eitaa logo
نشریه خط
1.1هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کسی که آشوب می‌کند و سطل آشغال می‌سوزاند در نگاه برخی آقایان دیده می‌شود ولی کسی که سالی چند بار خودجوش بیرون می‌آید در نگاه برخی اصلاً دیده نمی‌شود. ظاهراً تجمعات قشر متدین و انقلابی و میهن دوست کشور از بس تکرار شده دیگر دیده نمی‌شود. 🔻دیدیم فردای روزی که عده‌ای قلیل در خیابان آشوب به پا کردند، مسئولینی آمدند و گفتند: حرف مردم را هم باید شنید! دم از زدند. اینکه سیستم نباید به انسداد سیاسی برسد و باید مسیرهارا باز کرد! 🔘اما آن طرف یک بدنهٔ اجتماعی وجود دارد که مهم‌ترین عامل در همه عرصه‌ها بوده و اساسا تنها نیروی آبادگر و پیشرانِ کشور است.و اگر بنا به بروز اجتماعی هم باشد، حداقل در همین تهران سالی ۵ الی ۶ بار یک مسیر چند کیلومتری را پر از جمعیت می‌کند و می‌آید روی ارزش‌های خودش تأکید می‌کند. ولی سیاستمداران ما اصلاً این قشر عمده جامعه را نمی‌بینید.پرسش من این است که اصلا شما آمدید از این بپرسید که اساساً با این چیزی که تحت عنوان سیاست‌های اجتماعی جدید زمزمه می‌کنید، موافقند یا خیر؟! ➖شما اگر نمایندهٔ آن لایهٔ آشوبگر هستید که هیچ، اما اگر نمایندهٔ این لایه دیندار و انقلابی هستید حق ندارید از جانب خودتان حرف بزنید. باید نمایندگی کنید نه ریاست! حرف آن‌ها را مطرح کنید! 👈 فلذا فردای این آشوب‌ها، اگر آقایان بخواهند جامعه را شکل دهند و مثلا در قضیه حجاب تصمیم گیری کنند این حق را ندارند بدون جلب رضایت همین بدنهٔ اجتماعی کاری انجام بدهند! 📻 گفتگوی با ، پژوهشگر سیاست‌گذاری عمومی 🌐@KHAT_NASHRIYE
❓اگر برای شما هم سوال شده که چگونه باید با جریان اغتشاش و اعتراض مواجه شویم و دست به چه نوع اقداماتی بزنیم که بتوانیم اتفاقی را روی زمین رقم بزنیم، به نظر لازم می‌آید ابتدا باید یک دسته‌بندی و احصایی داشته باشیم از عاملان این دو اتفاق، ماهیت، مسأله و اهداف و نیز ریشه پدید آمدنشان؛ تا سپس بتوانیم به سمت مواجهٔ درست و ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت قدم برداریم. 🔺تصویر بالا، یک نمونه خوب از دسته بندی با محورهای مذکور می‌باشد که آقای مهدی جمشیدی ارائه کرده‌اند؛ ☑️مطالعه این دسته‌بندی، برای روشن‌تر شدن ابعاد ماجرا و به تبع تصمیم‌گیری درست، پیشنهاد می‌شود! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰اینکه صدای یک عده، صدای برخی افرادِ یک جامعه هست، اینجا بحثی وجود ندارد. ❓اما آیا هم هست؟ وقتی میگوییم ملت یا مردم، در واقع اشاره به همه می‌کنیم. و آن هنگام که میگوییم صدای مردم، باید مشخص شود که صدای کدام مردم منظور است؟ اگر ما گفتیم آن حرف، نیست، نه یعنی اینکه صدای تعدادی از افراد این جامعه نیست؛ بلکه یعنی اینها نماینده آن هویت کل نیستند. صدایشان صدای همه نیست. خوب چه زمانی یک جمعیت، صدایشان علاوه بر آنکه صدای برخی از افراد جامعه هست صدای جامعه هم هست؟ ☑️این پرسش درستی است که باید حل شود! ✍ علی مهدیان 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔍واقعيّت اجتماعيِ اخير كه در قالب اغتشاش سربرآورد و نمايان شد، مبتني بر حجم انبوهی از روايت‌های رسانه‌ای بود که ابتدا به حجابِ الزامی «معنادهی‌های ناروا» کرد و به واسطه تصرف در ، «دِگرشُدگی معنایی» را در این زمینه ایجاد نمود؛ 👈و به این واسطه، تصویر ذهنیِ بخشی از جامعه نسبت به از هویت اولیه‌اش فاصله گرفت و به یک «کج روایت» تبدیل شد. 🔻به همين واسطه نيز توانست عده‌ای را با خود همراه كند که ازاين رو، بايد تأمّل کرد که چه «معانی تازه‌ای» شکل گرفته اند و «روایت‌ها» و «کج روایت‌ها» از حجاب الزامی چه هستند! ادامه دارد... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اتفاقی در آسمان هنگام بازی ایران و آمریکا! ➖گریه آیت‌الله ناصری -ره- بعد از بازی ایران و آمریکا! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔰نهضتی باید شکل بگیرد برای ذکر نَعَماتِ 🔘هر نعمتمان باید داشته باشد؛ و این را خداوند متعال از ما خواسته‌اند که: 👈«وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» و نعمتهای پروردگارت را بازگو کن! در حالیکه عده‌ای فقط به دنبال ذکر نقمات هستند. 🔻فلذا نهضتی باید شکل بگیرد برای ذکر نَعَماتِ 📻دیدار و گفتگوی اعضای ، با آقای "قائم مقام سازمان صدا و سیما" 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📻مدیر از هدفِ برگزاری اردوی روایت نصر می‌گوید: 🔰 بر ما واجب است. ولی ما وقتی قیام‌می کنیم که بیان روشن داشته باشیم؛ دقیقا چه چیزی را باید بگوییم؟ 🔻مهمترین مسئلهٔ تبیین، همان چیزی است که می خواهیم‌ بگوییم و در این مسیر اگر افق و زاویۀ نگاه ما با آن چیزی که رهبری می گوید متفاوت باشد، حتما به مقصود نمی‌رسیم! 🔻در این دوره تلاش می‌کنیم به در اداره جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنیم. و البته راهکارهایی را هم برای عملیاتی کردن تبیین بررسی کرده و به نزدیک کنیم. 📅 دوره ۲ روزه آموزشی_عملیاتی ، شهر مقدس قم ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سلام علیکم من طلبه ای کوچک در حوزه علمیه قم و شاگردی از شاگردان شما بزرگواران هستم. حضرت امام ره فرمود شما «ستون محکم انقلاب در حوزه های علمیه» هستید. این بیان نورانی که به تعبیر رهبری صرفا به افراد خاص در آن دوران تعلق نمیگیرد بلکه به «هیات اجتماعیه» و «عنوان مستمر» این نهاد مقدس و ریشه دار تعلق گرفته، وظیفه ای بسیار سنگین بر عهده شما اساتید بزرگوار قرار میدهد. رهبری انقلاب درباره این نهاد مقدس فرمود: «جامعه را مغز متفکّری و چشم بینایی و وجدان سالم و حسّاسی میدانم برای دستگاه اداره‌کننده‌ی کشور» بر این اساس این طلبه کمترین حوزه های علمیه خطری را که احساس و استشمام کرده ام با شما بزرگواران در میان میگذارم. فضای مجازی امروز یک محیط زیست حقیقی برای مردم و فرزندان این میهن اسلامی است. آنها در این محیط زندگی، میاندیشند، تصمیم میگیرند، ارتباط برقرار میکنند، دوستی و دشمنی میکنند. سالهاست این محیط زیست حقیقی جوانان میهن تحت حاکمیت دشمنانشان است. همین اواخر رهبری انقلاب به درستی و دقت فرمودند: «دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند. تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است. اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند.» متاسفانه جریانی جدی در میان مدیران کشور وجود دارد که نه تنها عزم حقیقی برای شکل گیری حکمرانی الهی و مردمی بر فضای مجازی ندارند بلکه تلاش میکنند با رفع فیلترینگ صحنه را برای حاکمیت مجدد دشمن فراهم کنند و این خطرناک است. من جایی را در حوزه علمیه مهمتر از این نهاد مقدس نمیشناختم که از آنها بخواهم نسبت به این ماجرا و بازگشت دوباره حکومت دشمن بر ذهنهای جوانان ما حساسیت و جدیت بیشتری به خرج داده و با تمام توان مقابل این نفوذ خطرناک دشمن قد علم کنند. ما طلاب جوان انقلابی نیز حتما پشتیبان شما خواهیم بود. خداوند بر توفیقات همگی شما بزرگواران بیفزاید. و السلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
📣 برگزار می‌کند:📣 ♨️دوره ویژهٔ آموزشی♨️ ☆روش تحلیل بیانات رهبر انقلاب☆ ❇️تلاشی در راستای پُر کردن جایِ خالی تحلیل‌هایی از جنس انقلاب! 🎙با تدریس: حجت الاسلام سعیدی فاضل _مدیر پژوهشکده بین المللی امام رضا-علیه السلام- 🔰۴ جلسه کلاس آموزشییک جلسه کارگاه ☑️اعطای گواهی معتبر از مؤسسه خانه طلاب جوان 📅 شروع دوره: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ 💬 جهت ثبت نام عدد ۱ را به آیدی @Admin_N_Khat ارسال بفرمایید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
تغلب صدای تقلبی، در فتنهٔ بلندگوها.pdf
106.8K
🔰پس از سخنرانی اخیر رهبر حکیم انقلاب در دیدار بسیجیان، مجددا برخی سؤالات در بعضی اذهان و محافل جولان پیدا کرده است؛ مثلا اینکه ملت و صدای ملت کدام است؟! 📎آقای علی نجاتی مهر، پژوهشگر نظام حکمرانی، در یادداشتی این مسئله را واکاوی کرده‌اند که بسیار قابل استفاده بوده و مطالعه آن پیشنهاد می‌شود. 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✍️ 🔰ملت در اصطلاح قرآن به معنی راه و روش و طریقه‌ای است که از طرف یک‌ رهبر الهی بر مردم عرضه شده؛ 👈 و در اصطلاح امروز فارسی کلمهٔ ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقهٔ تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد می‌باشند. 🔻به اعتقاد نگارنده، ملت (و بعضاً مردم) از منظر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تعریف مصطلح امروزی و تعریف قرآنی و با قدمت آن، اشتراکات و افتراقاتی دارد؛ 🔺از طرفی ایشان پیرو تعریف مصطلح امروزی، دامنهٔ ملت ایران را همهٔ افراد متعلق به محدودهٔ‌جفرافیایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مراد می‌کنند که جوهره و روحیات خاصی نیز برای این ملت قائل هستند و از طرف دیگر پیرو تعریف قرآنی، برای این ملت ویژگی‌های ضروری آرمانی، ایمانی و ارزشی و همچنین شرایطی همچون جهت‌گیری خاص، حرکت و حضور در میادین قائل هستند ... ✅مطالعه مطلب در: https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/837 📚علی نجاتی مهر، ملت وصدای ملت از منظر رهبر انقلاب 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✍ مطلبی منتشر شده با عنوان: فلسفه حجاب، تضمین حضور اجتماعی زن بود، و نه جلوگیری از انحراف مردان و نه... که قصد نقد آن را داشتیم! 🔻اما متوجه شدیم که گویا این تلخیص از صحبتهای حجت‌الاسلام قنبریان، دقیق نبوده و کلام ایشان درست منعکس نشده؛ لذا پس از نقد محتوای منتشر شده، به آسیب شناسی رویکرد حاکم بر بعضی رسانه‌های فعال در حوزه زنان، در این نوع مسائل خواهیم پرداخت! 🔻🔻 ⭕️فلسفه حجاب تضمین حضور اجتماعی زن بود، نه جلوگیری از انحراف مردان و نه... 🔺 قطعاً شهدای عزیز به حجاب سفارش کرده اند و حتی به لحاظ تاریخی شهادت آنها نقش جدی در سریان ارزشهای اسلامی از جمله حجاب در جامعه پس از انقلاب داشت؛ لکن فلسفه حجاب، گرامی داشت خون شهداء نیست! 🔺 قطعاً حجاب زنان باعث می شود مردان، بیشتر از گناه حفاظت و بنیان خانواده مستحکم بماند؛ لکن فلسفه حجاب، محدود کردن زن برای سلامت مرد و خیانت نکردن به زن اول نیست! 🔺از مجموعه حقوق زنان در قرآن (علم آموزی، کنش سیاسی، کسب، فعالیت خیرخواهانه و...) در کنار تکالیفشان (از جمله حجاب) میشود فهمید: 🔸حجاب برای تأمین و تضمین حضور اجتماعی زن است.تا زن بتواند مثل هر انسانی از حقوق مساوی خود با مردان بهره‌مند باشد؛ تأنیث او موجب ایذاء و حرمانش از انواع فعالیتهای اجتماعی نشود. 🔸 ترویج حجاب با این بنیان فکری -که میراث مثل مطهری هاست- اقتضائات دیگری -غیر از منبر رفتن و صرفاً تعبیر سازی برای حجاب- دارد. امتداد این بنیان، کمتر از دیگری هایش تمایز گذاری شده است! 🔸امتدادهای این حجاب را باید بیشتر در فعالیت های موثر و نوشونده اجتماعی تحقق داد و بعد روایت کرد؛ تا با تعامل عینیت و ذهنیت، جامعه اقناع شود: حجاب برای زن در اجتماع (ورزش و هنر و علم و کسب و سیاست و...) بهتر است! مثلا هیچ باحجابی خالی از فعالیت موثر اجتماعی نباشد و هیچ فعالیت مشروع اجتماعی خالی از جمعیت باحجاب نباشد! 💠اینگونه "کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" هم کنار دعوت زبانی و... می نشیند!
☑️ رسانهٔ نخبه رسانه‌ای است که وقتی محتوایی تولید میکند، رسانه های دیگر را مجبور به واکنش می کند؛ چه لَه و چه علیه. 📻 گفتگوی با حجت الاسلام ، مدرّس حوزه و دانشگاه 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✴️از امروز؛ 🔺🔻 ✅ شروع دوره «روش تحلیل بیانات رهبر حکیم انقلاب»
💠چکیدهٔ یادداشت «تغلب صدای تقلبی، در فتنهٔ بلندگوها» 🔰پیرامون ملت و از منظر رهبر حکیم انقلاب 🔘 ملّت در اصطلاح قرآن به معنی راه و روش و طریقه‌ای است که از طرف یک‌ رهبر الهی بر مردم عرضه شده؛ و در اصطلاح امروز فارسی کلمهٔ ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقهٔ تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد می‌باشند. 🔻به اعتقاد نگارنده، ملت (و بعضاً مردم) از منظر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با تعریف مصطلح امروزی و تعریف قرآنی و باقدمت آن، اشتراکات و افتراقاتی دارد؛ 🔺از طرفی ایشان پیرو تعریف مصطلح امروزی، دامنهٔ ملت ایران را همهٔ افراد متعلق به محدودهٔ جفرافیایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مراد می‌کنند که جوهره و روحیات خاصی نیز برای این ملت قائل هستند و از طرف دیگر پیرو تعریف قرآنی، برای این ملت ویژگی‌های ضروری آرمانی، ایمانی و ارزشی و همچنین شرایطی همچون جهت‌گیری خاص، حرکت و حضور در میادین قائل هستند. 👈 در هر موضوع و معرکه، مردم را به سه قسمت می‌توان تقسیم کرد: ۱. مردم معتقد به هویت، آرمان‌ها و آگاه و بصیر (خواص طرفدار حق) ۲. مردم معتقد اما مفتون تدلیس‌ها و فتنه‌ها (عوام) ۳. مردم متخاصم، عنود و کافرمسلک (خواص طرفدار باطل) ⭕️ گروه ناچیزِ سوم که در ستیز با خصائص و خطوط جوهری، هویتی، آرمانی و قهرمانی ملت هستند و از دایرهٔ ملت و مبحث خارج‌اند؛ اما اگر در موضوعی، جمعیت گروه دوم بیشتر باشد، آیا می‌بایست تحت عناوینی نظیر مردم‌داری و مردمی بودن، شنیدن صدای مردم، جذب، افزایش سرمایهٔ اجتماعی، انعطاف، عقلانیت، تحول، نوسازی، خادمی و نوکری مردم، وکالت و نمایندگی ملت یا ... همواره همان که می‌خواهند و طلب می‌کنند را دنبال و اعمال کرد؟ 📌دو نفر را فرض کنید که هر دو قصد تأمین طلای ۲۴عیار را دارند اما اولی با علم و شناخت و بصیرت همان چیزی را تأمین می‌کند که نیت و اراده کرده است اما دومی به دلیل اینکه مفتون تدلیس و فریب‌های در بازار می‌شود برغم نیت و قصدی که داشته است یک فلز بی‌ارزش طلانما به او غالب می‌کنند. 🔰در پایان باید گفت گروه اول و دوم قاطبهٔ مردم را تشکیل می‌دهند و اگر در مواقع فتنه‌آلود، غبارها از پیش چشم‌ها کنار رود و تدلیس‌ها و فریب‌ها دفع شوند گروه دوم نیز همانگونه تطبیق می‌دهد، همان را می‌خواهد و همان راهی را می‌رود که گروه اول می‌خواهد و می‌رود؛ لذا صدای اصیل و راستین قاطبهٔ ملت (نه صرفاً گروه اول) یک صدای واحد است که برای آشکارسازی و طنین‌انداز شدن حداکثری آن می‌بایست با روشنگری و تبیین، غبارزدایی کنیم تا شکاف احتمالی و موردی بین نیات و مقاصد حقیقی عده‌ای از مردم با نگاه و مواضع اتخاذی آنان رخ ندهد. 📎متن کامل یادداشت: https://eitaa.com/KHAT_NASHRIYE/837 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر حکیم انقلاب: باید خروجی کارها را مشاهده کنید! 🔻از جمله‌ی نکات مهمّی که من در این زمینه روی آن اصرار دارم که تکرار بشود، مسئله‌ی جنگ است که من بارها تأکید کرده‌ام. 👈این فعّالیتهایی که تا حالا شده فعالیتهای خوبی بوده؛ من به دوستان هم بیرون [از حسینیّه] که این نمایشگاه را نگاه کردیم گفتم؛ آنچه تا حالا اتّفاق افتاده زیرساخت و لازم است؛ باید خروجی کارها را مشاهده کنید! ✅آن وقتی احساس رضایت کنید که ببینید نوجوان دبیرستانی شما، جوان دانشجوی شما با همان چشم به دفاع مقدّس نگاه میکند که شما نگاه میکنید و همان برداشت را از دفاع مقدّس و از حوادثی که در پی دفاع مقدّس پیش آمده دارد. اگر چنانچه این [طور] شد، موفّقیّت در آینده در میدانهای گوناگون حتمی است؛ کما اینکه ما تا حالا هم موارد مختلفِ روایتهای درست و تأثیر آن را دیده‌ایم. *دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📌اگر "مجرای نفوذ دشمن" را - که است- کور کنیم، می‌توانیم در درون جامعۀ خویش، دست به "اصلاح و تصفیۀ فرهنگی" بزنیم. اگر دست شیطانیِ این شبکه‌ها از سر جامعه قطع شود، دیگر "" با "تلاطم‌های اجتماعی" مواجه نخواهد شد. مسأله، "" است و این قبیل روایت‌ها هم در فضای مجازی، ساخته و القاء می‌شوند! ✍جمشیدی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔍ریشهٔ تاریخی کاهش ارزش پول در ایران ⚠️مسئله که امروز به یکی از جدی‌ترین مسائل اقتصاد کشور تبدیل شده، مسئله‌ای ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران بوده و آغاز آن به بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که بازار ایران در برابر سیل شدید واردات کالاهای خارجی قرار گرفت و تقابل پول کشور در برابر ارزهای خارجی امری اجتناب‌ناپذیر شد. موج انقلاب صنعتی دوم که به پیشرفت تکنولوژیک در صنایع اروپا انجامید، در ایران با حکومت سلسلهٔ قاجار مصادف بود. موج صنعتی شدن اروپا که منجر به افزایش تولیدات صنعتی شد، در ایرانِ قاجار، ورود و بروزی نداشت و چرخهٔ در ایران به مرور از توان رقابت با صنعت اروپا، که منجر به تولید انبوه و ارزان می‌شد، باز می‌ماند... 🔻ادامه دارد ... 🗂 پرونده ویژه؛ ✅ با موضوع: "بررسی عملکرد یک ساله دولت" 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🛑محمد محلاتی ظاهرا بدون آن‌که کسی از او بخواهد وکالت داعشی‌های وطنی و غیروطنی را یک‌تنه بر دوش گرفته و در این زمینه از هیچ تحریف سطحی دریغ نمی‌کند. 📌برای نمونه، در دو یادداشت اخیرش و در موضوع محارب، که از مفاهیم ریشه‌دار در فقه اسلامی است، قیدی را ذکر می‌کند که هیچ مستند فقهی، اصولی یا حتی عقلی ندارد. او می‌نویسد: «محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است ... ولی معترض قانون شکن در برابر حکومت موضع دارد و بدنبال استقرار نظم دیگری است و به این دلیل است که این دو کاملا از دو جنس متفاوتی هستند.» با این توصیف مفهوم «محارب» مقید به «عدم نیت مخالفت با نظام» است درنتیجه هرکس که خالصانه (!) نیت کند و در راه مخالفت با نظام اسلامی دست به هر جرم و جنایتی بزند و برای اسقاط نظام اقدام به قتل سرباز مدافع امنیت، سنگسار کردن بسیجی مظلوم، تکه‌تکه کردن افراد به ظنّ بسیجی بودن، هتک عرض نوامیس مردم به صرف چادری بودن و... کند و نیروی امنیتی را به آتش بکشد و اموال بیت‌المال را بسوزاند از نگاه محمد محلاتی نه تنها محارب نیست بلکه یک «معترض مظلوم» است و حکومت نیز حق ندارد حکم محارب را علیه او جاری کند ... 👈دوستانمان در کانال روزنه، ادعاهای محلاتی را بصورت دقیق و موشکافانه، مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند که مطالعهٔ آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم🔻🔻 ✅مطالعه مطلب کامل در: https://eitaa.com/rozaneebefarda/11985 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
... 🔻اگرچه در این برهه از تاریخ(دوران قاجار)، صنایع تولیدی ایران از جمله صنعت نساجی از نظر کیفیت محصولات در سطح بالاتری نسبت به محصولات خارجی قرار داشتند، اما اجناس ارزان قیمت صنعتی، هرچند با کیفیت پایین‌تر به عنوان خطری جدی برای آیندهٔ به حساب می‌آمد. 👈در این بین عامل مهمی که از صنعت داخلی در برابر هجوم وارادت حفاظت کرده، به آن فرصت پیشرفت و کسب توان رقابت می‌داد، تعرفه‌های وضع شده بر اجناس خارجی بود. 🛑پس از تحمیل و انعقاد عهدنامه‌های گلستان و ترکمنچای با روسیه و عهدنامهٔ تجاری با انگلیس، تعرفه‌های گمرکی ایران با اجبار خارجی به زیر ۵ درصد کاهش یافت. پس از آن و به مرور، کشورهای دیگر نیز خواستار همین میزان تعرفه برای صادرات کالاهای خود به ایران شدند. ... لذا در زمان اندکی، بازار کشور به تصرف خارجی‌ها درآمد و توازن تجاری ایران و بیگانگان به‌هم خورد؛ سیل کالاهای خارجی روانهٔ ایران شد و صنایع داخلی ما را فلج کرد ... 🔻ادامه دارد ... 🔍"بررسی " 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
💢پیرامون همایش ملی ارتقای شفافیت و مطرح شدن مجدد شفافیت قوای سه‌گانه، پیشنهاد می‌شود گزارش ویژه نشریه خط را با موضوع بررسی ابهامات طرح شفافیت قوای سه گانه که در فروردین ۱۴۰۱ به مجلس آورده شد، مطالعه بفرمایید؛🔻🔻
🔻 📋گزارش ویژه از بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه 1⃣قسمت اول؛ یک سال و نیم پس از طرح شفافیت آراء نمایندگان، و از دستور کار خارج شدن آن توسط مدیریت مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ طرحی تحت عنوان شفافیت قوای سه گانه به مجلس آورده شد: https://irna.ir/xjJ4Td و ۵ روز بعد نیز ۲ فوریت آن توسط نمایندگان به تصویب رسید. اما در این میان تعدادی از نمایندگان که عمدتا از طراحان طرح سابق شفافیت آراء و دنبال‌کنندگان اصلی مقوله شفافیت مجلس بوده اند، با این طرح و همچنین ۲ فوریت آن مخالفت نمودند و وجود ایراداتی در آن را مطرح کردند. اما از آنجا که تعداد مخالفین کم بود و عمده مخالفان شفافیت آرا مجلس پس از این طرح نوظهور به موافق مبدل شده بودند، ۱۰ روز بعد در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ کلیات آن نیز برای تصویب به صحن علنی آمد: https://www.isna.ir/news/1401021106954/ نمایندگان مخالف با این طرح جدید شفافیت، در آن ۱۰ روز فاصله از تصویب دو فوریت تا کلیات، بیکار ننشستند و پیشنهاداتی را برای اصلاح و تقویت آن مطرح کردند که در کمیسیون شوراها برخی تغییرات اعمال شد. خصوصا تصریح به شفافیت آرای نمایندگان: 🔻«ماده ۳- مشمولان این قانون از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل ۱۱۲ قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای موضوع این قانون موظفند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون های تابع آن ها و آرای ماخوذه از اعضا را به تفکیک اسامی موافق، مخالف، ممتنع و کسانی که در رای گیری شرکت نکرده اند، حداکثر ظرف یکماه در پایگاه اطلاع رسانی خود با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر نمایند، مگر در مواردی که به موجب قانون اساسی و قوانین مربوط به هر یک از نهادهای مذکور در این قانون، تشکیل جلسه غیرعلنی یا رای گیری مخفی پیش بینی شده باشد.» 🔻در حالیکه در نسخهٔ اولیهٔ این طرح جدید فقط شفافیت تعدادی از دستگاه ها دیده می‌شود با یک اشاره مبهم و مجمل در مورد مجلس: «تمامی نهادهای شورایی کشور مشتمل بر مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام شوراهای شهر و روستا شوراهای عالی کشور موظف‌اند مشروح مذاکرات خود را اعم از صحن و کمیسیون‌های تابع آن‌ها و آرای مأخوذه از اعضاء را بلافاصله در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.» ضمن اینکه قید دستگاه هایی که در این ماده نوشته شده، به نظر نمی‌رسد به طور کامل مطابق قانون اساسی باشد. 🔻محور بعدی و سؤال اصلی: یک سال و نیم است روی طرح شفافیت آراء کار کارشناسی شده، در دستور روز و هفته هم قرار گرفته، ولی در صحن نمی آید و از دور خارج می‌شود. چرا؟! سوال اصلی این است. اما در عوض این طرح شفافیت نوطهور با دوفوریت در مجلس آورده‌ می‌شود. اگر موضوع دوفوریت دارد، آن طرح شفافیت آراء را که بسیار کامل‌تر و پخته‌تر بود و در وضعیت عادی به مراحل نهایی رسیده بود، چرا نگذاشتند به سرانجام برسد؟! 👈به نظر می‌رسد یکی از اغراض پنهان برخی از نمایندگان و بعضی از هیئت رئیسه مجلس این است که روش یا همه یا هیچ‌کس را به کار بگیرند! و همه دستگاه ها را کنار مجلس نوشته‌اند، که یا همه و یا هیچ. در حالی که این کار در برخی موارد مطابق قانون اساسی وجاهتی ندارد و ضرورت و دیگر نهادها اهمیت مجلس را هم ندارند و ضمنا مجلس خودش میتوانست طرح شفافیت آراء را ابتدا درباره خود اجرا کند و در گام‌های بعد به موارد لازم دیگر هم رسیدگی کند. شفافیت گام به گام قابل رقم خوردن است. به صورت کلی نمیشود بگوییم همه را با هم شروع کنیم و همان‌طور که گفته شد بخشی‌اش هم اصلا خلاف قانون اساسی هست و بی فایده یا حتی نادرست. 🔘مثلا نمیتوان به مجمع تشخیص گفت آراءات را باید شفاف کنی. چون آن ذیل نهاد ولی فقیه و بازوی مشورتی آن است (اصل 110). مجمع، شورای مشورتی رهبری است. در متن اولیه حتی شوراهای شهر و روستا هم نوشته شده بود. شوراها یعنی چه؟ یعنی تا دور افتاده‌ترین روستاهای کشور. شفاف شدن آراء آن ها در این زمان به چه کار کشور می آید و چه ضرورت و فوریتی دارد؟! مثلا برای یک روستای پنج نفره سامانه گذاشته بشود که آراءش شفاف ثبت بشود؟! ما چه تعداد شورای روستا و شهر داریم؟ اجرای این امر چه میزان هزینه طلب می کند؟ ممکن است اهالی آن روستا هم برایشان مهم باشد شورایشان چه رایی داده اند، اما مسئله و اولویت کشور نیست و تحمیل بار مالی فراوانی دارد برای کشور. اصلا دغدغه کشور در زمانی که اصلاحات اقتصادی اساسی باید صورت گیرد این هزینه های غیرضروری و بدون پشتوانه باید باشد؟ ☑️اما درباره شفافیت آراء مجلس، همه زیرساخت ها و بسترها فراهم است و همه کشور هم همین یک مجلس را دارد.... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
📌پیرو تسلط بیگانگان بر بازار ایران و نابودی صنایع داخلی، ابتدائاً منابع مالی واردات از طریق خروج نقدینگی و مسکوکات طلا، نقره و جواهرات تامین می‌شد که خود ضربهٔ دیگری بر و عاملی برای کاهش آن بود. رفته رفته با کاهش شدید این ذخایر، کشور تا آستانهٔ ورشکستگی پیش رفت. ⚠️ به طور طبیعی کاهش ، اُفت شدید ارزش پول ایران را نیز در پی داشت. تومانِ ایران که در زمان شاه طهماسب صفوی ۱۰ برابر پوند انگلیس بود، در زمان فتحعلی شاه و محمدشاه قاجار ۲ برابر پوند شد و اواخر دورهٔ قاجار، یعنی زمان مظفرالدین شاه، هر تومان یک پنجم پوند بود! 📗|سیدیاسر جبرائیلی، دولت و بازار، ص ۱۹۱ 🔍"بررسی " 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خضریان نماینده مجلس خطاب به دانشجویی که بدون حجاب پشت تریبون حاضر شد: اگر حجاب بر سر بگذارید با شما گفتگو خواهم کرد در غیر این صورت به احترام خون شهدا با شما گفتگو نمی کنم! 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE