🔸ادامه 👇 👌نشانه های فوق در مورد نفس زکیه ، با شهید والا مقام ما ، حاج قاسم سلیمانی ، همخوانی ندارد ، چرا که روشن شد ، نفس زکیه از خاندان پیامبر گرامی و نامش محمد است ، در حالی که شهید سلیمانی ، نامش قاسم بوده و از سادات هم نبودند ، و این که نفس زکیه ماموریت از جانب قائم علیه السلام داشته و ما بین رکن و مقام در مکه شهید می شود ، در حالی که حاج قاسم عزیز ما ، ماموریت از جانب امام عصر علیه السلام نداشته و در بغداد شهید شدند ، و دیگر آنکه بین شهادت نفس زکیه و قیام قائم علیه السلام پانزده شب فاصله است ، که اگر نفس زکیه ، شهید سلیمانی باشد ، باید حدود یک هفته دیگر ، ظهور محقق شود ، در حالی که نشانه هایی بر این امر نیست ( بنابراین مبنا که نشانه های حتمی بداء پذیر نیست و بداء تنها در ویژگی های وقوع است نه در اصل وقوع ) و دیگر آنکه نفس زکیه به عنوان یک جوان معرفی شده است که این وصف هم با شهید سلیمانی همخوانی ندارد . ❕البته از مجموعه روايات استفاده مى‏ شود كه دو «نفس زكيه» وجود دارد كه قبل از قيام حضرت حجّت عليه السّلام به قتل خواهد رسيد ؛ 1⃣نفس زكيه‏ اى كه از طرف امام زمان عليه السّلام مأمور به تبليغ است كه بين ركن و مقام به شهادت خواهد رسيد ، که کشته شدن او از نشانه های حتمی است و صفات فوق الذکر را دارا می باشد . 2⃣و دیگری نفس زكيه‏ اى كه از نشانه های حتمی نیست و در پشت كوفه كه ظاهرا همان نجف اشرف است با هفتاد نفر از صالحين به قتل مى ‏رسد ، چنان که شیخ مفید نقل می کند ؛ «رواياتى در مورد علامات زمان قيام قائم مهدى عليه السّلام و حوادث و نشانه‏ هايى كه قبل از قيام آن حضرت است وارد شده ... آن‏گاه از آن جمله كشته شدن نفس زكيه در پشت شهر كوفه با هفتاد نفر از صالحين را برمى‏ شمارد ...» 📚ارشاد، ج 2، ص 368 ❕در مورد نفس زکیه ای که در پشت شهر کوفه شهید می شود ، اطلاع چندانی از نام و نشانی اش نداریم ، اما با این وجود ، باز هم بر شهید سلیمانی عزیز ما منطبق نمی شود ، زیرا ظاهر از پشت کوفه ، همان نجف است ؛ 📚علائم ظهور ، رضوانی ، ص 82 ❕و دیگر آنکه به همراه هفتاد تن از صالحین شهید می شود ، در حالی که این تعداد از نفرات به همراه حاج قاسم شهید ما ، شهید نشدند . 👌استاد کورانی معتقد است ، روشن تر مصداقی که بر نفس زکیه ای که در پشت کوفه ( نجف ) شهید می شود منطبق است ، شهید سید ، محمد باقر حکیم است که در نجف با جمع کثیری به شهادت رسید که به هفتاد و بیش از آن می رسیدند که طبق روایت مذکور ، هفتاد تن از آنان در درجات بالای صلاح بودند . 📚المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی علیه السلام ، کورانی ، ص 322 @Rahnamye_Behesht