📌عثمانی کردن مردم برای جلوگیری از حکومت اهل بیت(ع) یکی از سیاست های حاکمان نامشروع تغییر باورهای ارزشی مردم است. ممکن است این هدف هم در مورد مردم ایران در دستور دشمنان به ویژه وهابیت خبیث قرار بگیرد. نتیجه چنین تغییری ولنگاری اخلاقی و گسترش فساد و حتی ایجاد تعارض بین مردم و حاکمیت مشروع است. به عنوان نمونه: بنی امیه افزون بر ، ، و شیعیان، تغییرات اساسی و بدعت گذاری در دین،(1) تلاش برای تغییر جمعیت مذهبی شهرهای شیعه نشین ازجمله را در دستور کار قرار دادند. با حمایت آنان، کوفه مملو از مذهب گشت. (2) تا آنجا که با ، یا با ، ، همراهان امیرمؤمنان(ع) در صِفین و اندکی از علویان به تفکر عثمانی پیوستند.(3) آنان علي بن ‌قَرَظه بن کَعب را به تفکر عثمانی دعوت کردند و او در در مقابل سپاه امام (ع) قرار گرفت، در حالیکه برادر وی عمرو بن‌ قَرَظه در ركاب امام حسين(ع) به رسید.(4) بنابر گفته ابن مشهدی(م قرن6)، طایفه بنی تَیم کوفه از امیرمؤمنان(ع) و کینه داشتند،(5) یا آنکه قبیله بنی اَود، سَبّ و لعن امیرمؤمنان (ع)، امام (ع)، امام (ع) و حضرت (س) را از افتخارات خود دانسته و به فرزندانشان می آموختند. (6) 📚 اسکافی، المعیار و الموازنه، ص126. 📚ابن حجر عسقلانی، مقدمه فتح الباری بشرح صحیح بخاری، ج6، ص132؛؛ 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج11، ص44. 📚«مُغِيرَةُ بْنُ شُعْبَة قصد داشت با بخشیدن پنج هزار درهم به حُجرِبن عَدی، مانع قیام وی شود.» احمدبن داود دينورى، الأخبار الطوال، ص223. 📚«برای نمونه، ابووائل شقیق بن سَلَمه، به عثمانی ها پیوست.» ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص99. 📚طبری، تاریخ الامم والملوک، ج5، ص434 📚مشهدی، فضل الکوفه، ص20. 📚ثقفى، الغارات، ج2، ص842؛ ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج4، ص61. 📌مراقب باشیم که ما را در مقابل دین و ارزشها و قرار ندهند. https://eitaa.com/Basir_MN