💠چکیدهٔ یادداشت «تغلب صدای تقلبی، در فتنهٔ بلندگوها» 🔰پیرامون ملت و از منظر رهبر حکیم انقلاب 🔘 ملّت در اصطلاح قرآن به معنی راه و روش و طریقه‌ای است که از طرف یک‌ رهبر الهی بر مردم عرضه شده؛ و در اصطلاح امروز فارسی کلمهٔ ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقهٔ تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد می‌باشند. 🔻به اعتقاد نگارنده، ملت (و بعضاً مردم) از منظر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تعریف مصطلح امروزی و تعریف قرآنی و باقدمت آن، اشتراکات و افتراقاتی دارد؛ 🔺از طرفی ایشان پیرو تعریف مصطلح امروزی، دامنهٔ ملت ایران را همهٔ افراد متعلق به محدودهٔ جفرافیایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مراد می‌کنند که جوهره و روحیات خاصی نیز برای این ملت قائل هستند و از طرف دیگر پیرو تعریف قرآنی، برای این ملت ویژگی‌های ضروری آرمانی، ایمانی و ارزشی و همچنین شرایطی همچون جهت‌گیری خاص، حرکت و حضور در میادین قائل هستند. 👈 در هر موضوع و معرکه، مردم را به سه قسمت می‌توان تقسیم کرد: ۱. مردم معتقد به هویت، آرمان‌ها و آگاه و بصیر (خواص طرفدار حق) ۲. مردم معتقد اما مفتون تدلیس‌ها و فتنه‌ها (عوام) ۳. مردم متخاصم، عنود و کافرمسلک (خواص طرفدار باطل) ⭕️ گروه ناچیزِ سوم که در ستیز با خصائص و خطوط جوهری، هویتی، آرمانی و قهرمانی ملت هستند و از دایرهٔ ملت و مبحث خارج‌اند؛ اما اگر در موضوعی، جمعیت گروه دوم بیشتر باشد، آیا می‌بایست تحت عناوینی نظیر مردم‌داری و مردمی بودن، شنیدن صدای مردم، جذب، افزایش سرمایهٔ اجتماعی، انعطاف، عقلانیت، تحول، نوسازی، خادمی و نوکری مردم، وکالت و نمایندگی ملت یا ... همواره همان که می‌خواهند و طلب می‌کنند را دنبال و اعمال کرد؟ 📌دو نفر را فرض کنید که هر دو قصد تأمین طلای ۲۴عیار را دارند اما اولی با علم و شناخت و بصیرت همان چیزی را تأمین می‌کند که نیت و اراده کرده است اما دومی به دلیل اینکه مفتون تدلیس و فریب‌های در بازار می‌شود برغم نیت و قصدی که داشته است یک فلز بی‌ارزش طلانما به او غالب می‌کنند. 🔰در پایان باید گفت گروه اول و دوم قاطبهٔ مردم را تشکیل می‌دهند و اگر در مواقع فتنه‌آلود، غبارها از پیش چشم‌ها کنار رود و تدلیس‌ها و فریب‌ها دفع شوند گروه دوم نیز همانگونه تطبیق می‌دهد، همان را می‌خواهد و همان راهی را می‌رود که گروه اول می‌خواهد و می‌رود؛ لذا صدای اصیل و راستین قاطبهٔ ملت (نه صرفاً گروه اول) یک صدای واحد است که برای آشکارسازی و طنین‌انداز شدن حداکثری آن می‌بایست با روشنگری و تبیین، غبارزدایی کنیم تا شکاف احتمالی و موردی بین نیات و مقاصد حقیقی عده‌ای از مردم با نگاه و مواضع اتخاذی آنان رخ ندهد. 📎متن کامل یادداشت: https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/837 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE