💠ادامه 👇 👌همینطور مطابق نقلهای اهلسنت ازدواج پیامبر گرامی با ماریه نیز به همین صورت بود که کافری یعنی مقوس پادشاه اسکندریه و مصر , ماریه را به کنیزی گرفته بود . همین کنیزی را که از طریق غیر شرعی به اسارت گرفته بود به پیامبر گرامی اسلام هدیه داد و پیامبر نیز هدیه او را پذیرفت و ابراهیم به دنیا آمد , و علمای اهلسنت از ماریه تعبیر می کنند به ام ولد , یعنی کنیزی که فرزندی به دنیا آورد , همینطور مقوقس خواهر ماریه را نیز به کنیزی گرفته بود که نامش سیرین بود که او را نیز به پیامبر هدیه داد که پیامبر سیرین را به حسان بن ثابت بخشید : " مارية القبطية مولاة رسول الله صلى الله عليه و سلم و أم ولده إبراهيم، و هي مارية بنت شمعون، أهداها له المقوقس القبطي صاحب الإسكندرية و مصر، و أهدى معها أختها سيرين و خصيا يقال له مأبور، فوهب رسول الله صلى الله عليه و سلم سيرين لحسان بن ثابت، و هي أمّ عبد الرحمن بن حسان. " 📚الاستیعاب , ابن عبد البر , ج ٤ ص ١٩١٢ _ اسد الغابه ج ٦ ص ٢٦١ _ الاصابه ج ٨ ص ٣١٠ 👌بنابراین می توان با کنیزی که پادشاه ظالم یا افراد کافر گرفته اند , همبستر شد , چنان که پیامبر چنین کرد و با ماریه همبستر شد , امام حسین ع نیز با کنیزی که پادشاه ظالمی چون عمر گرفته بود همبستر شد و هیچ مشروعیتی هم برای عمر ایجاد نمی شود , چنان که وقتی پیامبر با ماریه همبستر شد , مشروعیتی برای مقوقس ایجاد نشد . ❕پاسخ به حسب فرض دوم : 👌فرض دوم این بود که عمر بن خطاب خطبه ازدواج امام حسین ع را با دختر یزگرد خوانده است , اگر عمر بن خطاب خلیفه مشروع نباشد و غاصب و ظالم باشد , یعنی خطبه عقد ازدواج را یک غاصب و ظالم خوانده است که در این صورت خطبه عقد ازدواج باطل است و ازدواج امام حسین ع با شهر بانو مشروعیت پیدا نمی کند و به تبع فرزندانی هم که حاصل این ازدواج هستند , صحیح النسب نیستند . 👌این سخن نیز صحیح نیست زیرا : 1⃣در روایات تاریخی شیعه و سنی خواندیم که امیر مومنان ع , شهربانو را به عقد امام حسین ع در آورد و شهربانو علی ع را ولی و وکیل خود قرار داد , بنابراین عاقد عقد , عمر بن خطاب نبوده است . 2⃣به فرض که عاقد عمر بوده است , چه کسی گفته است که اگر عاقد عقد , کافر یا فاسق باشد , عقد باطل است !!!! ❕در روایات ما به صورت مطلق تصریح شده است که انسان می تواند دیگری را وکیل بگیرد و از اطلاق روایات استفاده می شود که فرق نمی کند وکیل مسلمان باشد یا کافر , عادل باشد یا فاسق : 📚وسائل الشیعه ج ١٩ ص ١٦١ " کتاب الوکاله " 👌فقهای شیعه نیز فتوا داده اند که می توان کافری را به وکالت گرفت و اشکالی بر آن نیست : " " یجوز توکیل الکافر للمسلم ... " 📚العروه الوثقی ج ٦ ص ٢٠٦ ❕فقهای اهلسنت هم فتوا داده اند که می توان کافر را به وکالت گرفت : "وإن وكل كافرا أو عبدا صح " 📚الشرح الکبیر , ابن قدامه , ج ٨ ص ٢٤٦ 👌در پایان گفتنی است که حکم مسلم در فقه شیعه آن است که اگر کسی به امامان علیهم السلام توهین کند , حکمش قتل است : " وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 215 " بَابُ قَتْلِ مَنْ سَبَّ عَلِيّاً أَوْ غَيْرَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ ع " 👌روایات باب فوق اطلاق دارد و حتی شامل فرضی می شود که سب کننده توبه کند , توبه اش نیز قبول نمی شود و باید کشته شود , چنان که شهید ثانی به این نکته تصریح می کند : " هذا بخلاف ساب النبي ص فإن ظاهر النص و الفتوى وجوب قتله و إن تاب- و من ثم قيده هنا خاصة و ظاهرهم أن ساب الإمام كذلك‏ " 📚الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (2 جلدى)، ج‏2، ص: 371 👌بنابراین مولوی گرگیچ نیز به خاطر ناسزاگویی و سب و توهین به ساحت قدسی اهلبیت علیهم السلام توسط محاکم قضایی باید کشته شود و عذرخواهی اش نیز مشکلی را حل نمی کند !!!! @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir