکلیف مأمور باشند و شاید نیاز به #نهادسازی داشته باشیم. شاید نیاز به #تعریف_مجدد سازمان دانشگاه، فرآیندها، رشته ها، مقاطع، برنامه های درسی و حتی آدم های مورد نیاز و مستقر در هر موضعی داشته باشیم.
۹. زودتر باید کاری کرد. همه کس در جایگاه خودش و به اندازه ظرف قابلیت ها و توانمندی هایش مسئول است. زودتر باید جنبید. شاید دیدار مجدد #نزدیک باشد. آن وقت مائیم و دستان خالی و عرق شرم و سر پائین. با سر پائین هم آقا را نمی توان دید. آقا، سربازِ سر بالا می خواهند. زودتر باید، زودتر...
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #هسته_رشد
📄 کوته گفتاری در اخبار طبی
✴️ در حاشیه پنجمین جلسه از سلسله جلسات «درآمدی بر نظام سلامت در جهان اسلام» هسته سلامت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیهالسلام)
🔹بحث #طب_اسلامی بحث #روز ماست؛ ولی فقط بحث امروز نیست! شیخ صدوق رحمه الله در کتاب #الاعتقادات که در اصل کتابی کلامیست و مباحث اصولَین (اصول دین و اصول فقه) در آن هست، یکباره در باب چهل وچهارم، از اخبار وارد در طب بحث میکند. شاید توجیه آن این باشد که این اخبار در آن زمان چهرهی #مذهب را مخدوش کرده که شیخ صدوق در مقام #دفاع از مذهب برآمده است؛ زیرا خود میگوید: «ومنها ما دلسه المخالفون فی الکتب لتقبیح صورة المذهب عند الناس».
🔹ما اکنون هم در این زمان با این مسئله مواجهایم. برخی از این اخبار میتواند چهرهی دین و مذهب را خراب کند. شیوع کنونی بررسی و نقد این اخبار در این چند سال اخیر نیز شاید واکنشیست به امثال آقای #تبریزیان که معتقد به #طب_معصومان (پیامبر و امامان) هستند و فقط آنچه در این دست اخبار آمده را میپذیرند و حجت میدانند و این غیر از طب سنتیست. بسیار گسترده هم وارد شدند. به یاد دارم که سال ۹۳ ایشان در سالن اجتماعات مدرسهی #فیضیه طب مبتنی بر اخبار تدریس میکردند و چندصد طلبه پای آن درس مینشستند و البته، من متعجب بودم که چگونه چنین درسی با این گستردگی در فیضیه تشکیل شده است! پیش از آن نیز در پردیسان و اصفهان تدریس داشتند و آثارشان را نیز منتشر کردند و میکنند و خودشان و برخی شاگردانشان نیز مشغول طبابتاند.
🔹چند نکته دربارهی اخبار طبی مهم است. برخی میگویند: #دین را در سطح طب پایین نیاورید. از نظر من هیچ چیز #مستبعدی نیست که از رسول الله صلواتاللهعلیه و امامان علیهمالسلام در اینباره احادیثی صادر شده باشد؛ زیرا امر روزمره و #مبتلابه مردم بوده و دور نیست که مردم از ایشان در اینبارهها #پرسش کنند. از سوی دیگر، لازمست که معصومان وارد کلیات مباحث #بهداشت و سلامت که مرتبط با #سبک_زندگی و پیشگیریست، شوند؛ زیرا در راستای #هدایت است. بحث دیگر اینکه برخی میگویند: از احادیث بسیار #معدود معتبر واردشده، نمیتوان #نظام_سلامت دریافت! حال آنکه بارها از آیت الله #جوادی آملی شنیدم که میفرمودند: شیخ #انصاری رحمه الله از یک حدیث «لاتنقض الیقین بالشک» این کتاب ژرف و دشوار #استصحاب را پدید آورد!
🔹برخی گفتند: این اخبار را #عطارها نقل کردهاند! گویا، مقصودشان این است که ذینفعی و #منفعتطلبی در آن است. باید بررسی کرد؛ اما از قضا، جا دارد #احادیث_طبی را عطارها نقل کنند. این امری مشهورست که امام صادق علیهالسلام شاگردانی داشتند که به صورت تخصصی حدیث نقل میکردند. فارغ از این، باید ثقه بودن هر راوی را بررسی کرد.
🔹کسی که اخبار طبی را نقد میکند، باید توجه داشته باشد که بکار بردن عبارت « #مجعول » نیازمند #دلیل است و از سوی دیگر، جا دارد آقایان بدین بپردازند که این اخبار از کجا و چگونه پدید آمده است و بدین بسنده نکنند که مرسل یا ضعیف یا ... است! از سوی دیگر، بگویند که همین اخبار با آن اوصاف چه جایگاهی دارد و چه کاربردی میتواند داشته باشد.
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
➖ #منهای_رشد
🔹 مواد لازم برای پخت یک #جشن_پاره
🔸 سالهاست که انواع جشن پاره ها در کشور پخت می شن.امروز بنا داریم مواد لازم برای پخت بهتر یکی از این جشن پاره ها موسوم به #فیلم رو به تعداد " #عده_ای_از_ما_بهترون "براتون تشریح کنیم.
1️⃣ #سلبریتی به مقدار کشک: عده ای تازه به دوران رسیده با لباسای اجغ و وجغ ،پاره پوره،گشاد سه نفره یا تنگ نوزادی،بی جوراب، نصفه جوراب،جوراب رنگی،عینکای فلان و پالتوهای بهمان...که #مخاطب بیچاره رو از این ترکیب جیغ،به فغان و زاری می رسونه...
2️⃣ #فرش_قرمز، ده در یک: برای اینکه عده ای از همون سلبریتی ها، پا قشنگشون رو روی اون گذاشته و هیبت و هیکل شون رو حقنه تو چشم های حاضر و غایب کنن و هی فخر و فقر و شرافت و حقارت داد و ستد کنن..بیچاره فلاشای دوربینا...
3️⃣ #هیات_انتخاب و #هیات_داوران به میزان #نامیزون : عده ای که به #ماسمالیزاسیون و جمع و جور کردن و همه رو راضی کردن مشهور و مشغولن. اگه مصاحبه کنن، رکورد #دماغ_پینوکیو شکسته میشه...
4️⃣ #دبیر جشن پاره،یک واحد: از آدمیان عهد جدیده که شغلش تعریف، ترمیم، تسویه،تصفیه، تنزیه، تبلیغ، تبریک و توجیهه. یک کلام، آشغالا رو می ده زیر فرش.
5️⃣ #کاخ جشن پاره،یک دستگاه برج و بارو: قرار بود همه کاخا وربیوفته ولی چن سالیه که از دل کوخا، کاخای جدید سر برآوردن.خوشگل و مامانی.تازگیا لواسانیاش رو بورسه.
6️⃣ #افتتاحیه و #اختتامیه، دو شب: عده ای یه سر دو گوش،که یا مسئولند،یا مسئولان رو دوست دارن یا مسئولان اونا رو دوست دارن یا سلبریتی ان یا ...خیلی خوبن، در یه محفلی جمع می شن، آزاد و راحت، هر چی می خوان، می گن..،هر چی می گن، می خوان..تازه جایزه هم می گیرن، براشون اون دست خوشگلا رو می زنن و...بقیه رو بی خیال...آخه یه شب که هزار شب نمی شه.
7️⃣ #سیمرغ،تعدادش از اسمش پیداس: قرار بود خط زمین-کوه قاف رو باهاشون بریم. دیدیم تعداد زیاده،بدلی ش رو درست کردیم،...از اونوقت دیگه از سیمرغ خبری نیست که نیست،باهامون قهر کرده، جدیدا #مرغا هم باهامون تو قهرن و #قیمت شون هم #لاکچری شده...
8️⃣ #منتقدین، هر چی بیشتر: حرفای خوشگل می زنن،اما بعضی وقتا که خودشون دوباره به حرفاشون گوش می دن،می گن این کیه داره اینا رو به هم می بافه...فرهنگستان اسمشون رو پیشنهاد داده: #حرفباف تا سجعش با #مخملباف جور دربیاد.
9️⃣ #فیلم ،تعدادش فرقی نمی کنه: کاملا تزئینیه. برای قشنگ کردن سفره استفاده می شه...اصل کار سلبریتیان،اونا باشن بقیه دکورن...
0️⃣1️⃣ سایر مواد افزودنی،به میزان دلخواه: چاشنی های طعم دهنده #بدبختی و #فلاکت مثل طلاق، فقر، تعدی، اعتیاد و خشونت همراه با افزودنی های روشنفکری مثل فمینیسم، پست مدرنیسم،کوبیسم...به میزان دلخواه،جشن پاره رو، پاره پوره تر می کنه.
#مصباح_الهدی_باقری پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
🌐 سروش ↙️
✅ sapp.ir/Rushdisu
🌐 ایتا ↙️
✅ eitaa.com/Rushdisu
🌐 بله ↙️
✅ ble.im/Rushdisu
✅ #نشست_رشد
📄 تبیین جایگاه حقیقی علم، عالم و معلوم از منظر الهی
🗒 پنجشنبه ۲۰ دی ماه
✴️ جلسه دوم: لزوم تصحیح نسبت ها و اثر آن در تغییرات نظام علمی و دستگاه محاسباتی انسان
🔹جلسه دوم از سلسله جلسات تبیین جایگاه حقیقی علم، عالم و معلوم از منظر الهی با هماهنگی حلقه منظومه فکری علامه طباطبایی (رض) برگزار گردید. این جلسه در ادامه بحث تاریخچه علم از منظر انبیاء به یکی دیگر از مقومات و کلیات نگاه دینی و الهی به جایگاه علم اختصاص داشت.
🔹استاد عابدینی در ابتدا، به تبیین چند مقدمه پرداختند و سپس بحث اصلی خود را به موضوع تصحیح نسبت ها در نظام علمی اختصاص دادند. از منظر ایشان، هر عمل و کنش انسانی حاصل ترکیب مقدمات علمی فراوانی است که در عین این که خود حاصل نظام علمی و نظام ارزشی انسان است، در شکل گیری و بازتولید نظام علمی و اندیشه ای انسان موثر است. پشتوانه هر عمل ساده انسان، مجموعه جهان بینی و نظام ارزش گذاری های اوست. در عین حال، هر عمل اختیاری انسان، دستگاه تفکری او را هم مجدداً شکل خواهد داد.
🔹استاد عابدینی با ذکر مثال هایی نشان دادند که ارزش گذاری ها و نسبت هایی که انسان در وجود خود فهم می کند، تابع مستقیم افق علمی و ادراکی اوست. برای مثال، کودکی که اتاق کوچک خود را تمام دنیای خود می داند، در ارزش گذاری های کمّی نسبت به اشیاء طبق همان مقیاس اتاق خود عمل می کند. اگر دنیای همین کودک بزرگتر شود و به افق خانه ای دارای چند اتاق برسد، ارزش گذاری ها و نسبت هایی که فهم می کند، به همان میزان توسعه می یابد و شیء ای که از جهت کمیّت، قبلا نیمی از دنیای او بود، اکنون به چند درصد از دنیای او تقلیل یافته است چرا که مقیاس کلّ او تغییر کرده است. این تغییر در ارزش کیفی دارایی های او نیز وجود دارد. در افق ادراکی کودکی که در مرحله لهو ولعب(دوران بازی کودکی) قرار دارد، اسباب بازی های او ارزشمند ترین دارایی او است، امّا با تغییر تدریجی افق ادراک کودک از هستی، نسبت او با این اسباب بازی به تدریج تغییر می کند و این اسباب ارزشمند دوران کودکی رفته رفته ارزش خود را از دست می دهد. و به همین میزان توجّه و علاقه او به وسایل دوران کودکی، کمرنگ تر می شود. بنابر این، با تغییر افق علمی و تغییر فهم از کلّ عالم، مقیاس انسان در فهم امور و نسبت گذاری ها تفاوت می کند و این تفاوت، موجب تصحیح نسبت های انسان با همه اشیاء و امور پیرامون خود شده و دستگاه محاسباتی انسان و در نتیجه عمل و رفتار او را تغییر می دهد.
🔹یکی از مهم ترین مشکلات علوم انسانی غربی به عنوان دستگاه تحلیل و تجویز کنش اجتماعی انسان، محدود کردن افق نگاه و جهان بینی است. این مطلب باعث شده است که نظام ارزش گذاری و نسبت هایی که در این نگاه تولید شده است، کاملا مخدوش بوده و در نتیجه دستگاه محاسباتی تولید شده دچار اشکال بنیادین گردد. تمدن غرب در طول قرون اخیر، افق علمی انسان را محدود و محدودتر کرده است. در جایی علم و عقل را در مقابل دین قرار دادند و نظام علمی را فروکاستند. در مرتبه بعد، عقل را در مقابل علم قرار دادند و افق علمی را به محسوسات محدود کردند.
👇👇 #ادامه_مطلب 👆👆