📌 💢 اگر بخواهیم را دقیق وارسی نمایم باید ناگزیر با پیش فرض های ارزشی ، عقیدتی و جهان بینی خود ، مسئله را تبیین و تفسیر و وضعیت موجود را نقد نمایم!! ⭕️ مسئله طبیعت در جوامع ، و مورد طرح است ولی با جواب های مختلف مبتنی بر ها ، چرا که نوع نگاه به طبیعت متفاوت می باشد به طور مثال در ، طبیعت ماده خام نیست بلکه علاوه بر ظاهر دنیوی و این جهانی از ابعاد و نیروهای ماورایی نیز برخوردار است. ⭕️ ولی در جهان اجتماعی توحیدی طبیعت و هر چه در آن است آیات و نشانه های حکمت و رحمت خداوند است و همه موجودات طبیعی با ادراک و معرفتی که دارند به خداوند مشغول بوده و به سوی او باز می گردند و تنها خداوند حق تصرف دارد و می تواند این حق را به کسی واگذار کند و این تصرف نیز محدود و با مصلحت و ابعاد سنجی می باشد. نکته: یکی از علل عدم رشد کاریکاتوری فناوری در جوامع اسلامی همین نگاه به طبیعت بوده است. ⭕️ اما در طبیعت را ماده خام و بیجانی می دانند که در معرض تصرفات انسان قرار می گیرد . در این فرهنگ انسان بر این گمان است که با تسخیر طبیعت و تصرف در آن تمامی مسائل و مشکلات تاریخی خود را حل می کند!! با این مقدمات مشخص می شود که کدام جهان اجتماعی باعث بروز مشکلات شده است!! ⭕️ شاید بگوید که و جز لاینفک زندگی این جهانی می باشد !! بله جهان اجتماعی توحیدی تا حدودی فناوری مدیریت شده یعنی با ملاکات توحیدی را قبول دارد و از تصرف سلطه جویانه بدون وارسی معنا و ابعاد مادی‌ و معنوی هر تصرفی را ممنوع می کند. این نه تنها عالم را ماده خام نمی داند بلکه آنرا مبتنی بر می داند که در حال حرکت به سوی می باشد. و با رجوع به متون دینی نیز این امر را صادق می دانید که هویت توحیدی سعی دارد طبیعت و انسان را به تعادل و ترابط برساند به عنوان نمونه می توان به موزون بودن عالم هستی و خلق عالم بر اساس توازن در آیات قرآن اشاره کرد، به این معنا که انسان نباید عملی مرتکب شود که سبب بر هم خوردن این توازن و تعادل گردد . ⭕️ لذا بر کسی پوشیده نیست که جوانان حزب اللهی علی الخصوص و های عزیز باید در ابتدا را به راه بیندازند و سپس وارد عرصه و مدیریت شوند . لینک کانال ↙️↙️ 🆔 @olum_ensani_eslami