💠ادامه 👇 🔸ثالثا : به فرض که افراد قابل ذکر مبارزی از این هشت هزار نفر باقی هم مانده باشند , در مقابل حکومت نظامی و جبر و اجباری که ابوبکر و عمر در مدینه برقرار کردند , این تعداد نمی توانستند از خود عکس العملی نشان دهند !!!! 👌در ذیل ثابت کرده ایم که حکومت ابوبکر با جبر نظامی مستقر شد : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4135 👌مورخین اهلسنت نقل می کنند : "تيره اسلَم همگى روى آوردند و با ابو بكر، بيعت كردند، تا آن جا كه راه‏ها تنگ شد. عمر مى‏گفت: آن [بيعت‏]، استوار نبود، تا آن كه اسلم را ديدم. پس يقين كردم كه پيروزيم. " " إنَّ أسلَمَ أقبَلَت بِجَماعَتِها حَتّى تَضايَقَ بِهِمُ السِّكَكُ، فَبايَعوا أبا بَكرٍ، فَكانَ عُمَرُ يَقولُ: ما هُوَ إلّا أن رَأَيتُ أسلَمَ، فَأَيقَنتُ بِالنَّصرِ. " 📚تاریخ طبری ج ٣ ص ٢٢٢ طبع بیروت 👌شیخ مفید هم می نویسد : " جماعتى از اعراب براى خريدن خوار و بار به مدينه آمدند. مردم گرفتار مصيبت رحلت پيامبر (ص) بودند. از آنان غافل ماندند، بعد هم سرگرم مسئله بيعت و حكومت شدند. عمر به آن جماعت پيام فرستاد تا پيش او آيند. چون آمدند، گفت: در قبال بيعت با خليفه رسول خدا، كمك هزينه خوار و بار خود را دريافت داريد [آنچه بخواهيد به شما كمك مى‏شود] و اكنون هم بيرون برويد و مردم را به بيعت تشويق كنيد و ايشان را فراهم آوريد و هر كس خوددارى كرد بر سر و پيشانيش بزنيد. راوى روايت مى‏گويد: به خدا سوگند ديدم كه آن اعراب كمرهاى خود را محكم بستند و پارچه‏هاى صنعانى حمايل كردند و چماق در دست گرفتند و بيرون رفتند و به جان مردم افتادند و آنان را به زور و اكراه براى بيعت مى‏آوردند. " ".... اخرجوا إلى الناس و احشروهم ليبايعوا فمن امتنع فاضربوا رأسه و جبينه قال فو الله لقد رأيت الأعراب قد تحزموا و اتشحوا بالأزر الصنعانية و أخذوا بأيديهم الخشب و خرجوا حتى خبطوا الناس خبطا و جاءوا بهم مكرهين إلى البيعة " 📚الجمل , ص ١١٩ 🔸رابعا : ما اصلا هرچه تا الان گفتیم را نادیده می گیریم و یک پاسخ نقضی به وهابی می گوییم و آن اینکه اصحاب راستین پیامبر ص در مدینه از فاطمه س دفاع نکردند , زیرا طبق اعتقاد اهلسنت مامور بودند که در برابر حاکم ظالم سکوت کنند و هیچ گونه اقدام و قیام و نافرمانی نکنند . 👌اهلسنت از پیامبر اسلام نقل می کنند که فرمود ؛ «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ، إِلَّا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» «هر کس از امیر و حاکم خود چیزی را ببیند که ناخوشایندش باشد، باید بر آن صبر کند. چرا که اگر کسی به اندازه یک وجب، از جماعت مسلمین جدا شود، و سپس بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است. » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 87 _ صحیح مسلم ج 6 ص 21 👌و نقل می کنند که فرمود ؛ « پس از من پیشوایانی بر مسند قدرت خواهند نشست که از هدایت من بهره نبرده اند و به سنت من عمل نکرده و در میان آنها افرادی خواهند بود که در شکل و پوست آدمیزاد اما قلب آنها قلب شیطان است . به سخنان آنان گوش ده و از فرمانشان اطاعت کن اگر شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموال شما را غارت کردند وظیفه شما اطاعت و فرمانبرداری آنهاست» " «يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ، وَ لَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي. وَ سَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ فِي جُثْمَانِ إِنْسٍ قَالَ قُلْتُ: كَيْفَ أَصْنَعُ؟ يَا رَسُولَ اللَّهِ! إِنْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ؟ قَالَ «تَسْمَعُ وَ تُطِيعُ لِلْأَمِيرِ. وَ إِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ. وَ أُخِذَ مَالُكَ. فَاسْمَعْ وَ أَطِعْ». 📚صحیح مسلم ج 6 ص 20 _ سنن بیهقی ج 8 ص 159 _ کنزالعمال ج 5 ص 309 ❕احمد بن حنبل می گوید ؛ « شنیدن و اطاعت کردن برای امیر و حاکم مومنین واجب است ، چه حاکم نیکوکار باشد و چه بدکار و فاجر و هرکس بر امام مسلمین خروج کند و در حال خروج بر او بمیرد ، به مرگ جاهلیت مرده است » " السمع والطاعة للأئمّة وأمير المؤمنين البر و الفاجر ومن خرج على إمام من أئمّة المسلمين وكان الناس قد اجتمعوا عليه وأقرّوا له بالخلافة بأي وجه من الوجوه، أكان بالرضا أو بالغلبة فقد شق الخارج عصا المسلمين وخالف الآثار عن رسول اللَّه، فإن مات الخارج عليه، مات ميتة جاهلية " 📚تاریخ المذاهب الاسلامیه ، ابی زهره ، ج 2 ص 322 ❕یا در کتاب شرح عقیده الطحاویه که از کتب مشهور در حوزه های اهلسنت است آمده است ؛ « جایز نمی دانیم خروج بر حاکمان و ولاه امرمان را ، اگرچه آنان اهل جور و ستم باشند » " ولا نرى الخروج على أئمّتنا ولا ولاة أمرنا وإن جاروا " 📚شرح العقیده الطحاویه ص 110 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir