🔸ادامه 👇
❕بنابراین جماع و نزدیکی کردن ، موجب بطلان روزه است و این روایات به صورت مطلق ، جماع و نزدیکی را مبطل روزه می داند ، چه نزدیکی با همسر باشد ، چه نزدیکی با حیوان و یا با همجنس باشد ، چه انزالی صورت بگیرد و چه نگیرد ، چه در جماع اندازه حشفه وارد شود و چه کمتر وارد شود ، هر نوع جماع و نزدیکی کردنی ، مبطل روزه است ، چنان که در کتاب العروه الوثقی آمده است ؛
« جماع مبطل روزه است ، اگر چه انزالی صورت نگیرد ، چه آنکه جماع می کند ، مرد باشد یا زن ، جماع از قبل باشد یا از دبر ، چه با صغیر جماع صورت گیرد و چه با کبیر ، با مرده یا زنده ، چه فرد فاعل باشد و چه مفعول ، و همینطور نزدیکی با حیوان مبطل روزه است ، حتی اگر حیوان ( با زنی نزدیکی کند ) و فاعل باشد ( روزه زن باطل است )»
« الجماع و إن لم ينزل، للذكر و الانثى، قبلًا أو دبراً، صغيراً كان أو كبيراً، حيّاً أو ميّتاً، واطئاً كان أو موطوءاً، و كذا لو كان الموطوء بهيمة ، بل و كذا لو كانت هي الواطئة.... »
📚العروه مع التعلیقات ، ج 2 ص 16
👌جماع نیز به معنای نکاح و مطلق نزدیکی است ، حتی اگر به کمتر از حشفه و سر آلت باشد ، چرا که در این صورت هم عنوان جماع و نزدیکی صدق می کند ؛
« الجماع کنایه عن النکاح »
📚لسان العرب ، ج 8 ص 57
❕از سوی دیگر در این شکی نیست که از نظری احکام اسلام و روایات متواتر معصومین علیهم السلام ، نزدیکی با حیوان یا لواط با همجنس ، یا نزدیکی با دختر نابالغ حرام است ( چه دختر نابالغ همسر انسان باشد ، چه همسر نباشد که مثلا انسان با او زنا کند ) ، چنان که مفصل در ذیل ادله حرمت این موارد را ارائه داده ایم ؛
💠
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2700
💠
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3259
💠
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3256
💠
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2852
👌تنها آنچه برای برخی شبهه شده است آن است که اگر در موارد فوق ، انزالی صورت نگیرد و مثلا کمتر از مقدار حشفه و ختنه گاه داخل شود ، آیا روزه باطل می شود یا خیر ❗️ اگر چه چنین لذت جویی هایی حرام است ❗️
« فی فساد الصوم بوطء الغلام و الدابه تردد 👈و ان حرم ... 👉»
📚جواهر الکلام ، ج 16 ص 220
❕اما معاند با هوچی گری در صدد است که وانمود کند که برخی از علما گفته اند که چنین لذت جویی هایی اشکالی ندارد ، چون روزه را باطل نمی کند و از این طریق مخاطبین خود را گول بزند ، در حالی که این علما با صراحت گفته اند که چنین لذت جویی هایی حرام است ، اما در این که مبطل روزه هم است یا خیر تردیدهایی دارند که ما روشن کردیم این تردیدها به جا نیست و چنین لذت جویی های مبطل روزه هم است .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir