🤔 ❔ضربت خوردن على در محراب دروغى ديگر از فرقه جعلى شيعه یعقوبی از قديمى ترين و معتبرترين مورخين شيعه در مورد ضربت خوردن على در كتاب تاریخ یعقوبی جلد دوم صفحه ٨٣١ مینویسد : اما عبدالرحمن ابن ملجم بر در مسجد ایستاد و على در تاریکی صبحدم بیرون امد پس مرغابیانى که در خانه بودند در پى او رفتند و بر جامه اش اویختند، پس گفتند: صوائح تتبعها نوائح “فریاد کنندگانی که نوحه گرانى در پى انهاست” و سر خود را از دریچه مسجد داخل کرد، ابن ملجم شمشیرى بر سرش نواخت ، پس افتاد و فریاد زد بگیریدش.. ◼️ چگونه میشود دروغِ « فُزْتُ وَرَبِّ الْكَعْبَةِ » را باور کرد ؟ در حالی که در این نقل خبری از این جمله نیست ❗️❗️ 💠💠 1⃣معاند مدعی شده است که یعقوبی از مورخین شیعی است ، در حالی که این ادعا نمی تواند مقبول باشد ، جای جای کتاب تاریخ یعقوبی اگر بررسی شود ، خلاف ادعای معاند را ثابت می کند و سنی بودن یعقوبی تثبیت می شود . ❕مثلا یعقوبی در مواضع مختلفی از کتابش ، ابوبکر را ستایش می کند و در وصف او مثلا می گوید ؛ « او را برای زیباییش عتیق می گفتند » 📚ترجمه تاریخ یعقوبی ج 2 ص 1 ❕و در جای دیگر ، در توصیف ابوبکر غاصب که به ناحق بنی هاشم را از فدک محروم کرد ، می گوید ؛ « ابو بكر در ميان مردم يكسان بخش كرد و كسى را بر كسى برترى نداد و هر روزى از بيت المال سه درهم مزد مى‏ گرفت و خليفه رسول خدا ناميده مى‏ شد. » 📚ترجمه تاریخ یعقوبی ، ج 2 ص 17 ❕یا در ادعایی دروغین ، کراماتی را به عمر بن خطاب نسبت می دهد و می گوید ؛ « در جنگ نهاوند عمر بن خطاب روى منبر رسول خدا سخن مى ‏گفت و هنگام سخنرانى ناگاه گفت: اى ساريه، كوه، كوه. و ساريه در نهاوند بود. روزى كه ساريه از نهاوند باز آمد گفت: دشمن ما را فرا گرفت. پس آواز تو را اى امير مؤمنان شنيديم كه مى ‏گويى: اى ساريه، كوه، كوه. پس خود را به طرف كوه كشيديم و سلامت مانديم » 📚ترجمه تاریخ یعقوبی ، ج 2 ص 45 2⃣در مورد اینکه آیا علی علیه السلام در محراب به شهادت رسید یا در مقابل درب مسجد مورد ضربت واقع شد ، مورخین دو قول مذکور را نقل کرده اند ، اما اهل بیت علیهم السلام تصریح کرده اند که ایشان در محراب نماز به شهادت رسید ، روشن است که اهل بیت و امامان ع ، آگاه ترین افراد نسبت به احوال پدر بزرگوار خود بوده اند ، چرا که اهل بیت از آنچه در خانه است ، بهتر از دیگران اطلاع دارند ؛ « اهل البیت ادری بما فی البیت » ❕در روایتی امام زين العابدين عليه السلام فرمود ؛ « آن‏گاه كه ابن ملجم ملعون امير مؤمنان على بن ابى‏ طالب عليه السلام را ضربت زد و همراه او كس ديگرى هم بود كه ضربت او به ديوار فرود آمد، ابن ملجم ضربت زد و ضربت او در حالى كه حضرت علی ع در سجده بود، بر سر وى فرود آمد، به جاى ضربتى كه از پيش بود. حسن و حسين عليهما السلام بيرون آمدند و ابن ملجم را گرفته، بازداشت كردند... » « لَمّا ضَرَبَ ابنُ مُلجَمٍ لَعَنَهُ اللّهُ أميرَ المُؤمِنينَ عَلِيَّ ابنَ أبي طالِبٍ عليه السلام، وكانَ مَعَهُ آخَرُ فَوَقَعَت ضَربَتُهُ عَلَى الحائِطِ، و أمَّا ابنُ مُلجَمٍ فَضَرَبَهُ فَوَقَعَتِ الضَّربَةُ وهُوَ ساجِدٌ عَلى رَأسِهِ عَلَى الضَّربَةِ الَّتي كانَت .... » 📚امالی طوسی ، ص 365 _ بحار الانوار ج 42 ص 205 ❕علمای اهلسنت هم ، این مضمون را نقل کرده اند ، احمد بن حنبل و دیگران نقل می کند ؛ « عبد الرحمن بن ملجم بر روى زمينى نرم، على عليه السلام را در نماز صبح با شمشيرى زهرآلود ضربت زد.» « إنَّ عَبدَ الرَّحمنِ بنَ مُلجَمٍ ضَرَبَ عَلِيّا في صَلاةِ الصُّبحِ عَلى دَهسٍ بِسَيفٍ كانَ سَمَّهُ بِالسَّمِّ. » 📚فضائل الصحابه ، ج 2 ص 558 _ تاریخ دمشق ، ج 42 ص 557 _ الریاض النضره ج 3 ص 236 ❕یا در کتاب مقتل امیر المومنین ع آمده است ؛ « همانا على عليه السلام براى نماز صبح بيرون شد، براى نماز تكبير گفت، سپس از سوره انبياء يازده آيه خواند. آن گاه ابن ملجم از صف نماز، ضربتى بر فرق او زد. » «إنَّ عَلِيّا خَرَجَ إلى صَلاةِ الصُّبحِ فَكَبَّرَ فِي الصَّلاةِ ثُمَّ قَرَأَ مِن سورَةِ الأَنبِياءِ إحدى عَشَرَةَ آيَةً، ثُمَّ ضَرَبَهُ ابنُ مُلجَمٍ مِنَ الصَّفِّ عَلى قَرنِهِ. » 📚مقتل امیر المومنین ، ص 30 ح 5 ❕« چون ابن ملجم بر على عليه السلام در نماز ضربت زد، آن حضرت عقب آمد و جعدة بن هبيره را با اشاره به پشتش به جلو هُل داد و او با مردم نماز خواند » « إنَّهُ لَمّا ضَرَبَ ابنُ مُلجَمٍ عَلِيّا عليه السلام وهُوَ فِي الصَّلاةِ تَأَخَّرَ فَدَفَعَ في ظَهرِ جَعدَةَ بنِ هُبَيرَةَ فَصَلّى بِالنّاس‏ » 📚همان ح 6 🔸ادامه 👇